PDA

View Full Version : Leesbare topic voor onze VB-ers !


Descartes Jr
19 januari 2004, 20:53
In het kader van de reddingsaktie voor dit forum, hierna eens een niet a-sociale topic ten behoeve van de VB-ers.

Mannen en madammen, ga uw gang ! ;)


19/01 Papegaai van Churchill vervloekt nog steeds de nazi's

Charlie, een van de papegaaien van Winston Churchill, viert dit jaar zijn 104e verjaardag en verwenst nog steeds Adolf Hitler en de nazi's. Net zoals zijn baas hem dat geleerd heeft. Zo meldt de Britse krant Daily Mirror.

Charlie is een ara-vrouwtje en wellicht de oudste vogel in Groot-Brittannië. Toen de voormalige Britse premier Winston Churchill in 1965 overleed, werd de papegaai opgenomen in een dierenasiel in Reigate, ten zuiden van Londen. Ook al hebben zijn goudblauwe veren wat van hun glans verloren, in het hoofd is de papegaai er nog volledig bij. In zijn favoriete slagzinnen verwenst het diertje nazi-Duitsland: "Fuck Hitler" en "Fuck the nazi's".

Die verwensingen klonken voor sommige militaire bevelhebbers shockerend in de oren tijdens het crisisberaad met Churchill. De Britse premier kocht de vogel in 1937 en leerde haar onmiddellijk tal van verwensingen. .

Nu nog een varken voor FDW en de geschiedenis is weer in evenwicht :) :) :)

manta
19 januari 2004, 20:58
Die verwensingen klonken voor sommige militaire bevelhebbers shockerend in de oren tijdens het crisisberaad met Churchill. De Britse premier kocht de vogel in 1937 en leerde haar onmiddellijk tal van verwensingen. .[/i]


En zo iemand wordt daar eerste minister ... :crazyeye:


Nu ja , Britten en beesten... :D

ancapa
20 januari 2004, 11:51
weer een papegaai erbij :roll: "coco kopke krabben"

Descartes was een echte filosoof... dit lijkt op niets :cry:

jan hyoens
20 januari 2004, 11:54
En zo wil jij het forum redden? Ik zou toch eens professionele hulp gaan zoeken hoor! :roll:

ancapa
20 januari 2004, 17:10
descartes,

Een papegaai was gewoon mee te rijden met een trucker...
Op een dag zet hij de papagaai bij het transport van kiekens. Na een paar kilometer ziet hij in zijn achteruitkijkspiegel de kiekens over de weg vliegen en stop direct. In het laadruim is de papagaai druk bezig :

niet poepen ? buiten ! niet poepen ? buiten ! niet poepen buiten ! :roll: 8O :lol:

12 sec. of numarx
20 januari 2004, 17:13
Descartes was een echte filosoof... dit lijkt op niets :cry:
Descartes was een mislukte schijtfilosoof. Zijn tabula rasa sloeg nergens op. "Ik ga eens alles in twijfel trekken om de basis te ontdekken! Oh, maar wacht: God bestaat wel he, dat moet wel!" Wees consequent, idioot! Met je rooie badjas!

Aangebrande Phönix
20 januari 2004, 17:18
Descartes was een echte filosoof... dit lijkt op niets :cry:
Descartes was een mislukte schijtfilosoof. Zijn tabula rasa sloeg nergens op. "Ik ga eens alles in twijfel trekken om de basis te ontdekken! Oh, maar wacht: God bestaat wel he, dat moet wel!" Wees consequent, idioot! Met je rooie badjas!

Sluiten de twee elkaar uit dan? Alles moet gesteund zijn op bepaalde axioma's. Dat hij dat reduceerde tot eentje spaarde ons 2 eeuwen van denkwerk. (De Duitsers zelfs 3 eeuwen)

ancapa
20 januari 2004, 17:22
sommige filosofen trekken inderdaad op niets... ook hun schrifturen niet 8O Emoticons

dejohan
20 januari 2004, 17:26
Waar kan je zo'n papegaai kopen? Bestaat er ook een editie voor het Vlaamse taalgebied? Linkse en rechtse papegaaien?

Aangebrande Phönix
20 januari 2004, 17:27
Waar kan je zo'n papegaai kopen? Bestaat er ook een editie voor het Vlaamse taalgebied? Linkse en rechtse papegaaien?

Ik vrees dat die al allemaal opgekocht zijn door de Belgische partijen om in een halfrond te gaan zitten.

12 sec. of numarx
20 januari 2004, 19:09
Sluiten de twee elkaar uit dan? Alles moet gesteund zijn op bepaalde axioma's. Dat hij dat reduceerde tot eentje spaarde ons 2 eeuwen van denkwerk. (De Duitsers zelfs 3 eeuwen)
Tutut, als je iets doet moet je het direct goed doen. En volg mij in mijn opvattingen of het zal je beste dag niet wezen!

ydde
20 januari 2004, 20:18
Waar kan je zo'n papegaai kopen? Bestaat er ook een editie voor het Vlaamse taalgebied? Linkse en rechtse papegaaien?
'k Heb eens een papegaai willen kopen, maar die kostte € 69.41! Ik heb dan maar liever een kieke opgefret!

Aangebrande Phönix
20 januari 2004, 20:43
Sluiten de twee elkaar uit dan? Alles moet gesteund zijn op bepaalde axioma's. Dat hij dat reduceerde tot eentje spaarde ons 2 eeuwen van denkwerk. (De Duitsers zelfs 3 eeuwen)
Tutut, als je iets doet moet je het direct goed doen. En volg mij in mijn opvattingen of het zal je beste dag niet wezen!

Maar dan zou je onze oosterburen een hunner zeldzame plezierige overwinningen afnemen. (Nietzsche's kreet)

Descartes Jr
20 januari 2004, 21:48
Koetjes en Kalfjes ...

Da's dus het uitrangeerstation van Politics.be ?

Spijtig. Ik had zo graag een leefbare topic aan de VB'ers gegund.

Over andere bevattelijke onderwerpen hebben zo sowieso geen mening ...

So sad .... :(

Descartes Jr
21 januari 2004, 21:31
21/01 De "papegaai van Churchill" was niet van Churchill

Winston Churchill heeft nooit een papegaai gehad, laat staan dat de sigarenrokende Bulldog het beest ooit zou geleerd hebben te vloeken. De ontkenning van het leuke berichtje over Winstons papegaai die nog heden ten dage, 104 krasse jaren oud, dagelijks Adolf Hitler vervloekt, kwam woensdag uit onbetwistbare bron: de 81-jarige Mary Soames, dochter van de Britse oorlogsleider.

Het bericht over de vloekende vogel was oorspronkelijk in een maandblad voor dierenliefhebbers verschenen, maandag netjes overgeschreven door de Daily Mail en werd dinsdag voorpaginanieuws over bijna de gehele beschaafde wereld. Fijn zo, behalve: het verhaal deugt van geen kanten.

Volgens Lady Soames heeft haar vader nooit een ara gehad. "Te bedenken dat mijn vader tijdens de oorlog zijn kostbare tijd zou gestoken hebben in het een pluimdier leren vloeken is te gek voor woorden", aldus de dochter van Groot-Brittannië's meest geliefde zoon. Soames gaf wel toe dat Churchill drie jaar vo/o/r de oorlog eigenaar is geweest van een 'Grijze Afrikaan' (eveneens een papegaai). Soames' bewering wordt door ernstige historici onderschreven.

Oorzaak van alle verwarring is allicht Peter Oram, eigenaar van de 'Fuck Hitler'-kraaiende blauw-en-gele papegaai. Oram blijft beweren dat papegaai Charlie destijds de woning deelde met Sir Winston. Vermoed wordt dat Oram hiermee de aura van de ara heeft willen opkrikken.

Dat is ook gelukt: zijn woning, een tuincentrum in Reigate bezuiden Londen, wordt momenteel platgelopen door deeltijdse (toeristen) en professionele (journalisten) nieuwsgierigen. Nog even meegeven dat ook de naam van het pluimbeest voor enige verwarring kan zorgen: Charlie is namelijk een wijfje.

KempensBoerke
22 januari 2004, 15:08
Ah, deze topic staat toch op de juiste plaats: het zeverhoekske. 8)

Nog zo'n stomme clit...