PDA

View Full Version : links geweld


ilfalco
2 maart 2007, 17:08
Hebt u een verklaring waarom links zelfs met geweld probeert te verhinderen dat het VB vergadert?
Soms lijkt het wel of straattereur, broodroof( doelopbouwwerker, soetkin etc) en intimidatie de enige middelen zijn van links.
Terwijl rechts een visie uitdraagt , beperkt links zich meestal tot het beletten dat rechts dat kan doen.

En bent u zelf al slachtoffer geworden van het vandalisme dat bij elke verkiezingen wordt toegpast tegenover VB kandidaten en hun eigendom.

Bert Schoofs
3 maart 2007, 12:39
Een bepaald deel van de linkerzijde voelt zich allicht voor het eerst bedreigd na hun mars door de instellingen sedert mei'68. De samenleving "verrechtst" (doch vaak ook op een wijze die ik niet toejuich).

Bovendien moeten we maar naar de Grote Roergangers Mao, Stalin en co. kijken, en de wijze waarop zij hun arbeidersparadijzen (sic) hebben gegrondvest. Geweld tegen andersdenken is ook voor extreem-links een geoorloofd middel.

Knuppel
3 maart 2007, 12:56
En bent u zelf al slachtoffer geworden van het vandalisme dat bij elke verkiezingen wordt toegpast tegenover VB kandidaten en hun eigendom.

Bert Schoofs vermijdt, heel verstandig overigens, hierop te reageren. Toch wil ik er even op inpikken want ik sloeg kort gelegen een praatje op straat met een VB-mandataris die zijn auto in mijn (verkeersarme)straat kwam parkeren uit schrik voor (gericht!) vandalisme. In de vorige verkiezingstijd werden ook al de vensters van zijn huis ingegooid, wat hem een kleine 2000 euro heeft gekost.

Er staan in de straat waar die mandataris woont nochtans ook hier en daar bordjes achter de ramen waarop 'zonder haat straat' prijkt....

kunstenaar
3 maart 2007, 17:00
Er staan in de straat waar die mandataris woont nochtans ook hier en daar bordjes achter de ramen waarop 'zonder haat straat' prijkt....

Alsof dat een aanwijzing is dat die bewoners op de een of andere manier betrokken zijn :|

Het vernietigen van verkiezingsborden en/of persoonlijke eigendommen van kandidaten is geen praktijk waar de doorsnee burger zich mee inlaat.

lomeanor
6 maart 2007, 15:50
Ook in Leuven werd een tweetal jaar geleden de auto van FDW ernstig beschadigd terwijl die hier een debat voerde.