PDA

View Full Version : Blair haalt troepen terug uit Irak


nubian
21 februari 2007, 13:35
Premier Blair zal dat vandaag tijdens een persconferentie bekendmaken, melden Britse media. Blair haalt de troepen terug omdat de overdracht van de verantwoordelijkheid over de veiligheid in Basra aan de Iraakse autoriteiten succesvol bleek.

Het Witte Huis bevestigt dat Blair de troepen terughaalt. Het nieuws komt op het moment dat de Amerikanen juist 21.000 extra troepen naar de hoofdstad Bagdad sturen om de burgeroorlog tussen sjiieten en soennieten te bestrijden.
De Britten opereren echter in het relatief rustige zuiden. Zij verloren er sinds de invasie in 2003 ruim 130 militairen. In dezelfde periode kwamen elders in Irak ruim 3000 Amerikanen om het leven.
(bron rtl4)
maw de Amerikanen kunnen nu doen en laten wat ze willen in Irak, invansie van de Amerikanen in Irak is begonnen;-)

john bell hood
21 februari 2007, 14:16
De britten zouden hun troepen beter verplaatsen naar de soenni-driehoek om daar te gaan helpen.Hoe meer soldaten,hoe beter.

krizis
21 februari 2007, 14:19
De britten zouden hun troepen beter verplaatsen naar de soenni-driehoek om daar te gaan helpen.Hoe meer soldaten,hoe beter.
Ahja, om wat te doen? Moet ge mij eens uitleggen wat die daar te zoeken hebben? Wat heeft een Irakees ooit gedaan tegen het VK?

ministe van agitatie
21 februari 2007, 14:26
Ahja, om wat te doen? Moet ge mij eens uitleggen wat die daar te zoeken hebben? Wat heeft een Irakees ooit gedaan tegen het VK?
Stomme vraag: wat heeft Irak of een Irakees ooit gedaan tegen de VS?

garfield
21 februari 2007, 14:44
Stomme vraag: wat heeft Irak of een Irakees ooit gedaan tegen de VS?

Ach Hopeloos :roll:

ministe van agitatie
21 februari 2007, 14:53
Ach Hopeloos

Je kan altijd nog eens proberen:

- Wat heeft Irak als natie ooit ondernomen tegen de VS?

- Welke Irakees heeft ooit welke misdaad tegen de VS begaan?

Gaat je onderschrift over de 'Coalition of the Willing'?

"A child... a moron... a failure... and a psychopath. Quite a little team you have put together..!"

Chipie
21 februari 2007, 15:30
Je kan altijd nog eens proberen:


- Wat heeft Irak als natie ooit ondernomen tegen de VS?

- Welke Irakees heeft ooit welke misdaad tegen de VS begaan?

Gaat je onderschrift over de 'Coalition of the Willing'?
http://img440.imageshack.us/img440/1032/ofrk8.gif

Als garfield zijn huiswerk heeft voltooid, dan zult U wel eens antwoord willen geven op volgende vragen:

Wat had Roemenië, Hongarije, Polen, Tsjecho-Slowakije, Joegoslavië, Oost-Duitsland... vroeger ooit ondernomen tegen de Russen?
Welke inwoner van die landen had ooit welke misdaad tegen Rusland begaan?...

ministe van agitatie
21 februari 2007, 16:06
Wat had Roemenië, Hongarije, Polen, Tsjecho-Slowakije, Joegoslavië, Oost-Duitsland... vroeger ooit ondernomen tegen de Russen?

Is de SU na WOII nog binnen gevallen in Roemenië, Polen, Joegoslavië of Oost-Duitsland? Dat wist ik helemaal niet ...

Welke inwoner van die landen had ooit welke misdaad tegen Rusland begaan?...

Heeft de SU ooit iets misdaan tegen Roemenen, Polen, Joegoslaven of Oost-Duitsers?

Lof der Zotheid
21 februari 2007, 17:14
Is de SU na WOII nog binnen gevallen in Roemenië, Polen, Joegoslavië of Oost-Duitsland? Dat wist ik helemaal niet ...



Heeft de SU ooit iets misdaan tegen Roemenen, Polen, Joegoslaven of Oost-Duitsers?

Het toenmalige Tsjechoslowakije zijn ze anders wel binnengevallen. Wat hebben de Tsjechen en de Slowaken hun misdaan?

ministe van agitatie
21 februari 2007, 17:25
Het toenmalige Tsjechoslowakije zijn ze anders wel binnengevallen. Wat hebben de Tsjechen en de Slowaken hun misdaan?

Ja, en Hongarije ook. Het zegt iets over het Stalinisme en ik heb er geen goed woord voor over.

Can we get back on topic?

Denemarken trekt tegen de zomer haar troepen terug uit Irak. 64% van de Denen vindt de Deense betrokkenheid bij Irak helemaal of grotendeels fout.

Ongeveer evenveel als Britten dat over hun eigen land vinden, dus. Maar daar hebben de democratische regeringen nooit wakker van gelegen.

john bell hood
21 februari 2007, 17:35
Ahja, om wat te doen? Moet ge mij eens uitleggen wat die daar te zoeken hebben? Wat heeft een Irakees ooit gedaan tegen het VK?
Terroristen doden die irakese burgers opblazen.

john bell hood
21 februari 2007, 17:36
Is de SU na WOII nog binnen gevallen in Roemenië, Polen, Joegoslavië of Oost-Duitsland? Dat wist ik helemaal niet ...



Heeft de SU ooit iets misdaan tegen Roemenen, Polen, Joegoslaven of Oost-Duitsers?
Zeker,de polen kunnen daar nog het een en ander over vertellen;de vroegere oostduitsers ook.

Chipie
21 februari 2007, 19:45
Ja, en Hongarije ook. Het zegt iets over het Stalinisme en ik heb er geen goed woord voor over.

Can we get back on topic?

Denemarken trekt tegen de zomer haar troepen terug uit Irak. 64% van de Denen vindt de Deense betrokkenheid bij Irak helemaal of grotendeels fout.

Ongeveer evenveel als Britten dat over hun eigen land vinden, dus. Maar daar hebben de democratische regeringen nooit wakker van gelegen.Met het woord democratie uit te spreken, komen uw tanden daar niet scheef van staan?...

deryz
21 februari 2007, 19:50
Maar daar hebben de democratische regeringen nooit wakker van gelegen.
u moet niet over het wordt democratie spreken want u weet niet wat een democratie is

ministe van agitatie
21 februari 2007, 19:55
Wat het woord democratie uit te spreken, komen uw tanden daar niet scheef van staan...

u moet niet over het wordt democratie spreken want u weet niet wat een democratie is

Allez, zijn de argumenten op?

Mijn stelling was nochtans simpel: zowel in het VK als in Denemarken als in Spanje als in de VS is een grote meerderheid van de bevolking tegen deelname aan de illegale invasie in Irak.
Die landen noemen zich democratisch maar vegen hun botten aan wat de meerderheid van de bevolking wil. En dat onder het mom van de export van instant-democratie naar Irak.

Chipie
21 februari 2007, 19:57
Allez, zijn de argumenten op?

Mijn stelling was nochtans simpel: zowel in het VK als in Denemarken als in Spanje als in de VS is een grote meerderheid van de bevolking tegen deelname aan de illegale invasie in Irak.
Die landen noemen zich democratisch maar vegen hun botten aan wat de meerderheid van de bevolking wil. En dat onder het mom van de export van instant-democratie naar Irak.Allee, Kaatd, leg nog eens uit wat democratie volgens U betekent...
En geef eens wat voorbeelden, waar dat gewerkt zou hebben... (gewerkt... komt van werken... arbeiden):-P

deryz
21 februari 2007, 20:16
Allez, zijn de argumenten op?

Mijn stelling was nochtans simpel: zowel in het VK als in Denemarken als in Spanje als in de VS is een grote meerderheid van de bevolking tegen deelname aan de illegale invasie in Irak.
Die landen noemen zich democratisch maar vegen hun botten aan wat de meerderheid van de bevolking wil. En dat onder het mom van de export van instant-democratie naar Irak.
in vlaanderen is een meederheid tegen de snelbelg-wet en het migrantenstemrecht, is dit dan een democratie

ja uw toonvoorbeelden zijn cuba, rusland, china en noord-korea, iedereen weet wel dat dit fantastische democratiën zijn :roll:

ministe van agitatie
21 februari 2007, 21:11
Terroristen doden die irakese burgers opblazen.

En wat zou u ervan vinden als Chineese soldaten Ierse terroristen gingen doden die Britse burgers opblazen?

Of de Russen gingen de Baskische terroristen doden die Spaanse burgers doden.

Of de Zimbabwaanse troepen gingen Texaanse terroristen doden die in Oklahoma Amerikaanse burgers opblazen.

Net als u verzin ik het hier ter plaatse hoor.

john bell hood
22 februari 2007, 13:49
En wat zou u ervan vinden als Chineese soldaten Ierse terroristen gingen doden die Britse burgers opblazen?

Of de Russen gingen de Baskische terroristen doden die Spaanse burgers doden.

Of de Zimbabwaanse troepen gingen Texaanse terroristen doden die in Oklahoma Amerikaanse burgers opblazen.

Net als u verzin ik het hier ter plaatse hoor.
Zolang het iraaks leger en politie de job niet alleen aankunnen,moet de VS hen helpen.