PDA

View Full Version : Leuke duiklocaties


Gun
6 april 2007, 15:49
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een aantal leuke duiklocaties op en rond de Middellandse Zee.

De Rode Zee heeft intussen niet veel geheimen meer en aangezien we dit jaar van plan zijn in de zomervakantie te gaan duiken lijkt Egypte ons net iets te warm. We hebben maar 10 dagen dus minder interessant om een lange afstandsreis te boeken.

Ben jij een duiker en heb jij in Europa reeds een interessante onderwaterervaring achter de rug, laat het ons weten.

Thanks a lot!

Gun

Dronkoers
6 april 2007, 16:40
Caféduiken?

maddox
6 april 2007, 17:10
http://www.bobhenneman.info/DiveHome.htm

Helaas niks in de middellandse zee. Maar de eerste in de lijst, de Predreadnought Thuringen, is niet zo ver weg.

TomB
9 april 2007, 16:45
Menorca (Spanje) is best wel leuk duiken.

Iets verder (allez, voor u toch) is Mexico heel mooi, Cancun, Cozumel etc.

Als je iets dieper wenst te gaan heb ik gehoord dat de bikini eilanden fameus de moeite zijn.

Pieke
9 april 2007, 17:18
Als je iets dieper wenst te gaan heb ik gehoord dat de bikini eilanden fameus de moeite zijn.

waarom krijg ik hier vunzige gedachten van? :oops:

maddox
10 april 2007, 00:44
Als duikoord zijn de Bikini eilanden zeer goed te doen; Zeker als je gaat duiken in de nucleaire kraters, waar de stalen reuzen van alle landen uit WO II opgeofferd zijn om te zien hoe goed de atoom- en waterstofbommen werkten tegen zwaar gepantserde oorlogsschepen.

Belangrijk punt is wel dat je de schepen wel kan bekijken maar zeker niet naar binnen gaan, noch de bodem verstoren. De schepen ingaat wil zeggen dat je echte munitie gaat vinden. De bodem verstoren is een ander gevaar. De kans dat je wat rest radioactiviteit loswoelt is reeël.

Savatage
10 april 2007, 01:20
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een aantal leuke duiklocaties op en rond de Middellandse Zee.

De Rode Zee heeft intussen niet veel geheimen meer en aangezien we dit jaar van plan zijn in de zomervakantie te gaan duiken lijkt Egypte ons net iets te warm. We hebben maar 10 dagen dus minder interessant om een lange afstandsreis te boeken.

Ben jij een duiker en heb jij in Europa reeds een interessante onderwaterervaring achter de rug, laat het ons weten.

Thanks a lot!

Gun

Ik zou toch voor Egypte gaan als ge iets zoekt om te duiken "in de buurt".

Ik heb vorige jaar in Honduras gedoken en daar was het echt wel de moeite (stukken beter als wat ik in Europa heb gezien), maar zover moet ge niet reizen enkel om te duiken ...

Ambiorix
10 april 2007, 09:37
Als duikoord zijn de Bikini eilanden zeer goed te doen; Zeker als je gaat duiken in de nucleaire kraters, waar de stalen reuzen van alle landen uit WO II opgeofferd zijn om te zien hoe goed de atoom- en waterstofbommen werkten tegen zwaar gepantserde oorlogsschepen.

Belangrijk punt is wel dat je de schepen wel kan bekijken maar zeker niet naar binnen gaan, noch de bodem verstoren. De schepen ingaat wil zeggen dat je echte munitie gaat vinden. De bodem verstoren is een ander gevaar. De kans dat je wat rest radioactiviteit loswoelt is reeël.
ow joh, lijkt me toch een vrij groot risico8O

Heftruck
10 april 2007, 09:42
Cyprus is best mooi.

Gun
10 april 2007, 14:39
Cyprus is best mooi.Ook onder water?;-)

Gun
26 juni 2007, 23:49
Heb intussen geboekt voor Tenerife op aanraden van een maat ... weinig of geen koraal maar veel octopussies en grotere roggen en andere zeevisjes.

Jazeker
27 juni 2007, 00:36
de fontein bij het pleintje aan café de 12 ure klok bij de kerk. Erg veilig naar het schijnt.

Jazeker
27 juni 2007, 00:38
Heb intussen geboekt voor Tenerife op aanraden van een maat ... weinig of geen koraal maar veel octopussies en grotere roggen en andere zeevisjes.

Dat wordt een sextrip op formaat...

Gun
27 juni 2007, 00:40
Dat wordt een sextrip op formaat...Daarvoor was Thailand beter;-)

Pietje
27 juni 2007, 00:51
Vroeger was er op Tenerife een duikschool, uitgebaat door een Duitser die je meenam naar een plaats waar haaien uit je hand kwamen eten (bij manier van spreken). 8-)

Jazeker
27 juni 2007, 00:59
Vroeger was er op Tenerife een duikschool, uitgebaat door een Duitser die je meenam naar een plaats waar haaien uit je hand kwamen eten (bij manier van spreken). 8-)

Ik begin hier echt te denken dat men hier codetaal spreekt over pimps en whores....

Pietje
27 juni 2007, 01:13
Ik begin hier echt te denken dat men hier codetaal spreekt over pimps en whores....

Tenerife is nu niet echt "Sodom & Gomorra", hoor 8-)

Metternich
27 juni 2007, 01:24
Dat wordt een sextrip op formaat...

Ik begin hier echt te denken dat men hier codetaal spreekt over pimps en whores....Kom je iets te kort? Je weet wel ,waar het hart van vol is...;)

Pietje
27 juni 2007, 01:28
Heb intussen geboekt voor Tenerife op aanraden van een maat ... weinig of geen koraal maar veel octopussies en grotere roggen en andere zeevisjes.

Zorg toch maar dat je iet of wat "getraind" bent, want Tenerife ligt in de Atlantische Oceaan, en die is bij momenten toch wel wat "steviger" dan de Middellandse Zee (wat in feite eerder één grote "vijver" is - - nauwelijks getijden) 8-)

Gun
27 juni 2007, 09:56
Zorg toch maar dat je iet of wat "getraind" bent, want Tenerife ligt in de Atlantische Oceaan, en die is bij momenten toch wel wat "steviger" dan de Middellandse Zee (wat in feite eerder één grote "vijver" is - - nauwelijks getijden) 8-)OK thx!

Gun
14 augustus 2007, 18:47
Een aantal leuke foto's uit de atlantische ... deel I

Gun
14 augustus 2007, 18:53
Een aantal leuke foto's uit de atlantische ... deel II

Gun
14 augustus 2007, 18:59
Een aantal leuke foto's uit de atlantische ... deel III

evilbu
14 augustus 2007, 19:04
Malta schijnt heel mooi te zijn.

Gun
14 augustus 2007, 19:46
Malta schijnt heel mooi te zijn.Nog nooit gedoken, de Rode Zee is met zekerheid de supermarkt van de duiksport ...

Lof der Zotheid
14 augustus 2007, 20:38
Ik duik het liefst in mijn badkuip. Dan hoef ik niet te reizen, en kan ik dat elke dag doen.

Gun
14 augustus 2007, 20:39
Ik duik het liefst in mijn badkuip. Dan hoef ik niet te reizen, en kan ik dat elke dag doen.Maak er ook wat foto's van en post ze in deze draad;-)

stropdrager
14 augustus 2007, 20:43
Nog nooit gedoken, de Rode Zee is met zekerheid de supermarkt van de duiksport ...

Eind juni ben ik naar Sharm-El-Sheik geweest; voor de eerste keer in mijn leven gedoken.

Gun
14 augustus 2007, 20:44
Eind juni ben ik naar Sharm-El-Sheik geweest; voor de eerste keer in mijn leven gedoken.En?

Intro dive of dive course?

stropdrager
14 augustus 2007, 21:01
En?

Intro dive of dive course?

In het hotel waar we logeerden was er een 'diving centre', met een duikinstructeur.
Ik had natuurlijk nog geen enkele duikervaring, dus eerst heb ik nog lessen moeten volgen en geoefend in het zwembad van het hotel (elke dag).
Op de laatste dag van de vakantie, ging ik dan voor de eerste keer in de Rode Zee (met begeleiding van de instructeur).

Het was gewoon een prachtige ervaring; de vissen zijn prachtig en kleurrijk; ook de fraaie koraalriffen zal ik niet rap vergeten.

Voorlopig blijft het bij deze eenmalige ervaring; maar in de toekomst zal ik het zeker nog eens opnieuw willen doen.

Gun
14 augustus 2007, 21:10
In het hotel waar we logeerden was er een 'diving centre', met een duikinstructeur.
Ik had natuurlijk nog geen enkele duikervaring, dus eerst heb ik nog lessen moeten volgen en geoefend in het zwembad van het hotel (elke dag).
Op de laatste dag van de vakantie, ging ik dan voor de eerste keer in de Rode Zee (met begeleiding van de instructeur).

Het was gewoon een prachtige ervaring; de vissen zijn prachtig en kleurrijk; ook de fraaie koraalriffen zal ik niet rap vergeten.

Voorlopig blijft het bij deze eenmalige ervaring; maar in de toekomst zal ik het zeker nog eens opnieuw willen doen.
Indien je al kon zwemmen én geen schrik had om in het warter te springen waren die stappen in het zwembad eigenlijk overbodig.

Bij vele duikers werkt het als een microbe ... tot de eerste duikervaring staat het niet echt boven aan de agenda maar eens die eerste duikervaring achter de rug ga je vóór elke vakantie napluizen of er ook te duiken valt en of de geplande reis te combineren valt met één of meer dagen duiken.

En een duikervaring kan je niet met woorden duidelijk maken, je moet het gedaan hebben om het te weten.

Heb je je ster?

Gun
14 augustus 2007, 21:14
Zorg toch maar dat je iet of wat "getraind" bent, want Tenerife ligt in de Atlantische Oceaan, en die is bij momenten toch wel wat "steviger" dan de Middellandse Zee (wat in feite eerder één grote "vijver" is - - nauwelijks getijden) 8-)Is trouwens heel goed meegevallen

stropdrager
14 augustus 2007, 21:27
Indien je al kon zwemmen én geen schrik had om in het warter te springen waren die stappen in het zwembad eigenlijk overbodig.

Bij vele duikers werkt het als een microbe ... tot de eerste duikervaring staat het niet echt boven aan de agenda maar eens die eerste duikervaring achter de rug ga je vóór elke vakantie napluizen of er ook te duiken valt en of de geplande reis te combineren valt met één of meer dagen duiken.

En een duikervaring kan je niet met woorden duidelijk maken, je moet het gedaan hebben om het te weten.

Heb je je ster?

In het begin vond ik het nog wat akelig en was ik nog wat onzeker; daarom dat die tussenstap in het zwembad mij niet overbodig leek. Maar uiteindelijk is alles zonder problemen verlopen.

In de toekomst wil ik zeker en vast nog eens duiken; maar ik ken mijn vakantieplanning voor volgend jaar nog niet. Dit jaar wou ik het zeker eens proberen; omdat Sharm-El-Sheikh toch bekend staat als een prachtige duiklocatie.

Ik heb mijn ster.

Gun
14 augustus 2007, 22:22
In het begin vond ik het nog wat akelig en was ik nog wat onzeker; daarom dat die tussenstap in het zwembad mij niet overbodig leek. Maar uiteindelijk is alles zonder problemen verlopen.

In de toekomst wil ik zeker en vast nog eens duiken; maar ik ken mijn vakantieplanning voor volgend jaar nog niet. Dit jaar wou ik het zeker eens proberen; omdat Sharm-El-Sheikh toch bekend staat als een prachtige duiklocatie.

Ik heb mijn ster.Padi? SSI?

stropdrager
14 augustus 2007, 22:43
Ssi.

baseballpolitieker
14 augustus 2007, 22:51
Bonaire is ideaal om te duiken.

edit: aah middellandse zee!:oops:

Weezer
14 augustus 2007, 23:01
Oosterschelde, Grevelingen, iemand?

Duvelke
15 augustus 2007, 02:40
dominikaanse republiek.
ben er is weesten duiken naar een gezonken schip.
echt prachtig

Derk de Tweede
15 augustus 2007, 08:30
Oosterschelde, Grevelingen, iemand?

Spiegelplas tussen Hilversum en Nederhorst den Berg: Diepte plaatselijk 65 meter.
Zouden meervallen van 3 meter in leven.
En snoeken natuurlijk:

http://www.duikerslog.nl/pics/ori/Luuk77-spipol-1151496000--Spiegelplas28062006.jpg