PDA

View Full Version : Amerikanen onbekwaam om wapens op luchthavens op te sporen?

Rudi Dierick
16 januari 2004, 01:05
Volgesn The Independent is er in Londen een Soedanees aangekomen na een vlucht vanuit de VS met kogels op zak. Zou dat toch héél die cowboy-dingens in Washington met chief george Bubububuschka toch enkel maar een filmdecor zijn?

http://news.independent.co.uk/uk/crime/story.jsp?story=481367

Seba
16 januari 2004, 01:07
Volgesn The Independent is er in Londen een Soedanees aangekomen na een vlucht vanuit de VS met kogels op zak. Zou dat toch héél die cowboy-dingens in Washington met chief george Bubububuschka toch enkel maar een filmdecor zijn?

't was naar Londen hé :lol:

Bobke
16 januari 2004, 02:00

Welke kogels ?
Kunstof projectielen ?

filosoof
16 januari 2004, 02:12

Ik was in september october in de US en nam er enkele malen het vliegtuig:
take of your watch, your shoes and your belt, empty your pockets, please, but keep up your pants: méér dan eens gehoord en gedaan :lol: maar ik zag ook de folder van wat in de geregistreerde baggage wél en niet toegelaten is: een ongeopende verpakking munitie is wel degelijk toegelaten (een wapen niet). Dat is dus een verklaring voor wat in Londen gevonden werd.

Foundation
16 januari 2004, 02:17
Een ongeopende verpakking pistolen ook?

Amerikanen... wanneer zullen ze het leren?

filosoof
16 januari 2004, 02:19

Ach, munitie zonder wapen, wat doe je ermee?

Foundation
16 januari 2004, 02:23
De vlam erin zetten, misschien? (Kogels van tegenwoordig durven al eens ontploffend te zijn, dus gevuld met springstof).

filosoof
16 januari 2004, 02:25
De vlam erin zetten, misschien? (Kogels van tegenwoordig durven al eens ontploffend te zijn, dus gevuld met springstof).
enkele gram rookloos poeder en een slaghoedje....

Foundation
16 januari 2004, 02:40
Bwoa als ge daar is mee zwaait is het genoeg om een paar hartaanvallen bij bejaarde reizigers uit te lokken... Of een reactie van een Texaanse medepassagier, die denkt dat hij Amerika zou kunnen redden door op de vuist te gaan en de kerel de nek om te draaien...

filosoof
16 januari 2004, 02:44
vergeet niet dat die munitie dan in de bagageruimte reist, ver buiten je bereik...

Bobke
16 januari 2004, 11:29

take of your watch, your shoes and your belt, empty your pockets, please, but keep up your pants: méér dan eens gehoord en gedaan :lol: maar ik zag ook de folder van wat in de geregistreerde baggage wél en niet toegelaten is: een ongeopende verpakking munitie is wel degelijk toegelaten (een wapen niet). Dat is dus een verklaring voor wat in Londen gevonden werd.
Ik vraag mij af of wapens inderdaad niet toegelaten zijn onder welbepaalde omstandigheden als bagage. Hoe gaan jagers op groot wild zich anders verplaatsen. Iemand een idee?

filosoof
16 januari 2004, 13:22
Ik vraag mij af of wapens inderdaad niet toegelaten zijn onder welbepaalde omstandigheden als bagage. Hoe gaan jagers op groot wild zich anders verplaatsen. Iemand een idee?
Bobke,
Logisch gezien kan dat mits aanvraag of bijzondere verpakking.Ik weet eerlijk gezegd niet meer of de folder "guns", "firearms" of "handguns" vermelde en of er verwezen werd naar een bijzondere toestemming, juist dat zinnetje over ongeopende verpakkingen munitie is me opgevallen.
Mijn vrouw had een nagelschaartje van 10cm in haar handtas, en d*t werd aangeslagen... Ik kan met blote handen meer schade aanrichten dan mijn vrouw met d*t schaartje :) De logica en het gezond verstand leken niet echt mee te spelen...

Seba
16 januari 2004, 13:44

Ach, munitie zonder wapen, wat doe je ermee?

da komt hard aan als ge da smijt zene :lol:

Bobke
16 januari 2004, 16:56
Bobke,
Logisch gezien kan dat mits aanvraag of bijzondere verpakking.Ik weet eerlijk gezegd niet meer of de folder "guns", "firearms" of "handguns" vermelde en of er verwezen werd naar een bijzondere toestemming, juist dat zinnetje over ongeopende verpakkingen munitie is me opgevallen.
Mijn vrouw had een nagelschaartje van 10cm in haar handtas, en d*t werd aangeslagen... Ik kan met blote handen meer schade aanrichten dan mijn vrouw met d*t schaartje :) De logica en het gezond verstand leken niet echt mee te spelen...
Ik weet het ook niet maar veronderstel dat het inderdaad kan mits bij voorbaat aangevraagd.
Zoiets als in België; wapens ongeladen in slotvaste koffer, munitie afzonderlijk verpakt ?

Coekie
16 januari 2004, 17:44
Het is wel merkwaardig dat men 'wapens' als kleine nagelschaartjes afneemt om enkele meters na de controle glazen flessen te verkopen.

Ik wordt vele liever aangevallen door iemand met een klein schaartje dan door iemand met een stukgeslagen whiskyfles (ik vind dat trouwens ook zonde van de whisky.

Coekie

Bobke
16 januari 2004, 18:34
Het is wel merkwaardig dat men 'wapens' als kleine nagelschaartjes afneemt om enkele meters na de controle glazen flessen te verkopen.

Ik wordt vele liever aangevallen door iemand met een klein schaartje dan door iemand met een stukgeslagen whiskyfles (ik vind dat trouwens ook zonde van de whisky.

Coekie
Ge kunt ze eerst ook uitdrinken hé. :drinking:

TomB
16 januari 2004, 19:10

Het meest ergerlijke is wanneer dat mooie meisje dat voor u staat na de vijfendertigste keer dat dat machien piept u vriendelijk bij de arm neemt en zegt: Please follow me for a body search, waarna ze haar vadsige mannelijke collega erbij roept om toch maar zeker te zijn dat ge u niet sexueel aangerand voelt door de procedure.

TomB
16 januari 2004, 19:13

Metalen vork, maar uw mes is tegenwoordig van plastiek. Er zijn zo nog van die rare maatregelen.

Seba
16 januari 2004, 19:32
Het meest ergerlijke is wanneer dat mooie meisje dat voor u staat na de vijfendertigste keer dat dat machien piept u vriendelijk bij de arm neemt en zegt: Please follow me for a body search, waarna ze haar vadsige mannelijke collega erbij roept om toch maar zeker te zijn dat ge u niet sexueel aangerand voelt door de procedure

...om zeker te zijn dat zij niet seksueel zal aangerand worden zeker :lol:

mad_drone
16 januari 2004, 20:40

Metalen vork, maar uw mes is tegenwoordig van plastiek. Er zijn zo nog van die rare maatregelen.

pas maar op want met die vorken kan je ook nog veel doen. er zijn nog van die mense die graag ogen eten

boer_bavo
16 januari 2004, 22:04
Mijn ma heeft deze zomer per vergissing een tentpicket meegenomen in haar handbagage(van VS naar België). Ook niet gevonden tijdens de controle.

Lijkt me anders wel wat gevaarlijker dan een nagelschaartje.