PDA

View Full Version : Gelijkheidsprincipe


the_dude
14 april 2007, 23:21
Geachte,

over gelijke verdeling van vrouwen, mannen enz. in de kamer en senaat hoor ik regelmatig wel eens iets. Over de gelijke verdeling van armen, rijken in de kamer nooit? Hoe komt dit?
Hoe worden de mensen die onder het gemmiddelde Belgische inkomen zitten eigenlijk vertegenwoordigd, zit er iemand van hun inkomensklasse in de kamer of senaat? Zo neen, wanneer treed de anti-discriminatiewetgeving hier in aktie? Om de zoveel zetels zou toch een leefloner en een invaliditeitstrekker en een dopper moeten zetelen zo ALLE lagen uit onze bevolking daadwerkelijk vertegenwoordigd zijn in het parlement. Lijkt u dit mogelijk, of beschermt u het bastion mee voor de toekomstige fils-a-papas?

Supervlaming
14 april 2007, 23:29
Ik vind uw vraag best zinvol, maarrr ... tot 15 april betekent dus tot en met 14 april.

Niettemin, vanwege de marathonzitting in de Kamer, van donderdag tot vrijdagmorgen, stel ik voor dat Koen en die VB'er ook vandaag nog mogen bevraagd worden - en hopelijk antwoorden ze nog.

van Maerlant
15 april 2007, 00:53
Geachte,

over gelijke verdeling van vrouwen, mannen enz. in de kamer en senaat hoor ik regelmatig wel eens iets. Over de gelijke verdeling van armen, rijken in de kamer nooit? Hoe komt dit?
Hoe worden de mensen die onder het gemmiddelde Belgische inkomen zitten eigenlijk vertegenwoordigd, zit er iemand van hun inkomensklasse in de kamer of senaat? Zo neen, wanneer treed de anti-discriminatiewetgeving hier in aktie? Om de zoveel zetels zou toch een leefloner en een invaliditeitstrekker en een dopper moeten zetelen zo ALLE lagen uit onze bevolking daadwerkelijk vertegenwoordigd zijn in het parlement. Lijkt u dit mogelijk, of beschermt u het bastion mee voor de toekomstige fils-a-papas?

:lol: Ik schilder Warhammer, wat mij dus tot een aparte 'klasse' maakt. Moet ik dan ook een eigen vertegenwoordiger hebben?

the_dude
15 april 2007, 06:24
ik denk dat u sowieso een aparte vertegenwoordiging nodig hebt. ;)

predator
15 april 2007, 08:44
Dude stelde :

Om de zoveel zetels zou toch een leefloner en een invaliditeitstrekker en een dopper moeten zetelen zo ALLE lagen uit onze bevolking daadwerkelijk vertegenwoordigd zijn in het parlement.

Beste dude,

Je bent nog een "klasse" vergeten ! Jongen toch ... : de bedelaars natuurlijk. Lach niet dude; het zijn mensen met een kans op vast werk.

Ga je vanmiddag ook mee naar het Astridplein ?

Hopelijk is jouw baard ros en langer dan mijn baardje - het zicht is alles. Nog een kleine bemerking : neem bus 23 niet, want dan kan je een ongeval overkomen.

Beste Groeten.

van Maerlant
15 april 2007, 11:34
ik denk dat u sowieso een aparte vertegenwoordiging nodig hebt. ;)

Reageer misschien inhoudelijk.

the_dude
16 april 2007, 10:58
Reageer misschien inhoudelijk.


met mensen die niet eens het verschil beseffen tussen een socio-economische realiteit en een hobbyclub, poog ik gewoon mee te lachen.

van Maerlant
16 april 2007, 16:24
met mensen die niet eens het verschil beseffen tussen een socio-economische realiteit en een hobbyclub, poog ik gewoon mee te lachen.

Voor jou telt rechtvaardigheid en verdraagzaamheid enkel voor de mensen van jouw clubje. Jij bent een opportunist, geen democraat.

the_dude
17 april 2007, 11:56
toch lastig als je tot geen klupje behoort.
Ik ben geen democraat, ben immers van overtuiging dat communisme een veel betere manier van samenleven is, spijtig genoeg is de mens nog niet voldoende ontwikkeld om dat systeem naar waarde te gebruiken.
Waaruit haal je opportunist?