PDA

View Full Version : Nederlandse man vermoordt echtpaar.

Turkse Nederlander
16 januari 2004, 17:48
Een Nederlandse man uit Baarn heeft een echtpaar vermoord. Hij heeft 4 jaar lang in hun auto rondgereden en hun tuin verzorgd. Hij is nu pas opgepakt. Het echpaar was begraven in de kinderboerderij van de man.

Darwin
16 januari 2004, 17:52
Een Nederlandse man uit Baarn heeft een echtpaar vermoord. Hij heeft 4 jaar lang in hun auto rondgereden en hun tuin verzorgd. Hij is nu pas opgepakt. Het echpaar was begraven in de kinderboerderij van de man.

De hele buurt organiseerde spontaan een sit-in om hun sympathie te uiten voor de echtpaar-moordenaar.

"Tuinman we love you" zongen ze allen in koor.

Bobke
16 januari 2004, 18:48

De hele buurt organiseerde spontaan een sit-in om hun sympathie te uiten voor de echtpaar-moordenaar.

:lol:
Turk heeft het nog steeds niet begrepen geloof ik. :wink:

Seba
16 januari 2004, 18:54

spontaan braken er rellen uit met autochtone jongeren die vonden dat de tuinman onschuldig was en dat het echtpaar het zelf uitgelokt had. :lol:

Darwin
16 januari 2004, 21:44

Ja, en Turk4ever is dan nog één van die gasten waar nog min of meer mee te klappen valt.

Seba
16 januari 2004, 21:45

Ja, en Turk4ever is dan nog één van die gasten waar nog min of meer mee te klappen valt.

inderdaad, hij is duidelijk veel genuanceerder dan Mustapha die het AEL aanbidt.

Aangebrande Phönix
16 januari 2004, 23:12

inderdaad, hij is duidelijk veel genuanceerder dan Mustapha die het AEL aanbidt.

Ik weet alleen van hem dat ie in de eerste plaats Turk en in de tweede plaats moslim is. Terwijl onze Staf op 1 Arabische moslim heeft staan.

Wat niets zegt over hun manier van discussiëren, vanzelfsprekend, doch wil ik toch wel die nuance plaatsen. We komen immers niet zo vaak in conflict met de Turken als met de moslims en als we dat wel doen, is het verre van zo hevig als tegen een islamiet. Indien we dat wel zouden doen, zou de mening misschien verschillen? (Maar nog altijd zeg ik niets over hun manier van discussiëren)
Dit is natuurlijk slechts een vage indruk die ik heb.

Ebbe
16 januari 2004, 23:42
Een Nederlandse man uit Baarn heeft een echtpaar vermoord. Hij heeft 4 jaar lang in hun auto rondgereden en hun tuin verzorgd. Hij is nu pas opgepakt. Het echpaar was begraven in de kinderboerderij van de man.Maar enfin,die man had niet zo'n makkelijke jeugd enz...
Hij voelde zich onderdrukt en uitgesloten.
Trouwens,hij heeft toch maar mooi die tuin altijd verzorgd en benzine in de auto gedaan,zonder vergoeding! :lol:
Allez,hopelijk krijgt hij geen zware straf...i love you tuinman :?

Antoon
17 januari 2004, 00:17

:lol: :lol: :lol:

Mustapha
17 januari 2004, 00:27

Duidelijk een argument waar veel tijd in werd gestoken zeker?

Ik veronderstel dat Turk4Ever een discussie op gang wilt trekken over inhoud en niet over vergelijkingen maken tussen forumleden. Verbeter mij indien ik me vergis.

Seba
17 januari 2004, 00:29

Ik veronderstel dat Turk4Ever een discussie op gang wilt trekken over inhoud en niet over vergelijkingen maken tussen forumleden. Verbeter mij indien ik me vergis.

misschien kan u eens beginnen met uw mening omtrent dit voorval te poneren, dan zal de rest zien dat ik gelijk heb :D

Antoon
17 januari 2004, 00:32

Dat is geen argument, dat is gewoon een feit. Of ontken jij dat? Jouw berichten in het forum laten blijken dat je precies hèt voorbeeld bent van die allochtonen die het boeltje zodanig verziekt hebben dat een steeds grotere massa Vlamingen heel jullie gemeenschap niet meer moet hebben en jullie zo snel mogelijk willen terugsturen naar jullie respectievelijke landen.

Maar blijkbaar genoeg heb je zelfs dat niet door.

Mustapha
17 januari 2004, 00:34
Ik daag je uit om alles boven te halen waaruit je kan afleiden dat ik de AEL aanbidt.

Nog altijd zijn ze ervan overtuigd dat ik tot die "andere" gemeenschap behoor :wink:
Wat zijn jullie toch lieve goed gelovige mensen! :D

Antoon
17 januari 2004, 00:39
Ik daag je uit om alles boven te halen waaruit je kan afleiden dat ik de AEL aanbidt.

Nog altijd zijn ze ervan overtuigd dat ik tot die "andere" gemeenschap behoor :wink:

Zou je zelf geen vreemdeling zijn, dan ben je in ieder geval in hun kamp. Veel maakt het dus niet uit.

Mustapha
17 januari 2004, 00:42
alé vooruit, en nu de citaten van de AEL-aanbidding graag..

Antoon
17 januari 2004, 00:49
Da's werk voor Seba. Hij heeft gelijk hoor, daar niet van, maar voor jullie heb ik geen tijd om te zoeken in de vorige berichten.

Weisse Wolf
17 januari 2004, 01:04
Hij heeft het nogal voor een islamitisch schoolnet. Duidelijk een standpunt van de AEL van Cha Cha.

Darwin
17 januari 2004, 09:48

Ik gok eerder op Al Quaida.

Turkse Nederlander
17 januari 2004, 14:55
Ik denk dat Mustapha een Berber Marokkaan is.

Seba
17 januari 2004, 17:31
alé vooruit, en nu de citaten van de AEL-aanbidding graag..

geen citaten van AEL aanbidding, maar wel zeggen dat de 2 bomaanslagen in Istanbul van Al Q'aida terecht waren :roll:

Mustapha
17 januari 2004, 18:58
een aanslag begrijpen is naar mijn inziens niet gelijk aan een aanslag goed keuren.

Seba
17 januari 2004, 19:03
een aanslag begrijpen is naar mijn inziens niet gelijk aan een aanslag goed keuren.

wat valt er dan te begrijpen aan die aanslagen? Dat de joden de moslims onderdrukten in Istanbul ofwat en dat het daarom terecht is dat ne wacko een auto vol explosieven een synagoge binnenrijdt? :roll:

Dies
17 januari 2004, 19:16
wat valt er dan te begrijpen aan die aanslagen?
Als student handelsingenieur krijgt ge toch ook sociologie hé? Zoek in uw cursus maar eens naar "Verstehende-methode" en Weber en Boudon.

Het waarom dat aan de basis ligt van die aanslagen is dan wel (in onze ogen) onbegrijpbaar en afkeuring is dan ook niet meer dan normaal, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen verklaarbare oorzaken zijn.

Seba
17 januari 2004, 19:31
wat valt er dan te begrijpen aan die aanslagen?
Als student handelsingenieur krijgt ge toch ook sociologie hé? Zoek in uw cursus maar eens naar "Verstehende-methode" en Weber en Boudon.

Het waarom dat aan de basis ligt van die aanslagen is dan wel (in onze ogen) onbegrijpbaar en afkeuring is dan ook niet meer dan normaal, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen verklaarbare oorzaken zijn.

wij krijgen volgend jaar sociologie, TEW heeft dat dit jaar al. Kun je me dan eens vlug uitleggen wat dat betkent, ben wel benieuwd

Dies
17 januari 2004, 19:56
wij krijgen volgend jaar sociologie, TEW heeft dat dit jaar al. Kun je me dan eens vlug uitleggen wat dat betkent, ben wel benieuwd
Oei, mijn excuses dan :wink:
De "Verstehen-methode" komt erop neer dat men het gedrag van mensen van een andere cultuur "begrijpt" omdat men zich kan inbeelden dat men in eenzelfde situatie op eenzelfde manier zou handelen.

Ik zal een voorbeeldje geven om proberen duidelijk te maken wat ik eigenlijk bedoelde:
als men in een bepaalde cultuur gelooft dat een goed uitgevoerde regendans noodzakelijk is om een goede oogst voort te brengen, dan lijkt dat vanuit onze cultuur onbegrijpbaar. Onze (wetenschappelijke) kennis leert ons namelijk dat er absoluut geen verband bestaat tussen een regendans en het weer en het al dan niet mislukken van een oogst. Door ons te verplaatsen in de gedachtengang en door het ons eigen maken van de kennis die in die andere cultuur gangbaar is zullen we echter wel tot het begrijpen kunnen komen van het waarom die regendans in die bepaalde cultuur van belang is.

In dit geval geeft dat: ik ben niet gelovig en zou dan ook nooit omwille van één of ander mogelijk verder bestaan in één of ander hiernamaals mijn leven op het spel wensen te zetten. Ik "begrijp" echter wel dat mensen die dat wel geloven en geloven dat zo handelen het juiste is, dat wel doen.

Seba
17 januari 2004, 20:11
Oei, mijn excuses dan :wink:
De "Verstehen-methode" komt erop neer dat men het gedrag van mensen van een andere cultuur "begrijpt" omdat men zich kan inbeelden dat men in eenzelfde situatie op eenzelfde manier zou handelen.

Ik zal een voorbeeldje geven om proberen duidelijk te maken wat ik eigenlijk bedoelde:
als men in een bepaalde cultuur gelooft dat een goed uitgevoerde regendans noodzakelijk is om een goede oogst voort te brengen, dan lijkt dat vanuit onze cultuur onbegrijpbaar. Onze (wetenschappelijke) kennis leert ons namelijk dat er absoluut geen verband bestaat tussen een regendans en het weer en het al dan niet mislukken van een oogst. Door ons te verplaatsen in de gedachtengang en door het ons eigen maken van de kennis die in die andere cultuur gangbaar is zullen we echter wel tot het begrijpen kunnen komen van het waarom die regendans in die bepaalde cultuur van belang is.

In dit geval geeft dat: ik ben niet gelovig en zou dan ook nooit omwille van één of ander mogelijk verder bestaan in één of ander hiernamaals mijn leven op het spel wensen te zetten. Ik "begrijp" echter wel dat mensen die dat wel geloven en geloven dat zo handelen het juiste is, dat wel doen.

ik snap wat je bedoelt, maar ik ben er 100% van overtuigd dat Mustafa "begrijpen" anders interpreteert. Hij bedoelt met begrijpen dat hij vindt dat er een reden toe was, terwijl dat overduidelijk weer eens de zoveelste anti-semitische moslimfundiactie was. Uiteraard kan ik "begrijpen" dat wanneer je volledig bent gebrainwasht door de islam en denkt 50 maagden te krijgen, je het nuttig vind om jezelf op te blazen, maar er is nog altijd geen enkele aanleiding toe die die joden in Istanbul veroorzaakt hebben

filosoof
22 januari 2004, 02:58

Dat is geen argument, dat is gewoon een feit. Of ontken jij dat? Jouw berichten in het forum laten blijken dat je precies hèt voorbeeld bent van die allochtonen die het boeltje zodanig verziekt hebben dat een steeds grotere massa Vlamingen heel jullie gemeenschap niet meer moet hebben en jullie zo snel mogelijk willen terugsturen naar jullie respectievelijke landen.

Maar blijkbaar genoeg heb je zelfs dat niet door.
spreek voor jezelf, niet voor mij, Antoon.

ydde
22 januari 2004, 08:17
Mustapha:
Ik veronderstel dat Turk4Ever een discussie op gang wilt trekken over inhoud en niet over vergelijkingen maken tussen forumleden.
ydde:
Ik ook niet, dus eventjes niet persoonlijk oppakken. Ik stel vast dat er hier (bei uns in Mechlen) tussen de Turkse en de Marokkaanse gemeenschap absoluut géén hartelijke betrekkingen onderhouden worden. Integendeel zelfs, zou ik durven beweren ...
Is er dan toch géén absolute broederschap tussen moslims en zijn ze slechts tegen "kaffers" verenigt?