PDA

View Full Version : Dubbelpraat van het VB in Brussel.


Hingis
10 februari 2007, 19:45
Jullie moeten het maar doen franstalig stemmen zoeken in Brussel terwijl het VB maar blijft schieten op franstaligen en Wallonië. Is dat geen hypocrisie ? Volgens mij wel.

Verklaar m'n nader als het geen hypocrisie is.

Zwartengeel
10 februari 2007, 19:53
Jullie moeten het maar doen franstalig stemmen zoeken in Brussel terwijl het VB maar blijft schieten op franstaligen en Wallonië. Is dat geen hypocrisie ? Volgens mij wel.

Verklaar m'n nader als het geen hypocrisie is.

Hypocrisie? Franstaligen moeten eindelijk eens leren aanvaarden dat in Vlaanderen Nederlands de enige bestuurstaal is en wie in Vlaanderen komt wonen zich moet aanpassen en Nederlands leren. En Brussel is tot nader order volgens de grondwet een tweetalige stad waar de rechten van de Nederlandstalige minderheid nog steeds met voeten getreden worden. Wat is er daar dus hypocriet aan? En wat dat schieten op Wallonië betreft, vind je ook niet dat de Walen eindelijk eens leren op eigen benen te staan en hun economie er bovenop helpen, in plaats van eeuwig en drie dagen te blijven teren op solidariteit uit Vlaanderen? Ik zou de redenering gerust willen omdraaien: wie is er hier feitelijk hypocriet?

Zwartengeel
10 februari 2007, 20:03
En meer nog: waar zegt het VB in zijn programma dat het Brussel ééntalig Nederlands wil maken? Dus waarom zou het ginds geen Franstalige stemmen mogen aanvaarden?

Hingis
11 februari 2007, 01:41
Hypocrisie? Franstaligen moeten eindelijk eens leren aanvaarden dat in Vlaanderen Nederlands de enige bestuurstaal is en wie in Vlaanderen komt wonen zich moet aanpassen en Nederlands leren. En Brussel is tot nader order volgens de grondwet een tweetalige stad waar de rechten van de Nederlandstalige minderheid nog steeds met voeten getreden worden. Wat is er daar dus hypocriet aan? En wat dat schieten op Wallonië betreft, vind je ook niet dat de Walen eindelijk eens leren op eigen benen te staan en hun economie er bovenop helpen, in plaats van eeuwig en drie dagen te blijven teren op solidariteit uit Vlaanderen? Ik zou de redenering gerust willen omdraaien: wie is er hier feitelijk hypocriet?

Ik ben voorstander dat ieder mens ten minst Frans en Nederlands perfect kunnen begrijpen en praten in dit land. Het gaat nie echt om de taal maar wel hoe ze van de franstaligen denken bij het VB : Meer dan eens schieten ze op de franstaligen : ze zijn lui, ze willen het nederlands niet leren ( voor somigen is het wel het geval ( zie maar naar de corrupte PS : veel van de PS kunnen gewoon geen nederlands of is hun nederlands gebrekkig ) mat niet voor elke franstaligen, daar gaat het VB zwaar in de fout ) en wat dan nog : schelden op de franstaligen is hun dada bij het VB. Dus m'n vraag, waarom willen ze zo veel franstaligen stemmen behalen in Brussel terwijl ze geen respect aantonen tov franstaligen : hypocriet gedrag als het het mij vraagt.

Ik ben franstalig ( perfect tweetalig noem ik me niet omdat ik nog fouten maak in het Nederlands ) en NOOIT zou ik stemmen voor een partij dat constant de franstaligen beledigd.

Het VB zou ook moeten weten dat niet ieder Franstalig een PS-Lover is alhoewel het heel triestig te zien is dat er nog zoveel franstaligen op zo'n corrupte en onbekwaam partij stemmen.

Bhairav
11 februari 2007, 08:36
Jullie moeten het maar doen franstalig stemmen zoeken in Brussel terwijl het VB maar blijft schieten op franstaligen en Wallonië. Is dat geen hypocrisie ? Volgens mij wel.

Verklaar m'n nader als het geen hypocrisie is.

Het gaat er voor het VB om of het al dan niet werkt...

Rr00ttt
11 februari 2007, 09:37
Dus m'n vraag, waarom willen ze zo veel franstaligen stemmen behalen in Brussel terwijl ze geen respect aantonen tov franstaligen : hypocriet gedrag als het het mij vraagt.


Waar het VB op ageert zijn:

- de franstalige imperialisten die in Vlaanderen komen wonen en zich niet integreren.
- de franstalige politiek verpersoonlijkt in de PS.
- de franstalige privileges
- de onrechtmatige transfers

Tenzij u voorstander bent van een van voorgaande hoeft u zich m.i. niet aangesproken te voelen.

Mbt Brussel heeft het Vb altijd gezegd dat ze het tweetalige karakter ervan willen behouden.

Redenen waarom een franstalige/tweetalige m.i. nu op het VB kan stemmen imo.

- Mee in een onafhankelijk vlaanderen/op zichzelf valt te verkiezen boven verderzetting van het huidige beleid.

Want de facto heeft de franstalige geen alternatief voor de PS. Ik bedoel maar: in de huidige situatie kan u stemmen wat u wil, maar het is toch de PS die de lakens uitdeelt. Ze hebben voldoende afhankelijken weten te creëren en importeren er wel extra indien nodig.

CLAESSENS Joris
11 februari 2007, 12:34
Jullie moeten het maar doen franstalig stemmen zoeken in Brussel terwijl het VB maar blijft schieten op franstaligen en Wallonië. Is dat geen hypocrisie ? Volgens mij wel.

Verklaar m'n nader als het geen hypocrisie is.


Hypocrisie houdt in dat men schijnheilig doet of ontkent. Ik denk niet dat dit hier van toepassing is.

Maar om toch even in te gaan op dit soort aantijgingen.

Je kan dit soort aantijgingen op verschillende manieren opvatten.
Ten eerste kan je gaan insinueren dat wij stemmen halen bij mensen die niet weten waarvoor we staan.
Gezien het aantal publicaties dat we specifiek in Brussel plegen, al de heisa die regelmatig rond het VB heerst in de media in beide taalgroepen en het feit dat men bij het VB terechtkan met ‘alle’ vragen en dat ook in het Frans en het Engels en zelfs in andere talen gegeven we iemand vinden die de betrokken taal beheerst zou me dat sterk verbazen.
Het is veeleer zo dat een belangrijk deel van de bevolking niet voor ons kiest juist ten gevolge van de gevoerde desinformatie.

Ten tweede zou je kunnen stellen (indien je echt bekrompen genoeg bent) dat een Nederlandstalige partij geen stemmen zou mogen krijgen van Franstaligen of ze zelfs niet zou mogen aanvaarden.
1 Uiteraard beslissen kiezers tot nader order nog zelf en indien Franstaligen in Brussel voor ons willen kiezen, wie bent u om dat te veroordelen?
2 Aangezien iemand die opkomt in een bepaalde Regio dat doet om bestuursmacht na te streven voor en over de gehele bevolkingsgroep, waarom zouden dan al die mensen niet geïnformeerd mogen worden?
3 Waarom bent u zo bekrompen alles te herleiden tot zuiver taalgebruik? Beseft u wel dat het overgrote deel van de autochtone ‘Franstaligen’ in Brussel Vlaamse wortels heeft?
Bekijk de kieslijsten maar eens en ga na hoeveel van deze mensen oveduidelijk Vlaamse namen heeft en toch Franstalig is. Een gevolg uit een niet zo ver verleden (vaak maar één of twee generaties geleden) waar het ‘bon ton (pardon my french)’ was om ‘Franstalig te zijn’ kwestie van beter te scoren in de maatschappij. Dat is nu zelfs in Brussel wel even omgekeerd.
4 de allochtonen (die oppervlakkig gezien wel nagenoeg 100% franstalig lijken) en waarvan meer en meer mensen Vlaams en Rechts kiezen.
Enige uitleg hierbij. In Brussel krijgen aankomende allochtonen nagenoeg voor 100% Franstalige identiteitskaarten (het gebeurt zelfs regelmatig dat Nederlandstaligen die zich aanmelden of gewoon bij het vernieuwen van hun Nederlandstalige identiteitskaarten plots een Franstalige identiteitskaart in hun handen blijken te hebben. De nagenoeg ééntalig Franstalige bureaucraten die vaak via de politiek aan hun postjes komen zijn daar uiteraard niet vreemd aan. Philippe MOUREAUX zelf noemde dit beleid al ‘de beste verfransingsmachine die wij tot onze beschikking hebben’.
Natuurlijk is het niet zo dat de arriverende allochtonen allemaal Frans spreken, dat komt later door de Franstalige indoctrinatie; eerst Franstalige documenten en nadien (op basis van die documenten) een ééntalig Franstalige behandeling.
De meeste nieuwe aankomers spreken de taal van hun thuisland.

Nu hebben we tegenwoordig wel meer allochtonen die voor ons stemmen, ook ( zij het minder) niet Europese vreemdelingen.
Bij de niet Europese vreemdeling die voor ons stemt heb je twee hoofdstrekkingen.
Mensen die zichzelf zien als Europeaan en daarbinnen als rechts geörienteerd en die heel bewust en goed geïnformeerd voor ons kiezen, geslaagde inburgering noemen wij dat.
En mensen die vanwege programmapunten voor ons kiezen.

Twee kleine anekdotes hier.
Tijdens de laatste verkiezingscampagne ben ik, op mijn eentje, op een gegeven moment aan het plakken aan de grens van Laag Molenbeek. Vlakbij het West-station. Opeens hoor ik daar iemand met een duidelijk buitenlands accent luidkeels in het Frans fulmineren en op mij afkomen. Ik kijk over mijn schouder en zie daar een duidelijk geagiteerde en gesticulerende Marokkaan van een jaar of dertig / vijfendertig op mij afstappen in het Frans roepend dat ik moet opkrassen, waar trekt dat op hier met die smeerlapperij komen waar er ‘alleen maar vreemdelingen wonen’ enz…
Ai, denk ik, dit loopt niet goed af…
De kerel legt de laatste stappen af, legt zijn hand op mijn schouder en… zegt, heel stilletjes en in het Nederlands;” ik ga wel op u stemmen hoor maar ik kan dat hier niet hardop zeggen…”.
Waarop hij luidkeels in het Frans vervolgt dat ik maar rap moet verdwijnen en mijn affiches seffens toch afgescheurd zullen worden.

Tweede anekdote.
-Op een gegeven moment in hartje laag Molenbeek, aan het gemeentehuis, worden wij op de openbare weg aangevallen door een ‘jongerenbende’. De affiches worden afgescheurd, er wordt tegen de wagen gestampt en geklopt en deze wordt ook beschadigd. Wij doen wat bij ons als richtlijn geldt en proberen met zo weinig mogelijk problemen weg te geraken. Onze uitweg wordt naar allebei de kanten afgesloten door deze helden die duidelijk laten blijken dat ‘we er niet door zullen komen zonder brokken’ en trekken ons terug in de hoek van het plein.
-Ik bel 101 en verzoek om hulp.
-Even later bel ik terug 101 en vraag om hulp en informeer waar die blijft. Men zegt mij dat een oproep is uitgegaan en hulp dus wel zal komen.
-Nog wat later bel ik terug 101 en vraag waar die hulp dan wel blijft? Men reageert heel verbaasd, zegt dat de oproep al twee keer uitging en dat ze die nog eens zullen herhalen.
-Ik bel naar het hoofdbureau van de politie in Molenbeek en wat zegt men daar? Oproep? Wij hebben nog geen oproep ontvangen.
-Ik zie een agent in uniform uit het gemeentehuis komen (een zekere meneer P.T.Collignon volgens zijn naambadge) en spreek hem aan. Hij vraagt wie ik ben en wanneer ik zeg de VB-voorzitter van Molenbeek zijn zegt hij;” geen politieke contacten mijnheer”.
Ik zeg, ik wens geen contact maar wil dat u hier een PV opmaakt waarop hij reageert met;” sorrie, dat is een andere dienst.”
-Ik keer terug naar de wagen (de ‘jongeren’ staan nog steeds te wachten) en bel voor de tweede keer terug naar het hoofdkantoor van de politie in Molenbeek. Daar blijkt nog steeds geen patrouille uitgezonden en wanneer ik informeer waarom niet laat men weten dat men ‘het eens zal nakijken’.
Na contact met de politie van Ganshoren is er binnen 12 minuten een patrouille uit Ganshoren ter plaatse. Dat is dan wel meer dan een uur na de 1e oproep aan 101.

Om volledig te zijn, dat hoofdbureau van de Molenbeekse politie ligt op 60 meter afstand van de plaats waar wij ons bevinden. Met name aan de achterkant van het gebouw waar wij voor staan. Wanneer wij de patrouille volgen naar die andere kant van het gebouw om ongestoord (en in opdracht van de hoogste politieofficier van zone West niet in het publiek) blijken daar meer dan 10 wagens te staan… dat is dan dat politiekantoor waar men de oproepen van de 101 niet ontvangt en zelfs geen verplaatsing van 60 meter kan organiseren wanneer men ze persoonlijk twee keer achter elkaar contacteert…

Dus, wanneer je zulke zaken naast elkaar legt in het besef dat de door de andere partijen (en in het bijzonder de PS) gevoerde politiek tot deze wantoestanden leidt (om de puntjes op de i te zetten, in Molenbeek komt zelfs de CD&V op op de lijst van Philippe MOUREAUX, PS), hoeft het dan te verwonderen dat de verantwoordelijke burgers uit die groep zich wenden tot de enige partij die effectief de wantoestanden en misdaad willen aanpakken?
En wederom, wie ben jij om die mensen hun grondwettelijk recht in deze te ontnemen?

Weet u, het programma van het VB staat niet alleen uit de slogan ‘heel de wereld moet Vlaams spreken zoals maar al te graag geïnsinueerd wordt.
Het heeft wel degelijk een cultuurhistorische inslag, maar die is gericht op bescherming van de eigen cultuur en geschiedenis en het recht van elk volk (ook het Vlaamse dus) op een eigen Natie. Dat is Internationaal erkend trouwens.
Het heeft ook op de andere vlakken een uitgewerkt programma dat u en alle anderen bij het Vlaams belang kan opvragen.
Wij hebben publicaties die een economische achtergrond hebben, die de sociale huisvesting als thema hebben, drugsmisbruik, scholen, het platteland.
En zoals u vaststelt ook Franstalige en dat niet alleen.
Wij hebben, voor die mensen die binnen en buiten onze grenzen deel uitmaken van de internationale gemeenschap zelfs een Engelstalige publicatie.

En wat is daar verkeerd aan? Per slot van rekening streeft het VLAAMS BELANG naar een VLAAMS VLAANDEREN in een EUROPEES EUROPA.
Tot nader order is Europa nog niet ééntalig Nederlandstalig. Wil dat zeggen dat wij in Vlaanderen en op Vlaams grondgebied (voor ons is Brussel ook Vlaanderen en hoort deel te blijven van Vlaanderen) GEEN Nederlands meer mogen spreken?
Wanneer men jou denkwijze doortrekt zou men zelfs een toerist niet mogen tegenmoet komen en stoïcijns Nederlands moeten aanhouden zelfs wanneer men het tegen een Engelssprekende Japanner heeft… Anders is men hypocriet.

Hoe overtuigd ik ook ben van mijn Vlaamstalig Vlaams zijn, ik kan niet met ééntalig Franstaligen communiceren en hen mijn programma en overtuiging voorleggen opdat zij onbevooroordeeld zouden kunnen kiezen zonder van het Frans gebruik te maken.
En wanneer ik dan zie dat het Nederlands dank zij deze houding meer en meer ingang vindt in het Brusselse via allerlei kanalen en initiatieven, wel, dan kan ik mij daar alleen maar over verheugen…

Hingis
11 februari 2007, 13:38
Waar het VB op ageert zijn:

- de franstalige imperialisten die in Vlaanderen komen wonen en zich niet integreren.
- de franstalige politiek verpersoonlijkt in de PS.
- de franstalige privileges
- de onrechtmatige transfers

Tenzij u voorstander bent van een van voorgaande hoeft u zich m.i. niet aangesproken te voelen.

Mbt Brussel heeft het Vb altijd gezegd dat ze het tweetalige karakter ervan willen behouden.

Redenen waarom een franstalige/tweetalige m.i. nu op het VB kan stemmen imo.

- Mee in een onafhankelijk vlaanderen/op zichzelf valt te verkiezen boven verderzetting van het huidige beleid.

Want de facto heeft de franstalige geen alternatief voor de PS. Ik bedoel maar: in de huidige situatie kan u stemmen wat u wil, maar het is toch de PS die de lakens uitdeelt. Ze hebben voldoende afhankelijken weten te creëren en importeren er wel extra indien nodig.

Ik haat het PS, als ik naar Vlaanderen ga, praat ik gewoon Nederlands of soms enkele Vlaamsch woorden.

Zwartengeel
11 februari 2007, 13:46
Ik haat het PS, als ik naar Vlaanderen ga, praat ik gewoon Nederlands of soms enkele Vlaamsch woorden.

In Vlaanderen spreekt men Nederlands. 'Vlaamsch' bestaat niet.

Rr00ttt
11 februari 2007, 14:01
Ik haat het PS, als ik naar Vlaanderen ga, praat ik gewoon Nederlands of soms enkele Vlaamsch woorden.

Wel, besef dan dat het aantal vlaams-nationalisten dat een probleem heeft met u op 1 hand valt te tellen. I.e., als VB-stemmer beschouw ik mensen zoals u helemaal niet als 'de vijand' eerder als slachtoffers van het politieke systeem en van de franstaligen hierboven aangegeven.

filosoof
11 februari 2007, 14:19
In Vlaanderen spreekt men Nederlands. 'Vlaamsch' bestaat niet.
:rofl:
't Is maar toevallig dat ze 't ook allemaal spreken:lol::lol::lol:

filosoof
11 februari 2007, 14:28
Korte samenvatting van bijna onleesbaar spul van Claessens:
"mijn plakploeg kwam andere plakploeg tegen, affiches gescheurd en de flikken kwamen niet rap genoeg, wij zijn de goei en zij de slechte"
Waar ben je mee bezig, man..

Hingis
11 februari 2007, 15:20
In Vlaanderen spreekt men Nederlands. 'Vlaamsch' bestaat niet.

Vloems/Vlaams or wathever maar ik heb nog geen antwoord op m'n vraag van M. Verstrepen noch van de Vlaams nationalisten dat rond de pot draaien.

Ivm het droom van een Vlaams republiek zal het maar een droom blijven : waarom willen jullie zo graag splitsen ? Voor het GELD ! Niet voor het bevolking als jullie het zo hard geloven... Het Vlaams bevolking zal niet rijker worden, integendeel : da's pure bedrog. Enkel de Vlaams nationalisten partijen en de Vlaams elite zal van de splitsing "genieten" niet de "normale" bevolking dat armer zal worden als er gesplitst wordt. 't was het bedoeling van m'n topic niet, we gaan off-topic.

Het respect moet van beide kanten komen, niet slechts van één.

labyrinth
11 februari 2007, 16:02
In Vlaanderen spreekt men Nederlands. 'Vlaamsch' bestaat niet.

mo moat toch....... :lol:

Rr00ttt
11 februari 2007, 16:38
Het respect moet van beide kanten komen, niet slechts van één.

Bekijk de zaak eens even vanuit vlaams standpunt en zeg mij welk respect wij krijgen van de franstaligen?

Een harde kern komt in vlaanderen wonen en weigert zich aan te passen. De anderen lopen hen achterna, want dat is wel wat er gebeurt. Alle franstalige politieke partijen, zelfs écolo, trekken wat dat betreft aan hetzelfde zeel. Respect voor de taalgrenzen en taalwetten is er vanwege de franstalige politiek geenszins.

Respect voor de vlamingen als meerderheid van de bevolking is er evenmin. Nee onze meerderheid wordt aan banden gelegd door staatsstructuren waarbinnen een vlaamse stem minder waard is dan een waalse. (zetelverdeling, verdeling bevoegdheden...) De PS heeft minder kiezers dan het VB...

Respect voor de (gedwongen) solidariteit is er ook al niet, een 'dank u' heb ik nog nooit gehoord. En wie zich vragen stelt bij de grootte en de doeltreffendheid ervan wordt als fascist versleten.

Respect voor vlaamse keuzes is er ook al niet: vlamingen willen een beleid dat op nogal wat punten anders is dan de keuzes die de franstaligen maken: immigratie, arbeidsmarkt, overheid, justitie. Waarom kunnen jullie niet onze wil respecteren: i.e. als de franstaligen kiezen voor een ander beleid dan respecteer ik nochthans wel jullie keuze. Ik ga jullie niet zeggen wat jullie wel of niet mogen doen.

Bekijk de zaak eens even vanuit vlaams standpunt en zeg mij welk respect wij krijgen van de franstaligen?

Scarabaeida
11 februari 2007, 17:02
In Vlaanderen spreekt men Nederlands. 'Vlaamsch' bestaat niet.


Vloms da è en taole!

Wie ben jij om te bepalen dat dialecten geen taal zijn? Taal is gewoon een rekbaar begrip.

Vlaamsch is gewoon het collectief van de dialecten uit West- en Oost-Vlaanderen (hoewel Oilst veel Brabantse invloeden kent). Vroeger of bij de oudere bevolking werd het ook in Frans Vlaanderen gesproken.
Verder zou je ook Zeeuws tot het Vlaams kunnen rekenen, maar ik vrees dat ze me voor deze uitspraak in Zeeland zullen haten. ;)

Er is een kleine barrière tussen taal en dialect, sterker, taal leeft en is moeilijk vast te leggen onder één standaardtaal. Het moet meestal wel van één dominante groep komen. Zeggen dat een dialectengroep onbestaand is is kortzichtig en dom. Het getuigt enkel hoe weinig je weet van dialectiek.


Let wel, ik zeg niet dat een eenheidstaal een slecht gegeven is. Ik zeg alleen dat men het begrip 'Vlaams' soms verkeerd interpreteert. In de taalkunde moeten we het wel degelijk over regionaal taalgebruik hebben en niet over wat er zich binnen het huidig gewest Vlaanderen afspeelt

ERLICH
11 februari 2007, 17:06
Ik ben voorstander dat ieder mens ten minst Frans en Nederlands perfect kunnen begrijpen en praten in dit land. Het gaat nie echt om de taal maar wel hoe ze van de franstaligen denken bij het VB : Meer dan eens schieten ze op de franstaligen : ze zijn lui, ze willen het nederlands niet leren ( voor somigen is het wel het geval ( zie maar naar de corrupte PS : veel van de PS kunnen gewoon geen nederlands of is hun nederlands gebrekkig ) mat niet voor elke franstaligen, daar gaat het VB zwaar in de fout ) en wat dan nog : schelden op de franstaligen is hun dada bij het VB. Dus m'n vraag, waarom willen ze zo veel franstaligen stemmen behalen in Brussel terwijl ze geen respect aantonen tov franstaligen : hypocriet gedrag als het het mij vraagt.

Ik ben franstalig ( perfect tweetalig noem ik me niet omdat ik nog fouten maak in het Nederlands ) en NOOIT zou ik stemmen voor een partij dat constant de franstaligen beledigd.

Het VB zou ook moeten weten dat niet ieder Franstalig een PS-Lover is alhoewel het heel triestig te zien is dat er nog zoveel franstaligen op zo'n corrupte en onbekwaam partij stemmen. Zou kunnen stellen dat u gelijk hebt. Maar vindt u uw betoog eerlijk tegenover de mensen met de derde landstaal, de Duitstalige men hoort hier altijd maar spreken over de talen in den belziek, maar dat zijn er geen twee, maar drie. Dus zij die zo op de bres springen voor de erkenning van "hun" taal, houd dan rekening met het derde wiel aan de wagen. Niet voor niets beginnen zich daar personen te ergeren aan de Franse plaatsnamen van hun gemeente en overschilderen deze en plaatsen de "oorspronkelijk" Duitstalige naam eronder. Vb.: Ambleve, Amel. Heb niets tegen Franstalige, maar zij moeten zich wat minder laten leiden door een haatverspreider als dat italiaanse migrantenzoontje di ruppo en zijn tweedracht zaaiende partij. Zou de bevolking van dit land zeer ten goede komen, zowel Frans als Vlaamstalige en niet te vergeten "unsere Deutsche landsleute".

IlluSionS667
15 februari 2007, 16:07
Toen Van Cleemput toenadering zocht tot migranten, kreeg hij kritiek. Wanneer de Brusselse VB hetzelfde doet tov Franstaligen, is dat blijkbaar geen probleem. Het is duidelijk dat de Vlaams-nationale zaak NIET de prioriteit van het VB meer is :roll:

Hertog van Gelre
15 februari 2007, 18:04
Hij vraagt wie ik ben en wanneer ik zeg de VB-voorzitter van Molenbeek zijn
Sinds wanneer?

U stond toch op plaats 3 en bent toch niet verkozen?
U werkt toch samen met iemand van FN?

barteke
12 maart 2007, 18:08
U werkt toch samen met iemand van FN?
klopt, enerzeids versterkt het VB de banden met extreem rechts in walonie tegen noord afrikaanse inwijkelingen, en anderzeids willen ze zich zoveel mogenlijk distancieren van walonië..
Hoe inconsequent kan je zijn met dit soort hersenloze rassenhaters..

CLAESSENS Joris
13 maart 2007, 00:45
Sinds wanneer?

U stond toch op plaats 3 en bent toch niet verkozen?
U werkt toch samen met iemand van FN?

Ik ben al vele jaren lid van het bestuur van de afdeling molenbeek en sinds een jaar of twee nu naast secretaris (wat ik al langer ben) ook voorzitter van de afdeling.
Tevens ben ik OCMWraadslid.

Wie bedoelt u eigenlijk wanneer u spreekt van 'iemand van FN'?

Wij 'werken samen' met elke strekking in zoverre dat wij eventuele voorstellen die ook in onze lijn van denken verdedigbaar zijn zullen steunen. Van een verdere vorm van samenwerking met andere partijen heb ik geen weet. Misschien kan u mij inlichten?

CLAESSENS Joris
13 maart 2007, 01:03
klopt, enerzeids versterkt het VB de banden met extreem rechts in walonie tegen noord afrikaanse inwijkelingen, en anderzeids willen ze zich zoveel mogenlijk distancieren van walonië..
Hoe inconsequent kan je zijn met dit soort hersenloze rassenhaters..

Je haalt de zaken door elkaar. Waarschijnlijk niet opzettelijk, daar is je reactie te bekrompen (dom) voor. Dus zal ik een poging wagen je te verlichten en je mijn mening in deze te geven.
1 het VB zoekt niet alleen in Wallonië maar in heel Europa (in wat volgens ons Europa is dus) toenadering tot alle strekkingen die het er over eens zijn dat een volk recht heeft op een eigen Natie. Nationalisten dus.
Dit staat volledig los van
2 het vreemdelingenstandpunt. U bent blijkbaar één van diegenen die 'misdadigers van vreemde origine en illegalen terug naar eigen land zenden' en 'een totale immigratiestop invoeren {om a) de situatie zoals ze nu is onder controle te krijgen en b) omdat onze al te grote vrijgevigheid veel te veel profiteurs aantrekt en tevens er toe leidt dat wijzelf in de verdrukking komen (gebrek aan opvang van gehandicapten en economisch zwakkeren, tekort aan sociale woningen omdat deze bijna integraal naar vreemdelingen of 'nieuwe Belgen' gaan, de zeer zware belasting op de opvang van onze gepensioneerden (in tegenstelling tot wat uws gelijken beweren is de toestroom van vreemdelingen geen economisch winpunt, daarvoor is de integratie veel te laag en de werkloosheid binnen deze groep veel te hoog),} maar al te graag vertaalt naar 'alle vreemdelingen moeten terug...'
U zou zich verbazen over het aantal vreemdelingen (van al dan niet Belgische nationaliteit) tegenwoordig deel uitmaken van het VB.
Als kiezer, lid, medewerker en zelfs als mandataris.
Want uiteraard, daar wij aanpassing vragen houdt dat ook in dat de aangepasten uiteraard welkom zijn.

Al iets duidelijker?

Hertog van Gelre
13 maart 2007, 01:12
Wie bedoelt u eigenlijk wanneer u spreekt van 'iemand van FN'?

Wij 'werken samen' met elke strekking in zoverre dat wij eventuele voorstellen die ook in onze lijn van denken verdedigbaar zijn zullen steunen. Van een verdere vorm van samenwerking met andere partijen heb ik geen weet. Misschien kan u mij inlichten?

U kent deze persoon niet? Vreemd.
Serge Dhalluin (VB) was vroeger actief in het Front National, maar werd al in 2000 in de gemeenteraad verkozen voor het Vlaams Blok, nu Vlaams Belang.

CLAESSENS Joris
13 maart 2007, 01:27
U kent deze persoon niet? Vreemd.

Ah, Serge!
Indien u iemand die al jaren lid is van het VB en zelfs een tijd voorzitter van het VB in Molenbeek was persé wil omschrijven als een FN'er omdat hij dát jaren geleden was... het weze u gegund.
Het is (zo bekrompen bekeken) nog véél véél erger!
Aangezien mijn partij ooit begonnen is met slechts een paar honderd kiezers en er nu meer dan een miljoen heeft... zijn er in het VB dus veel meer mensen van andere partijen dan VB'ers? Waarlijk inteligente stelling.
wij hebben de laatste gemeenteraadsverkiezing (rekening gehouden met de overlijdens en verhuizingen binnen de groep van onze kiezers) nog eens minstens een goeie 150 mensen kunnen overtuigen(jawel, in stemmenaantal stijgen wij in Molenbeek gestaag verder).
Volgens u zijn dat dus geen VB'ers...
Tja, ik voor mij ben deze mensen voor hun bewuste keuze uiteraard wel dankbaar en (u neemt mij dat toch wel niet al te kwalijk hé?) beschouw die mensen toch als echte VB'ers hoor.
Sorrie.

CLAESSENS Joris
13 maart 2007, 01:34
Ah, Serge!
Indien u iemand die al jaren lid is van het VB en zelfs een tijd voorzitter van het VB in Molenbeek was persé wil omschrijven als een FN'er omdat hij dát jaren geleden was... het weze u gegund.
Het is (zo bekrompen bekeken) nog véél véél erger!
Aangezien mijn partij ooit begonnen is met slechts een paar honderd kiezers en er nu meer dan een miljoen heeft... zijn er in het VB dus veel meer mensen van andere partijen dan VB'ers? Waarlijk inteligente stelling.
wij hebben de laatste gemeenteraadsverkiezing (rekening gehouden met de overlijdens en verhuizingen binnen de groep van onze kiezers) nog eens minstens een goeie 150 mensen kunnen overtuigen(jawel, in stemmenaantal stijgen wij in Molenbeek gestaag verder).
Volgens u zijn dat dus geen VB'ers...
Tja, ik voor mij ben deze mensen voor hun bewuste keuze uiteraard wel dankbaar en (u neemt mij dat toch wel niet al te kwalijk hé?) beschouw die mensen toch als echte VB'ers hoor.
Sorrie.

Oei, nu ik er even bij stil sta, aangezien ik zelf niet van in het prille begin VB'er was ben ik het nu dus ook niet? Maar wacht eens even! Onze oprichter was voor het bestaan van het VB ook al lid van een andere partij... dus... het VB bestaat niet eens!
Ge zijt wel blij zeker nu ge dat ontdekt hebt?
En ik al die jaren maar moeite doen! Boehoehoe:-(

Kunnen we nu terug serieus verder?

Hertog van Gelre
13 maart 2007, 01:35
Ah, Serge!
Indien u iemand die al jaren lid is van het VB en zelfs een tijd voorzitter van het VB in Molenbeek was persé wil omschrijven als een FN'er omdat hij dát jaren geleden was... het weze u gegund.

Ik omschrijf hem niet zo. Ik citeerde uw eigen omschrijving.8-)

CLAESSENS Joris
13 maart 2007, 01:43
Ik omschrijf hem niet zo. Ik citeerde uw eigen omschrijving.8-)


'was vroeger' over het hoofd gezien neem ik aan...
"a man hears what he wants to hear, and disregards the rest..."; Simon and Garfunkel.
Oeioei, das geen Vloms, ge gaat hier toch ook niet over vallen hé?
Ik vind dit véél te leuk en ben al véél te laat bezig, tot een volgende keer dus, slaapwel edele heer.