PDA

View Full Version : Kim Clijsters - sportpersoonlijkheid?


JP
11 januari 2004, 22:45
Zonet heeft de vakjury haar punten toegekend aan de 5 topsporters die dus in aanmerking komen voor de sportpersoonlijkheid van het jaar.
Kim Clijsters kreeg, voor Justine Hénin, het maximum van de punten.
Naar mijn idee is een sportpersoonlijkheid iemand die uitblinkt, niet zozeer door zijn prestaties, maar wel door zijn/haar motivatie, inspirerende werking en enthousiasme.
Je kan veel over Clijsters zeggen maar dat ze deze kenmerken heeft zeker niet. Afzeggen voor de Olympische Spelen, foeteren over belastingen, ..., dat was haar 2003. Sportief was ze zeker ook niet beter dan een ander (bv. Henin) in 2003.
Veel zal waarschijnlijk te maken hebben met de sterke vlaamse orientatie van mede-organisator Het Nieuwsblad.

Distel
11 januari 2004, 22:47
"Foeteren met de belastingen" heeft m.i. weinig met de sport te maken en is dus niet van belang. Was Justine "ik heb verzorging nodig" Henin dan een betere keuze geweest?

SP
11 januari 2004, 22:48
Zonet heeft de vakjury haar punten toegekend aan de 5 topsporters die dus in aanmerking komen voor de sportpersoonlijkheid van het jaar.
Kim Clijsters kreeg, voor Justine Hénin, het maximum van de punten.
Naar mijn idee is een sportpersoonlijkheid iemand die uitblinkt, niet zozeer door zijn prestaties, maar wel door zijn/haar motivatie, inspirerende werking en enthousiasme.
Je kan veel over Clijsters zeggen maar dat ze deze kenmerken heeft zeker niet. Afzeggen voor de Olympische Spelen, foeteren over belastingen, ..., dat was haar 2003. Sportief was ze zeker ook niet beter dan een ander (bv. Henin) in 2003.
Veel zal waarschijnlijk te maken hebben met de sterke vlaamse orientatie van mede-organisator Het Nieuwsblad.

Dat afzeggen van de Olympische Spelen was met alle respect een beslissing die mijn inziens een moedige beslissing was, los van elke sportieve overtuiging...

Eigenlijk zie ik liever een Vlaamse winnen, dan een Waalse..

Zeno!
11 januari 2004, 22:53
Eigenlijk zie ik liever een Vlaamse winnen, dan een Waalse..

Fascist! Racist! :roll: :wink:

Patriot!
11 januari 2004, 22:55
Zonet heeft de vakjury haar punten toegekend aan de 5 topsporters die dus in aanmerking komen voor de sportpersoonlijkheid van het jaar.
Kim Clijsters kreeg, voor Justine Hénin, het maximum van de punten.
Naar mijn idee is een sportpersoonlijkheid iemand die uitblinkt, niet zozeer door zijn prestaties, maar wel door zijn/haar motivatie, inspirerende werking en enthousiasme.
Je kan veel over Clijsters zeggen maar dat ze deze kenmerken heeft zeker niet. Afzeggen voor de Olympische Spelen, foeteren over belastingen, ..., dat was haar 2003. Sportief was ze zeker ook niet beter dan een ander (bv. Henin) in 2003.
Veel zal waarschijnlijk te maken hebben met de sterke vlaamse orientatie van mede-organisator Het Nieuwsblad.

Dat afzeggen van de Olympische Spelen was met alle respect een beslissing die mijn inziens een moedige beslissing was, los van elke sportieve overtuiging...

Eigenlijk zie ik liever een Vlaamse winnen, dan een Waalse..


Waarom?

JP
11 januari 2004, 22:57
Eigenlijk zie ik liever een Vlaamse winnen, dan een Waalse..

Fascist! Racist! :roll: :wink:

Neen, dat noemt 'dom zijn'.

Distel
11 januari 2004, 23:01
Fascist! Racist! :roll: :wink:

Neen, dat noemt 'dom zijn'.

Ik zie niet in waarom.

JP
11 januari 2004, 23:02
Niet op jou Distel, wel op SP. Die is dom, uiledom.

Distel
11 januari 2004, 23:04
Niet op jou Distel, wel op SP. Die is dom, uiledom.

Weet ik. Ik vraag mij nog steeds af waarom dat dom is. Ik vraag me trouwens ook af wat deze topic bij de partijdiscussies doet.

SP
11 januari 2004, 23:12
Neen, dat noemt 'dom zijn'.

Ik zie niet in waarom.

Kijk kijk kijk.... Dat bevestigt opnieuw wat ik al velen male heb gezegd op dit forum... De rakkers maken de kwestie weerom communautair...

Omdat ik meer sympathie heb voor Clijsters.. daarom ben ik flamingant.. Iets te gemakkelijk hoor jongens...

SP
11 januari 2004, 23:13
Zonet heeft de vakjury haar punten toegekend aan de 5 topsporters die dus in aanmerking komen voor de sportpersoonlijkheid van het jaar.
Kim Clijsters kreeg, voor Justine Hénin, het maximum van de punten.
Naar mijn idee is een sportpersoonlijkheid iemand die uitblinkt, niet zozeer door zijn prestaties, maar wel door zijn/haar motivatie, inspirerende werking en enthousiasme.
Je kan veel over Clijsters zeggen maar dat ze deze kenmerken heeft zeker niet. Afzeggen voor de Olympische Spelen, foeteren over belastingen, ..., dat was haar 2003. Sportief was ze zeker ook niet beter dan een ander (bv. Henin) in 2003.
Veel zal waarschijnlijk te maken hebben met de sterke vlaamse orientatie van mede-organisator Het Nieuwsblad.

By the way.. Partijdiscussies??? Als je mij dommigheid verwijt... dan moet je mij eens uitleggen wat Clijsters met partijdiscussies te maken heeft... Of zie je hier weeral een heel communautair gedoe...

Koetjes en kalfjes..

Zeno!
11 januari 2004, 23:18
Niet op jou Distel, wel op SP. Die is dom, uiledom.

Maar we leren er toch maar nieuwe woordjes mee!

Uiledom. Uile-dom.

Leuk. Danku. :wink:

Bruno*
11 januari 2004, 23:54
De beste moet winnen, en dat was dit jaar ontegensprekelijk Henin.

Zeno!
11 januari 2004, 23:58
De beste moet winnen, en dat was dit jaar ontegensprekelijk Henin.

Je snapt blijkbaar het concept niet. Het ging om de sportpersóónlijkheid van het jaar. De sportPRESTATIES komen dus op de tweede plaats.

En wat persoonlijkheid betreft, vind ik Kim de verdiende winnares, boven Hénin, die ik gewoon minder sympathiek vind. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb Hénin nog nooit één énkel woordje Nederlands horen spreken (zelfs geen kleine "danku" voor een uitverkocht Antwerps Sportpaleis).... tja....als je die moeite al niet kan doen...