PDA

View Full Version : Terreurcellen in Benelux hebben chemische wapens

Antoon
15 januari 2004, 17:49
Terreurcellen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn in het bezit van chemische wapens. Deze massavernietigingswapens komen in die landen in 'verhevigde mate' voor, zo hebben diverse Nederlandse media donderdag gemeld onder aanhaling van informatie die de Israëlische veiligheidsdienst Mossad heeft doorgespeeld aan Europese zusterdiensten, waaronder de Algemene Inlichtingen-en Veiligheidsdienst (AIVD) in de Nederland.
Medewerkers van de AIVD zouden onlangs een bezoek hebben gebracht aan het hoofdkwartier van Mossad in verband met deze ontwikkelingen. Er zou volgens de AIVD geen sprake zijn van een 'actueel en dreigend gevaar'.

Moeten wij ons voorbereiden op het ergste?

maddox
15 januari 2004, 18:58
Neen, Antoon, gewoon politiek korrekt doodgaan als er een Allah Ackbar schreeuwende idioot een watertoren binnendringt en de watervoorraad vergiftigd

ydde
15 januari 2004, 19:38
Antoon:
Er zou volgens de AIVD geen sprake zijn van een 'actueel en dreigend gevaar'
ydde:
Zou de Heer Bush, president, ook ons niet van de smurfen en spa'ers kunnen komen bevrijden?

filosoof
16 januari 2004, 03:12
Terreurcellen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn in het bezit van chemische wapens. Deze massavernietigingswapens komen in die landen in 'verhevigde mate' voor, zo hebben diverse Nederlandse media donderdag gemeld onder aanhaling van informatie die de Israëlische veiligheidsdienst Mossad heeft doorgespeeld aan Europese zusterdiensten, waaronder de Algemene Inlichtingen-en Veiligheidsdienst (AIVD) in de Nederland.
Medewerkers van de AIVD zouden onlangs een bezoek hebben gebracht aan het hoofdkwartier van Mossad in verband met deze ontwikkelingen. Er zou volgens de AIVD geen sprake zijn van een 'actueel en dreigend gevaar'.

Er zou volgens de AIVD geen sprake zijn van een 'actueel en dreigend gevaar'
niet panikeren: een leerling middelbaar onderwijs kan chemische wapens en explosieven maken op de keukentafel met vrij in de handel verkrijgbare producten, zelfs een geneesmiddel.. en dat is al zo sinds die wapens en explosieven uitgevonden werden...chloorgas, buskruit, schietkatoen,dynamiet etc....de lijst is te lang om op te sommen...
Dacht je nu écht dat dat allemaal ontwikkeld werd in gesofistikeerde laboratoria destijds? :lol:
De eerste WTC-aanslag werd zo gepleegd, het regeringsgebouw in Oklahoma werd ook met thuisgemaakte springstof opgeblazen...
Elk jaar is er wel een snotaap die een hand of zo verliest door te experimenteren met zelfgemaakte springstof (recent nog in een hamburgertent in Antwerpen ook....)
Néé ik vertel hier niet hoe, maar moeilijk is 't niet;: een kind kan het....

Antoon
16 januari 2004, 10:15

Je hebt gelijk. Maar er is een verschil tussen hier en daar een idioot die aan zoiets zou durven denken, en echte terreurcellen , zeg maar islamitische fundamentalisten met allah achbar zelfmoordneigingen. Want zij hebben als leitmotiv : laten we de ongelovigen massaal afslachten. Die zijn echt veel gevaarllijker, en daar gaat het in dit geval over.

dejohan
16 januari 2004, 10:32
Chemische wapens? Hebben ze het nu over Hugo Coveliers zijn adem of Herman de Croo's veesten?

PAJOT
16 januari 2004, 11:16
De islamitische terreureenheden moeten opgespoord en vernietigd worden, zonder hulp van de yankees! Alle moslimwijken dienen afgezet en uitgezuiverd te worden.

Antoon
16 januari 2004, 11:59
Chemische wapens? Hebben ze het nu over Hugo Coveliers zijn adem of Herman de Croo's veesten?

:lol:

filosoof
16 januari 2004, 13:31

Je hebt gelijk. Maar er is een verschil tussen hier en daar een idioot die aan zoiets zou durven denken, en echte terreurcellen , zeg maar islamitische fundamentalisten met allah achbar zelfmoordneigingen. Want zij hebben als leitmotiv : laten we de ongelovigen massaal afslachten. Die zijn echt veel gevaarllijker, en daar gaat het in dit geval over.
wat één idioot kan kunnen twee idioten misschien beter of vlugger...en als het geen fundamentalisten zijn, schieten er nog de nationalisten van diverse pluimage over: Basken, Ieren, Corsicanen, Koerden, de keuze is groot... Ook Pro Life/Pro Vita pleegde al aanslagen in de US en in Frankrijk.
En de CCC en de bende van Nijvel ook (Het zwartblok stak zijn eigen kot in brand om te doen denken dat het de "linksen" waren) niets nieuws dus.
Als we d**r allemaal van moeten wakker liggen...

Spelev
16 januari 2004, 13:46
De islamitische terreureenheden moeten opgespoord en vernietigd worden, zonder hulp van de yankees! Alle moslimwijken dienen afgezet en uitgezuiverd te worden.

Euh... NEEN

filosoof
16 januari 2004, 14:28

Euh... NEEN

AJL-er,
kleine correctie!
t'enige juiste antwoord aan die krankzinnige is NEEN nog een beetje dikker dus :wink:

Darwin
16 januari 2004, 15:07
niet panikeren: een leerling middelbaar onderwijs kan chemische wapens en explosieven maken op de keukentafel met vrij in de handel verkrijgbare producten, zelfs een geneesmiddel.. en dat is al zo sinds die wapens en explosieven uitgevonden werden...chloorgas, buskruit, schietkatoen,dynamiet etc....de lijst is te lang om op te sommen...

Oef. Ik voel me weeral gerustgesteld nu dat filosoof gezegd heeft dat we niet met gesofisticeerde producten maar wel door eenvoudig huis- tuin- en keukengerief gaan vergiftigd worden.

:?

filosoof
16 januari 2004, 15:16

Oef. Ik voel me weeral gerustgesteld nu dat filosoof gezegd heeft dat we niet met gesofisticeerde producten maar wel door eenvoudig huis- tuin- en keukengerief gaan vergiftigd worden.

Darwin,
Jij zult je nooit gerustgesteld voelen :lol: :lol: :lol: :lol:
Kijk je elke avond onder je bed om te kijken of er geen allochtoon onder zit?
Heb je schrik in het donker?
Heb je de indruk dat men je volgt op straat?
Denk je dat je dokter mee in 't complot zit en je wil vergiftigen?
Denk je dat "de allochtonen" en "de islam" je aanvallen?
Heb je het gevoel dat het licht steeds expres op rood springt als jij aankomt?

Calle
16 januari 2004, 15:44
Filosoof, hoeveel van de westerse terreurgroeperingen die jij hebt opgenoemd gaan over tot zelfmoordaanvallen ?

Bobke
16 januari 2004, 17:00

Darwin,
Dat laatste gevoel heb ik ook welleens.
Moet ik mij daar zorgen over maken? :lol:

Griffin
16 januari 2004, 17:00

En alle Vlaams Blokkers gefouilleerd op verboden wapenbezit? Uw commentaar getuigt van weinig respect voor de democratie en de vrijheden waar we in dit land wel waarde aan zouden moeten hechten. U generaliseert en dringt mensen in hoekjes, plakt er eticketten op en handelt zoals uw illustere voorgangers in het Nazi-Duitsland van de jaren '30 - '40.
Leer onafhankelijk te denken en onderscheid te maken tussen mensen en rassen.

Griffin
16 januari 2004, 17:01
Filosoof, hoeveel van de westerse terreurgroeperingen die jij hebt opgenoemd gaan over tot zelfmoordaanvallen ?

Zonder dat ze zelfmoord plegen kunnen ze ook heel wat schade aanrichten, zou ik zo denken... :)

Pascal L.
16 januari 2004, 17:04

Ik denk da'k nog liever ne sluier draag dan geschifte mensen als Eichmann te laten beslissen over de toekomst van onze maatschappij ...

Antoon
16 januari 2004, 17:07

Ik denk da'k nog liever ne sluier draag dan geschifte mensen als Eichmann te laten beslissen over de toekomst van onze maatschappij ...

:lol: :lol:

filosoof
16 januari 2004, 22:35
Calle,
Of het een zelfmoordaanval of een bom, brandstichting of "kneecapping" is, dat maakt een verschil idd, maar enkel voor de daders, niet voor de slachtoffers.

Antoon
17 januari 2004, 00:22
Calle,
Of het een zelfmoordaanval of een bom, brandstichting of "kneecapping" is, dat maakt een verschil idd, maar enkel voor de daders, niet voor de slachtoffers.

Filosoof, ik begrijp jouw nuancering. Maar het is een ontegensprekelijke feit dat de islamistishce terroristische cellen die hier bestaan en gelukkig nog "slapende cellen" zijn, het gevaar voor massaslachtingen van onschuldige burgers enorm verhogen. De ene of de andere zot met nare ideeën en de baskische en andere europese bewegingen betekenen allemaal samen maar een heel klein risico vergeleken met de islamisten en hun drang om zo snel mogelijk van de 70 maagden te kunnen genieten.

Jouw manier van het verhaal te relativeren of zelfs belachelijk maken is doorzichtig. Je wilt gewoon zoals altijd de moslims knuffelen, inclusief hun stinkende fundi's.

boer_bavo
17 januari 2004, 09:31
Ik heb geenenkel probleem met moslims "knuffelen". Maar die fundi's? Die moeten gewoon aangepakt worden. Net zoals de CCC aangepakt is geworden. Ik heb ook niks tegen extreem links.

Zoals jullie welliicht wel weten ben ik geen al te groot fan van een verbod op hoofddoeken. Maar het is geen toeval dat dat nu pas wordt voorgesteld. En geen 10 jaar geleden. Hoewel er toen ook al meisjes met hoofddoeken op de scholen zaten.
Blijkbaar is er de laatste jaren toch iets veranderd. En dat is duidelijk niet alleen in onze perceptie.

Darwin
17 januari 2004, 09:43
Ik heb geenenkel probleem met moslims "knuffelen". Maar die fundi's? Die moeten gewoon aangepakt worden. Net zoals de CCC aangepakt is geworden. Ik heb ook niks tegen extreem links.

Zoals jullie welliicht wel weten ben ik geen al te groot fan van een verbod op hoofddoeken. Maar het is geen toeval dat dat nu pas wordt voorgesteld. En geen 10 jaar geleden. Hoewel er toen ook al meisjes met hoofddoeken op de scholen zaten.
Blijkbaar is er de laatste jaren toch iets veranderd. En dat is duidelijk niet alleen in onze perceptie.

Zonder moslims ook geen moslimfundamentalisten.

boer_bavo
17 januari 2004, 09:49

Zonder christenen ook geen christelijke fundi's
Zonder links/rechts ook geen extreem links/rechts
Zonder wapenbezit ook geen gewapende overvallen
Zonder jongeren ook geen jongerencriminaliteit
Zonder treinen geen treinvertragingen of stakingen
...

Darwin
17 januari 2004, 10:15
Zonder christenen ook geen christelijke fundi's
Zonder links/rechts ook geen extreem links/rechts
Zonder wapenbezit ook geen gewapende overvallen
Zonder jongeren ook geen jongerencriminaliteit
Zonder treinen geen treinvertragingen of stakingen
...

Met dat eerste kan ik volkomen akkoord gaan. De tweede vergelijking begint al wat mank te lopen. Nummer 3 is er nogal met de haren bijgesleurd. Maar de stap naar 4 en 5 slaat op niets.

Sinds wanneer is een jongere of een trein een religie of ideologie?

boer_bavo
17 januari 2004, 10:32
Jongeren zijn net als moslims en christenen MENSEN.

Onder Tito was het trouwens verboden in Slovenië om naar de kerk te gaan. Toch staat iedereen daar nu tot buiten de kerk omdat er te weinig plaats is. Een verbod is de beste manier om een religie in stand te houden/te versterken.

Spelev
17 januari 2004, 10:33

Onder Tito was het trouwens verboden in Slovenië om naar de kerk te gaan. Toch staat iedereen daar nu tot buiten de kerk omdat er te weinig plaats is. Een verbod is de beste manier om een religie in stand te houden/te versterken.

Onder Tito mochten de mensen wel naar de kerk waneer ze dat maar wouden.

boer_bavo
17 januari 2004, 10:41

Onder Tito mochten de mensen wel naar de kerk waneer ze dat maar wouden.
Ook in Prekmurje?
Dan vraag ik me toch af waarom kerkelijke huwelijken stiekem in een stal diende te gebeuren.

Darwin
17 januari 2004, 10:59

Je verdraait de zaak hier hé, een jongere staat niet voor een religie, een moslim wel.

Griffin
17 januari 2004, 12:03
Je verdraait de zaak hier hé, een jongere staat niet voor een religie, een moslim wel.

Nou, de vergelijking gaat nog steeds op. Zolang er mensen zijn zul je uitersten hebben, die zich niet aan de normen van de maatschappij houden. Of ze dat dan uit overtuiging, religie, geldgebrek of frustraties doen speelt helemaal geen rol. Excessen vind je overal in de samenleving.

filosoof
17 januari 2004, 13:05
Calle,

Filosoof, ik begrijp jouw nuancering. Maar het is een ontegensprekelijke feit dat de islamistishce terroristische cellen die hier bestaan en gelukkig nog "slapende cellen" zijn, het gevaar voor massaslachtingen van onschuldige burgers enorm verhogen. De ene of de andere zot met nare ideeën en de baskische en andere europese bewegingen betekenen allemaal samen maar een heel klein risico vergeleken met de islamisten en hun drang om zo snel mogelijk van de 70 maagden te kunnen genieten.

Jouw manier van het verhaal te relativeren of zelfs belachelijk maken is doorzichtig. Je wilt gewoon zoals altijd de moslims knuffelen, inclusief hun stinkende fundi's.

Je spreekt jezelf tegen:

eerst noem je ze "slapende cellen" bestaan en gelukkig nog "slapende cellen" zijn

maar dan zeg je:
hun drang om zo snel mogelijk
iemand die zo snel mogelijk iets wil gaat niet eerst jaren slapen...
Het verhaal moet dus idd sterk gerelativeerd worden.

btw:
1) moslims stinken niet, zeker niet de fundamentalisten: volgens de koran wassen die zich 5 x /dag, méér dan jij dus...
2) ik knuffel liever vrouwen...
je paniekzaaierij is gewoon belachelijk en ingegeven door..., ja, door w*t eigenlijk? Zeg het zelf eens!

Je dreigt met massaslachtingen, noch min, noch meer..

Op dat gebied heeft het westen zich meer te verwijten dan de moslims:
-WO1
-WO2
-Dir Yassein
-De Algerijnse oorlog, (tik eens ratonnades en Paris in in Google bvb)
-De Viëtnamese oorlog,(My Lai vergeten? Bombardementen op Hanoi vergeten? Bombardementen op Cambodja vergeten?)

-De 300.000 of 600.000 doden tengevolge van de blokkade van Irak
-Recente "aanwinst" Polen (als dader, niet als slachtoffer, en binnen enkele maanden volwaardig EU lid...)

Zou het je "westers" geweten zijn dat ongemakkelijk aanvoelt? Schrik dat d 3° wereld ook eens terugslaat?

boer_bavo
17 januari 2004, 13:11

Er is maar 2 manieren om in België van alle jongerencriminaliteit af te geraken: alle jongeren vermoorden of het land uitzetten.
Er zijn ook maar 2 manieren om van alle moslimextrimisten af te geraken: alle moslims vermoorden of het land uitzetten.

Je kan natuurlijk ook criminaliteit en extremisme zelf aanpakken. 100% ervanaf ben je nooit, net zoals je nooit 100% van te late treinen afbent zolang er nog treinen rijden.
Maar in het geval van moslims en jongeren verkies ik die oplossing om ze toch maar te houden en in te grijpen wanneer er crimineel gedrag is of voorbereid wordt (=ook crimineel gedrag).

filosoof
17 januari 2004, 13:32
Darwin,
Dat laatste gevoel heb ik ook welleens.
Moet ik mij daar zorgen over maken? :lol:
Bobke,
als het enkel dat is, geen probleem: dat gebeurt mij ook :lol:, maar het algemeen ziektebeeld zou onrustbarender zijn!!

Weisse Wolf
17 januari 2004, 14:15
Filo, ik kan het niet helpen maar soms doe je me denken aan de "stupidest person in the world" Mohammed Saeed al-Sahaf "They are not in Baghdad. They are not in control of any airport. I tell you this. It is all a lie. They lie. It is a hollywood movie. You do not believe them."

filosoof
17 januari 2004, 14:17
Filo, ik kan het niet helpen maar soms doe je me denken aan de "stupidest person in the world" Mohammed Saeed al-Sahaf "They are not in Baghdad. They are not in control of any airport. I tell you this. It is all a lie. They lie. It is a hollywood movie. You do not believe them."
Ja,
Je zegt er zelf bij dat "het niet kan helpen" ik dacht al zoiets.... :twisted:

Weisse Wolf
17 januari 2004, 14:21
Ja,
Je zegt er zelf bij dat "het niet kan helpen" ik dacht al zoiets.... :twisted: My feelings-as usual 8)

filosoof
17 januari 2004, 14:26
Ja,
Je zegt er zelf bij dat "het niet kan helpen" ik dacht al zoiets.... :twisted: My feelings-as usual 8)
http://users.pandora.be/amarcord/selys/jpg/open02.jpg

Seba
17 januari 2004, 17:34

Je spreekt jezelf tegen:

eerst noem je ze "slapende cellen" bestaan en gelukkig nog "slapende cellen" zijn

maar dan zeg je:
hun drang om zo snel mogelijk
iemand die zo snel mogelijk iets wil gaat niet eerst jaren slapen...
Het verhaal moet dus idd sterk gerelativeerd worden.

btw:
1) moslims stinken niet, zeker niet de fundamentalisten: volgens de koran wassen die zich 5 x /dag, méér dan jij dus...
2) ik knuffel liever vrouwen...
je paniekzaaierij is gewoon belachelijk en ingegeven door..., ja, door w*t eigenlijk? Zeg het zelf eens!

Je dreigt met massaslachtingen, noch min, noch meer..

Op dat gebied heeft het westen zich meer te verwijten dan de moslims:
-WO1
-WO2
-Dir Yassein
-De Algerijnse oorlog, (tik eens ratonnades en Paris in in Google bvb)
-De Viëtnamese oorlog,(My Lai vergeten? Bombardementen op Hanoi vergeten? Bombardementen op Cambodja vergeten?)

-De 300.000 of 600.000 doden tengevolge van de blokkade van Irak
-Recente "aanwinst" Polen (als dader, niet als slachtoffer, en binnen enkele maanden volwaardig EU lid...)

Zou het je "westers" geweten zijn dat ongemakkelijk aanvoelt? Schrik dat d 3° wereld ook eens terugslaat?

Filosoof, de staatsveiligheid heeft op het nippertje kunnen vermijden dat de heer Trabelsi een aanslag wou plegen op kleine Brogel, echt slapen zou ik dat dus niet noemen. Bovendien, die feiten die je opsomt van Westerse agressie, maken die het moslimextremisme soms minder gevaarlijk, of wat probeer je ons nu te vertellen?

Weisse Wolf
17 januari 2004, 18:02
Dat zijn schuldgevoel tegenover de derde wereld zo groot is dat hij het fijn vindt dat ze eindelijk eens kunnen terugslaan. Waarschijnlijk zat deze man in zijn zetel te juichen toen die vliegtuigen het WTC binnenvlogen.

boer_bavo
17 januari 2004, 18:22
Wat is er mis met Polen (behalve hun lastig gedrag in de EU?)?

filosoof
17 januari 2004, 19:18
Bekijk dit interessant lijstje eens, Polen heb ik in bold gezet:
http://www.meervrijheid.nl/index.html?kbgenocides.htm
Over de tien grootste genocides van de 20e eeuw
Er zijn, aan het einde van de vorige eeuw, heel wat lijstjes gemaakt. De invloedrijkste mensen, de grootste kunstenaars, de belangrijkste uitvindingen, en ga zo maar door. Eén lijstje ben ik nergens tegengekomen: de moordlustigste staten. Gelukkig is er een Amerikaanse professor, nog wel van de blije universiteit van Hawaii, die voor ons heeft uitgezocht wie de grootste massamoordenaars van de 20e eeuw waren. Deze R.J. Rummel heeft in zijn boek Death by Government (1994) een hitlijst samengesteld van misdadige regimes op basis van aantallen slachtoffers, dat wil zeggen, mensen die zijn vermoord of vroegtijdig aan hun einde zijn gekomen als gevolg van doelbewuste repressie en terreur van een staatsapparaat. In de strijd gesneuvelde soldaten zijn niet meegeteld. Hoewel Rummel jarenlang aan zijn statistieken heeft geschaafd, gaat het uiteraard om schattingen, maar dat mag, vind ik, de pret niet drukken. Op naar de top-tien.

Op de tiende plaats vinden we Pakistan. De Pakistaanse regering onder leiding van president Yahya Khan vermoordde in 1971 in een recordtijd van 267 dagen 1,5 miljoen Bengalezen die woonden in wat toen de Pakistaanse provincie Oost-Bengalen was, nu Bangladesh. Op basis van het aantal doden per dag zou Pakistan ongetwijfeld hoger zijn geëindigd, waarschijnlijk zelfs op de eerste plaats, maar we moeten hard zijn - het gaat om het totale aantal doden, niet om het moordtempo. Op de negende plaats vinden we, voor mij zeer verrassend, Polen, dat in de periode van 1945 tot 1948 1.585.000 leden van de Duitse minderheid in dat land om zeep blijkt te hebben geholpen. Wist ik niet. Zo blijkt maar weer - de geschiedenis wordt geschreven door de winnaars. Nummer acht is communistisch Vietnam (1945-87), met het respectabele aantal van 1.678.000 doden. (Dit is exclusief het aantal gesneuvelden in de Vietnam-oorlog). Zevende staat Turkije. De Jonge Turken, die van 1909 tot 1918 de macht hadden, ruimden in die paar jaar pakweg 1.883.00 Armeniërs uit de weg ? een welbewuste, puur racistische genocide uitgevoerd op een weerloze minderheid van de bevolking. Is ongetwijfeld een inspiratiebron geweest voor Hitler. Armeniërs proberen al jaren om in Nederland een monument op te richten voor de slachtoffers van deze holocaust, maar dat wordt door onze bestuurders verhinderd omdat dat aanstootgevend zou zijn voor de in Nederland wonende Turken, die het blijkbaar als een belediging beschouwen dat 1,8 miljoen Armeniërs zich zomaar hebben laten vermoorden door de Turkse staat. Plaats zes valt toe aan Cambodja onder de Khmer Rouge met ruim twee miljoen doden. Jammer voor Pol Pot net geen plaats in de top-vijf. Hij heeft zijn best gedaan, zullen we maar zeggen.

De spanning begint te stijgen. Wie horen er bij de wreedste vijf? Op de vijfde plaats is geëindigd het fascistische regime van Japan, dat in de periode 1936-45 bijna zes miljoen mensen de dood injoeg. Op de vierde plaats, voor mij enigszins een verrassing, nationalistisch China (1928-49). Dit is de eerste staat die boven de tien miljoen doden uitkomt, zij het maar net. Tussen plaats vier en drie is een duidelijk gat geslagen, want onze bronzen-medaillewinnaar, Adolf Hitler, u kent hem wel, scoort met 20,9 miljoen doden meteen het dubbele van Tjiang Kai-sjek en consorten. Niettemin moet Hitler het duidelijk afleggen tegen een andere held uit de vorige eeuw: Mao Tse-tung. Communistisch China onder Mao neemt een eervolle tweede plaats in met ruim 35 miljoen doden. (Vandaar waarschijnlijk dat Harry Mulisch de Culturele Revolutie ooit omschreef als "misschien de meest fantastische gebeurtenis uit de wereldgeschiedenis".) U heeft inmiddels wel geraden wie op nummer één staat. De winnaar is: de Sovjet-Unie (gefeliciteerd, kameraden!), dat met bijna 62 miljoen doden de genocide-competitie ruim wist te winnen.

Nu zegt u misschien, ja maar, dit lijstje is niet fair. In landen als China en Rusland wonen tenslotte een heleboel mensen, zodat een beetje zuivering meteen ook flink aantikt in aantallen slachtoffers. Kleine landen kunnen op die manier nooit winnen. Zit iets in, maar geen nood, want Rummel heeft ook uitgerekend wat, in verhouding tot de grootte van de onderdrukte bevolking in kwestie, de dodelijkste regimes zijn geweest. In dat lijstje komt de Khmer Rouge op de eerste plaats. Toch nog een succesje dus voor Pol Pot. Interessant om te bedenken wat er gebeurd zou zijn als Pol Pot een Chinees was geweest. In deze top-tien vinden we ook nog een paar nieuwe namen en gezichten, zoals Idi Amin (tiende) en Kroatië tijdens de Tweede Wereldoorlog (derde!).
Ik ben benieuwd hoe de top-tien er in 2100 uit zal zien. En of er nog records zullen worden gebroken.

Karel Beckman

(copyright ©: Karel Beckman, alle rechten voorbehouden)

Hoe juist die cijfers van Beckman zijn, kan ik niet natrekken, maar ze wijzen er alleszins op dat er zaken gebeurden waar noch Oost, noch Westeuropa aan wil herinnerd worden, en zéker Polen niet...

Nog te vermelden: de pogrom in Kielce, in 1946, onder de overlevenden van de naziterreur, toen de Polen n* de oorlog nog even 41 mensen afslachten die aan de nazis levend ontkomen waren. Het werk afmaken" noemt men d*t. Eichmann en Guderian hier houden er vast een natte droom aan over...
Waarom dacht je dat de nazis hun vernietigingskampen liefst d**r oprichtten waar al een sterk antisemitisme heerste?

kijk hier eens:
http://www.kielce.org.il/content/pogrom_eng.html

The Impact of the Pogrom in Kielce / Sinai Leichter

Prior to world war II the city of Kielce in Western Poland had a population of 75,000, A third of them Jews , most of whom were deported and murdered by the Germans in Treblinka in the summer of 1942.When the war came to an end for Kielce in the first days on January 1945, there were no Jews left, but gradually some 200 Jews, mostly former residents returned from the death camps and forests where they had been hiding. Most of them were crowded in one building where they tried to work, waiting for an opportunity to emigrate to Israel.

On July 4th , 1946 - eighteen months after the city was liberated by the
soviet armies , in the morning hours, a rumor spread in the city that in the
building at no. 7 Planty street , polish children were being murdered by Jews who would use their blood for the Passover bread(Matsot) the fact that this was the month of July , two months after Passover, did not prevent the rumor from spreading like a wild fire.
Within a short time crowds gathered before the building starting a bloody
pogrom in which 42 Jews were massacred to death and twice as many
wounded.

Participating in the massacre were people from all walks of life: peasants,
factory workers, house wives, soldiers , students and even members of the intelligentsia.
Thousands rushed out into the streets to actively take part, or at least to
see the horrors.
Mr. Itzhak Zukerman , one of the heroes of the Warsaw Ghetto uprising ,
and one of the founders of the Kibbutz of Ghetto Fighters in northern
Israel , who happened to be in Poland at the time, arrived at Kielce in the
afternoon of July 4th , in a letter to his wife in the Kibbutz , the famous
Zivia Lubetkin , he describes the streets of Kielce, flowing with Jewish
blood and crazed multitudes of residents.

Although the mention of the kielce pogrom was taboo in Polish circles for
almost 50 years , various writers have tried to explain away the causes of
the events , suggesting that it was a provocation or a conspiracy by certain political elements , or even by the Zionists themselves, who would gain from the exodus of the Jews from Poland to Israel. The more intelligent among the poles maintained that polish animosity to Jews was caused by Germans fascists who coerced the Poles to cooperate with the Germans in locating and identifying the Jews.

All these "explanations" were lies because the pogrom occurred eighteen months after the city had been liberated and there were no more Germans. The pogrom proved to the whole world that the poles ,at least
the great majority of them , needed no German encouragement. Hence the eagerness of Poland today to make up with the surviving Jews of Poland, living overseas.

A recent film , produced by a German producer with Belorus cooperation, is based on the events in Kielce in 1946. It is a feature film with documentary background. The film is generally unfavorable to Poland , although there are some scenes putting the Poles in a human light ,e.g. the execution of a polish couple by SS men , for hiding a Jew in their home.
The film is entitled "From hell to hell". It is forbidden in Poland, though it is a candidate for several awards. It indicates the fact that when the remnants of the Jewish inmates of the Concentration camps came back, looking like skeletons , they were greeted by their former compatriots with astonishment: "what , you are still alive ? we thought the Germans have killed all of you. Never mind , we shall finish you off." No wonder that a French book , written in 1985 is entitled: "Le massacre Des survivants".

The Impact of the Kielce Pogrom was manifold:
For Poland - it finally freed the country from its Jewish minority , as some 200,000 surviving Jews, most of whom came back from Russia, eventually left Poland. However, the pogrom became known as the "mark of cain" on the forehead of Poland.

For Israel the exodus of Jews from Poland and other east European countries eventually brought some 200,000 Jews to the young state , following the end of the British mandate which , to some extent , was the result of this exodus.

For The Americans When the occupation authorities in Germany and Austria repatriated almost all non Jewish DP’s they tried forcibly to send back the Jews to Poland, claiming that after all it was their country of birth, their language and culture , their compatriots and homeland. It was after the Kielce pogrom when some Jewish repatriates came back badly
wounded, that the Americans understood that the Jewish problem is of a
different nature.

For the church - the fact that no priest was sent out to speak to the crowds at the site of the pogrom is a stigma on the church. According to survivors in Israel , several days before the tragic events a Jewish delegation, feeling tension in the air , went to the bishop , but were told that the church cannot intervene on behalf of the Jews, because they brought Communism upon Poland.

For Jewish history - those who still believed in the possibility of rebuilding
the Jewish communities in Poland and in Europe in general , had to change
their outlook and reconcile themselves to the fact that this chapter came to
an end.

Some Polish historians say that after all , compared with the crimes of the
Nazis against the Jewish people , the killing of 42 Jews in Kielce was a
minor event. However , considering the timing 18 months after the Germans were gone – and the mass participation of the polish populace ,
and the fact that in no place in Europe were Jews molested at that time – it
was a landmark and a watershed.

Despite half a century of suppression , distortion , falsification and
deliberate neglect, it is impossible to cover up the facts and the truth any
longer , since they are both unequivocal and shameful. Kielze ’46 has
already become a historical concept, which cannot be obliterated, in spite
of the efforts of all kinds of protagonists.

WELKOM in de EU dus??

filosoof
17 januari 2004, 19:42
Dat zijn schuldgevoel tegenover de derde wereld zo groot is dat hij het fijn vindt dat ze eindelijk eens kunnen terugslaan. Waarschijnlijk zat deze man in zijn zetel te juichen toen die vliegtuigen het WTC binnenvlogen.
Welpje,
IK zat niet te juichen, maar ik heb begrip voor slachtoffers van de US die dat wel deden... JIJ niet?

PAJOT
17 januari 2004, 19:59
Leopold II is men vergeten in die lijst.

Weisse Wolf
17 januari 2004, 21:07
Welpje,
IK zat niet te juichen, maar ik heb begrip voor slachtoffers van de US die dat wel deden... JIJ niet?Nee, filosoof ik heb daar geen begrip voor. Staan juichen omdat duizenden onschuldige slachtoffers de dood worden ingejaagd gaat me te ver. Ik begrijp waar hun frustaties vandaan komen maar de manier waarop Al-Qaeda hun oorlog voert is immoreel.
Ze zitten overal in Europa, het terroristennetwerk van Osama Bin Laden. In zeker zeven Europese landen opereren goed georganiseerde terreurnetwerken van jong, in Afhghanistan getrainde mannen die zich bezighouden met het beramen van aanslagen op de Westerse wereld.
Denk je nu echt dat ze u zullen sparen omdat je begrip toont voor hun frustaties? Voor hun ben je het zoveelste "ongelovig varken" in de rij.
Moslimfundamentalisme moet hard aangepakt worden, fundamentalistische imams moeten uitgewezen worden, islamscholen (ze zijn er nog niet, maar dat is nog een kwestie van tijd denk ik, volgens de AEL toch) moeten verboden worden, dit zijn kweekvijvers voor fundamentalisme, speciale terreurcellen moeten zich uitsluitend bezig houden met dit soort zaken,... Met andere woorden, aanpakken niet aanwakkeren.
Ook uw vrijheid staat op het spel Filosoof.

Seba
17 januari 2004, 21:27
Welpje,
IK zat niet te juichen, maar ik heb begrip voor slachtoffers van de US die dat wel deden... JIJ niet?

Je bedoelt zoals die allochtone jongeren die in Antwerpen zatten te juichen op straat? :roll: :roll: :roll: :roll:

filosoof
18 januari 2004, 00:53
Welpje,
IK zat niet te juichen, maar ik heb begrip voor slachtoffers van de US die dat wel deden... JIJ niet?Nee, filosoof ik heb daar geen begrip voor. Staan juichen omdat duizenden onschuldige slachtoffers de dood worden ingejaagd gaat me te ver. Ik begrijp waar hun frustaties vandaan komen maar de manier waarop Al-Qaeda hun oorlog voert is immoreel.
Ze zitten overal in Europa, het terroristennetwerk van Osama Bin Laden. In zeker zeven Europese landen opereren goed georganiseerde terreurnetwerken van jong, in Afhghanistan getrainde mannen die zich bezighouden met het beramen van aanslagen op de Westerse wereld.
Denk je nu echt dat ze u zullen sparen omdat je begrip toont voor hun frustaties? Voor hun ben je het zoveelste "ongelovig varken" in de rij.
Moslimfundamentalisme moet hard aangepakt worden, fundamentalistische imams moeten uitgewezen worden, islamscholen (ze zijn er nog niet, maar dat is nog een kwestie van tijd denk ik, volgens de AEL toch) moeten verboden worden, dit zijn kweekvijvers voor fundamentalisme, speciale terreurcellen moeten zich uitsluitend bezig houden met dit soort zaken,... Met andere woorden, aanpakken niet aanwakkeren.
Ook uw vrijheid staat op het spel Filosoof.
Welpje,
Je bent duidelijk full speed aan 't panikeren (dat verwondert me trouwens niet, als ik zie waar je je wijsheid haalt) en tegelijkertijd roep je op tot een godsdienstoorlog ipv tot een dialoog

Begrijp jij dan niet dat mensen waarvan de familie gedood werd, waarvan de huizen platgebombardeerd werden door Amerikanen, dat die op een bepaald moment een (toegegeven) ongepaste uiting geven aan het gevoel dat ze krijgen als hun beulen ook eens iets dergelijks overkomt?
Denk jij echt dat Westeuropeanen na de oorlogsmiserie bij het aanschouwen van platgebombardeerd Berlijn ook geen zeker gevoel hadden dat hen rechtvaardigheid gedaan was? Forget it, boy! :)
de manier waarop Al-Qaeda hun oorlog voert is immoreel.
ELKE OORLOG IS IMMOREEL : een "morele" oorlog bestaat gewoon niet, de uitdrukking is een contradictio in terminis!, begrijp d*t dan toch!
Vergeet vooral niet dat de 4000 of 5000 doden in het WTC een peulschil waren in vergelijking met bvb de 300.000 of 600.000 kinderen gestorven tgv de US-blokkade van Irak? Véél immoreler, en dan ben ik feitelijk véél te zacht in mijn appreciatie.. (die kinderen waren ook onschuldig..., (onschuldiger dan jij alleszins!) Het feit werd openlijk toegegeven door Madeleine Allbright en is dus geen propagandaleugen van één of andere anti-americaan) (It was a very hard choice, but it was worth it" verklaarde die woordelijk) Is dat niet immoreel? Met bvb de ganse groep Palestijnen die nooit iets anders dan kampen en miserie gekend hebben? (dat geldt niet voor alle Palestijnen, maar wel voor een grote groep onder hen)is dat niet immoreel? Met bvb de Cambodjanen die door B-52's terug naar het stenen tijdperk gebombardeerd werden, omdat dit de beter paste in de US-strategie? is dat niet immoreel? Met de inwoners van Hanoi, ook gebombardeerd door diezelfde B-52's is dat niet immoreel? en de plattelandsbevolking, rijkelijk bestrooid met Agent Orange?is dat niet immoreel? De inval in Irak, omwille van de olie maar onder het excuus van het magere excuus van nog altijd niet gevonden MDW's (ondanks de negatieve rapporten van UNO-expert Hans Blix), was d*t niet immoreel??? Die wapens waren door de US-zélf geleverd aan Irak: was d*t niet immoreel?

in Afghanistan getrainde mannen
Het terroristennetwerk van Osama Bin Laden, je wéét toch hoe dat ontstond? Het werd opgericht met US$$, US-wapens en CIA en SASopleiding in guerillatechnieken IN US-bondgenoot PAKISTAN... voorzien door de CIA van mogelijk echte, maar in elk geval zorgvuldig uitgekozen Koranteksten die tot de Jihad opriepen... De CIA heeft daar "de geest uit de fles gelaten", als een leerlingtovenaar in het "Verhaal van 1001 Nacht" is dat niet immoreel?en toen zaten ze en wij ook een beetje, met de gebakken peren...

Niet alléén de US en Europa, maar ook Algerije, de Filippijnen, Sri lanka, Irak, Syrië, Saoedi Arabië, Irak, Egypte, Jordanië, Libanon, Pakistan, Ethiopië, Soedan, en Marokko en Indonesië...(en ik vergeet er zéker)

Het is wel zo dat die mensen ook hun prioriteiten hebben, en een land als België staat logischerwijs zéér laag op hun prioriteitenlijst....Je kan dus nog gerust zijn: jouw tijd is nog niet gekomen.
Als ik jouw oproep tot een godsdienstoorlog (is d*t niet immoreel?) lees zou daar natuurlijk reactie op kunnen komen en kom je iets hoger op hun prioriteitenlijst... :evil:

Ja, door de immorele stommiteiten van de US is de wereld weer iets gevaarlijker geworden, maar denk jij nu écht dat ik daardoor paniekerig geïmpressioneerd ben zoals jij?
Na 50 jaar koude oorlog met de mogelijkheid van de finale BIG BANG op de blauwe planeet, impressioneren een aantal terroristen me niet echt, neen :) Ik ben met serieuzer opgegroeid...
Slaap rustig deze nacht, en vergeet niet onder je bed te kijken of er geen islamiet onder ligt!

Tantist
18 januari 2004, 01:08
Terreurcellen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn in het bezit van chemische wapens.

En het heet Tantist. Miljaar, die lookboter heeft voor nogal gas gezorgd zeg, heel het huis klaagt er over...

filosoof
18 januari 2004, 01:50
En het heet Tantist. Miljaar, die lookboter heeft voor nogal gas gezorgd zeg, heel het huis klaagt er over...
Tantist, de chemische terrorist?:lol:

Seba
18 januari 2004, 01:57
Begrijp jij dan niet dat mensen waarvan de familie gedood werd, waarvan de huizen platgebombardeerd werden door Amerikanen, dat die op een bepaald moment een (toegegeven) ongepaste uiting geven aan het gevoel dat ze krijgen als hun beulen ook eens iets dergelijks overkomt?

ik herhaal mijn vraag: houdt dat ook die alllochtone jongeren in van 15 jaar die stonden te dansen en te vieren in Antwerpen?

Vergeet vooral niet dat de 4000 of 5000 doden in het WTC een peulschil waren in vergelijking met bvb de 300.000 of 600.000 kinderen gestorven tgv de US-blokkade van Irak? Véél immoreler, en dan ben ik feitelijk véél te zacht in mijn appreciatie.. (die kinderen waren ook onschuldig..., (onschuldiger dan jij alleszins!) Het feit werd openlijk toegegeven door Madeleine Allbright en is dus geen propagandaleugen van één of andere anti-americaan) (It was a very hard choice, but it was worth it" verklaarde die woordelijk) Is dat niet immoreel?

inderdaad, en is het niet nogal ironisch dat juist Bush daaraan een einde heeft gemaakt? Is het niet ironisch dat indien het van u afhing en de meeste Europese landen, dit embargo er nog steeds was?

Met bvb de ganse groep Palestijnen die nooit iets anders dan kampen en miserie gekend hebben?

is het niet ironisch dat de Amerikanen altijd het voortouw hebben genomen in het MO-conflict (waar ze zelfs objectiever zijn en meer doen dan de Europeanen).

Slaap rustig deze nacht, en vergeet niet onder je bed te kijken of er geen islamiet onder ligt!

jij hebt duidelijk die BBC-reportage nog niet gezien over het oprukkende extremisme in Londen en Parijs. Zelfs in Casablanca en Istanbul parkeren de fundi's nu al autos vol explosieven in joodse restaurants of synagoges, en neen Filosoof, niet omwille van de Amerikaanse buitenlandse politiek :roll:

de kapers van 9/11 waren bovendien geen onderdrukte arme Palestijntjes, maar steenrijke fundi's die opgeleid zijn in Frankrijk en Duitsland. Nu heeft men weer juist die aanslag in Frankrijk kunnen verijdelen, hier heeft men een zelfmoordaanslag op kleine Brogel kunnen redden etc., dus voor dat laatste geef ik je volmondig gelijk: slaap rustig verder Filossof

filosoof
18 januari 2004, 02:05
hier heeft men een zelfmoordaanslag op kleine Brogel kunnen redden
Ja, dat militair genie wou een bom gooien naar een basis waar al wat gevaarlijk of gevoelig is in atoomschuilkelders bewaard wordt. Wat had hij kunnen raken? een hangar, een bureel of het wachtlokaal?
Sorry, maar die historie stinkt naar manipulatie en intox van een mislukte voetballer door amerikaanse geheime diensten, om België te overtuigen, wat méér pro-amerikaanse standpunten in te nemen...

jij hebt duidelijk die BBC-reportage nog niet gezien over het oprukkende extremisme in Londen en Parijs. Zelfs in Casablanca en Istanbul parkeren de fundi's nu al autos vol explosieven in joodse restaurants of synagoges, en neen Filosoof, niet omwille van de Amerikaanse buitenlandse politiek
en in de spaanse badsteden doen de Baskische militanten hetzelfde, in Brighton waren het IRA-militanten...
In AJaccio plastikeren de nationalisten van het FNLC al jaren bezittingen van andere Fransen (en van corsicanen die hun "belasting" aan het FLNC niet betalen), In Istanboel en Antalya doen Koerden hetzelfde.....

Seba
18 januari 2004, 02:10
hier heeft men een zelfmoordaanslag op kleine Brogel kunnen redden
Ja, dat militair genie wou een bom gooien naar een basis waar al wat gevaarlijk of gevoelig is in atoomschuilkelders bewaard wordt. Wat had hij kunnen raken? een hangar, een bureel of het wachtlokaal?
Sorry, maar die historie stinkt naar manipulatie en intox van een mislukte voetballer door amerikaanse geheime diensten, om België te overtuigen, wat méér pro-amerikaanse standpunten in te nemen...

:roll: :roll: :roll: je acht het toch niet voor mogelijk
het was zelfs zo'n complot dat Trabelsi zelf bekend heeft en dat er verboden chemische stoffen bij hem thuis zijn gevonden :roll: :roll:
en waar blijft uw reply om andere 7/8 van mijn post? :P

filosoof
18 januari 2004, 02:23
Welpje, je bent te ongedurig, ik ben niet alleen op dit forum en deze site bezig! :)
Quote:

ik herhaal mijn vraag: houdt dat ook die alllochtone jongeren in van 15 jaar die stonden te dansen en te vieren in Antwerpen? Puberreacties, meer niet...
Quote:
Vergeet vooral niet dat de 4000 of 5000 doden in het WTC een peulschil waren in vergelijking met bvb de 300.000 of 600.000 kinderen gestorven tgv de US-blokkade van Irak? Véél immoreler, en dan ben ik feitelijk véél te zacht in mijn appreciatie.. (die kinderen waren ook onschuldig..., (onschuldiger dan jij alleszins!) Het feit werd openlijk toegegeven door Madeleine Allbright en is dus geen propagandaleugen van één of andere anti-americaan) (It was a very hard choice, but it was worth it" verklaarde die woordelijk) Is dat niet immoreel?

inderdaad, en is het niet nogal ironisch dat juist Bush daaraan een einde heeft gemaakt? Is het niet ironisch dat indien het van u afhing en de meeste Europese landen, dit embargo er nog steeds was?
Hoe maakte Bush een einde aan het embargo? Door Irak binnen te vallen zonder Uno-mandaat gevraagd te hebben: is dat niet immoreel?

Quote:
Met bvb de ganse groep Palestijnen die nooit iets anders dan kampen en miserie gekend hebben?

is het niet ironisch dat de Amerikanen altijd het voortouw hebben genomen in het MO-conflict (waar ze zelfs objectiever zijn en meer doen dan de Europeanen
Het voortouw genomen hebben in het M O conflict, zéér zeker, altijd op dezelfde manier...
Objectiever zijn en meer doen dan de Europeanen????
Aan de objectiviteit twijfel ik toch enigszins :lol:, en dat méér doen heeft zich tot nu vooral geuit in het bewapenen van de regio: duidelijk de manier om er vrede te brengen!!:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Seba
18 januari 2004, 04:09
1) waarom noetmt u mij "welpje"? hebt u last van accute blindheid ofzo? 8)

2) Hoe maakte Bush een einde aan het embargo? Door Irak binnen te vallen zonder Uno-mandaat gevraagd te hebben: is dat niet immoreel?

dus Filosoof, jij eeuwige beschermer van mensenrechter en eigenaar van het hoogste morele goed, zegt hier even dat een VN-mandaat dezelfde morele waarde vertegenwoordigt als een embargo dat duizenden kinderen doodt?

Puberreacties, meer niet...

zeg dat maar eens aan de winkeliers op de Keyserlei en de gehandicapten en de flikken die op de dag van de anti-Westerse, euh..."pro-Palestijnse" betoging ontmoetten.

boer_bavo
18 januari 2004, 08:51

Die Europese landen hebben regelmatig geeist om het embargo zwakker te maken nadat er geen WMD's gevonden waren. En het was steeds de VS die dit tegenhield.
Slecht argument dus .

Bolter
18 januari 2004, 10:06
Ik zou als staatveiligheid toch dubbel op m'n hoede zijn...

Die discussie rond hoofddoeken kan de extremisten wel eens uit hun tent lokken...

boer_bavo
18 januari 2004, 10:23
Uit dat lijstje leid ik af dat Duitsland toch nog veel slechter is dan Polen.
Moet Duitsland dan ook uit de Unie? Dan kunnen we hem beter afschaffen. De Unie is min of meer Duitsland.

fernand
18 januari 2004, 10:27
Ik zou als staatveiligheid toch dubbel op m'n hoede zijn...

Die discussie rond hoofddoeken kan de extremisten wel eens uit hun tent lokken...
't zou wel eens de bedoeling kunnen zijn! :roll:

Weisse Wolf
18 januari 2004, 14:05
Je bent duidelijk full speed aan 't panikeren (dat verwondert me trouwens niet, als ik zie waar je je wijsheid haalt) en tegelijkertijd roep je op tot een godsdienstoorlog ipv tot een dialoog
Waaruit lijd je af dat ik oproep tot een godsdienstoorlog, je verward me met duidelijk met iemand anders. Het is Osama en co die oproept tot een heilige oorlog en niet andersom. Panikeren doe ik helemaal niet maar ik voel ook niet zoveel voor een "bend over and take it" ontsproten uit een vastgeroest collectief schuldgevoel tegenover de derde wereld. Het terroristennetwerk van Osama Bin Laden, je wéét toch hoe dat ontstond? Het werd opgericht met US$$, US-wapens en CIA en SASopleiding in guerillatechnieken Hadden ze toen niet een gemeenschappelijke vijand in het communisme?Het is wel zo dat die mensen ook hun prioriteiten hebben, en een land als België staat logischerwijs zéér laag op hun prioriteitenlijst.... Hier sla je de bal compleet mis beste filosoof. Het is al langer geweten dat Brussel fungeert als draaischijf in de financiering voor de wereldwijde jihad. Er werden vrijwel zeker onofficiele akkoorden afgesloten tussen de Belgische regering en de belangrijkste fundamentalistische organisaties. Je kunt met andere woorden stellen dat ze hun vrijheid hebben gekocht. Pas na de aanslagen van 11 september werd schoorvoetend van die maatregel afgeweken.

filosoof
18 januari 2004, 16:54
Uit dat lijstje leid ik af dat Duitsland toch nog veel slechter is dan Polen.
Moet Duitsland dan ook uit de Unie? Dan kunnen we hem beter afschaffen. De Unie is min of meer Duitsland.
BB,
Vanuit Duitsland zijn er 50 jaar tekenen van inkeer gekomen: geen inzetten meer van troepen buiten de grenzen, "Wiedergutmachung", er is het proces van Nuremberg geweest, de denazificatie.
Uit Polen nog niets....ook niet na 1990 (Er zijn Poolse troepen in Irak), de progrom in Kielce in 1946 greep spontaan plaats toen de nazis al verjaagd waren en de kerk kwam niet tussen "omdat het de schuld van de joden was dat de communisten in Polen waren..."

filosoof
18 januari 2004, 17:24
1) waarom noetmt u mij "welpje"? hebt u last van accute blindheid ofzo? 8)
SEBA :oops:
kijk naar het uur van mijn antwoord en hou er rekening mee dat ik op 2 fora tegelijk bezig was...met verschillende mensen: als je me voor je alleen wil hebben, pb me dan :) Ik wou je niet met die mensen identificeren:oops:

2) Hoe maakte Bush een einde aan het embargo? Door Irak binnen te vallen zonder Uno-mandaat gevraagd te hebben: is dat niet immoreel?

dus Filosoof, jij eeuwige beschermer van mensenrechter en eigenaar van het hoogste morele goed, zegt hier even dat een VN-mandaat dezelfde morele waarde vertegenwoordigt als een embargo dat duizenden kinderen doodt?

honderdduizenden kinderen, SEBA en ik betoogde dat
1° de blokkade immoreel was
2° een militaire inval zonder VN-mandaat ook immoreel is: ga je daar niet mee akkoord?

Puberreacties, meer niet...

zeg dat maar eens aan de winkeliers op de Keyserlei en de gehandicapten en de flikken die op de dag van de anti-Westerse, euh..."pro-Palestijnse" betoging ontmoetten.
Je schreef dit:
ik herhaal mijn vraag: houdt dat ook die alllochtone jongeren in van 15 jaar die stonden te dansen en te vieren in Antwerpen?
d*t zijn wel degelijk puberreacties: je haalt er nu een uit de handgelopen politieke betoging van de PVDA en AEL bij .....stel je dan ook eens eerlijk de vraag waarom de antwerpse politie die betoging uit de hand liet lopen... :twisted: (en hou rekening in je antwoord met het gegeven dat de antwerpse politie sterk zwartblokgenoyauteerd is....)

Max
19 januari 2004, 11:29

Ja, laten we Soedan binnenvallen.

Maar serieus nu. Europa kan dat perfect aan als ze zich maar organiseert. Europol krijgt nog te weinig middelen en bevoegdheden. We zullen moeten gaan naar soortgelijke bevoegdheidsvormen die de FBI heeft. Een verdere federalisering van defensie en ordehandhaving dus , waar de Europese Kern Frankrijk , België , Duitsland en Luxemburg voorstander van zijn:

Europol meer bevoegdheden geven om gemakkelijk interstatelijk te kunnen ageren.
Europol de spil maken tussen alle Europese lokale veiligheidsdiensten.
Informatieuitwisselingen met andere Westerse mogendheden in stand houden.

filosoof
19 januari 2004, 13:58

Maar serieus nu. Europa kan dat perfect aan als ze zich maar organiseert. Europol krijgt nog te weinig middelen en bevoegdheden. We zullen moeten gaan naar soortgelijke bevoegdheidsvormen die de FBI heeft. Een verdere federalisering van defensie en ordehandhaving dus , waar de Europese Kern Frankrijk , België , Duitsland en Luxemburg voorstander van zijn:

Dan had men natuurlijk de uitdieping van Europa wel voorrang moeten geven op de uitbreiding...

Seba
19 januari 2004, 14:20
d*t zijn wel degelijk puberreacties: je haalt er nu een uit de handgelopen politieke betoging van de PVDA en AEL bij .....stel je dan ook eens eerlijk de vraag waarom de antwerpse politie die betoging uit de hand liet lopen... (en hou rekening in je antwoord met het gegeven dat de antwerpse politie sterk zwartblokgenoyauteerd is....)

van dit walg ik dus hé: het is altijd de schuld van de racistische politie, bent un zeker dat u geen allochtoonse jongere beny beste Fiosoof? Ik heb beelden gezien waarop de jongeren op de politieauto's stonden te springen, winkels geplunderd zijn waar er helemaal geen politie was (bv. in de zijstarten van de Keyserlei), en gehandicapte rolstoelpatiënten die wenend kwamen vertellen dat ze door 20 jongeren in elkaar geslagen waren, allemaal uitgelokt door de "racistische" politie :roll: :roll: :roll: :roll:

Filosoof, Filosoof, wordt eens wakker. Herinner je die beelden niet van Borgerhout verleden maand waar die jongeren doodleuk voor de camera kwamen vertellen dat de politie toch zo racistisch is terwijl zij bushokjes vernielden? :roll: :roll: :roll:

en diezelfde "racistische" politie die even hard optreedt tegen autochtone hooligans wat zijn dat dan? Heb je de beelden niet gezien van Euro 2000?
Begin maar eens maar met jezelf af te vragen hoe het zou komen dat er bij de politie zoveel Blokkers rondlopen, of begin maar eens met één te klappen over hun dagelijkse job hier in Antwerpen, dan zul je verschieten

Max
19 januari 2004, 14:21

Dan had men natuurlijk de uitdieping van Europa wel voorrang moeten geven op de uitbreiding...

Ben ik volledig mee akkoord. De uitbreiding brengt problemen met zich mee die de uitdieping nog moeilijker zal maken. Maar ik vermoed dat landen zoals Frankrijk , die de uitbreiding toch steunen en tegelijk ook fervent de uitdieping steunen , al langer met de plannen bezig zijn om een politieke unie binnen de economische unie te bewerkstelligen.

Want als we eerlijk zijn, is het zelf met de huidige EU onmogelijk een politieke unie te vormen die iedereen zal accepteren. We blijven met isolationisten binnen de EU zitten die er enkel bij zijn voor de economische voordelen of ex-wereldmachten die andere allianties meer waarderen. De een doet mee met de Euro , de ander zeult mee met de VS ,enzovoort enzoverder. Het is onwerkbaar.

De Europese kern komt er zowiezo , ben daar hoe langer hoe meer van overtuigd. Net zoals we een Eurozone hebben , gaan we een Kernzone hebben die politiek gaan samenwerken. Dit is helemaal geen schisma en hoeft helemaal niet negatief bezien worden. Landen die de federatie tot een hoger niveau willen brengen , sluiten zich aan bij de kernzone. Landen zonder zelfrespect (kan het niet laten sorry :p) die enkel tot het economisch afzetgebied willen behoren , sluiten zich niet aan en zullen hun eigen defensie moeten organiseren of kopen bij de VS in ruil voor onvoorwaardelijke steun.

filosoof
19 januari 2004, 16:33
d*t zijn wel degelijk puberreacties: je haalt er nu een uit de handgelopen politieke betoging van de PVDA en AEL bij .....stel je dan ook eens eerlijk de vraag waarom de antwerpse politie die betoging uit de hand liet lopen... (en hou rekening in je antwoord met het gegeven dat de antwerpse politie sterk zwartblokgenoyauteerd is....)

van dit walg ik dus hé: het is altijd de schuld van de racistische politie, bent un zeker dat u geen allochtoonse jongere beny beste Fiosoof? Ik heb beelden gezien waarop de jongeren op de politieauto's stonden te springen, winkels geplunderd zijn waar er helemaal geen politie was (bv. in de zijstarten van de Keyserlei), en gehandicapte rolstoelpatiënten die wenend kwamen vertellen dat ze door 20 jongeren in elkaar geslagen waren, allemaal uitgelokt door de "racistische" politie :roll: :roll: :roll: :roll:

Filosoof, Filosoof, wordt eens wakker. Herinner je die beelden niet van Borgerhout verleden maand waar die jongeren doodleuk voor de camera kwamen vertellen dat de politie toch zo racistisch is terwijl zij bushokjes vernielden? :roll: :roll: :roll:

en diezelfde "racistische" politie die even hard optreedt tegen autochtone hooligans wat zijn dat dan? Heb je de beelden niet gezien van Euro 2000?
Begin maar eens maar met jezelf af te vragen hoe het zou komen dat er bij de politie zoveel Blokkers rondlopen, of begin maar eens met één te klappen over hun dagelijkse job hier in Antwerpen, dan zul je verschieten

DEBA, beste :lol:
Je kunt er gerust in zijn, ik ben noch allochtoon(gelukkig!), noch jongere(helaas!), noch islamiet(voor je me d*t verwijt :))

Je geeft zélf toe: dat er bij de politie zoveel Blokkers rondlopen
en d*n kom je me vertellen dat ze niet racist zijn? De enige niet-racistischeBlokkers zouden dus bij de politie zitten? Geef toe dat dit niet geloofwaardig overkomt! Ik vraag me af of je het zélf wel gelooft....:)

gehandicapte rolstoelpatiënten die wenend kwamen vertellen dat ze door 20 jongeren in elkaar geslagen waren, D*t is in mijn ogen idd onvergeeflijk, en dat heb ik nooit goedgepraat op gelijk welke manier.(en zal ik ook nooit doen!!)

winkels geplunderd zijn waar er helemaal geen politie was (bv. in de zijstarten van de Keyserlei), Je citeert idd één van de punten die sterk doen vermoeden dat de politie die incidenten niet onopzettellijk uit de hand liet lopen....

Seba
19 januari 2004, 17:15
en d*n kom je me vertellen dat ze niet racist zijn? De enige niet-racistischeBlokkers zouden dus bij de politie zitten? Geef toe dat dit niet geloofwaardig overkomt! Ik vraag me af of je het zélf wel gelooft..

nogmaals: vraag je eens af waarom zoveel flikken nu toch op het VB stemmen

Je citeert idd één van de punten die sterk doen vermoeden dat de politie die incidenten niet onopzettellijk uit de hand liet lopen....

ik hoop dat u ermee aan het lachen bent? Filosoof, ik ben geen VB-fanaaat zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen merken, maar ik ben eveneens geen fanaat van dat oeverloze politiek correct denken en excuus-zoeken van personen zoals u. De politie stond op het kruispunt van de Keyserlei en de Mechelsesteenweg. Daarna zijn een 100-tal jongeren de Meir opgetrokken en hebben daar alles wat ze tegenkwamen kapot geslagen (inclusief gehandicapten en bejaarden). Een ander deel trok de andere kant uit naar de Keyserlei. Op de beelden kon je jongeren zien dansen en lachen al springend op de auto van een flik. Anderen trokken de zijstraten invan de Kyserlei en hebben daar geplunderd, ja inderdaad, gewoon ruiten ingeslagen van winkels en alles meegepikt. Zulke toestanden zijn eigen aan oorlogssituaties en zijn buiten alle proporties, de manier waarop u die plunderingen, vechtpartijen etc. nog probeert toe te schrijven aan de politie slaagt toch wel werkelijk alles

same voor Borgerhout, of was het daar ook weer de racistische politie die het had uitgelokt? en wat met die voetbalhooligans?

filosoof
19 januari 2004, 17:38
en d*n kom je me vertellen dat ze niet racist zijn? De enige niet-racistischeBlokkers zouden dus bij de politie zitten? Geef toe dat dit niet geloofwaardig overkomt! Ik vraag me af of je het zélf wel gelooft..

Je citeert idd één van de punten die sterk doen vermoeden dat de politie die incidenten niet onopzettellijk uit de hand liet lopen....

ik hoop dat u ermee aan het lachen bent? Filosoof, ik ben geen VB-fanaaat zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen merken, maar ik ben eveneens geen fanaat van dat oeverloze politiek correct denken en excuus-zoeken van personen zoals u. De politie stond op het kruispunt van de Keyserlei en de Mechelsesteenweg. Daarna zijn een 100-tal jongeren de Meir opgetrokken en hebben daar alles wat ze tegenkwamen kapot geslagen (inclusief gehandicapten en bejaarden). Een ander deel trok de andere kant uit naar de Keyserlei. Op de beelden kon je jongeren zien dansen en lachen al springend op de auto van een flik. Anderen trokken de zijstraten invan de Kyserlei en hebben daar geplunderd, ja inderdaad, gewoon ruiten ingeslagen van winkels en alles meegepikt. Zulke toestanden zijn eigen aan oorlogssituaties en zijn buiten alle proporties, de manier waarop u die plunderingen, vechtpartijen etc. nog probeert toe te schrijven slaagt toch wel werkelijk alles

same voor Borgerhout, of was het daar ook weer de racistische politie die het had uitgelokt? en wat met die voetbalhooligans?

SEBA,
Het VB heeft er nu eenmaal belang bij dat de wrevel van de burger zo groot mogelijk is, en een slecht functionnerende politie is een excellent middel daartoe....
Waarom er zoveel VB zijn?
diverse redenen:
1)Je haalt er één per ongeluk binnen en de rest volgt wel, zoals jezuieten
2) een job met macho-imago..
3) lage opleiding
4) goede verloning
5) een aantal frustraties ontstaan door een gebrek aan opleiding & capaciteiten evenals
6)een rechtskader dat hen niet toelaat "Dirty Harry" te spelen zoals commissaris Debie...of commissaris Demol
7)Resultaten die van hen gevraagd worden en die ze niet kunnen halen, dikwijls omwille van 3) & 5)....
8)collegialiteit die toelaat nogal wat vergissingen en fouten onder de mat te vegen..
Zo krijgen ze een zelfbeeld dat er ideale voedingsbodem voor het VB van maakt

Tel dat samen en je hebt een uitstekende VB-er :cry:

filosoof
19 januari 2004, 17:42

ik hoop dat u ermee aan het lachen bent? Filosoof, ik ben geen VB-fanaaat zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen merken, maar ik ben eveneens geen fanaat van dat oeverloze politiek correct denken en excuus-zoeken van personen zoals u. De politie stond op het kruispunt van de Keyserlei en de Mechelsesteenweg. Daarna zijn een 100-tal jongeren de Meir opgetrokken en hebben daar alles wat ze tegenkwamen kapot geslagen (inclusief gehandicapten en bejaarden). Een ander deel trok de andere kant uit naar de Keyserlei. Op de beelden kon je jongeren zien dansen en lachen al springend op de auto van een flik. Anderen trokken de zijstraten invan de Kyserlei en hebben daar geplunderd, ja inderdaad, gewoon ruiten ingeslagen van winkels en alles meegepikt. Zulke toestanden zijn eigen aan oorlogssituaties en zijn buiten alle proporties, de manier waarop u die plunderingen, vechtpartijen etc. nog probeert toe te schrijven slaagt toch wel werkelijk alles

SEBA,
Het VB heeft er nu eenmaal belang bij dat de wrevel van de burger zo groot mogelijk is, en een slecht functionnerende politie is een excellent middel daartoe.... af en toe (of regelmatig iets wat betrekking heeft op migranten compleet uit de hand laten lopen)
Waarom er zoveel VB zijn?
diverse redenen:
1)Je haalt er één per ongeluk binnen en de rest volgt wel, zoals jezuieten
2) een job met macho-imago..
3) lage opleiding
4) goede verloning
5) een aantal frustraties ontstaan door een gebrek aan opleiding & capaciteiten evenals
6)een rechtskader dat hen niet toelaat "Dirty Harry" te spelen zoals commissaris Debie...of commissaris Demol
7)Resultaten die van hen gevraagd worden en die ze niet kunnen halen, dikwijls omwille van 3) & 5)....
8)collegialiteit die toelaat nogal wat vergissingen en fouten onder de mat te vegen..

Zo krijgen ze een zelfbeeld dat er ideale voedingsbodem voor het VB van maakt. Tel dat samen en je hebt een uitstekende VB-er :cry:

Seba
19 januari 2004, 17:43
u vergeet nog één ding: :roll:

het feit dat je als flik elke dag met de realiteit geconfronteerd wordt, of gaan we dat ook al ontkennen?

filosoof
19 januari 2004, 17:47
u vergeet nog één ding: :roll:

het feit dat je als flik elke dag met de realiteit geconfronteerd wordt, of gaan we dat ook al ontkennen?
dat is het probleem van die lage opleiding: te weinig inzicht in toestanden ente weinig psychologie...

Seba
19 januari 2004, 17:49
dat is het probleem van die lage opleiding: te weinig inzicht in toestanden ente weinig psychologie...

je bedoelt politiek-correcte psychologie: als het een allochtoon is, maak uzelf dan wijs dat het een autochtoon is ofwat :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

te weinig inzicht....in de realiteit? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Distel
19 januari 2004, 17:53
Dit is gewoon gieren, hoe Filo maar excuses blijft verzinnen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

filosoof
19 januari 2004, 17:55
[quote]dat is het probleem van die lage opleiding: te weinig inzicht in toestanden ente weinig psychologie...

je bedoelt politiek-correcte psychologie: als het een allochtoon is, maak uzelf dan wijs dat het een autochtoon is ofwat
te weinig inzicht....in de realiteit? quote]
Néé, heb begrip voor andere culturen.....en weet hoe ze aan te pakken....
wéét hoe een conflict stoppen voor het begint...
maar dan moet je dat macho-imago kunnen afleggen...

filosoof
19 januari 2004, 18:02
Dit is gewoon gieren, hoe Filo maar excuses blijft verzinnen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.cowdance.com
speciaal voor jou!!:)

manta
19 januari 2004, 20:35

Natuurlijk...
http://www.survival-center.com/

Je moet steeds voorbereid zijn op het ergste... We leven hier niet in de hemel...

filosoof
19 januari 2004, 20:44

Natuurlijk...
http://www.survival-center.com/

Je moet steeds voorbereid zijn op het ergste... We leven hier niet in de hemel...
In the long run, we're all dead... Dus begin maar wat te filosoferen...:)

manta
19 januari 2004, 20:51
In the long run, we're all dead...

Ikke liefst wa later... :D

filosoof
19 januari 2004, 21:00
In the long run, we're all dead...

Ikke liefst wa later... :D
We zullen zien of we iets voor jou kunnen doen :lol: :lol: :lol:

Seba
19 januari 2004, 21:20

u snapt het blijkbaar niet goed. Kan mij het wat schelen dat het Marrokanen waren, bruinen of paarsen met rode bollekes, het gaat erom dat zo'n gedrag onaanvaardbaar is en dat in dit specifiek geval het allesbehalve ging om uitlokking van de politie. Uw excuses tonen ons maar weeral eens de excessen van het politiek-correcte denken en al de gevaren dat dat met zich meebrengt.
Dus mag u nu mij eens uitleggen hoe het veroordelen van plunderingen, vechtpartijen met bejaarden en dansen op politieauto's, een tekort aan begrip voor andere culturen impliceert :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

filosoof
19 januari 2004, 21:25

u snapt het blijkbaar niet goed. Kan mij het wat schelen dat het Marrokanen waren, bruinen of paarsen met rode bollekes, het gaat erom dat zo'n gedrag onaanvaardbaar is en dat in dit specifiek geval het allesbehalve ging om uitlokking van de politie. Uw excuses tonen ons maar weeral eens de excessen van het politiek-correcte denken en al de gevaren dat dat met zich meebrengt.
Dus mag u nu mij eens uitleggen hoe het veroordelen van plunderingen, vechtpartijen met bejaarden en dansen op politieauto's, een tekort aan begrip voor andere culturen impliceert :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Mits begrip en dialoog kan men dat vermijden

Seba
19 januari 2004, 21:49

HOE DAN?????,

ik houd u niet tegen die massa van 200 man tegen proberen te houden met "dialoog", maar je zult er niet al te best vanaf komen. Of wil je zeggen dat we die plunderingen maar moeten "begrijpen" omdat zij nu éénmaal een andere cultuur hebben? :roll:

filosoof
19 januari 2004, 21:54

HOE DAN?????,

ik houd u niet tegen die massa van 200 man tegen proberen te houden met "dialoog", maar je zult er niet al te best vanaf komen. Of wil je zeggen dat we die plunderingen maar moeten "begrijpen" omdat zij nu éénmaal een andere cultuur hebben? :roll:
Iemand met diplomatie kan zelfs op het laatste moment nog de gemoederen bedaren, maar dan moet hij wel willen, natuurlijk.
In feite moet die bedarende toenadering véél vroeger komen, en juist d*t gebeurt te weinig...
De confrontatietactiek, die het tot incidenten laat komen werpt geen vruchten af, is dat nu nogniet bewezen?
geen vruchten, maar wél blokstemmers, en d*t lijkt de bedoeling te zijn...

Bobke
19 januari 2004, 23:23
HOE DAN?????,

Iemand met diplomatie kan zelfs op het laatste moment nog de gemoederen bedaren, maar dan moet hij wel willen, natuurlijk.
In feite moet die bedarende toenadering véél vroeger komen, en juist d*t gebeurt te weinig...
De confrontatietactiek, die het tot incidenten laat komen werpt geen vruchten af, is dat nu nogniet bewezen?
Hoeveel van die diplomaten lopen er zo al rond ?
Waarom kunnen ze het dan niet voorkomen ?
Indien er geen oproer is hoeft de politie niet tussen te komen, die komen pas als het uit de hand loopt.

Distel
20 januari 2004, 00:13
HOE DAN?????,

Wat doet u dan met extreem-rechtse boelzoekers? Confronteren? Een cordon? Of een diplomaat op afsturen en praten?

filosoof
20 januari 2004, 00:13
Indien er geen oproer is hoeft de politie niet tussen te komen, die komen pas als het uit de hand loopt.
Eindelijk geef je toe dat de politie eerst een toestand uit de hand heeft laten lopen en dan is opgetreden.... :twisted:
Preventieve actie zoals de wijkagent die iedereen kent en die op sympathie kan rekenen, die aan de vaders zegt "ik zou die jongste maar thuis houden vanavond want..."en waar ook naar geluisterd wordt omdat ze wéten dat hij respect verdient als mens, d*t kent de antwerpse politie idd schijnbaar niet....
Liever Clint Eastwood spelen...
Geef toe dat Dirty Harry duidelijk niet de goede oplossing is...maar ja, dat macho-imago, hé....(daar had ik het al over, remember?

:arrow: Zag je ze nooit wandelen op de Meir, per twee, tussen winkelende mensen, waar ze hoogstens een ongewapende gauwdief riskeren te betrappen, met een waarschijnlijk zelfgekochte .357 Magnum van 1.000€ aan de gordel in een "fast-drawholster", ipv de standaard 9mm Browning (anders toch ook al niet mis als vuurwapen!) :?:
anecdote: ik heb ooit een bluts gereden in een guardrail van de Ring en wilde geen vluchtmisdrijf plegen: ik heb 3 burelen moeten afrijden doen voor in een 4°een brave agent van wacht een PV van 1 blz uit zijn PC wilde draaien...de andere drie hadden wel een reden om 't niet te doen...

Distel
20 januari 2004, 00:16
Eindelijk geef je toe dat de politie eerst een toestand uit de hand heeft laten lopen en dan is opgetreden.... :twisted:
Preventieve actie zoals de wijkagent die iedereen kent en die op sympathie kan rekenen, die aan de vaders zegt "ik zou die jongste maar thuis houden vanavond want..." d*t kent de antwerpse politie idd niet....
iever Clint Eastwood spelen...

"ik zou die jongste maar thuis houden vanavond want..."

Want wat?

En moet die agent dan van deur tot deur gaan? Hoe moet die wijkagent trouwens weten wat er zal gebeuren? Kan hij meeluisteren naar de gesprekken tussen boelzoekers op hun GSM? Wordt hij ingelicht?

Seba
20 januari 2004, 00:35
Eindelijk geef je toe dat de politie eerst een toestand uit de hand heeft laten lopen en dan is opgetreden....
Preventieve actie zoals de wijkagent die iedereen kent en die op sympathie kan rekenen, die aan de vaders zegt "ik zou die jongste maar thuis houden vanavond want..." d*t kent de antwerpse politie idd niet....

Filosoof, je bent van kwade wil, je blijft de feiten in Antwerpen en Borgerhout maar beliegen. Bij de laatste rellen waren jongeren bushokjes aan het afbreken, toen kwam de politie en die maakte er een einde aan. U noemt dat "Clint Eastwood spelen", ik noem dat de plicht van de politie

idem voor pro-Palestijnse betoging: politie stond op de Keyserlei, jongeren schuimen de Meri af met vernielzucht=> politie moet optreden

zoals Bobke al zei gaat uw redenering helemaal niet op: we kunnen volgens uw theorie dus maar beter geen politie bij voetbalmatchen inzetten aangezien de politie het toch uitlokt :roll: :roll: :roll: :roll:

en wou je nog iets kwijt over de "racistische" politie die optreedt tegen autochtone hooligans, of past dat niet in je kraam?

filosoof
20 januari 2004, 00:42

Want wat?

En moet die agent dan van deur tot deur gaan? Hoe moet die wijkagent trouwens weten wat er zal gebeuren? Kan hij meeluisteren naar de gesprekken tussen boelzoekers op hun GSM? Wordt hij ingelicht?
Bobke,
D*t is het juist: een goeie wijkagent kent zijn pappenheimers en kan de boodschap overbrengen, aan de juiste vader die het doorgeeft aan de andere vaders...Als een betoging op til is dan kan je zeker zijn dat het AEL of de PVDA er propaganda voor maakt. Een betoging wordt niet per GSM in elkaar gestoken....

Bobke
20 januari 2004, 00:55

Want wat?

Bobke,
D*t is het juist: een goeie wijkagent kent zijn pappenheimers en kan de boodschap overbrengen, aan de juiste vader die het doorgeeft aan de andere vaders...Als een betoging op til is dan kan je zeker zijn dat het AEL of de PVDA er propaganda voor maakt. Een betoging wordt niet per GSM in elkaar gestoken....
Die reactie kwam niet van mij maar ik wil er toch op antwoorden.
Hoe zou die wijkagent moeten weten wat die vaders niet weten.
Die vent werkt waarschijnlijk ook maar van acht tot veertien uur.

filosoof
20 januari 2004, 00:55
Eindelijk geef je toe dat de politie eerst een toestand uit de hand heeft laten lopen en dan is opgetreden....

Filosoof, je bent van kwade wil, je blijft de feiten in Antwerpen en Borgerhout maar beliegen. Bij de laatste rellen waren jongeren bushokjes aan het afbreken, toen kwam de politie en die maakte er een einde aan. U noemt dat "Clint Eastwood spelen", ik noem dat de plicht van de politie

idem voor pro-Palestijnse betoging: politie stond op de Keyserlei, jongeren schuimen de Meri af met vernielzucht=> politie moet optreden

zoals Bobke al zei gaat uw redenering helemaal niet op: we kunnen volgens uw theorie dus maar beter geen politie bij voetbalmatchen inzetten aangezien de politie het toch uitlokt :roll: :roll: :roll: :roll:

en wou je nog iets kwijt over de "racistische" politie die optreedt tegen autochtone hooligans, of past dat niet in je kraam?

"Waar schreef ik uitlokken"? Slechte communicatie met dat deel van de bevolking, d*t wél!!
De rellen in Borgerhout waren voorspelbaar geweest, had de wijkagent die vent gekend..Maa néé, op basis vh archief van de GVA werd hij direct ontoerekeningsvatbaar verklaard: D*t had gerust de wettelijke tijd kunnen afwachten, dan waren de gemoederen niet zo verhit geweest. Daar ligt de fout niet bij de politie, maar bij het gerecht, tenzij de politie haar kennis over de dader niet direct aan het gerecht doorgaf: intern politieoorlogje, tussen gerechtelijke en politie of zoiets weetjewel... :?:

Het racisme zit hem niet zozeer bij het optreden tegen hooligans, dan wel in de (weigering van normale) contacten met de allochtone bevolking

Seba
20 januari 2004, 01:02
ik had het dus wel degelijk over de laatste rellen in Borgerhout
tja, na een tijd begin je tel natuurlijk kwijt te geraken :roll:

filosoof
20 januari 2004, 01:06
Bobke,
Zoals ik schreef: voor een betoging wordt propaganda gemaakt, postertjes en strooibriefjes... Zo weten de meeste betogers het ook: die gsm historie kan gelden voor een 20/30 man, niet meer...en d*t kan de politie wel aan,verondrerstel ik?
Die vent werkt waarschijnlijk ook maar van acht tot veertien uur
een werkdag van 6uur? ?Wat heb ik mijn tijd elders verspild!!Ik had bij de politie moeten gaan! zelfs zo, dan heeft hij een collega voor de rest van de dag, of niet??

Seba
20 januari 2004, 01:13
och Filosoof, het is roeien tegen de stroming in. Wat is je mening dan over de feiten aan de openbare zwembaden deze zomer? Ook aanleiding door de racistische politie, hadden die ook vermeden kunnen worden indien "de buurtagent eens zou gaan praten met de vaders", of houdt u het bij nevenverschijnselen van de hitte zoals Bertje Anciaux toch zo lief uitdrukte?

Bobke
20 januari 2004, 01:19
Zoals ik schreef: voor een betoging wordt propaganda gemaakt, postertjes en strooibriefjes... Zo weten de meeste betogers het ook: die gsm historie kan gelden voor een 20/30 man, niet meer...en d*t kan de politie wel aan,verondrerstel ik?
Die vent werkt waarschijnlijk ook maar van acht tot veertien uur
een werkdag van 6uur? ?Wat heb ik mijn tijd elders verspild!!Ik had bij de politie moeten gaan! zelfs zo, dan heeft hij een collega voor de rest van de dag, of niet??
Ik betwijfel of een wijkagent een aflosser heeft maar ik heb geen ondervinding met Antwerpen.
In het boerengat waar ik woon vindt je geen politie buiten de diensturen.

filosoof
20 januari 2004, 01:27
och Filosoof, het is roeien tegen de stroming in. Wat is je mening dan over de feiten aan de openbare zwembaden deze zomer? Ook aanleiding door de racistische politie, hadden die ook vermeden kunnen worden indien "de buurtagent eens zou gaan praten met de vaders", of houdt u het bij nevenverschijnselen van de hitte zoals Bertje Anciaux toch zo lief uitdrukte?
Seba, deze zomer is er wat boel femaakt door wat pubers: is er iets ernstig gebeurd? een Marokkaan werd neergestoken, geen Belg
en de pers heeft er in de komkommertijd een reusachtig probleem van gemaakt.... fel overroepen in mijn ogen..

Seba
20 januari 2004, 01:31
Seba, deze zomer is er wat boel femaakt door wat pubers: is er iets ernstig gebeurd? een Marokkaan werd neergestoken, geen Belg
en de pers heeft er in de komkommertijd een reusachtig probleem van gemaakt.... fel overroepen in mijn ogen..

als het allochtonen betreft is blijkbaar alles overroepen voor u: leuzen en vreugdekreten 15-jarige jongeren nadat hun leraar door het hoofd geschoten is worden door u afgedaan als puberstreken, met een groep van 150 man meisjes lastig vallen aan zwembaden, gsm's afpakken en dan nog vechten met de politie zijn ook puberstreken ofwat?

filosoof
20 januari 2004, 01:35

als het allochtonen betreft is blijkbaar alles overroepen voor u: leuzen en vreugdekreten 15-jarige jongeren nadat hun leraar door het hoofd geschoten is worden door u afgedaan als puberstreken, met een groep van 150 man meisjes lastig vallen aan zwembaden, gsm's afpakken en dan nog vechten met de politie zijn ook puberstreken ofwat?
en hup, Seba moet toegeven dat er rond de zwembaden niets ernstigs gebeurd is en hij haalt er een crimineel feit uit het buitenland bij, mwaarvan de dader even goed of eerder slecht Antillaan had kunnen zijn....

Seba
20 januari 2004, 01:38
en hup, Seba moet toegeven dat er rond de zwembaden niets ernstigs gebeurd is

met een groep van 150 man meisjes lastig vallen aan zwembaden, gsm's afpakken en dan nog vechten met de politie

:roll:

filosoof
20 januari 2004, 01:46
en hup, Seba moet toegeven dat er rond de zwembaden niets ernstigs gebeurd is

met een groep van 150 man meisjes lastig vallen aan zwembaden, gsm's afpakken en dan nog vechten met de politie

:roll:
150 man, aan 4 man per auto, dat is een autokaravaan van bijna 40 autos!!
wel veel!
:) en die kwamen zo per verrassing: 40 autos, zonder gesignaleerd te zijn? gewoon de tijd om parking te vinden boor 40 autos was de middag al voorbij!!:) Zou het kunnen dat de mensen enigszins "opgeblazen cijfers" rondstrooiden?? reken zelf na..:)

filosoof
20 januari 2004, 01:49
noem het maar de VTM-ZOMER!! :D een manier om tijdens de komkommertijd spannend nieuws te brengen....

Antoon
20 januari 2004, 10:32
Als je filosoof zijn berichten leest, dan is alles ok. Er zijn nooit echte rellen geweest met de allochtonen in Borgerhout, de marrokkaanse jongeren hebben nooit echt de sfeer verziekt rond de zwembaden door in groepen(altijd in groep) kinderen lastig te vallen, er is geen verloedering en afvalligheid van de buurten waarin ze wonen, de politie heeft het er niet moeilijker in de wijken waarf de Noord-afrikaanse bendes overvallen plegen en oude (Vlaamse) mensen afranselen voor een sjakosh (aan hun eigen oudjes komen ze niet), we kennen in Belgie geen echt probleem van criminaliteit door allochtonen, de moslim-extremisten die in ons land met nare intenties vertoeven zijn niet echt gevaarlijk en met heel weinig plannen, etc...

Het is hier werkelijk Disneyland, dankzij de Marokkanen en andere moslim allochtonen. Laat er nog maar een miljoen of tien komen. 't Is toch zo leuk voor onze toekomst. Oh, en vergeet ook niet de hoofddoeken toe te laten, de moslim-ayatollah's uit Saoudi Arabië en Iran in de moskeeën van Vlaanderen vrij van controle te laten prediken, nog meer geld te investeren in sociale woningen waar je eerst de marrokkanen laat wonen. Ze hebben het toch zo nodig, die arme rakkers.

Seba
20 januari 2004, 13:17
Als je filosoof zijn berichten leest, dan is alles ok. Er zijn nooit echte rellen geweest met de allochtonen in Borgerhout, de marrokkaanse jongeren hebben nooit echt de sfeer verziekt rond de zwembaden door in groepen(altijd in groep) kinderen lastig te vallen, er is geen verloedering en afvalligheid van de buurten waarin ze wonen, de politie heeft het er niet moeilijker in de wijken waarf de Noord-afrikaanse bendes overvallen plegen en oude (Vlaamse) mensen afranselen voor een sjakosh (aan hun eigen oudjes komen ze niet), we kennen in Belgie geen echt probleem van criminaliteit door allochtonen, de moslim-extremisten die in ons land met nare intenties vertoeven zijn niet echt gevaarlijk en met heel weinig plannen, etc...

Het is hier werkelijk Disneyland, dankzij de Marokkanen en andere moslim allochtonen. Laat er nog maar een miljoen of tien komen. 't Is toch zo leuk voor onze toekomst. Oh, en vergeet ook niet de hoofddoeken toe te laten, de moslim-ayatollah's uit Saoudi Arabië en Iran in de moskeeën van Vlaanderen vrij van controle te laten prediken, nog meer geld te investeren in sociale woningen waar je eerst de marrokkanen laat wonen. Ze hebben het toch zo nodig, die arme rakkers.

:lol: :lol: :lol:
allemaal omwille van de komkommertijd,die 200 Marrokanen in St. Niklaas zal wel opgezet spel van de VRT geweest zijn :lol:

filosoof
20 januari 2004, 13:23

Antoon,
Ik zeg niet dat er nooit problemen zijn, dat er geen diefjes zijn, die zijn er ongetwijfeld, maar elk incident wordt met factor 10 opgeblazen en veralgemeend door het zwartblok en door de sensatiepers...: een jongerenbende met enkele marokkanen pleegt een strafbaar feit? Plots worden ALLE Marokkanen daarvoor verantwoordelijk gesteld en zijn ALLE Marokkanen crimineel...
Er is wat herrie in en rond een aantal zwemdokken in de komkommertijd, genoeg om VTM en HLN wat bladvulling te geven? Nu, 6 maand later circuleren verhalen over een bende van 150 Marokkanen...150 ttz 40 autos: gewoon even narekenen en je ziet dat dat cijfer compleet overtrokken is....
En de mensen die deze opgeblazen verhalen verder vertellen zijn te goeder trouw maar misleid, d*t is pijnlijk...

De antwerpse politie, (zwaar VB-genoyauteerd) blijft in gebreke bij twee betogingen waarbij enkele ruiten sneuvelen en enkele misdadige elementen misbruik maken om te stelen en het wordt voorgesteld alsof we hier op de rand van een burgeroorlog staan, alsof we door islamietische horden overspoeld worden...en een ruim aantal mensen, bij gebrek aan betere informatie, en omdat er een element van spanning in zit dat hun saaie leven wat kruidt, geloven dat...:cry
Tegen die benadering, die platte veralgemeningen en dat aanzetten tot racisme verzet ik mij absoluut, of jij dat nu aangenaam vindt of niet... (en daar viseer ik geen van jouw teksten, anders zou je het al gelezen hebben onder die tekst!)
Al dat gestook komt maar één partij ten goede...http://users.pandora.be/amarcord/selys/jpg/open02.jpg

Antoon
20 januari 2004, 13:42
Filosoof,

Ik bedoel zeker geen persoonlijke aanval op jou. Laten we hier duidelijk over zijn.

Mijn sarcastisch bericht geeft anders wel serieus over hoe ik (en anderen) jouw berichten percipiëren.

Er zijn steeds grotere wijken (en ze blijven groeien) in onze steden waar je gewoon een en al hoofddoeken en jellaba's ziet rondwandelen, dat is niet overdreven of vergroot, dat is gewoon zo.
In diezelfde wijken kun je 's avonds beter op je hoede zijn, want er zijn jongerebendes (niet een paar jongeren samen, maar echte bendes) die er rondhangen, de jonge vrouwen lastig vallen, de oudjes overvallen om hun sjakos (geen uniek feitje, eerder dagelijkse kost!) etc....

De rellen in Brussel en Antwerpen waren wel meer dan gewoon een paar vandalen die ruiten ingooiden, eerder gerangeerde gevechten tussen politie en relschoppers (allemaal moslim-allochtonen). Het waren meer dan een paar ramen die sneuvelden, maar ook auto's die vernield werden, bushokken en lichtpalen met de grond gelijk gemaakt, stenen van de trottoir uitgerukt en op alles wat er stond gegooid. En niet te vergeten, mensen die er rondliepen kregen mot, gehandicapt of niet, je werd gewoon neergemept.

Kom het dan niet verkleinen tot wat probleempjes en hier en daar een relletje. Het is veel ergder dan dat. En het blijft hier niet bij, geloof me.

You ain't seen nothing yet.

filosoof
20 januari 2004, 13:58

Antoon,
Ik zeg niet dat er nooit problemen zijn, dat er geen rellen en diefjes zijn, die zijn er ongetwijfeld, maar elk incident wordt met factor 10 opgeblazen en veralgemeend door het zwartblok en door de sensatiepers...: een jongerenbende met enkele marokkanen pleegt een strafbaar feit? Plots worden in een zekere pers ALLE Marokkanen daarvoor verantwoordelijk gesteld en zijn ALLE Marokkanen crimineel...
Er is herrie in en rond een aantal zwemdokken in de komkommertijd, genoeg om VTM en HLN wat bladvulling te geven? Nu, 6 maand later, circuleren indianenverhalen over een bende van 150 Marokkanen...150 (ttz 40 autos!): gewoon even narekenen en je ziet dat dat cijfer compleet overtrokken is....
En de mensen die deze opgeblazen verhalen verder vertellen zijn echt te goeder trouw maar misleid, d*t is pijnlijk...
Verloedering in de buurten waar ze wonen? Ja, die is er, maar waarom? Omdat ze in de goedkoopste, meest verloederde wijken gaan wonen, om de eenvoudige reden dat ze onderaan de maatschappellijke ladder staan.
Ook omdat ze dikwijls geen stemrecht hebben en dat de gemeentebesturen het renderender vinden "blanke" stemgerechtigde wijken éérst te bedienen en te herwaarderen, met het oog op de volgende verkiezingen...

De antwerpse politie, (zwaar VB-genoyauteerd) blijft in gebreke bij twee betogingen waarbij een aantal ruiten sneuvelen en enkele misdadige elementen misbruik maken om te stelen en het wordt voorgesteld alsof we hier op de rand van een burgeroorlog staan, alsof we door islamietische horden overspoeld worden...en een ruim aantal mensen, bij gebrek aan betere informatie, en omdat er een element van spanning in zit dat hun saaie leven wat kruidt, geloven dat...:cry:
Indien de extremisten onder de islamieten gevaarlijk zijn, dan zijn ze wel hoogst inefficiënt, als je hun palmares bekijkt... Wij getwee zouden samen, met gebruik van huis-, tuin-, en keukenproducten meer schade kunnen aan richten op 3 maand dan wat islamextremisten in dit land deden in 10 jaar...geef toe :).
Hoofddoeken? Die storen enkel als jij daar ook een symbool in ziet, ipv je schouders er voor op te halen...

Als er objectieve criteria gehanteerd worden voor sociale woningen is er geen enkel probleem. Of ze worden voorgetrokken? Ik ken ook Vlamingen die worden "voorgetrokken", en sommigen daarvan weten zélf niet eens waarom zij die villa in Wilrijk toegewezen krijgen...(persoonlijk meegemaakt geval... een weduwe zonder kinderen ten laste in een ruime villa met 3 of 4 slaapkamers en tuin, en ze heeft er écht geen idee van waarom d*t in haar schoot is gevallen) Ik gun het haar wel...:)

Tegen die benadering, die platte veralgemeningen en dat aanzetten tot racisme verzet ik mij absoluut, of jij dat nu aangenaam vindt of niet... (en daar viseer ik geen van jouw teksten, anders zou je het al gelezen hebben onder die tekst!)
Al dat gestook komt maar één partij ten goede...

Antoon
20 januari 2004, 14:09
Filosoof,

Ik bedoel zeker geen persoonlijke aanval op jou. Laten we hier duidelijk over zijn.

Mijn sarcastisch bericht geeft anders wel serieus over hoe ik (en anderen) jouw berichten percipiëren.

Er zijn steeds grotere wijken (en ze blijven groeien) in onze steden waar je gewoon een en al hoofddoeken en jellaba's ziet rondwandelen, dat is niet overdreven of vergroot, dat is gewoon zo.
In diezelfde wijken kun je 's avonds beter op je hoede zijn, want er zijn jongerebendes (niet een paar jongeren samen, maar echte bendes) die er rondhangen, de jonge vrouwen lastig vallen, de oudjes overvallen om hun sjakos (geen uniek feitje, eerder dagelijkse kost!) etc....

De rellen in Brussel en Antwerpen waren wel meer dan gewoon een paar vandalen die ruiten ingooiden, eerder gerangeerde gevechten tussen politie en relschoppers (allemaal moslim-allochtonen). Het waren meer dan een paar ramen die sneuvelden, maar ook auto's die vernield werden, bushokken en lichtpalen met de grond gelijk gemaakt, stenen van de trottoir uitgerukt en op alles wat er stond gegooid. En niet te vergeten, mensen die er rondliepen kregen mot, gehandicapt of niet, je werd gewoon neergemept.

Kom het dan niet verkleinen tot wat probleempjes en hier en daar een relletje. Het is veel ergder dan dat. En het blijft hier niet bij, geloof me.

:wink:

filosoof
20 januari 2004, 14:45
Filosoof,

:wink:
Antoon,
Ik nam het niet persoonlijk op :)
Ik ben al door héél wat allochtonenwijken gewandeld (understatement: mijn living ziet uit op een aantal sociale huisvestingsblokken met hoog allochtoongehalte) en noch ik, noch mijn familie hebben ooit problemen gehad in die zin met allochtonen, niet in Brussel, en niet in Antwerpen, waar mijn vrouw 10 jaar les gaf in een concentratieschool en mijn zoon vanaf de kleutertuin schoolliep in scholen met hoog allochtoongehalte. Als we problemen gekend hadden daarmee, denk je dan écht dat we wéér aan de rand van een wijk met een hoog allochtoongehalte zouden zijn gaan wonen? Dat we regelmatig eens een weekje Marseille zouden meepikken, aan de rand van de algerijnse wijk? :)

Wat die rellen betreft: ik maakte de staking van '61 in Antwerpen en de rellen van mei '68 in Brussel mee, ik heb zelfs een vage herinnering aan Grace Berleur...Ik werd in de kazerne geconsigneerd om eventueel op te treden tegen de grote dokwerkerstaking in 1970 of 71. Ik was in Palestina en Israel (een nacht onder artillerievuur) Ik heb ooit zelfs eens na een betoging een koers gehouden met een viertal politieagenten die absoluut de (blauwe) vlag die ik droeg wilden buitmaken, tevergeefs voor hen :)
Ik maakte ooit een gewapende overval mee van véél te dicht bij (3meter, mitraillette en pistoolgemaskerde daders), werd zélf overvallen in Barcelona(origine dader onbekend, hij ontsnapte me), twee keer in elkaar getimmerd bij "gewone" verkeersagressie (Vlamingen!), mijn vrouw gebagjacked in Palermo (maar de daders ingehaald :))
Misschien heb ik genoeg in die zin meegemaakt om niet meer zo vlug schrik te pakken..:):lol: (de lijst is onvolledig)
I've seen a lot, YOU ain't seen nothing yet :lol: wait until you've got my age!
dat hoort erbij... it's life.(en liever wat allochtonen dan SS-ers, zoals mijn ouders het meemaakten!) Met die allochtonen kan je tenminste al eens een gemoedelijke babbel slaan. (écht waar, probeer maar! :) )

Strop
20 januari 2004, 15:31
@Filosoof

150 man da's idd +/- 40 auto's

of

een 3-tal lijnbussen (5 als je andere passagiers meerekend) die zowat om de 20 min De Ster in St-Niklaas aandoen. Met het gewone openbaar vervoer kan je heel snel een redelijke troepenmacht op de been brengen.
150 is echt niet veel en moeilijk bijeen te brengen.

filosoof
20 januari 2004, 19:33
@Filosoof

150 man da's idd +/- 40 auto's

of

een 3-tal lijnbussen (5 als je andere passagiers meerekend) die zowat om de 20 min De Ster in St-Niklaas aandoen. Met het gewone openbaar vervoer kan je heel snel een redelijke troepenmacht op de been brengen.
150 is echt niet veel en moeilijk bijeen te brengen.
Zei iemand die duidelijk ervaring heeft met troepenbewegingen...NSV of VB, Strop??