PDA

View Full Version : het valt al bij al nogal mee.


Mitgard
23 maart 2007, 20:17
is dat niet de enige conclusie die wij kunnen maken wanneer wij het Zijn der dingen in beschouwing nemen?






zo.

Ambiorix
23 maart 2007, 20:24
nu nog

maar ik vrees later niet meer, ik bedoel, dat werken enzo.

BigF
23 maart 2007, 20:35
Ach, laten we niet hypocriet zijn;

er zijn weinig plaatsen in de wereld waar men het aanzienlijk beter heeft dan hier

er zijn daarentegen massa's plaatsen waar men het aanzienlijk slechter heeft dan hier


de enige reden die wij hebben om te zeuren is over het feit dat men het in die andere landen minder goed hebben dan wij

wij hebben het goed, zij hebben het slecht
hoe gaan we dat rechttrekken?
wij hebben het nog beter, zij minstens even slecht?


Ik kan me soms echt opwinden over discussies als bv het aantal codes op de belastingsbrief.
Er zijn duizenden moeders die op dit moment hun stervend kind in hun armen hebben en wij liggen ons druk te maken over een paar cijfertjes? :shock:

Daar ligt zo'n beetje de basis van mijn afkeer van politiek.

BigF
23 maart 2007, 20:36
die 'hypocriet' sloeg niet op jou hoor Ambi

ik had jou post nog niet gezien

jurgen79
23 maart 2007, 20:43
Ach, laten we niet hypocriet zijn;

er zijn weinig plaatsen in de wereld waar men het aanzienlijk beter heeft dan hier

er zijn daarentegen massa's plaatsen waar men het aanzienlijk slechter heeft dan hier


de enige reden die wij hebben om te zeuren is over het feit dat men het in die andere landen minder goed hebben dan wij

wij hebben het goed, zij hebben het slecht
hoe gaan we dat rechttrekken?
wij hebben het nog beter, zij minstens even slecht?


Ik kan me soms echt opwinden over discussies als bv het aantal codes op de belastingsbrief.
Er zijn duizenden moeders die op dit moment hun stervend kind in hun armen hebben en wij liggen ons druk te maken over een paar cijfertjes? :shock:

Daar ligt zo'n beetje de basis van mijn afkeer van politiek.


Al eens aan gedacht dat de mensen die het 'slecht' zouden hebben naar ONZE maatstaven veel zelf in handen hebben en ook hun leiders?
Dus wijs niemand van onze maatschappij met de vinger...wij weten niet beter...wijs hun leiders met de vinger.

BigF
23 maart 2007, 20:50
Al eens aan gedacht dat de mensen die het 'slecht' zouden hebben naar ONZE maatstaven veel zelf in handen hebben en ook hun leiders?
Dus wijs niemand van onze maatschappij met de vinger...wij weten niet beter...wijs hun leiders met de vinger.
ik wijs niemand van onze maatschappij met de vinger

ik wijs de politiek met de vinger


en ik vraag me af wat ik me moet voorstellen bij hetgeen die mensen dan wel zelf in de hand hebben?
en hetgeen hun leiders in de hand hebben; daar wijs ik onze politiek weer met de vinger. Mogelijkheden genoeg om druk uit te oefenen.

jurgen79
23 maart 2007, 20:57
ik wijs niemand van onze maatschappij met de vinger

ik wijs de politiek met de vinger


en ik vraag me af wat ik me moet voorstellen bij hetgeen die mensen dan wel zelf in de hand hebben?
en hetgeen hun leiders in de hand hebben; daar wijs ik onze politiek weer met de vinger. Mogelijkheden genoeg om druk uit te oefenen.

De plaatselijke bevolking kan ook druk leggen op de politiek...remember hoe wij hier alles tot stand hebben kunnen brengen? ;-)
Wie heeft deze impuls gegeven? De bevolking of de politiek?:roll:

BigF
23 maart 2007, 21:06
remember hoe wij hier alles tot stand hebben kunnen brengen?

das waar, maar wij werden ondertussen niet kapot gekoloniseerd

jurgen79
23 maart 2007, 21:46
das waar, maar wij werden ondertussen niet kapot gekoloniseerd

Tja...nu we het toch over Afrika gaan hebben.
Ze hebben nog altijd het Victoriameer...maar nee, liever deze vis verkopen aan het buitenland ipv aan de inheemsebevolking te geven welke honger heeft.
En met dat geld wapens enz kopen ipv te investeren in andere dingen die goed zijn voor de bevolking.
t'Is zelfs zo erg gesteld met het victoriameer dat binnenkort niemand nog vis gaat hebben.
Allemaal te danken aan die pruts politiekers van ginder en de massa die liever stil blijft zitten/liggen.

Ambiorix
23 maart 2007, 23:41
die 'hypocriet' sloeg niet op jou hoor Ambi

ik had jou post nog niet gezien
okay:-)

maar ge hebt wel gelijk met uw punt dat wij soms meer moeten relativeren. Dat zou enorm veel futiele discussies en ruzies voorkomen.

Savatage
24 maart 2007, 00:15
is dat niet de enige conclusie die wij kunnen maken wanneer wij het Zijn der dingen in beschouwing nemen?






zo.

Als standaard Westerling, is dat nog vrij licht uitgedrukt :-)

BigF
24 maart 2007, 09:22
Tja...nu we het toch over Afrika gaan hebben.
Ze hebben nog altijd het Victoriameer...maar nee, liever deze vis verkopen aan het buitenland ipv aan de inheemsebevolking te geven welke honger heeft.
En met dat geld wapens enz kopen ipv te investeren in andere dingen die goed zijn voor de bevolking.
t'Is zelfs zo erg gesteld met het victoriameer dat binnenkort niemand nog vis gaat hebben.
Allemaal te danken aan die pruts politiekers van ginder en de massa die liever stil blijft zitten/liggen.
Die victoriabaars komt enkel naar hier omdat wij dat lekker vinden hoor.
En omdat wij er net dat tikkeltje meer voor kunnen betalen.

En daarmee blijft mijn punt overeind; onze politiekers moeten zorgen dat die Victoriabaars niet langer naar hier komt. Verbied desnoods de invoer.
Dan moeten ze hem uit ellende (tegen lagere prijs) wel aan hun eigen bevolking verkopen.
Net zo met bv mais; duizenden hectares mais in afrika dienen enkel om onze koeien vet te mesten. Of met olie, of met diamanten, of...
Ik vind het een beetje belachelijk om hun situatie enkel op hun rekening te zetten. Wij zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor die rekening.

Als in Irak een leider een beetje stout is gaat het Westen hem daar uit een hol trekken. Maar als leiders die in Afrika voor een groot gedeelte verantwoordelijk zijn voor massale sterfte laten we die rustig zitten...

Pelgrim
24 maart 2007, 19:58
is dat niet de enige conclusie die wij kunnen maken wanneer wij het Zijn der dingen in beschouwing nemen?






zo.

in zekere zin valt het nog mee, maar ik eis toch mijn geld terug.

skaldis
24 maart 2007, 20:10
is dat niet de enige conclusie die wij kunnen maken wanneer wij het Zijn der dingen in beschouwing nemen?






zo.

ssst hou uw zendag voor uzelf
hier wordt alleen gezaagd zodat we dat in het dagelijks leven niet hoeven te doen

exodus
24 maart 2007, 20:16
We mogen het dan niet slecht hebben, maar we zijn overgeleverd aan de willekeur.

Proletariër
24 maart 2007, 20:22
in zekere zin valt het nog mee, maar ik eis toch mijn geld terug.
²