PDA

View Full Version : Albayrak mag generaal pardon uitvoeren


Online
14 februari 2007, 21:23
Albayrak mag generaal pardon uitvoeren

woensdag 14 februari 2007 16:33
Als staatssecretaris van Justitie zal Nebahat Albayrak van de PvdA de komende vier jaar Rita Verdonk opvolgen als regeringslid verantwoordelijk voor het asielbeleid.
http://www.elsevier.nl/artimg/200702/Albayrak(1).jpg
In Balkenende III was het asielbeleid nog het terrein van de minister voor Integratie en Vreemdelingenbeleid, Rita Verdonk (VVD). Het nieuwe kabinet gaat het vreemdelingenbeleid onderbrengen bij de staatssecretaris van Justitie.
Islamitisch
De Turkse Albayrak krijgt daarmee een deel van de erfenis van VVD-minister Rita Verdonk (http://www.elsevier.nl/dossierartikel/asp/dossier/511/hoofdstuk/5/artikel/137527/index.html) onder haar hoede. Daarnaast zal ze het voorgenomen generaal pardon (http://www.elsevier.nl/dossierartikel/asp/dossier/511/hoofdstuk/5/artikel/137732/index.html) voor uitgeprocedeerde asielzoekers mogen uitvoeren, en wordt ze verantwoordelijk voor het tbs-beleid.
Albayrak is samen met haar partijgenoot Ahmed Aboutaleb de eerste islamitische staatssecretaris in de Nederlandse politieke geschiedenis. Pikant detail is ook dat haar nicht Nurten Albayrak-Temur algemeen directeur is van het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA), en daarmee medeverantwoordelijk voor opvang en uitzetting van asielzoekers.
Elsevier 14.2.7

Zijn ze nu helemaal gek geworden in Nederland?!?
Een islamitische aan het hoofd van het asielbeleid!
Zet de sluizen maar open ...Nedermagrebturkland is binnenkort een feit.

Brandaan
14 februari 2007, 21:32
Zijn ze nu helemaal gek geworden in Nederland?!? Nee hoor, ze zijn hier gewoon een beetje "anders".Een islamitische aan het hoofd van het asielbeleid! Het probleem is......?

Zet de sluizen maar open ...Nedermagrebturkland is binnenkort een feit. De sluizen blijven net zo dicht als nu hoor. Zelfs de PVDA is niet te porren voor meer migratie.

Dimitri
14 februari 2007, 21:51
Een islamitische aan het hoofd van het asielbeleid!
Een "neger" als wethouder, een "islamitische" als staatssecretaris... Je hebt wel gauw een probleem in Vlaanderen als je niet blank en katholiek bent hè? :roll:

Zie jij trouwens ergens een hoofddoekje? Ik ook niet.

Ik stel voor dat we gewoon eens afwachten wat haar beleid gaat worden, in plaats van meteen op de vrouw te spelen.

Antoon
14 februari 2007, 21:54
Samen met haar nicht kan ze alle moslims meteen aan een Nederlands Paspoort helpen, of ze hier geboren zijn of uit shakamaka komen, maakt allemaal niets uit. Tegelijk kunnen ze er ook voor zorgen dat er uit heel de Arabische wereld nog eens tienduizenden asielzoekers hun weg naar Nederland vinden.

Met dank aan Bos.

Pikant detail : Bos was de grote verliezer van de verkiezingen. Zijn partij heeft meer zetels verloren dan alle andere verliezers samen. Dit even terzijde.

Dimitri
14 februari 2007, 21:57
Pikant detail lijkt mij dat het COA de afgelopen jaren onder de nicht van gewoon meegewerkt heeft aan het beleid van Verdonk.

Online
14 februari 2007, 21:57
Een "neger" als wethouder, een "islamitische" als staatssecretaris... Je hebt wel gauw een probleem in Vlaanderen als je niet blank en katholiek bent hè? :roll:


Laat dat blank en katholiek maar vallen. Ik ben zonnebank bruin en atheist. En ja, ik gruwel van de islam.
Als poco ga je me nu toch niet vertellen dat je tegen vrije meningsuiting bent en dan nog wel op een forum?

Overigens, waar had ik het over "negers" , poco?
Het feit dat jij die term erbij sleept zegt natuurlijk alles over jouw ware aard.


Zie jij trouwens ergens een hoofddoekje? Ik ook niet.
Waar had ik het over hoofddoekjes, poco?:roll:

Dimitri
14 februari 2007, 22:03
Ik reageer op het feit dat iemand door jou blijkbaar op afkomst beoordeeld wordt in plaats van op kwaliteiten, en dat je daarin niet de enige Vlaming bent gezien de 'bezwaren' van sommige aanstaande bruidsparen tegen een zwarte wethouder.

Maar daar mag ik natuurlijk niet op wijzen, want dan ben ik meteen politiek-correct. :roll:

Brandaan
14 februari 2007, 22:17
Pikant detail : Bos was de grote verliezer van de verkiezingen. Zijn partij heeft meer zetels verloren dan alle andere verliezers samen. Dit even terzijde.

Het gaat er bij verkiezingen niet om hoeveel zetels je verliest/wint, maar het gaat erom hoeveel zetels je uiteindelijk behoudt/verkrijgt.

garfield
14 februari 2007, 22:40
Het gaat er bij verkiezingen niet om hoeveel zetels je verliest/wint, maar het gaat erom hoeveel zetels je uiteindelijk behoudt/verkrijgt.

een uitleg zoals een ander zeker.
gelukkig zit sp er niet in (de regering)

Jack Bauer
15 februari 2007, 00:52
Zijn ze nu helemaal gek geworden in Nederland?!?
Een islamitische aan het hoofd van het asielbeleid!
Zet de sluizen maar open ...Nedermagrebturkland is binnenkort een feit.

Ja, want ze praat alleen maar in het Turks en eet alleen maar kebabs :roll:


Zeg alsjeblieft dat je een Belg bent (anders moet ik me gaan schamen voor zoveel domheid).

Online
15 februari 2007, 09:22
Ja, want ze praat alleen maar in het Turks en eet alleen maar kebabs :roll:


Zeg alsjeblieft dat je een Belg bent (anders moet ik me gaan schamen voor zoveel domheid).

Aan jouw repliek te lezen ben je definititely een Belg. :-P

Ke Nan
15 februari 2007, 09:30
Leuk! Ze plaveien de weg voor mijn Tweede Ottomaanse Rijk. Nog eventjes en de rode loper mag uitgerold worden voor mijn kroning tot sultan van het Avondland. Jullie zijn allemaal uitgenodigd voor een hapje en een aperitiefje. :rofl:

willem1940NLD
15 februari 2007, 14:48
Zij heeft wel een Turks paspoort (meerpaspoortigheid is in Nederland voor autochtonen verboden) en PvV (Wilders) heeft hier ernstige kritiek op geleverd.

Idem Dito: Hr Abutaleb (Marokkaan).

Hierover opende ik reeds een draadje.

Brandaan
15 februari 2007, 15:14
(meerpaspoortigheid is in Nederland voor autochtonen verboden)

Maarpaspoortigheid is in Nederland voor iedereen verboden, men maakt echter uitzonderingen voor mensen die hun tweede paspoort niet kunnen kwijtspelen.

Lof der Zotheid
15 februari 2007, 16:25
Het gaat er bij verkiezingen niet om hoeveel zetels je verliest/wint, maar het gaat erom hoeveel zetels je uiteindelijk behoudt/verkrijgt.

Hij heeft er ook minder behouden/verkregen. Klinkt dat positiever? Mijns inziens niet...

Lof der Zotheid
15 februari 2007, 16:27
Leuk! Ze plaveien de weg voor mijn Tweede Ottomaanse Rijk. Nog eventjes en de rode loper mag uitgerold worden voor mijn kroning tot sultan van het Avondland. Jullie zijn allemaal uitgenodigd voor een hapje en een aperitiefje. :rofl:

Dat hapje en aperitiefke kunt ge nu al laten aanrukken. Wat de kroning betreft: daar hebben we wel geduld mee...8-)

willem1940NLD
15 februari 2007, 20:27
Maarpaspoortigheid is in Nederland voor iedereen verboden, men maakt echter uitzonderingen voor mensen die hun tweede paspoort niet kunnen kwijtspelen.
Marokko laat inderdaad die mogelijkheid niet; in Turkije is het alleen maar nadelig, ivm erfenissen enzo.

Iets anders is, dat moslims totaal nooit van plan zijn om de nationaliteit van hun door moslims gedomineerd thuisland op te geven, zij gaan er "eenvoudig" van uit dat zij de nieuwe elite komen vormen van een aan hun thuisland toe te voegen nieuw moslim-land en daar is minachting voor de wetten en voor de andersdenkenden van het nieuwe land een eerste vereiste bij.

Geert Wilders is niet geschikt als dhimmi en echte ongelovigen zoals ik krijgen zelfs zulk aanbod niet.

Met Bos ben je de klos.

Brandaan
15 februari 2007, 20:57
Marokko laat inderdaad die mogelijkheid niet; in Turkije is het alleen maar nadelig, ivm erfenissen enzo.

Iets anders is, dat moslims totaal nooit van plan zijn om de nationaliteit van hun door moslims gedomineerd thuisland op te geven, zij gaan er "eenvoudig" van uit dat zij de nieuwe elite komen vormen van een aan hun thuisland toe te voegen nieuw moslim-land en daar is minachting voor de wetten en voor de andersdenkenden van het nieuwe land een eerste vereiste bij.

Geert Wilders is niet geschikt als dhimmi en echte ongelovigen zoals ik krijgen zelfs zulk aanbod niet.

Met Bos ben je de klos.
Sorry, maar dit soort complotdenken slaat nergens op.

willem1940NLD
15 februari 2007, 20:59
Sorry, maar dit soort complotdenken slaat nergens op.
Zorg dan eerst dat je weet waarover je l*lt.

Brandaan
15 februari 2007, 21:05
Zorg dan eerst dat je weet waarover je l*lt.

Meneer, u schetst net een complot waarbij alle moslims hier betrokken zouden zijn, dan kan men u toch niet meer serieus nemen.

willem1940NLD
15 februari 2007, 21:11
Meneer, u schetst net een complot waarbij alle moslims hier betrokken zouden zijn, dan kan men u toch niet meer serieus nemen.
Ik "schets" helemaal niets, maar som slechts FEITEN op.

Ik begin te denken dat jij ONeerlijk bent.

Brandaan
15 februari 2007, 21:28
Ik "schets" helemaal niets, maar som slechts FEITEN op.

Ik begin te denken dat jij ONeerlijk bent.


Dus dit zijn feiten voor u:
zij gaan er "eenvoudig" van uit dat zij de nieuwe elite komen vormen van een aan hun thuisland toe te voegen nieuw moslim-land en daar is minachting voor de wetten en voor de andersdenkenden van het nieuwe land een eerste vereiste bij.

Heeft u ook bewijs om die "feiten" aan te tonen?
Zo ja, wilt u ze dan in de NWO draad posten waar dit soort vreemde complotjes thuishoren?

willem1940NLD
15 februari 2007, 21:37
Dus dit zijn feiten voor u:


Heeft u ook bewijs om die "feiten" aan te tonen?
Zo ja, wilt u ze dan in de NWO draad posten waar dit soort vreemde complotjes thuishoren?

Mijn bron is de koran en die neem ik serieus.
Instapje: 5:51 en hoofdstuk 9; de rest wordt dan heel makkelijk te doorzien en bevat trouwens veel herhalingen.

Maar je probeert kennelijk een zijlijntje: het gaat er om dat de Nederlandse wet het aan Autochtonen verbiedt meer dan 1 paspoort te hebben, op straffe van verlies van het Nederlanderschap.

Sorry, dit zijn voor mij gepasseerde stations; recht is recht en krom is krom en je kunt dit zelf uit/op-zoeken, eventueel via Internet.

Brandaan
15 februari 2007, 21:45
Mijn bron is de koran en die neem ik serieus.
Instapje: 5:51 en hoofdstuk 9; de rest wordt dan heel makkelijk te doorzien en bevat trouwens veel herhalingen. Omdat het in de Koran staat dat iets mag, doen alle moslims het?

Maar je probeert kennelijk een zijlijntje: het gaat er om dat de Nederlandse wet het aan Autochtonen verbiedt meer dan 1 paspoort te hebben, op straffe van verlies van het Nederlanderschap.

Sorry, dit zijn voor mij gepasseerde stations; recht is recht en krom is krom en je kunt dit zelf uit/op-zoeken, eventueel via Internet.

Zullen we deze discussie verder voeren in de andere draad, die hiervoor is aangemaakt? Daar heb ik de Rijkswet op het Nederlanderschap voor u neergezet, dan kan u me snel aanwijzen waar de autochtonen gediscrimineerd worden.

willem1940NLD
15 februari 2007, 21:55
Omdat het in de Koran staat dat iets mag, doen alle moslims het?


Zullen we deze discussie verder voeren in de andere draad, die hiervoor is aangemaakt? Daar heb ik de Rijkswet op het Nederlanderschap voor u neergezet, dan kan u me snel aanwijzen waar de autochtonen gediscrimineerd worden.
In de rijkswet staat dat een Nederlander niet meer dan 1 paspoort mag hebben.

Nee, ik ga niet naar die andere draad, ben niet de herhalende hoorn.

NAAST de wet zijn er gedoogregels verzonnen ter bevoordeling van inwijkelingen uit bepaalde landen.

Die feitelijke rechts-ongelijkheid is vaak genoeg ter sprake gebracht maar (vooral (s)linkse) regenten kijken deftig de andere kant uit, evenals hun "poilitiek-correcte" meelopers.

Boontje komt om zijn loontje: Geert Wilders zet nu de "gezetenen" fors te kakken, nu men het stiekem gekweekte "gewoonterecht" probeert stilzwijgend door te trekken tot in/aan het regentaille zelf.

filosoof
2 maart 2007, 01:36
Samen met haar nicht kan ze alle moslims meteen aan een Nederlands Paspoort helpen, of ze hier geboren zijn of uit shakamaka komen, maakt allemaal niets uit. Tegelijk kunnen ze er ook voor zorgen dat er uit heel de Arabische wereld nog eens tienduizenden asielzoekers hun weg naar Nederland vinden.

Met dank aan Bos.

Pikant detail : Bos was de grote verliezer van de verkiezingen. Zijn partij heeft meer zetels verloren dan alle andere verliezers samen. Dit even terzijde.
Wonen in "shakamaka" moslims?

Hertog van Gelre
2 maart 2007, 12:08
Ik "schets" helemaal niets, maar som slechts FEITEN op.
De feiten:
Zij was werkzaam bij het ministerie van Binnenlandse Zaken vanaf 1993 als beleidsmedewerker internationale en Europese Zaken bij het bureau van de Secretaris-Generaal en vanaf 1995 als beleidsmedewerker bij de directie Coördinatie Integratiebeleid Minderheden.
Mevrouw Albayrak werd in 1998 voor de PvdA lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.
Zij was onder meer vice-voorzitter van de Assemblee van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE), lid van het algemeen bestuur van de Atlantische Commissie, lid van de Commissie Benelux Universitair Centrum (leerstoel Krijgsmacht en Samenleving) en lid van de Raad van Toezicht Ruwaard van Puttenziekenhuis te Spijkenisse.

Door Jacques Wallage (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacques_Wallage) werd ze in 1997 (http://nl.wikipedia.org/wiki/1997) gescout als politiek talent. Anderhalf jaar later werd ze gekozen tot lid van de Tweede Kamer. Ondanks dat sommige sceptici dachten dat Albayrak als allochtone vrouw door de PvdA vooral gebruikt was als een stemmentrekker, maakte ze snel indruk. Aanvankelijk hield ze zich in de Tweede Kamer bezig met asielbeleid. Albayrak moest enige tijd beveiligd worden nadat ze na haar uitspraak dat Noord-Irak veilig genoeg was om terug te keren met de dood bedreigd was door enkele vluchtelingen. Anno 2005 is ze woordvoerder civiel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Civiel_recht_-_Nederland) en internationaal recht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_recht) en is ze voorzitter van de vaste Kamercommissie voor defensie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Defensie_van_Nederland). Ze werd in 2002 (http://nl.wikipedia.org/wiki/2002) genoemd als toekomstig minister of staatssecretaris, maar haar partij bleef buiten de regering.

Dit zijn feiten. Nog iemand die twijfelt aan Albayrak?

circe
2 maart 2007, 12:32
Het probleem is......?

Het probleem is juridisch.

Mevrouw Albayrak heeft de Turkse nationaliteit: daaraan zijn expliciete verplichtingen verbonden (meer dan de NEDERLANDSE nationaliteit). Zo kan Turkije eisen dat zij als onderdaan Turkije niet mag verlaten, zo eist Turkije dat zij als onderdaan de Armeense genocide niet mag erkennen (= strafbaar): dus zelfs indien deze mevrouw het Nederlandse beleid mee wil bepalen waarbij de Armeense genocide weldegelijk erkend wordt en waarbij het strafbaar is deze te ontkennen (zie Frankrijk, en Belgie) dat is zezelf in die onmogelijkheid om dat beleid uit te voeren.

Bovendien: vermits ze instaat voor het erkennen van asielzoekers heeft ze weer een conflict. Indien Albayrak vervolgde christelijke Turken vb. die asiel aanvragen in Turkije wil erkennen, dan erkent ze tevens dat haar land (Turkije) christelijke mensen vervolgt. Idem dito voor Koerdische vluchtelingen.
Ook in dit geval zit deze mevrouw gevangen tussen de twee nationaliteiten.

Hetzelfde geldt voor Aboutaleb: Alle Marokkanen zijn verplicht onderdanig aan hun Marokkaanse koning. Op het moment dat Aboutaleb de eed aflegde tegenover de Nederlandse koninging is hij dus ofwel meineed aan het plegen tegenover de Marokkaanse koning, ofwel is zijn eed in het Nederlandse parlement niks waard: men kan namelijk geen twee heren dienen!

Hetzelfde geldt uiteraard voor de Belgische Marokkanen die een bewindsfunctie uitoefenen: "ik zweer getrouwheid aan de koning en bladebiebladeda" kan niet worden uitgesproken door mensen die tegelijk reeds getrouwheid verplicht zijn aan de koning van Marokko!
het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse zaken schrijft op haar website (http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/landen,landenoverzichten/m_oosten_en_noord_afrika/marokko.html): Het behoud van de nationale soevereiniteit en integriteit van Marokko is de belangrijkste pijler waarop het Marokkaanse buitenlandse - en veiligheidsbeleid steunt. Een van de hoofddoelstellingen van het Marokkaanse buitenlandse beleid is: benadrukken van Arabische staat en islam als staatsgodsdienst.

Ke Nan
2 maart 2007, 12:55
De feiten:



Dit zijn feiten. Nog iemand die twijfelt aan Albayrak?

Dat is allemaal taqiya, het woord dat op paranoia rijmt. ;-)

Brandaan
2 maart 2007, 14:01
Het probleem is juridisch.

Mevrouw Albayrak heeft de Turkse nationaliteit: daaraan zijn expliciete verplichtingen verbonden (meer dan de NEDERLANDSE nationaliteit). Zo kan Turkije eisen dat zij als onderdaan Turkije niet mag verlaten, zo eist Turkije dat zij als onderdaan de Armeense genocide niet mag erkennen (= strafbaar): dus zelfs indien deze mevrouw het Nederlandse beleid mee wil bepalen waarbij de Armeense genocide weldegelijk erkend wordt en waarbij het strafbaar is deze te ontkennen (zie Frankrijk, en Belgie) dat is zezelf in die onmogelijkheid om dat beleid uit te voeren.

Bovendien: vermits ze instaat voor het erkennen van asielzoekers heeft ze weer een conflict. Indien Albayrak vervolgde christelijke Turken vb. die asiel aanvragen in Turkije wil erkennen, dan erkent ze tevens dat haar land (Turkije) christelijke mensen vervolgt. Idem dito voor Koerdische vluchtelingen.
Ook in dit geval zit deze mevrouw gevangen tussen de twee nationaliteiten.

Hetzelfde geldt voor Aboutaleb: Alle Marokkanen zijn verplicht onderdanig aan hun Marokkaanse koning. Op het moment dat Aboutaleb de eed aflegde tegenover de Nederlandse koninging is hij dus ofwel meineed aan het plegen tegenover de Marokkaanse koning, ofwel is zijn eed in het Nederlandse parlement niks waard: men kan namelijk geen twee heren dienen!

Hetzelfde geldt uiteraard voor de Belgische Marokkanen die een bewindsfunctie uitoefenen: "ik zweer getrouwheid aan de koning en bladebiebladeda" kan niet worden uitgesproken door mensen die tegelijk reeds getrouwheid verplicht zijn aan de koning van Marokko!
het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse zaken schrijft op haar website (http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/landen,landenoverzichten/m_oosten_en_noord_afrika/marokko.html): Het behoud van de nationale soevereiniteit en integriteit van Marokko is de belangrijkste pijler waarop het Marokkaanse buitenlandse - en veiligheidsbeleid steunt. Een van de hoofddoelstellingen van het Marokkaanse buitenlandse beleid is: benadrukken van Arabische staat en islam als staatsgodsdienst.

Ik reageerde niet op de dubbele nationaliteiten, ik reageerde op de verbaasde uitroep dat een Moslim het asielbeleid zou gaan leiden. U reactie is dus geen antwoord op de vraag.;-)

U heeft verder natuurlijk wel een goed punt, ware het niet dat volgens de Grondwet elke Nederelander elke publieke functie moet kunnen vervullen.

Juridisch kan je het dus ook niet tegenhouden...:?

circe
2 maart 2007, 14:07
U heeft verder natuurlijk wel een goed punt, ware het niet dat volgens de Grondwet elke Nederelander elke publieke functie moet kunnen vervullen.

Juridisch kan je het dus ook niet tegenhouden...:?

D�*�*r zit hem dus net het angeltje.
Volgens diezelfde grondwet is het dus onmogelijk dat iemand met een dubbele nationaliteit een publieke functie zal kunnen vervullen : men moet dus die dubbele nationaliteit afschaffen om aan de grondwet te kunnen voldoen.

Idem ditto voor België.

Brandaan
2 maart 2007, 14:15
D�*�*r zit hem dus net het angeltje.
Volgens diezelfde grondwet is het dus onmogelijk dat iemand met een dubbele nationaliteit een publieke functie zal kunnen vervullen : men moet dus die dubbele nationaliteit afschaffen om aan de grondwet te kunnen voldoen.

Idem ditto voor België.

Die redenatie volg ik niet helemaal. Je hebt als Nederlander recht om elke publieke functie te kunnen doen, maar je bent dan niet verplicht om uitsluitend Nederlander te zijn.

Het vreemde aan dit artikel uit de Grondwet is trouwens dat men criminelen (oa terroristen) wel het actieve en passieve stemrecht kan afnemen, maar men kan het niet tegenhouden dat zo iemand minister wordt. :?

D'ARTOIS
2 maart 2007, 15:30
Laten we maar eerst eens zien waar de reis naar toegaat. Vooralsnog met de twee losse flodders van de PvdA alvorens de dames ministers waren geinstalleerd, moeten we maar in lijdzaamheid toezien.
Kritiek kan altijd nog komen.

circe
2 maart 2007, 15:33
Het vreemde aan dit artikel uit de Grondwet is trouwens dat men criminelen (oa terroristen) wel het actieve en passieve stemrecht kan afnemen, maar men kan het niet tegenhouden dat zo iemand minister wordt.

Me dunkt bedoelt men met "passief stemrecht" gewoon dat ze niet mogen opkomen op de lijst van een politieke partij.
Ze kunnen dus evenmin verkozen worden.
Weinig waarschijnlijk dus dat ze in zulk geval door een der partijen als minister naar voor worden geschoven.

Maar nu we het er toch over hebben:

Wat met iemand die asielrecht heeft ontvangen. Daarbij de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen bovenop zijn originele nationaliteit.
Wat indien zo iemand door zijn origineel land van herkomst als "crimineel" werd/wordt beschouwd. Zo iemand kan dus gerust actief+passief stemrecht krijgen én minister worden, MET BEHOUD van zijn originele nationaliteit.

Wat met vervolgde Ruandezen die hier asiel hebben verkregen, maar in hun land van herkomst als crimineel worden beschouwd. Zij kunnen gerust dubbele nationaliteit Belg worden en hier dus minister van Buitenlandse zaken zijn terwijl ze tevens hun andere nationaliteit kunnen gebruiken om in hun land van herkomst OOK een politieke missie te vervullen!

Brandaan
2 maart 2007, 15:46
Me dunkt bedoelt men met "passief stemrecht" gewoon dat ze niet mogen opkomen op de lijst van een politieke partij.
Ze kunnen dus evenmin verkozen worden.
Weinig waarschijnlijk dus dat ze in zulk geval door een der partijen als minister naar voor worden geschoven. Het is idd zeer onwaarschijnlijk, maar in Nederland is het niet abnormaal dat een minister niet op de lijst hebben gestaan.

Maar nu we het er toch over hebben:

Wat met iemand die asielrecht heeft ontvangen. Daarbij de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen bovenop zijn originele nationaliteit.
Wat indien zo iemand door zijn origineel land van herkomst als "crimineel" werd/wordt beschouwd. Zo iemand kan dus gerust actief+passief stemrecht krijgen én minister worden, MET BEHOUD van zijn originele nationaliteit. Het ontnemen van het kiesrecht is een extra straf/voorzorgsmaatregel die de rechter in extreme situaties kan opleggen, het gaat dus altijd over een veroordeling door een Nederlandse rechter.

Wat met vervolgde Ruandezen die hier asiel hebben verkregen, maar in hun land van herkomst als crimineel worden beschouwd. Zij kunnen gerust dubbele nationaliteit Belg worden en hier dus minister van Buitenlandse zaken zijn terwijl ze tevens hun andere nationaliteit kunnen gebruiken om in hun land van herkomst OOK een politieke missie te vervullen!

Dat kan, maar het klinkt als politieke zelfmoord.;-) De vraag is natuurlijk of je met zulke hypothetische gevallen rekening moet houden.

Dimitri
2 maart 2007, 18:22
Het probleem is juridisch.

Mevrouw Albayrak heeft de Turkse nationaliteit: daaraan zijn expliciete verplichtingen verbonden (meer dan de NEDERLANDSE nationaliteit). Zo kan Turkije eisen dat zij als onderdaan Turkije niet mag verlaten, zo eist Turkije dat zij als onderdaan de Armeense genocide niet mag erkennen (= strafbaar): dus zelfs indien deze mevrouw het Nederlandse beleid mee wil bepalen waarbij de Armeense genocide weldegelijk erkend wordt en waarbij het strafbaar is deze te ontkennen (zie Frankrijk, en Belgie) dat is zezelf in die onmogelijkheid om dat beleid uit te voeren.

Bovendien: vermits ze instaat voor het erkennen van asielzoekers heeft ze weer een conflict. Indien Albayrak vervolgde christelijke Turken vb. die asiel aanvragen in Turkije wil erkennen, dan erkent ze tevens dat haar land (Turkije) christelijke mensen vervolgt. Idem dito voor Koerdische vluchtelingen.
Ook in dit geval zit deze mevrouw gevangen tussen de twee nationaliteiten.

Hetzelfde geldt voor Aboutaleb: Alle Marokkanen zijn verplicht onderdanig aan hun Marokkaanse koning. Op het moment dat Aboutaleb de eed aflegde tegenover de Nederlandse koninging is hij dus ofwel meineed aan het plegen tegenover de Marokkaanse koning, ofwel is zijn eed in het Nederlandse parlement niks waard: men kan namelijk geen twee heren dienen!

Hetzelfde geldt uiteraard voor de Belgische Marokkanen die een bewindsfunctie uitoefenen: "ik zweer getrouwheid aan de koning en bladebiebladeda" kan niet worden uitgesproken door mensen die tegelijk reeds getrouwheid verplicht zijn aan de koning van Marokko!
het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse zaken schrijft op haar website (http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/landen,landenoverzichten/m_oosten_en_noord_afrika/marokko.html): Het behoud van de nationale soevereiniteit en integriteit van Marokko is de belangrijkste pijler waarop het Marokkaanse buitenlandse - en veiligheidsbeleid steunt. Een van de hoofddoelstellingen van het Marokkaanse buitenlandse beleid is: benadrukken van Arabische staat en islam als staatsgodsdienst.
Bij mijn weten hoef je voor het verkrijgen van een nationaliteit - ook van de Turkse of Marokkaanse - geen eed of belofte af te leggen. Om volksvertegenwoordiger of bestuurder te kunnen worden in Nederland wel. De dubbele nationaliteit is dus geen enkel bezwaar bij het uitoefenen van het ambt van minister, of een andere bestuursfunctie.

Overigens zijn leden van een regering net als diplomaten internationaal onschendbaar en kunnen ze dus NIET in een ander land vastgehouden of vervolgd worden, ook niet als ze de nationaliteit van dat land hebben.

Dat neemt niet weg dat ik het er principieel wel mee eens ben om de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit in combinatie met het Nederlanderschap af te schaffen. Maar je kunt niet van mensen met een dubbele nationaliteit tweederangs Nederlanders maken.

Dimitri
2 maart 2007, 18:26
Het vreemde aan dit artikel uit de Grondwet is trouwens dat men criminelen (oa terroristen) wel het actieve en passieve stemrecht kan afnemen, maar men kan het niet tegenhouden dat zo iemand minister wordt. :?
Toch wel, daar dient het antecedentenonderzoek voor bij de formatie. Hier wordt o.a. gekeken of iemand een strafblad heeft.

Brandaan
2 maart 2007, 18:35
Toch wel, daar dient het antecedentenonderzoek voor bij de formatie. Hier wordt o.a. gekeken of iemand een strafblad heeft.

Zo'n antecedenten-onderzoek heeft op zichzelf toch geen gevolgen? Het kan er enkel voor zorgen dat de kamer geen vertrouwen meer heeft in een minister en dat deze daardoor aftreedt.

Dimitri
2 maart 2007, 18:37
Wat met iemand die asielrecht heeft ontvangen. Daarbij de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen bovenop zijn originele nationaliteit.
Wat indien zo iemand door zijn origineel land van herkomst als "crimineel" werd/wordt beschouwd. Zo iemand kan dus gerust actief+passief stemrecht krijgen én minister worden, MET BEHOUD van zijn originele nationaliteit.
Ten eerste krijg je niet de Nederlandse nationaliteit, maar moet je deze aanvragen, waarbij je antecedenten onderzocht worden en je o.a. een inburgeringscursus moet doen en moet slagen voor het examen. Pas daarna kun je de Nederlandse nationaliteit krijgen. Asielrecht krijgen is dus heel wat anders dan een nationaliteit krijgen.

In principe is de situatie die je beschrijft wel mogelijk, maar ik zie eerlijk gezegd niet in wat de nationaliteit daarmee te maken heeft. Als bij het verkrijgen van het Nederlanderschap de oorspronkelijke nationaliteit vervalt, zal diegene in land van herkomst nog steeds als crimineel beschouwd worden.

Wat met vervolgde Ruandezen die hier asiel hebben verkregen, maar in hun land van herkomst als crimineel worden beschouwd. Zij kunnen gerust dubbele nationaliteit Belg worden en hier dus minister van Buitenlandse zaken zijn terwijl ze tevens hun andere nationaliteit kunnen gebruiken om in hun land van herkomst OOK een politieke missie te vervullen!
Ik ben er in principe wel voor om de wet waterdicht te maken, maar dit is een geval dat zich toch nooit zal voordoen: het zal echt niet geaccepteerd worden als iemand die hier een politieke functie vervult in een ander land nog een politieke functie gaat vervullen.

Dimitri
2 maart 2007, 18:40
Zo'n antecedenten-onderzoek heeft op zichzelf toch geen gevolgen? Het kan er enkel voor zorgen dat de kamer geen vertrouwen meer heeft in een minister en dat deze daardoor aftreedt.
Nee, het kan ervoor zorgen dat de minister niet kan aantreden, bijvoorbeeld omdat de andere partijen geen vertrouwen hebben in de minister en/of niet instemmen met zijn of haar benoeming.

Het is in het verleden al gebeurd dat ministerskandidaten door andere partijen werden afgewezen. Daar zijn zelfs al formaties op gestrand!

Brandaan
2 maart 2007, 18:50
Nee, het kan ervoor zorgen dat de minister niet kan aantreden, bijvoorbeeld omdat de andere partijen geen vertrouwen hebben in de minister en/of niet instemmen met zijn of haar benoeming.

Het is in het verleden al gebeurd dat ministerskandidaten door andere partijen werden afgewezen. Daar zijn zelfs al formaties op gestrand!

Maar dat is toch gewoon een geval van "Gebrek aan vertrouwen" van een kamermeerderheid? In theorie zou iemand met een strafblad toch gewoon minister kunnen worden?

Hertog van Gelre
2 maart 2007, 19:10
Maar dat is toch gewoon een geval van "Gebrek aan vertrouwen" van een kamermeerderheid? In theorie zou iemand met een strafblad toch gewoon minister kunnen worden?
De minister-president kan zo'n iemand niet accepteren.

In theorie is het zeer wel mogelijk dat iemand met een strafblad in land van herkomst hier desondanks minister wordt. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waarom iemand is veroordeeld.

Iemand die in een dictatoriaal regime is veroordeeld voor 'staatsgevaarlijke activiteiten', kan juist veroordeeld zijn voor iets wat we hier zouden toejuichen. In dat geval kan zo iemand best minister worden.

Daarom vind ik die discussie over dubbele paspoorten en bijvoorbeeld Aboutaleb een verkeerde discussie.
Een marokkaan van nederlandse afkomst, die hier is opgegroeid en naar de mening van de marokkaanse overheid té kritisch zou zijn, zou mondddood gemaakt kunnen worden enkel door te verklaren dat élke marokkaanse nazaat nooit het marokkaans staatsburgerschap verliest.
Over buitenlandse inmenging gesproken...

Ook mevrouw Albayrak, die als zij de armeense genocide zou erkennen strafbaar is, zou dan nooit minister kunnen worden. In Nederland moet de nederlandse wet gelden, niet een buitenlandse.

Hoewel ik in principe vind dat het beter zou zijn als mensen een keus maken voor één nationaliteit vraag ik me tegelijkertijd af wat voor nut het heeft. Alsof loyaliteit is af te meten aan een papiertje....

willem1940NLD
2 maart 2007, 19:22
De minister-president kan zo'n iemand niet accepteren.

In theorie is het zeer wel mogelijk dat iemand met een strafblad in land van herkomst hier desondanks minister wordt. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waarom iemand is veroordeeld.

Iemand die in een dictatoriaal regime is veroordeeld voor 'staatsgevaarlijke activiteiten', kan juist veroordeeld zijn voor iets wat we hier zouden toejuichen. In dat geval kan zo iemand best minister worden.

Daarom vind ik die discussie over dubbele paspoorten en bijvoorbeeld Aboutaleb een verkeerde discussie.
Een marokkaan van nederlandse afkomst, die hier is opgegroeid en naar de mening van de marokkaanse overheid té kritisch zou zijn, zou mondddood gemaakt kunnen worden enkel door te verklaren dat élke marokkaanse nazaat nooit het marokkaans staatsburgerschap verliest.
Over buitenlandse inmenging gesproken...

Ook mevrouw Albayrak, die als zij de armeense genocide zou erkennen strafbaar is, zou dan nooit minister kunnen worden. In Nederland moet de nederlandse wet gelden, niet een buitenlandse.

Hoewel ik in principe vind dat het beter zou zijn als mensen een keus maken voor één nationaliteit vraag ik me tegelijkertijd af wat voor nut het heeft. Alsof loyaliteit is af te meten aan een papiertje....

Dat "papiertje"geeft wel verplichtingen, horigheid.

circe
3 maart 2007, 09:50
Bij mijn weten hoef je voor het verkrijgen van een nationaliteit - ook van de Turkse of Marokkaanse - geen eed of belofte af te leggen. Om volksvertegenwoordiger of bestuurder te kunnen worden in Nederland wel. De dubbele nationaliteit is dus geen enkel bezwaar bij het uitoefenen van het ambt van minister, of een andere bestuursfunctie.

Klopt niet. Ik hoorde laatst nog een jurist uitleggen dat vb. aan de Turkse nationaliteit EXPLICIET verplichtingen vasthangen, en bij de Marokkaanse is zo'n verplichting is dat dus die onderdanigheid aan de Marokkaanse koning. Zulke verplichtingen hangen niet expliciet mee vast aan de Belgische of Nederlandse nationaliteit.



Overigens zijn leden van een regering net als diplomaten internationaal onschendbaar en kunnen ze dus NIET in een ander land vastgehouden of vervolgd worden, ook niet als ze de nationaliteit van dat land hebben.

Klopt niet iemand met dubbel paspoort BELG/TURK wordt in Turkije enkel en alleen als Turk beschouwd. Net daarom kunnen turkse politici niet openlijk en officieel toegeven dat de Armeense genocide is gebeurd, want dan worden ze bij een volgend bezoek in turkije opgepakt en bestraft (als Turk mag men die Armeense genocide niét erkennen).


Dat neemt niet weg dat ik het er principieel wel mee eens ben om de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit in combinatie met het Nederlanderschap af te schaffen. Maar je kunt niet van mensen met een dubbele nationaliteit tweederangs Nederlanders maken.

Het gaat hem niet over tweederangs of eersterangs: het gaan hem over de onmogelijkheid een politieke functie uit te voeren als je verplicht bent te handelen naar de wetten van je andere nationaliteit.

circe
3 maart 2007, 09:58
Ten eerste krijg je niet de Nederlandse nationaliteit, maar moet je deze aanvragen, waarbij je antecedenten onderzocht worden en je o.a. een inburgeringscursus moet doen en moet slagen voor het examen. Pas daarna kun je de Nederlandse nationaliteit krijgen. Asielrecht krijgen is dus heel wat anders dan een nationaliteit krijgen.

In principe is de situatie die je beschrijft wel mogelijk, maar ik zie eerlijk gezegd niet in wat de nationaliteit daarmee te maken heeft. Als bij het verkrijgen van het Nederlanderschap de oorspronkelijke nationaliteit vervalt, zal diegene in land van herkomst nog steeds als crimineel beschouwd worden.

Dat er een verschil is tussen asielrecht krijgen en de nationaliteit verwerven weet mijn kleine teen ook.
Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit zijn er voorwaarden, voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit zijn die voorwaarden peanuts. Tegenwoordig kan men zelfs Belg worden zonder hier nog maar zelfs een voet te hebben binnengezet.


Ik ben er in principe wel voor om de wet waterdicht te maken, maar dit is een geval dat zich toch nooit zal voordoen: het zal echt niet geaccepteerd worden als iemand die hier een politieke functie vervult in een ander land nog een politieke functie gaat vervullen.

Het gaat hem erover dat middels die dubbele nationaliteit zoiets in principe mogelijk is!

Chipie
3 maart 2007, 10:25
Als de PVDA wat slimmer geweest, zat Nederland natuurlijk niet met dit probleem opgezadeld.

Iedereen kon normaal gezien toch voorzien dat dit door velen , al dan niet racisten, niet zou geaccepteerd worden...

Als men Albayrak van iets anders minister gemaakt had, dan had men nog wel het probleem van de dubbele nationaliteit, maar alleszins niet de polemieken rond het 'generaal pardon', dat anders al reeds voor zeer velen zeer moeilijk zal liggen...

Als iedereen die problemen kon voorzien en een bepaalde partij stelt die minister toch aan, dan moet daar volgens mij toch een bepaalde strategie achter zitten.

Vraag is de welke? ;-)

circe
3 maart 2007, 10:58
Wie begint er nu weer te lullen dat commentaren op de dubbele nationaliteit "racistisch" zou zijn?

circe
3 maart 2007, 11:29
De TURKSE Mevr. Albayrak wordt dus minister van INTEGRATIE (= opvolgster van Verdonk toch hé?)

Et voil�* de poppetjes zijn al aan het dansen:


Turkije waarschuwt Nederland voor inburgering

Turkije zal de komende tijd goed in de gaten houden of de nieuwe inburgeringsregels geen schade toe zullen brengen aan de 'culturele identiteit' van Turken in Nederland.
Turkse president Sezer: Turken in Nederland goed in de gaten houden
Die boodschap zat besloten in de toespraak van de Turkse president Ahmet Necdet Sezer bij het banket ter gelegenheid van het staatsbezoek van koningin Beatrix in Turkije.

Gezinshereniging
De president eindigde zijn tafelrede met de uitspraak: ‘Nauwgezet volgen we de maatregelen die worden genomen om de Turkse gemeenschap de sociale rechten te geven die ze verdient, om hun taal en culturele identiteit te behouden en hun welzijn en welvaart in Nederland.’
Sezer doelde daarmee op de gevolgen van de strengere regels voor inburgering van oud-minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD). Die riepen eerder al weerstand op in Turkije omdat ze de gezinshereniging zouden belemmeren. Volgens de Turkse president dragen de Turken in Nederland bij aan de economische en politieke leven in Nederland en integreren de nieuwe generaties goed in de samenleving.
Jubel
Op de inmiddels veelbesproken benoeming in Nederland van een staatssecretaris met Turks paspoort, PvdA’er Nebahat Albayrak, ging de president noch koningin Beatrix in haar toespraak direct in. Wel bejubelde Beatrix, net als Sezer, de deelname van Turkse Nederlanders aan de Nederlandse politiek.
De toespraak van koningin Beatrix is in de Turkse pers goed gevallen. Dat de vorstin koeltjes was over de Turkse toetreding tot de Europese Unie wordt in Turkije begrepen, omdat het onderhandelingsproces nu eenmaal traag verloopt.
Des tevredener zijn de Turken met de lofzang van de Koningin op de eeuwenoude bilaterale betrekkingen en de vermelding dat Turkije al onder Mustafa Kemal Atatürk de blik naar het westen richtte.

Door Carla Joosten in Ankara

Elsevier * NL

Alstublieft mensen!

Het wachten is nu op de Marokkaanse koning, die Aboutaleb - Marokkaanse staatssecretaris voor SOCIALE ZAKEN, - eens gaat vertellen hoe de Marokkanen moeten behandeld worden sé!

Chipie
3 maart 2007, 11:41
Wie begint er nu weer te lullen dat commentaren op de dubbele nationaliteit "racistisch" zou zijn?

Ziezo. Dit is achter de rug. Een imam mag minister worden, allochtone ambtenaren mogen homohuwelijken weigeren en criminele antilianen mogen niet terug naar de antillen gestuurd worden. Haha. Slaap volkje slaap, daar buiten loopt een schaap. Het wordt tijd dat de rest ook geslacht wordt. Gelukkig kan ik met wat jaren emigreren naar westerse oorden. Het suffe gepeupel zal nog jaren last hebben van onze kleurrijke samenleving. Over enkele dagen weer stemmen. Succes...

Brave Burger, Amsterdam vr 2/3, 23:18
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/59662151/Steun_voor_Wilders,_VVD_in_paspoort-debat.html?p=18,1

En zo zijn er wss duizenden...

Is zulke commentaar niet racistisch? Ik weet het niet... Volgens mij wel... ;-)

circe
3 maart 2007, 11:52
Leg mij eens uit wat daar racistisch aan is?

Mag de schrijver niet zeggen dat hij wil emigreren? Of stoort het U dat hijniet gelukkig is met de nieuwe koers in Nederland?

Ke Nan
3 maart 2007, 11:55
Jullie moeten allemaal niet zo zagen. De overname van deze contreien door het Tweede Ottomaanse Rijk vereist nu eenmaal een degelijke voorbereiding. De aanstelling van Turken op beleidsplaatsen moet de overgang vergemakkelijken. Het is trouwens genetisch bepaald dat Turken op leidinggevende functies terechtkomen.

Brandaan
3 maart 2007, 11:58
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/59662151/Steun_voor_Wilders,_VVD_in_paspoort-debat.html?p=18,1

En zo zijn er wss duizenden...

Is zulke commentaar niet racistisch? Ik weet het niet... Volgens mij wel... ;-)

Niets racistisch aan, maar het toont wel de onwetendheid van de schrijver. De trouwambtenaren met gewetensbezwaren zijn voornamelijk (zoniet allemaal) autochtonen.

circe
3 maart 2007, 12:04
Jullie moeten allemaal niet zo zagen. De overname van deze contreien door het Tweede Ottomaanse Rijk vereist nu eenmaal een degelijke voorbereiding. De aanstelling van Turken op beleidsplaatsen moet de overgang vergemakkelijken. Het is trouwens genetisch bepaald dat Turken op leidinggevende functies terechtkomen.

D�*t is tenminste gesproken sé. De oprichting van Markijeland is nabij (de turken moeten dan zelf maar met de marokkanen overeenkomen wie welk gebied mag inpalmen).

Wat is het probleem van die gezinshereniging Ke nan? Mogen pasgetrouwde stelletjes waarvan één partner uit Markijeland komt niet meer binnen in Turkije of zo?

Ke Nan
3 maart 2007, 12:15
D�*t is tenminste gesproken sé. De oprichting van Markijeland is nabij (de turken moeten dan zelf maar met de marokkanen overeenkomen wie welk gebied mag inpalmen).

De Marokkanen zijn slechts werktuigen op onze weg naar werelddominantie. Er is dus geen sprake van een Markijeland.

Wat is het probleem van die gezinshereniging Ke nan? Mogen pasgetrouwde stelletjes waarvan één partner uit Markijeland komt niet meer binnen in Turkije of zo?

Het is een goede zaak dat Turkije de belangen en rechten van zijn land- en volksgenoten in het buitenland in de gaten houdt. Het is fijn om te weten dat je nog altijd ergens heen kan als je onderdrukt zou worden zoals de Turken in de jaren tachtig in Bulgarije. Op Wilders en het VB moeten we niet rekenen op een humane behandeling.

circe
3 maart 2007, 12:17
Ik blijf me dan afvragen wat die Turken dan allemaal in die onderdrukkende buitenlanden zitten te doen? Turkije zelf is toch groot genoeg zou ik denken?

Ke Nan
3 maart 2007, 12:20
Ik blijf me dan afvragen wat die Turken dan allemaal in die onderdrukkende buitenlanden zitten te doen? Turkije zelf is toch groot genoeg zou ik denken?

Ik dacht dat het duidelijk was. Werelddominantie natuurlijk!

Dimitri
3 maart 2007, 12:24
Maar dat is toch gewoon een geval van "Gebrek aan vertrouwen" van een kamermeerderheid? In theorie zou iemand met een strafblad toch gewoon minister kunnen worden?
In theorie wel, maar in de praktijk zal dat al in de formatie (dus vóór de benoeming) voorkomen worden: de formateur (toekomstig minister-president) en/of de andere partijen accepteren de kandidaat niet, zodat de bewuste partij op zoek moet naar een ander of de formatie moet opblazen.

Dimitri
3 maart 2007, 12:34
Klopt niet. Ik hoorde laatst nog een jurist uitleggen dat vb. aan de Turkse nationaliteit EXPLICIET verplichtingen vasthangen, en bij de Marokkaanse is zo'n verplichting is dat dus die onderdanigheid aan de Marokkaanse koning. Zulke verplichtingen hangen niet expliciet mee vast aan de Belgische of Nederlandse nationaliteit.
Welke verplichtingen zijn dat dan?

Onderdanigheid aan de Marokkaanse koning, wat betekent dat in de praktijk? En wat als je je daar niet aan houdt (geen idee hoe je iets vaags als onderdanigheid kunt overtreden, maar goed)? Zolang je niet in Marokko bent, kun je toch niet vervolgd worden.

Dat is net het punt: je moet je houden aan de wetten van het land waarin je je bevindt, niet van het land waar je een nationaliteit van hebt. Als ik als Nederlander een moord pleeg in Duitsland, word ik hier berecht en niet in Nederland. De Duitse wetten zijn dan van toepassing, niet de Nederlandse. Als ik als Nederlander in Duitsland de Nederlandse majesteit beledig, wat in NL strafbaar is, kan de Nederlandse overheid mij niets maken zolang ik niet in Nederland ben. De Nederlandse wetten zijn immers niet van toepassing in Duitsland.

Klopt niet iemand met dubbel paspoort BELG/TURK wordt in Turkije enkel en alleen als Turk beschouwd. Net daarom kunnen turkse politici niet openlijk en officieel toegeven dat de Armeense genocide is gebeurd, want dan worden ze bij een volgend bezoek in turkije opgepakt en bestraft (als Turk mag men die Armeense genocide niét erkennen).
Gewone politici misschien wel, maar leden van een regering zijn diplomatiek beschermd en kunnen dus NIET opgepakt worden. Geen enkel land zal het in z'n hoofd halen die diplomatieke regels te schenden.

Het gaat hem niet over tweederangs of eersterangs: het gaan hem over de onmogelijkheid een politieke functie uit te voeren als je verplicht bent te handelen naar de wetten van je andere nationaliteit.
Niemand is verplicht te handelen naar wetten van een andere nationaliteit. Je bent alleen verplicht te handelen naar de wetten van het land waarin je je bevindt.

Dimitri
3 maart 2007, 12:38
Het gaat hem erover dat middels die dubbele nationaliteit zoiets in principe mogelijk is!
Zonder dubbele nationaliteit is dat in principe ook mogelijk. Ik kan zonder Duitse nationaliteit in Duitsland gemeenteraadslid worden en tegelijk minister in Nederland zijn.

Punt is dat dat niet geaccepteerd zal worden en het daarom in de praktijk niet voor zal komen. Maar nogmaals, ik ben er niet tegen zulke mazen in de wet te dichten, al is het maar symboolwetgeving.

Dimitri
3 maart 2007, 12:45
De TURKSE Mevr. Albayrak wordt dus minister van INTEGRATIE (= opvolgster van Verdonk toch hé?)

Et voil�* de poppetjes zijn al aan het dansen:

Alstublieft mensen!

Het wachten is nu op de Marokkaanse koning, die Aboutaleb - Marokkaanse staatssecretaris voor SOCIALE ZAKEN, - eens gaat vertellen hoe de Marokkanen moeten behandeld worden sé!
Ik denk dat de Nederlandse regering zeer onder de indruk is. Nee, nu gaat het immigratiebeleid �* la minute gewijzigd worden hoor! Alle Turken mogen voortaan weer zomaar het land binnen, want anders wordt de Turkse president boos. En een angst dat ze voor die man hebben!

Men wacht inderdaad ook met grote vrezen op commentaren van superdemocratie Marokko op het ondemocratische Nederlandse overheidsbeleid. Dit zal dan ook onmiddellijk aangepast worden aan de Marokkaanse wensen.

Andere landen nog iets?

circe
3 maart 2007, 13:03
Ik denk dat de Nederlandse regering zeer onder de indruk is. Nee, nu gaat het immigratiebeleid �* la minute gewijzigd worden hoor! Alle Turken mogen voortaan weer zomaar het land binnen, want anders wordt de Turkse president boos. En een angst dat ze voor die man hebben!

Men wacht inderdaad ook met grote vrezen op commentaren van superdemocratie Marokko op het ondemocratische Nederlandse overheidsbeleid. Dit zal dan ook onmiddellijk aangepast worden aan de Marokkaanse wensen.

Andere landen nog iets?

je schijnt er werkelijk niks van te begrijpen

In een interview met DS zegt Wilders vb.:

En zeker bij mevrouw Albayrak, die ik al jaren ken en met wie ik het overigens goed kan vinden: zij is naast Nederlandse ook Turkse. En dadelijk zal ze als staatssecretaris van Justitie ook moeten gaan oordelen over asielverzoeken en immigratieverzoeken van andere Turkse mensen. Ik zeg niet dat ze niet dat loyaal zal doen, wel dat de schijn van belangenverstrengeling of dubbele loyaliteit kan ontstaan.
En ze kan ook in haar optreden worden beperkt. In artikel 301 van het Turkse wetboek van strafrecht staat dat wie in het openbaar iets verkeerds zegt over Turkije, kan worden gestraft met een celstraf van zes maanden tot drie jaar. Paragraaf 3 zegt: waar dat gebeurt door een Turkse burger in een ander land, zal de straf worden verhoogd met een derde.

Voor een staatssecretaris die ook de mensenrechten in Turkije moet beoordelen, omdat ze gaat over asielverzoeken, kan dat natuurlijk nooit. Er zal altijd de schijn zijn dat ze daarmee rekening mee houdt of ook het Turkse belang dient.’’

Chipie
3 maart 2007, 13:04
Leg mij eens uit wat daar racistisch aan is?

Mag de schrijver niet zeggen dat hij wil emigreren? Of stoort het U dat hijniet gelukkig is met de nieuwe koers in Nederland?

Het suffe gepeupel zal nog jaren last hebben van onze kleurrijke samenleving.

Dimitri
3 maart 2007, 13:45
En zeker bij mevrouw Albayrak, die ik al jaren ken en met wie ik het overigens goed kan vinden: zij is naast Nederlandse ook Turkse. En dadelijk zal ze als staatssecretaris van Justitie ook moeten gaan oordelen over asielverzoeken en immigratieverzoeken van andere Turkse mensen. Ik zeg niet dat ze niet dat loyaal zal doen, wel dat de schijn van belangenverstrengeling of dubbele loyaliteit kan ontstaan.
Die kan ook ontstaan zonder dat Turkse paspoort, of is het dan ineens een vrouw met blond haar en blauwe ogen zonder Turkse achtergrond? :roll:

En ze kan ook in haar optreden worden beperkt. In artikel 301 van het Turkse wetboek van strafrecht staat dat wie in het openbaar iets verkeerds zegt over Turkije, kan worden gestraft met een celstraf van zes maanden tot drie jaar. Paragraaf 3 zegt: waar dat gebeurt door een Turkse burger in een ander land, zal de straf worden verhoogd met een derde.

Voor een staatssecretaris die ook de mensenrechten in Turkije moet beoordelen, omdat ze gaat over asielverzoeken, kan dat natuurlijk nooit. Er zal altijd de schijn zijn dat ze daarmee rekening mee houdt of ook het Turkse belang dient.’’
Zolang ze in de regering zit is ze diplomatiek onschendbaar, dus kan ze niet actief vervolgd worden in Turkije. De schijn van het dienen van het Turks belang kan ook zonder paspoort ontstaan, zie boven.

Ze zou inderdaad wel rekening kunnen houden met de Turkse wetgeving in haar uitspraken, met oog op latere vervolging na haar loopbaan in de regering. Maar dat is uiteraard aan haar zelf. Haar taak in de regering is in ieder geval niet uitspraken doen over Turkije, maar het Nederlandse immigratiebeleid uitvoeren.

Dimitri
3 maart 2007, 13:46
De TURKSE Mevr. Albayrak wordt dus minister van INTEGRATIE (= opvolgster van Verdonk toch hé?)
Dit klopt trouwens niet: Albayrak is staatssecretaris van IMMIgratie (Vreemdelingenbeleid). De minister van INTEgratie is Ella Vogelaar.

willem1940NLD
3 maart 2007, 15:14
Dat er een verschil is tussen asielrecht krijgen en de nationaliteit verwerven weet mijn kleine teen ook.
Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit zijn er voorwaarden, voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit zijn die voorwaarden peanuts. Tegenwoordig kan men zelfs Belg worden zonder hier nog maar zelfs een voet te hebben binnengezet.


Het gaat hem erover dat middels die dubbele nationaliteit zoiets in principe mogelijk is!
Sinds héél kort worden er wat eisen gesteld aan "nieuwe Nederlanders" maar tot dat moment zijn er kratten vol paspoorten zonder omzien in circulatie gebracht.

willem1940NLD
3 maart 2007, 15:24
.... Gezinshereniging
De president eindigde zijn tafelrede met de uitspraak: ‘Nauwgezet volgen we de maatregelen die worden genomen om de Turkse gemeenschap de sociale rechten te geven die ze verdient, om hun taal en culturele identiteit te behouden en hun welzijn en welvaart in Nederland.’
Sezer doelde daarmee op de gevolgen van de strengere regels voor inburgering van oud-minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD). Die riepen eerder al weerstand op in Turkije omdat ze de gezinshereniging zouden belemmeren. Volgens de Turkse president dragen de Turken in Nederland bij aan de economische en politieke leven in Nederland en integreren de nieuwe generaties goed in de samenleving ...
Tja, Grijze Wolven waakzaam houden.

"behouden .... welzijn en welvaart .... "; oh, dus die brengen ze mee uit Turkije hierheen?

Gezinshereniging ...; altijd dat "her" erbij voor iets wat nooit eerder was, vergelijk ook uit het poco-woordenboek: "herstel van democratie".

circe
3 maart 2007, 15:45
Die kan ook ontstaan zonder dat Turkse paspoort, of is het dan ineens een vrouw met blond haar en blauwe ogen zonder Turkse achtergrond? :roll:

Ik weet niet wat je blond haar en blauwe ogen hierbij komen doen.
Iemand die géén turkse nationaliteit (meer) heeft, kan in elk geval niet vervolgd worden op basis van die nationaliteit!
Blijkbaar iets te moeilijk voor U



Zolang ze in de regering zit is ze diplomatiek onschendbaar, dus kan ze niet actief vervolgd worden in Turkije. De schijn van het dienen van het Turks belang kan ook zonder paspoort ontstaan, zie boven.

In Turkije is ze TURKS TURKS TURKS TURKS TURKS! niet Nederlands met onschendbaarheid! Hoeveel keer moet dat nog vermeld worden?



Ze zou inderdaad wel rekening kunnen houden met de Turkse wetgeving in haar uitspraken, met oog op latere vervolging na haar loopbaan in de regering. Maar dat is uiteraard aan haar zelf. Haar taak in de regering is in ieder geval niet uitspraken doen over Turkije, maar het Nederlandse immigratiebeleid uitvoeren.

Als TURK is ze dus v erplicht om rekening te houden met de Turkse wetgeving. Als het Nederlandse immigratiebeleid zo is dat asielzoekers uit Turkije erkend worden omdat Turkije vb. de mensenrechten overtreedt, dan geeft een TURKSE staatssecretaris kritiek op Turkije en dat is in Turkije strafbaar! Ze zal dus NOOIT NEVER meer nog een voet op turkse bodem kunnen zetten.
Daaruit ontstaat al minstens de schijn dat iemand met een Turkse nationaliteit in dié functie gebonden is aan Turkse wetten.

evilbu
3 maart 2007, 16:06
En ze kan ook in haar optreden worden beperkt. In artikel 301 van het Turkse wetboek van strafrecht staat dat wie in het openbaar iets verkeerds zegt over Turkije, kan worden gestraft met een celstraf van zes maanden tot drie jaar. Paragraaf 3 zegt: waar dat gebeurt door een Turkse burger in een ander land, zal de straf worden verhoogd met een derde.


Geldt die wet ook voor mensen zonder Turkse nationaliteit? Als ik in Vlaanderen iets lelijk zeg over Turkije en dan naar Turkije reis, kan ik problemen hebben?

circe
3 maart 2007, 16:18
Geldt die wet ook voor mensen zonder Turkse nationaliteit? Als ik in Vlaanderen iets lelijk zeg over Turkije en dan naar Turkije reis, kan ik problemen hebben?

Nee natuurlijk! dat is het hem juist.

Jij en ik mogen gerust openlijk en officieel verklaren dat de Armeense genocide wèl heeft plaatsgevonden, maar indien een Turkse Belg (politicus of geen politicus) dit officieel doet dan wordt die dus opgepakt als hij een voet op turkse bodem zet: want in Turkije is die persoon enkel en alleen TURK. Daarom ook dat Albayrak daar géén standpunt over inneemt en lustig rond de brij heen walst.

Geldt ook voor Marokko: Aboutaleb is in Marokko enkel Marokkaan en schatplichtig aan de marokkaanse koning!

Dimitri
3 maart 2007, 16:29
Ik weet niet wat je blond haar en blauwe ogen hierbij komen doen.
Iemand die géén turkse nationaliteit (meer) heeft, kan in elk geval niet vervolgd worden op basis van die nationaliteit!
Blijkbaar iets te moeilijk voor U
Ik reageerde hier op jouw opmerking, of die van Wilders, dat er een schijn van belangenverstrengeling zou kunnen ontstaan bij het behandelen van verzoeken uit Turkije. Wel, die schijn zou even goed kunnen ontstaan als ze geen Turks paspoort had, want ze is nu eenmaal van Turkse afkomst. De nationaliteit heeft daar niets mee te maken, wel eventuele banden met de Turkse gemeenschap en de manier waarop dat haar werk beïnvloedt.

In Turkije is ze TURKS TURKS TURKS TURKS TURKS! niet Nederlands met onschendbaarheid! Hoeveel keer moet dat nog vermeld worden?
Je kunt het nog 100 keer zeggen, maar daarom is het niet ineens waar. Leden van een regering, van welk land en met welke nationaliteit dan ook, zijn diplomatiek onschendbaar, punt uit. Turkije zal het echt niet wagen die onschendbaarheid te doorbreken.

Als TURK is ze dus v erplicht om rekening te houden met de Turkse wetgeving. Als het Nederlandse immigratiebeleid zo is dat asielzoekers uit Turkije erkend worden omdat Turkije vb. de mensenrechten overtreedt, dan geeft een TURKSE staatssecretaris kritiek op Turkije en dat is in Turkije strafbaar! Ze zal dus NOOIT NEVER meer nog een voet op turkse bodem kunnen zetten.
Daaruit ontstaat al minstens de schijn dat iemand met een Turkse nationaliteit in dié functie gebonden is aan Turkse wetten.
Ik denk niet dat asielzoekers asiel verlenen op grond van mensenrechtenschendingen in Turkije, in Turkije tot strafrechtelijke vervolging leidt. Mocht dat toch gebeuren, dan is dat inderdaad pech voor Nebahat, had ze maar geen staatssecretaris van Vreemdelingenbeleid moeten worden of haar paspoort moeten inleveren. De Tweede Kamer zal nu in ieder geval goed in de gaten houden dat ze zich hier niet door zal laten leiden, anders komt ze in politieke problemen in NL. Daar hebben we mensen als Geert Wilders voor, alhoewel die nou niet echt bekend staat als groot voorvechter van asielzoekers...

circe
3 maart 2007, 16:38
Ik reageerde hier op jouw opmerking, of die van Wilders, dat er een schijn van belangenverstrengeling zou kunnen ontstaan bij het behandelen van verzoeken uit Turkije. Wel, die schijn zou even goed kunnen ontstaan als ze geen Turks paspoort had, want ze is nu eenmaal van Turkse afkomst. De nationaliteit heeft daar niets mee te maken, wel eventuele banden met de Turkse gemeenschap en de manier waarop dat haar werk beïnvloedt.

Ik geef het op jongen! Droom er alvast van dat Wilders en ik liever blonde blauwogige ministers hebben en zie dat je uw zakdoek gereed hebt tegen dat ge klaarkomt!

evilbu
3 maart 2007, 16:39
Nee natuurlijk! dat is het hem juist.

Jij en ik mogen gerust openlijk en officieel verklaren dat de Armeense genocide wèl heeft plaatsgevonden, maar indien een Turkse Belg (politicus of geen politicus) dit officieel doet dan wordt die dus opgepakt als hij een voet op turkse bodem zet: want in Turkije is die persoon enkel en alleen TURK. Daarom ook dat Albayrak daar géén standpunt over inneemt en lustig rond de brij heen walst.

Geldt ook voor Marokko: Aboutaleb is in Marokko enkel Marokkaan en schatplichtig aan de marokkaanse koning!
Hmm, moest Albayrak wel afstand doen van haar Turkse nationaliteit, een opmerking teveel maken over de Armeense genocide, zouden ze haar dan in Turkije met rust laten?:?

circe
3 maart 2007, 16:41
Hmm, moest Albayrak wel afstand doen van haar Turkse nationaliteit, een opmerking teveel maken over de Armeense genocide, zouden ze haar dan in Turkije met rust laten?:?

Natuurlijk: als ze geen Turks staatsburger is valt ze met haar uitlating niet onder de Turkse wet.

Als jij geen Belg meer bent dan kan je gerust in een aantal landen de Holocaust ontkennen, als Belg kan je dat niet.

Dimitri
3 maart 2007, 16:44
Ik geef het op jongen! Droom er alvast van dat Wilders en ik liever blonde blauwogige ministers hebben en zie dat je uw zakdoek gereed hebt tegen dat ge klaarkomt!
Het blijft moeilijk voor sommigen, inhoudelijk discussiëren. :roll:

evilbu
3 maart 2007, 16:44
Natuurlijk: als ze geen Turks staatsburger is valt ze met haar uitlating niet onder de Turkse wet.

Als jij geen Belg meer bent dan kan je gerust in een aantal landen de Holocaust ontkennen, als Belg kan je dat niet.
Ben je zeker? David Irving heeft VK-nationaliteit. In zijn land is holocaustontkenning niet verboden, en dat heeft hij daar dan ook gedaan. Toen hij naar Oostenrijk ging, waar dat verboden is, werd hij opgepakt.8O

circe
3 maart 2007, 16:50
Irving moet dan ook zijn verhaaltje niet in Oostenrijk gaan vertellen hé.

Maar als JIJ in VK zo'n holocaust ontkenningsverhaal gaat vertellen en je komt nadien terug naar Belgie, dan word je dus wèl opgepakt.

Net zoals een Turkse Armeense genocide ERKENNER in Turkije bij terugkomst wordt opgepakt.

Mensen zoals Emir Kir hebben dus een probleem: als ze de Armeense genocide HIER ontkennen, zijn ze strafbaar, ERkennen ze die Armeense genocide dan zijn ze strafbaar als ze op bezoek naar Turkije gaan!

evilbu
3 maart 2007, 16:53
Irving moet dan ook zijn verhaaltje niet in Oostenrijk gaan vertellen hé.

Heeft hij dat dan gedaan daar?

Maar als JIJ in VK zo'n holocaust ontkenningsverhaal gaat vertellen en je komt nadien terug naar Belgie, dan word je dus wèl opgepakt.

Net zoals een Turkse Armeense genocide ERKENNER in Turkije bij terugkomst wordt opgepakt.

Mensen zoals Emir Kir hebben dus een probleem: als ze de Armeense genocide HIER ontkennen, zijn ze strafbaar, ERkennen ze die Armeense genocide dan zijn ze strafbaar als ze op bezoek naar Turkije gaan!
Dus een VSA-er die thuis de holocaust ontkent kan niet opgepakt worden als hij naar België komt, maar ik wel als ik het in de VSA doe?8O 8O 8O

circe
3 maart 2007, 16:54
Dus een VSA-er die thuis de holocaust ontkent kan niet opgepakt worden als hij naar België komt, maar ik wel als ik het in de VSA doe?8O 8O 8O

correctamente! EINDELIJK
Je wordt uiteraard niet in de VS opgepakt, maar wel als je terug naar België gaat hé.

Brandaan
3 maart 2007, 17:05
Irving moet dan ook zijn verhaaltje niet in Oostenrijk gaan vertellen hé.

Maar als JIJ in VK zo'n holocaust ontkenningsverhaal gaat vertellen en je komt nadien terug naar Belgie, dan word je dus wèl opgepakt.


Bent u daar zeker van, op sites als polinco en stormfront kan men veilig de holocaust ontkennen, aangezien de servers in het buitenland staan.

circe
3 maart 2007, 17:22
Het migratie-imperialisme van Marokko en Turkije


Het PvdA-kamerlid Khadija Arib blijkt in dienst van de Marokkaanse koning. Zogenaamd om de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland te bewaken en te verstevigen. Over belangenverstrengeling gesproken...

Geert Wilders diende afgelopen donderdag een motie van wantrouwen in tegen Aboutaleb en Abayrak vanwege hun dubbele nationaliteit. Die kan namelijk leiden tot belangenverstrengeling, en dat is in het hoogste orgaan van onze democratie onwenselijk.

De linkse partijen waren woedend, maar ondertussen mengen Turkije en Marokko zich actief in met Nederlandse interne aangelegenheden.

Zo heeft de Marokkaanse koning een speciale "migratieraad" opgericht. Die bestaat uit buitenlandse onderdanen en zet zich in om Marokkanen in het buitenland zo Marokkaans mogelijk te houden. Het mag duidelijk zijn dat dit streven haaks staat op het Nederlandse integratiebeleid, dat gericht is op de bevordering van Nederlandse waarden en identificatie met de Nederlandse samenleving.

Nu blijkt ook het PvdA-kamerlid Khadija Arib lid te zijn van deze migratieraad. Dit is zeer ernstig, want daardoor zijn wij gedwongen ons af te vragen: steunt deze volksvertegenwoordiger nou eigenlijk het Nederlandse integratiebeleid of toch liever het Marokkanisme van koning Mohammed VI? De belangenverstrengeling waar Wilders voor waarschuwde is binnen enkele dagen al een realiteit.

Maar niet alleen Marokko bemoeit zich met politiek op Nederlandse bodem. Ook Turkije kan zijn emigranten moeilijk loslaten, en wil dat ze zo Turks mogelijk blijven. 'Nauwgezet volgen we de maatregelen die worden genomen om de Turkse gemeenschap de sociale rechten te geven die ze verdient, om hun taal en culturele identiteit te behouden en hun welzijn en welvaart in Nederland,' aldus president Sezer tijdens het staatsbezoek van koningin Beatrix aan Turkije.

De dubbele nationaliteit van de in Turkije geboren Nebahat Albayrak was al eerder een probleem. Toen er een debat ontstond over de Armeense kwestie kon Albayrak niet vrijuit spreken, omdat de Turkije erkenning van de Armeense genocide verbiedt. Dankzij Albayraks dubbele paspoort ging de Turkse wet gelden op Nederlands grondgebied. Ook dat is onaanvaardbaar.

Nederland zal veel dus meer moet doen om buitenlandse inmenging te bestrijden en politieke belangenverstrengeling tegen te gaan. Niet in de laatste plaats omdat ons land volgens het CBS in 2050 ongeveer 547.000 Turken en 537.000 Marokkanen zal tellen. De derde generatie, die Marokko en Turkije zo graag willen beïnvloeden, wordt overigens gewoontegetrouw niet meegerekend.

Het wachten is daarom op nieuwe wetgeving die toekenning van de Nederlandse nationaliteit naast een tweede nationaliteit verbiedt. Maar in eerste instantie moeten politieke ambten ontoegankelijk worden gemaakt voor personen met een buitenlands staatsburgerschap, zoals in veel landen gebruikelijk is.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2832

En in Belgie? Daar worden nog steeds de frieten verpakt in een belgisch paspoort!

willem1940NLD
3 maart 2007, 17:37
Het blijft moeilijk voor sommigen, inhoudelijk discussiëren. :roll:
Ja, voor zulken als jij, die in een ontkenningsfase blijven hangen.

evilbu
3 maart 2007, 17:43
Bent u daar zeker van, op sites als polinco en stormfront kan men veilig de holocaust ontkennen, aangezien de servers in het buitenland staan.
Idem, hoe zit het nou.

Ik vind het toch ook raar hoor. Als ik in Engeland links rijdt, kan ik dan vervolgd worden daarvoor in België omdat dat hier niet mag?


Ik vind wel dat circe misschien iets aardiger kan zijn (zakdoekje, klaarkomen,..):?

willem1940NLD
3 maart 2007, 17:44
Het migratie-imperialisme van Marokko en Turkije


Het PvdA-kamerlid Khadija Arib blijkt in dienst van de Marokkaanse koning. Zogenaamd om de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland te bewaken en te verstevigen. Over belangenverstrengeling gesproken...

Geert Wilders diende afgelopen donderdag een motie van wantrouwen in tegen Aboutaleb en Abayrak vanwege hun dubbele nationaliteit. Die kan namelijk leiden tot belangenverstrengeling, en dat is in het hoogste orgaan van onze democratie onwenselijk.

De linkse partijen waren woedend, maar ondertussen mengen Turkije en Marokko zich actief in met Nederlandse interne aangelegenheden.

Zo heeft de Marokkaanse koning een speciale "migratieraad" opgericht. Die bestaat uit buitenlandse onderdanen en zet zich in om Marokkanen in het buitenland zo Marokkaans mogelijk te houden. Het mag duidelijk zijn dat dit streven haaks staat op het Nederlandse integratiebeleid, dat gericht is op de bevordering van Nederlandse waarden en identificatie met de Nederlandse samenleving.

Nu blijkt ook het PvdA-kamerlid Khadija Arib lid te zijn van deze migratieraad. Dit is zeer ernstig, want daardoor zijn wij gedwongen ons af te vragen: steunt deze volksvertegenwoordiger nou eigenlijk het Nederlandse integratiebeleid of toch liever het Marokkanisme van koning Mohammed VI? De belangenverstrengeling waar Wilders voor waarschuwde is binnen enkele dagen al een realiteit.

Maar niet alleen Marokko bemoeit zich met politiek op Nederlandse bodem. Ook Turkije kan zijn emigranten moeilijk loslaten, en wil dat ze zo Turks mogelijk blijven. 'Nauwgezet volgen we de maatregelen die worden genomen om de Turkse gemeenschap de sociale rechten te geven die ze verdient, om hun taal en culturele identiteit te behouden en hun welzijn en welvaart in Nederland,' aldus president Sezer tijdens het staatsbezoek van koningin Beatrix aan Turkije.

De dubbele nationaliteit van de in Turkije geboren Nebahat Albayrak was al eerder een probleem. Toen er een debat ontstond over de Armeense kwestie kon Albayrak niet vrijuit spreken, omdat de Turkije erkenning van de Armeense genocide verbiedt. Dankzij Albayraks dubbele paspoort ging de Turkse wet gelden op Nederlands grondgebied. Ook dat is onaanvaardbaar.

Nederland zal veel dus meer moet doen om buitenlandse inmenging te bestrijden en politieke belangenverstrengeling tegen te gaan. Niet in de laatste plaats omdat ons land volgens het CBS in 2050 ongeveer 547.000 Turken en 537.000 Marokkanen zal tellen. De derde generatie, die Marokko en Turkije zo graag willen beïnvloeden, wordt overigens gewoontegetrouw niet meegerekend.

Het wachten is daarom op nieuwe wetgeving die toekenning van de Nederlandse nationaliteit naast een tweede nationaliteit verbiedt. Maar in eerste instantie moeten politieke ambten ontoegankelijk worden gemaakt voor personen met een buitenlands staatsburgerschap, zoals in veel landen gebruikelijk is.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2832

En in Belgie? Daar worden nog steeds de frieten verpakt in een belgisch paspoort!
Goed verhaal, maar het sukkelt gewoon voort, men zwijgt "politiek-correct" de moties van Wilders dood; zo gaat dat met PvdA opnieuw aan slag.

willem1940NLD
3 maart 2007, 17:46
Idem, hoe zit het nou.

Ik vind het toch ook raar hoor. Als ik in Engeland links rijdt, kan ik dan vervolgd worden daarvoor in België omdat dat hier niet mag?


Ik vind wel dat circe misschien iets aardiger kan zijn (zakdoekje, klaarkomen,..):?
Schei uit met stommetje spelen en de boel middels uiit verband trekken te willen belachelijk maken; iedereen weet donders goed hoe de wereld in elkaar zit.

Hertog van Gelre
4 maart 2007, 15:21
iedereen weet donders goed hoe de wereld in elkaar zit.
Ja Willem, het is simpel:

Al 60 jaar en langer is het in beschaafde westerse landen gebruikelijk en mogelijk om over een dubbele nationaliteit te beschikken. Dit heeft nooit een probleem opgeleverd. Er is nooit getwijfeld aan iemands loyaliteit. Inmiddels zijn er ongeveer één miljoen mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit.

Sterker nog, tot voor kort waren links én rechts het erover eens dat als een immigrant zijn eigen paspoort zou mogen behouden dit de integratie zou bevorderen.

Een paar jaar geleden is de algemene idee hierover veranderd. Tegenwoordig is een meerderheid het erover eens dat het wenselijker is als iemand over slechts één nationaliteit beschikt. Het vorige kabinet heeft daarover al een wet ingediend waar de meerderheid van de tweede kamer mee instemde. Volkenrechtelijk en juridisch waren er echter veel problemen. Ook is Verdonk al in Marokko gaan praten over deze kwestie.
Er wordt dus niets 'onder de mat' geveegd. Het heeft ieders volle aandacht, weer van zowel links als rechts.

Het gedoe rond dubbele paspoorten is inmiddels behoorlijk opgeblazen door Wilders en zijn kornuiten met als doel één miljoen mensen te stigmatiseren en verdacht te maken én om de extreme kiezer te paaien. Het is duidelijk dat dit voortkomt uit zijn anti-islam houding.

Maar zoals anderen hier al hebben opgemerkt: Als Albayrak haar paspoort inlevert blijft het toch écht dezelfde vrouw met voor haar dezelfde consequenties als ze het niet inlevert. Iemands gedachten kan je niet veranderen. Maar dat hoeft ook niet want ze heeft de eed afgelegd.
Wilders weet ook dat loyaliteit niet is af te meten aan een paspoort. Maar daar gaat het hem ook niet om. Hij wil geen allochtonen in het kabinet. En zeker geen islamitische. Dáár gaat het hem om. Laat hem dát dan zeggen als hij lef heeft.

willem1940NLD
4 maart 2007, 15:29
Ja Willem, het is simpel:

Al 60 jaar en langer is het in beschaafde westerse landen gebruikelijk en mogelijk om over een dubbele nationaliteit te beschikken. Dit heeft nooit een probleem opgeleverd. Er is nooit getwijfeld aan iemands loyaliteit. Inmiddels zijn er ongeveer één miljoen mensen in Nederland met een dubbele nationaliteit.

Sterker nog, tot voor kort waren links én rechts het erover eens dat als een immigrant zijn eigen paspoort zou mogen behouden dit de integratie zou bevorderen.

Een paar jaar geleden is de algemene idee hierover veranderd. Tegenwoordig is een meerderheid het erover eens dat het wenselijker is als iemand over slechts één nationaliteit beschikt. Het vorige kabinet heeft daarover al een wet ingediend waar de meerderheid van de tweede kamer mee instemde. Volkenrechtelijk en juridisch waren er echter veel problemen. Ook is Verdonk al in Marokko gaan praten over deze kwestie.
Er wordt dus niets 'onder de mat' geveegd. Het heeft ieders volle aandacht, weer van zowel links als rechts.

Het gedoe rond dubbele paspoorten is inmiddels behoorlijk opgeblazen door Wilders en zijn kornuiten met als doel één miljoen mensen te stigmatiseren en verdacht te maken én om de extreme kiezer te paaien. Het is duidelijk dat dit voortkomt uit zijn anti-islam houding.

Maar zoals anderen hier al hebben opgemerkt: Als Albayrak haar paspoort inlevert blijft het toch écht dezelfde vrouw met voor haar dezelfde consequenties als ze het niet inlevert. Iemands gedachten kan je niet veranderen. Maar dat hoeft ook niet want ze heeft de eed afgelegd.
Wilders weet ook dat loyaliteit niet is af te meten aan een paspoort. Maar daar gaat het hem ook niet om. Hij wil geen allochtonen in het kabinet. En zeker geen islamitische. Dáár gaat het hem om. Laat hem dát dan zeggen als hij lef heeft.
Nee, je stelt het totaal verkeerd voor.

De Wet gaat nog steeds de meerpassigheid van Autochtonen zwaar tegen; als ik vrijwillig een Marokkaanse of Turkse pas bemachtig verlies ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Stop dus alstjeblieft met jokken.

Hertog van Gelre
4 maart 2007, 15:39
Nee, je stelt het totaal verkeerd voor.

De Wet gaat nog steeds de meerpassigheid van Autochtonen zwaar tegen; als ik vrijwillig een Marokkaanse of Turkse pas bemachtig verlies ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Stop dus alstjeblieft met jokken.
Ik jok niet. De wet is klaar maar nog niet gestemd wegens wisseling van het kabinet.

willem1940NLD
4 maart 2007, 15:48
Ik jok niet. De wet is klaar maar nog niet gestemd wegens wisseling van het kabinet.
Die komt er niet door, de ongelijkberechtiging is voordelig voor de schatkist.

Hertog van Gelre
4 maart 2007, 15:55
Die komt er niet door, de ongelijkberechtiging is voordelig voor de schatkist.
Hij had er door kunnen komen maar Verdonk wilde de wet niet in stemming laten brengen op 15 februari jl. De implicaties waren namelijk dat er dan een europees verdrag opgezegd moest worden en de gevolgen daarvan wilde ze nader onderzoeken. Aangezien zij zelf die dag voor het laatst als minister optrad heeft zij het initiatief wetsvoorstel overgedragen aan haar opvolger.

Het was een wetsvoorstel uit 2003. Steeds bleken er 'beren op de weg' omdat de wet slecht was voorbereid. De rijkswet moet hiervoor worden aangepast én er moeten internationale verdragen worden opgezegd. Ook hieruit blijkt maar weer dat Verdonk een slecht bestuurder was.

Hertog van Gelre
4 maart 2007, 16:22
Deze zaak heeft me nog iets meer aan het denken gezet en het is me nu helemaal duidelijk:
Wat mij betreft mag iedereen die het heeft zijn dubbele nationaliteit behouden. Het enige wat je kunt bereiken als je hen dwingt hun oorspronkelijke paspoort op te geven is dat je sommige mensen een kans op erven ontneemt.

Loyaliteit is totaal niet af te meten aan papiertjes. Een kwaadwillige zal heus wel manieren vinden om kwaad te doen, met of zonder tweede paspoort.

Het gaat er om dat je mensen open en met vertrouwen tegemoettreedt. Dus zonder vooroordelen. Als iemand belangen verstrengelt moet hij/zij dáárop worden aangepakt, niét op een papiertje.

Ik vind het prachtig als iemand zo voor Nederland kiest dat hij zijn oorspronkelijke nationaliteit helemaal opgeeft. Maar als dat voor die persoon niet goed uitwerkt: rustig laten houden, om wat voor redenen dan ook.

circe
4 maart 2007, 18:04
Sterker nog, tot voor kort waren links én rechts het erover eens dat als een immigrant zijn eigen paspoort zou mogen behouden dit de integratie zou bevorderen.

Hertog, kan je mij even uitleggen hoe integratiebevorderend het werkt als ondertussen de VIERDE generatie Marokkaanse kinderen nog steeds netjes aan de Marokkaanse ambassade worden ingeschreven en bijgevolg nog steeds Marokkaan blijven?

Ik wil je best volgen als je bedoelt dat het integratiebevorderend werkt voor de eerste en eventueel zelfs nog de tweede generatie. Maar waarom moeten mensen die hier al drie generaties wonen nog steeds Marokkaans blijven? Dat gaat namelijk mijn petje te boven hoor.

Ik ben Belg, nochtans was mijn grootvader langs de ene kant en mijn oma langs de andere kant Nederlands. Blijkbaar had in mijn familie niemand het nodig om nog steeds twee nationaliteiten te hebben.

Hertog van Gelre
4 maart 2007, 18:08
Hertog, kan je mij even uitleggen hoe integratiebevorderend het werkt als ondertussen de VIERDE generatie Marokkaanse kinderen nog steeds netjes aan de Marokkaanse ambassade worden ingeschreven en bijgevolg nog steeds Marokkaan blijven?

Ik wil je best volgen als je bedoelt dat het integratiebevorderend werkt voor de eerste en eventueel zelfs nog de tweede generatie. Maar waarom moeten mensen die hier al drie generaties wonen nog steeds Marokkaans blijven? Dat gaat namelijk mijn petje te boven hoor.

Ik ben Belg, nochtans was mijn grootvader langs de ene kant en mijn oma langs de andere kant Nederlands. Blijkbaar had in mijn familie niemand het nodig om nog steeds twee nationaliteiten te hebben.
Ik ben het met je eens. Ik zei alleen dat toendertijd iedereen dat een goed idee vond, juist voor de eerste en tweede generatie. In de wet die nu nog niet is gestemd was trouwens opgenomen dat vanaf de derde generatie automatisch de dubbele nationaliteit zou vervallen.

Hertog van Gelre
4 maart 2007, 18:15
Uit de handelingen van de tweede kamer:
Kunt u aangeven wat volgens u het verdere effect zal zijn van dit wetsvoorstel? U refereert voortdurend aan de enorme schokgolven die dit wetsvoorstel zal veroorzaken. Ik zie dat nog niet terug.
Mevrouw Sterk (CDA):
Zoals u weet, krijgen mensen ook kinderen. Het betekent dan in ieder geval dat die kinderen niet de dubbele nationaliteit zullen hebben waardoor er meer mensen in Nederland zullen komen met een enkelvoudige nationaliteit. Ons grote probleem met de dubbele nationaliteit is dat onze wetgeving ervan uitgaat dat één nationaliteit de norm is. Op dit moment is de uitzondering de regel geworden. Het wetsvoorstel draagt ertoe bij dat dit nog verder wordt teruggedrongen. Ik ga ervan uit dat het onderzoek zal uitwijzen dat het ook mogelijk zal zijn om dat te doen ten aanzien van verzoekers die met een Nederlander trouwen. Dan hebben wij in ieder geval de randen opgezocht van wat mogelijk is. Wij hadden wellicht wat verder willen gaan, maar dat is gewoon niet mogelijk.
'Niet mogelijk' slaat op de internationale verdragen die dan moeten worden opgezegd.

Er wordt gevraagd om het Europees verdrag inzake nationaliteit op te zeggen. Ik heb niet principieel iets tegen het opzeggen van verdragen, maar ik kan helemaal niet zeggen of het de juiste maatregel is. Ik heb dus geen oordeel over deze motie en draag haar over aan mijn opvolger.
In de volgende motie van de heer Fritsma wordt de regering verzocht te bewerkstelligen dat bepaalde categorieën van bezitters van een meervoudige nationaliteit de Nederlandse nationaliteit verliezen. Daarbij wordt een aantal categorieën genoemd. Voorts verzoekt de motie te bewerkstelligen dat het Europees verdrag inzake nationaliteit ter zake wordt aangepast dan wel opgezegd. Voorzitter, voor deze motie geldt hetzelfde.

Hier geeft Verdonk aan het voorstel 'door te schuiven' naar haar opvolger.

willem1940NLD
4 maart 2007, 19:32
Ik weet niet of er al een draad over is en of het in deze draad mag thuishoren, maar vandaag hoorde ik op Radio-1 dat Hr Bos bezig is of gaat zijn, in Turkije èn in Marokko te proberen de paspoort-regelingen om te buigen.

Het zou mij zeer verwonderen als dit iets uithaalt; was zoiets een jaartje geleden of nog eerder te berde gebracht, met een vooruitzicht op het benoemen van allochtonen in vitale regeringsfuncties, dan had er iets "uitgeruild" kunnen worden maar de voorhanden volgorde-fout zal, denk ik, maken dat men hem beleefd te woord staat maar stilletjes uitlacht; "eens gegeven blijft gegeven".

Kay_
4 maart 2007, 19:50
Het blijft moeilijk voor sommigen, inhoudelijk te reageren

Ja, voor zulken als jij, die in een ontkenningsfase blijven hangen.

Zorg dan eerst dat je weet waar je over l*lt