PDA

View Full Version : Verkiezingen juni 2007


Pontus
4 maart 2007, 13:10
Beste mijnheer Schoofs,

Op 10 juni 2007 vinden de federale parlementsverkiezingen plaats. Op de nieuwjaarsreceptie legde Vlaams Belang voorzitter Frank Vanhecke de lat op 18%, oftewel hetzelfde resultaat als in 2003.
Wat zijn uw verwachtingen voor de komende verkiezingen, en zou u niet enorm teleurgesteld zijn als het Vlaams Belang slechts 18% haalt?

ilfalco
4 maart 2007, 13:23
het VB moet een ideologische koers varen. En vand e verkiezingen een referendum inzake vlaamse onafhankelijkheid maken en tegen de toetreding van turkije.

De kiezer krijgt anders geen kans om tegen die zaken te stemmen. Nu krijgt hij ze wel.

Patrik
4 maart 2007, 15:52
Beste mijnheer Schoofs,

Op 10 juni 2007 vinden de federale parlementsverkiezingen plaats. Op de nieuwjaarsreceptie legde Vlaams Belang voorzitter Frank Vanhecke de lat op 18%, oftewel hetzelfde resultaat als in 2003.
Wat zijn uw verwachtingen voor de komende verkiezingen, en zou u niet enorm teleurgesteld zijn als het Vlaams Belang slechts 18% haalt?

Iedereen verwacht een terugslag voor het VB.

JMDD wordt volgens mij niets en behaalt tussen 1 en 2%.

Het VB zal al de anderen die een achteruitgang voorspellen op hun neus laten kijken en zal tussen 22 en 24% behalen.

De Vlamingen worden slimmer met de dag en ik denk dat meer en
meer van hen het Belgisch boeltje kotsbeu zijn. Hun welvaart wordt
aangetast door de transferten. Wat kost de Waalse werkloosheid hen
dan wel eigenlijk en de sociale zekerheid in Brussel met al die werkloze
en onopgeleide allochtonen?

De onafhankelijkheid en de transferten zouden de grote verkiezingsthemas
moeten zijn. Ik hoop dat ze daarop inspelen.

ilfalco
4 maart 2007, 16:02
Het VB is op zijn sterkst als outsider... de underdog.

Kay_
4 maart 2007, 16:05
Iedereen verwacht een terugslag voor het VB.

JMDD wordt volgens mij niets en behaalt tussen 1 en 2%.

Het VB zal al de anderen die een achteruitgang voorspellen op hun neus laten kijken en zal tussen 22 en 24% behalen.

De Vlamingen worden slimmer met de dag en ik denk dat meer en
meer van hen het Belgisch boeltje kotsbeu zijn. Hun welvaart wordt
aangetast door de transferten. Wat kost de Waalse werkloosheid hen
dan wel eigenlijk en de sociale zekerheid in Brussel met al die werkloze
en onopgeleide allochtonen?

De onafhankelijkheid en de transferten zouden de grote verkiezingsthemas
moeten zijn. Ik hoop dat ze daarop inspelen.

Dat merk ik als ik het aantal behaalde percenten van het VB zie dat steeds maar daalt en daalt.

stab
4 maart 2007, 16:19
Dat merk ik als ik het aantal behaalde percenten van het VB zie dat steeds maar daalt en daalt.Waar zie jij een algemene , verderschrijdende daling?

Kay_
4 maart 2007, 16:22
Waar zie jij een algemene , verderschrijdende daling?


Als je een lijntje trekt sinds de 24% die ze behaalde :-)
En nu ga je waarschijnlijk vertellen dat je die verkiezingen natuurlijk niet allemaal met elkaar kunt vergelijken maar je ziet althans een dalende trend.
Verder kan ik al niet wachten op het moment dat die 24% wel vergeleken kan worden :-D

Wat ga je dan zeggen?

stab
4 maart 2007, 16:52
Als je een lijntje trekt sinds de 24% die ze behaalde :-)
En nu ga je waarschijnlijk vertellen dat je die verkiezingen natuurlijk niet allemaal met elkaar kunt vergelijken maar je ziet althans een dalende trend.
Verder kan ik al niet wachten op het moment dat die 24% wel vergeleken kan worden :-D

Wat ga je dan zeggen?Je spreekt van 'daalt verder en verder' en van 'dalende trend'.
Nochtans is er sindsdien maar 1 verkiezing gehouden.
Je zou eventueel de provincieraadsverkiezingen kunnen vergelijken, maar dan moet je die vergelijking ook toepassen op de resultaten van 2000 tov deze van 1999.
En die vergelijking is al bij al positief.

Kay_
4 maart 2007, 17:18
Je spreekt van 'daalt verder en verder' en van 'dalende trend'.
Nochtans is er sindsdien maar 1 verkiezing gehouden.
Je zou eventueel de provincieraadsverkiezingen kunnen vergelijken, maar dan moet je die vergelijking ook toepassen op de resultaten van 2000 tov deze van 1999.
En die vergelijking is al bij al positief.


Ik zie van 24% naar 18% (wat nu ook het streefdoel is).

ilfalco
4 maart 2007, 17:20
De overwinning van het VB in oktober jongstleden begint zich overigens te lonen. Op verschillende plaatsen werd het cordon doorbroken en werden VB voorstellen goedgekeurd.

het VB verdubbelde haar aantal gemeenteraasleden EN won 33% provincieraadsleden . hoe krampacthig men dat ook als een enderlaag probeert af te schilderen. De cijfers zijn wat ze zijn.

Wie zoveel mandaten wint is de enige winnaar van de verkiezingen. Er zijn er zelfs die zich winnaar achten en die mandaten verloren.

Kay_
4 maart 2007, 17:22
De overwinning van het VB in oktober jongstleden begint zich overigens te lonen. Op verschillende plaatsen werd het cordon doorbroken en werden VB voorstellen goedgekeurd.

het VB verdubbelde haar aantal gemeenteraasleden EN won 33% provincieraadsleden . hoe krampacthig men dat ook als een enderlaag probeert af te schilderen. De cijfers zijn wat ze zijn.

Wie zoveel mandaten wint is de enige winnaar van de verkiezingen. Er zijn er zelfs die zich winnaar achten en die mandaten verloren.

Goed dan hoop ik dat u even consistent bent als er vergeleken kan worden met de 24% van enkele jaren geleden.