PDA

View Full Version : waarschuwen flitsen


illwill
15 maart 2007, 07:48
Hoe zit dit nu, als je net een flitswagen hebt gezien en je flikkert met je lichten om aankomend verkeer hiervoor te waarschuwen, mag dit of niet, kun je hiervoor een bekeuring krijgen?

Kim
15 maart 2007, 08:57
Ik denk niet dat de mensen doorhebben dat jij met je lichten dimt omdat er een flitswagen staat (ik zie die link alleszins niet leggen :D).

Anna List
15 maart 2007, 09:08
Ik denk niet dat de mensen doorhebben dat jij met je lichten dimt omdat er een flitswagen staat (ik zie die link alleszins niet leggen :D).

is anders een klassieker hoor Kim, vooral ook in Frankrijk en Spanje ...

Kim
15 maart 2007, 09:47
is anders een klassieker hoor Kim, vooral ook in Frankrijk en Spanje ...

Nog nooit tegengekomen hier... Ik zou dus ook de link niet leggen.

Anna List
15 maart 2007, 09:48
Nog nooit tegengekomen hier... Ik zou dus ook de link niet leggen.

let er maar eens op, je zal t wel zien nu

Laya
15 maart 2007, 10:18
Yep, doen ze in mijn streek vaak hoor... maar mag niet!

illwill
15 maart 2007, 10:21
Ik denk niet dat de mensen doorhebben dat jij met je lichten dimt omdat er een flitswagen staat (ik zie die link alleszins niet leggen :D).

??????
Vanwaar ben jij? Hoe lang rijd je al met de auto?
Bijna elke dag!!!! LOL

lantjes
15 maart 2007, 10:21
Dacht ook dat het niet mag maar ben een tweetal weken geleden (Aalst stw op Ninove aan de oprit v/d parking van de Delhaize )op die manier wel aan een deelname aan het "Foster Flikken Plan" ontsnapt waarvoor hierbij mijn dank aan de betrokken "tegenligger".

illwill
15 maart 2007, 10:22
is anders een klassieker hoor Kim, vooral ook in Frankrijk en Spanje ...

Idd, vooral in Frankrijk, moet zeggen dat toen ik holland werkte men het daar ook massaal gebruikt om mensen te waarschuwen.

baarle
15 maart 2007, 10:23
??????
Vanwaar ben jij? Hoe lang rijd je al met de auto?
Bijna elke dag!!!! LOL

Wel oppassen. Soms staat er een tweede anonieme politiewagen in omgekeerde richting die speciaal "lichters" opspoort.

illwill
15 maart 2007, 10:23
Maar niemand wete dus echt of men er een boete voor zou kunnen krijgen?
In mijn ogen vind het anders vreemd dat stubru bv de plaatsen elke morgen mag doorgeven en mensen niet mogen flikkeren met hun lichten...

illwill
15 maart 2007, 10:24
Wel oppassen. Soms staat er een tweede anonieme politiewagen in omgekeerde richting die speciaal "lichters" opspoort.

Vandaar, kmoet zeggen dat op de wegen die ik neem meestal een combie een 100 m verder staat, dus eenmaal die voorbij begin ik te flikkeren. :lol:

alberto
15 maart 2007, 10:31
Yep, doen ze in mijn streek vaak hoor... maar mag niet!
Wat niet mag is juist plezant, het klootjesvolk moet elkander steunen en helpen tegen de graaiende vingers van de overheid, dus doen.

Kim
15 maart 2007, 10:52
??????
Vanwaar ben jij? Hoe lang rijd je al met de auto?
Bijna elke dag!!!! LOL

Ik rijd ondertussen zo'n vier jaar met de auto.

En echt, ik heb dat nog nooit gezien eigenlijk... :oops:

Laya
15 maart 2007, 10:56
Ik rijd ondertussen zo'n vier jaar met de auto.

En echt, ik heb dat nog nooit gezien eigenlijk... :oops:
Kim denkt dat die mannen om een andere reden naar haar flikkerden natuurlijk ;-)

Kim
15 maart 2007, 10:59
Kim denkt dat die mannen om een andere reden naar haar flikkerden natuurlijk ;-)

Ik kom maar weinig mensen tegen die flikkeren eigenlijk... Waarschijnlijk rijd ik gewoon niet langs wegen waar flitscombi's staan, dat lijkt me de enige logische verklaring. :-)

Laya
15 maart 2007, 11:06
Ik kom maar weinig mensen tegen die flikkeren eigenlijk... Waarschijnlijk rijd ik gewoon niet langs wegen waar flitscombi's staan, dat lijkt me de enige logische verklaring. :-)
Bij ons in het dorp moet iemand die nogal 'bekend' is met dezelfde auto als de mijne rijden, wanneer ik in de buurt op de baan ben wuiven en flikkeren er heel regelmatig volslagen onbekenden.

BigF
15 maart 2007, 12:01
Als iedereen zich een beetje aan de snelheid houdt hoeft niemand te flikkeren.

Ik flikker niet, snelheidsduivels mogen van mij gerust op de bon...

Laya
15 maart 2007, 12:05
flikker:evil:

Ik heb eergisteren een bon gekregen voor 52km/u! Vind jij dus dat dat mij 50eur mag kosten?

Monocle
15 maart 2007, 12:07
flikker:evil:

Ik heb eergisteren een bon gekregen voor 52km/u! Vind jij dus dat dat mij 50eur mag kosten?

En hoeveel was de maximum toegelaten snelheid?

Laya
15 maart 2007, 12:12
En hoeveel was de maximum toegelaten snelheid? 50
Moet wel eerlijk toegeven, gemeten snelheid was 58, er stond iets bij van een marge waarmee ze rekening houden waardoor ik beboet werd voor de snelheid van 52/u!

illwill
15 maart 2007, 12:17
Ik rijd ondertussen zo'n vier jaar met de auto.

En echt, ik heb dat nog nooit gezien eigenlijk... :oops:

Da vin ik straf:lol:

illwill
15 maart 2007, 12:19
Als iedereen zich een beetje aan de snelheid houdt hoeft niemand te flikkeren.

Ik flikker niet, snelheidsduivels mogen van mij gerust op de bon...

cd's copieren mag ook niet en toch doet iedereen het

Griffin
15 maart 2007, 13:40
Volgens mij zullen ze je, als ze je pakken, verklaren dat je zonder reden je groot licht gebruikt hebt ofzoiets. Net zoals toeteren niet mag als er geen gevaar dreigt.

Derk de Tweede
15 maart 2007, 14:00
Hoe zit dit nu, als je net een flitswagen hebt gezien en je flikkert met je lichten om aankomend verkeer hiervoor te waarschuwen, mag dit of niet, kun je hiervoor een bekeuring krijgen?

In Nederland kun je daarvoor een fikse bon krijgen.

van Maerlant
15 maart 2007, 14:37
Ik denkt dat dat flikkergedoe in feite wordt georganiseerd door de NWO. Enkel zij kunnen van een alledaagse handeling zoiets maken.

van Maerlant
15 maart 2007, 14:38
In Nederland kun je daarvoor een fikse bon krijgen.

Tja, de NWO is overal.

cor
15 maart 2007, 15:13
Mag inderdaad niet, gewoon omdat je niet zomaar mag flikkeren met je lichten (zoals hoger reeds gezegd).

Iets soortgelijks.
In Zwitserland is het strafbaar een GPS te hebben die flitspalen aanwijst. Als je die boete krijgt lach je niet meer, en je GPS ben je ook kwijt.
Rekening mee houden als je daar rijdt!

Voor de rest: hardrijders de bon op, geen pardon.

Derk de Tweede
15 maart 2007, 15:21
Tja, de NWO is overal.

Ik spreek helaas uit ervaring, maar laatst hadden boze autobilisten een kartonnen bord langs de weg geplaats: "Let op, er wordt geflitst"
Scheelt toch weer een bon!

BigF
15 maart 2007, 19:40
flikker:evil:

Ik heb eergisteren een bon gekregen voor 52km/u! Vind jij dus dat dat mij 50eur mag kosten?

en een beetje verder de ware toedracht;
50
Moet wel eerlijk toegeven, gemeten snelheid was 58, er stond iets bij van een marge waarmee ze rekening houden waardoor ik beboet werd voor de snelheid van 52/u!
vijftig rijden waar vijftig mag is heus niet zo moeilijk hoor

ik snap trouwens niet goed waarom mensen altijd persé 10 per uur sneller willen rijden dan toegestaan

en waarschijnlijk is de enige manier om ze dat af te leren ze er 50 euro voor te laten dokken

niet leuk voor jou, ik wens het je ook niet toe, maar het is niet anders

Griffin
15 maart 2007, 20:36
en een beetje verder de ware toedracht;

vijftig rijden waar vijftig mag is heus niet zo moeilijk hoor

ik snap trouwens niet goed waarom mensen altijd persé 10 per uur sneller willen rijden dan toegestaan

en waarschijnlijk is de enige manier om ze dat af te leren ze er 50 euro voor te laten dokken

niet leuk voor jou, ik wens het je ook niet toe, maar het is niet anders

:D
Prachtig.

Dronkoers
16 maart 2007, 00:58
Hoe zit dit nu, als je net een flitswagen hebt gezien en je flikkert met je lichten om aankomend verkeer hiervoor te waarschuwen, mag dit of niet, kun je hiervoor een bekeuring krijgen?

Hoe kunnen die fikken nu bewijzen dat het om een flitswaarschuwing gaat?

Nog nooit tegengekomen hier... Ik zou dus ook de link niet leggen.

Misschien rij je dan ook nooit te hard, ik kom dit gemiddeld 1 keer per week tegen :-P

en een beetje verder de ware toedracht;

vijftig rijden waar vijftig mag is heus niet zo moeilijk hoor

ik snap trouwens niet goed waarom mensen altijd persé 10 per uur sneller willen rijden dan toegestaan

en waarschijnlijk is de enige manier om ze dat af te leren ze er 50 euro voor te laten dokken

niet leuk voor jou, ik wens het je ook niet toe, maar het is niet anders

Borden van maximum 50km/h zetten op plaatsen waar je zonder het weet 80 rijdt vind ik schandalig, dat is gewoon een inkomstenbron. Op sommige plaatsen mag je maar belachelijk traag rijden.

Laya
16 maart 2007, 07:21
en een beetje verder de ware toedracht;

vijftig rijden waar vijftig mag is heus niet zo moeilijk hoor

ik snap trouwens niet goed waarom mensen altijd persé 10 per uur sneller willen rijden dan toegestaan

en waarschijnlijk is de enige manier om ze dat af te leren ze er 50 euro voor te laten dokken

niet leuk voor jou, ik wens het je ook niet toe, maar het is niet anders
Als ze me op die manier willen afleren om sneller te rijden mogen ze het vergeten. Ik kijk zelden naar mijn snelheid, ik pas die aan aan de omstandigheden: weer, drukte, zichtbaarheid.... ik doe 35.000km/jaar, ik weet wel best hoe ik verantwoord kan rijden.

lantjes
16 maart 2007, 09:06
Volgens mijn bron op "het stad" heeft de locale polite in Aalst vorig maand 2500 wagens geflitst. Aan min. 50€ per overtreding is dit een heel goeie bron van inkomsten. Daarbij nog het massaal uitschrijven van parkeerboetes en (voor de insiders) er zal tegen het einde van het jaar geld zijn voor een gigantische kerstboom op de markt !!! Tja het geld moet natuurlijk van ergens komen en de automobilist is daarbij het ideale kieken met gouden eieren...
Er is eigenlijk geen ontsnappen meer aan, op de 15 km naar mijn werk is dit de regelgeving : 90-70-90-50-30-50-60-50-90-50-70-90-50-30-50-30-50-70-50-90-50 hoe kan je dat nog in godsnaam respecteren en ondertussen het verkeer in 't oog houden?

cor
16 maart 2007, 09:13
Borden van maximum 50km/h zetten op plaatsen waar je zonder het weet 80 rijdt vind ik schandalig, dat is gewoon een inkomstenbron.
Als je onbewust 80 gaat rijden op een bepaalde plek, dat lijkt me juist de reden waarom men er een bord 50 zet.

cor
16 maart 2007, 09:14
Ik kijk zelden naar mijn snelheid, ...
Misschien het moment om het te leren?

cor
16 maart 2007, 09:16
op de 15 km naar mijn werk is dit de regelgeving : 90-70-90-50-30-50-60-50-90-50-70-90-50-30-50-30-50-70-50-90-50 hoe kan je dat nog in godsnaam respecteren en ondertussen het verkeer in 't oog houden?
Hoe ben jij heelhuids op je werk geraakt als je dit onderweg hebt genoteerd?
Of ga je tevoet naar je werk?

Djiezes
16 maart 2007, 09:23
Er is eigenlijk geen ontsnappen meer aan, op de 15 km naar mijn werk is dit de regelgeving : 90-70-90-50-30-50-60-50-90-50-70-90-50-30-50-30-50-70-50-90-50 hoe kan je dat nog in godsnaam respecteren en ondertussen het verkeer in 't oog houden?

Daar heeft een goeie chauffeur geen enkel probleem mee...

lantjes
16 maart 2007, 09:48
Hoe ben jij heelhuids op je werk geraakt als je dit onderweg hebt genoteerd?
Of ga je tevoet naar je werk?

Ik doe die weg al +10 jaar en weet het dus al uit het hoofd waar je hoe snel mag rijden...

lantjes
16 maart 2007, 09:55
Daar heeft een goeie chauffeur geen enkel probleem mee...


Ja dat zal wel, zeker als je ondertussen nog bv de weg zou moeten zoeken. We zijn ook niet allemaal ideale chauffeurs hé....laat het bv ook nog donker zijn en regenen....zo kan je iedereen flitsen of je moet systematisch 30 rijden om zeker te zijn...

Djiezes
16 maart 2007, 10:00
Ja dat zal wel, zeker als je ondertussen nog bv de weg zou moeten zoeken. We zijn ook niet allemaal ideale chauffeurs hé....laat het bv ook nog donker zijn en regenen....zo kan je iedereen flitsen of je moet systematisch 30 rijden om zeker te zijn...

Als je in het donker en in de regen je weg moet zoeken, zal je toch niet te snel rijden zeker????

Karma
16 maart 2007, 10:12
Hoe zit dit nu, als je net een flitswagen hebt gezien en je flikkert met je lichten om aankomend verkeer hiervoor te waarschuwen, mag dit of niet, kun je hiervoor een bekeuring krijgen?
Ik herinner me lang geleden een proces dat ging over het waarschuwen van bestuurders dat ze konden geflitst worden. Waar er flitswagens stonden gingen die personen iets eerder op de weg met borden staan "opgepast, flitsers" (of zoiets) zodat iedereen gewaarschuwd was omtrent het risico van het oplopen van een boete. De politie heeft de betrokken personen voor het gerecht gedaagd maar ze zijn echter door de rechter totaal vrijgesproken omdat de rechter er van uitging dat hun activiteit juist aanzette tot meer voorzichtig rijgedrag. Na de uitspraak zijn ze onmiddellijk terug aan de slag gegaan.

alpina
16 maart 2007, 14:26
Ik herinner me lang geleden een proces dat ging over het waarschuwen van bestuurders dat ze konden geflitst worden. Waar er flitswagens stonden gingen die personen iets eerder op de weg met borden staan "opgepast, flitsers" (of zoiets) zodat iedereen gewaarschuwd was omtrent het risico van het oplopen van een boete. De politie heeft de betrokken personen voor het gerecht gedaagd maar ze zijn echter door de rechter totaal vrijgesproken omdat de rechter er van uitging dat hun activiteit juist aanzette tot meer voorzichtig rijgedrag. Na de uitspraak zijn ze onmiddellijk terug aan de slag gegaan.

:lol:
Schitterend.

Kay_
16 maart 2007, 14:49
Hoe zit dit nu, als je net een flitswagen hebt gezien en je flikkert met je lichten om aankomend verkeer hiervoor te waarschuwen, mag dit of niet, kun je hiervoor een bekeuring krijgen?

Ik doe dat altijd als ik zo een zot zie afgescheurd komen in de andere richting. Houdt hij zich onmiddellijk plots aan de regels :lol: :lol:

cor
16 maart 2007, 15:36
...zo kan je iedereen flitsen of je moet systematisch 30 rijden om zeker te zijn...
Doen!

Tantist
16 maart 2007, 16:55
Ik denk niet dat de mensen doorhebben dat jij met je lichten dimt omdat er een flitswagen staat (ik zie die link alleszins niet leggen :D).

Ik wel, ma ja...

En ik doe het altijd, en te zien aan de wuivende handjes, begrijpen de mensen mij nog ook en vice versa...

Kay_
16 maart 2007, 19:33
Ik wel, ma ja...

En ik doe het altijd, en te zien aan de wuivende handjes, begrijpen de mensen mij nog ook en vice versa...


Ik doe dat niet, ik weiger pertinent om mensen die de wet overtreden er ongestraft mee te laten wegkomen.
Al die waarschuwingen op de radio moesten ook onwettelijk zijn. Ik ga ook niet verkondigen waar de politie zal patrouilleren tegen inbraken.

Nick_
16 maart 2007, 19:36
Als iedereen zich een beetje aan de snelheid houdt hoeft niemand te flikkeren.

Ik flikker niet, snelheidsduivels mogen van mij gerust op de bon...

:thumbsup:

Griffin
17 maart 2007, 11:43
Als je in het donker en in de regen je weg moet zoeken, zal je toch niet te snel rijden zeker????

:lol:

illwill
19 maart 2007, 07:57
Als iedereen zich een beetje aan de snelheid houdt hoeft niemand te flikkeren.

Ik flikker niet, snelheidsduivels mogen van mij gerust op de bon...

wacht maar, er komt ooit een dag dat ook jij de weg ergens niet zo goed kent en doordat je meer op het verkeer aan het letten bent je de flitspaal mist waardoor jij als "snelheidsduivel" op de bon gaat. Eens kijken hoe je je dan voelt.

Djiezes
19 maart 2007, 08:08
wacht maar, er komt ooit een dag dat ook jij de weg ergens niet zo goed kent en doordat je meer op het verkeer aan het letten bent je de flitspaal mist waardoor jij als "snelheidsduivel" op de bon gaat. Eens kijken hoe je je dan voelt.

Zoals ik al eerder zei: Als ik in een verkeerssituatie of omgeving kom die ik niet ken, zal ik eerder te traag rijden ipv te snel...

Kay_
19 maart 2007, 09:13
Zoals ik al eerder zei: Als ik in een verkeerssituatie of omgeving kom die ik niet ken, zal ik eerder te traag rijden ipv te snel...Zo is dat.Omgekeerde logica om te stellen dat als je een plaats niet kent je ineens sneller zal rijden.

cor
19 maart 2007, 12:20
Zo is dat.Omgekeerde logica om te stellen dat als je een plaats niet kent je ineens sneller zal rijden.

Angst voor het onbekende misschien?
Zo snel mogelijk weg van het onbekende terrein?

Kay_
19 maart 2007, 12:21
Angst voor het onbekende misschien?
Zo snel mogelijk weg van het onbekende terrein?

:lol:

illwill
19 maart 2007, 12:36
Zoals ik al eerder zei: Als ik in een verkeerssituatie of omgeving kom die ik niet ken, zal ik eerder te traag rijden ipv te snel...

Zoals ik al zei, er zal ooit een dag komen, of deze dag heb je al lang gehad.
De rest is onzin, als je niet weet hoe snel je mag rijden kun je moeilijk zeggen dat je te traag gaat rijden é. Praat je nooit, verzet je nooit de post op je radio, heb je nog nooit in je leven je gsm opgenomen in de wagen, heb je nog nooit iemand nagekeken, nog nooit op een bekende getoetert,...? Je zal nooit heel je leven lang voor 100% geconcentreerd achter je stuur zitten en alle borden die er bestaan opmerken. ooit komt deze dag of hij is al geweest.

Enter
19 maart 2007, 12:43
Hoe zit dit nu, als je net een flitswagen hebt gezien en je flikkert met je lichten om aankomend verkeer hiervoor te waarschuwen, mag dit of niet, kun je hiervoor een bekeuring krijgen?

Waarom flikkeren met de lichten? Dat doet de Politie wel :twisted:

Anna List
19 maart 2007, 12:50
Als iedereen zich een beetje aan de snelheid houdt hoeft niemand te flikkeren.

Ik flikker niet, snelheidsduivels mogen van mij gerust op de bon...


ge hebt dus de kans om zo'n snelheidsduivel tegen de gepaste snelheid te laten rijden, en ge pakt ze niet ? 8O

Needles
19 maart 2007, 13:13
Bij ons in het dorp moet iemand die nogal 'bekend' is met dezelfde auto als de mijne rijden, wanneer ik in de buurt op de baan ben wuiven en flikkeren er heel regelmatig volslagen onbekenden.

Misschien is 't gewoon voor je looks, Laya! ;-)

cor
19 maart 2007, 13:50
... nog nooit op een bekende getoetert,...?
Zijn gezicht?

Djiezes
19 maart 2007, 14:06
Zoals ik al zei, er zal ooit een dag komen, of deze dag heb je al lang gehad.
De rest is onzin, als je niet weet hoe snel je mag rijden kun je moeilijk zeggen dat je te traag gaat rijden é. Praat je nooit, verzet je nooit de post op je radio, heb je nog nooit in je leven je gsm opgenomen in de wagen, heb je nog nooit iemand nagekeken, nog nooit op een bekende getoetert,...? Je zal nooit heel je leven lang voor 100% geconcentreerd achter je stuur zitten en alle borden die er bestaan opmerken. ooit komt deze dag of hij is al geweest.

Eigen schuld, dikke bult in dat geval. Regels zijn nu eenmaal regels...
Mensen bedenken tegenwoordig de belachelijkste excuses om zich niet aan de snelheidslimiet te moeten houden. Zielig gewoon...

Kay_
19 maart 2007, 14:08
Eigen schuld, dikke bult in dat geval. Regels zijn nu eenmaal regels...

Die maakt zich niet druk over de honderden doden die vallen door te hard rijden, maar een moskee daarentegen. Dat is pas om voor op te passen. ;)

Anna List
19 maart 2007, 14:15
Eigen schuld, dikke bult in dat geval. Regels zijn nu eenmaal regels...
Mensen bedenken tegenwoordig de belachelijkste excuses om zich niet aan de snelheidslimiet te moeten houden. Zielig gewoon...

je hebt gelijk hoor,

maar ik las hier of elders ook een andere burger, die schreef : ' als het om de verkeersveiligheid en de verkeersslachtoffers te doen is, waarom staan die flitsers dan zo dikwijls op plaatsen waar zich weinig of geen ongevallen voordoen ... maar op grote verkeersaders (dikwijls tweewegsbanen, waar velen geneigd zijn te snel te rijden) ...

en die schrijver heeft mi ook gelijk, dat wekt minstens de perceptie dat slachtoffers slechts tweede bekommernis zijn en de kassa de eerste bekommernis is

vandaar veel frustratie, me dunkt.