PDA

View Full Version : Dat is durven


bk232214
22 januari 2004, 14:13
In nederlandse staat begint maatregelen te nemen dure auto's geen uitkering zodus begint in belgie ook maar al . Van het O.C.M.W. leven en je check ontvangen met een Mercedes of Audi OCMW is veel te lacks . Het O.C.M.W. moet in prive handen komen en niet door poliekers bestuurt worden het zal er eerlijker aan toe gaan :smilecol:

headinajar
22 januari 2004, 15:27
ik vintettook schanniedalieg hoetehj nejederlandse staten in op de het onder foefjelen met teh C.M.O.W. teh schandalig het de het op
teh profietijeren van teh laks sijn deh priveehanden feel beter de het op de onder Audieh en teh BWMW laks

:lol:

PS : me si lUn1x h4x0r1ng duud3rzzzz

Zeno!
22 januari 2004, 16:37
Ok mensen, probeer het nu eens in het Nederlands? :?

Dimitri
22 januari 2004, 17:12
In nederlandse staat begint maatregelen te nemen dure auto's geen uitkering zodus begint in belgie ook maar al . Van het O.C.M.W. leven en je check ontvangen met een Mercedes of Audi OCMW is veel te lacks . Het O.C.M.W. moet in prive handen komen en niet door poliekers bestuurt worden het zal er eerlijker aan toe gaan :smilecol:
Bedoel je:

"In Nederland begint men met het controleren van uitkeringsgerechtigden op het bezit van dure auto's. Dat zouden ze in België ook eens moeten doen. Van het OCMW leven en geld ontvangen, terwijl je een Mercedes of Audi hebt vind ik niet kunnen. Het OCMW is veel te laks. Het OCMW moet daarom geprivatiseerd, zodat het niet meer door politici bestuurd wordt. Dan zal het er eerlijker aan toe gaan. :smilecol:"

:?:

Strengere controles zijn een goed idee, het afschaffen van de OCMW-raad en alle politieke bemoeienis ook, maar privatiseren kan niet, omdat het verstrekken van uitkeringen nu eenmaal door de staat gebeurd en niet door bedrijven.
Wat is hier trouwens communautair aan?

ossaert
22 januari 2004, 18:09
Strenger optreden, graag! Zou het niet beter zijn, om de discussie een beetje uit te breiden, voor uitkeringsgerechtigden en lagere inkomens ook meer 'budgetbegeleiding' en dergelijke voorzieningen te creëren? Het gaat dan niet zozeer om auto's en dergelijke grote zotte kosten, maar ook kleinere. Ik herinner me dat ik twee jaar geleden buren had die een duur horloge hadden, een state-of-the-art stereo, een duur mobieltje en dito kleren, maar wel elke zoveel weken tig brieven van incasso-bureau's kregen. Het is inderdaad wat paternalistisch, maar ik ben er wel zeker van dat het veel mensen uit de problemen zou halen/houden.

headinajar
23 januari 2004, 10:00
Ok mensen, probeer het nu eens in het Nederlands? :?

Tja die kerel is gewoon te veel :lol:

Die jibberish zit weeral vol stereotypen en dingen die we al 1000 keer gehoord hebben en reeds weten.
Die gast heeft ook precies een serieus stuk in zijn voeten.

Dat er mensen zijn die van de sociale zekerheid profiteren weten we. Dat dat schandalig is, weten we ook. Dat er streng moet tegen opgetreden worden daar zal iedereen het wel mee eens zijn.
Het OCMW privatiseren is onmogelijk, want hoe zouden ze dan in godsnaam inkomsten maken???

fleuri
29 januari 2004, 12:06
Dat men dan eens eerst begint te controleren wie die OCMW steuntrekkers met een dure wagen zijn, dit zijn merendeels asielzoekers, die alles in hun thuisland hebben verkocht ( behalve hunne dure auto ) om de mensen smokkelaars te betalen voor het bezorgen van valse papieren.

Calle
29 januari 2004, 12:08
Dat men dan eens eerst begint te controleren wie die OCMW steuntrekkers met een dure wagen zijn, dit zijn merendeels asielzoekers, die alles in hun thuisland hebben verkocht ( behalve hunne dure auto ) om de mensen smokkelaars te betalen voor het bezorgen van valse papieren.

Ah, en ze zijn dus samen met "hunne dure auto" op een rubberbootje de oceaan overgestoken, om dan samen met "hunne dure auto" in een vrachtwagen te springen ?

Aangebrande Phönix
29 januari 2004, 12:56
Dat men dan eens eerst begint te controleren wie die OCMW steuntrekkers met een dure wagen zijn, dit zijn merendeels asielzoekers, die alles in hun thuisland hebben verkocht ( behalve hunne dure auto ) om de mensen smokkelaars te betalen voor het bezorgen van valse papieren.

Hartelijk dank! Ik wachtte met een repliek geven tot iemand mij daarvoor de gelegenheid gaf.

Vraagje: Wat is er zo opvallend aan Mercedessen waar allochtonen inzitten? Dat ze er nooit alleen inzitten. Er zitten er altijd een stuk of 5 tesamen.
Zou het nu niet mogelijk zijn dat ze samen hebben gelegd vóór die auto?

Calle
29 januari 2004, 13:00
Dat men dan eens eerst begint te controleren wie die OCMW steuntrekkers met een dure wagen zijn, dit zijn merendeels asielzoekers, die alles in hun thuisland hebben verkocht ( behalve hunne dure auto ) om de mensen smokkelaars te betalen voor het bezorgen van valse papieren.

Hartelijk dank! Ik wachtte met een repliek geven tot iemand mij daarvoor de gelegenheid gaf.

Vraagje: Wat is er zo opvallend aan Mercedessen waar allochtonen inzitten? Dat ze er nooit alleen inzitten. Er zitten er altijd een stuk of 5 tesamen.
Zou het nu niet mogelijk zijn dat ze samen hebben gelegd vóór die auto?

Zou kunnen, maar zeer twijfelachtig niet ?

Pelgrim
29 januari 2004, 13:07
Carpoolen is een consept dat allochtonen al beter kennen dan de autochtonen :wink:

Supe®Staaf
29 januari 2004, 13:11
Stel: ik heb een goedbetaalde job.
Ik heb een auto navenant mijn inkomen.
Ik speel mijn job kwijt.
Moet ik dan omwille van de stupiede, stereotiepe redeneringen vanwege jaloerzigaards, de onrendabele beslissing nemen om mijn auto weg te doen, tijdens de periode stempelen in afwachting van een nieuwe job?
Te voet solliciteren naar job's met in de advertentie: eigen wagen?

Trek de lijn door.
Moet ik omwille van werkloosheid mijn comfortabele huis voor een kartonnen doos inwisselen in afwachting?
Zal ik maar rondstruinen in kleren 'aangepast' aan mijn nieuwe status (en aldus zelfs kansen op nieuwe job verkwanselen)?

En wat gaan we doen met b.v. renteniers, die het geluk hadden dat vader voor hen geboren werd, en die nooit presteerden? Gaan we die mensen ook dicteren hoever ze mogen gaan in de aanschaf van materiële zaken?

Calle
29 januari 2004, 14:12
Stel: ik heb een goedbetaalde job.
Ik heb een auto navenant mijn inkomen.
Ik speel mijn job kwijt.
Moet ik dan omwille van de stupiede, stereotiepe redeneringen vanwege jaloerzigaards, de onrendabele beslissing nemen om mijn auto weg te doen, tijdens de periode stempelen in afwachting van een nieuwe job?
Te voet solliciteren naar job's met in de advertentie: eigen wagen?

Trek de lijn door.
Moet ik omwille van werkloosheid mijn comfortabele huis voor een kartonnen doos inwisselen in afwachting?
Zal ik maar rondstruinen in kleren 'aangepast' aan mijn nieuwe status (en aldus zelfs kansen op nieuwe job verkwanselen)?

En wat gaan we doen met b.v. renteniers, die het geluk hadden dat vader voor hen geboren werd, en die nooit presteerden? Gaan we die mensen ook dicteren hoever ze mogen gaan in de aanschaf van materiële zaken?
Dus Superstaaf.

Van hetgeen je krijgt als werkloze, ga jij nog je BMW 5 reeks betalen, verzekering en benzine inclusief ?

boer_bavo
29 januari 2004, 15:43
Stel: ik heb een goedbetaalde job.
Ik heb een auto navenant mijn inkomen.
Ik speel mijn job kwijt.
Moet ik dan omwille van de stupiede, stereotiepe redeneringen vanwege jaloerzigaards, de onrendabele beslissing nemen om mijn auto weg te doen, tijdens de periode stempelen in afwachting van een nieuwe job?
Te voet solliciteren naar job's met in de advertentie: eigen wagen?

Trek de lijn door.
Moet ik omwille van werkloosheid mijn comfortabele huis voor een kartonnen doos inwisselen in afwachting?
Zal ik maar rondstruinen in kleren 'aangepast' aan mijn nieuwe status (en aldus zelfs kansen op nieuwe job verkwanselen)?

En wat gaan we doen met b.v. renteniers, die het geluk hadden dat vader voor hen geboren werd, en die nooit presteerden? Gaan we die mensen ook dicteren hoever ze mogen gaan in de aanschaf van materiële zaken?
Als je je job kwijtspeelt ga je niet naar het OCMW. Dan krijg je een werkloosheidsuitkering.