PDA

View Full Version : war on terror : even wat beeldmateriaal

lyot
22 januari 2004, 13:45
de volgende beelden komen uit Irak . De context is niet geheel en al duidelijk, maar dat neemt niet weg dat het behoorlijk 'disturbing' overkomt..

http://www.thecia.net/users/stewarte/apachehit.mpg

Antoon
22 januari 2004, 13:56
Dacht je dat oorlog een Disney-spelletje was? Natuurlijk dat het 'disturbing' overkomt.

lyot
22 januari 2004, 15:43
waarom denk je dat 't 'disturbing' overkomt , Antoon..

doet 't jou iets, als ik vragen mag?

warzone
22 januari 2004, 17:33
Met dit beeldje kan je naar de VN gaan als bewijs dat de Amerikanen in Iraq niet volgens de regels vecht.
Die regel is " je mag geen sodaat doden die gewond is en geen wapen in bezit heeft."
Dat is een beter bewijs dan die 8O massa-vernietigingswapens 8O die ze nog altijd niet hebben gevonden.

Darwin
22 januari 2004, 17:41
Met dit beeldje kan je naar de VN gaan als bewijs dat de Amerikanen in Iraq niet volgens de regels vecht.
Die regel is " je mag geen sodaat doden die gewond is en geen wapen in bezit heeft."
Dat is een beter bewijs dan die 8O massa-vernietigingswapens 8O die ze nog altijd niet hebben gevonden.

Zag jij op dat infraroodfilmpje of die al dan niet gewapend waren? Ik niet.

maddox
22 januari 2004, 18:31
Die Apache beelden komen van de eerste Golfoorlog.Dat filmpje circuleerd al jaren.

En in dit geval ,maakt het niet uit dat de Irakies bewapend waren of niet, de Conventie van Geneve verbied het gebruik van wapens van caliber boven de 12.7mm(.50 dus) als anti personeelswapen. De Apache gebruikt een 20mm gatling als richtbaar wapen.

Die piloot, wel een pittig detail trouwens,vraagt wel toestemming aan de thuisbasis om te mogen schieten.Die redelijk vlot gegeven word.

Oorlog is onmenselijk.Vooral als de hitech ervoor zorgt dat het op een videospelletje lijkt.Het is gemakkelijker op een knop te drukken dan Iemand de kop in te slaan die zelf ook die moeite aan het doen is voor de mepper.Is dat een minder onmenselijke oorlog?

manta
22 januari 2004, 21:15
Mij valt wel op dat deze militairen zeer proffesioneel te werk gaan.
Heel "cool" en rustig...
En wat een wapen is die Apache... Belgie zit met die vodde " fraudecopters"... voor zo'n operatie zouden ze hier een peleton moeten sturen. (waardoor er nog meer slachtoffers vallen )
Eigenlijk zouden ze met zo'n helicopter wel wat meer kunnen doen , ook in vredestijd....(drugdealers, overvallers,.....) .

:twisted:

Griffin
22 januari 2004, 21:32
(...)
Eigenlijk zouden ze met zo'n helicopter wel wat meer kunnen doen , ook in vredestijd....(drugdealers, overvallers,.....) .
:twisted:

Ga jij criminaliteit bestrijden met oorlogswapens? en onschuldige burgers doodschieten? want infra rood of niet, de dader en het slachtoffer herkennen blijft een probleem... En wij hebben nog altijd de normale procedure van mensen op te pakken en te berechten voor een rechtbank, niet op straat dood te schieten.
Die apache heeft trouwens ook zijn problemen gehad, zo kunnen de Nederlandse collega's er alleen overdag mee vliegen omdat de binnenverlichting stuk is, en als ze eraan probeerden te werken ging er alleen maar meer stuk... :)
ik stel voor dat je eerst wat nadenkt voor je iets neertikt...

manta
22 januari 2004, 21:50
http://www.voodoo.cz/ah64/

Denk je dat de technologie stilstaat ???
Zie je het al gebeuren dat een bende gewapende criminelen zich ergens schuilhoud... wat lijkt dan de beste oplossing ? Onze agenten hun leven laten riskeren ,zo'n helikopter eropaf sturen ?

Boven Antwerpen vliegt er ook een politehelikopter (die kan de boel verlichten met zijn schijnwerpers , WAAAW :roll: )

En dat een " hollander " geen lamp kan vervangen... dat wist ik al. :D

Antoon
23 januari 2004, 10:21
Die Apache beelden komen van de eerste Golfoorlog.Dat filmpje circuleert al jaren.

Niet te geloven. Waar ze allemaal toe in staat zijn voor propaganda doeleinden.

Griffin
23 januari 2004, 11:59
Denk je dat de technologie stilstaat ???
Zie je het al gebeuren dat een bende gewapende criminelen zich ergens schuilhoud... wat lijkt dan de beste oplossing ? Onze agenten hun leven laten riskeren ,zo'n helikopter eropaf sturen ?

Boven Antwerpen vliegt er ook een politehelikopter (die kan de boel verlichten met zijn schijnwerpers , WAAAW :roll: )

En dat een " hollander " geen lamp kan vervangen... dat wist ik al. :D

Ik denk niet dat dit een kwestie van technologie is... Ik denk dat het hier over de principes van de rechtsstaat gaat. Mocht u de helicopter met minder moorddadige doeleinden willen gebruiken: er bestaan betere civiele versies.

Antoon: dat is "moderne oorlogsvoering", die propaganda :)

Antoon
23 januari 2004, 12:36

Correct. En toevallig zijn de Amerikanen daar ook heel goed in. Gelukkig maar. :wink:

Seba
23 januari 2004, 14:15

Correct. En toevallig zijn de Amerikanen daar ook heel goed in. Gelukkig maar. :wink:

inderdaad, in oorlogsvoeren én propaganda :wink: