PDA

View Full Version : Terry Jones' visie betreffende Iran & de mariniers


Praetorian
9 april 2007, 02:23
No hoods. No electric shocks. No beatings. These Iranians clearly are a very uncivilised bunch

Terry Jones
Saturday March 31, 2007
The Guardian


I share the outrage expressed in the British press over the treatment of
our naval personnel accused by Iran of illegally entering their waters. It
is a disgrace. We would never dream of treating captives like this -
allowing them to smoke cigarettes, for example, even though it has been
proven that smoking kills. And as for compelling poor servicewoman Faye
Turney to wear a black headscarf, and then allowing the picture to be
posted around the world - have the Iranians no concept of civilised
behaviour? For God's sake, what's wrong with putting a bag over her head?
That's what we do with the Muslims we capture: we put bags over their
heads, so it's hard to breathe. Then it's perfectly acceptable to take
photographs of them and circulate them to the press because the captives
can't be recognised and humiliated in the way these unfortunate British
service people are.

It is also unacceptable that these British captives should be made to talk
on television and say things that they may regret later. If the Iranians
put duct tape over their mouths, like we do to our captives, they wouldn't
be able to talk at all. Of course they'd probably find it even harder to
breathe - especially with a bag over their head - but at least they
wouldn't be humiliated.
And what's all this about allowing the captives to write letters home
saying they are all right? It's time the Iranians fell into line with the
rest of the civilised world: they should allow their captives the privacy
of solitary confinement. That's one of the many privileges the US grants
to its captives in Guantánamo Bay.

The true mark of a civilised country is that it doesn't rush into charging
people whom it has arbitrarily arrested in places it's just invaded. The
inmates of Guantánamo, for example, have been enjoying all the privacy
they want for almost five years, and the first inmate has only just been
charged. What a contrast to the disgraceful Iranian rush to parade their
captives before the cameras!

What's more, it is clear that the Iranians are not giving their British
prisoners any decent physical exercise. The US military make sure that
their Iraqi captives enjoy PT. This takes the form of exciting "stress
positions", which the captives are expected to hold for hours on end so as
to improve their stomach and calf muscles. A common exercise is where they
are made to stand on the balls of their feet and then squat so that their
thighs are parallel to the ground. This creates intense pain and, finally,
muscle failure. It's all good healthy fun and has the bonus that the
captives will confess to anything to get out of it.

And this brings me to my final point. It is clear from her TV appearance
that servicewoman Turney has been put under pressure. The newspapers have
persuaded behavioural psychologists to examine the footage and they all
conclude that she is "unhappy and stressed".

What is so appalling is the underhand way in which the Iranians have got
her "unhappy and stressed". She shows no signs of electrocution or burn
marks and there are no signs of beating on her face. This is unacceptable.
If captives are to be put under duress, such as by forcing them into
compromising sexual positions, or having electric shocks to their
genitals, they should be photographed, as they were in Abu Ghraib. The
photographs should then be circulated around the civilised world so that
everyone can see exactly what has been going on.

As Stephen Glover pointed out in the Daily Mail, perhaps it would not be
right to bomb Iran in retaliation for the humiliation of our servicemen,
but clearly the Iranian people must be made to suffer - whether by beefing
up sanctions, as the Mail suggests, or simply by getting President Bush to
hurry up and invade, as he intends to anyway, and bring democracy and
western values to the country, as he has in Iraq.

· Terry Jones is a film director, actor and Python
www.terry-jones.net (http://www.terry-jones.net/)

http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,,2046991,00.html

Ik denk niet dat er veel valt af te dingen van deze analyse. :-D Cheerio, m8's!

john bell hood
9 april 2007, 06:41
http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,,2046991,00.html

Ik denk niet dat er veel valt af te dingen van deze analyse. :-D Cheerio, m8's!
Terry jones is een oen en gij zijt iemand die in bed kruipt met iedereen die tegen het westen is al hebben ze ideologisch met u niets gemeen.
Weer wordt de behandeling van terroristen ten onrechte vergeleken met deze van ten onrechte gegijzelde militairen.Terry Jones is een landsverrader.
Iran moet met militaire middelen gestraft worden.Uw natte droom van een grondaanval zal echter nooit uitkomen.

Pieke
9 april 2007, 09:32
Terry jones is een oen en gij zijt iemand die in bed kruipt met iedereen die tegen het westen is al hebben ze ideologisch met u niets gemeen.
Weer wordt de behandeling van terroristen ten onrechte vergeleken met deze van ten onrechte gegijzelde militairen.Terry Jones is een landsverrader.
Iran moet met militaire middelen gestraft worden.Uw natte droom van een grondaanval zal echter nooit uitkomen.

ge zijt nog "nestbevuiler" en "islamlover" vergeten te vermelden

Akufen
9 april 2007, 09:57
Terry jones is een oen en gij zijt iemand die in bed kruipt met iedereen die tegen het westen is al hebben ze ideologisch met u niets gemeen.
Weer wordt de behandeling van terroristen ten onrechte vergeleken met deze van ten onrechte gegijzelde militairen.Terry Jones is een landsverrader.
Iran moet met militaire middelen gestraft worden.Uw natte droom van een grondaanval zal echter nooit uitkomen.

Raaawrr! Het westen moet het oosten van de map vegen! Eens en voor altijd gedaan met dat terroristenvolkje. Hé John. Als je er even over nadenkt zijn alle moslims de nestbevuilers van de wereld, want ZIJ hebben zeker en vast niets ideologisch gemeen met onze hoog geëvolueerde westerse standaard!

Kortzichtige racist dat ge zijt :x

john bell hood
9 april 2007, 10:56
Raaawrr! Het westen moet het oosten van de map vegen! Eens en voor altijd gedaan met dat terroristenvolkje. Hé John. Als je er even over nadenkt zijn alle moslims de nestbevuilers van de wereld, want ZIJ hebben zeker en vast niets ideologisch gemeen met onze hoog geëvolueerde westerse standaard!

Kortzichtige racist dat ge zijt :x
Eigenlijk is deze schromelijke overdrijving een niet bedoeld compliment.

longhorn
9 april 2007, 13:28
Groot verschil tussen gevangen genomen terroristen en soldaten/gijzelaars. Hoe werden de 100-duizenden Iraakse krijgsgevangen behandeld tijdens de eerste golfoorlog? Terry Jones, WTF is he?

Samsa
9 april 2007, 13:48
Groot verschil tussen gevangen genomen terroristen en soldaten/gijzelaars.

dat is nu net een van de dingen die Terry Jones zegt: het zijn VERDACHTEN, die in sommige gevallen al 5 jaar zitten wachten op de eerste beschuldiging. niets of niemand bewijst dat het ook werkelijk terroristen ZIJN. Enkelen zijn al vrijgelaten wegens nul de botten bewijslast. Ook zij werden mishandeld. En laten we ook de mensen niet vergeten die van straat geplukt worden om een paar maand in de gevangenissen van bevriende dictatoriale regimes of geheime CIA-gevangenissen (van Europa tot Ethiopië) gesmeten te worden.

De Britse soldaten daarentegen maken deel uit van een imperialistische agressor, die een weerloos land binnenviel op basis van leugens. iedereen schijnt dat nogal rap te vergeten... Pas op: jammer voor die gewone Britse en Amerikaanse gasten die in een oorlog worden gepusht die niet de hunne is, maar het Irakese en Iraanse volk moeten niet degene zijn die daaronder moeten lijden en alles maar moeten ondergaan.

Samsa
9 april 2007, 13:53
Terry Jones is een landsverrader.

is het u nog niet gedaagd dat men pas een landverrader kan zijn als men ook ooit trouw heeft gezworen aan dat land? Over Terry Jones kan ik niet oordelen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat al degenen die je al als 'landverrader' bestempeld hebt, ook trouw hebben gezworen aan hun land.
Persoonlijk heb ik nog nooit trouw gezworen aan Vlaanderen, België, Europa of het Westen. Enfin, 't is maar dat u dat weet, voor u zichzelf nog maar eens belachelijk maakt door ook mij als landverrader te bestempelen.

illwill
9 april 2007, 15:12
http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,,2046991,00.html

Ik denk niet dat er veel valt af te dingen van deze analyse. :-D Cheerio, m8's!

T'is daarom dat hij in Amerika woont en niet in het vredige Iran.

john bell hood
9 april 2007, 15:24
is het u nog niet gedaagd dat men pas een landverrader kan zijn als men ook ooit trouw heeft gezworen aan dat land? Over Terry Jones kan ik niet oordelen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat al degenen die je al als 'landverrader' bestempeld hebt, ook trouw hebben gezworen aan hun land.
Persoonlijk heb ik nog nooit trouw gezworen aan Vlaanderen, België, Europa of het Westen. Enfin, 't is maar dat u dat weet, voor u zichzelf nog maar eens belachelijk maakt door ook mij als landverrader te bestempelen.
Ge moet helemaal geen trouw zweren aan de gemeenschap om tot trouw verplicht te zijn;die verplichting vloeit automatisch voort uit het behoren tot die gemeenschap.Gij en uw soortgenoten zijn allemaal verraders aan un volk.

john bell hood
9 april 2007, 15:27
dat is nu net een van de dingen die Terry Jones zegt: het zijn VERDACHTEN, die in sommige gevallen al 5 jaar zitten wachten op de eerste beschuldiging. niets of niemand bewijst dat het ook werkelijk terroristen ZIJN. Enkelen zijn al vrijgelaten wegens nul de botten bewijslast. Ook zij werden mishandeld. En laten we ook de mensen niet vergeten die van straat geplukt worden om een paar maand in de gevangenissen van bevriende dictatoriale regimes of geheime CIA-gevangenissen (van Europa tot Ethiopië) gesmeten te worden.

De Britse soldaten daarentegen maken deel uit van een imperialistische agressor, die een weerloos land binnenviel op basis van leugens. iedereen schijnt dat nogal rap te vergeten... Pas op: jammer voor die gewone Britse en Amerikaanse gasten die in een oorlog worden gepusht die niet de hunne is, maar het Irakese en Iraanse volk moeten niet degene zijn die daaronder moeten lijden en alles maar moeten ondergaan.
*knip*

the_dude
9 april 2007, 15:29
schitterende analyse :) :)

john bell hood
9 april 2007, 15:32
schitterende analyse :) :)
*knip*

Niet op de man spelen.

mvg,
Arnold.

Praetorian
9 april 2007, 15:33
*knip*

Dr. Strangelove
9 april 2007, 17:39
Terry Jones, WTF is he?
Bedoel je dat retorisch, of heb je echt nog nooit van de regisseur-scenarist van The Life Of Brian gehoord? Je weet wel, Monty Python.

Dr. Strangelove
9 april 2007, 17:41
T'is daarom dat hij in Amerika woont en niet in het vredige Iran.
Amerika? Wat heeft Amerika met deze discussie te maken? Terry Jones, is een Brit die in Wales woont, en die de Britse regering bekritiseert. Zoals elke echte Brit dat doet, volgens een eeuwenoude Britse traditie.

driewerf
10 april 2007, 07:05
Bedoel je dat retorisch, of heb je echt nog nooit van de regisseur-scenarist van The Life Of Brian gehoord? Je weet wel, Monty Python.
als hij niet minstens vijf moslims keelt voor het ontbijt, dan is hij onbekend voor onze John Bell Hood.

Enter
10 april 2007, 07:07
ge zijt nog "nestbevuiler" en "islamlover" vergeten te vermelden

:lol:

is da waar
10 april 2007, 10:44
:lol:


:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

john bell hood
10 april 2007, 13:02
als hij niet minstens vijf moslims keelt voor het ontbijt, dan is hij onbekend voor onze John Bell Hood.
Hiermee bewijst gij allen uw eigen domheid .

Dr. Strangelove
10 april 2007, 15:42
als hij niet minstens vijf moslims keelt voor het ontbijt, dan is hij onbekend voor onze John Bell Hood.
Oh maar ik vroeg dat niet aan onze Agitprop-woordvoerder John. Ik had het tegen Longhorn.

longhorn
10 april 2007, 17:25
Oh maar ik vroeg dat niet aan onze Agitprop-woordvoerder John. Ik had het tegen Longhorn.

Inderdaad. Natuurlijk ken ik Monty Python alhoewel ik buiten John Cleese de namen van de cast niet meer ken. 'T is ook al zolang geleden. Heb 'Life of Brian' nog in de cinema gezien ergens in '78 denk ik. En nu weer on topic zeker?

Raven
10 april 2007, 17:30
hmmhmmm...

Terry Jones weet duidelijk niet meer wat hij zegt. Wat rest is dat hij nu nog foto's verspreid van hoe hij tegen een van z'n huismuren heeft gepist, en dan in't een bejaardetehuis waar hij thuishoort

Raven
10 april 2007, 17:32
ZIJ hebben zeker en vast niets ideologisch gemeen met onze hoog geëvolueerde westerse standaard!

Moslims zullen nooit iets ideologisch gemeen hebben met dit decadente ketter-werelddeel, al zou al de rest vergaan zijn

bolle
10 april 2007, 20:23
Moslims zullen nooit iets ideologisch gemeen hebben met dit decadente ketter-werelddeel, al zou al de rest vergaan zijn

islamieten hebben met niemand iets gemeen,waar dan ook:-(