PDA

View Full Version : Man schenkt huis ...


Jazeker
13 april 2007, 15:37
Man schenkt huis aan...persoon die het kan verplaatsen

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/nb1304huis.jpg

Een Amerikaan in Ohio wil zijn huis gratis weggeven, er is wel een probleem. Wie het huis wil, moet het eerst verplaatsen.
Mike Basset wil het huis weg omdat hij meer plaats nodig heeft voor de parking van zijn supermarkt. Zijn woning zou, zonder de grond, tot 150.000 dollar waard zijn (111.000 euro). Een vrouw bood er 200.000 dollar voor, als Bassett het zou verlaten. Maar daar wil de man niet van weten. Als niemand het huis wil tegen 1 juli, wordt het met de grond gelijk gemaakt.

Het huis verplaatsen zou volgens berekeningen tot 80.000 dollar kosten (59.000 euro).

:?

Antoon
13 april 2007, 16:48
......Zijn woning zou, zonder de grond, tot 150.000 dollar waard zijn. Een vrouw bood er 200.000 dollar voor, ....
Het huis verplaatsen zou volgens berekeningen tot 80.000 dollar kosten (59.000 euro).


Met andere woorden : het verschil tussen de vraagprijs en het bod van de vrouw is 30.000 dollar (22.000 euro). Maar dan moet ze natuurlijk wel een ander stuk grond bezitten om het huis neer te zetten.

BigF
13 april 2007, 18:26
Zo'n huis oppakken is met de geschikte middelen niet echt een probleem
Het vervoeren is al snel een ander paar mouwen. Al bij al valt die 59000€ nog mee vind ik.

Hier in de buurt hebben ze ooit een huis 3 meter achteruit gezet, zonder kraan.
Foutje van de landmeter en het was opschuiven of afbreken.
Die landmeter is daar nu waarschijnlijk nog voor aan't afbetalen.

Jazeker
13 april 2007, 19:38
Ik wel nog al beelden gezien van het verhuizen van een compleet huis. Ik heb dan steeds zoiets van: dat gaat een prachtig nieuw huisje worden met ramen die niet compleet meer sluiten door wat scheefzakkingen, breuken in de plaaster aan de muren, let alone de muren zelf, etc...

BigF
14 april 2007, 00:30
taalkundig gezien kan je volgens mij eigenlijk geen huis verhuizen

of hoe zit dat?

baseballpolitieker
14 april 2007, 00:50
Zo'n huis oppakken is met de geschikte middelen niet echt een probleem
Het vervoeren is al snel een ander paar mouwen. Al bij al valt die 59000€ nog mee vind ik.
Ik had er eigenlijk geen flauw idee van dat zoiets kon,ik dacht dat het alleen maar op tv kon...Ik denk dat ze het spreekwoord, 'je kijkt teveel naar tv' mogen afschaffen!:lol:

BigF
14 april 2007, 00:55
Ik had er eigenlijk geen flauw idee van dat zoiets kon,ik dacht dat het alleen maar op tv kon...Ik denk dat ze het spreekwoord, 'je kijkt teveel naar tv' mogen afschaffen!:lol:

das een spreekwoord dat je niet snel zal aantreffen boven de schouw, gesculpteerd uit een houten plaatje

al zou het bij veel mensen boven hun tv moeten hangen
in flikkerende neons van 3 op 4 welteverstaan

cor
14 april 2007, 06:59
In Wilrijk bij Antwerpen hebben ze ooit een complete villa een paar straten verhuisd. Moet zo'n dertig jaar geleden geweest zijn.