PDA

View Full Version : Gaat u met dit bericht over DHL akkoord?

Bruno*
18 januari 2004, 22:08
De B.U.B. is verontwaardigd over het feit dat de Vlaams-nationalisten niet de uitbreiding van de activiteiten van DHL naar de luchthaven van Bierset in de provincie Luik willen. Zijn zij het niet die met luide stem protesteren tegen het hogere werkloosheidscijfer in het zuiden van het land? Men kan niet verwijten aan een arme arm te zijn en tegelijkertijd beletten dat hij geld ontvangt.En wat goed is voor Luik is goed voor België.Of wil men dat DHL het land verlaat?

Zuiver wallingantisme, als je het mij vraagt.

Patriot!
18 januari 2004, 22:09
Wat goed is voor Luik, is goed voor Di Rupo? :wink:

Distel
18 januari 2004, 22:29
Enkele weken geleden zouden jullie wellicht zelf nog zulke verhaaltjes verteld hebben.

Alleszins, de BUB verdraait de hele zaak weer. Eerst en vooral wil ik wel eens weten waar zij dergelijke uitspraak op baseren, vooral omdat ze het (weeral :roll: ) hebben over 'de' Vlaams-nationalisten. Bovendien stel ik mij (opnieuw) vragen bij hun logisch denkvermogen. Blijkbaar vinden ze het raar dat men het niet eens is met een verschuiving van de activiteiten van een bedrijf (want daar komt het op neer) wanneer dit in de huidige regio voor een verlies van banen zou leiden. Blijkbaar is de BUB van mening dat men maar zijn job cadeau moet doen aan Wallonië, enkel omdat men dan niet meer zou kunnen klagen over de werkloosheid ginder (hoe zou dergelijke verschuiving van activiteiten de N-Z transfers trouwens beïnvloeden, beste BUBers?).

Foundation
19 januari 2004, 11:25
Let wel: ALS, ik herhaal, ALS DHL moest gaan verhuizen misschien eventueel, vinden wij Bierset nog de beste keus. Is niet eens zo ver van de taalgrens, dus met alle gemak kunnen er Vlamingen én Walen aan de slag, net zoals nu ook in Zaventem het geval is.

Wij zijn allang blij dat ze in België willen blijven. Maar goed ook.

Bruno*
19 januari 2004, 13:34
Zulks blijkt toch niet uit dat persbericht.

TomB
19 januari 2004, 20:10
:idea: En als we nu eens het bestuur van DHL lieten beslissen waar ze hun bedrijf willen neerpoten?

Vlaamse Leeuw
19 januari 2004, 20:13
:idea: En als we nu eens het bestuur van DHL lieten beslissen waar ze hun bedrijf willen neerpoten?

De politici kunnen wel willen proberen te beslissen waar DHL moet komen, maar uiteindelijk neemt DHL zelf de beslissing. En wie zegt er dat - als ze beslissen om te verhuizen - ze dan überhaupt in België blijven.

Peace
19 januari 2004, 22:59
Tacitus,

De B.U.B. is verontwaardigd over het feit dat de Vlaams-nationalisten niet de uitbreiding van de activiteiten van DHL naar de luchthaven van Bierset in de provincie Luik willen. Zijn zij het niet die met luide stem protesteren tegen het hogere werkloosheidscijfer in het zuiden van het land? Men kan niet verwijten aan een arme arm te zijn en tegelijkertijd beletten dat hij geld ontvangt.En wat goed is voor Luik is goed voor België.Of wil men dat DHL het land verlaat?

Het is misschien een vooruitziende politiek van het Vlaams Blok om nu reeds rekening ermee te houden dat België wel eens, niet meer lang als een eenheid zou kunnen bestaan. 8)

Bruno*
19 januari 2004, 23:21
Tacitus,

Het is misschien een vooruitziende politiek van het Vlaams Blok om nu reeds rekening ermee te houden dat België wel eens, niet meer lang als een eenheid zou kunnen bestaan. 8)

Zie maar dat het VB blijft bestaan 8)

Pelgrim
20 januari 2004, 10:10
:lol:

Tacitus, in tegenstelling tot gij ben ik nog enigszins een realist en ik vrees dat het Blok nog lang zal blijven bestaan, en belgo-royalistisch fascisme zal daar niks aan verhelpen omdat het gewoon de voortzetting is van de reden van bestaan van het Blok.

Antoon
20 januari 2004, 11:06
Betreffende DHL:

Dat bedrijf heeft gewoon de wens geuit om in Zaventem te blijven. Nu nog zien dat de Vlaamse politiekers niet opnieuw onnozele maatregelen treffen en voorwaarden eisen want dat gaat DHL gewoon weg. Zij moeten kunnen werken, punt. Ik hoop dat Anciaux dit inziet.

Als Anciaux en collega's toch onnozel gaan doen, en DHL toch gaat verhuizen, dan maakt het voor mij niet uit of het Wallonië dan wel Duitsland is. Maar wanneer het Bierset wordt, dan verwacht ik dat de nodige investeringen in infrastructuur (zo'n 2 miljard Euro) door de Waalse overheid wordt opgehoest, en niet door de Federale overheid, want dat is ook grotendeels ons geld.

ancapa
20 januari 2004, 12:43
DHL moet in Zaventem blijven... anders gaat het naar de haaien of rijden er dagelijks tientallen auto's met pakjes verloren in Vlaanderen :roll:

Pelgrim
21 januari 2004, 09:21
Wat bedoel je?