PDA

View Full Version : Zen(ne)


ydde
7 januari 2004, 11:42
In die dagen werd er nog-al-eens, tijdens het zoeken naar de zin van het leven, gegrasduind in de oosterse filosofieën. Confutius (zoals zijn Latijnse naam klinkt) heette toen nog “kung-fu” (kan best vertaald worden door “meesterschap” zoals zijn naam later symbool voor zou staan) en de lege-hand (karate) sporten werden zeer populair. Zéér veel beoefenaars misten het belangrijkste onderdeel, trainden hard op de gevechtstechnieken maar negeerden de achterstekende filosofieën. Ons geliefde westen werd overspoeld (?) door al dan niet “capabele” meesters in de diverse disciplines. Ook ik ontmoette toevallig (als toeval bestaat) een zen boeddhist die bereid was mij als discipel aan te nemen als ik de (zeer bekende) coan voor hem oploste (coans zijn vragen die zen meesters hun leerlingen stellen om het zen niveau te bepalen!). Hij vroeg mij: “Hoe klinkt het geluid van één klappende hand …” den onnozelaar …
Ik kende/ken uiteraard het antwoord, en jullie?

The Paulus Experience
7 januari 2004, 11:47
hopelijk niet zoals dat van een klappende deur (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8890)

ydde
7 januari 2004, 11:50
The Paulus Experience:
niet zoals een klappende deur.
ydde:
Zolang uwen tist er niet tussen steekt is het niks hé Polle?
Uw berichtje IKEA? :lol:

De Knut
7 januari 2004, 11:52
:? Wie zich bezig houdt met zulke onzinnige vragen heeft eerder een klap van de molen gekregen.

ydde
7 januari 2004, 11:57
:? Wie zich bezig houdt met zulke onzinnige vragen heeft eerder een klap van de molen gekregen.
Géén nieuws onder de zon K. Da's door iedereen al geweten!

Tegendradigaard
8 januari 2004, 14:32
Als een klap ?

dejohan
9 januari 2004, 18:11
Euh,
Als een mini-applaus?
Niet?
Als een hand die zijn tegenhanger mist?
Als twee klappen?
Is het het rechterhand of het linkerhand?

dejohan
9 januari 2004, 18:15
Of, het bestaat maar niemand heeft het ooit gehoord.
Of, sommige vragen vergen geen antwoord?

ydde
10 januari 2004, 09:48
Als een klap ?
Ja! Met een hand rond Uw oren :lol: