PDA

View Full Version : Wanneer ontploft de bom?

Darwin
15 januari 2004, 18:34
DEN HAAG (ANP) -

De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald. De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een van hen. De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. ,,Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad.'' Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. ,,Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt.''

Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen. Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten. Volgens een politiewoordvoerder is voor elke demonstratie een vergunning nodig en die ontbreekt voor deze bijeenkomst. Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de jongeren.

De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. ,,Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen.'' Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel met hem op. ,,Murat was altijd de pineut. Ze pakken altijd de grootsten en laten je nooit uitpraten.'' Erkan vertelt dat zijn vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat een peuk in de aula zou hebben gegooid. ,,Toen heb ik nog tegen hem gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer gezien.''

Een moord op een leraar door een leerling hadden we nog niet meegemaakt. Maar tijd om te bekomen kregen we niet want kort erop kregen we het bovenstaande bericht in onze maag gesplitst.

De moordenaar krijgt spontaan de steun van tientallen medemoslims die bovendien van plan zijn om tijdens de herdenkingsdienst voor de vermoorde conrector grote foto's van hun geliefde vriend, de moordenaar mee te nemen. Wie zei er ook weer dat Marokkanen erger zijn dan Turken en dat Turken veel beter geïntegreerd zijn?

Volgens mij wordt het meer en meer duidelijk dat de grote uitbarsting niet meer te vermijden is. De vraag is enkel nog wanneer breekt de grote revolutie en burgeroorlog los, "Wanneer ontploft de bom"?

Vlaamse Leeuw
15 januari 2004, 18:38
Het is niet omdat er een leraar wordt doodgeschoten door een jongeman van allochtone afkomst, dat er een burgeroorlog in Europa gaat komen.

Darwin
15 januari 2004, 18:41
Die moord was "gewoon" een van de zovele extreme feiten in een steeds verder escalerende spiraal.

Wie dit niet ziet...

boer_bavo
15 januari 2004, 18:41
Het is niet omdat er een leraar wordt doodgeschoten door een jongeman van allochtone afkomst, dat er een burgeroorlog in Europa gaat komen.
Wel als elke misdaad die door een allochtoon gedaan wordt (cfr Mc-donalds overval) door een hele groep van die allochtone bevolking afgedaan wordt als een misdaad van de autochtonen tegen de allochtonen.

Maar laten we niet vergeten dat het maar een klein fenomeen is, bij eigenlijk maar 1 groep allochtonen. En, als de bom barst, dan winnen we toch.

Vlaamse Leeuw
15 januari 2004, 18:45
[quote=Vlaamse Leeuw]Wel als elke misdaad die door een allochtoon gedaan wordt (cfr Mc-donalds overval) door een hele groep van die allochtone bevolking afgedaan wordt als een misdaad van de autochtonen tegen de allochtonen.

We zouden van een burgeroorlog kunnen spreken in Europa, indien in elk land alle allochtonen een opstand zouden beginnen tegen de autochtonen. Dit lijkt me wat ver gezocht.

Maar laten we niet vergeten dat het maar een klein fenomeen is, bij eigenlijk maar 1 groep allochtonen. En, als de bom barst, dan winnen we toch.

Waarom zouden we dit winnen? Evengoed kunnen we dit verliezen.

boer_bavo
15 januari 2004, 18:47
Omdat het, volgens mij, over een marginaal fenomeen gaat. Een paar politierazzia's, en de grootste problemen zijn opgelost.

Darwin
15 januari 2004, 18:49
We zouden van een burgeroorlog kunnen spreken in Europa, indien in elk land alle allochtonen een opstand zouden beginnen tegen de autochtonen. Dit lijkt me wat ver gezocht.

Sommige mensen zijn echt ziende blind...

:?

Vlaamse Leeuw
15 januari 2004, 18:50
Omdat het, volgens mij, over een marginaal fenomeen gaat. Een paar politierazzia's, en de grootste problemen zijn opgelost.

Er zijn inderdaad soms problemen tussen autochtonen en allochtonen, maar u had het dat we de oorlog zeer zeker zouden winnen indien die er ooit zou komen.

Een oorlog is toch nog wat anders dan een aantal marginale fenomenen. Bij een oorlog zou heel de autochtone gemeenschap opstaan en in opstand komen, dus niet een aantal kleine groepen.

Vlaamse Leeuw
15 januari 2004, 18:50

En hoe zouden we dan tot deze oorlog komen?

Coekie
15 januari 2004, 19:35
Er zijn natuurlijk wat problemen met een deel van de jeugd, voornamelijk de allochtone jeugd. Deze moeten echter niet overdreven worden.

Wanneer men erin slaagt om deze problemen op de spits te drijven dan is het inderdaad wel mogelijk dat de samenlevingsproblemen uitgroeien tot een gewelddadig conflict. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het tot een echte burgeroorlog komt, al is het maar dat ze dan zowel tegen een politiesysteem, een geregeld leger en dat zonder steun van het overgrote deel van de bevolking.

In alle geval lijkt mij het beste om het conflict proberen te beheersen ipv het te laten exploderen.

Coekie

ydde
15 januari 2004, 19:45
Vlaamse Leeuw:
ydde:
Omdat de krapuleuze moslims daarboven op nog dikke lafaards zijn ook.
Als ze niet minstens met 5 * 6 keer meer in de meerderheid zijn, of ze ondervinden vastberaden tegenstand smeken ze om genade ... Daarna ploffen ze natuurlijk met zekerheid een mes in uw rug! Niet van horen zeggen zenne!

Darwin
15 januari 2004, 21:21
Een interview met jongeren in de eenentwintigste eeuw:

Of er hier op de school wapens zijn? Wel, één op vier heeft een mes op zak.

Vuurwapens? Ik heb ze hier al wel gezien, zo'n één op honderd heeft in onze school een vuurwapen. Velen hebben dat voor de veiligheid, voor als het eens verkeerd afloopt of zo, je weet maar nooit.

Die moord? Ja spijtig hé, maar we kunnen het wel begrijpen, die leraars kunnen soms echt ambetant doen hé. De leraars zouden beter wat opletten.

Fictie? Neen "gewoon" een artikel uit Gazet Van Antwerpen van vandaag die enkele Turkse jongeren van een school uit de Eikenstraat in Antwerpen interviewde.

www.siha.be
www.gva.be

Vlaamse Leeuw
15 januari 2004, 21:44
@ Darwin

Het is niet omdat een aantal jongeren wapens - gaande van messen tot vuurwapens - meebrengen naar de school dat we afsteven op een Europese burgeroorlog tussen autochtonen en alochtonen.

Bobke
15 januari 2004, 22:34
@ Darwin

Het is niet omdat een aantal jongeren wapens - gaande van messen tot vuurwapens - meebrengen naar de school dat we afsteven op een Europese burgeroorlog tussen autochtonen en alochtonen.
Wapendracht is verboden in België, waarom wordt niet opgetreden.?

Darwin
15 januari 2004, 22:46
@ Darwin

Jij bent blijkbaar niet op de Turnhoutse Baan geweest tijdens de rellen in het najaar van 2002.

Ik wel, en ik merkte praktisch geen verschil met de beelden die je op TV te zien kreeg uit Palestina of Libanon indertijd.

Dat mensen massaal op partijen als Vlaams Blok en Lijst Pim Fortuyn stemmen belooft ook al niet veel goeds.

Ieder die dat wil zien merkt toch dat er een continuë toename is van allochtoon geweld. En dat geweld wordt steeds extremer en niets ontziender. Ieder die dat wil zien merkt toch dat de allochtonen radicaliseren.

Merken we dat gaandeweg spanningen zich vanzelf oplossen? Neen, de spanningen nemen allengs toe. Politiekers vinden dat ze moeten ingrijpen en willen fundamentalistische en anti-westerse gebruiken als het provocatief dragen van de hoofddoek verbieden.

Dit alles doet mij denken aan de barensweeën voor een bevalling of de aardbevingen die aan een vulkaanuitbarsting voorafgaan. Ook die worden naarmate de "uitbarsting" dichterbij komt heviger en komen net als de conflicten met de allochtonen steeds sneller achter elkaar.

Suetonius
15 januari 2004, 23:02
Ik denk enerzijds dat je dit voorval niet uit zijn proporties moet trekken en aan massahysterie moet gaan doen,dat is tenslotte nergens goed voor,anderzijds dnek ik ook wel dat men eens goed moet gaan denken hoe men de maatschappij terug leefbaar kan maken voor iedereen zonder dat mensen bang moeten zijn om op straat te komen maar tegelijkertijd zonder te vervallen in politiestaten waar de privacy volledig wegvalt en "big brother is watching you" voor geveinsde veiligheid zorgt.
Misdadigers mieten gestraft worden,maar op basis van de misdaden en niet op basis van de nationaliteit/huidskleur en hierbij moet uitwijzing tot de strafmaatregelen behoren zonder meer.
Dan een iets gevoeligere kwestie: een overmulticulturele samenleving zal nooit werken en daarom zou men er beter aan doen slechts een bepaalde procent aan vreemdelingen toe te laten in elk land (ik weet dat dit onmenselijk klinkt en dat het niet gaat over vee maar over mensen,maar toch is dit de enige efficiente methode om de wereld een stukje aangenamer te maken voor iedereen( iedereen wil nog een beetje eigenheid bewaren hoe je het nu draait of keert)

Top Dog
15 januari 2004, 23:10
Nu!

Dimitri
16 januari 2004, 00:18

In een groot deel van Europa, t.w.
- een aantal landen in Noord-Europa
- heel Midden- en Oost-Europa m.u.v. Bosnië, Albanië e.o. en Bulgarije
- landen als Ierland, Luxemburg, Portugal
wonen nauwelijks moslims, dus een opstand lijkt me daar vrij onwaarschijnlijk. Alleen in West-Europa is een grote allochtone moslimgemeenschap.

Weisse Wolf
16 januari 2004, 01:17
Het een en ander zal afhangen of we het immigratiebeleid dat we vandaag de dag kennen blijven aanhouden. Door de massale instroom van vreemdelingen, gezinshereniging, importhuwelijken,... worden we mss ooit een etnische minderheid. Ook steeds meer mensen ontvluchten onze steden, dit kan op termijn een probleem worden. Het politieke klimaat in Europa is in betrekkelijk korte tijd drastisch veranderd. De aanslagen van 11-9 hebben daarbij een belangrijke rol gespeeld. De vraag is, hoe het moslimfundamentalisme zal evolueren en welk effect zal dit hebben op de moslimgemeenschappen in W-Europa. De radicalisering van de islam is op zijn minst zorgwekkend te noemen. Veel zal ook afhangen van wat er beweegt in de ons omringende buurlanden. Eens het boeltje daar ontvlamt kan de vonk snel overslaan op ons. Het heeft in ieder geval alle ingredienten om een explosieve cocktail te worden. Aan paniekvoetbal moeten we niet doen, maar we moeten er op zijn minst voor zorgen dat het nooit zover kan komen.

filosoof
16 januari 2004, 02:00

Andere zijn ziende blind en slaan wild om zich heen, zoals deze Darwin.

k9
16 januari 2004, 07:33
Volgens mij wordt het meer en meer duidelijk dat de grote uitbarsting niet meer te vermijden is. De vraag is enkel nog wanneer breekt de grote revolutie en burgeroorlog los, "Wanneer ontploft de bom"?

:lol: :lol: :lol: paranoia slaat weer toe :lol: :lol:

k9
16 januari 2004, 07:37
[quote=boer]

Inderdaad "de allochtonen zijn zo divers dat je even bang moet zijn van een invasie van de rest van de wereld.

Niet echt het gaat hier over enkele miljoenen europeanen op een totale 300+miljoen bevolking. Enkele miljoenen die ongetraind, onbewapend,ongeleid,... zijn dat tegen de enkele miljoenen soldaten en politie in europa. Geen kans zou ik zeggen.

Antoon
16 januari 2004, 13:13

Het gaat niet over deze feit in het bijzonder, maar over de algemene spanningen tussen de moslim-allochtonen en de rest van de Europese bevolking.

Regelmatig is er een uit de hand gelopen feit, zoals deze moord op een leraar, waardoor de autochtoonse bevolking weer een beetje meer geïrriteerd wordt door de moslims. En geloof me vrij, de irritatie is nu reeds enorm hoog.

Je hebt ook feiten waarbij een moslim wordt gedood, zoals bijvoorbeeld de overvaller op een mac donalds die door aanrukkende politiemensen fataal is geraakt. Of nog, de moord op die moslim-leraar in Antwerpen door een psychiatrisch patiënt. In deze gevallen komen er gewoon telkens ruchtbare verontwaardigingen door de allochtonen, en in meer en meer gevallen ook rellen.

Dit gebeurt zo ook in Frankrijk, Nederland, Duitsland, noem maar op...

Ik kan mij echt wel inbeelden dat er op een dag in een van onze Europese landen de figuurlijke druppel valt, waardoor rellen niet alleen uitbreiden, maar ook fataal aflopen. Met een ketting-reactie bij de andere moslim-gemeenschappen in Europa.

Zware gevechten tussen allochtoonse relschoppers en de ordediensten, moordpartijen en terroristische aanslagen, en uiteraard vergelding van de eigen bevolking alsook politie-eenheden (leger?) die moeten ingrijpen.
Een burgeroorlog is gewoon een naam. Het scenario is in ieder geval heel plausibel.

k9
16 januari 2004, 13:20
Zware gevechten tussen allochtoonse relschoppers en de ordediensten, moordpartijen en terroristische aanslagen, en uiteraard vergelding van de eigen bevolking alsook politie-eenheden (leger?) die moeten ingrijpen.
Een burgeroorlog is gewoon een naam. Het scenario is in ieder geval heel plausibel.

Net echt je vergeet steeds dat er niet 1 groep allochtonen/vreemdelingen is. Je hebt een heel diverse groep van allerlei verschillende kleinere groepjes die dikwijls onderling nog minder uit kunnen staan dan de autochtone bevolking.

Antoon
16 januari 2004, 13:23
Je hebt gelijk, maar wanneer het om moslims gaat, dan heeft de dood van een van hen door een autochtoon vaak een effect van eenheidsgevoel.

Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees voor het ergste. En ik denk dat we hier geen 10 jaar meer op moeten wachten.

k9
16 januari 2004, 13:27
Je hebt gelijk, maar wanneer het om moslims gaat, dan heeft de dood van een van hen door een autochtoon vaak een effect van eenheidsgevoel.
Niet echt het zijn nog steeds de bevolkingsgroepen, arabieren bijvoorbeeld. Turken (of van turkse afkomst) zal je daar amper bijvinden en al de rest van de alochtonen al helemaal niet.

Tel daarbij dat vele moslims ingeburgerd zijn en mee zullen doen met europa,... Nee het zal een hele kleine groep zijn die zoiets doet.

Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees voor het ergste. En ik denk dat we hier geen 10 jaar meer op moeten wachten.

Ik denk van wel als het ooit al gebeurd wat ik ten zeerste betwijfel.

Darwin
16 januari 2004, 13:47
Eergisteren gezien op de Nederlandse TV naar aanleiding van de gebeurtenissen in Den Haag.

De auteur Hans Krikke volgt al een hele tijd allochtone jongeren en is tot de verbazingwekkende conclusie gekomen dat niet minder dan 25% van de allochtonen met zeer zware levensproblemen kampt.

De spanningen tussen de cultuur thuis en deze van de Nederlandse buitenwereld zijn zo groot dat vele allochtonen kampen met depressiviteit.

Bij de jongeren leiden deze spanningen dus gemakkelijk tot de uitbarstingen van geweld en de continuë golven van criminaliteit waar we hier door overspoeld worden.

De multiculturele samenleving kweekt moordenaars, zeker als die allochtone jongeren uit een achtergrond komen waar een moordenaar de meest invloedrijke persoonlijkheid uit hun cultuur is. Dit in tegenstelling tot de (ex-)christenen wier meest invloedrijke persoonlijkheid - net als Pim Fortuyn - vermoord werd.

Hanne
16 januari 2004, 13:49
Ik raad iedereen aan het boek van Abou Jah Jah eens te lezen ( ….ken je vijand :twisted: ).
De rode draad door heel zijn betoog is het arabisch-nationalisme : hij wil als het ware een aparte moslimstaat (zonder geografische grenzen, volgens het al-umma-principe) in Europa vestigen). Hierdoor hoeven islamitische migranten niet te integreren, en zeker niet te assimileren, en zouden ze volledig volgens de islamitische religieuse en politieke ideologie NAAST de Europese autochtonen moeten kunnen leven. Hij schrijft er ook bij dat geweld niet zal geschuwd worden als de arabisch-islimatische al-umma niet krijgt waar ze recht op heeft, en als er tegenwerking uit autochtone hoek komt op hun ‘legitieme eisen’. We zijn verwittigd.
Voor de rest hoeven we geen schrik te hebben : die Arabisch-europese umma zal zich politiek vertalen in een sociaal-democratie.
Merkwaardig en zeer grappig is de stelling van Jah Jah dat de “democratie” een uitvinding van de islam is.

filosoof
16 januari 2004, 14:18
Ik raad iedereen aan het boek van Abou Jah Jah eens te lezen ( ….ken je vijand :twisted: ).
De rode draad door heel zijn betoog is het arabisch-nationalisme : hij wil als het ware een aparte moslimstaat (zonder geografische grenzen, volgens het al-umma-principe) in Europa vestigen). Hierdoor hoeven islamitische migranten niet te integreren, en zeker niet te assimileren, en zouden ze volledig volgens de islamitische religieuse en politieke ideologie NAAST de Europese autochtonen moeten kunnen leven. Hij schrijft er ook bij dat geweld niet zal geschuwd worden als de arabisch-islimatische al-umma niet krijgt waar ze recht op heeft, en als er tegenwerking uit autochtone hoek komt op hun ‘legitieme eisen’. We zijn verwittigd.
Voor de rest hoeven we geen schrik te hebben : die Arabisch-europese umma zal zich politiek vertalen in een sociaal-democratie.
Merkwaardig en zeer grappig is de stelling van Jah Jah dat de “democratie” een uitvinding van de islam is.
Hanne,
Jij herinnert je het kiesresultaat van Abou Yahyah niet, vermoed ik :lol:

k9
16 januari 2004, 14:19
Hanne,

Ach ja 0.1% was zo'n schitterend resultaat. :-)

Seba
16 januari 2004, 14:28
Hanne,

hij kan het altijd op een niet-democratische manier uiten. Dat hebben de handelaars op de Meir en Turnhoutsebaan ook al een dikwijls mogen meemaken

Suetonius
16 januari 2004, 14:37
abou jah jah is een gevaarlijk kereltje,een gewone leek wiens bankrekening men blokkeert en wie constant door de staatsveiligheid in het oog wordt gehouden zou nooit zolang vrij rondlopen en de media halen ,zijn ideeen verkondigen enz enz.........abou jah jah krijgt veel te veel steun uit hoeken waar men dus blijkbaar niet tegen opgewassen is

circe
16 januari 2004, 15:00
Die instelling van Jahjah stond al van in het begin vermeld in hun "VISIE".
Ik had het gevoel dat ik de enigste (of een van de weinigen) was die de onderliggende dreiging in die visie van in het begin doorhad.

Dit werd echter door de meesten als "paranoïa" beschouwd.

Ik ben dus blij dat hij het in zijn boek op een meer duidelijke manier verwoord heeft.... oef!

" Eenheid: aanmoedigen van economische en politieke integratie in de Arabische wereld. Dit zou moeten leiden tot vestiging van een federale Arabische staat op alle Arabische bodem. Deze staat is het uiteindelijke doel van de nationale strijd van het Arabische volk. Arabische eenheid is ook de politieke oplossing voor het legitieme streven van etnische en taalkundige minderheden, die recht hebben op hun eigen zelfbestuurde regio's binnen de Arabische federatie.

De Arabische natie behoort tot de islamitische gemeenschap, de Ummah. De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.

"

manta
19 januari 2004, 22:19
De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.

"
Islamitische wereldoverheersing bedoeld u... :twisted:

Max
21 januari 2004, 09:40
Als er een opstand komt liefst zo vroeg mogelijk. Want nu zijn ze maar met weinig.

Maar tot een burgeroorlog zal het waarschijnlijk niet komen. Frankrijk en Belgïe zijn hun integratiebeleid aan het verscherpen en de eerste stappen aan het zetten om doelgericht repressief tegen de Islamistische ideologie op te treden. Noord-Europa en Zuid-Europa zullen wel volgen. Het hoofddoek is het begin.

Als er maar vroeg genoeg een integratiebeleid komt van buigen of breken zal er nooit een grote opstand komen.

k9
21 januari 2004, 10:25
De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.

"

De arabische staat zal in de toekomst niks meer zijn. Over enkele decenia beginnen de oliebronnen op te drogen en dan hebben ze niks meer gevolg exit arabische staten en een verval naar 3e wereldlanden .

De spil zal eerder landen zoals indonesie zijn.

Antoon
21 januari 2004, 10:32
Als er een opstand komt liefst zo vroeg mogelijk. Want nu zijn ze maar met weinig.

Maar tot een burgeroorlog zal het waarschijnlijk niet komen. Frankrijk en Belgïe zijn hun integratiebeleid aan het verscherpen en de eerste stappen aan het zetten om doelgericht repressief tegen de Islamistische ideologie op te treden. Noord-Europa en Zuid-Europa zullen wel volgen. Het hoofddoek is het begin.

Als er maar vroeg genoeg een integratiebeleid komt van buigen of breken zal er nooit een grote opstand komen.

"Burgeroorlog" is inderdaad een groot woord. Maar wat we weinig of niet lezen en zien in de media, is dat de grote Franse steden te kampen hebben met zware rellen, bijna dagelijks, zeker wekelijks, waarbij allochtone jongerenbendes slaags raken met de ordediensten en waarbij tientallen auto's in brand worden getoken.
Dit is nu reeds jaren aan de gang, en zelfs de Franse minister van Binnenlandse Zaken (Nicolas Sarkozy) die een vij sterk beleid voert tegen de criminaliteit geeft toe dat het probleem van de rellen in de 'cités' heel moeilijk op te lossen zijn.

k9
21 januari 2004, 10:39
"Burgeroorlog" is inderdaad een groot woord. Maar wat we weinig of niet lezen en zien in de media, is dat de grote Franse steden te kampen hebben met zware rellen, bijna dagelijks, zeker wekelijks, waarbij allochtone jongerenbendes slaags raken met de ordediensten en waarbij tientallen auto's in brand worden getoken.

Dagelijks is compleet overdreven wekelijks ook. Toon eens de laatste 2 rellen die daar zouden gebeurt zijn .

Dit is nu reeds jaren aan de gang, en zelfs de Franse minister van Binnenlandse Zaken (Nicolas Sarkozy) die een vij sterk beleid voert tegen de criminaliteit geeft toe dat het probleem van de rellen in de 'cités' heel moeilijk op te lossen zijn.

Inderdaad er zijn daar serieuzen problemen.