PDA

View Full Version : Hezbollah weet hoe te onderhandelen

Mustapha
29 januari 2004, 13:53
Je moet het maar doen:
3 lijken + 1 levende Israeli wisselen tegen +/-450 levende mensen waaronder 2 topgeneraals die de acties jarenlang tegen Israel hebben gecoordineerd.

Antoon
29 januari 2004, 14:01
Dat is precies het verschil tussen een Westers land met onze waarden en normen en een barbaarse moordenaarsbende alla hezbollah.

Israel heeft er alles aan gedaan om de lijken van haar ontvoerde, gefolterde en vermoorde soldaten terug te krijgen, samen met een ontvoerde zakenman (gelukkig nog in leven) en was bereid er een zware prijs voor te betalen, namelijk de vrijlating van 430 gevangenen, waaronder een aantal moordenaars, en zoals je schreef, twee mensen die een aantal slachtpartijen op Israelische burgers hebben georganizeerd.

Alle respect voor Israel's "moral high ground".

Mustapha
29 januari 2004, 14:06
Sinds wanneer is Israel een westers land? :wink:

De soldaten zijn in een strijd vermoordt. Een soldaat is een legitiem doelwit.

De zakenman heeft verklaard goed te zijn verzorgd. De zakenman kwam met een breed glimlach buiten gewandeld.

De generaals die vrijgelaten zijn, zijn libaneze generaals van hezbollah. Hun taak bestaat erin de enemy pijn te doen, zo verdient een generaal zijn sterren.

En de overige palestijnen die vrijgelaten zijn, zijn mensen die vastzaten voor klein dingeskes (volgens Israelische overheid). En burgers afmaken is naar mijn norm geen klein dingeske.

Al denk ik toch (ben er zeker van) dat ze dat zeggen om geen gezichtsverlies te lijden.

Antoon
29 januari 2004, 14:09

Fout. Twee van de drie zijn levend ontvoerd (daar waren beelden van), en daarna pas gefolterd en vermoord.

En van die terroristenleiders. Als jij zo'n slagers 'generaals' noemt, dan zegt het veel over jouw eigen moraal. Vandaar dat wij hier 'onze' moslims met een scheef oog bekijken, want veel onder hen spreken diezelfde taal.

Mustapha
29 januari 2004, 14:13
Leg mij bewijzen op tafel van daden die die 2 mensen hebben begaan...

Je zit hier weer los uit je nek te kletsen.

En het feit dat Israel met een 'terroristen'organisatie onderhandelt is op zich al vernederend voor Israel.

Aangebrande Phönix
29 januari 2004, 14:15
Leg mij bewijzen op tafel van daden die die 2 mensen hebben begaan...

Je zit hier weer los uit je nek te kletsen.

En het feit dat Israel met een 'terroristen'organisatie onderhandelt is op zich al vernederend voor Israel.

Krijgers spreken in termen van "vernederend" als het over onderhandelingen gaat. Jij bent een gewone student. Het was gewoon redelijkheid van Israëlische zijde.

Rudy Van Nespen
29 januari 2004, 14:24
De generaals die vrijgelaten zijn, zijn libaneze generaals van hezbollah. Hun taak bestaat erin de enemy pijn te doen, zo verdient een generaal zijn sterren.

Zijn dat Generaals van het Libanese leger of gewoon leiders van de Hezbollah-terroristen?

Als het leiders zijn van de Hezbollah, dan kan je ze beter geen generaals noemen, maar ze bij de juiste naam benoemen: terroristenleiders!

JoeQpublic
29 januari 2004, 15:44
toch ff vermelden dat zonder bemiddeling van die goeie ouwe Duitsers deze deal nooit afgerond geraakt was.
Eén van de door de Israeli's gevangen gehouden mensen was Duits staatsburger, vandaar...

Darwin
29 januari 2004, 17:04

De zakenman heeft verklaard goed te zijn verzorgd. De zakenman kwam met een breed glimlach buiten gewandeld.

En de overige palestijnen die vrijgelaten zijn, zijn mensen die vastzaten voor klein dingeskes (volgens Israelische overheid). En burgers afmaken is naar mijn norm geen klein dingeske.

Al denk ik toch (ben er zeker van) dat ze dat zeggen om geen gezichtsverlies te lijden.

Laat die mensen hun hobby toch beoefenen.

De Israeli's die het in Israel beu zijn kunnen het vliegtuig opstappen richting Verenigde Staten, de Palestijnen die zich niet voor de kar van het Islamitisch fundamentalisme willen laten spannen, hoeven slechts vijftig kilometer te verhuizen naar het Oosten, naar het gedeelte van Palestina dat aan de andere kant van de Jordaan ligt.

Degenen die dat niet willen moeten we hun pleziertje gunnen vind ik. :P

Wie zijn wij dat wij hen de les zouden moeten lezen?

TomB
29 januari 2004, 17:30

Wat is dat nu voor een redenering. Als morgen de regering Verhofstad mij niet aanstaat, dan vindt jij dat het legitiem is dat ik soldaten van het Belgische leger begin te vermoorden?

Jij hoort inderdaad niet thuis in onze maatschappij.

S.
29 januari 2004, 19:18
Tiens, Hezbollah, was dat geen terreurgroepering volgens de Israëlische overheid?

Woutertje
29 januari 2004, 19:20

.

Israël is de enigste parlementaire democratie omringd door vijandige Arabische staten. De Joods-Christelijke waarden van Europa en de V.S worden ook in Israël gedeeld..idd....tot uw grote spijt waarschijnlijk.