PDA

View Full Version : studentenvereniging


Piet Hein
18 maart 2007, 19:41
Bent u lid van een studentenvereniging

Gun
18 maart 2007, 19:42
Bent u lid van een studentenverenigingNiet iedereen op dit forum is (nog) student:evil:

Kim
18 maart 2007, 19:48
Ik ben ere-lid van Praetoria, een uitgesproken Belgisch gezinde studentenclub! :cheer:

Zwartengeel
18 maart 2007, 19:49
Ik ben nooit bij een studentenclub geweest (wat niet wil zeggen dat ik geen fuifnummer was in mijn studietijd).

Piet Hein
18 maart 2007, 19:50
Niet iedereen op dit forum is (nog) student:evil:
IK ben ook geen student maar ik ben wel steunend lid he:-P

De Garde
18 maart 2007, 20:12
Oud praeses NSV-Gent en lid van de oudstudentenbond.

http://www.studentenmuseum.be/images/SNSV.gif

Avondland
18 maart 2007, 20:14
NSV-schacht in Antwâârpe.

Groot Bakkes
18 maart 2007, 20:50
Studentenverenigingen zijn doorgaans een alibi voor een allegaartje van ideale schoonzonen, nietsnutten, pseudo-intellectuelen en meer van dat gespuis om onnozeliteiten uit te halen. Dit heet studentikoziteit.

Patriot!
18 maart 2007, 21:55
Niet van een ideologische studentenclub, nee, al ga ik af en toe wel eens naar activiteiten van het LVSV (de liberalen). Wel passief lid van Politika, studentenkring van mijn faculteit, maar ik doe quasi geen activiteiten mee. Hun café bezoek ik wel quasi dagelijks, en daar ga ik dadelijk ook naartoe. ;)

Duvelke
19 maart 2007, 02:02
Praeses inmiddels

Gun
19 maart 2007, 02:13
Pro-senior en -feestleider

S-Kring (http://www.s-kring.be/)

Hodena (http://www.hodena.tk/)

cor
19 maart 2007, 09:06
Oud praeses NSV-Gent en lid van de oudstudentenbond.


En die durft dat hardop zeggen!

Duvelke
19 maart 2007, 09:13
Pro-senior en -feestleider

S-Kring (http://www.s-kring.be/)

Hodena (http://www.hodena.tk/)
aha, ene van de Nayer in Katelijne se :)

Metternich
19 maart 2007, 12:40
NSV!-Antwerpen natuurlijk 8-)

Metternich
19 maart 2007, 12:40
Ik ben ere-lid van Praetoria, een uitgesproken Belgisch gezinde studentenclub! :cheer:Dat zijn een bendje watjes bij elkaar 8-)

Kim
19 maart 2007, 12:42
Dat zijn een bendje watjes bij elkaar 8-)

Ochot ze, onzen NSV'er spreekt. 8-)

Wel langskomen op onze champagne-avond om daar dan bier te staan drinken en met een scheef oog richting champagne te kijken. :mrgreen:

De Garde
19 maart 2007, 12:46
En die durft dat hardop zeggen!

Geen enkel probleem mee.

Semper Fidelis!

Metternich
19 maart 2007, 12:59
Ochot ze, onzen NSV'er spreekt. 8-)

Wel langskomen op onze champagne-avond om daar dan bier te staan drinken en met een scheef oog richting champagne te kijken. :mrgreen:Jullie openingsvat was véél leuker :twisted:

Kim
19 maart 2007, 13:00
Jullie openingsvat was véél leuker :twisted:

Daar was ik niet bij... :-(

Patriot!
19 maart 2007, 14:01
Praetoria lijkt me meer stijl te hebben. ;)

De Garde
19 maart 2007, 14:16
Praetoria lijkt me meer stijl te hebben. ;)


deurstijl?

Duvelke
19 maart 2007, 14:17
studentenverenigingen zouden zich niet met politiek moeten bezighouden (vind ik) ma gewoon met feestjes en cantussen en dergelijke organiseren.
Zo is het bij ons toch.

Derk de Tweede
19 maart 2007, 14:36
Ik zat bij het Marxistisch-Leninistich Studenten Front.

Bovenbuur
19 maart 2007, 15:30
Eindhovense Studenten Vereniging Demos. Geen politieke insteek. Er zit wel iets met democratie achter, maar niemand weet wat precies.

Praetorian
19 maart 2007, 15:35
http://fkserv.ugent.be/schilden/VGK-flwi.jpg

Vlaamse Geschiedkundige Kring (UGent)

fox
19 maart 2007, 15:43
studentenverenigingen zouden zich niet met politiek moeten bezighouden (vind ik) ma gewoon met feestjes en cantussen en dergelijke organiseren.
Zo is het bij ons toch.


Volledig mee eens.

Ik ben trouwens erelid van EKONOMIKA, de grootste, schoonste en beste van het land!

Brandaan
19 maart 2007, 15:44
Eindhovense Studenten Vereniging Demos. Geen politieke insteek. Er zit wel iets met democratie achter, maar niemand weet wat precies.


Hoe lang geleden was dat? Ben daar nog een aantal keer geweest met mijn vereniging: Delftsche Studenten Bond.

robert t
19 maart 2007, 15:53
Ik zat bij het Marxistisch-Leninistich Studenten Front.Daar werd ook niet te veel gezongen zeker? Vermoedelijk alleen de "Internationale".

Gun
19 maart 2007, 15:53
studentenverenigingen zouden zich niet met politiek moeten bezighouden (vind ik) ma gewoon met feestjes en cantussen en dergelijke organiseren.
Zo is het bij ons toch.:thumbsup:

Kim
19 maart 2007, 15:55
Praetoria lijkt me meer stijl te hebben. ;)

Uiteraard, hoe kan het ook anders.... IK ben lid! :-P ;)

De Garde
19 maart 2007, 15:56
studentenverenigingen zouden zich niet met politiek moeten bezighouden (vind ik) ma gewoon met feestjes en cantussen en dergelijke organiseren.
Zo is het bij ons toch.

En politieke verenigingen mogen niet studentikoos zijn?

Gun
19 maart 2007, 15:56
aha, ene van de Nayer in Katelijne se :)

Bovenbuur
19 maart 2007, 16:03
Hoe lang geleden was dat? Ben daar nog een aantal keer geweest met mijn vereniging: Delftsche Studenten Bond.
Dat is nu, dus ik zal je wel niet tegengekomen zijn als je de vraag zo stelt.

En politieke verenigingen mogen niet studentikoos zijn?
Hier in Nederland is het sinds het einde van de verzuiling normaal geworden dat dingen als studentenverenigingen, de scouting en sportclubs niet aan een bepaalde politieke stroming vastzitten. Wel bestaan er politieke jongerenverenigingen, maar die zullen toch wel wat anders fungeren dan studentenverenigingen.
Verder heb ik er niks op tegen, maar het is gewoon anders dan wij gewend zijn.

fox
19 maart 2007, 16:04
En politieke verenigingen mogen niet studentikoos zijn?


Correct. Studentenkringen hebben als doel, de studentenbelangen te behartigen naar de faculteit toe en ook naar potentiele werkgevers toe. Verder willen ze ook de studenten een sociaal vangnet aanbieden in een stad waar ze weinig of niemand kennen.

Studentenclubs zijn er dan weer enkel om studentikoze activiteiten te organiseren voor mensen die daar zin in hebben

Politieke verenigingen hebben hier dus niks te zoeken. Het NSV is dan ook een schandvlek voor de studenten in het algemeen en het is een schande dat ze zich proberen te profileren als een studentenvereniging want ze behartigen de belangen van studenten op geen enkele manier. Enkel politieke propaganda staat op de agenda.

Brandaan
19 maart 2007, 16:08
Dat is nu, dus ik zal je wel niet tegengekomen zijn als je de vraag zo stelt. Of u moet al 10 jaar aan het studeren zijn......

Bovenbuur
19 maart 2007, 16:12
Of u moet al 10 jaar aan het studeren zijn......
Nope...

Savatage
19 maart 2007, 16:19
Volledig mee eens.

Ik ben trouwens erelid van EKONOMIKA, de grootste, schoonste en beste van het land!

Ik ben ondersteunend lid van EKONOMIKA. Ik probeer wel op de meeste fuiven aanwezig te zijn :-)

De Garde
19 maart 2007, 16:21
Correct. Studentenkringen hebben als doel, de studentenbelangen te behartigen naar de faculteit toe en ook naar potentiele werkgevers toe. Verder willen ze ook de studenten een sociaal vangnet aanbieden in een stad waar ze weinig of niemand kennen.

Studentenclubs zijn er dan weer enkel om studentikoze activiteiten te organiseren voor mensen die daar zin in hebben

Politieke verenigingen hebben hier dus niks te zoeken. Het NSV is dan ook een schandvlek voor de studenten in het algemeen en het is een schande dat ze zich proberen te profileren als een studentenvereniging want ze behartigen de belangen van studenten op geen enkele manier. Enkel politieke propaganda staat op de agenda.

Alsof een politieke studentenvereniging geen amusement kan geven aan de leden. Politieke verenigingen aan de universiteiten bestaan al vele tientallen jaren en studenten doen al aan politiek op universiteiten voor zolang ze bestaan.

Wat die 'belangen' van de studenten betreft hoorde ik die andere verenigingen alleen als het van de nepverkiezingen waren voor wat mandaten en dan zag je ineens allerlei klein-linkse clubjes zich kandidaat stellen. Dat kon toen wel.

Maar je redering lijkt me bijna alsof een student die aan politiek wil doen per definitie verkeerd is. Studeren en af en toe zuipen, tot zover, maar een - niet-courante - mening? Dat mag niet.

Tot slot, jong, ik was vijf jaar lid en ik heb me goed geamuseerd en we deden heel wat meer dan alleen propaganda voeren. Maar als je de fabeltjes over ons gelooft, dan heeft het weinig zin te discussiëren.

jan hyoens
19 maart 2007, 16:26
http://fkserv.ugent.be/schilden/VGK-flwi.jpg

Vlaamse Geschiedkundige Kring (UGent)

Met de Vlaamse Leeuw in uw schild? Gij kleinburgerlijke verrader van de proletarische revolutie!

Metternich
19 maart 2007, 16:41
studentenverenigingen zouden zich niet met politiek moeten bezighouden (vind ik) ma gewoon met feestjes en cantussen en dergelijke organiseren.
Zo is het bij ons toch.'t Is niet omdat jij politiek apatisch bent, dat iedereen dat moet zijn. Sommige studenten willen naast het feesten, cantussen, e.d. ook aan iets idealistisch werken.Politieke verenigingen hebben hier dus niks te zoeken. Het NSV is dan ook een schandvlek voor de studenten in het algemeen en het is een schande dat ze zich proberen te profileren als een studentenvereniging want ze behartigen de belangen van studenten op geen enkele manier. Enkel politieke propaganda staat op de agenda.Jij denkt dat wij een hele avond lang over propaganda zitten gebogen met de idee "hoe gaan we nu weer wat mensen lokken naar onze ideologie?" ?

De Garde
19 maart 2007, 16:42
Met de Vlaamse Leeuw in uw schild? Gij kleinburgerlijke verrader van de proletarische revolutie!

En dan nog een zwarte leeuw. Geen rode klauwtjes...

Duvelke
19 maart 2007, 16:45
Volledig mee eens.

Ik ben trouwens erelid van EKONOMIKA, de grootste, schoonste en beste van het land!
Daar heb ik idd al veel goeie dingen over gehoord. Ik zou daar wel praeses van willen zijn. Is het waar dat de praeses daar (dankzij goede sponsoring) een auto ter beschikking krijgt, en sowieso een vette job krijgt in de zakenwereld? :)

Gun
19 maart 2007, 18:01
Daar heb ik idd al veel goeie dingen over gehoord. Ik zou daar wel praeses van willen zijn. Is het waar dat de praeses daar (dankzij goede sponsoring) een auto ter beschikking krijgt, en sowieso een vette job krijgt in de zakenwereld? :)
Eens senior geweest van één of andere studentenclub heb je bij sollicitaties altijd een stapje voor op de rest.

Derk de Tweede
20 maart 2007, 11:21
Daar werd ook niet te veel gezongen zeker? Vermoedelijk alleen de "Internationale".

Ik heb daar gelukkig maar even bijgezeten, maar zang was daar niet verboden.
Wel werden er veel platen gedraaid met Chinese en Vietnamese strijdliederen.
Zie het maar als een jeugdzonde!
Wat ik ervan geleerd heb is dat ik nooit meer in zee ga met een extremistische groepering.

fox
20 maart 2007, 11:32
Daar heb ik idd al veel goeie dingen over gehoord. Ik zou daar wel praeses van willen zijn. Is het waar dat de praeses daar (dankzij goede sponsoring) een auto ter beschikking krijgt, en sowieso een vette job krijgt in de zakenwereld? :)


Onze sponsoring is idd fantastisch en we krijgen idd een om de 3 jaar een bestelwagen cadeau (ford transit). Deze wagen mag door iedereen gebruikt worden als hij die nodig heeft voor Ekonomika gerelateerde zaken. Uiteraard wordt er nu en dan eens een oogje toegeknepen voor sommigen. Maar de praeses heeft dus absoluut geen privewagen ter beschikking.

Als praeses heb je idd een serieus stapje voor op de rest als het aankomt op een eerste sollicitatie, maar dit geldt even zeer voor alle andere mensen van het praesidium.

De Garde
20 maart 2007, 11:32
Ik heb daar gelukkig maar even bijgezeten, maar zang was daar niet verboden.
Wel werden er veel platen gedraaid met Chinese en Vietnamese strijdliederen.
Zie het maar als een jeugdzonde!
Wat ik ervan geleerd heb is dat ik nooit meer in zee ga met een extremistische groepering.

Dat moet een schitterende cantus gegeven hebben.

HFV
20 maart 2007, 12:54
NSV-Antwerpen 8-)

Monocle
20 maart 2007, 13:06
Ik ondersteun nog steeds mijn moederclub, de club waar alles begon...

http://www.zwinneblomme.com/site/2006/img/zwin.jpg

fox
20 maart 2007, 13:15
Ik ondersteun nog steeds mijn moederclub, de club waar alles begon...

http://www.zwinneblomme.com/site/2006/img/zwin.jpg


Leuk galabal altijd en kan me inbeelden dat de kas van zo een kleine club daarmee goed gevuld raakt ;-)

Monocle
20 maart 2007, 13:31
Leuk galabal altijd en kan me inbeelden dat de kas van zo een kleine club daarmee goed gevuld raakt ;-)

Zo goed gevuld, dat er elk jaar een leuk reisje mee kan gemaakt worden.
Toen ik nog praesidium lid was, heb ik zodoende in Mexico en Bali gezeten.
(en dat allemaal op kosten van de club)

van Maerlant
20 maart 2007, 21:05
NSV-schacht in Antwâârpe.

Zijt ge dezelfde Avondland van op telenet games forum? :?

Gun
20 maart 2007, 21:23
Zo goed gevuld, dat er elk jaar een leuk reisje mee kan gemaakt worden.
Toen ik nog praesidium lid was, heb ik zodoende in Mexico en Bali gezeten.
(en dat allemaal op kosten van de club)Pff, en ik content dat ik met mijn preasidium op het einde van het academiejaar een weekend naar de zee kon betalen:oops:

Bovenbuur
20 maart 2007, 21:48
Dat moet een schitterende cantus gegeven hebben.
Prosit grote leider, prosit echte mensen!

Piet Hein
20 maart 2007, 21:52
Ik steun KVHV

Duvelke
21 maart 2007, 00:32
Pff, en ik content dat ik met mijn preasidium op het einde van het academiejaar een weekend naar de zee kon betalen:oops:
zolang je geen verlies maakt is het allemaal goed :)

Visjnu
21 maart 2007, 00:34
Dat is nu, dus ik zal je wel niet tegengekomen zijn als je de vraag zo stelt.

Zit je op Fontys of de TU/e?

Zelf ben ik bij ISN Eindhoven (International Student Network) en ga nog regelmatig naar hun activiteiten.

Gun
21 maart 2007, 00:54
zolang je geen verlies maakt is het allemaal goed :)De dag nadat ik verkozen ben heb ik 12.000 Bfr van mijn persoonlijke rekening gehaald om nog een aantal achterstallige facturen te betalen.:?
Het doel was duidelijk, een rendabele studentenclub uitbouwen! En ik was heel gelukkig (en fier) dat we daar ook in geslaagd zijn.

Bovenbuur
21 maart 2007, 01:04
Zit je op Fontys of de TU/e?

Zelf ben ik bij ISN Eindhoven (International Student Network) en ga nog regelmatig naar hun activiteiten.

TU.

lomeanor
23 maart 2007, 13:21
http://www.medica.be/forum/templates/ptifo/images/ptifo_logo.jpg

Mitgard
23 maart 2007, 18:31
het lag niet in mijn asociale natuur om lid te worden van een studentenvereniging.

Praetorian
31 maart 2007, 17:14
Ik zal het hier maar vragen:
Is er een student van UA die mij even wil helpen: ik zocht een elektronische toegang van de UA om enkele tijdschriften een tijdje te kunnen raadplegen via VPN. Is voor een thesis, en alleen UA heeft die tijdschriften.