PDA

View Full Version : Jan Hyoens & Ethiek


dejohan
27 januari 2004, 11:31
Ik post
http://www.inminds.co.uk/famine.jpg
Met nog wat commentaar over het lot van dit kind. De onpeilbare triestheid dat dit beeld.



En dan krijg je een antwoord van deze fervent Blok aanhanger

Mensen die hun kinderen voor de gieren smijten horen hier niet thuis!


Dit is m.i. geen aanval. Ik constateer alleen, trek zelf je conclusies.

Distel
27 januari 2004, 11:34
Afgezien dat ik zo'n uitspraak verwerpelijk vind, is dit nog steeds een persoonlijke topic, lijkt mij...

Raf
27 januari 2004, 11:35
Het zegt alleszins veel over het gedachtengoed dat sommigen er hier op nahouden...

Distel
27 januari 2004, 11:36
Het zegt alleszins veel over het gedachtengoed dat sommigen er hier op nahouden...

Sommigen?

Raf
27 januari 2004, 11:42
Het zegt alleszins veel over het gedachtengoed dat sommigen er hier op nahouden...

Sommigen?

Ja, sommigen... Wat begrijp je niet aan dat woord?

Rudy Van Nespen
27 januari 2004, 11:43
Nu zijn ze allemaal verontwaardigd...

ik post volgende foto,

http://www.webted.nl/images/Maastricht_Krade/Zwerver.jpg

en krijg als reactie: "Is die mens niet zelf verantwoordelijk voor zijn toestand..."
Als dat niet degoutant is, dan weet ik het ook niet meer.
We kunnen die vraag namelijk even goed stellen over de mensen in dat Afrikaanse land!

Distel
27 januari 2004, 11:47
Sommigen?

Ja, sommigen... Wat begrijp je niet aan dat woord?

Ik wist niet dat we over Jan moesten spreken in de pluralis majestatis.

Raf
27 januari 2004, 11:50
Ja, sommigen... Wat begrijp je niet aan dat woord?

Ik wist niet dat we over Jan moesten spreken in de pluralis majestatis.

Denk je werkelijk dat Jan de enige is die er zo over denkt?

De Knut
27 januari 2004, 11:50
Nu zijn ze allemaal verontwaardigd...

ik post volgende foto,

http://www.webted.nl/images/Maastricht_Krade/Zwerver.jpg

en krijg als reactie: "Is die mens niet zelf verantwoordelijk voor zijn toestand..."
Als dat niet degoutant is, dan weet ik het ook niet meer.
We kunnen die vraag namelijk even goed stellen over de mensen in dat Afrikaanse land!

de selectieve verontwaardiging van de politiek-correcte dweilen. Niks van aantrekken.

Distel
27 januari 2004, 11:57
Ik wist niet dat we over Jan moesten spreken in de pluralis majestatis.

Denk je werkelijk dat Jan de enige is die er zo over denkt?

Neen, maar ik zie niet hoe een uitspraak van 1 persoon hier iets zegt over hoe meer dan 1 persoon denkt.

Raf
27 januari 2004, 12:28
Denk je werkelijk dat Jan de enige is die er zo over denkt?

Neen, maar ik zie niet hoe een uitspraak van 1 persoon hier iets zegt over hoe meer dan 1 persoon denkt.

Je denkt niet dat Jan de enige is die er zo over denkt, dus ben je het met me eens dat er "sommigen" zo over denken.

Je gaat hier nu toch weer geen hele dag zitten muggenziften over één woordje, zoals bij dat "objectief" hé, want daar heb ik echt geen zin in hoor...

Distel
27 januari 2004, 12:33
Neen, maar ik zie niet hoe een uitspraak van 1 persoon hier iets zegt over hoe meer dan 1 persoon denkt.

Je denkt niet dat Jan de enige is die er zo over denkt, dus ben je het met me eens dat er "sommigen" zo over denken.

Je gaat hier nu toch weer geen hele dag zitten muggenziften over één woordje, zoals bij dat "objectief" hé, want daar heb ik echt geen zin in hoor...

Ik ben het er over eens dat er nog wel zijn die er zo over denken. Ik zie alleen niet hoe men dat kan afleiden uit de uitspraak van Jan, want dat is wat je doet.

P.S.: Iemand verwijten van te muggenziften is geen argument. 8)

Raf
27 januari 2004, 12:36
Je denkt niet dat Jan de enige is die er zo over denkt, dus ben je het met me eens dat er "sommigen" zo over denken.

Je gaat hier nu toch weer geen hele dag zitten muggenziften over één woordje, zoals bij dat "objectief" hé, want daar heb ik echt geen zin in hoor...

Ik ben het er over eens dat er nog wel zijn die er zo over denken. Ik zie alleen niet hoe men dat kan afleiden uit de uitspraak van Jan, want dat is wat je doet.

P.S.: Iemand verwijten van te muggenziften is geen argument. 8)

*zucht*

Ik heb dat daar ook niet uit afgeleid; ik heb alleen de bedenking gemaakt dat "sommigen" (waaronder Jan) er een verwerpelijk gedachtengoed op nahouden.

Distel
27 januari 2004, 12:38
Ik ben het er over eens dat er nog wel zijn die er zo over denken. Ik zie alleen niet hoe men dat kan afleiden uit de uitspraak van Jan, want dat is wat je doet.

P.S.: Iemand verwijten van te muggenziften is geen argument. 8)

*zucht*

Ik heb dat daar ook niet uit afgeleid; ik heb alleen de bedenking gemaakt dat "sommigen" (waaronder Jan) er een verwerpelijk gedachtengoed op nahouden.

U zei:

"Het zegt alleszins veel over het gedachtengoed dat sommigen er hier op nahouden..."

Waarop heeft die "Het" dan wel betrekking?

Raf
27 januari 2004, 12:39
*zucht*

Ik heb dat daar ook niet uit afgeleid; ik heb alleen de bedenking gemaakt dat "sommigen" (waaronder Jan) er een verwerpelijk gedachtengoed op nahouden.

U zei:

"Het zegt alleszins veel over het gedachtengoed dat sommigen er hier op nahouden..."

Waarop heeft die "Het" dan wel betrekking?

Ik ga hier niet langer op in, ga iemand anders vervelen met je futiliteiten.

Distel
27 januari 2004, 12:51
U zei:

"Het zegt alleszins veel over het gedachtengoed dat sommigen er hier op nahouden..."

Waarop heeft die "Het" dan wel betrekking?

Ik ga hier niet langer op in, ga iemand anders vervelen met je futiliteiten.

Fijn dat u mij gelijk geeft.
Niet zo fijn dat u dit afdoet als "futiliteiten" (en daarmee eigenlijk suggereert dat ik ambetant aan het doen ben).

Veralgemenen over homo's is fout.
Veralgemenen over moslims is fout.
Veralgemenen over "sommigen" (lees: VBers) is... fout?

Aangebrande Phönix
27 januari 2004, 14:00
Nu zijn ze allemaal verontwaardigd...

ik post volgende foto,

http://www.webted.nl/images/Maastricht_Krade/Zwerver.jpg

en krijg als reactie: "Is die mens niet zelf verantwoordelijk voor zijn toestand..."
Als dat niet degoutant is, dan weet ik het ook niet meer.
We kunnen die vraag namelijk even goed stellen over de mensen in dat Afrikaanse land!

de selectieve verontwaardiging van de politiek-correcte dweilen. Niks van aantrekken.

Hoe meer je trendy woorden als "politiek correct" gebruikt, des te meer m�*jn partijvoorzitter zijn "gratis"-geblaat gaat rondbazuinen. Populisme langs beide kanten.

Hilde Dillen
27 januari 2004, 14:09
Ik post
http://www.inminds.co.uk/famine.jpg
Met nog wat commentaar over het lot van dit kind. De onpeilbare triestheid dat dit beeld.



En dan krijg je een antwoord van deze fervent Blok aanhanger

Mensen die hun kinderen voor de gieren smijten horen hier niet thuis!


Dit is m.i. geen aanval. Ik constateer alleen, trek zelf je conclusies.



Tja, zo kan ik hier veel plaatjes neerpoten zene.
Weten we dat allemaal niet al lang dat het niet overal goed gaat in de wereld had jij gedacht ?

Gebruik uw gezond verstand vent, ge zocht zelf boel met die J. Hyoens.
http://graverdammer.vrijspraak.org/images/avatars/BoerTiktOpKnar.gif

jan hyoens
27 januari 2004, 14:12
:lol: :lol: :lol:

Eindelijk een topic op mijn naam! En uit één zinnetje denken ze gans mijn gedachtengoed te kunnen weten! Wie de hond wil slaan vindt altijd wel een stok! 1. Het gaat hier om een getruceerde foto om bepaalde emoties op te roepen, wat al ethisch onverantwoord is! twee; mijn reply was dan ook navenant; men kan er van alles uit concluderen! Nu ja, deze topic zegt meer over dejohan (die het nec plus ultra van genot het stoned voor zijne aquarium zitten vindt, zelf in een andere topic vertelt) dan over mij!

dejohan
27 januari 2004, 16:04
Gebruik uw gezond verstand vent, ge zocht zelf boel met die J. Hyoens.


Hu?

DaBlacky
27 januari 2004, 16:26
Gebruik uw gezond verstand vent, ge zocht zelf boel met die J. Hyoens.


Hu?

Die foto posten zal provocerend geweest zijn.

Raf
27 januari 2004, 16:31
:lol: :lol: :lol:

Eindelijk een topic op mijn naam! En uit één zinnetje denken ze gans mijn gedachtengoed te kunnen weten! Wie de hond wil slaan vindt altijd wel een stok! 1. Het gaat hier om een getruceerde foto om bepaalde emoties op te roepen, wat al ethisch onverantwoord is! twee; mijn reply was dan ook navenant; men kan er van alles uit concluderen! Nu ja, deze topic zegt meer over dejohan (die het nec plus ultra van genot het stoned voor zijne aquarium zitten vindt, zelf in een andere topic vertelt) dan over mij!

Waaruit kan jij afleiden dat dat een getruceerde foto is? Hoe zie je dat?

dejohan
27 januari 2004, 16:35
Hu?

Die foto posten zal provocerend geweest zijn.

:lol:
Dat is zoals: "het is uw eigen schuld dat ge verkracht zijt, ge had maar niet zo sexy moeten rondlopen"

dejohan
27 januari 2004, 16:52
Tja, zo kan ik hier veel plaatjes neerpoten zene.
Weten we dat allemaal niet al lang dat het niet overal goed gaat in de wereld had jij gedacht ?

Gebruik uw gezond verstand vent, ge zocht zelf boel met die J. Hyoens.


Kan je je eens nader verklaren, Hilde, want hier kan ik echt niet aan uit.

Natuurlijk weet iedereen dat het niet goed gaat, maar de betrokken foto heeft mij zo geraakt dat ik vond dat ik dat kon delen, en dat het feit dat die foto zo shokerend is geen reden is om de feiten te verdringen (zie sommigen die het zo ongelofelijk vinden dat ze opperen dat de foto fake is). Want dat is een mechanisme dat iedereen gebruikt wanneer geconfronteerd met shockerende beelden. Dat is normaal, we kunnen nu eenmaal niet alle lijden van de wereld torsen, maar af en toe mogen we er nog wel eens aan herinnerd worden, toch?

Daarnaast, het ging mij om de commentaar van Jan, waarin hij veronderstelt dat zwarten hun kinderen zelf voor de gieren gooien en daarbij geen greintje medeleven toont voor het getroffen kindje, integendeel. Ik hoop dat ik uit uw antwoord niet mag afleiden dat u dezelfde positie inneemt tegenover het verhongerende kind of de Afrikaanse bevolking. Je zou toch denken u uit hoofde van uw beroep misschien nog meer dan anderen in staat bent om uw in te leven in het lijden van een van honger stervend kind.

En dan het boel zoeken met Jan. Daar begrijp ik helemaal niks van. Al zijn wij niet echt de beste vrienden, ech veel scheldpartijen hebben we nog niet gehad, en behalve de obligatoire steken maak ik er toch geen hobby van om hem te pas en te onpas belachelijk te maken. Dat is eerder iets voor Jan, hij zal het niet nalaten te alluderen op oude posts over mijn cannabisgebruik als hij het kan (zie aquariumvoorbeeld hierboven).

jan hyoens
27 januari 2004, 17:21
Tja, zo kan ik hier veel plaatjes neerpoten zene.
Weten we dat allemaal niet al lang dat het niet overal goed gaat in de wereld had jij gedacht ?

Gebruik uw gezond verstand vent, ge zocht zelf boel met die J. Hyoens.


Kan je je eens nader verklaren, Hilde, want hier kan ik echt niet aan uit.

Natuurlijk weet iedereen dat het niet goed gaat, maar de betrokken foto heeft mij zo geraakt dat ik vond dat ik dat kon delen, en dat het feit dat die foto zo shokerend is geen reden is om de feiten te verdringen (zie sommigen die het zo ongelofelijk vinden dat ze opperen dat de foto fake is). Want dat is een mechanisme dat iedereen gebruikt wanneer geconfronteerd met shockerende beelden. Dat is normaal, we kunnen nu eenmaal niet alle lijden van de wereld torsen, maar af en toe mogen we er nog wel eens aan herinnerd worden, toch?

Daarnaast, het ging mij om de commentaar van Jan, waarin hij veronderstelt dat zwarten hun kinderen zelf voor de gieren gooien en daarbij geen greintje medeleven toont voor het getroffen kindje, integendeel. Ik hoop dat ik uit uw antwoord niet mag afleiden dat u dezelfde positie inneemt tegenover het verhongerende kind of de Afrikaanse bevolking. Je zou toch denken u uit hoofde van uw beroep misschien nog meer dan anderen in staat bent om uw in te leven in het lijden van een van honger stervend kind.

En dan het boel zoeken met Jan. Daar begrijp ik helemaal niks van. Al zijn wij niet echt de beste vrienden, ech veel scheldpartijen hebben we nog niet gehad, en behalve de obligatoire steken maak ik er toch geen hobby van om hem te pas en te onpas belachelijk te maken. Dat is eerder iets voor Jan, hij zal het niet nalaten te alluderen op oude posts over mijn cannabisgebruik als hij het kan (zie aquariumvoorbeeld hierboven).

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Kitten
2 februari 2004, 19:49
De foto is geen trucage. Het werd genomen door fotograaf Kevin Carter die naderhand zelfmoord pleegde.

http://www.nppa.org/professional_development/self-training_resources/eadp_report/personal_ethics.html

dejohan
2 februari 2004, 20:07
Ik denk dat er hier zijn die niks meer van zich gaan laten horen... Jan?

Antoon
2 februari 2004, 20:57
Ik denk dat er hier zijn die niks meer van zich gaan laten horen... Jan?

Jij hebt gelijk in deze topic, dejohan.

dejohan
2 februari 2004, 20:59
Ik denk dat er hier zijn die niks meer van zich gaan laten horen... Jan?

Jij hebt gelijk in deze topic, dejohan.

Chance dat ge er "in deze topic" bijzet :-)

jan hyoens
3 februari 2004, 10:42
De foto is geen trucage. Het werd genomen door fotograaf Kevin Carter die naderhand zelfmoord pleegde.

http://www.nppa.org/professional_development/self-training_resources/eadp_report/personal_ethics.html

Indien het niet een getruceerde foto is dan had die pipo beter diene kleine geholpen ipv zelfmoord te plegen!

Het Skill Effect
3 februari 2004, 11:42
De foto is geen trucage. Het werd genomen door fotograaf Kevin Carter die naderhand zelfmoord pleegde.

http://www.nppa.org/professional_development/self-training_resources/eadp_report/personal_ethics.html

Indien het niet een getruceerde foto is dan had die pipo beter diene kleine geholpen ipv zelfmoord te plegen!

Wat maakt u dat een bal uit! :evil:

Hebt ge echt die commentaar bij die foto gegeven zoals in de eerste post werd gesteld?

SHAME ON YOU !!! 8O 8O

http://www.nokia.com/exms/pics/manga/Shame_on_you.gif

Kitten
3 februari 2004, 18:02
De foto is geen trucage. Het werd genomen door fotograaf Kevin Carter die naderhand zelfmoord pleegde.

http://www.nppa.org/professional_development/self-training_resources/eadp_report/personal_ethics.html

Indien het niet een getruceerde foto is dan had die pipo beter diene kleine geholpen ipv zelfmoord te plegen!

8O

Ugh.

boer_bavo
3 februari 2004, 18:41
Nu zijn ze allemaal verontwaardigd...

ik post volgende foto,

http://www.webted.nl/images/Maastricht_Krade/Zwerver.jpg

en krijg als reactie: "Is die mens niet zelf verantwoordelijk voor zijn toestand..."
Als dat niet degoutant is, dan weet ik het ook niet meer.
We kunnen die vraag namelijk even goed stellen over de mensen in dat Afrikaanse land!
Niet over de kleine gast op de foto.
Die heeft niet één kans gehad. De man op de foto wellicht wel. Je zou trouwens ook eens kunnen discussieren over hoe je hem zou kunnen helpen. En hoe het kind. Zelfs los van kostenefficiëntie denk ik dat je voor het kind meer kan doen.