PDA

View Full Version : VB: pleidooi tot Vlaams-nationalistische hergroepering


Bruno*
7 januari 2004, 13:18
[07/01/2004] - N-VA: militanten haken af

Steeds meer N-VA-leden en militanten beginnen stilaan de zinloosheid van hun politieke solo-avontuur in te zien. Om hun Vlaamsnationale stem kracht bij te zetten, kiezen ze eindelijk voor het Vlaams Blok.

Na de komst van Jef Van Bree (gewezen parlementslid voor de Volksunie) en een aantal getrouwen in Limburg, en de moedige overstap van Patrick De Boever uit het arrondissement Aalst, kan nu ook het Vlaams Blok van Turnhout uitpakken met een flinke aanwinst: Lieve Van den Berghe, N-VA-voorzitter van het arrondissement Turnhout en lid van de partijraad.

Lieve Van den Berghe (53) is een flamingante van het eerste uur. Al sinds 1964 was ze lid van de Volksunie. Met een korte onderbreking, want toen Bert Anciaux voorzitter werd, stuurde ze uit protest haar partijkaart terug. Ze is met andere woorden uit het goede hout gesneden.

In Gazet Van Antwerpen verschijnt vandaag een kort interview met de moedige dame. En daarin schetst ze -zonder na te trappen- een droef beeld van de N-VA. "Er dreigt een financieel debacle. Er is geen informatiedoorstroming, geen opvolging van de website, geen ledenblaadje, geen streekpers, geen ondersteuning van de afdelingen."

De toekomst van de N-VA ziet er niet rooskleurig uit. Lieve Van den Berghe: "Onze militanten haken massaal af. Ik vrees het ergste voor de verkiezingen van 13 juni". En dus is er maar één uitweg: het Vlaams Blok.

Gazet Van Antwerpen: "U gaat naar het Vlaams Blok omdat u flamingante bent. Maar er is ook het vreemdelingenstandpunt. En het taalgebruik daarrond ..." Waarop Lieve gevat antwoord: "Ik heb daar geen probleem mee. Het taalgebruik op de meetings van het Blok is de taal van de N-VA-militant aan de toog."

Het 70-puntenplan is al lang afgevoerd, maar journalisten kunnen het niet laten er tot het einde hunner dagen over door te drammen. "Wat vindt u van het 70-puntenplan?", vraagt Paul Geudens. Lieve kaatst de bal terug: "Dat is passé. Wat moet ik daar nog van vinden? Een partij heeft het recht haar programma te wijzigen, neen?"

Geudens dringt nog even aan: "Maar wat vond u er destijds van?" Maar Lieve Van den Berghe trapt niet in de val: "Dat doet nu niet meer terzake." Juist.

Lieve Van den Berghe stelt tot slot duidelijk dat ze geen persoonlijke ambities nastreeft. "Ik wil alleen een duidelijk signaal geven. De Vlaams-nationale versnippering moet stoppen." Inderdaad. De hergroepering van alle Vlaams-nationale krachten is niet alleen nodig maar ook onafwendbaar. Het Vlaams Blok reikt de hand naar alle oprechte en bewuste Vlamingen. Bij deze heten we Lieve van harte welkom in het Vlaams Blok. Welkom thuis!

Tantist
7 januari 2004, 13:36
Ik haak ook af bij de N-VA, maar voel me als liberaal niet thuis in het corporatistische Vlaams Blok. Ook het vreemdelingenstandpunt kan ik mij niet mee verzoenen.

Dus het Vlaams Blok is geen alternatief voor mij. Jammer, maar ik word terug partijloos.

thePiano
7 januari 2004, 14:10
[07/01/2004] - N-VA: militanten haken af

Gazet Van Antwerpen: "U gaat naar het Vlaams Blok omdat u flamingante bent. Maar er is ook het vreemdelingenstandpunt. En het taalgebruik daarrond ..." Waarop Lieve gevat antwoord: "Ik heb daar geen probleem mee. Het taalgebruik op de meetings van het Blok is de taal van de N-VA-militant aan de toog."


Waarmee ze expliciet toegeeft, en wat ik al van bij het onstaan van de N-VA zeg, dat de N-VA nooit veel meer is geweest dan een lauwe kopij van het Vlaams Blok. Verhelderend wel om het eens van een N-VA'r te vernemen. :roll:



Het 70-puntenplan is al lang afgevoerd, maar journalisten kunnen het niet laten er tot het einde hunner dagen over door te drammen. "Wat vindt u van het 70-puntenplan?", vraagt Paul Geudens. Lieve kaatst de bal terug: "Dat is passé. Wat moet ik daar nog van vinden? Een partij heeft het recht haar programma te wijzigen, neen?"


Het 70-puntenplan is helemaal niet passé, dat ligt netjes afgestoft in de schuif van Filip Dewinter, tijdelijk opgeborgen en bestemd voor later hergebruik.


Geudens dringt nog even aan: "Maar wat vond u er destijds van?" Maar Lieve Van den Berghe trapt niet in de val: "Dat doet nu niet meer terzake." Juist.

Inderdaad. Erg onthullend :?

Tantist
7 januari 2004, 14:28
[07/01/2004] - N-VA: militanten haken af

Gazet Van Antwerpen: "U gaat naar het Vlaams Blok omdat u flamingante bent. Maar er is ook het vreemdelingenstandpunt. En het taalgebruik daarrond ..." Waarop Lieve gevat antwoord: "Ik heb daar geen probleem mee. Het taalgebruik op de meetings van het Blok is de taal van de N-VA-militant aan de toog."


Waarmee ze expliciet toegeeft, en wat ik al van bij het onstaan van de N-VA zeg, dat de N-VA nooit veel meer is geweest dan een lauwe kopij van het Vlaams Blok. Verhelderend wel om het eens van een N-VA'r te vernemen. :roll:

Dan valt uw masker ook af, beste thePiano


Correctie: mijn anti-Vlaams Blokse gevoelens..... het Blok heeft niks (meer) met 'Vlaams' te maken.

Dus niet tegen het Vlaams-nationalisme in zijn geheel, inclusief N-VA? Mooi zo, daar neem ik akte van voor de volgende keer dat ik een tirade hoor tegen alles wat Vlaams is.

Nu open ik mijn map: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3430

En afgezien daarvan: dat mens is geen N-VA meer he... Piano, word wakker!

Pelgrim
7 januari 2004, 14:48
Ik zou het een heel slechte zaak vinden als het rechtse blok de vlaamse beweging zou monopoliseren. Er moet dringend een links alternatief komen.

Groot Bakkes
7 januari 2004, 14:58
Ik haak ook af bij de N-VA, maar voel me als liberaal niet thuis in het corporatistische Vlaams Blok.

Wat houdt u tegen om bij de N-VA te blijven?

Vlaamse groeten

Erwin

Bruno*
7 januari 2004, 15:26
Het taalgebruik op de meetings van het Blok is de taal van de N-VA-militant aan de toog.

Zeer veelzeggend, inderdaad.

Tantist
7 januari 2004, 15:35
Ik zou het een heel slechte zaak vinden als het rechtse blok de vlaamse beweging zou monopoliseren. Er moet dringend een links alternatief komen.

Dat vind ik ook. Niet dat ik mij er op mijn gemak zou voelen, maar het kan een uitstekende zweep vormen op de belgicistische SP.A

Tantist
7 januari 2004, 15:36
Ik haak ook af bij de N-VA, maar voel me als liberaal niet thuis in het corporatistische Vlaams Blok.

Wat houdt u tegen om bij de N-VA te blijven?


Dat heb ik elders aan gezegd: BROV + afspringen van kartel CD&V/N-VA

Bruno*
7 januari 2004, 15:42
Ik zou het een heel slechte zaak vinden als het rechtse blok de vlaamse beweging zou monopoliseren. Er moet dringend een links alternatief komen.

Dat vind ik ook. Niet dat ik mij er op mijn gemak zou voelen, maar het kan een uitstekende zweep vormen op de belgicistische SP.A

De sp.a is de enige partij die alle staatshervormingen goedkeurde.

Pelgrim
7 januari 2004, 15:45
Ik beschouw de SPA niet links (genoeg).

Tantist
7 januari 2004, 15:53
Ik beschouw de SPA niet links (genoeg).

Bwaaaah.... :twisted:

Tantist
7 januari 2004, 15:53
De sp.a is de enige partij die alle staatshervormingen goedkeurde.

De separatisten!!!! :twisted: :lol: :lol: :lol:

Bruno*
7 januari 2004, 16:11
De sp.a is de enige partij die alle staatshervormingen goedkeurde.

De separatisten!!!! :twisted: :lol: :lol: :lol:

Volgens u zijn dat belgicisten...een vreemde redenering, niet?

Tantist
7 januari 2004, 16:58
De separatisten!!!! :twisted: :lol: :lol: :lol:

Volgens u zijn dat belgicisten...een vreemde redenering, niet?

Ik was met u aan het lachen, wacht, ik toon het even:

:twisted: :lol: :lol: :lol:

Nog niet gezien?

http://forum.politics.be/images/smiles/icon_twisted.gifhttp://forum.politics.be/images/smiles/icon_lol.gifhttp://forum.politics.be/images/smiles/icon_lol.gifhttp://forum.politics.be/images/smiles/icon_lol.gif

Ik beschouw de staatshervormingen immers niet als separatisme, u wel.

Bruno*
7 januari 2004, 18:11
Ik beschouw de staatshervormingen immers niet als separatisme, u wel.


Ach zo, misschien kan u dan ook het doel der staatshervormingen kenbaar maken?

Tantist
7 januari 2004, 18:46
Ik beschouw de staatshervormingen immers niet als separatisme, u wel.


Ach zo, misschien kan u dan ook het doel der staatshervormingen kenbaar maken?

Ik heb het gevoel dat u dat met veel bombastische rethoriek gaat vertellen, juist? :twisted:

Bruno*
7 januari 2004, 19:11
U ontwijkt mijn vraag.

Tantist
7 januari 2004, 19:43
U ontwijkt mijn vraag.

Elke staatshervorming is een doel op zich volgens mij, en heeft tot doel de problemen tussen Vlamingen en Walen uit te vlakken. Als u daar separatisme in ziet, geeft u ons eigenlijk impliciet gelijk als we stellen dat de Belgische staat enkel kan gestabiliseerd worden door ze af te schaffen. Waarvoor mijn dank.

U ziet toch als uiteindelijke doel van de staatshervormingen de secessie, niet? :twisted:

Zeno!
7 januari 2004, 20:31
[07/01/2004] - N-VA: militanten haken af

Steeds meer N-VA-leden en militanten beginnen stilaan de zinloosheid van hun politieke solo-avontuur in te zien. Om hun Vlaamsnationale stem kracht bij te zetten, kiezen ze eindelijk voor het Vlaams Blok.

Na de komst van Jef Van Bree (gewezen parlementslid voor de Volksunie) en een aantal getrouwen in Limburg, en de moedige overstap van Patrick De Boever uit het arrondissement Aalst, kan nu ook het Vlaams Blok van Turnhout uitpakken met een flinke aanwinst: Lieve Van den Berghe, N-VA-voorzitter van het arrondissement Turnhout en lid van de partijraad.

Lieve Van den Berghe (53) is een flamingante van het eerste uur. Al sinds 1964 was ze lid van de Volksunie. Met een korte onderbreking, want toen Bert Anciaux voorzitter werd, stuurde ze uit protest haar partijkaart terug. Ze is met andere woorden uit het goede hout gesneden.

In Gazet Van Antwerpen verschijnt vandaag een kort interview met de moedige dame. En daarin schetst ze -zonder na te trappen- een droef beeld van de N-VA. "Er dreigt een financieel debacle. Er is geen informatiedoorstroming, geen opvolging van de website, geen ledenblaadje, geen streekpers, geen ondersteuning van de afdelingen."

De toekomst van de N-VA ziet er niet rooskleurig uit. Lieve Van den Berghe: "Onze militanten haken massaal af. Ik vrees het ergste voor de verkiezingen van 13 juni". En dus is er maar één uitweg: het Vlaams Blok.

Gazet Van Antwerpen: "U gaat naar het Vlaams Blok omdat u flamingante bent. Maar er is ook het vreemdelingenstandpunt. En het taalgebruik daarrond ..." Waarop Lieve gevat antwoord: "Ik heb daar geen probleem mee. Het taalgebruik op de meetings van het Blok is de taal van de N-VA-militant aan de toog."

Het 70-puntenplan is al lang afgevoerd, maar journalisten kunnen het niet laten er tot het einde hunner dagen over door te drammen. "Wat vindt u van het 70-puntenplan?", vraagt Paul Geudens. Lieve kaatst de bal terug: "Dat is passé. Wat moet ik daar nog van vinden? Een partij heeft het recht haar programma te wijzigen, neen?"

Geudens dringt nog even aan: "Maar wat vond u er destijds van?" Maar Lieve Van den Berghe trapt niet in de val: "Dat doet nu niet meer terzake." Juist.

Lieve Van den Berghe stelt tot slot duidelijk dat ze geen persoonlijke ambities nastreeft. "Ik wil alleen een duidelijk signaal geven. De Vlaams-nationale versnippering moet stoppen." Inderdaad. De hergroepering van alle Vlaams-nationale krachten is niet alleen nodig maar ook onafwendbaar. Het Vlaams Blok reikt de hand naar alle oprechte en bewuste Vlamingen. Bij deze heten we Lieve van harte welkom in het Vlaams Blok. Welkom thuis!

Bron: Vlaams Blok-website

Tot daar dus de objectiviteit van deze tekst....

En als er al N-VA'ers overlopen naar het Blok, dan zaten ze niet op hun plaats bij de N-VA, en ben ik blij dat ze weg zijn.

Bruno*
7 januari 2004, 21:11
Bron: Vlaams Blok-website

Tot daar dus de objectiviteit van deze tekst....

En als er al N-VA'ers overlopen naar het Blok, dan zaten ze niet op hun plaats bij de N-VA, en ben ik blij dat ze weg zijn.





De N-VA houdt binnenkort wel niemand over als ze zo doordoen.

Bruno*
7 januari 2004, 21:12
Elke staatshervorming is een doel op zich volgens mij, en heeft tot doel de problemen tussen Vlamingen en Walen uit te vlakken.

Er worden steeds meer gecreërd.

Knuppel
7 januari 2004, 21:37
Elke staatshervorming is een doel op zich volgens mij, en heeft tot doel de problemen tussen Vlamingen en Walen uit te vlakken.

Er worden steeds meer gecreërd.

In Vlaanderen staan honderden camera's en er komen er nog meer.
Wallonië heeft er welgeteld 16 en wil er geen enkele méér.

Dit verschil in mentaliteit denk jij dus via een terugkeer naar het unitarisme 'op te lossen'.
Of zou het unitarisme dit verschil enkel verdoezelen en de onderhuidse spanningen en wrevel ten top drijven?

Wie 'creëert' er hier eigenlijk steeds meer problemen?
Of zouden die problemen toch simpelweg het gevolg kunnen zijn van het grondige verschil in mentaliteit en cultuur tussen het Vlaamse en het Waalse volk?

Hans1
7 januari 2004, 22:38
Waarmee ze expliciet toegeeft, en wat ik al van bij het onstaan van de N-VA zeg, dat de N-VA nooit veel meer is geweest dan een lauwe kopij van het Vlaams Blok. Verhelderend wel om het eens van een N-VA'r te vernemen. :roll:

Dan valt uw masker ook af, beste thePiano



Dus niet tegen het Vlaams-nationalisme in zijn geheel, inclusief N-VA? Mooi zo, daar neem ik akte van voor de volgende keer dat ik een tirade hoor tegen alles wat Vlaams is.

Nu open ik mijn map: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3430

En afgezien daarvan: dat mens is geen N-VA meer he... Piano, word wakker!

Toch vreemd dat ze allemaal systematisch naar het Blok overstappen. Zouden het dan toch voor een deel racisten zijn bij de NVA? We mochten het niet meer zeggen, maar de werkelijkheid gebiedt ons dit idee terug boven te halen. Het is gewoon een vaststelling want het Vlaams Blok is nu eenmaal geen fatsoenlijke partij. Zelfs de Amerikanen zeggen dat het fascisten zijn.

thePiano
7 januari 2004, 22:47
Waarmee ze expliciet toegeeft, en wat ik al van bij het onstaan van de N-VA zeg, dat de N-VA nooit veel meer is geweest dan een lauwe kopij van het Vlaams Blok. Verhelderend wel om het eens van een N-VA'r te vernemen. :roll:

Dan valt uw masker ook af, beste thePiano


Dit is chinees voor mij, verklaar U nader Tantist!




Dus niet tegen het Vlaams-nationalisme in zijn geheel, inclusief N-VA? Mooi zo, daar neem ik akte van voor de volgende keer dat ik een tirade hoor tegen alles wat Vlaams is.

Nu open ik mijn map: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3430

En afgezien daarvan: dat mens is geen N-VA meer he... Piano, word wakker!

Jij hebt last van paranoïa. Ik heb nooit gezegd dat ik tegen alles ben wat Vlaams is. Maar ik ben wel tegen alles wat de Nieuwe Orde van vroeger en nu verdedigt en promoot en bovendien de Vlaamse zaak schaadt.

Maar het is altijd hetzelfde verhaal: keer je je tegen vlaams-nationalisten, dan moèt je wel een vlaminghater zijn.

Nog eens even voor alle duidelijkheid: ik ben een anti-nationalist in het algemeen en zeker ook wat mijn eigen land betreft. Wat niet belet dat ik een goede patriot ben, opkom voor onze eigen cultureel erfgoed (wat voor iederen blijkbaar iets anders betekent), ik hou van mijn taal (het Algemeen Nederlands en mijn Antwerps dialect, ik van de landsgeschiedenis hou en ze zeer bijzonder vind. Helaas is folklore en religie niet aan mij besteed. :wink:

Je krijgt er bovendien nog twee citaten van me bovenop, gratisveurniks 8)

Het grote woekergezwel, de grootste kanker van deze eeuw, is het nationalisme. In combinatie met religie, de cocaïne voor de nationalist, komt de grote moordmachine in warp-speed! (thePiano, 3 april 2001)

Nationalisme: het begint met een lichte verkoudheid en het eindigt met de cholera. (definitie volgens thePiano, 1 augustus 2003)

ossaert
7 januari 2004, 22:47
Zelfs de Amerikanen zeggen dat het fascisten zijn.

Ik moet niet veel weten van het VB, maar gelooft u werkelijk alles wat in Amerikaanse televisieseries, laat staan films gezegd wordt?

thePiano
7 januari 2004, 22:50
Zelfs de Amerikanen zeggen dat het fascisten zijn.

Ik moet niet veel weten van het VB, maar gelooft u werkelijk alles wat in Amerikaanse televisieseries, laat staan films gezegd wordt?

Sla de Van Daele er maar eens op na: het verschil tussen fictie en non-fictie, misschien wordt je daar wat wijzer van.

ossaert
7 januari 2004, 22:52
Wat moet ik met hiermee?

Knuppel
7 januari 2004, 23:14
Hans Un schreef:

Zelfs de Amerikanen zeggen dat het fascisten zijn.

Gelukkig voor BUB zullen de Amerikanen nooit doorkrijgen dat er in dit land nog extremere nationalisten bestonden dan die van het Blok.

Bruno*
7 januari 2004, 23:33
In Vlaanderen staan honderden camera's en er komen er nog meer.
Wallonië heeft er welgeteld 16 en wil er geen enkele méér.


Hebt u daar een bron voor?

kempenaar
7 januari 2004, 23:54
In Vlaanderen staan honderden camera's en er komen er nog meer.
Wallonië heeft er welgeteld 16 en wil er geen enkele méér.


Hebt u daar een bron voor?

... in de loop van de middag op het vRT radionieuws.
De politie wil (meer) camera's op autosnelwegen. terloops werd vermeld hoeveel camera's er in Vlaanderen en Wallonië staan.

Bruno*
8 januari 2004, 10:50
Wallonië is geen vragende partij. Daar
staan er nog maar 169 flitspalen.

(Vrt-tt)

Vlaamse Leeuw
8 januari 2004, 12:34
Wallonië is geen vragende partij. Daar
staan er nog maar 169 flitspalen.

(Vrt-tt)

Kunt u mij een link geven, want ik vind het niet onmiddelijk.

kempenaar
8 januari 2004, 14:14
Wallonië is geen vragende partij. Daar
staan er nog maar 169 flitspalen.

(Vrt-tt)
Het was maar een kort bericht en het viel gisteren amper op tussen al die berichten over moordenaars en schriftvervalsers. Maar dat betekent nog niet dat het bericht daarom helemaal zonder belang was. Integendeel, zouden we bijna willen zeggen. Temeer omdat het ook goed aangeeft hoe gescheiden de geesten zijn in dit land.

Het bericht waar het om gaat is de intentie van de federale politie om 96 flitspalen te plaatsen langs autosnelwegen, in het bijzonder waar er veel ongelukken gebeuren of waar men moeilijk kan controleren. En waar komen die 96 flitspalen? Juist, enkel en alleen in Vlaanderen waar er al honderden en nog eens honderden flitspalen staan. In Wallonië komen er géén omdat er volgens de federale politie daar geen interesse voor is.
Wat maakt dat het aantal flitspalen in Wallonië blijft staan op 16, zestien, seize. Dat men in Wallonië niet wil weten van flitspalen, het is hun recht. Dat de Walen niet echt geïnteresseerd zijn in verkeersveiligheid, het zal ons een zorg zijn. Maar dat de Walen gewoon delen in de miljoenen en miljoenen euro’s die de flitspalen aan verkeersboetes opbrengen, dat gaat ons te ver.

Er zijn al genoeg geldtransfers van Vlaanderen naar Wallonië. Die moeten afgebouwd worden in plaats van er nog eens nieuwe te creëren. Het geld dat de verkeersboetes opbrengt moet in Vlaanderen blijven om hier de verkeersinfrastructuur te verbeteren en veiliger te maken.

VLD-volksvertegenwoordiger Karel Pinxten gaat een wetsvoorstel indienen om de verdeelsleutels van het Verkeersboetefonds in die zin aan te passen dat politiezones die veel doen voor verkeersveiligheid ook veel krijgen en omgekeerd. Dit is in het voordeel van de Vlaamse politiezones en gemeenten.

Karel Pinxten verdient alle steun voor zijn voorstel. Maar het zou nog beter zijn mocht er helemaal geen Pinxten-voorstel nodig zijn omwille van de heel eenvoudige reden dat de hele verkeerswetgeving, inclusief Verkeersboetefonds binnen de kortste keren wordt geregionaliseerd.

Vlamingen en Walen zien de zaken inzake verkeersveiligheid verschillend,voelen de zaken anders aan. Laten we daar gewoon de passende politieke conclusies uit trekken.

Eric DONCKIER

Bruno*
8 januari 2004, 16:31
(Vrt-tt)

Kunt u mij een link geven, want ik vind het niet onmiddelijk.

Misschien staat het er ook niet meer...
het stond bij teletekst: www.vrt.be (nieuws, p. 102)

zorroaster
8 januari 2004, 23:25
"In Gazet Van Antwerpen verschijnt vandaag een kort interview met de moedige dame. En daarin schetst ze -zonder na te trappen- een droef beeld van de N-VA. "Er dreigt een financieel debacle. Er is geen informatiedoorstroming, geen opvolging van de website, geen ledenblaadje, geen streekpers, geen ondersteuning van de afdelingen."

Deze moedige dame is zichzelf aan het amuseren met het rondsturen van e-mails waarin ze met grote stelligheid beweert dat Kris van Dyck en andere N-VA'ers reeds getekend hadden voor plaatsen op de kieslijsten van het Vlaams Blok en de CD&V.
Er wordt zelfs met een proces gedreigd door de vernoemde N-VA'ers als ze blijft doorgaan met zo'n onwaarschijnlijk giftige en leugenachtige lastercampagne.

Nee, "zonder na te trappen", inderdaad.

zorroaster
8 januari 2004, 23:36
Bron: Vlaams Blok-website

Tot daar dus de objectiviteit van deze tekst....

En als er al N-VA'ers overlopen naar het Blok, dan zaten ze niet op hun plaats bij de N-VA, en ben ik blij dat ze weg zijn.





De N-VA houdt binnenkort wel niemand over als ze zo doordoen.

Twee (2!) arrondissementele voorzitters op een acht maanden tijd, waarvan ééntje partijraadslid was...

Nee, voorlopig hebben we nog steeds �*l onze kopstukken in onze rangen en is er nog steeds niemand naar een andere partij vertrokken bij wiens naam ik geen "wie?"-gevoel had.
Ik heb écht niet de indruk dat er een leegloop aan de gang is hoor. Op het Madouplein juichen ze tegenwoordig al snel met ontbindende mussen.

Lekker Links!
9 januari 2004, 00:03
De N-VA houdt binnenkort wel niemand over als ze zo doordoen.

Twee (2!) arrondissementele voorzitters op een acht maanden tijd, waarvan ééntje partijraadslid was...

Nee, voorlopig hebben we nog steeds �*l onze kopstukken in onze rangen en is er nog steeds niemand naar een andere partij vertrokken bij wiens naam ik geen "wie?"-gevoel had.
Ik heb écht niet de indruk dat er een leegloop aan de gang is hoor. Op het Madouplein juichen ze tegenwoordig al snel met ontbindende mussen.


Persoonlijk had ik na de verkiezingen van 18 mei jl. verwacht dat de NV-a zou leeggelopen zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn. dat er af en toe s ééntje overstapt is nu ook wel normaal te noemen, we hebben het hier ng steeds over aansluiten bij een partij en niet over een onomkeerbaar huwelijk. Enfin......is enkel maar een bewijs dat de nv-a een stelletje gedreven mensen met eergevoel is, maar daar was ik al van overtuigd.

Foundation
9 januari 2004, 00:18
Hou me tegen, hou me tegen! Oh, de drang, de drang...

Foundation
9 januari 2004, 00:26
Overigens: als die palen niet in Wallonië worden geplaatst, komt dat misschien omdat daar minder doden vallen op de wegen, minder volk dus minder druk verkeer is met minder zwakke weggebruikers, ze er over het algemeen misschien beter en veiliger rijden, en de palen dus minder benodigd zijn?

Het is maar een ideetje hoor, maar dat het zou zijn "omdat het Walen zijn", dat lijkt mij wel erg verregaand. Die palen worden gezet waar ze nodig zijn. Vlak voor de deur van ons huis hebben ze er trouwens twee gezet, een in elke rijrichting. Het werd verdraaid tijd, want op de drukke straat waar wij wonen, een hoofdweg van een Antwerps woondistrict met tienduizenden inwoners, een straat waarlangs 3 scholen liggen met elk 1500 leerlingen, rijdt men gemiddeld 80 km per uur in bebouwde kom.

kempenaar
9 januari 2004, 00:39
Overigens: als die palen niet in Wallonië worden geplaatst, komt dat misschien omdat daar minder doden vallen op de wegen, minder volk dus minder druk verkeer is met minder zwakke weggebruikers, ze er over het algemeen misschien beter en veiliger rijden, en de palen dus minder benodigd zijn?

Het is maar een ideetje hoor, maar dat het zou zijn "omdat het Walen zijn", dat lijkt mij wel erg verregaand. Die palen worden gezet waar ze nodig zijn. Vlak voor de deur van ons huis hebben ze er trouwens twee gezet, een in elke rijrichting. Het werd verdraaid tijd, want op de drukke straat waar wij wonen, een hoofdweg van een Antwerps woondistrict met tienduizenden inwoners, een straat waarlangs 3 scholen liggen met elk 1500 leerlingen, rijdt men gemiddeld 80 km per uur in bebouwde kom.

Tuurlijk is dat niet "omdat het Walen zijn",
het gaat over een groep mensen die een andere visie hebben op verkeersveiligheid, toevallig zijn dit Walen.
Je ziet overduidelijk, en meer en meer, dat Vlamingen en Walen elks hun eigen leefwereld hebben.
'k zou zeggen Vlaamse staat here we come

Foundation
9 januari 2004, 00:59
Hebben alle Vlaamse partijen dan een akkoord over een gemeenschappelijke visie over verkeer? Denken alle Vlamingen hetzelfde, en alle Walen ook?

De tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen zijn niet groter dan die tussen links en rechts in elk van de regio's. En Vlaams zelfbestuur zal helemaal niet zorgen voor een krachtig Vlaams beleid, als er geen eenheid is tussen de Vlaamse partijen en - het belangrijkste van al - de Vlamingen.

Laat ik er even de dienstencheques bijnemen. Communautaire rel, maar de mening van Vandenbroucke was niet die van iedere Vlaming. Vanaf dat enkele Vlamingen in mijn kennisenkring (niet communautair geëngageerd, noch langs Vlaamse noch langs Belgische kant) het standpunt van Onckelinckx uitgelegd kregen, toonden zij daar veel begrip en hun steun voor.

Het lijkt mij dan beter om bij zulke conflicten, in plaats van elk afzonderlijk een eigen manier als de juiste te poneren, een compromis te sluiten en ofwel een systeem uit te werken met twee manieren, waarbij iedere Belg dan kan kiezen wat het beste bij hem past, of tot een compromis te komen waarin elementen van beiden zitten.

Men kan zeggen: dan is geen van beide partijen tevreden. Maar als blauw en rood een compromis sluiten tot paars, dan is toch ook niet iedereen algemeen tevreden, dan heeft toch ook iedereen water in de wijn moeten doen? Een federaal compromis is niets anders dan een regionaal compromis of een stedelijk compromis, namelijk een akkoord waar iedereen zich min of meer in kan vinden, maar niemand alles tegelijk krijgt.

Het is een illusie te denken dat er zoiets als "De Vlaamse mening" en "De Waalse mening" zouden bestaan, die van elkaar zouden verschillen. Integendeel, de gelijkenissen lijken mij groter dan de verschillen. Als partijverschillen overbrugd kunnen worden in coalities, dan taalverschillen toch ook? Of moeten we, na het onafhankelijke Vlaanderen, streven naar volledig gescheiden liberale en socialistische staten?

zorroaster
9 januari 2004, 01:48
Twee (2!) arrondissementele voorzitters op een acht maanden tijd, waarvan ééntje partijraadslid was...

Nee, voorlopig hebben we nog steeds �*l onze kopstukken in onze rangen en is er nog steeds niemand naar een andere partij vertrokken bij wiens naam ik geen "wie?"-gevoel had.
Ik heb écht niet de indruk dat er een leegloop aan de gang is hoor. Op het Madouplein juichen ze tegenwoordig al snel met ontbindende mussen.


Persoonlijk had ik na de verkiezingen van 18 mei jl. verwacht dat de NV-a zou leeggelopen zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn. dat er af en toe s ééntje overstapt is nu ook wel normaal te noemen, we hebben het hier ng steeds over aansluiten bij een partij en niet over een onomkeerbaar huwelijk. Enfin......is enkel maar een bewijs dat de nv-a een stelletje gedreven mensen met eergevoel is, maar daar was ik al van overtuigd.

Dank je wel, Niels. Een geluk dat er nog mensen met een objectieve blik zijn die eerlijk zeggen wat ze zien, in plaats van diegenen die voor waarheid nemen wat ze willen zien...

Jan van den Berghe
9 januari 2004, 08:57
Overigens: als die palen niet in Wallonië worden geplaatst, komt dat misschien omdat daar minder doden vallen op de wegen, minder volk dus minder druk verkeer is met minder zwakke weggebruikers, ze er over het algemeen misschien beter en veiliger rijden, en de palen dus minder benodigd zijn?

Veel "misschien-en", veel veronderstellingen en niet bewezen stellingen dus. Misschien :wink: moet u ons gewoon eens wat cijfermateriaal geven over het aantal verkeersdoden in Wallonië (en daarbij vergelijkbare grootheden aanhalen, bijvoorbeeld steden). En rijden ze voorzichtiger? Misschien :wink:

Maar iedereen herinnert zich nog wel het Waalse "non" toen de flitspalen hier geïntroduceerd worden. Zelfs Elio de Vlinderdas vond het een schending van de privacy... Blijkbaar spelen er in Wallonië nog andere beweegredenen een rol dan het zg. veiliger verkeer...

Foundation
9 januari 2004, 10:46
Persoonlijk had ik na de verkiezingen van 18 mei jl. verwacht dat de NV-a zou leeggelopen zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn. dat er af en toe s ééntje overstapt is nu ook wel normaal te noemen, we hebben het hier ng steeds over aansluiten bij een partij en niet over een onomkeerbaar huwelijk. Enfin......is enkel maar een bewijs dat de nv-a een stelletje gedreven mensen met eergevoel is, maar daar was ik al van overtuigd.

Dank je wel, Niels. Een geluk dat er nog mensen met een objectieve blik zijn die eerlijk zeggen wat ze zien, in plaats van diegenen die voor waarheid nemen wat ze willen zien...

Eveneens hartelijk dank, Niels! Als u consequent bent, dan geldt deze uitspraak ook voor ons.

Foundation
9 januari 2004, 10:53
Overigens: als die palen niet in Wallonië worden geplaatst, komt dat misschien omdat daar minder doden vallen op de wegen, minder volk dus minder druk verkeer is met minder zwakke weggebruikers, ze er over het algemeen misschien beter en veiliger rijden, en de palen dus minder benodigd zijn?

Veel "misschien-en", veel veronderstellingen en niet bewezen stellingen dus. Misschien :wink: moet u ons gewoon eens wat cijfermateriaal geven over het aantal verkeersdoden in Wallonië (en daarbij vergelijkbare grootheden aanhalen, bijvoorbeeld steden). En rijden ze voorzichtiger? Misschien :wink:

Maar iedereen herinnert zich nog wel het Waalse "non" toen de flitspalen hier geïntroduceerd worden. Zelfs Elio de Vlinderdas vond het een schending van de privacy... Blijkbaar spelen er in Wallonië nog andere beweegredenen een rol dan het zg. veiliger verkeer...

In een andere topic staan de cijfers van het BIVV. zo'n 19000 gewonden per jaar in Wallonië, 44000 per jaar in Vlaanderen. Komt daarbij nog de kleinere oppervlakte van Vlaanderen, zodat er per Vlaamse vierkante kilometer zo'n 3,5 gewonden vallen per jaar, en per Waalse vierkante kilometer ongeveer 1,2 . Dan lijkt het me niet zo gek dat men meer palen gaat zetten op de plaatsen waar het het gevaarlijkst blijkt te zijn. Door een lintbebouwingsgeschiedenis met lange rechte wegen, liggen die meestal in Vlaanderen.

Als het andersom zou zijn, kwamen er misschien klachten dat met "Vlaams geld" palen in Wallonië zouden gezet worden terwijl ze bij ons meer benodigd zouden zijn. Kortom, er is altijd wel reden tot klagen.

Philips Inc.
9 januari 2004, 15:06
[07/01/2004] - N-VA: militanten haken af

Gazet Van Antwerpen: "U gaat naar het Vlaams Blok omdat u flamingante bent. Maar er is ook het vreemdelingenstandpunt. En het taalgebruik daarrond ..." Waarop Lieve gevat antwoord: "Ik heb daar geen probleem mee. Het taalgebruik op de meetings van het Blok is de taal van de N-VA-militant aan de toog."


Waarmee ze expliciet toegeeft, en wat ik al van bij het onstaan van de N-VA zeg, dat de N-VA nooit veel meer is geweest dan een lauwe kopij van het Vlaams Blok. Verhelderend wel om het eens van een N-VA'r te vernemen. :roll:



Het 70-puntenplan is al lang afgevoerd, maar journalisten kunnen het niet laten er tot het einde hunner dagen over door te drammen. "Wat vindt u van het 70-puntenplan?", vraagt Paul Geudens. Lieve kaatst de bal terug: "Dat is passé. Wat moet ik daar nog van vinden? Een partij heeft het recht haar programma te wijzigen, neen?"


Het 70-puntenplan is helemaal niet passé, dat ligt netjes afgestoft in de schuif van Filip Dewinter, tijdelijk opgeborgen en bestemd voor later hergebruik.


Geudens dringt nog even aan: "Maar wat vond u er destijds van?" Maar Lieve Van den Berghe trapt niet in de val: "Dat doet nu niet meer terzake." Juist.

Inderdaad. Erg onthullend :?

The Piano,

Wat weet u van de N-VA. U spreekt als een kieken zonder kop.

Lees eerst eens wat programmastukken en praat eens met N-VA leden en kopstukken vooraleer u een mening verkondigt.

Vooroordelen misschien?

U begint te spreken over vlaams-radicalen als Blokkers over migranten: ze zijn allemaal dezelfde ...

U bent waarlijk een belachelijk en dom persoon. :drinking:

1handclapping
9 januari 2004, 15:26
Iemand al eens opgemerkt hoe succesvol de Volksunie verdwenen is ?
Men vindt ze tegenwoordig overal : bij de VLD, CD+V, SParit, NV-A
en ja hoor... VLAAMS BLOK (misschien zelfs bij het FN, kweenie..)

Zijn zij de mollen die in stilte de Vlaamsche onafhankelijkheid voorbereiden ? Voor wanneer de heropstanding van de zeer megagrote
Vlaamsche Volkspartei (MGGVV) ?

zorroaster
9 januari 2004, 20:03
Dank je wel, Niels. Een geluk dat er nog mensen met een objectieve blik zijn die eerlijk zeggen wat ze zien, in plaats van diegenen die voor waarheid nemen wat ze willen zien...

Eveneens hartelijk dank, Niels! Als u consequent bent, dan geldt deze uitspraak ook voor ons.

Bij u stapten sinds 18 mei op:

-De ondervoorzitter
-De jongerenvoorzitter
-De nationaal-politiek secretaris

Bij de N-VA stapten op:

-"Wie?" A
-"Wie?" B

Ik denk toch dat de N-VA in dat geval toch een ietsje beter bezig is dan de BUB, jongens...

Supe®Staaf
9 januari 2004, 20:17
Ik denk toch dat de N-VA in dat geval toch een ietsje beter bezig is dan de BUB, jongens...
Wow!
Proficiat!
Nog beter dan BuB?

Mijn auto gaat rapper als uw trottinet.
Ge moet mij eens fier door 't stad zien toeren!

BuB verloor twee steunpilaren, maar België staat nog als een huis.
N-VA is een ietsje beter bezig. Hoe staat het met hun onafhankelijk Vlaanderen?

Jan van den Berghe
9 januari 2004, 21:23
BuB verloor twee steunpilaren, maar België staat nog als een huis.

Maar dan wel eentje waar de ene voordeur werd dichtgemetseld en er twee in de plaats voor kwamen, waar er de inwoners van de eerste en die van de tweede verdieping elk hun eigen leven leiden...