PDA

View Full Version : De imam en de vrouw in Spanje


ancapa
17 januari 2004, 15:09
[17/01/2004] - "Sla je vrouw." Enkele tips.

Mohammed Kamal Mustafa, een bekende imam in het zuidelijke vakantieoord Fuengirola maakte in een boekje over vrouwen en de islam duidelijk hoe mannen hun vrouw het best onder de duim houden. Zoals dat ook in de koran staat, liet Mustafa weten dat een tik op tijd en stond best moet kunnen. De imam adviseerde zijn gelovigen hun vrouw -als de noodzaak zich voordoet- "op handen en voeten te slaan met een lichte stok die geen lidtekens of kneuzingen achterlaat". Ook in Nederland ontstond er vorig jaar enige deining toen een bekende imam zei dat het slaan van vrouwen toegelaten was, zolang de man maar niet te hard sloeg ...

De Spaanse imam verdedigde zich met de stelling dat zijn aanbevelingen niet stoelen op zijn persoonlijke visie, maar op de geschiedenis van de islam. Dat laatste moet een hele geruststelling zijn.

De rechtbank toonde geen begrip voor de multiculturele tradities en veroordeelde de imam tot een celstraf van een jaar en drie maanden. Spaanse vrouwenrechtenorganisaties zijn blij met het vonnis, maar zij hebben dan ook meer haar op hun tanden dan hun collega's van bij ons. Bovendien -en dat is het grote verschil- kiezen ze in Spanje de kant van het slachtoffer. In ons land kijken de 'feministen' uit liefde voor de multiculturele samenleving nog altijd de andere kant op. Mogen we dat laf en pijnlijk noemen?

Kotsmos
17 januari 2004, 15:10
http://forum.politics.be/viewforum.php?f=13

ancapa
17 januari 2004, 15:22
ik sla mijn vrouw soms ook, en ik weet niet altijd waarom ze dat verdient... maar zij wel !!

:twisted:

Darwin
17 januari 2004, 15:27
ik sla mijn vrouw soms ook, en ik weet niet altijd waarom ze dat verdient... maar zij wel !!

:twisted:

Wat moeten we ons daar nu weer bij voorstellen? 8O 8O 8O


:wink:

whoisy
17 januari 2004, 15:39
Waar het op neerkomt is dat de vrouw dient te worden opgevoed? :?
Zoals een huisdier, of zoals een boer een koe die niet in het gelid :lol: loopt al eens een korte "zachte" 8O tik met de stok geeft...

fernand
17 januari 2004, 21:03
Waar het op neerkomt is dat de vrouw dient te worden opgevoed? :?
Zoals een huisdier, of zoals een boer een koe die niet in het gelid :lol: loopt al eens een korte "zachte" 8O tik met de stok geeft...
Wat gaat Michel Van Debossche daar van zeggen? :lol: :wink:

whoisy
17 januari 2004, 21:05
Waar het op neerkomt is dat de vrouw dient te worden opgevoed? :?
Zoals een huisdier, of zoals een boer een koe die niet in het gelid :lol: loopt al eens een korte "zachte" 8O tik met de stok geeft...
Wat gaat Michel Van Debossche daar van zeggen? :lol: :wink:

Niks, denk ik, of hij krijgt nog meer klop dan op de veemarkt van Anderlecht... :? :lol:
(denk toch dat het Anderlecht was... :? :? )

Weisse Wolf
17 januari 2004, 21:41
Mss moet Spanje die imam maar eens uitwijzen. Bij ons zullen ze hem wellicht met open armen ontvangen. :lol:

filosoof
18 januari 2004, 02:35
ik sla mijn vrouw soms ook, en ik weet niet altijd waarom ze dat verdient... maar zij wel !!

:twisted:
ezels zijn er overal..., maar die van 't zwartblok trekken verdacht veel opdie uit de islam....
Er zijn ook serieuze islamieten, dus zijn er misschien ook serieuze blokkers....
de serieuze islamieten,daar kwam ik er al een aantal van tegen
nu nog wachten op de serieuze zwartblokkers
:lol: :lol:

Tantist
18 januari 2004, 03:13
Hoort thuis in vreemdelingendiscussies mi...

Spelev
18 januari 2004, 09:36
ik sla mijn vrouw soms ook, en ik weet niet altijd waarom ze dat verdient... maar zij wel !!

:twisted:

Wat moeten we ons daar nu weer bij voorstellen? 8O 8O 8O


:wink:

Ik stel me daar liefst niets van voor.

mad_drone
18 januari 2004, 09:50
ik sla mijn vrouw soms ook, en ik weet niet altijd waarom ze dat verdient... maar zij wel !!

:twisted:

ik denk niet dat je vrouw dat verdient, tenzij ze het leuk vindt. Mijn ouders leven al 20jaar tesamen, en hebben meer ruzie dan niet, maar ze hebben elkaar nog nooit nen slag gegeven. Ja ik weet het niet, Waarom doe je dat , das toch belachelijk?

Spelev
18 januari 2004, 09:57
Je hebt altijd van die holbewoners die graag erop kloppen.

whoisy
18 januari 2004, 10:02
Humor is jullie totaal vreemd zeker? 8O :roll:

Spelev
18 januari 2004, 10:28
Humor is jullie totaal vreemd zeker? 8O :roll:

Die humor is dat je moet lachen dat een persoon gelagen word. Dat is mijn humor niet ma doe gerust verder. :roll:

whoisy
18 januari 2004, 10:51
Humor is jullie totaal vreemd zeker? 8O :roll:

Die humor is dat je moet lachen dat een persoon gelagen word. Dat is mijn humor niet ma doe gerust verder. :roll:

Inderdaad, je hebt dus niks begrepen van hetgeen Ancapa schreef.
De humor zit hem niet in het geslagen worden. Geen zinnig mens die daarin de humor ziet of gaat zoeken. Buiten sommigen gerekend blijkbaar.
Whatever. Een digitaal vermoeden speelt op dat het eigenlijk gewoon gaat om de persoon die het postte en niet in het minst haar of zijn politieke voorkeur.
Droogzakken komen in alle kleuren en geuren zeker... :roll:

Spelev
18 januari 2004, 10:54
Die humor is dat je moet lachen dat een persoon gelagen word. Dat is mijn humor niet ma doe gerust verder. :roll:

Inderdaad, je hebt dus niks begrepen van hetgeen Ancapa schreef.
De humor zit hem niet in het geslagen worden. Geen zinnig mens die daarin de humor ziet of gaat zoeken. Buiten sommigen gerekend blijkbaar.
Whatever. Een digitaal vermoeden speelt op dat het eigenlijk gewoon gaat om de persoon die het postte en niet in het minst haar of zijn politieke voorkeur.
Droogzakken komen in alle kleuren en geuren zeker... :roll:

Alsof ik de mensen ga beoordelen over hun ovetuiging. Wel ja zoon mensen die alles op hun pakken zijn er in alle geuren kleuren. :roll:

whoisy
18 januari 2004, 11:04
Inderdaad, je hebt dus niks begrepen van hetgeen Ancapa schreef.
De humor zit hem niet in het geslagen worden. Geen zinnig mens die daarin de humor ziet of gaat zoeken. Buiten sommigen gerekend blijkbaar.
Whatever. Een digitaal vermoeden speelt op dat het eigenlijk gewoon gaat om de persoon die het postte en niet in het minst haar of zijn politieke voorkeur.
Droogzakken komen in alle kleuren en geuren zeker... :roll:

Alsof ik de mensen ga beoordelen over hun ovetuiging. Wel ja zoon mensen die alles op hun pakken zijn er in alle geuren kleuren. :roll:

8O
Kan je dat eens vertalen aub? :?

Spelev
18 januari 2004, 11:06
Alsof ik de mensen ga beoordelen over hun ovetuiging. Wel ja zoon mensen die alles op hun nemen zijn er in alle geuren kleuren. :roll:

8O
Kan je dat eens vertalen aub? :?

Het is toch vrij duidelijk, maar ik ga u laten met u humor.

fernand
18 januari 2004, 12:49
8O
Kan je dat eens vertalen aub? :?

Het is toch vrij duidelijk, maar ik ga u laten met u humor.
25 jaar terug kreeg mijn vrouw 3 maal in de week klop, en redelijk hard! :lol:
Plezant dat we dat vonden. :P
PS: we warenbeiden in een boksclub ingeschreven.
Die 3 maal in de week trainden we thuis. :lol:

Peace
18 januari 2004, 13:22
Filosoof,

Er zijn ook serieuze islamieten, dus zijn er misschien ook serieuze blokkers....
de serieuze islamieten,daar kwam ik er al een aantal van tegen
nu nog wachten op de serieuze zwartblokkers

Wie weet krijgt u ook nog eens verstand en wordt u een van die serieuze Vlaams Blokkers 8)

Weisse Wolf
18 januari 2004, 14:16
Het is toch vrij duidelijk, maar ik ga u laten met u humor.
25 jaar terug kreeg mijn vrouw 3 maal in de week klop, en redelijk hard! :lol:
Plezant dat we dat vonden. :P
PS: we warenbeiden in een boksclub ingeschreven.
Die 3 maal in de week trainden we thuis. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

filosoof
18 januari 2004, 16:22
ik sla mijn vrouw soms ook, en ik weet niet altijd waarom ze dat verdient... maar zij wel !!

:twisted:
Hoe komt het toch dat ik zoiets al vermoedde :?:

filosoof
18 januari 2004, 16:24
Filosoof,

Er zijn ook serieuze islamieten, dus zijn er misschien ook serieuze blokkers....
de serieuze islamieten,daar kwam ik er al een aantal van tegen
nu nog wachten op de serieuze zwartblokkers

Wie weet krijgt u ook nog eens verstand en wordt u een van die serieuze Vlaams Blokkers 8)
Tweederangsburger,
Het verstand heb ik al :lol:, dus zie ik dat nog niet zo vlug gebeuren!

fernand
18 januari 2004, 17:04
Filosoof,



Wie weet krijgt u ook nog eens verstand en wordt u een van die serieuze Vlaams Blokkers 8)
Tweederangsburger,
Het verstand heb ik al :lol:, dus zie ik dat nog niet zo vlug gebeuren!

Nu nog leren gebruiken! :wink:

ancapa
18 januari 2004, 17:13
he filsoof, deze middag Prof Vermeersch niet bezig gezien ? Anders deze avond nog eens naar de herhaoling kijken... het was de moeite waard 8O :lol: :lol: Zelf Filip Dewinter had vandaag spreekrecht naar aanleiding van het doorbreken van het cordon sanitair :lol: :lol: :lol:

dutch
18 januari 2004, 17:15
Lees meer over dit onderwerp op :
http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=445

Deze brave imam is trouwens geheel in harmonie met wat koran en ahadith zeggen. Voorbeeld koran 4.34 :
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar.

Hopelijk zijn er nog meer van die brave imams die openlijk uitkomen en verkondigen wat islam, zogezegde godsdienst van vrede, nu werkelijk inhoudt!

Dutch

filosoof
18 januari 2004, 17:27
Tweederangsburger,
Het verstand heb ik al :lol:, dus zie ik dat nog niet zo vlug gebeuren!

Nu nog leren gebruiken! :wink:
Dank je, gaat zéér goed, al is het niet naar jouw wens! :lol:
diplomas eens vergelijken? :twisted:

fernand
18 januari 2004, 17:31
Nu nog leren gebruiken! :wink:
Dank je, gaat zéér goed, al is het niet naar jouw wens! :lol:
diplomas eens vergelijken? :twisted:


ook Uw diploma gekocht via internet?. . Kijk maar naar den Filip I van België

filosoof
18 januari 2004, 17:33
Dank je, gaat zéér goed, al is het niet naar jouw wens! :lol:
diplomas eens vergelijken? :twisted:


ook Uw diploma gekocht via internet?. . Kijk maar naar den Filip I van België
D�*t laat ik aan jou over, als jij er gelukkig mee bent...

whoisy
18 januari 2004, 17:37
Nu nog leren gebruiken! :wink:
Dank je, gaat zéér goed, al is het niet naar jouw wens! :lol:
diplomas eens vergelijken? :twisted:

:lol: :lol: :lol:

ancapa
18 januari 2004, 17:45
ik heb een dilpoma van in de kleuterklas "Blokjes zetten"... :wink: Vlaamse Blokken zetten :lol: :lol: :lol:

meer moet dat niet zijn ! :twisted:

filosoof
18 januari 2004, 17:46
ik heb een dilpoma van in de kleuterklas "Blokjes zetten"... :wink: Vlaamse Blokken zetten :lol: :lol: :lol:

meer moet dat niet zijn ! :twisted:
hoe komt het dat ik al zoiets dact???????

whoisy
18 januari 2004, 18:00
ik heb een dilpoma van in de kleuterklas "Blokjes zetten"... :wink: Vlaamse Blokken zetten :lol: :lol: :lol:

meer moet dat niet zijn ! :twisted:
hoe komt het dat ik al zoiets dact???????

Omdat u uitblonk in dactylo?

filosoof
18 januari 2004, 18:02
hoe komt het dat ik al zoiets dact???????

Omdat u uitblonk in dactylo?
ik ben kampioen 2-vingertypen met 1,5 oog op 't klavier...maar autodydact!!!

whoisy
18 januari 2004, 18:10
Omdat u uitblonk in dactylo?
ik ben kampioen 2-vingertypen met 1,5 oog op 't klavier...maar autodydact!!!

In hemelsnaam man, relax, het was een grapje, toespeling op "hoe komt het dat ik al zoiets dact". :?

filosoof
19 januari 2004, 02:36
ik ben kampioen 2-vingertypen met 1,5 oog op 't klavier...maar autodydact!!!

In hemelsnaam man, relax, het was een grapje, toespeling op "hoe komt het dat ik al zoiets dact". :?
don't worry, no hard feelings!:)

Kitten
5 februari 2004, 11:49
De katholieke kerk en de vrouw in Spanje:

http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLA05022004_001&Snel=1

Bron: uiteraard De Standaard.

filosoof
5 februari 2004, 11:52
De katholieke kerk en de vrouw in Spanje:

http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLA05022004_001&Snel=1

Bron: uiteraard De Standaard.
07:42:18

MADRID -- In Spanje is grote beroering ontstaan over de stelling van Spaanse bisschoppen dat het toegenomen geweld tegen vrouwen een direct gevolg is van de seksuele revolutie.


De uitspraak wordt gedaan in een deze week verschenen artikel van de Spaanse Conferentie van Bischoppen. Daarin staat dat het geweld tegen vrouwen het gevolg is van het ,,verbreken van de verbinding van seks met het huwelijk, de voortplanting en de liefde'' en dat huiselijk geweld, seksueel misbruik en dakloze kinderen ,,het bittere fruit zijn van de seksuele revolutie.''

Zowel de regering als de oppositie hebben stelling genomen tegen de uitlatingen van de katholieke kerk en ook een groot aantal media heeft de bischoppen veroordeeld. De grootste Spaanse krant, El Pais , schreef woensdag in een redactioneel commentaar dat er ook in de eeuwen dat Spanje een streng katholiek land was veel geweld was tegen vrouwen. ,,Het verschil tussen toen en nu is dat mishandelde en verkrachte vrouwen hun lot in het verleden in stilte moesten ondergaan en op advies van de kerk na het opbiechten van hun zonden op hun beloning in het hiernamaals moesten wachten'', aldus de krant.

jan hyoens
5 februari 2004, 12:12
Waar het op neerkomt is dat de vrouw dient te worden opgevoed? :?
Zoals een huisdier, of zoals een boer een koe die niet in het gelid :lol: loopt al eens een korte "zachte" 8O tik met de stok geeft...
Wat gaat Michel Van Debossche daar van zeggen? :lol: :wink:

"ocharme die koe!" :lol:

fernand
5 februari 2004, 12:45
Wat gaat Michel Van Debossche daar van zeggen? :lol: :wink:

"ocharme die koe!" :lol:

:lol:
:lol:
:lol: