PDA

View Full Version : John Kerry wint.

Antoon
28 januari 2004, 09:07
De meest waarschijnlijke tegenstander van Bush voor de Presidentsverkiezingen.

http://i.a.cnn.net/cnn/2004/images/01/27/top.kerry.fists.ap.jpg

Distel
28 januari 2004, 09:19

8O Tis precies een kruising tussen Jay Leno en Michael Schumacher.

Antoon
28 januari 2004, 09:24

Maar dan vijftien jaar ouder.

giserke
28 januari 2004, 09:31
Ik hoop dat hij Bush onder de mat veegt.
Ik denk dat zijn programma het enige is, die de VS weer kan stabiliseren en de relaties tussen Europa- VN en de VS kan herstellen.

Max
28 januari 2004, 10:08
Wesley Clark was de enige kandidaat bij de democraten die een sterk buitenlands beleid kon voeren zonder het imperialisme van de Neo-Conservatieven. Hij had het ideale evenwicht kunnen vinden tussen waakzaamheid op internationaal vlak , nationale veiligheid en goede relaties met Europa.

Op naar de volgende 4 jaar Bush zou'k zeggen. Een spannende legislatuur zal het wel worden. Welke regio gaat hij nu destabilizeren? Hoeveel latente terroristen gaat hij deze keer ontwaken?

Antoon
28 januari 2004, 10:21
Wesley Clark was de enige kandidaat bij de democraten die een sterk buitenlands beleid kon voeren zonder het imperialisme van de Neo-Conservatieven. Hij had het ideale evenwicht kunnen vinden tussen waakzaamheid op internationaal vlak , nationale veiligheid en goede relaties met Europa.

Op naar de volgende 4 jaar Bush zou'k zeggen. Een spannende legislatuur zal het wel worden. Welke regio gaat hij nu destabilizeren? Hoeveel latente terroristen gaat hij deze keer ontwaken?

Over het eerste deel van jouw bericht: Clark is daar teveel bezig met de oorlog in Irak. En dat is geen hoofdthema bij Amerikaanse verkiezingen. Zoals De Standaard pertinent schreef : "Hij verwoordt weinig concrete standpunten inzake binnenlands beleid; hij teert vooral op zijn palmares als militair." En dat is niet genoeg om het te halen.

De tweede alinea kan ik alleen maar zeggen dat ik hop dat je gelijk hebt wanneer je schrijft dat Bush herverkozen wordt. Jij niet, dat weet ik en dat is jouw goed recht, maar het vervolg van de alinea is wel serieus verzwakt qua argumentatie.

Aangebrande Phönix
28 januari 2004, 11:17

Wat meteen het boeiendste aan hem is.

Max
28 januari 2004, 11:25

Over het eerste deel van jouw bericht: Clark is daar teveel bezig met de oorlog in Irak. En dat is geen hoofdthema bij Amerikaanse verkiezingen. Zoals De Standaard pertinent schreef : "Hij verwoordt weinig concrete standpunten inzake binnenlands beleid; hij teert vooral op zijn palmares als militair." En dat is niet genoeg om het te halen.

De tweede alinea kan ik alleen maar zeggen dat ik hop dat je gelijk hebt wanneer je schrijft dat Bush herverkozen wordt. Jij niet, dat weet ik en dat is jouw goed recht, maar het vervolg van de alinea is wel serieus verzwakt qua argumentatie.

Ja da's ook het enige dat mij als Europeaan interesseert , het buitenlands beleid van een Amerikaanse president. Als ze daar de Christelijke fundamentalistische toer op willen gaan en willen geheelonthouden , homohuwelijken verbieden en het haarfijn sociaal vangnetje dat ze daar hebben nog verder willen terugschroeven , dan is dat zo. Ik moet daar niet leven.

Mijn 2de alinea is beargumenteerd door al mijn eerdere postings over de neo-conservatieven , de PNAC en hun puppet-president Bush. Maar ok , if you insist ;)
Pacificatie is niet het zelfde als stabilizeren. De neo-cons (no pun intended :p) kunnen dan wel Irak pacifieren , maar het is bijlange niet stabiel en zal ook nooit stabiel gemaakt kunnen worden door een Westerse mogendheid. Zelfs het pacificatie proces kunnen de Amerikanen niet volhouden omdat de publieke opinie niet lang pikt dat haar jongens in zakken terugkomen. Het is een contradictio in terminis dat democratie in een Moslim natie pro-westers zal zijn.

Dus ofwel :
1) blijf je bezetten voor lange termijn ,bereikt je beroepsmacht haar diensttermijn en moet je de "draft" moet inzetten. We kennen allemaal dat scenario.
2) ofwel moord je daar iedereen uit
3) ofwel bol je het wijselijk af na een interventie.

Alle drie strategiën hebben 2 dingen gemeen:
a) ze destabilizeren een regio en moeten dus diep doordacht worden.
b) geen van de drie brengen democratie in een land.

De neo-conservatieven zeggen dat ze a en b willen bereiken in het Midden-Oosten , maar dat is gewoon onmogelijk en dat weten ze daar op de denktank ook. Het is puur bedrog. Ze willen daar een puppetregime zetten zoals ze al tientallen keren hebben gedaan , zodat ze een nieuwe meer betrouwbare uitvalsbasis hebben dan in Saudi Arabië en een strategisch zegje hebben over de olievoorraden van Irak. Ze willen overal een zeg hebben , controle hebben (in elk continent, elke politieke entiteit zoals de EU , enz. enz.) , zodat de Amerikaanse suprematie behouden blijft , dat is hun doel. (de PNAC doctrine)

Dus gaan ze dit nog een aantal keren doen , want ze hebben bijlange nog geen controle genoeg. Ze hebben een hele zuidelijke hemisfeer die ze moeten pacifiëren. En elke keer ze gaan interveneren zullen ze regio's destabilizeren en reactionaire groeperingen stimuleren. En op ne keer staat er ene met een suitcase bomb in de straten van Washington. En dan is het zottekesspel pas echt begonnen.

Containment + korte interventies als het echt niet anders kan , is de enige realistische oplossing voor stabiliteit op lange termijn. Een democratisch amerika dus.

Spelev
28 januari 2004, 14:53

Waarschijnlijk wel maar het is in de VS al meer voorgevallen dat er drastische veranderingen in de verkiezingen zijn.

giserke
28 januari 2004, 15:32
Ik hoop voor Europa dat John Kerry de volgende president is.

Max
28 januari 2004, 15:54

Waarom trekt die eigenlijk zo'n lang gezicht , hij heeft gewonnen...

C uit W
28 januari 2004, 19:20

Inderdaad, treffend!

Antoon
17 februari 2004, 16:29
Een goeie van Jay Leno:

"John Kerry said today that he wants to get rid of tax cuts for the rich and his wife said, 'Hey, shut up! What's the matter with you?! Are you nuts?!'"

:lol: