PDA

View Full Version : Wat wil u veranderen in Beringen?


Kay_
26 februari 2007, 18:12
Bovenstaande vraag lijkt me duidelijk. Ikzelf ben afkomstig uit Leopoldsburg en kom geregeld in Beringen. Ikzelf zie er weinig problemen, maar wat zou u veranderen moest u de macht krijgen en hoe zou u dat doen?

Bert Schoofs
26 februari 2007, 19:20
Beste,

Geen problemen? Beringen is een van de armste gemeenten in Limburg, met een enorm grote (jongeren)werkloosheid. Het afgelopen half jaar kenden we een schietincident, een steekpartij, een ontploffing van een zelfgemaakte bom, een valse bommelding, en een nachtelijke raid op een jeugdhuis. Deze en andere incidenten waren helaas alle veroorzaakt door Turken. Niet alles peis en vree dus...

In Beringen zou ik hoog inzetten op de sociale woningbouw en de bouw van serviceflats, op het werkgelegenheidsbeleid (door het concentreren van alle versnipperde projecten en projectjes inzake werkgelegenheid in één overzichtelijk beleidsplan) en op een lik-op-stuk-beleid tegen overlast.

Kay_
26 februari 2007, 19:34
Beste,

Geen problemen? Beringen is een van de armste gemeenten in Limburg, met een enorm grote (jongeren)werkloosheid. Het afgelopen half jaar kenden we een schietincident, een steekpartij, een ontploffing van een zelfgemaakte bom, een valse bommelding, en een nachtelijke raid op een jeugdhuis. Deze en andere incidenten waren helaas alle veroorzaakt door Turken. Niet alles peis en vree dus...

Gelukkig is de doorsnee Turk in Beringen niet zo,toch?
Over de man die een half jaar geleden voor de rechter verscheen voor het verkrachten van 15 jongens horen we u anders niets zeggen,of de man die zijn dochtertje van 14 verkrachtte.Of misschien Rudi L. die in Beringen gewapende overvallen hield,...
Criminaliteit hoort thuis in alle bevolkingsgroepen. Waarom u er één bepaalde uit moet halen blijft natuurlijk enkel maar gissen (kuch).
En ik weet gerust dat u ook nog een hoop autochtone misdaden kan aanhalen, maar dat doet u doelbewust niet.

In Beringen zou ik hoog inzetten op de sociale woningbouw en de bouw van serviceflats, op het werkgelegenheidsbeleid (door het concentreren van alle versnipperde projecten en projectjes inzake werkgelegenheid in één overzichtelijk beleidsplan) en op een lik-op-stuk-beleid tegen overlast

Zeker niet slecht.

baseballpolitieker
26 februari 2007, 19:38
Gelukkig is de doorsnee Turk in Beringen niet zo,toch?
Over de man die een half jaar geleden voor de rechter verscheen voor het verkrachten van 15 jongens horen we u anders niets zeggen,of de man die zijn dochtertje van 14 verkrachtte.Of misschien Rudi L. die in Beringen gewapende overvallen hield,...
Criminaliteit hoort thuis in alle bevolkingsgroepen. Waarom u er één bepaalde uit moet halen blijft natuurlijk enkel maar gissen (kuch).
En ik weet gerust dat u ook nog een hoop autochtone misdaden kan aanhalen, maar dat doet u doelbewust niet.
Autochtonen die met 10 keer meer zijn dan Turken en toch evenveel misdaden plegen zijn veel beter bezig dan de Turken, begrijp je?:roll:

Kay_
26 februari 2007, 19:40
Autochtonen die met 10 keer meer zijn dan Turken en toch evenveel misdaden plegen zijn veel beter bezig dan de Turken, begrijp je?:roll:

En nu?
Moet ik daarom op extreem-rechts stemmen ofzo?

Overigens betrekt de heer Schoofs die autochtonen niet eens in het verhaal.

Havana
26 februari 2007, 19:41
[quote=Bert Schoofs;2470545]een ontploffing van een zelfgemaakte bom, /quote]

Die gasten hebben hun lesje ondertussen wel geleerd denk ik. (http://www.lnm.eu/news.html?pp=2&lang=fr&newsid=20701)

baseballpolitieker
26 februari 2007, 19:43
Overigens betrekt de heer Schoofs die autochtonen niet eens in het verhaal.Is hij dan verplicht, om u een verkeerd beeld van de wereld te geven misschien?

Kay_
26 februari 2007, 19:44
Is hij dan verplicht, om u een verkeerd beeld van de wereld te geven misschien?


Nee, maar hij geeft wel een verkeerd beeld door enkel allochtone misdaden aan te halen.
Dat is selectiviteit om een veralgemende conclusie te trekken.

Kay_
26 februari 2007, 19:46
[quote=Bert Schoofs;2470545]een ontploffing van een zelfgemaakte bom, /quote]

Die gasten hebben hun lesje ondertussen wel geleerd denk ik. (http://www.lnm.eu/news.html?pp=2&lang=fr&newsid=20701)

Big deal overigens, vroeger toen ik 16 was heb ik ook bommetjes afgelaten en weet ik veel wat allemaal gemengd en in brand gestoken.;-)

baseballpolitieker
26 februari 2007, 19:49
Nee, maar hij geeft wel een verkeerd beeld door enkel allochtone misdaden aan te halen.
Dat is selectiviteit om een veralgemende conclusie te trekken.Hij had evengoed dit kunnen zeggen, allochtonen maken per persoon gezien 10 keer meer misdaden dan autochtonen! Zou u dit beter gesmaakt hebben, want ja nu haalt hij er de autochtonen ook bij!!!

Kay_
26 februari 2007, 19:50
Beste,

Geen problemen? Beringen is een van de armste gemeenten in Limburg, met een enorm grote (jongeren)werkloosheid. Het afgelopen half jaar kenden we een schietincident, een steekpartij, een ontploffing van een zelfgemaakte bom, een valse bommelding, en een nachtelijke raid op een jeugdhuis. Deze en andere incidenten waren helaas alle veroorzaakt door Turken. Niet alles peis en vree dus...

In Beringen zou ik hoog inzetten op de sociale woningbouw en de bouw van serviceflats, op het werkgelegenheidsbeleid (door het concentreren van alle versnipperde projecten en projectjes inzake werkgelegenheid in één overzichtelijk beleidsplan) en op een lik-op-stuk-beleid tegen overlast.


Nu ik er aan terug denk moet ik echt gieren.
Tijdens een debat avond in Hasselt georganiseerd door Turkse jongeren kon u enkel zeggen dat de Turken zich oh zo veel beter geïntegreerd hadden dan de Marokkanen. En nu dan zulke uitspraken doen.

Hans1
26 februari 2007, 20:08
Beste,

Geen problemen? Beringen is een van de armste gemeenten in Limburg, met een enorm grote (jongeren)werkloosheid. Het afgelopen half jaar kenden we een schietincident, een steekpartij, een ontploffing van een zelfgemaakte bom, een valse bommelding, en een nachtelijke raid op een jeugdhuis. Deze en andere incidenten waren helaas alle veroorzaakt door Turken. Niet alles peis en vree dus...

In Beringen zou ik hoog inzetten op de sociale woningbouw en de bouw van serviceflats, op het werkgelegenheidsbeleid (door het concentreren van alle versnipperde projecten en projectjes inzake werkgelegenheid in één overzichtelijk beleidsplan) en op een lik-op-stuk-beleid tegen overlast.

Als Beringen zo arm is, waarom moet de rest van België er dan solidair mee zijn? Moet Limburg (of Beringen) dan niet afsplitsen?

Ozymandias
27 februari 2007, 10:28
Hij had evengoed dit kunnen zeggen, allochtonen maken per persoon gezien 10 keer meer misdaden dan autochtonen! Zou u dit beter gesmaakt hebben, want ja nu haalt hij er de autochtonen ook bij!!!

:roll: Maar dat zei hij niet, hè ? :roll:
En wel doelbewust.
Het zou beter zijn als hij het zo zou verwoorden EN als dat dan nog zou kloppen... Dit is een null-post.

Zwartengeel
27 februari 2007, 10:32
Als Beringen zo arm is, waarom moet de rest van België er dan solidair mee zijn? Moet Limburg (of Beringen) dan niet afsplitsen?

:beard:

baseballpolitieker
27 februari 2007, 12:37
:roll: Maar dat zei hij niet, hè ? :roll:
En wel doelbewust.
Het zou beter zijn als hij het zo zou verwoorden EN als dat dan nog zou kloppen... Dit is een null-post.Om dat dat nutteloos is, zeg je misschien positievere dingen met dat?? Nee, je verdraait alleen een beetje de zaken maar het komt juist op het zelfde neer! Met deze opm. toont u hoe bevooroordeeld u bent!

Duvelke
27 februari 2007, 12:54
wat een gezeik hier, Bert Schoofs zegt het toch hoe hij wilt zeker, pakt de mensen is niet altijd op hun woorden :roll:

Kay_
27 februari 2007, 14:35
wat een gezeik hier, Bert Schoofs zegt het toch hoe hij wilt zeker, pakt de mensen is niet altijd op hun woorden :roll:

Bedoel je misschien 'es'?
Kwestie van u op uw woorden te pakken he :-D ;-)

Ozymandias
27 februari 2007, 14:41
Om dat dat nutteloos is, zeg je misschien positievere dingen met dat?? Nee, je verdraait alleen een beetje de zaken maar het komt juist op het zelfde neer! Met deze opm. toont u hoe bevooroordeeld u bent!

Je verdraait net de dingen als je sommige feiten verzwijgt. Als je álle, en ju�*ste, feiten geeft, verdraai je niks.

Doen alsof alle criminaliteit uit één hoek komt, is racisme aanwakkeren. Het is hokjesdenken stimuleren. Het is problemen *creeëren*. De criminaliteit is een probleem, en er zijn allochtonen die criminele feiten plegen. Dat ontkent niemand. Maar als je zegt dat het énkel de allochtonen zijn, en dat de schuld énkel bij de multiculturele maatschappij ligt, dan ga je voorbij aan de echte oorzaken en de echte problemen. Dat is gevaarlijk.

baseballpolitieker
27 februari 2007, 15:51
Je verdraait net de dingen als je sommige feiten verzwijgt. Als je álle, en ju�*ste, feiten geeft, verdraai je niks.

Doen alsof alle criminaliteit uit één hoek komt, is racisme aanwakkeren. Het is hokjesdenken stimuleren. Het is problemen *creeëren*. De criminaliteit is een probleem, en er zijn allochtonen die criminele feiten plegen. Dat ontkent niemand. Maar als je zegt dat het énkel de allochtonen zijn, en dat de schuld énkel bij de multiculturele maatschappij ligt, dan ga je voorbij aan de echte oorzaken en de echte problemen. Dat is gevaarlijk.Ik denk niet dat je nog maar één seconde hebt proberen mijn eerste boodschap te begrijpen!
Als één op twee turken een strafblad heeft en 1/10 'belgen' en er zijn 120 inwoners, ga je dan ook zeggen dat de turken niet veel gevaarlijker zijn dan wij! Een volk zonder misdadigers bestaat niet dus niet afkomen met ja maar er zijn ook Belgen die misdaden plegen! Het gaat om de hoeveelheid problemen die ze veroorzaken desondanks ze in een zware minderheid zijn!

Ozymandias
27 februari 2007, 16:12
Ik denk niet dat je nog maar één seconde hebt proberen mijn eerste boodschap te begrijpen!
Als één op twee turken een strafblad heeft en 1/10 'belgen' en er zijn 120 inwoners, ga je dan ook zeggen dat de turken niet veel gevaarlijker zijn dan wij! Een volk zonder misdadigers bestaat niet dus niet afkomen met ja maar er zijn ook Belgen die misdaden plegen! Het gaat om de hoeveelheid problemen die ze veroorzaken desondanks ze in een zware minderheid zijn!

Denk je echt dat jij de eerste bent die met zo'n boodschap komt ?
Je voorbeeld loopt mank op alle punten. Ten eerste zijn je cijfers uit de lucht gegrepen. Ten tweede staat er in je voorbeeld niet hoeveel van die 120 mensen Turks zijn.
In Beringen kan je maar moeilijk spreken van een meerderheid aan Turkse bewoners, hè ?

Ik zeg niet "ja, maar er zijn ook Belgen die misdaden plegen". Ik zeg wel dat je niet één bevolkingsgroep moet viseren, want dan pleit je de andere vrij en creëer je een vorm van racisme bij de mensen.
Je kan niet zeggen dat de Turken allemaal buiten moeten omdat er Turkse misdadigers zijn. Zelfs al zouden die allochtone misdadigers procentueel in de meerderheid zijn onder de Turkse gemeenschap en/of onder de criminelen. Dat gaat niet op. Het is niet *doordat* ze Turks zijn. Het komt door iets anders. En dat bedoel ik. Als je doet alsof alle problemen in Beringen er zijn dankzij de Turken, dan zeg je tegelijk dat zonder die Turken, er heel wat minder problemen zouden zijn. Dat moet nogal een utopische tijd geweest zijn, honderd jaar geleden, toen er nog heel weinig inwijkelingen waren... :roll:

baseballpolitieker
27 februari 2007, 16:24
Denk je echt dat jij de eerste bent die met zo'n boodschap komt ?
Je voorbeeld loopt mank op alle punten. Ten eerste zijn je cijfers uit de lucht gegrepen. Ten tweede staat er in je voorbeeld niet hoeveel van die 120 mensen Turks zijn.
In Beringen kan je maar moeilijk spreken van een meerderheid aan Turkse bewoners, hè ?
Ja enkele dingen vergeten ivm met die cijfertjes maar daar gaat het juist om dat ze geen meerderheid halen!
Even wat duidelijker zijn (dit is een voorbeeld). Er zijn 1100 mensen waarvan 100 turken en 1000 autochtonen! Alle 100 turken zijn misdadigers en ook 100 autochtonen zijn misdadigers! 100% Turken zijn misdadigers en 10% Autochtonen zijn misdadigers, ze zullen evenveel problemen veroorzaken en natuurlijk zullen de problemen niet verdwijnen als de Turken wegzijn, want misdaad kan niet worden uitgeroeid, maar het is toch duidelijk wie er de problematische groep is!

Ik zeg niet "ja, maar er zijn ook Belgen die misdaden plegen". Ik zeg wel dat je niet één bevolkingsgroep moet viseren, want dan pleit je de andere vrij en creëer je een vorm van racisme bij de mensen.
Er is niets viseren aan als deze groep echt veel meer problemen veroorzaakt in % gezien!
Nog een vb: Bij jongens is er een drugsgebruik van 40% en bij meisjes van 1% op evenveel jongens en meisjes gezien (om geen domme vragen te krijgen)!Als je dan altijd spreekt over de jonges die drugsgebruikers hebben zij dan ook het recht om zich gevisseerd te voelen omdat meisjes ook drugs gebruiken?? Komaan, dit is gewoon belachelijk hé als u zoiets discrimenerend vindt!:roll: :roll: :roll:

Ozymandias
27 februari 2007, 16:38
Ja enkele dingen vergeten ivm met die cijfertjes maar daar gaat het juist om dat ze geen meerderheid halen!
Even wat duidelijker zijn (dit is een voorbeeld). Er zijn 1100 mensen waarvan 100 turken en 1000 autochtonen! Alle 100 turken zijn misdadigers en ook 100 autochtonen zijn misdadigers! 100% Turken zijn misdadigers en 10% Autochtonen zijn misdadigers, ze zullen evenveel problemen veroorzaken en natuurlijk zullen de problemen niet verdwijnen als de Turken wegzijn, want misdaad kan niet worden uitgeroeid, maar het is toch duidelijk wie er de problematische groep is!Er is niets viseren aan als deze groep echt veel meer problemen veroorzaakt in % gezien!
Lees je er moedwillig over ? Jij hebt het hier over allochtonen en over autochtonen. Dan is er inderdaad niks viseren aan. Je zegt dat er 1100 mensen zijn, waarvan er 200 misdadig. En van die 200 misdadigers is de helft Turks, en de andere helft Belgisch. Dat had ik veel liever gelezen van Bert Schoofs. Maar hij liet liever uitschijnen dat alle problemen te maken hebben met Turken. En dat is dan weer wel viseren. Het is belachelijk, zelfs, en de reden waarom het Vlaams Blok in Beringen nooit zal kunnen regeren.

Nog een vb: Bij jongens is er een drugsgebruik van 40% en bij meisjes van 1% op evenveel jongens en meisjes gezien (om geen domme vragen te krijgen)!Als je dan altijd spreekt over de jonges die drugsgebruikers hebben zij dan ook het recht om zich gevisseerd te voelen omdat meisjes ook drugs gebruiken?? Komaan, dit is gewoon belachelijk hé als u zoiets discrimenerend vindt!:roll: :roll: :roll:
Heb ik gezegd dat het discriminerend is ? Ik heb gezegd dat een bevolkingsgroep geviseerd wordt. Als je zegt dat het enkel Turken zijn, doe je uitschijnen alsof het probleem zal verdwijnen als de Turken weg zijn. Alsof misdaad op een of andere genetische manier verbonden is met het Turk-zijn. En zoiets is belachelijk. Nu lees je er weer over. Ik zal het nog eens duidelijker schrijven:
Als iemand zegt dat de oorzaak van alle problemen Turken zijn, dan
A. wordt een benadeelde bevolkingsgroep verder benadeeld, waardoor ze minder kansen krijgen, en in een lagere sociale klasse komen, en vaker in het criminele milieu.
B. wordt de echte oorzaak over het hoofd gezien. Het is niet het Turk-zijn dat de oorzaak is. Het zijn andere dingen, zoals jeugdwerkloosheid, zoals discriminatie, en weet ik veel wat nog meer. Maar daar heeft het Vlaams Blok het liever niet over. Ze houden het liever op: Turken zijn misdadigers.
C. wordt 50% (in jouw voorbeeld) van de misdaden geminimaliseerd (die van de Belgen), en niet opgevolgd.

Kay_
27 februari 2007, 16:42
Ja enkele dingen vergeten ivm met die cijfertjes maar daar gaat het juist om dat ze geen meerderheid halen!
Even wat duidelijker zijn (dit is een voorbeeld). Er zijn 1100 mensen waarvan 100 turken en 1000 autochtonen! Alle 100 turken zijn misdadigers en ook 100 autochtonen zijn misdadigers! 100% Turken zijn misdadigers en 10% Autochtonen zijn misdadigers, ze zullen evenveel problemen veroorzaken en natuurlijk zullen de problemen niet verdwijnen als de Turken wegzijn, want misdaad kan niet worden uitgeroeid, maar het is toch duidelijk wie er de problematische groep is!

Dan ga je ervan uit dat alle Turken misdadigers zijn en dat is niet het geval.
De techniek die hier gebruikt wordt is één groep viseren. Je mag gerust zeggen dat Turken oververtegenwoordigd zijn in die groep, maar de heer Schoofs heeft het enkel over die groep.
Hij viseert ze maw.
Dat hij Turkse jongeren vermeldt die een valse bommelding maken, maar verzaakt om autochtone pedofielen en gewapende overvallers te vermelden is veelzeggend.
Verder is meer dan 90% van de Turken nog altijd strafbladvrij.



Er is niets viseren aan als deze groep echt veel meer problemen veroorzaakt in % gezien!


Het wordt wel viseren als je enkel die groep vermeldt en de rest vrijuit laat.


Nog een vb: Bij jongens is er een drugsgebruik van 40% en bij meisjes van 1% op evenveel jongens en meisjes gezien (om geen domme vragen te krijgen)!Als je dan altijd spreekt over de jonges die drugsgebruikers hebben zij dan ook het recht om zich gevisseerd te voelen omdat meisjes ook drugs gebruiken?? Komaan, dit is gewoon belachelijk hé als u zoiets discrimenerend vindt!:roll: :roll: :roll:


De percentages liggen ook helemaal zo niet, wat u daar poneert is gewoonweg totaal naast de kwestie.

baseballpolitieker
27 februari 2007, 16:45
De percentages liggen ook helemaal zo niet, wat u daar poneert is gewoonweg totaal naast de kwestie.Dit is de kwestie, de groepen zullen natuurlijk nooit zo ver uit mekaar liggen omdat er nog altijd een menselijkheidsfactor meespeelt maar ja zonder echte cijfers is deze discussie doorgaan een straatje zonder einde!

baseballpolitieker
27 februari 2007, 16:46
Heb ik gezegd dat het discriminerend is ? Ik heb gezegd dat een bevolkingsgroep geviseerd wordt. Als je zegt dat het enkel Turken zijn, doe je uitschijnen alsof het probleem zal verdwijnen als de Turken weg zijn. Alsof misdaad op een of andere genetische manier verbonden is met het Turk-zijn. En zoiets is belachelijk. Nu lees je er weer over. Ik zal het nog eens duidelijker schrijven:
Als iemand zegt dat de oorzaak van alle problemen Turken zijn, dan
A. wordt een benadeelde bevolkingsgroep verder benadeeld, waardoor ze minder kansen krijgen, en in een lagere sociale klasse komen, en vaker in het criminele milieu.
B. wordt de echte oorzaak over het hoofd gezien. Het is niet het Turk-zijn dat de oorzaak is. Het zijn andere dingen, zoals jeugdwerkloosheid, zoals discriminatie, en weet ik veel wat nog meer. Maar daar heeft het Vlaams Blok het liever niet over. Ze houden het liever op: Turken zijn misdadigers.
C. wordt 50% (in jouw voorbeeld) van de misdaden geminimaliseerd (die van de Belgen), en niet opgevolgd.Ik denk dat we twee dingen uit mekaar moeten halen! Zeggen dat ze de oorzaak zijn van al het leed zou volgens mijn voorbeeld inderdaad niet kloppen maar dat er een serieus probleem is bij de allochtonen en helemaal niet bij de autochtonen zou met mijn voorbeeld wel kloppen!

Kay_
27 februari 2007, 16:47
Dit is de kwestie, de groepen zullen natuurlijk nooit zo ver uit mekaar liggen omdat er nog altijd een menselijkheidsfactor meespeelt maar ja zonder echte cijfers is deze discussie doorgaan een straatje zonder einde!


De kwestie hier is dat de heer Schoofs enkel één groep eruit haalt en een andere verzaakt te vermelden.
Het feit dat je toegeeft dat de cijfers nooit zo ver uiteen kunnen liggen versterkt alleen maar het vermoeden dat hij die groep sterk viseert.
Valse bommeldingen kan hij wel vermelden maar pedofielen en gewapende overvallers niet?

Kay_
27 februari 2007, 16:49
Ik denk dat we twee dingen uit mekaar moeten halen! Zeggen dat ze de oorzaak zijn van al het leed zou volgens mijn voorbeeld inderdaad niet kloppen maar dat er een serieus probleem is bij de allochtonen en helemaal niet bij de autochtonen zou met mijn voorbeeld wel kloppen!


Waarom vermeldt de heer Schoofs hen dan enkel als het over leed gaat?
U vindt drie gewapende overvallen toch ook wat serieuser dan mensen die 'prank calls' doen met valse bommeldingen?

baseballpolitieker
27 februari 2007, 16:52
Waarom vermeldt de heer Schoofs hen dan enkel als het over leed gaat?
U vindt drie gewapende overvallen toch ook wat serieuzer dan mensen die 'prank calls' doen met valse bommeldingen?Ja ik moet toegeven dat hij niet 100% correct was maar wat is het verschil tussen de uitspraken die ik zopas heb vermeld? Wij 'intellectuelen';-) zullen het verschil wel merken maar de normale bevolking denkt echt niet zoveel na hoor! Voor hen is de ene uitspraak juist dezelfde aan de andere!

Kay_
27 februari 2007, 16:54
Ja ik moet toegeven dat hij niet 100% correct was maar wat is het verschil tussen de uitspraken die ik zopas heb vermeld? Wij 'intellectuelen';-) zullen het verschil wel merken maar de normale bevolking denkt echt niet zoveel na hoor! Voor hen is de ene uitspraak juist dezelfde aan de andere!

Nee,de meeste mensen zullen met zulke uitspraken enkel maar gevoed worden in hun verkeerd beeld tov andere bevolkingsgroepen.
En zulke tactieken passen ze ook toe in hun plaatselijke krantjes hier.

baseballpolitieker
27 februari 2007, 16:54
De kwestie hier is dat de heer Schoofs enkel één groep eruit haalt en een andere verzaakt te vermelden.
Het feit dat je toegeeft dat de cijfers nooit zo ver uiteen kunnen liggen versterkt alleen maar het vermoeden dat hij die groep sterk viseert.
Valse bommeldingen kan hij wel vermelden maar pedofielen en gewapende overvallers niet? Ik ga hier niet opnieuw met cijfers beginnen goochelen, wie zegt er dat er daar zoveel Turken leven? Ze zorgen voor veel last en juist die combinatie van veel last en weinig mensen maakt zijn uitspraak realistischer dan ooit, desondanks het feit dat hij enkele misdaden van de talloze autochtonen niet vermeld!

baseballpolitieker
27 februari 2007, 16:56
Nee,de meeste mensen zullen met zulke uitspraken enkel maar gevoed worden in hun verkeerd beeld tov andere bevolkingsgroepen.
En zulke tactieken passen ze ook toe in hun plaatselijke krantjes hier.
Ik kan u zeggen dat een groot deel juist het omgekeerde zal denken en het Belang voor de grootste racisten zal uitschelden terwijl dat hoogst wss zelfs volgens deze uitspraak geen greintje van waar is! (voor de echte waarheid over de uitspraak moeten we de cijfers kennen!)

ilfalco
27 februari 2007, 16:59
Het feit dat men die cijfers niet mag vergaren of men onderdoek naar die cijfers in de prullenmand gooit zegt allicht al voldoende...

Maar in nederland heeft men wel cijfers en daaruit blijkt dat ze dus 4x meer voorkomen in de criminaliteitscijfers dan de autiochtonen.

En ere wie ere toekomt. De joden kwamen zelfs 1,9 x MINDER voor in de criminaliteitscijfers...

Kay_
27 februari 2007, 16:59
Ik ga hier niet opnieuw met cijfers beginnen goochelen, wie zegt er dat er daar zoveel Turken leven? Ze zorgen voor veel last en juist die combinatie van veel last en weinig mensen maakt zijn uitspraak realistischer dan ooit

Ik kom zelf vaak in Beringen, daar wonen ook veel vrienden van mij en er zaten vroeger zelfs veel Beringse Turken in mijn klas. Nooit problemen mee gekend. Er is niet zoiets als 'de Turken in Beringen' of 'ze'.
Meer dan 90% houdt zich nog altijd aan de wetgeving.

desondanks het feit dat hij enkele misdaden van de talloze autochtonen niet vermeld!

Zoals gewapende overvallen en pedofilie.
Het feit dat hij enkel de misdaden van de Turken vermeldde is het teken dat hij toch niet zo met die veiligheid inzit.
Blijkbaar vindt hij prankcalls van Turken belangrijker dan gewapende overvallen van Belgen.
Als je nu niet ziet dat zulke uitspraken waarin criminaliteit gekoppeld wordt aan allochtonen, dient om een bevolkingsgroep te stigmatiseren dat snap ik niet.

baseballpolitieker
27 februari 2007, 17:04
Ik kom zelf vaak in Beringen, daar wonen ook veel vrienden van mij en er zaten vroeger zelfs veel Beringse Turken in mijn klas. Nooit problemen mee gekend. Er is niet zoiets als 'de Turken in Beringen' of 'ze'.
Meer dan 90% houdt zich nog altijd aan de wetgeving.Over de feiten kan ik niet debateren, ik bekijk louter de mogelijkheden als...



Zoals gewapende overvallen en pedofilie.
Het feit dat hij enkel de misdaden van de Turken vermeldde is het teken dat hij toch niet zo met die veiligheid inzit.
Blijkbaar vindt hij prankcalls van Turken belangrijker dan gewapende overvallen van Belgen.
Als je nu niet ziet dat zulke uitspraken waarin criminaliteit gekoppeld wordt aan allochtonen, dient om een bevolkingsgroep te stigmatiseren dat snap ik niet.Daar heeft u een punt maar dan nog...Het is toch niet omdat het kleinere misdaden zijn dat ze niet meetellen? Misschien plegen die 'turken' wel een dozijn zoveel keer kleine misdaden! (ik heb geen cijfers dus begin hier niet over te discussieren!;-)) Trouwens kleine misdaden die talrijk voorkomen zijn veel lastiger en onveiliger voor de bevolking dan die grote misdaden die niet om de haverklap gebeuren!

Kay_
27 februari 2007, 17:08
Over de feiten kan ik niet debateren, ik bekijk louter de mogelijkheden als...

Dat is eerlijk van je.



Daar heeft u een punt maar dan nog...Het is toch niet omdat het kleinere misdaden zijn dat ze niet meetellen? Misschien plegen die 'turken' wel een dozijn zoveel keer kleine misdaden! (ik heb geen cijfers dus begin hier niet over te discussieren!;-)) Trouwens kleine misdaden die talrijk voorkomen zijn veel lastiger en onveiliger voor de bevolking dan die grote misdaden die niet om de haverklap gebeuren


Dat zou ik niet durven zeggen. Wat is het onveiligst?20 prank calls naar de politie op een jaar of drie gewapende overvallen?

Ik leid alvast uit zulke afspraken af dat voor de heer Schoofs niet de ernst van het feit dan wel de nationaliteit van een dader het belangrijkste argument is.
En zoals ik al zei, zie ik deze techniek ook in het lokaal partijblaadje terugkomen.

Ozymandias
27 februari 2007, 17:11
Daar heeft u een punt maar dan nog...Het is toch niet omdat het kleinere misdaden zijn dat ze niet meetellen? Misschien plegen die 'turken' wel een dozijn zoveel keer kleine misdaden! (ik heb geen cijfers dus begin hier niet over te discussieren!;-)) Trouwens kleine misdaden die talrijk voorkomen zijn veel lastiger en onveiliger voor de bevolking dan die grote misdaden die niet om de haverklap gebeuren!

Oink ? Grote criminelen laten lopen, en de kleine criminelen aanpakken. Bedoel je dat ? Want iets anders bewijs je hier niet mee. Maar ik zie net dat Bert Schoofs aanwezig is. Misschien kan hij een licht werpen op zijn uitspraak.

baseballpolitieker
27 februari 2007, 17:14
Oink ? Grote criminelen laten lopen, en de kleine criminelen aanpakken. Bedoel je dat ? Want iets anders bewijs je hier niet mee. Maar ik zie net dat Bert Schoofs aanwezig is. Misschien kan hij een licht werpen op zijn uitspraak.Je mag mij niet verkeerd verstaan, ik zeg niet de grote vissen laten lopen en de kleine pakken in een hierarchie van een misdaad, maar dat vele kleine misdaden, handtasdiefstallen bv, erger zijn dan een juwelenroof!

Bert Schoofs
27 februari 2007, 17:35
De rapporten van Marion Van San hebben uitgewezen dat allochtonen, vooral jongeren, relatief (veel) meer misdrijven plegen dan autochtonen. Bij Turken lijkt dit fenomeen meestal af te zwakken wanneer ze de volwassenheid bereiken. Bij Marokkanen lijkt deze positieve wending minder duidelijk.

Wat Turken betreft: het kemalisme en de secularisering die de Turkse samenleving kenmerken zorgen er naar mijn aanvoelen inderdaad voor dat Turken in vergelijking met inwijkelingen uit de Magreb vlugger in meerdere mate en in een iets groter aantal aansluiting krijgen bij de Europese cultuur.

Daar tegenover staat echter nog steeds de typische traditie, uit (starre) religieuze dan wel (zelfs extreme) nationalistische gewoonte, om een staat binnen de staat of een stad binnen de stad te vormen, waarbij Turkse wijken zich isoleren en de inwoners van de Turkse wijken zich bijna uitsluitend richten naar de moskee.

In mijn gemeente Beringen tekent zich dit beeld duidelijk af in vergelijking met de Poolse, Italiaanse, Griekse inwijkelingen/gemeenschappen.

Kay_
27 februari 2007, 17:45
De rapporten van Marion Van San hebben uitgewezen dat allochtonen, vooral jongeren, relatief (veel) meer misdrijven plegen dan autochtonen. Bij Turken lijkt dit fenomeen meestal af te zwakken wanneer ze de volwassenheid bereiken. Bij Marokkanen lijkt deze positieve wending minder duidelijk.

Mooi, maar u verzaakt te vertellen waarom u zaken als prank calls van Turken belangrijker vindt dan drie gewapende overvallen van een autochtoon.

Wat Turken betreft: het kemalisme en de secularisering die de Turkse samenleving kenmerken zorgen er naar mijn aanvoelen inderdaad voor dat Turken in vergelijking met inwijkelingen uit de Magreb vlugger in meerdere mate en in een iets groter aantal aansluiting krijgen bij de Europese cultuur.

Zo is dat.

Daar tegenover staat echter nog steeds de typische traditie, uit (starre) religieuze dan wel (zelfs extreme) nationalistische gewoonte, om een staat binnen de staat of een stad binnen de stad te vormen, waarbij Turkse wijken zich isoleren en de inwoners van de Turkse wijken zich bijna uitsluitend richten naar de moskee.

Dan mag u mij die mensen wel eens komen aanwijzen en bewijzen dat zij een meerderheid vormen.

In mijn gemeente Beringen tekent zich dit beeld duidelijk af in vergelijking met de Poolse, Italiaanse, Griekse inwijkelingen/gemeenschappen

Dat heeft ook te maken met het feit dat de buurt achter de terril vrij goedkoop is om te wonen, als u de erbarmelijke staat van de huizen beziet zal u dat niet kunnen ontkennen, en aangezien een groot deel van hen onder de armoedegrens leeft is voor de Turken dit vooral hun enig alternatief.

andev
28 februari 2007, 14:10
Als Beringen zo arm is, waarom moet de rest van België er dan solidair mee zijn? Moet Limburg (of Beringen) dan niet afsplitsen?
Neem er meteen al de armoede uit de wereld bij...nutteloze opmerking.
Gelukkig dat we zoveel dankbaarheid uit het zuiden van het land mogen ontvangen voor de hulp die ze jaarlijks krijgen/nemen! Doet altijd plezier!

andev
28 februari 2007, 14:13
Autochtonen die met 10 keer meer zijn dan Turken en toch evenveel misdaden plegen zijn veel beter bezig dan de Turken, begrijp je?:roll:
antwoord Kay-gell:
En nu?
Moet ik daarom op extreem-rechts stemmen ofzo?

... niet meteen een antwoord op de vraag, is het niet?

andev
28 februari 2007, 14:17
Nee, maar hij geeft wel een verkeerd beeld door enkel allochtone misdaden aan te halen.
Dat is selectiviteit om een veralgemende conclusie te trekken.
Dat is een "standaard-antwoord" van jullie niet?
Spijtig dat de gevangenissen voor 80-90% vol zitten ivm die allochtone misdaadjes... Waar wij toch durven opmerkingen over maken!
En daarbij nog toevoegen dat er inderdaad 10x meer autochtonen zijn, zoals hierboven reeds vermeld...

andev
28 februari 2007, 14:21
Nu ik er aan terug denk moet ik echt gieren.
Tijdens een debat avond in Hasselt georganiseerd door Turkse jongeren kon u enkel zeggen dat de Turken zich oh zo veel beter geïntegreerd hadden dan de Marokkanen. En nu dan zulke uitspraken doen.
Gieren van het lachen? Dit blijkt inderdaad zo te zijn, en niet enkel in ons landje. Heeft wellicht iets te maken met minder geïntegreerd zijn van de Marokkanen? Of dat zo grappig is...

Ozymandias
28 februari 2007, 14:34
Neem er meteen al de armoede uit de wereld bij...nutteloze opmerking.
Gelukkig dat we zoveel dankbaarheid uit het zuiden van het land mogen ontvangen voor de hulp die ze jaarlijks krijgen/nemen! Doet altijd plezier!

Ah, je bent er zo eentje. Iemand die puur uit egoïstische motieven geeft. Iemand die wil dat degene aan wie hij iets "geeft" hem oneindig dankbaar zal zijn, en hem erkenning zal geven tot in het einde der tijden.

Ciccio
28 februari 2007, 14:36
Beste,
Geen problemen? Beringen is een van de armste gemeenten in Limburg, met een enorm grote (jongeren)werkloosheid. Het afgelopen half jaar kenden we ... een valse bommelding ...


Tja, als een "niet-incident" al moet doorgaan voor criminaliteit,
dan is over de objectiviteit/goede intenties van het Vlaams Belang en aanhangsels - inzake het correct weergeven van feiten - ook alles gezegd.

Wie wil er nu wie voor het lapje houden?


Deze en andere incidenten waren helaas alle veroorzaakt door Turken. Niet alles peis en vree dus...


En het belooft in ieder geval niets beters, moest het VB aan de macht komen....
Zo'n hoog percentage immigranten! Kwestie om nog wat olie op t vuur te gieten.

Havana
28 februari 2007, 17:27
In Beringen is het veilig.

Kay_
28 februari 2007, 20:42
... niet meteen een antwoord op de vraag, is het niet?

Een antwoord op de vraag of het ene ras beter is dan het andere, dat geef ik niet.


Dat is een "standaard-antwoord" van jullie niet?
Spijtig dat de gevangenissen voor 80-90% vol zitten ivm die allochtone misdaadjes... Waar wij toch durven opmerkingen over maken!
En daarbij nog toevoegen dat er inderdaad 10x meer autochtonen zijn, zoals hierboven reeds vermeld...


Jullie? Alles wat niet VB is blijkbaar ineens jullie? Straks kom je nog met wat poco-gedoe af enzo :roll:

Dat de allochtonen een meerderheid vormen in de gevangenis moet je mij niet komen vertellen,dat weten we ondertussen al.
Gelukkig zit meer dan 90% niet in de gevangenis, maar die moeten we maar vergeten.

En wat dat 'standaarantwoord' betreft, ik mag nog niet reageren als de heer Schoofs enkel één groep viseert?
Het feit dat hij een prank call van een Turk belanrijk vindt om te vermelden dan drie gewapende overvallen van ene Rudi L. is alvast veelzeggend.

Kay_
28 februari 2007, 20:43
Gieren van het lachen? Dit blijkt inderdaad zo te zijn, en niet enkel in ons landje. Heeft wellicht iets te maken met minder geïntegreerd zijn van de Marokkanen? Of dat zo grappig is...

U moet leren lezen, mijn opmerking ging over zijn houding tov de Turken.

Bert Schoofs
2 maart 2007, 17:49
Al de door mij vermelde feiten hebben serieuze gevolgen gehad. De gekende probleemwijken in Beringen kennen bijna alle een grote aanwezigheid inwoners van van Turkse komaf. En dat zeg ik zonder idereen over dezelfde kam te scheren.
Tenslotte leeft een groot deel van deze inwoners daadwerkelijk en zelfs letterlijk gericht naar Mekka (via de moskee, destijds tegen alle bouwvoorschriften in zo haaks gebouwd en nadien geregulariseerd - niet dat ik daar zo zwaar aan til), in buurten waar zij zich afsluiten van de rest van Beringen. Is dit integratie(wil)?

Kay_
2 maart 2007, 18:04
Al de door mij vermelde feiten hebben serieuze gevolgen gehad. De gekende probleemwijken in Beringen kennen bijna alle een grote aanwezigheid inwoners van van Turkse komaf. En dat zeg ik zonder idereen over dezelfde kam te scheren.

Dat heb ik ook nooit gezegd maar ik wees erop dat u enkel misdaden van Turken aanhaalde en die van het eigen volk (al waren die soms erger) niet vermeldde.


Tenslotte leeft een groot deel van deze inwoners daadwerkelijk en zelfs letterlijk gericht naar Mekka (via de moskee, destijds tegen alle bouwvoorschriften in zo haaks gebouwd en nadien geregulariseerd - niet dat ik daar zo zwaar aan til), in buurten waar zij zich afsluiten van de rest van Beringen. Is dit integratie(wil)?


Zoals ik al zei is het in de buurt achter de terril vrij goedkoop om huizen te kopen, de huizen zien er niet uit, logisch dat allochtonen naar daar trekken als je weet dat meer dan de helft onder de armoedegrens leeft.

Ciccio
2 maart 2007, 18:18
De gekende probleemwijken in Beringen kennen bijna alle een grote aanwezigheid inwoners van van Turkse komaf.
En dat zeg ik zonder idereen over dezelfde kam te scheren.

Niet alleen de probleemwijken ...
Beringen, tout court, kent een grote aanwezigheid inwoners van Turkse komaf.

En dit zeg ik ook zonder iedereen over dezelfde kam te scheren.


niet dat ik daar zo zwaar aan til ...
Blijkbaar toch zwaar genoeg, om het hier even te vermelden.

Havana
2 maart 2007, 19:36
in buurten waar zij zich afsluiten van de rest van Beringen. Is dit integratie(wil)?


De Joodse wijk in Antwerpen is voor het VB dan weer het TOONBEELD van integratie.

ilfalco
2 maart 2007, 22:07
Ik voel me er wel veilig...

Kay_
2 maart 2007, 22:13
Ik voel me er wel veilig...

Ja,en ik voel me veilig in Beringen.
Overigens ging zijn opmerking over integratie en niet over veiligheid.

Bert Schoofs
3 maart 2007, 12:12
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.

Ciccio
3 maart 2007, 12:38
Indien de overgrote meerderheid ... blablabla ...

Indien men zou ophouden met ... blablabla ...

Indien men zou ophouden met zich naar ... blablabla ...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn.

Als je iemand niet graag hebt, zul je wel altijd een reden vinden om dat te verantwoorden ...
Wie een hond wil slaan, vindt altijd een stok.

Maar bon, goed dat u er tenminste zelf u geweten mee sust!

andev
6 maart 2007, 18:45
Ah, je bent er zo eentje. Iemand die puur uit egoïstische motieven geeft. Iemand die wil dat degene aan wie hij iets "geeft" hem oneindig dankbaar zal zijn, en hem erkenning zal geven tot in het einde der tijden.
En uit wat kan meneer dit afleiden??? Waar ik het over heb is niet de "dankbaarheid" maar het arrogante eisen blijven stellen en zelf weinig of niets doen om hun eigen situatie te verbeteren - en ik heb het hier over bepaalde Waalse politici, de bevolking neemt wat er te rapen valt, en zij bestendigen hun macht door de bevolking in die positie te houden!
Wanneer je het hebt over de "wereldbevolking" waarvan zoveel mensen nog in de miserie leven, dit proberen op te lossen door iedereen die tot hier geraakt aan het nodige te helpen tot onze maatschappij en onze sociale zekerheid geplunderd zijn, daar moet je een onverantwoordelijke idioot voor zijn die de linkse ideologie wil doorvoeren tot ze een zelfmoordpoging is geworden...
De armen in de wereld moeten geholpen worden, maar niet op die manier.

Kay_
7 maart 2007, 00:29
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.

En hoe gaat u daar iets tegen doen?
Mensen verbieden naar de moskee te gaan?

andev
7 maart 2007, 10:27
De Joodse wijk in Antwerpen is voor het VB dan weer het TOONBEELD van integratie.
En wie heeft er al zoveel last gehad van die Joodse wijk in Antwerpen? Hebben de oudjes daar ook schrik om 's avonds nog buiten te komen?
Indien we zoveel commentaar hebben over bepaalde bevolkingsgroepen, dan is dat niet omdat ze een "bepaalde bevolkingsgroep" zijn maar vanwege de last die ze in onze maatschappij berokkenen!
Wat voor last berokkenen de Joden ons? Criminaliteit? Overdadig gebruik van de sociale zekerheid? enz
Met "doen alsof we het niet begrijpen" kan men lang doorgaan, natuurlijk.
En vergeet nu vooral de volgende repliek niet:... en dus beweer jij dat die ganse bevolkingsgroep misdadigers zijn enz... want dat kennen we al.

andev
7 maart 2007, 10:33
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2485797#post2485797)
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.

Kay-gell:
En hoe gaat u daar iets tegen doen?
Mensen verbieden naar de moskee te gaan?


En telkens je onder je neus krijgt dat 1+1= 2 dan is dat het enige soort antwoord dat je kan geven? En dan weer verder doen alsof je van niets weet? Niet bepaald ernstig en overtuigend...

Kay_
7 maart 2007, 11:37
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2485797#post2485797)
Indien de overgrote meerderheid i.p.v. de allerminiemste minderheid van de Beringse Turken zich bijvoorbeeld in ons verenigingsleven zou integreren, net zoals de Italianen, de Polen, de Grieken, ...

Indien men zou ophouden met "meisjesfuiven" te moeten organiseren voor de jonge moslima's (omdat ze anders helemaal niet zouden buitenkomen) en de vele Turkse jonge gasten hun machohouding zouden achterwege laten, ...

Indien men zou ophouden met zich naar Mekka te richten via de moskee (daarachter ligt alleen een mijnterril) en zijn levensgewoonten zou afstemmen op de onze (wat geenszins belet dat men een -moderne, verlichte- moslimgelovige kan zijn)...

... DAN, JA DAN, zou de segregatie uit de Beringse samenleving zijn. De Beringenaren zijn niet verantwoordelijk voor de huidige situatie. Wij hebben onze gastvrijheid ruimschoots bewezen in het verleden, en wij zijn het die de grenzen daarvan mogen vastleggen.

Kay-gell:
En hoe gaat u daar iets tegen doen?
Mensen verbieden naar de moskee te gaan?


En telkens je onder je neus krijgt dat 1+1= 2 dan is dat het enige soort antwoord dat je kan geven? En dan weer verder doen alsof je van niets weet? Niet bepaald ernstig en overtuigend...


Zeg ik misschien dat ik van niets weet?
Ik vraag gewoon een voorstel omdat ik het nogal makkelijk vind om op een probleem te wijzen maar een antwoord geven op dat probleem, dat ligt wel wat anders hé.

andev
7 maart 2007, 17:29
Zeg ik misschien dat ik van niets weet?
Ik vraag gewoon een voorstel omdat ik het nogal makkelijk vind om op een probleem te wijzen maar een antwoord geven op dat probleem, dat ligt wel wat anders hé.
Telkens er antwoorden of voorstellen komen kun je ze dan als "racistisch" afschieten enz. Je moet tenslotte nog beter dan wij op de hoogte zijn van de problemen die hier en daar heersen, je zou dus ook beter dan wij oplossingen moeten kunnen aandragen ipv telkens steen en been te klagen als men het over een probleem heeft!
De allochtonen die hier binnenkomen als arme stumpers nog meer geld, nog meer sociale voorzieningen allerhande geven, ze nog meer hun vroegere gewoontes en principes hier laten verderzetten en nog uitbreiden, ze gewoon laten beslissen wat wij in ons eigen land mogen en niet mogen, enz enz dat zou wellicht helpen... maar is een beetje onrealistisch, niet?

Kay_
7 maart 2007, 17:36
Telkens er antwoorden of voorstellen komen kun je ze dan als "racistisch" afschieten enz.

Kan je mij misschien aantonen waar ik dat ooit ergens gedaan heb?
Geen antwoord geven omdat je kritiek kan krijgen dat is overigens wel zeer makkelijk he.

Je moet tenslotte nog beter dan wij op de hoogte zijn van de problemen die hier en daar heersen, je zou dus ook beter dan wij oplossingen moeten kunnen aandragen ipv telkens steen en been te klagen als men het over een probleem heeft!

Ik klaag niet steen en been, ik vraag een voorstel om het probleem aan te pakken.


De allochtonen die hier binnenkomen als arme stumpers nog meer geld, nog meer sociale voorzieningen allerhande geven, ze nog meer hun vroegere gewoontes en principes hier laten verderzetten en nog uitbreiden, ze gewoon laten beslissen wat wij in ons eigen land mogen en niet mogen, enz enz dat zou wellicht helpen... maar is een beetje onrealistisch, niet

Dat heb ik nooit gezegd, iets in het belachelijke trekken is natuurlijk makkelijker dan concrete voorstellen naar voren te schuiven. Dat begrijp ik wel,hoor.

Ozymandias
7 maart 2007, 17:44
En uit wat kan meneer dit afleiden??? Waar ik het over heb is niet de "dankbaarheid" maar het arrogante eisen blijven stellen en zelf weinig of niets doen om hun eigen situatie te verbeteren - en ik heb het hier over bepaalde Waalse politici, de bevolking neemt wat er te rapen valt, en zij bestendigen hun macht door de bevolking in die positie te houden!
Wanneer je het hebt over de "wereldbevolking" waarvan zoveel mensen nog in de miserie leven, dit proberen op te lossen door iedereen die tot hier geraakt aan het nodige te helpen tot onze maatschappij en onze sociale zekerheid geplunderd zijn, daar moet je een onverantwoordelijke idioot voor zijn die de linkse ideologie wil doorvoeren tot ze een zelfmoordpoging is geworden...
De armen in de wereld moeten geholpen worden, maar niet op die manier.

Gelukkig dat we zoveel dankbaarheid uit het zuiden van het land mogen ontvangen
Dat heb je dan toch verkeerd verwoord, als je het niet hebt over dankbaarheid. Dat heb ik toch niet verzonnen ? Maar ook al heb je het over de arrogante eisen, dan blijft mijn stelling nog steeds dezelfde. Als je mensen helpt, wil dat niet zeggen dat je de volledige controle over hen krijgt. Helpen is niet gelijk aan macht. Het is niet omdat je iemand helpt, dat ze verplicht zijn om te luisteren naar jou.

andev
7 maart 2007, 19:01
Dat heb je dan toch verkeerd verwoord, als je het niet hebt over dankbaarheid. Dat heb ik toch niet verzonnen ? Maar ook al heb je het over de arrogante eisen, dan blijft mijn stelling nog steeds dezelfde. Als je mensen helpt, wil dat niet zeggen dat je de volledige controle over hen krijgt. Helpen is niet gelijk aan macht. Het is niet omdat je iemand helpt, dat ze verplicht zijn om te luisteren naar jou.
Inderdaad, het was wellicht iets onhandig uitgedrukt: je helpt de mensen niet omdat ze elke dag "merci" zouden zeggen, 100% mee akkoord.
Maar helpen moet wel samengaan met een zekere controle en medezeggenschap over hoe die hulp moet/mag gebruikt worden, zoniet vul je een bodemloos vat waar slechts enkelen beter van worden en/of hun zakken vullen. Een beetje zoals de Mobutu-clan destijds in Zaïre.
Je denkt toch niet dat alle Waalse politici wakker liggen van de problemen in hun eigen regio! Zoveel mogelijk macht en postjes verzamelen en zelf miljoenen op onrechtmatige wijze verkrijgen, en dan op het podium gaan staan om "hun mensen" te verdedigen en eisen te stellen aan anderen die voor de poen zouden moeten zorgen! Hoeveel schandalen van dat soort moet de PS (vooral de -) nog in hun nek gegooid krijgen vooraleer ze het in Wallonië zelf gaan begrijpen en vooral iets aan doen?