PDA

View Full Version : 22 doden in Amerikaanse school


Pagina's : [1] 2

Kay_
16 april 2007, 17:56
Net op CNN, meer weet ik ook nog niet..
In een school 'Virginia Tech'
Bron zal later wel komen...

Zet CNN dus op.

Kay_
16 april 2007, 17:58
Nu hoor ik net dat het om twee schutters gaat.

Pietje
16 april 2007, 17:59
22 doden bij schietpartij in de VS

ma 16/04/07 - In de Amerikaanse staat Virginia zijn tientallen mensen gedood tijdens een wilde schietpartij op een universiteitscampus. De dader zou door de politie doodgeschoten zijn.
Volgens de eerste gegevens zou een man het vuur geopend hebben op studenten op de campus van Virginia Tech in de stad Blacksburg.

Er zouden zeker 21 mensen gedood zijn. De dader is nadien door de politie neergeschoten.

Op de campus brak paniek uit. De politie kamt het complex uit en heeft de studenten gevraagd om zich in hun kamer of lokalen op te sluiten.

Het is niet duidelijk of de dader alleen handelde. Volgens sommige getuigen is er geschoten in verschillende gebouwen.

Begin april werd de universiteit al twee keer opgeschrikt door een vals bomalarm.

In augustus vorig jaar heeft een ontsnapte gevangene al eens twee politiemannen neergeschoten in Virginia Tech.

(bron : VRTNieuws.net)

Pietje
16 april 2007, 18:00
edit

Tashunka
16 april 2007, 18:01
edit
de vrije wapendracht bestaat niet in de vs

Pietje
16 april 2007, 18:02
de vrije wapendracht bestaat niet in de vs

Er heerst wel een soort wapencultus.

Antoon
16 april 2007, 18:10
Net op CNN, meer weet ik ook nog niet..
In een school 'Virginia Tech'
Bron zal later wel komen...

Zet CNN dus op.

Vreselijke tragedie. :-(

Kay_
16 april 2007, 18:14
Vreselijke tragedie. :-(

Inderdaad :-(

Tashunka
16 april 2007, 18:20
Er heerst wel een soort wapencultus.

Hangt een beetje van staat tot staat af en is historisch gegroeid. Er is overigens geen verband tussen het aantal vuurwapen doden en een minder strikte wapenwet.

parcifal
16 april 2007, 18:35
Vreselijke tragedie. :-(

Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

solidarnosc
16 april 2007, 18:39
Guns don't kill people do. Probleem is niet zozeer de wapens maar het onderliggend socio-economisch systeem. Nu, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we wachten op meer info.

Breda
16 april 2007, 18:55
Guns don't kill people do. Probleem is niet zozeer de wapens maar het onderliggend socio-economisch systeem. Nu, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we wachten op meer info.
precies , oordeel pas tot er meer info is

jurgen79
16 april 2007, 18:57
de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

Grapjas...

proxy2222
16 april 2007, 18:59
Nu hoor ik net dat het om twee schutters gaat.

Blijkbaar gaat het over één schutter maar hij had wel 2 wapens bij, een 9mm pistool en een DAO-12 jachtgeweer.

Volgens de laatste berichten zijn er maar liefst minstens 32 doden en 28 gewonden 8O8O8O Dit is veel erger dan Columbine...

jurgen79
16 april 2007, 19:00
Blijkbaar gaat het over één schutter maar hij had wel 2 wapens bij, een 9mm pistool en een DAO-12 jachtgeweer.

Volgens de laatste berichten zijn er maar liefst minstens 32 doden en 28 gewonden 8O8O8O Dit is veel erger dan Columbine...

Dat terrorisme toch...

Pietje
16 april 2007, 19:07
Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Tashunka
16 april 2007, 19:08
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Er is geen aantoonbaar verband tussen de vrijheid van wapenwet en het aantal vuurwapendoden.

jurgen79
16 april 2007, 19:08
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Afschaffen van TV en andere media zou al een serieuze start zijn.
In Amerika worden de mensen totaal gek gemaakt door de media...zoek daar maar een grote reden.

solidarnosc
16 april 2007, 19:09
Den DAO-12 is dacht ik een Zuid-Afrikaans militair shotgun en niet echt gemaakt om me te jagen. Zwaar materiaal in ieder geval.

lombas
16 april 2007, 19:10
Er zijn landen waar men zeer normaal met wapens kan omgaan en men zelden getroffen wordt door zware incidenten, dat zegt juist niets.

Het lijkt een verschrikkelijke tragedie.

Pietje
16 april 2007, 19:14
Het zijn en blijven schietgrage cowboys.

lombas
16 april 2007, 19:15
Inderdaad, het zegt misschien iets inherent over hen, niet over wapenwetgevingen.

Babylonia
16 april 2007, 19:25
in canada zijn alle deuren open en niet op slot en iedereen heeft een wapen
Toch hebben ze een minimaal aantal slachtoffers met handwapens per jaar.
Dit is uitvoerig besproken in de 'Colombine' film michael moore

bruut geweld
16 april 2007, 19:32
even in fundi antoinette mode ;-) :

22 mensen laf afgeschoten !!

en en... is het een moslim ?
of een marokkaan/turk ?

indien niet, moeten we er vooral NIET uit gaan veralgemenen.
anders uiteraard wel, en dan liefst ten behoeve van zionistisch fundamentalisme. 8-)

proxy2222
16 april 2007, 19:47
in canada zijn alle deuren open en niet op slot en iedereen heeft een wapen
Toch hebben ze een minimaal aantal slachtoffers met handwapens per jaar.
Dit is uitvoerig besproken in de 'Colombine' film michael moore

Precies. Moore stelt de media dat dag na dag een klimaat van angst en onveiligheid creëert verantwoordelijk. De media boksen tegen elkaar op om de meeste kijkcijfers (lees: inkomsten) te hebben, daardoor gaan ze zaken uitvergroten en sensatie creëren met als gevolg dat de stoppen bij sommige mensen doorslaan. Dit heeft niks te maken met de vrije verkoop van wapens of geweldadige videospelletjes.

Apocalyps
16 april 2007, 19:47
Guns don't kill people do. ...

Myth!

Fact: Both guns and people kill; guns make it easier.

Dumballover
16 april 2007, 19:52
Staat al bijna op iedere site van alle kranten:

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/buitenland/435481?wt.bron=homeArt1

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_435447.html?wt.bron=homeArt1

Antoon
16 april 2007, 19:54
Staat al bijna op iedere site van alle kranten:

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/buitenland/435481?wt.bron=homeArt1

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_435447.html?wt.bron=homeArt1

Het is ook een onbeschrijvelijke tragedie.

proxy2222
16 april 2007, 19:57
Staat al bijna op iedere site van alle kranten:

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/buitenland/435481?wt.bron=homeArt1

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_435447.html?wt.bron=homeArt1

Ja, check ook http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Virginia_Tech_shooting wat letterlijk iedere minuut wordt bijgewerkt.

solidarnosc
16 april 2007, 20:03
Myth!

Fact: Both guns and people kill; guns make it easier.

Keukenmessen maakt het ook makkelijker ga je die ook verbieden?

proxy2222
16 april 2007, 20:05
Den DAO-12 is dacht ik een Zuid-Afrikaans militair shotgun en niet echt gemaakt om me te jagen. Zwaar materiaal in ieder geval.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Denel_Striker_-_PE.jpg

Klopt. Dit wapen is blijkbaar ook heel moeilijk te krijgen en volgens de laatste bronnen is dit wapen niet gebruikt. Hij had 2 handwapens: een 9mm en een 22-caliber wapen en een hoop geladen magazines.

Preuße
16 april 2007, 20:06
Het zijn en blijven schietgrage cowboys.

Links respect voor mensen die zijn gedood stelt blijkbaar niet veel voor.

Boadicea
16 april 2007, 20:07
Guns don't kill people do. Probleem is niet zozeer de wapens maar het onderliggend socio-economisch systeem. Nu, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we wachten op meer info.

Hier sluit ik me volledig bij aan. De onverschilligheid en het gebrek aan sociale controle doen ook veel. Veel Amerikanen kennen hun eigen buren niet eens. Geen wonder dat er iemand gewapend op een campus kan rondlopen.

Preuße
16 april 2007, 20:11
22 mensen laf afgeschoten !!

en en... is het een moslim ?
of een marokkaan/turk ?

Eyewitnesses described the killer as a young Asian man wearing a maroon cap and a black leather jacket[18] (http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Virginia_Tech_shooting#_note-MSNBC). His identity is presently unknown.

http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Virginia_Tech_shooting

Apocalyps
16 april 2007, 20:17
Keukenmessen maakt het ook makkelijker ga je die ook verbieden?

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, om met een keukenmes 31? mensen te overmeesteren en nadien te vermoorden als met een vuurwapen op afstand. Toch?

Boadicea
16 april 2007, 20:19
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, om met een keukenmes 31? mensen te overmeesteren en nadien te vermoorden als met een vuurwapen. Toch?

31 mensen tegelijk niet, nee. Toch zijn er al genoeg psycho's gepakt met meer slachtoffers op hun geweten, die nooit een vuurwapen gebruikt hebben.

Of het geval in Duitsland: een jonge man die ook ongeveer 30 mensen verwondde met een mes. In van zijn eerste slachtoffers van HIV positief en hij is met dat mes blijven voorsteken. Kan dat geen massamoord worden?

Babylonia
16 april 2007, 20:22
Dat zeldzame wapen (merci voor de uitleg) is iets dat telkens weer voorkomt in valse vlag aanvallen.
Tijdens operation Gladio werden in de jaren 80 meer dan 150 terreur aanslagen gepleegd. Het drama in het station van Bologna doet een lampje branden bij sommigen. De Bende van Nijvel paste jammergenoeg ook in dit programma.
Het doel van dergelijke operaties, van de rechtse vleugels binnen de geheime dienten is; angst onder de bevolking houden opdat ze naar meer bewaking en controle vragen. Dit is wat in de VS op het verlanglijstje staat van de machtselite. Dit land glijd langzaam af naar een politiestaat. In die wetenschap zou het mij niet verbazen als de dader stillekes aangemoedigd is geweest en aan wapens geholpen door in het geheim opererende verre medewerkers van de CIA. In het verleden is bij dergelijke dramas al eerder de betrokkenheid van de geheime diensten aangetoond geweest. Ik meen bij die aanslag op een school in Duitsland bv.
meer info ivm operation Gladio en de Bende van NIjvel;
www.thomasdeflo.worldpress.com

ynneb
16 april 2007, 20:25
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:?

Een afschuwelijke misdaad, dit bewijst dat er in onze maatschappij meer en meer zieke geesten rondlopen.

Maar door een "gun ban" los je dit niet op.

Herinner de meest dodelijke schietpartij uit de recente geschiedenis (35 burgers doodgeschoten in Australia/Tasmania in 1996) : daar was een zwakbegaafde man erin geslaagd een automatisch militair wapen (colt car-15) te kopen op de illegale markt.

Pittig detail : Australia was juist daarvoor gestart met een "gun ban", de colt car-15 die gebruikt werd bij de 35 moorden was door een brave legale bezitter aan de politie afgestaan voor vernietiging. En een jaartje later pleegt een zwakzinnige met datzelfde wapen de ergste massamoord uit de geschiedenis van Australia.

Wedden dat binnenkort ook in Belgie terug wapens opduiken die door de brave legale wapenbezitters aan de politie zijn afgestaan voor vernietiging ? Er is namelijke geen sluitende controle : niemand controleert "end-to-end" of alle wapens die bij de politie zijn ingeleverd ook inderdaad stuk voor stuk in de smeltovens verdwijnen. Midden vorig jaar heeft Minister Dewael reeds bevestigd dat er bijna 1 diefstal per dag is bij de politie (meestal wapens of munitie), indien 1 van de ingeleverde wapens gestolen wordt of "van de kamion valt" op weg naar de smeltoven zal zelfs niemand dat merken door een gebrek aan controle ...

Voor officiele cijfers over het verband tussen wapenbezit en criminaliteit, zie http://www.gunfacts.be/

Babylonia
16 april 2007, 20:25
sorry wordpress
http://thomasdeflo.wordpress.com/internationale-politiek/

Max van Dietschland
16 april 2007, 20:26
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Het wilde westen hé, zonder enige orde en dicipline. Een oord van verderf.

longhorn
16 april 2007, 20:27
Het wilde westen hé, zonder enige orde en dicipline. Een oord van verderf.

And I love it!

Babylonia
16 april 2007, 20:30
hola hola
wat spelt gij ons hier op de mauw....mouw
bij de politie ingeleverde wapens die ....door wanbeleid ?????
bij een 'zwak begaafde man'???????? terecht komen
zou het niet iets anders zijn??????

das wat ik bedoel
en zo moeilijk te geloven, dat dat kan gebeuren....
maar waarom zijn er anders 25000 cia medewerkers
en dan nog al die lokale geheime diensten erbij
het is bij ons ook gebeurt ....

Wase wolf
16 april 2007, 20:34
in canada zijn alle deuren open en niet op slot en iedereen heeft een wapen
Toch hebben ze een minimaal aantal slachtoffers met handwapens per jaar.
Dit is uitvoerig besproken in de 'Colombine' film michael moore


In Toronto dit jaar blijkbaar niet en we zijn nog maar april.
Bron: http://www.torontopolice.on.ca/statistics/stats.php

19502

TomB
16 april 2007, 20:44
Guns don't kill people do. Probleem is niet zozeer de wapens maar het onderliggend socio-economisch systeem. Nu, het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Laten we wachten op meer info.

Chikatilo kwam van het andere socio-economisch systeem, Jack the Ripper uit het vorige enz.

Het lijkt me nogal vergezocht om aan politiek-ideologische recuperatie te doen over zulke evenementen.

Dumballover
16 april 2007, 20:44
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2611274#post2611274)
in canada zijn alle deuren open en niet op slot en iedereen heeft een wapen
Toch hebben ze een minimaal aantal slachtoffers met handwapens per jaar.
Dit is uitvoerig besproken in de 'Colombine' film michael moore

In Toronto dit jaar blijkbaar niet en we zijn nog maar april.
Bron: http://www.torontopolice.on.ca/statistics/stats.php

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=19502&thumb=1&d=1176751950 (http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=19502&d=1176751950)

Waarschijnlijk Amerikaanse toeristen ;)

TomB
16 april 2007, 20:46
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

Hoeveel van die dramas moeten er nog gebeuren elders ter wereld voor gij u vragen begint te stellen bij uw conclusie?

TomB
16 april 2007, 20:54
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, om met een keukenmes 31? mensen te overmeesteren en nadien te vermoorden als met een vuurwapen op afstand. Toch?

En hoe gemakkelijk zou het zijn moest iedereen op die campus gewapend rondlopen?

TomB
16 april 2007, 20:55
Hier sluit ik me volledig bij aan. De onverschilligheid en het gebrek aan sociale controle doen ook veel. Veel Amerikanen kennen hun eigen buren niet eens. Geen wonder dat er iemand gewapend op een campus kan rondlopen.

Ik ken mijn buren hier in Florida, in Belgie kende ik ze niet. Geen fabeltjes de wereld in sturen aub.

Savatage
16 april 2007, 20:55
32 doden :|

TomB
16 april 2007, 20:57
Dat zeldzame wapen (merci voor de uitleg) is iets dat telkens weer voorkomt in valse vlag aanvallen.
Tijdens operation Gladio werden in de jaren 80 meer dan 150 terreur aanslagen gepleegd. Het drama in het station van Bologna doet een lampje branden bij sommigen. De Bende van Nijvel paste jammergenoeg ook in dit programma.
Het doel van dergelijke operaties, van de rechtse vleugels binnen de geheime dienten is; angst onder de bevolking houden opdat ze naar meer bewaking en controle vragen. Dit is wat in de VS op het verlanglijstje staat van de machtselite. Dit land glijd langzaam af naar een politiestaat. In die wetenschap zou het mij niet verbazen als de dader stillekes aangemoedigd is geweest en aan wapens geholpen door in het geheim opererende verre medewerkers van de CIA. In het verleden is bij dergelijke dramas al eerder de betrokkenheid van de geheime diensten aangetoond geweest. Ik meen bij die aanslag op een school in Duitsland bv.
meer info ivm operation Gladio en de Bende van NIjvel;
www.thomasdeflo.worldpress.com

Dat is een theorie, een andere theorie, met evenveel basis, is dat de dader het voor de lol deed.

TomB
16 april 2007, 20:59
Het wilde westen hé, zonder enige orde en dicipline. Een oord van verderf.

Wat doet u denken dat hier geen orde en discipline zijn? De cowboy films?

C2C
16 april 2007, 21:07
Ach, dit is een pure tragedie, die heeft geen politieke dimensie, ahem.

Neem alle wapens in de VS weg, en Amerikanen vermoorden elkaar wel met schroevendraaiers, enzo. Dit heeft dus niks met de vrije wapendracht te maken enzo. En jadajadajada, enzo. Ook.


Ik probeer dan altijd: "jamaar met schroevendraaiers vermoordt ge op zo'n campus geen 30 mensen!! Er is namelijk een verschil tussen de snelheid waarmee een kogel uit een pistool schiet (ongeveer 1000 meter per seconde) en de snelheid waarmee ge ne schroevendraaier in nen Amerikaan zijn lichaam kunt drijven!!! Etcetera!! Etcetera!!"

Maar dat maakt nooit indruk.

Ik heb dat argument dus al lang opgegeven. Ik pleit nu enkel nog voor een revolutionaire heropvoedingscampagne in de VS, die heel ruim moet zijn (van het hervormen van de voedingscultuur tot de sexuele moraal). Alleen deze aanpak is realistisch.

Apocalyps
16 april 2007, 21:09
En hoe gemakkelijk zou het zijn moest iedereen op die campus gewapend rondlopen?
Laten we zeggen dat ik mij niet al te veel op mijn gemak zou voelen, mocht ik daar tussen lopen.

Heftruck
16 april 2007, 21:12
Ach, dit is een pure tragedie, die heeft geen politieke dimensie, ahem.

Neem alle wapens in de VS weg, en Amerikanen vermoorden elkaar wel met schroevendraaiers, enzo. Dit heeft dus niks met de vrije wapendracht te maken enzo. En jadajadajada, enzo. Ook.


Ik probeer dan altijd: "jamaar met schroevendraaiers vermoordt ge op zo'n campus geen 30 mensen!! Er is namelijk een verschil tussen de snelheid waarmee een kogel uit een pistool schiet (ongeveer 1000 meter per seconde) en de snelheid waarmee ge ne schroevendraaier in nen Amerikaan zijn lichaam kunt drijven!!! Etcetera!! Etcetera!!"

Maar dat maakt nooit indruk.

Ik heb dat argument dus al lang opgegeven. Ik pleit nu enkel nog voor een revolutionaire heropvoedingscampagne in de VS, die heel ruim moet zijn (van het hervormen van de voedingscultuur tot de sexuele moraal). Alleen deze aanpak is realistisch.

De mens is niet maakbaar, enkel breekbaar.

ministe van agitatie
16 april 2007, 21:22
De mens is niet maakbaar.

'tuurlijk wel. Het is het enige dier dat zichzelf kan temmen. Het stelt tegenover de natuur een volstrekt tegengesteld systeem van cultuur.
Als de mens niet maakbaar was, woonden we nooit in steden maar nog steeds in grotten of holen.
De mens is maakbaar maar alleen door zichzelf.

ministe van agitatie
16 april 2007, 21:23
de sexuele moraal

Vrije liefde neem ik aan?

Heftruck
16 april 2007, 21:24
'tuurlijk wel. Het is het enige dier dat zichzelf kan temmen. Het stelt tegenover de natuur een volstrekt tegengesteld systeem van cultuur.
Als de mens niet maakbaar was, woonden we nooit in steden maar nog steeds in grotten of holen.
De mens is maakbaar maar alleen door zichzelf.

Wil je mij verdomme eens volledig quoten? :-P

Piet Hein
16 april 2007, 21:26
Vreselijke tragedie. :-( idd men zou daar in de VS hun wapenwet toch moeten herzien. Ik zeg niet dat het daarmee stopt maar toch veel mee verminderd.

Heftruck
16 april 2007, 21:29
idd men zou daar in de VS hun wapenwet toch moeten herzien. Ik zeg niet dat het daarmee stopt maar toch veel mee verminderd.

Not.

Kortzichtig, echt. :roll:

C2C
16 april 2007, 21:30
Vrije liefde neem ik aan?

Gezonde, volwassen liefde. Geen puberale hysterische, neurotische flipperij tussen oer-conservatisme enerzijds of platte pornocultuur met plastieken lijven en sex-atletiek anderzijds. Amerikanen zijn totale losers wanneer het op sexuele cultuur aankomt.

Ik pleit voor speelse, mature, gezonde, interessante, lustvolle, bevrijdende liefde. Zoals ge die in de Sovjet-wereld vond, waar iedereen heel gewoon deed over sex, en waar de porno aangenaam was.

Zeer interessante documentaire over het verschil tussen kapitalistische en communistische libido:

Le sexe, la faucille et le marteau
La libido communiste était-elle différente de la libido capitaliste?

http://www.arte.tv/fr/recherche/1442946.html

Hier te bekijken:
http://stream.arte-tv.com/ramgen/permanent/c6/promos/070202_fr.rmvb


En dit:
RDA, l'amour autrement
Une grande enquête sur la sexualité (débridée) des Allemands de l'Est, menée avec humour et impertinence.

http://www.arte.tv/fr/recherche/1442966.html

Dus ja.

pinbag
16 april 2007, 21:31
Heropvoeding van het Amerikaans "socio/economisch"-systeem zou de oplossing moeten zijn.

Boadicea
16 april 2007, 21:31
Ik ken mijn buren hier in Florida, in Belgie kende ik ze niet. Geen fabeltjes de wereld in sturen aub.

Ik doelde een stuk op België. Blijkbaar kan je hier ook gemakkelijk met een geweer over straat lopen en enkele mensen neerknallen, voordat iemand iets merkt. (Cfr HVT, Antwerpen)

Ik denk dat dit normaal is aan grootsteden. Het hangt er van af waar je woont. In landelijke gebieden kent iedereen inderdaad iedereen. Maar in grootsteden is de sociale controle minder.

Babylonia
16 april 2007, 21:34
Nu jullie gedrag bevalt me hier niet zo.....
Ik ga er wat aan laten doen...
http://web.archive.org/web/20011204174809/www.milinfoserv.net/BMO.htm

BMO (Behavior Modification Operations) is a unique international corporate advisory company ready to fulfill your specific behavior modification requirements in support of organizational objectives in unstable areas and nations of the world. BMO is staffed by psychological warfare and military operations professionals who specializes in developing regions of Africa, the Middle East, Asia and South America.

bruut geweld
16 april 2007, 21:34
idd men zou daar in de VS hun wapenwet toch moeten herzien. Ik zeg niet dat het daarmee stopt maar toch veel mee verminderd.


nope, ik vind dat ze integendeel nog gemakkelijker aan wapens moeten geraken 8-) ALLE wapens ! een rocket launcher to protect your home from terrorists ? No problem sir, We'll have it for you in a day ;-)

en dat ze NOG meer aan "defensie" moeten uitgeven.

en misschien ook nog boel zoeken met iran, syrië en ja ook china...


en waarschijnlijk doen ze dat nog ook in min of meerdere mate. Ze geven in sommige scholen nu al "creationism" dus the sky is the limit ! :twisted:

Heftruck
16 april 2007, 21:36
'tuurlijk wel. Het is het enige dier dat zichzelf kan temmen.

Hoe ziet een "ongetemde" mens er dan uit? Maak de vergelijking met een "getemde" mens.

Het stelt tegenover de natuur een volstrekt tegengesteld systeem van cultuur.

Wat heeft regels opleggen (bijna altijd aan anderen..) te maken met het "maken" (veranderen, afbreken, ..) van de menselijke natuur te maken? Je bouwt misschien een kooi, maar wat verandert daar mee?

Als de mens niet maakbaar was, woonden we nooit in steden maar nog steeds in grotten of holen.

Wat is het verschil tussen een grot en een stad, anders dan mogelijk gemaakt door een ander niveau van kennis?

De mens is maakbaar maar alleen door zichzelf.

Dezelfde kooi als hierboven. Wat verandert er?

Heftruck
16 april 2007, 21:38
Gezonde, volwassen liefde. Geen puberale hysterische, neurotische flipperij tussen oer-conservatisme enerzijds of platte pornocultuur met plastieken lijven en sex-atletiek anderzijds. Amerikanen zijn totale losers wanneer het op sexuele cultuur aankomt.

En als men dat nu eens leuk vind en daar voor kiest?

Ha neen, heropvoeden zeker? Stalin style? :roll:

MURRAY
16 april 2007, 21:40
Heropvoeding van het Amerikaans "socio/economisch"-systeem zou de oplossing moeten zijn.

Ook het Australisch (http://en.wikipedia.org/wiki/Port_Arthur_massacre) "systeem" mag ik dan aannemen?

Kaal
16 april 2007, 21:50
en waarschijnlijk doen ze dat nog ook in min of meerdere mate. Ze geven in sommige scholen nu al "creationism" dus the sky is the limit ! :twisted:

In de tijd dat er in Amerika nog in alle scholen "creationism" werd gegeven waren dergelijke incidenten onbestaande ...

Babylonia
16 april 2007, 21:55
in australie ook ja;
Zie wat joe Vialls schrijft over de mass murderer van Port Arthur...in 2001
Volgens zijn onderzoek was de schieter een professionel en zijn er veel bewijzen voor een heel ander verhaal. Niemand wil hier naar luisteren.
Net zoals gisteren niemand die helikopter heeft gezien op een radar die de gevangene in Lantin is gaan halen ... als je geld hebt....
Desinformatie via de media komt voor...
http://www.vialls.com/archives/sas1.html
Last month, once again seemingly out of nowhere, someone panicked in Australia and floated an almost identical rumor about the mass murder at Port Arthur. Unnamed “ASIO sources” apparently claimed that the mass murder was orchestrated and executed by renegade members of ASIO and the Australian SAS, based at Swanbourne in Western Australia. What an extraordinary coincidence! The modus operandi is identical of course, indicating a common origin for both rumors.

It is time to get this all into perspective. Certainly the number one shooter at Port Arthur was incredibly highly qualified, and demonstrated specialist skills seen before only in Beirut and the Palestinian Occupied Territories. Unfortunately for the lobby dream weavers, the British and Australian SAS Regiments have never operated in Beirut or the Occupied Territories, nor does either proud regiment have any record of shooting unarmed women and children.

Let us be realistic and limit the candidates to those with motive, method and opportunity, plus the skills and equipment required for the job. Killing large numbers of unarmed men, women and children at close range requires shooters who have done this kind of work before, perhaps so many times they have become completely desensitized to the stress that normal people would suffer in such a situation. Beyond this, at least one of the shooters must be a world class marksman in counter terrorist techniques, capable of the speed and accuracy needed in the Broad Arrow Café, where the first nineteen moving targets were killed by single shots to the head, fired from the shooter’s right hip.

So what do you do when the Tasmanian Police Commissioner, Police Minister and Attorney General take it upon themselves to ignore their respective charters, and wittingly refuse to consider fresh scientific evidence in a mass murder case? Especially when hard evidence proves the mass murder was an act of terrorism, which falls under the direct jurisdiction of the Commonwealth Government. Over the months and years that followed, letters were sent to key personnel around Australia requesting opinions and assistance, both technical and legal. Nothing too heavy initially, because while Tasmanian politicians continued to "hold the line", external action could not be taken.

The harsh reality that most of the "facts" about Port Arthur were hysterical media lies mattered not.

C2C
16 april 2007, 21:56
En als men dat nu eens leuk vind en daar voor kiest?

Dan is dat okee, maar de Amerikanen kiezen daar niet voor noch vinden ze het leuk. Elk onderzoek wijst dat uit.

Trouwens, ge moet heel dringend uw visie op de mens als wezen dat 'vrije keuzes' maakt herbezien. Geen enkele wetenschapper gelooft nog in die liberale mythe.

Vooral in Amerika is duidelijk dat mensen ongelofelijke meelopers en naäpers zijn; als daar één celebrity morgen haar borsten laat verkleinen of de siliconen uit haar lippen laat trekken, doen de 150 miljoen Amerikaanse vrouwelijke non-celebrities hetzelfde.

Van alle landen op deze planeet is Amerika in die zin vermoedelijk het meest collectivistisch, minst individualistisch en minst vrij. Er is geen land waar ge meer verschillende oppervlakkige keuzes kunt maken, en waar tegelijkertijd mensen elkaar meer nalopen - dit is een bekend cultuurfenomeen.

Individuele vrijheid vondt/vindt ge vooral in communistische regimes. Daar zijn zowel historici als harde wetenschappers (psychiaters enzo) het mee eens. Bekijk bijvoorbeeld deze thread, over hoe de Amerikaanse platte beeldcultuur jonge vrouwen en meisjes totaal terroriseert, indoctrineert en onvrij maakt, in die mate zelfs dat ze dat psychosomatisch uiten (met neuroses en psychoses).
'Vrije' Westen sexualiseert jonge meisjes en onderdrukt ze - psychiatrisch onderzoek (http://forum.politics.be/showthread.php?t=81011) ‎

Dus, om op uw vraag te antwoorden: enkel in niet-kapitalistische, eerder communististische systemen kunt ge echt kiezen voor wat ge wilt, als individu. Da's basis hé.

Apocalyps
16 april 2007, 22:09
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, om met een keukenmes 31? mensen te overmeesteren en nadien te vermoorden als met een vuurwapen op afstand. Toch?

Btw, niemand in juiste geest zou proberen een bank met een mes te beroven. Maar een vuurwapen inspireert vertrouwen van succes in een mogelijke bankoverval. Is dat niet toestaan om een misdaad te kunnen laten gebeuren wanneer het anders niet zou hebben ?

bruut geweld
16 april 2007, 22:10
In de tijd dat er in Amerika nog in alle scholen "creationism" werd gegeven waren dergelijke incidenten onbestaande ...

in ALLE scholen ?

toen hadden ze zelfs nog geeneens SMG's he
slavernij daarentegen 8-)

Heftruck
16 april 2007, 22:12
Dan is dat okee, maar de Amerikanen kiezen daar niet voor noch vinden ze het leuk. Elk onderzoek wijst dat uit.

Trouwens, ge moet heel dringend uw visie op de mens als wezen dat 'vrije keuzes' maakt herbezien. Geen enkele wetenschapper gelooft nog in die liberale mythe.

Vooral in Amerika is duidelijk dat mensen ongelofelijke meelopers en naäpers zijn; als daar één celebrity morgen haar borsten laat verkleinen of de siliconen uit haar lippen laat trekken, doen de 150 miljoen Amerikaanse vrouwelijke non-celebrities hetzelfde.

Van alle landen op deze planeet is Amerika in die zin vermoedelijk het meest collectivistisch, minst individualistisch en minst vrij. Er is geen land waar ge meer verschillende oppervlakkige keuzes kunt maken, en waar tegelijkertijd mensen elkaar meer nalopen - dit is een bekend cultuurfenomeen.

Individuele vrijheid vondt/vindt ge vooral in communistische regimes. Daar zijn zowel historici als harde wetenschappers (psychiaters enzo) het mee eens. Bekijk bijvoorbeeld deze thread, over hoe de Amerikaanse platte beeldcultuur jonge vrouwen en meisjes totaal terroriseert, indoctrineert en onvrij maakt, in die mate zelfs dat ze dat psychosomatisch uiten (met neuroses en psychoses).
'Vrije' Westen sexualiseert jonge meisjes en onderdrukt ze - psychiatrisch onderzoek (http://forum.politics.be/showthread.php?t=81011) ‎

Dus, om op uw vraag te antwoorden: enkel in niet-kapitalistische, eerder communististische systemen kunt ge echt kiezen voor wat ge wilt, als individu. Da's basis hé.

Gestoord. Compleet.

Savatage
16 april 2007, 22:16
Btw, niemand in juiste geest zou proberen een bank met een mes te beroven. Maar een vuurwapen inspireert vertrouwen van succes in een mogelijke bankoverval. Is dat niet toestaan om een misdaad te kunnen laten gebeuren wanneer het anders niet zou hebben ?

Geweren al dan niet legaliseren gaat niet veel veranden aan bankovervallen. Die mensen komen ook via andere kanalen aan hun wapens.

C2C
16 april 2007, 22:20
Ik denk dat we best een aparte thread openen over dit belangrijke onderwerp.

Zojuist op CNN vernomen wat iedereen al vermoedde: de geschifte psychopaat die zopas 30 mensen heeft vermoord was een White Anglosaxon Protestant - een WASP dus.

Iedereen vermoedde dit al: van zodra het om een totaal nutteloze, zieke, gestoorde slachtpartij gaat, hebben we te maken met een blanke.

Negers in Amerika vermoordden elkaar nog met een duidelijk doel voor ogen: een drugdeal gedaan krijgen, een bende leiden, ne nachtwinkel overvallen om geld op de plank te krijgen om de kinderen in de ghetto te kunnen voeden, etc... Dat is nog enigszins rationeel te vatten. Niet goed te keuren natuurlijk.

Maar wanneer ge leest dat iemand zijn drie kinderen op een altaar in stukken snijdt omdat den Dag des Oordeels is gekomen, of wanneer ge hoort dat iemand zomaar jonge meisjes ontvoert, verkracht en dan in vuilniszakken dumpt, of wanneer ge leest dat iemand in het wilde weg een brave school binnenstapt en alles wat beweegt neermaait, of als ge hoort dat iemand uit Protestantse Zelfverdediging tegen de Kwade Staat een building vol babies opblaast -- dan, dan kunt ge er 100% zeker van zijn dat ge met een blanke Angelsaksische protestant te maken hebt.

Trouwens, 98% van alle Amerikaanse seriemoordenaars zijn blanke protestantse Angelsaksische mannen.

We moeten ons dus afvragen: waarom is de blanke Angelsaksische protestant toch zo gewelddadig en ziekelijk, in vergelijking met pakweg een gemiddeld neger of aziaat?

Dat lijkt mij een noodzakelijke, en misschien ook boeiende discussie.

C2C
16 april 2007, 22:22
Gestoord. Compleet.

Komaan, da's een beetje gemakkelijk hé. Ontkent ge de resultaten van het onderzoek van de Amerikaanse psychiaters? Zoja, dan zou ik toch nog eens nadenken wie ge eigenlijk 'gestoord' moet noemen.

Flippend Rund
16 april 2007, 22:33
Zie dat je het niet te leuk vindt hé.

Online
16 april 2007, 22:35
Ik denk dat we best een aparte thread openen over dit belangrijke onderwerp.

Zojuist op CNN vernomen wat iedereen al vermoedde: de geschifte psychopaat die zopas 30 mensen heeft vermoord was een White Anglosaxon Protestant - een WASP dus.

Iedereen vermoedde dit al: van zodra het om een totaal nutteloze, zieke, gestoorde slachtpartij gaat, hebben we te maken met een blanke.

Negers in Amerika vermoordden elkaar nog met een duidelijk doel voor ogen: een drugdeal gedaan krijgen, een bende leiden, ne nachtwinkel overvallen om geld op de plank te krijgen om de kinderen in de ghetto te kunnen voeden, etc... Dat is nog enigszins rationeel te vatten. Niet goed te keuren natuurlijk.

Maar wanneer ge leest dat iemand zijn drie kinderen op een altaar in stukken snijdt omdat den Dag des Oordeels is gekomen, of wanneer ge hoort dat iemand zomaar jonge meisjes ontvoert, verkracht en dan in vuilniszakken dumpt, of wanneer ge leest dat iemand in het wilde weg een brave school binnenstapt en alles wat beweegt neermaait, of als ge hoort dat iemand uit Protestantse Zelfverdediging tegen de Kwade Staat een building vol babies opblaast -- dan, dan kunt ge er 100% zeker van zijn dat ge met een blanke Angelsaksische protestant te maken hebt.

Trouwens, 98% van alle Amerikaanse seriemoordenaars zijn blanke protestantse Angelsaksische mannen.

We moeten ons dus afvragen: waarom is de blanke Angelsaksische protestant toch zo gewelddadig en ziekelijk, in vergelijking met pakweg een gemiddeld neger of aziaat?

Dat lijkt mij een noodzakelijke, en misschien ook boeiende discussie.

Ik denk dat je die discussie moet houden met de sjiietische en soennitsche psychopaten uit Irak. Ervaringsdeskundigen in psychopatisch geweld met hopen C2C.

bruut geweld
16 april 2007, 22:41
DIT KAN NIET ZIJN !!!!

geen moslim ?
geen marokkaan ? geen turk ?


Hoe in hemelsnaam (of jahweh's naam) gaan we deze schietpartij nog kunnen gebruiken om het zionisme en Israelische landpikken te promoten in de US? 8O 8O

MURRAY
16 april 2007, 22:50
Trouwens, 98% van alle Amerikaanse seriemoordenaars zijn blanke protestantse Angelsaksische mannen.


Hier mag je mij toch wel eens een referentie van geven.

MURRAY
16 april 2007, 22:58
Volgens dit boek (http://www.amazon.com/Murderers-Victims-Wadsworth-Contemporary-Justice/dp/0495058874/ref=pd_bbs_sr_1/102-9739479-3069760?ie=UTF8&s=books&qid=1174072787&sr=8-1) bijvoorbeeld zijn 20 procent van de seriemoordenaars in de VS geschiedenis zwarten. Dit is 2 maal de statistisch te verwachten hoeveelheid.

Nussbaum
16 april 2007, 22:59
Volgens her nrc is het waarschijnlijk een aziaat.
BLACKSBURG (ANP) - De dader van de dodelijke schietpartij op de technische universtiteit van Virginia was een jonge man van Aziatische afkomst.(Klik (http://www.nrc.nl/anp/buitenland/article690604.ece/Dader_stelde_slachtoffers_in_rij_op))

Het is nog afwachten natuurlijk tot er meer duidelijkheid is.

Hertog van Gelre
16 april 2007, 23:02
DIT KAN NIET ZIJN !!!!

geen moslim ?
geen marokkaan ? geen turk ?


Hoe in hemelsnaam (of jahweh's naam) gaan we deze schietpartij nog kunnen gebruiken om het zionisme en Israelische landpikken te promoten in de US? 8O 8O
Als jij dit niet met de haren erbij kan slepen dan heb je geen goede dag gehad he?

KrisKras
16 april 2007, 23:02
Hier mag je mij toch wel eens een referentie van geven.

geen exacte cijfers, maar toch al een indicatie:


Race and serial murder

Compared to other forms of crime, ethnic minorities are underrepresented in the offence of serial murder. Only a few cases of Afro-Caribbean serial murderers exist in Western society, for example, E. Nelson and C. Gary. If Whitney (1990) is correct in saying that the overrepresentation of the Afro-Caribbean population in "traditional" crime is due to genetic differences between racial groups, then why does this not hold true for serial murder? Perhaps it is because Whitney’s theory is wrong; increased criminality amongst ethnic minorities may be related to their environmental circumstance, whether it be theft due to poor socio-economic status or violence in gang territorial disputes. Offences such as serial murder have no comparable socio-cultural/economic instrumentality, and therefore may not be a criminal activity "of interest" to ethnic minorities. This is an hypothesis that deserves considerable attention and research, as it may not only help us understand crimes such as serial murder, but also elucidate the overrepresentation of ethnic minorities in crime statistics in general as well as helping understand the genes versus environment debate. It seems that we may learn about "lesser" crimes by studying serial murder, thus denying the pervasive status of serial murder as a "crime apart from other crimes".

http://forensic.to/webhome/venoutsos/Serial_Killer_Thesis.htm#_Toc389890921

bruut geweld
16 april 2007, 23:14
Als jij dit niet met de haren erbij kan slepen dan heb je geen goede dag gehad he?

8-) erg grappige reactie van iemand die fervent israelisch landpikken verdedigt , maar nog geeneens wist WIE juist een Israelische premier vermoordde omdat die niet genoeg land pikte van de autochtone Palestijnen. :oops: :oops: :oops:

maar kennis van zaken , waarheid , feiten langs de enke kant en zionisme langs de andere kant hebben nu eenmaal weinig tot niets gemeen. :twisted:

Hertog van Gelre
16 april 2007, 23:16
8-) erg grappige reactie van iemand die fervent israelisch landpikken verdedigt , maar nog geeneens wist WIE juist een Israelische premier vermoordde omdat die niet genoeg land pikte van de autochtone Palestijnen. :oops: :oops: :oops:

maar kennis van zaken , waarheid , feiten langs de enke kant en zionisme langs de andere kant hebben nu eenmaal weinig tot niets gemeen. :twisted:En een zeer grappige reactie van iemand die elk drama aangrijpt en discussies doodslaat door ALLES op zionistisch conto te schrijven.

bruut geweld
16 april 2007, 23:26
En een zeer grappige reactie van iemand die elk drama aangrijpt en discussies doodslaat door ALLES op zionistisch conto te schrijven.

fervente zionisten blijven toch snel op hun teentjes getrapt als ze op hun manifeste onwetendheid en erg doorzichtige leugentjes gewezen worden. :lol:

Hertog van Gelre
16 april 2007, 23:28
fervente zionisten blijven toch snel op hun teentjes getrapt als ze op hun manifeste onwetendheid en erg doorzichtige leugentjes gewezen worden. :lol:
Dat zal best, als jij het zegt. Ik heb het bij hen nog niet kunnen ontdekken. 8-)

Hertog van Gelre
16 april 2007, 23:34
Maar goed, dit soort reacties kun je verwachten als een draad op deze manier wordt geopend.

Het is triest. Dit soort aanvallen komt steeds vaker voor, in verschillende landen. Het zal ook best sociologische oorzaken hebben maar ik zou niet weten welke. Dat mensen geen enkel gevoel schijnen te kunnen hebben bij het afslachten van een grote groep volwassenen of zelfs kinderen is iets wat ik me heel slecht kan voorstellen.

bruut geweld
16 april 2007, 23:34
Ik heb het bij hen nog niet kunnen ontdekken. 8-)
geen erg, jij ontdekt wel meer dingen niet :oops:
Zo heb je ook nog het zionistisch landpikken nog niet kunnen ontdekken
Nochtans zijn er genoeg Vn bronnen voor .

Ook de informatie over wie een zionistische premier vermoordde omdat hij niet genoeg land pikte, heb je niet "echt" kunnen (willen) ontdekken. :lol: :lol:

Hertog van Gelre
16 april 2007, 23:35
ngeen erg, jij ontdekt wel meer dingen niet :oops:
Zo heb je ook nog het zionistisch landpikken nog niet kunnen ontdekken
Nochtans zijn er genoeg Vn bronnen voor .

Ook de informatie over wie een zionistische permier vermoordde omdat ze niet genoeg land pikten, heb je niet "echt" kunnen ontdekken. :lol: :lol:
Ja, het is goed hoor, de verpleegster komt zo.
Heb je nog iets zinnigs te zeggen over de aanleiding van deze draad?

bruut geweld
16 april 2007, 23:40
Ja, het is goed hoor, de verpleegster komt zo.
Heb je nog iets zinnigs te zeggen over de aanleiding van deze draad?

Jij begon met persoonlijk te worden he :twisted:
Nu niet komen bleiten omdat je flagrante onwetendheid weer eens wordt aangetoond he 8-)


bezint eer ge begint....een schuun vloams spreekwoord. De ollanderkes hebben het echter nog niet begrepen 8-)

bruut geweld
16 april 2007, 23:51
geen exacte cijfers, maar toch al een indicatie:




http://forensic.to/webhome/venoutsos/Serial_Killer_Thesis.htm#_Toc389890921

even naughty zijn...misschien zijn de meeste afro amerikanen gewoon niet intelligent genoeg om een seriemoordenaar te zijn ?

daar moet je naast een gestoorde pysche ook wel een meer dan gemiddelde intelligentie voor hebben wil je niet meteen van de eerste keer "gesnapt" worden. van een "serie" kan je dan dan uiteraard niet meer spreken.;-)

solidarnosc
16 april 2007, 23:54
Een domme draad die nergens toe zal leiden.

solidarnosc
16 april 2007, 23:56
Chikatilo kwam van het andere socio-economisch systeem, Jack the Ripper uit het vorige enz.

Het lijkt me nogal vergezocht om aan politiek-ideologische recuperatie te doen over zulke evenementen.

Het lijkt me ook overdreven om geen analyse of oorzaken te zoeken van bepaalde gebeurtenissen.

Hertog van Gelre
17 april 2007, 00:09
Jij begon met persoonlijk te worden he :twisted:
Volgens mij reageerde ik op het feit dat je weer eens off-topic ging om je eigen racistische stokpaardje te kunnen berijden. Dus als je dat al ''persoonlijk'' noemt begrijp je maar weinig van een coherente discussie.8-)
Maar ik kap er hier mee. De opening van deze draad deugt al niet.

Supervlaming
17 april 2007, 00:12
Dit is dezelfde discussie als http://forum.politics.be/showthread.php?t=87892.

Supervlaming
17 april 2007, 00:14
Dit is dezelfde discussie als http://forum.politics.be/showthread.php?t=87924.

bruut geweld
17 april 2007, 00:18
Volgens mij reageerde ik op het feit dat je weer eens off-topic ging om je eigen racistische stokpaardje te kunnen berijden..
nee hoor je reageerde omdat je fanatieke zionisme weer eens werd aangeklaagd , dat dit maal voor de uitzondering géén recuperatie kon doen van dit incident voor zijn landpikkende belangen,wijzen op deze discrepantie is dus geenzins off topic, hoezeer dat je dit ook niet aanstaat8-)


Dus als je dat al ''persoonlijk'' noemt begrijp je maar weinig van een coherente discussie.8-)

blijkbaar heb je geen idee wat "coherent" betekent:oops: ...eigenlijk hoegenaamd niet verbazend gezien je uitspraken over zionisme terwijl je nog geeneens weet wie een zionistische premier vermoordde ...om van je erg veelzeggend stilzwijgen over Vn resoluties jegens zionitisch landpikken nog maar te zwijgen.


Maar ik kap er hier mee.

Zoals gewoonlijk als je inhoudelijk WEER eens onderuit gaat :lol: :lol:


De opening van deze draad deugt al niet


idd, hij past niet in je plaatje 8-)

Hertog van Gelre
17 april 2007, 00:18
Dit is dezelfde discussie als http://forum.politics.be/showthread.php?t=87924.
De discussie is hier beter.

Savatage
17 april 2007, 00:20
Dit is dezelfde discussie als http://forum.politics.be/showthread.php?t=87892.

Eh, waarom verwijst ge 2x nr dezelfde discussie? Dat maakt het alleen nog maar meer chaotisch...
Het is het duidelijkst als er een discussie wordt gevoerd op 1 plaats.

bruut geweld
17 april 2007, 00:24
De discussie is hier beter.

enkel omdat je hier (nog) niet onderuit gaat 8-)

Hertog van Gelre
17 april 2007, 00:28
blijkbaar heb je geen idee wat "coherent" betekent:oops: ...

co·he·rent (bn.) 1 met ordelijke samenhang => samenhangendhttp://www.vandale.nl/images/furniture/n.gifco·he·ren·tie (de ~ (v.), ~s) 1 samenhang, verband
Dat wil dus zeggen: Zonder iemand die offtopic gaat om zijn eigen stokpaardje te kunnen berijden.

Jij bent wel een rancuneus menneke he, als je afgaat bij de moderatie?

bruut geweld
17 april 2007, 00:35
Dat wil dus zeggen: Zonder iemand die offtopic gaat om zijn eigen stokpaardje te kunnen berijde?

:lol: :lol: lees nog eens mijn post over dit indicent niet te kunnen recuperen voor het zionisme. dat is wel degelijk een verband . je hebt dus naast je zovele flaters idd geen idee wat "coherent" betekent.:oops:


Jij bent wel een rancuneus menneke he, als je afgaat bij de moderatie


ik ben hier niet rancuneus hoor, de mods hebben zelfs moeten toegeven dat ze de vrije meningsuiting MEER dan wettelijk (moeten) beperken ten voordele van jouw zionistische vrienden 8-)
erg doorzichtig echter om de aandacht af te leiden van je flater over wie juist een zionistsiche premier vermoordde omdat hij niet genoeg land pikte van de autochtone palestijnen.:oops:

je had echter toch reeds reeds gezegd :
Maar ik kap er hier mee.

de zoveelste leugen van een zionist. niet echt verrassend , die horen nu eenmaal bij elkaar 8-)
rancuneus zei je toch he ? :lol: :lol:

Hertog van Gelre
17 april 2007, 00:48
je had echter toch reeds reeds gezegd : Ik kap er hier mee.


de zoveelste leugen van een zionist. niet echt verrassend , die horen nu eenmaal bij elkaar 8-)
rancuneus zei je toch he ? :lol: :lol:
Tsja, ik krijg allemaal PB-tjes van mensen die me aanraden je maar te negeren ''want dat doen we allemaal''. Maar ik kan het niet laten te reageren op leugens. Het is dom van me, ik weet het.

bruut geweld
17 april 2007, 00:55
Tsja, ik krijg allemaal PB-tjes van mensen die me aanraden je maar te negeren ''want dat doen we allemaal''. Maar ik kan het niet laten te reageren op leugens. Het is dom van me, ik weet het.

:lol: :lol: zo laat nog met slechts enkele leden op het forum .
en nu ben je zelfs zo wanhopig dat je de "hulp" van "je ingebeelde allemaal" :lol: er bij haalt.

de zoveelste leugen :oops:
zoals ik reeds zegde , dat gaat nu eenmaal samen met zionistjes.
je bent toch nog wel erg flink in je zionistisch gatje gebeten omdat je zelfs geeneens wist wie de zionitische premier vermoordde omdat hij niet genoeg land pikte he.


"rancuneus" zei je toch he :lol:

bruut geweld
17 april 2007, 00:56
Maar ik kap er hier mee.


:lol: :lol: :lol:
zionisten en leugens he, ze zijn nu eenmaal synoniemen 8-)

Hertog van Gelre
17 april 2007, 01:02
:lol: :lol: :lol:
zionisten en leugens he, ze zijn nu eenmaal synoniemen 8-)
A ja joh, wat jij wil. Maar het is nu mooi geweest.

born2bewild
17 april 2007, 05:59
Er heerst wel een soort wapencultus.

onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

born2bewild
17 april 2007, 05:59
Komaan, da's een beetje gemakkelijk hé. Ontkent ge de resultaten van het onderzoek van de Amerikaanse psychiaters? Zoja, dan zou ik toch nog eens nadenken wie ge eigenlijk 'gestoord' moet noemen.


onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

born2bewild
17 april 2007, 06:00
Heropvoeding van het Amerikaans "socio/economisch"-systeem zou de oplossing moeten zijn.

onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

born2bewild
17 april 2007, 06:00
nope, ik vind dat ze integendeel nog gemakkelijker aan wapens moeten geraken 8-) ALLE wapens ! een rocket launcher to protect your home from terrorists ? No problem sir, We'll have it for you in a day ;-)

en dat ze NOG meer aan "defensie" moeten uitgeven.

en misschien ook nog boel zoeken met iran, syrië en ja ook china...


en waarschijnlijk doen ze dat nog ook in min of meerdere mate. Ze geven in sommige scholen nu al "creationism" dus the sky is the limit ! :twisted:

onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

born2bewild
17 april 2007, 06:02
Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

born2bewild
17 april 2007, 06:03
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

illwill
17 april 2007, 07:05
Een verbod op wapens zal er enkel voor zorgen dat legale wapens verdwijnen, de illegale niet. Mensen die nu plannen hebben om illegale feiten te plegen zullen dat blijven doen en op dezelfde manier aan hun wapens komen.

stab
17 april 2007, 07:24
Wsl had niemand vd doodgeschoten studenten een wapen bij.

Antoon
17 april 2007, 07:54
onnozelaar. Het gaat waarschijnlijk over een gaststudent die er nog geen 2 jaar is.

Het zijn steeds weer dezelfde forumleden die meteen op de Amerika-bashingwagon springen.

Nu blijkt dat de dader waarschijnlijk een Chinese student is die een beurs kreeg en een studentenvisa en er een jaar studeerde.

De forumleden in kwestie zouden zich collectief mogen schamen. :x


The Chicago Sun-Times reported Monday night that authorities are investigating whether the gunman was a 24-year-old Chinese man who arrived in the U.S. last year on a student visa issued in Shanghai. Police believe three bomb threats on the campus last week may have been attempts by the man to test the campus' security response, the newspaper reported.

TomB
17 april 2007, 08:13
Het lijkt me ook overdreven om geen analyse of oorzaken te zoeken van bepaalde gebeurtenissen.

Dat klopt, maar het sprookje dat zulke evenementen door de socio-culturele structuren van de maatschappij ontstaan, iets wat men nogal vaak -en ook in deze thread- hoort, is een nogal loos argument. Niemand ontkent dat de mens een product van zijn omgeving is, maar men moet psychologie en sociologie/antropologie niet gaan door elkaar smijten om een politiek-ideologische agenda proberen te beamen. Het zijn randgevallen die in elke grootschalige socio-culturele omgeving voorkomen.

Apocalyps
17 april 2007, 08:16
Het zijn steeds weer dezelfde forumleden die meteen op de Amerika-bashingwagon springen.

Nu blijkt dat de dader waarschijnlijk een Chinese student is die een beurs kreeg en een studentenvisa en er een jaar studeerde.

De forumleden in kwestie zouden zich collectief mogen schamen. :x
Lieve deugd, je lijkt wel een kind die bij elke pissewas bij zijn moeder gaat uithuilen.

If you can’t stand the heat, get out of the kitchen!

Antoon
17 april 2007, 08:21
Ach, dit is een pure tragedie, die heeft geen politieke dimensie, ahem.

Neem alle wapens in de VS weg, en Amerikanen vermoorden elkaar wel met schroevendraaiers, enzo. Dit heeft dus niks met de vrije wapendracht te maken enzo. En jadajadajada, enzo. Ook.


Ik probeer dan altijd: "jamaar met schroevendraaiers vermoordt ge op zo'n campus geen 30 mensen!! Er is namelijk een verschil tussen de snelheid waarmee een kogel uit een pistool schiet (ongeveer 1000 meter per seconde) en de snelheid waarmee ge ne schroevendraaier in nen Amerikaan zijn lichaam kunt drijven!!! Etcetera!! Etcetera!!"

Maar dat maakt nooit indruk.

Ik heb dat argument dus al lang opgegeven. Ik pleit nu enkel nog voor een revolutionaire heropvoedingscampagne in de VS, die heel ruim moet zijn (van het hervormen van de voedingscultuur tot de sexuele moraal). Alleen deze aanpak is realistisch.


De dader is dus een Chinees, opgevoed onder het Maoistische China.

illwill
17 april 2007, 08:33
Lieve deugd, je lijkt wel een kind die bij elke pissewas bij zijn moeder gaat uithuilen.

If you can’t stand the heat, get out of the kitchen!

Je plaatst deze reactie voor jezelf? :roll:

Antoon
17 april 2007, 08:41
ontknoping:

.
Dolle schutter universiteit Virginia had ruzie met vriendin

De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student.

Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen na de ruzie te schieten. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. Eerst schoot hij zijn vriendin op een studentenkamer dood om nadien de rest van de campus onveilig te maken. "Ze hadden een zware discussie in de West Ambler Johnston Hall en hij schoot op haar. Dan kwam de supervisor, en ook die schoot hij neer", verklaarde Chen aan de telefoon tegenover CTI.

Vanuit de studentenkamer zou hij dan naar het gebouw met klaslokalen Norris Hall zijn getrokken. Daar deed hij de voor- en achterdeur op slot met een ketting. Zo'n 25 studenten volgden er Duitse les. De schutter opende het vuur op de studenten en sloeg daarna de hand aan zichzelf. "Hij schoot zichzelf in het achterhoofd. Hierdoor was hij moeilijk te identificeren", zegt de getuige.

Bij de schietpartij kwamen 33 mensen om. Vijftien anderen raakten gewond. In Virginia Tech volgen ongeveer 26.000 student les. Het bloedbad was het zwaarste ooit op een Amerikaanse school. (belga/hln)

Antoon
17 april 2007, 08:43
Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

De dader is dus een Chinees, opgevoed onder het Maoistische China.

Antoon
17 april 2007, 08:43
Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.

De dader is dus een Chinees, opgevoed onder het Maoistische China.

Antoon
17 april 2007, 08:45
Het zijn en blijven schietgrage cowboys.

Wie, de Chinezen?

Antoon
17 april 2007, 08:46
Het wilde westen hé, zonder enige orde en dicipline. Een oord van verderf.

Bedoel je China?

Antoon
17 april 2007, 08:46
Heropvoeding van het Amerikaans "socio/economisch"-systeem zou de oplossing moeten zijn.

Je bedoelt van het Chinese kommunistisch model. Maar daar zijn ze nu gelukkig een aantal jaar mee bezig.

Kaal
17 april 2007, 08:47
Ik ga voor een keertje akkoord met onze Amerika-haters : bij dergelijke incidenten (een te zwak woord eigenlijk) spelen culture factoren zeker mee. Je kan natuurlijk nooit haarfijn bepalen wat de oorzaak is want het blijft uiteindelijk altijd een individuele beslissing om iets afschuwelijks te doen aan jouw medemensen.

Wat ik echter bizar vindt is dat men niet inziet dat die culturele factoren niet typisch Amerikaans zijn. Ongelooflijk toch dat wij na Hans Van Temsche nog altijd blijven concluderen dat zo'n dingen enkel in Amerika gebeuren. Ze gebeuren hier ook. Wat had HVT niet kunnen uitrichten op de KUL of op de campus van de VUB in Brussel? We hebben daar in Antwerpen geluk gehad dat er een gewapende politieagent direct bij was.

Verder zijn er al dergelijke incidenten geweest in Nederland, Schotland, Frankrijk, allemaal stuk voor stuk landen met strenge regels over wapenbezit.

Het probleem is niet dat men te gemakkelijk aan wapens kan geraken. De Amerikanen leggen vandaag doorgaans meer beperkingen op dan 30 jaar geleden en toch kende men in de jaren 30 minder shootings. Hoe verklaar je dat? Wie geen geweer kan kopen kan trouwens bommen maken in de plaats. Waar een wil is, is een weg. En de wil om massaal je medemens af te slachten omdat je ego het niet meer aankan, die wordt door typisch Westerse factoren beïnvloedt.

Het is enkel een kwestie van tijd voordat wij hier in Europa hetzelfde meemaken in een grote universiteit/school. Wat zal dan de verklaring zijn? Dat het de zionisten zijn geweest?

Antoon
17 april 2007, 08:49
Dan is dat okee, maar de Amerikanen kiezen daar niet voor noch vinden ze het leuk. Elk onderzoek wijst dat uit.

Trouwens, ge moet heel dringend uw visie op de mens als wezen dat 'vrije keuzes' maakt herbezien. Geen enkele wetenschapper gelooft nog in die liberale mythe.

Vooral in Amerika is duidelijk dat mensen ongelofelijke meelopers en naäpers zijn; als daar één celebrity morgen haar borsten laat verkleinen of de siliconen uit haar lippen laat trekken, doen de 150 miljoen Amerikaanse vrouwelijke non-celebrities hetzelfde.

Van alle landen op deze planeet is Amerika in die zin vermoedelijk het meest collectivistisch, minst individualistisch en minst vrij. Er is geen land waar ge meer verschillende oppervlakkige keuzes kunt maken, en waar tegelijkertijd mensen elkaar meer nalopen - dit is een bekend cultuurfenomeen.

Individuele vrijheid vondt/vindt ge vooral in communistische regimes. Daar zijn zowel historici als harde wetenschappers (psychiaters enzo) het mee eens. Bekijk bijvoorbeeld deze thread, over hoe de Amerikaanse platte beeldcultuur jonge vrouwen en meisjes totaal terroriseert, indoctrineert en onvrij maakt, in die mate zelfs dat ze dat psychosomatisch uiten (met neuroses en psychoses).
'Vrije' Westen sexualiseert jonge meisjes en onderdrukt ze - psychiatrisch onderzoek (http://forum.politics.be/showthread.php?t=81011) ‎

Dus, om op uw vraag te antwoorden: enkel in niet-kapitalistische, eerder communististische systemen kunt ge echt kiezen voor wat ge wilt, als individu. Da's basis hé.

Jongen toch, jij gaat hier af als een gieter. De dader was een Chinees, opgevoed onder het kommunistosch regime in China, en sinds een jaar met een studentenvisa in de VS.

parcifal
17 april 2007, 09:00
Jongen toch, jij gaat hier af als een gieter. De dader was een Chinees, opgevoed onder het kommunistosch regime in China, en sinds een jaar met een studentenvisa in de VS.

Je springt toch wel erg snel op deze 'verklaring'.

Ik zou nog even afwachten tot er iets meer info over de dader bekend gemaakt wordt.

Apocalyps
17 april 2007, 09:21
Ik zou nog even afwachten tot er iets meer info over de dader bekend gemaakt wordt.

Verstandigste reactie tot nu toe.

Antoon
17 april 2007, 12:12
Je springt toch wel erg snel op deze 'verklaring'.

Ik zou nog even afwachten tot er iets meer info over de dader bekend gemaakt wordt.

Dat net jij zoiets voorstelt.

Je was er als de kippen bij om zelf snel de Amerikaanse maatschappij op de korrel te nemen.

Jouw bericht, gisteren om 19u:

Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?

pinbag
17 april 2007, 12:16
Je bedoelt van het Chinese kommunistisch model. Maar daar zijn ze nu gelukkig een aantal jaar mee bezig.

Niks mee te maken.

Antoon
17 april 2007, 12:17
Niks mee te maken.

Toch wel, dat is het systeem onder dewelke de dader is opgevoed.

pinbag
17 april 2007, 12:23
Toch wel, dat is het systeem onder dewelke de dader is opgevoed.

Jij "associeert" dus iedere "Aziatische uitziende Amerikaan" met iemand die in "Huidig (Communistisch) China" woont ? Dat noemt in de literatuur een drogreden.

Ik heb nog geen enkel! Artikel gelezen waar er word geponeerd dat "diene kerel" en "chinese immigrant" of "uitwisselingsstudent" is.

Sociologisch gezien is de daad die "deze kerel" deed en randgeval.

duveltje382
17 april 2007, 12:24
Ik herinner mij nog de woorden van een forummer hier,die beweerden dat de vrije wapenwet in de USA niet lijden tot meer geweld,tja die gaan we nu niet zien in dit debat hoor,nochtans plaatst hij bijna overal zijn commentaar....?(de libertaan)

parcifal
17 april 2007, 12:26
Dat net jij zoiets voorstelt.

Je was er als de kippen bij om zelf snel de Amerikaanse maatschappij op de korrel te nemen.

Jouw bericht, gisteren om 19u:

Klopt, en dat schreef ik met in het achterhoofd drama's zoals in de -lange- lijst hieronder :

Maar steek gerust de schuld op de communistische opvoeding hoor. :roll:


Bath School disaster (http://forum.politics.be/wiki/Bath_School_disaster) - Bath (http://forum.politics.be/wiki/Bath%2C_Michigan), Michigan (http://forum.politics.be/wiki/Michigan), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); May 18 (http://forum.politics.be/wiki/May_18), 1927 (http://forum.politics.be/wiki/1927)
Poe Elementary School Attack (http://forum.politics.be/wiki/Poe_Elementary_School_Attack) - Houston (http://forum.politics.be/wiki/Houston%2C_Texas), Texas (http://forum.politics.be/wiki/Texas), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); September 15 (http://forum.politics.be/wiki/September_15), 1959 (http://forum.politics.be/wiki/1959)
University of Texas at Austin Tower Massacre (http://forum.politics.be/wiki/Charles_Whitman) - Austin, Texas (http://forum.politics.be/wiki/Austin%2C_Texas), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); August 1 (http://forum.politics.be/wiki/August_1), 1966 (http://forum.politics.be/wiki/1966)
Kent State shootings (http://forum.politics.be/wiki/Kent_State_shootings) - Kent (http://forum.politics.be/wiki/Kent%2C_Ohio), Ohio (http://forum.politics.be/wiki/Ohio), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); May 4 (http://forum.politics.be/wiki/May_4), 1970 (http://forum.politics.be/wiki/1970)
California State University, Fullerton Library Massacre (http://forum.politics.be/wiki/California_State_University%2C_Fullerton_Library_M assacre) - Fullerton (http://forum.politics.be/wiki/Fullerton%2C_California), California (http://forum.politics.be/wiki/California), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); July 12 (http://forum.politics.be/wiki/July_12), 1976 (http://forum.politics.be/wiki/1976)
Stockton Massacre (http://forum.politics.be/wiki/Stockton_Massacre) - Stockton (http://forum.politics.be/wiki/Stockton%2C_California), California (http://forum.politics.be/wiki/California), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States), 1989
University of Iowa shooting (http://forum.politics.be/wiki/Gang_Lu) - Iowa City (http://forum.politics.be/wiki/Iowa_City%2C_Iowa), Iowa (http://forum.politics.be/wiki/Iowa), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); 1991
Simon's Rock College of Bard shooting (http://forum.politics.be/wiki/Wayne_Lo) - Great Barrington, Massachusetts (http://forum.politics.be/wiki/Great_Barrington%2C_Massachusetts), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); December 14 (http://forum.politics.be/wiki/December_14), 1992 (http://forum.politics.be/wiki/1992)
Richland High School shooting (http://forum.politics.be/wiki/Richland_High_School_shooting) - Lynnville (http://forum.politics.be/wiki/Lynnville%2C_Tennessee), Tennessee (http://forum.politics.be/wiki/Tennessee), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); November 15 (http://forum.politics.be/wiki/November_15), 1995 (http://forum.politics.be/wiki/1995).
Frontier Junior High shooting (http://forum.politics.be/wiki/Barry_Loukaitis) - Moses Lake, Washington (http://forum.politics.be/wiki/Moses_Lake%2C_Washington), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); February 2 (http://forum.politics.be/wiki/February_2), 1996 (http://forum.politics.be/wiki/1996)
Pearl High School shooting (http://forum.politics.be/wiki/Pearl_High_School_shooting), Pearl, Mississippi (http://forum.politics.be/wiki/Pearl%2C_Mississippi), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); October 1 (http://forum.politics.be/wiki/October_1), 1997 (http://forum.politics.be/wiki/1997)
Heath High School shooting (http://forum.politics.be/wiki/Heath_High_School_shooting), West Paducah, Kentucky (http://forum.politics.be/w/index.php?title=West_Paducah%2C_Kentucky&action=edit), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); December 1 (http://forum.politics.be/wiki/December_1), 1997 (http://forum.politics.be/wiki/1997)
Jonesboro massacre (http://forum.politics.be/wiki/Jonesboro_massacre) - Craighead County (http://forum.politics.be/wiki/Craighead_County%2C_Arkansas) (near Jonesboro (http://forum.politics.be/wiki/Jonesboro%2C_Arkansas)), Arkansas (http://forum.politics.be/wiki/Arkansas), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); March 24 (http://forum.politics.be/wiki/March_24), 1998 (http://forum.politics.be/wiki/1998)
Columbine High School massacre (http://forum.politics.be/wiki/Columbine_High_School_massacre) - Jefferson County (http://forum.politics.be/wiki/Jefferson_County%2C_Colorado) (near Denver (http://forum.politics.be/wiki/Denver%2C_Colorado) and Littleton (http://forum.politics.be/wiki/Littleton%2C_Colorado)), Colorado (http://forum.politics.be/wiki/Colorado), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); April 20 (http://forum.politics.be/wiki/April_20), 1999 (http://forum.politics.be/wiki/1999)
Santana High School (http://forum.politics.be/wiki/Santana_High_School) - Santee, California (http://forum.politics.be/wiki/Santee%2C_California),United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States) (near San Diego, California (http://forum.politics.be/wiki/San_Diego%2C_California))
Rocori High School shootings (http://forum.politics.be/wiki/Rocori_High_School_shootings) - Cold Spring (http://forum.politics.be/wiki/Cold_Spring%2C_Minnesota), Minnesota (http://forum.politics.be/wiki/Minnesota), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); 2003 (http://forum.politics.be/wiki/2003)
Red Lake High School massacre (http://forum.politics.be/wiki/Red_Lake_High_School_massacre) - Red Lake (http://forum.politics.be/wiki/Red_Lake%2C_Minnesota), Minnesota (http://forum.politics.be/wiki/Minnesota), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); 2005
Amish school shooting (http://forum.politics.be/wiki/Amish_school_shooting) - Nickel Mines (http://forum.politics.be/wiki/Nickel_Mines), Lancaster County (http://forum.politics.be/wiki/Lancaster_County%2C_Pennsylvania), Pennsylvania (http://forum.politics.be/wiki/Pennsylvania), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); 2006 (http://forum.politics.be/wiki/2006)
Platte Canyon High School shooting (http://forum.politics.be/wiki/Platte_Canyon_High_School_shooting) - Bailey, Colorado (http://forum.politics.be/wiki/Bailey%2C_Colorado), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States); 2006 (http://forum.politics.be/wiki/2006)
Henry Foss High School (http://forum.politics.be/wiki/Henry_Foss_High_School) - Tacoma, Washington (http://forum.politics.be/wiki/Tacoma%2C_Washington), United States (http://forum.politics.be/wiki/United_States) January 3 (http://forum.politics.be/wiki/January_3), 2007 (http://forum.politics.be/wiki/2007)

Samsa
17 april 2007, 12:30
Toch wel, dat is het systeem onder dewelke de dader is opgevoed.

china is een land waar het socialisme meer en meer wordt afgeschaft en waar winst maken steeds meer het enige is wat telt. net zoals jij concludeert dat het communisme die mensen heeft neergeschoten, kan ik op basis van hetzelfde gegeven -dader komt uit china- concluderen dat het kapitalisme de oorzaak is.
nu ja, zoals al meerdere mensen gezegd hebben: het is nog te vroeg om gedetailleerde conclusies te trekken. het enige wat je volgens mij wel kan zeggen is dat dit soort dingen niet zou gebeuren in een zinnige samenleving.

Kaal
17 april 2007, 13:33
Ik herinner mij nog de woorden van een forummer hier,die beweerden dat de vrije wapenwet in de USA niet lijden tot meer geweld,tja die gaan we nu niet zien in dit debat hoor,nochtans plaatst hij bijna overal zijn commentaar....?(de libertaan)

Ja maar anderzijds hebben wij hier Hans van Themsche gehad. Maw een incident dat op alle vlakken het spiegelbeeld is van de klassieke Amerikaanse "shooting". Ondanks de strenge wapenwetten.

Verder is er geen "vrije wapenwet in de USA". Dit wordt op het niveau van de staten zelf geregeld. In sommige staten is men heel laks, in andere vrij streng.

john bell hood
17 april 2007, 13:49
Vrij wapenbezit is geen goede zaak.Zoveel is duidelijk.

pinbag
17 april 2007, 13:53
Vrij wapenbezit is geen goede zaak.Zoveel is duidelijk.

Waarom is het een goede zaak ?

En waar/hoe is het "zoveel" duidelijker ?

Antoon
17 april 2007, 14:08
Jij "associeert" dus iedere "Aziatische uitziende Amerikaan" met iemand die in "Huidig (Communistisch) China" woont ? Dat noemt in de literatuur een drogreden.

Ik heb nog geen enkel! Artikel gelezen waar er word geponeerd dat "diene kerel" en "chinese immigrant" of "uitwisselingsstudent" is.

Sociologisch gezien is de daad die "deze kerel" deed en randgeval.

"De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student.

Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen na de ruzie te schieten. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. " (hln)

Antoon
17 april 2007, 14:12
Klopt, en dat schreef ik met in het achterhoofd drama's zoals in de -lange- lijst hieronder :

Maar steek gerust de schuld op de communistische opvoeding hoor. :roll:

...

Ik had het over het feit dat jij mij de les spelt, terwijl je zelf snel conclusies nam. Maar dat heb je reeds toegegeven.

En mijn "schuld steken op de communistische opvoeding"is gewoon een antwoord op de snelle reacties die het op de Amerikaanse opvoeding steken, terwijl de dader een Chinees is die vorig jaar in Amerika kwam en die opgevoed is in China. Als hij 20 is, dan liep hij nog school in het communistisch regime.
Hier geef ik toe dat het niet op die zijn opvoeding in een communistische land te steken is, maar opnieuw, het was een antwoord op de imbeciele reactie tegen de Amerikanen.

Piet Hein
17 april 2007, 14:12
Heeft de dader zelfmoord gepeeld of is hij opgepakt.

Antoon
17 april 2007, 14:13
Heeft de dader zelfmoord gepeeld of is hij opgepakt.

Hij is dood. Waarschijnlijk zelfmoord, maar neergeschoten door de politie is ook nog niet uitgesloten.

Piet Hein
17 april 2007, 14:15
Hij is dood. Waarschijnlijk zelfmoord, maar neergeschoten door de politie is ook nog niet uitgesloten. Vind je ook niet dat ze in de VS iets moeten doen aan hun wapenwet. Ik weet zoiets kan nooit voor de volledige 100% uitsluiten maar toch beperken.

Antoon
17 april 2007, 14:16
Een van de slachtoffers mag opgenomen worden in de rij der echte helden:

.
Docent offerde zijn leven voor studenten Virginia

http://www.ynetnews.com/PicServer2/20022007/1080280/01_a.jpg


Een Israëlische docent die bij de schietpartij op de Technische Universiteit van Virginia in de Verenigde Staten om het leven kwam heeft de levens van een aantal studenten gered. "Toen de schutter naderde, bleef hij in de deuropening van zijn klaslokaal staan zodat zijn studenten konden vluchten", zei zijn zoon.

Via e-mail
Het slachtoffer, de 75-jarige Liviu Librescu, doceerde al twintig jaar technische wetenschappen en wiskunde aan de universiteit in Virginia. Enkele van zijn studenten vertelden zijn vrouw Marlena per e-mail hoe haar man hun levens redde door in de deuropening te gaan staan, zegt zoon Joe.

Lichaamblokkade
"Mijn vader blokkeerde de deuropening met zijn lichaam en zei tegen de studenten dat ze moesten vluchten", vertelt Joe Librescu vanuit zijn huis bij Tel Aviv in een telefoongesprek met het persbureau Associated Press. "De studenten deden de ramen open en sprongen naar buiten."

Motief onbekend
Liviu en Marlena Librescu emigreerden in 1978 uit Roemenië naar Israël. In 1975 nam Liviu een sabbatical en ging het echtpaar naar Virginia, waar het nooit meer is weggegaan. Joe zelf studeerde van 1989 tot 1994 aan de TU van Virginia. Bij de schietpartij kwamen 33 mensen om en raakten zeker 15 mensen gewond. Over het motief van de dader is nog niets bekend. (novum)

Antoon
17 april 2007, 14:18
Vind je ook niet dat ze in de VS iets moeten doen aan hun wapenwet. Ik weet zoiets kan nooit voor de volledige 100% uitsluiten maar toch beperken.

Was Hans Van Themse een school binnengestapt, dan had hij ook 30 doden gemaakt. En wij hebben waarschijnlijk een van de strengste wapenwetten ter wereld.

Piet Hein
17 april 2007, 14:22
Was Hans Van Themse een school binnengestapt, dan had hij ook 30 doden gemaakt. En wij hebben waarschijnlijk een van de strengste wapenwetten ter wereld.

Ik zeg dat je zoiets niet kan uitsluiten. Maar je hebt hebt gelijk. Trouwens in Duitsland is wapenwet nog strenger dan hier en daar zijn er toch ook van zo'n drama's gebeurd.

Antoon
17 april 2007, 14:24
Ik zeg dat je zoiets niet kan uitsluiten. Maar je hebt hebt gelijk. Trouwens in Duitsland is wapenwet nog strenger dan hier en daar zijn er toch ook van zo'n drama's gebeurd.

Er zijn altijd al mensen geweest die door het lint gingen. Alleen is het zo dat in onze tijden zowel de middelen om pijn te doen als de communicatie over de drama's efficiënter zijn.

Niets aan te doen, spijtig genoeg.

Antoon
17 april 2007, 14:28
Ook nog even de woorden van de President over het drama weergeven:

.
President Bush Shocked, Saddened by Shootings at Virginia Tech
Diplomatic Reception Room

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2007/04/images/20070416-2_d-0350-1-299v.jpg

THE PRESIDENT: Our nation is shocked and saddened by the news of the shootings at Virginia Tech today. The exact total has not yet been confirmed, but it appears that more than 30 people were killed and many more were wounded.

I've spoken with Governor Tim Kaine and Virginia Tech President Charles Steger. I told them that Laura and I and many across our nation are praying for the victims and their families and all the members of the university community who have been devastated by this terrible tragedy. I told them that my administration would do everything possible to assist with the investigation, and that I pledged that we would stand ready to help local law enforcement and the local community in any way we can during this time of sorrow.


Schools should be places of safety and sanctuary and learning. When that sanctuary is violated, the impact is felt in every American classroom and every American community.

Today, our nation grieves with those who have lost loved ones at Virginia Tech. We hold the victims in our hearts, we lift them up in our prayers, and we ask a loving God to comfort those who are suffering today.

Thank you.

Piet Hein
17 april 2007, 14:34
Zo'n mensen die zoiets doen zijn mensen met psychische problemen of gewoon goed gek of ze doen het uit racistische overweging (denk maar aan neo-nazi's). De schuld steken op gewelddadige videospelletjes vind ik zever. Mensen die zoiets dan toch doen kunnen het onderscheid niet maken tussen echt en fictie. Ik speel ook graag COD 2 en 3 op mijn xbox. Maar ik heb nog nooit in mijn hoofd gehaald om zoiets in het echt te doen.

Kay_
17 april 2007, 14:36
Waarom is het een goede zaak ?

En waar/hoe is het "zoveel" duidelijker ?

Er stond Geen goede zaak.

Derk de Tweede
17 april 2007, 14:48
Nieuws van ABC-News:

Dader schietpartij Virginia geïdentificeerd

http://images.fok.nl/fp/icons/icon_buitenlands4.jpgDe dader van de schietpartij (http://frontpage.fok.nl/nieuws/75653) op de technische universiteit van Virginia is geïdentificeerd. Bij de schietpartij vonden 33 mensen, waaronder de schutter zelf, de dood. De schutter is de 23-jarige Seung Hui Cho, een Koreaan die permanent in de Verenigde Staten woonde. De man is geïdentificeerd aan de hand van vingerafdrukken op de wapens die werden gebruikt.

In de rugzak van de schutter werd een bonnetje gevonden voor de aankoop van een Glock 9mm pistool. Cho had de deuren van de school op slot gedaan met kettingen en sloten. Kettingen van hetzelfde type werden gevonden bij een huiszoeking in zijn appartement.

Djiezes
17 april 2007, 15:02
"De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student.

Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen na de ruzie te schieten. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. " (hln)

De dader is volgens CNN een Zuid-Koreaan, dus je kan de schuld ook al niet meer in de schoenen van Mao schuiven... ;-)

Dr. Strangelove
17 april 2007, 15:03
Uit maoïstisch Zuid-Korea zeker?

Dr. Strangelove
17 april 2007, 15:04
De dader is volgens CNN een Zuid-Koreaan, dus je kan de schuld ook al niet meer in de schoenen van Mao schuiven... ;-)
You've beaten me to it, Djiezes.

longhorn
17 april 2007, 15:10
En gisteren maar weer afgeven op de Amerikanen en hun cultuur, mannekes. 't was een geboren en getogen Koreaan. C2C is ook weer goed op zijn bakkes gegaan met zijn verdwenen topic dat het een blanke Angelsaks was.

illwill
17 april 2007, 15:13
En gisteren maar weer afgeven op de Amerikanen en hun cultuur, mannekes. 't was een geboren en getogen Koreaan. C2C is ook weer goed op zijn bakkes gegaan met zijn verdwenen topic dat het een blanke Angelsaks was.

Dat is wat ik en vele anderen hier al maanden

illwill
17 april 2007, 15:15
En gisteren maar weer afgeven op de Amerikanen en hun cultuur, mannekes. 't was een geboren en getogen Koreaan. C2C is ook weer goed op zijn bakkes gegaan met zijn verdwenen topic dat het een blanke Angelsaks was.

De blinde haat tenopzichte van de amerikanen é.

Kay_
17 april 2007, 15:16
En gisteren maar weer afgeven op de Amerikanen en hun cultuur, mannekes. 't was een geboren en getogen Koreaan. C2C is ook weer goed op zijn bakkes gegaan met zijn verdwenen topic dat het een blanke Angelsaks was.

C2C en Antoon waren mis en nu? Maakt dat die mensen minder dood of hebben de families nu minder pijn?
Was het voor hen makkelijker dragen geweest als het een blanke of neger was geweest?</p>

Kaal
17 april 2007, 15:17
Ik zeg dat je zoiets niet kan uitsluiten. Maar je hebt hebt gelijk. Trouwens in Duitsland is wapenwet nog strenger dan hier en daar zijn er toch ook van zo'n drama's gebeurd.

Inderdaad. En ook in een kleuterschool in Schotland (Dunblane dacht ik). En het aantal doden door vuurwapens stijgt nog steeds in het VK, ondanks het feit dat Blair de wapenwetten heeft versterkt.

Wij moeten ons geen illusies maken. Wat in Amerika gebeurt zal ook hier meer en meer gebeuren. Omdat wij in weze op dezelfde manier leven. Het verschil in wapenwetten speelt een rol maar is lang niet doorslaggevend. Er zit rot in onze westerse samenlevingen en op dat vlak is er geen verschil tussen de VS en Europa. Ook hier gaat het de verkeerde kant uit. Ik dacht in de jaren 80 ook dat ethnische rellen iets typisch amerikaans was. En nu gebeuren die regelmatig in Frankrijk en soms in Brussel en Antwerpen. Ik dacht ook dat die random shootings typisch waren. Tot Hans Van Themsche door het lint sloeg.

Wat de wapenwetten zelf betreft zullen die in de VS strenger gemaakt worden indien de Amerikanen dat wensen. Dat is hun zaak. Maar er zit in die incidenten veel meer dan dat.

Antoon
17 april 2007, 15:52
Ik ben nog steeds onder de indruk van deze onmeetbare tragedie. Al die slachtoffers en hun nabestaanden, hoe vreselijk.

Wie dat wenst kan op de volgende website condoleren: condoleance (http://www.condoleance.be/registers/register_8468.html)

born2bewild
17 april 2007, 16:04
C2C en Antoon waren mis en nu? Maakt dat die mensen minder dood of hebben de families nu minder pijn?
Was het voor hen makkelijker dragen geweest als het een blanke of neger was geweest?</p>

pff, ik schat dat uw interventie hier ook niet veel pijn zal verlichten. En dan? Wat wil je nu zeggen jongske?

parcifal
17 april 2007, 16:05
Ik ben nog steeds onder de indruk van deze onmeetbare tragedie. Al die slachtoffers en hun nabestaanden, hoe vreselijk.

Wie dat wenst kan op de volgende website condoleren: condoleance (http://www.condoleance.be/registers/register_8468.html)

Het is een drama maar toch even in een breder perspectief plaatsen :

Vorige zaterdag stierven 36 mensen en werden er 160 gewond bij een bomaanslag in Karbala, Irak.
De meeste slachtoffers waren vrouwen en kinderen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6554887.stm

Hoeveel Iraki's zouden er moeten ontploffen om evenveel coverage te krijgen als de 32 die nu zijn neergeschoten in Virginia?

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/pop_ups/07/middle_east_enl_1176540013/img/1.jpg

Antoon
17 april 2007, 16:07
Het is een drama maar toch even in een breder perspectief plaatsen :

Vorige zaterdag stierven 36 mensen en werden er 160 gewond bij een bomaanslag in Karbala, Irak.
De meeste slachtoffers waren vrouwen en kinderen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6554887.stm

Hoeveel Iraki's zouden er moeten ontploffen om evenveel coverage te krijgen als de 32 die nu zijn neergeschoten in Virginia?

Ik wist wel dat er ene hiermee zou afkomen. Als je naar al jazheera kijkt, dan zul je je coverage wel vinden.

Laat ons in ieder geval rouwen voor de slachtoffers in Virginia.

En ook voor die in Irak (goed zo? )

born2bewild
17 april 2007, 16:07
Hoeveel Iraki's zouden er moeten ontploffen om evenveel coverage te krijgen als de 32 die nu zijn neergeschoten in Virginia?



Wie houdt u tegen om een thread te openen? Wat is dat nu voor een kinderachtige reactie. Gaat het om een competitie of wat?

parcifal
17 april 2007, 16:10
Wie houdt u tegen om een thread te openen? Wat is dat nu voor een kinderachtige reactie. Gaat het om een competitie of wat?

Waarom is deze schietpartij een headline in de ganse westerse media?

longhorn
17 april 2007, 16:15
Waarom is deze schietpartij een headline in de ganse westerse media?

Omdat, althans in de VS-media en onder de mensen, een soort Irak-moeheid/onverschilligheid is ontstaan door het dagelijks geweld.

born2bewild
17 april 2007, 16:15
Waarom is deze schietpartij een headline in de ganse westerse media?

geeuw. Waarschijnlijk dezelfde als waarvoor jij op een thread erover zit zeker.

illwill
17 april 2007, 17:23
C2C en Antoon waren mis en nu? Maakt dat die mensen minder dood of hebben de families nu minder pijn?
Was het voor hen makkelijker dragen geweest als het een blanke of neger was geweest?</p>

Zegt hij dat ergens misschien?
Daar ging het niet om. Heeft er iemand gezegt dat het erger was voor de families indien het wel een amerikaan was misschien?

illwill
17 april 2007, 17:26
Ik wist wel dat er ene hiermee zou afkomen. Als je naar al jazheera kijkt, dan zul je je coverage wel vinden.

Laat ons in ieder geval rouwen voor de slachtoffers in Virginia.

En ook voor die in Irak (goed zo? )

Idd, misschien moeten we bij alle doden in Belgie onze mond dicht houden, het niet erg vinden en gewoon enkele foto's aan iedereen tonen van andere plaatsen waar er ook doden vallen zodat het allemaal niet zo erg is.
Er zal altijd wel iemand of een plaats zijn waar het erger is. Er vallen in irak minder doden dan in Afrika ofzo, moeten we dus irak dan maar stilzwijgen?

Kay_
17 april 2007, 17:31
pff, ik schat dat uw interventie hier ook niet veel pijn zal verlichten. En dan? Wat wil je nu zeggen jongske?


Leer lezen wat er staat, een beetje interpretatievermogen zou u geen kwaad kunnen doen, me dunkt.

Breda
17 april 2007, 18:25
er zullen nog ergere schietpartijen komen , de regering zal weer niets doen en zo zal het allemaal nog erger worden........bedroevend maar waar :cry: :cry:


sjonge waar gaat deze wereld naartoe ??

sodoirt
17 april 2007, 18:51
Een van de slachtoffers mag opgenomen worden in de rij der echte helden:Maar dat mag natuurlijk op de pravda gezegd worden!

Turkse Nederlander
17 april 2007, 19:12
er zullen nog ergere schietpartijen komen , de regering zal weer niets doen en zo zal het allemaal nog erger worden........bedroevend maar waar :cry: :cry:


sjonge waar gaat deze wereld naartoe ??
Deze gebeurtenissen zijn gewoon totale idoterie. Deze tendens zou op de een of andere manier doorbroken moeten worden.

Sinistra
17 april 2007, 19:51
:lol: :lol: :lol:
zionisten en leugens he, ze zijn nu eenmaal synoniemen 8-)

Die zin heb je nu al meer dan 112 keer op het forum neergepend. Denk je nou echt dat normale mensen jouw ''Science Fiction'' beweringen serieus nemen???

stab
17 april 2007, 20:13
Het is enkel een kwestie van tijd voordat wij hier in Europa hetzelfde meemaken in een grote universiteit/school. Wat zal dan de verklaring zijn? Dat het de zionisten zijn geweest?Alleszins iets waarvoor het Vlaams Belang moreel verantwoordelijk kan gesteld worden.

stab
17 april 2007, 20:16
Vrij wapenbezit is geen goede zaak.Zoveel is duidelijk.Kweeni hoor, geen enkele vd dode studenten had een wapen bij , denk ik.

carlgustaaf
17 april 2007, 20:32
Inderdaad, maar wel een normaal gevolg van een doorgedreven individualisme, de feelgoodcultuur die momenteel in de VS hoogtij voert én de nadruk op het recht op wapenbezit door burgers zoals het wordt gepropageerd door de NRA momenteel.

Geen verrassing dus.
:?stel u voor dat iedereen op die campus daar een revolver/pistool aan de gordel had hangen de dag dat die halvegare daar tientallen ongewapende mensen omverknalde...Wel , dan had hij er géén tientallen omvergeschoten eenvoudig weg:-) De nu dode slachtoffers zouden zich dan geweerd hebben, en die moordenaar zou met tientallen kogels doorzeefd geweest zijn.Dan was het niet nodig geweest om op de politie te wachten.De politie, hoe goed ze ook kan zijn opgeleid, kan in zulke gevallen niet anders dan te laat komen, vermits men hen in paniek opbelt, als het kwaad reeds geschied is...D�*t is de waarheid.

parcifal
17 april 2007, 21:29
stel u voor dat iedereen op die campus daar een revolver/pistool aan de gordel had hangen de dag dat die halvegare daar tientallen ongewapende mensen omverknalde...Wel , dan had hij er géén tientallen omvergeschoten eenvoudig weg:-) De nu dode slachtoffers zouden zich dan geweerd hebben, en die moordenaar zou met tientallen kogels doorzeefd geweest zijn.Dan was het niet nodig geweest om op de politie te wachten.De politie, hoe goed ze ook kan zijn opgeleid, kan in zulke gevallen niet anders dan te laat komen, vermits men hen in paniek opbelt, als het kwaad reeds geschied is...D�*t is de waarheid.

Dus jij vindt dat studenten gewapend zouden moeten rondlopen?
Ik kan u dan wel vertellen dat elke cantus of bieravond dan zou uitmonden in een potentiele slachtpartij.

Er moet er maar 1 zijn die een pint teveel opheeft en die toevallig ziet dat zijn liefje alweer eens te vriendelijk is tegen haar buurman.

Ik zou trouwens niet graag prof. zijn en een onvoldoende geven aan een humeurige student met een pistool op zak.
Maar daar heb jij uiteraard dé remedie tegen : lesgevers kunnen worden verplicht om kogelvrije vesten te dragen en helmen tijdens de lessen. :roll:

TomB
17 april 2007, 21:52
Dus jij vindt dat studenten gewapend zouden moeten rondlopen?
Ik kan u dan wel vertellen dat elke cantus of bieravond dan zou uitmonden in een potentiele slachtpartij.

'Potentieel' uiteraard. Potentieel ben jij ook een serial killer. Hoe potentieel?

Denk je echt dat studenten geen toegang hebben tot duizenden middelen om een ander van kant te maken? Autos, treinrails, kapotgeslagen bierglazen, keukenmessen, nail guns, paperclips, plexiglas, plakband en ander huis tuin en keukengerief waarmee ge een ander mens om het hoekje helpt.

De reflex om te doden zonder zelfverdediging is niet aan iedereen gegeven, en moet zelfs zwaar geconditioneerd worden onder soldaten, die het voor hun beroep doen.

Trouwens, als elke cantus of bieravond e.d. waar iedereen gewapend rondloopt in een slachtpartij zou uitmonden, dan zouden zulke toestanden toch schering en inslag moeten zijn. Er zijn in de VS tientallen, if not honderden gun shows elk week end, waar Billy Bob en Billy Sue gewapend met een heel arsenaal en een twelve pack bier naartoe trekken, duizenden gaan op jacht en nog veel meer doen aan target practice.

Drugs / alcohol en vuurwapens zijn uiteraard niet het slimste idee, toch bewijst de praktijk dat deze combinatie vooral voor ongelukkige ongevallen zorgt, en niet voor uit de hand gelopen ruzies, laat staan massamoorden.

carlgustaaf
17 april 2007, 21:52
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.
Voor een paar jaar ging in de Zuid- Franse provinciestad Beziers een drugdealertje van vooraan in de 20 jaren, van arabische afkomst uiteraard, op een mooie avond op jacht naar politieagenten.Er was iets gebeurd die avond, en mijnheer was op de zenuwen.Bij hem thuis, in de garage, lagen wapens opgestapeld.Deels om verkocht te worden, deels voor zich te verdedigen, tegende concurrentie en zo.Spul ingevoerd uit ex-Joegoslavië, door kennissen die daar tijdens de oorlog gaan meedoen waren,en daar relaties gehouden hadden.Onze Held koos een bazooka, en ging daarmee op een politiewagen schieten.Midden in de stad...
Dat was niet in Amerika dus, en deze oorlogswapens zijn niet in vrije verkoop.Verre van.Toch lagen ze in zijn garage...

carlgustaaf
17 april 2007, 21:57
Dus jij vindt dat studenten gewapend zouden moeten rondlopen?
Ik kan u dan wel vertellen dat elke cantus of bieravond dan zou uitmonden in een potentiele slachtpartij.

Er moet er maar 1 zijn die een pint teveel opheeft en die toevallig ziet dat zijn liefje alweer eens te vriendelijk is tegen haar buurman.

Ik zou trouwens niet graag prof. zijn en een onvoldoende geven aan een humeurige student met een pistool op zak.
Maar daar heb jij uiteraard dé remedie tegen : lesgevers kunnen worden verplicht om kogelvrije vesten te dragen en helmen tijdens de lessen. :roll:
Lesgevers, net zoals studenten, dienen een vuurwapen te dragen, zoals trouwens elke volwassen burger.Degenen die een strafblad hebben ook .Immers, als je vrijgelaten bent, betekent dat dat je je schuld aan de samenleving betaald hebt.Dus mag je ook wapens dragen, om je vege lijf te beschermen.
Als je weet dat de griet waar je zit naar te knipogen haar vrijer een Colt 45 aan zijn riem heeft hangen, hou je je mischien wat rustiger:-)
En om er wat discipline in te houden: iedereen die zonder reden anderen afknalt, krijgt de doodstraf natuurlijk;-)

carlgustaaf
17 april 2007, 22:09
Men kan zich afvragen hoeveel van zulke drama's nog moeten gebeuren alvorens "ze" zich ginds in de VSA gaan vragen stellen over het al dan niet vrij wapenbezit.:? Ik begin stilaan te denken dat dit soort drama's eigenlijk een onderdeel zijn van het Amerikaanse dagelijkse leven.
in Darfoer, zéér ver van Amerika, gebeuren zulke zaken dagelijks, nog wat gruwelijker gemaakt door verkrachtingen, diefstallen en het verbranden van heelder dorpen...Zulke drama's maken daar deel uit van het dagelijks leven...

Piet Hein
17 april 2007, 22:12
Ik ben hier nog van onder de indruk. Als je zoiets ziet gebeuren met je kameraden dat sleur je de rest van je leven mee. Ik hoop dat goede psychologische steun krijgen.

manta
17 april 2007, 23:04
[/b]
Lesgevers, net zoals studenten, dienen een vuurwapen te dragen, zoals trouwens elke volwassen burger.Degenen die een strafblad hebben ook .Immers, als je vrijgelaten bent, betekent dat dat je je schuld aan de samenleving betaald hebt.Dus mag je ook wapens dragen, om je vege lijf te beschermen.
Als je weet dat de griet waar je zit naar te knipogen haar vrijer een Colt 45 aan zijn riem heeft hangen, hou je je mischien wat rustiger:-)
En om er wat discipline in te houden: iedereen die zonder reden anderen afknalt, krijgt de doodstraf natuurlijk;-)
Euh 8O ??? Is dat uw droom-maatschappij ???
Nu ja , Hier is het niet veel beter .Nu steekt men mensen neer aan de lopende band , kan je je voorstellen dat personen in plaats van een mes , een vuurwapen op zak hebben ???
Met wapens omgaan moet je ook leren. Net als autorijden :-D

Heftruck
17 april 2007, 23:39
Euh 8O ??? Is dat uw droom-maatschappij ???
Nu ja , Hier is het niet veel beter .Nu steekt men mensen neer aan de lopende band , kan je je voorstellen dat personen in plaats van een mes , een vuurwapen op zak hebben ???
Met wapens omgaan moet je ook leren. Net als autorijden :-D

Ik durf wedden dat er in de middeleeuwen nog meer mensen werden neergestoken. Lopende banden bestonden toen nog niet.

born2bewild
18 april 2007, 04:48
Leer lezen wat er staat, een beetje interpretatievermogen zou u geen kwaad kunnen doen, me dunkt.

*knip*, om uw wartaal interpreteerbaar te maken, ik schat dat een bak duvel niet genoeg zal zijn.

Kaal
18 april 2007, 08:12
Waarom is deze schietpartij een headline in de ganse westerse media?

Omdat de VS een Westers land is. En omdat die dingen ook bij ons gebeuren en/of kunnen gebeuren. Het is toch evident?

Ik heb een beetje meer gelezen over de schutter. Een loner, een sociopaat, iemand die totaal in zichzelf terugetrokken leeft. Zei nooit één woord tegen zijn medestudenten. Hij liet een nota achter vol van onsamenhangende tirades tegen "the rich". Hij schreef zieke en schrikwekkende proza in de litteratuurklas.

Wij kennen dat soort. Dit is hetzelfde profiel als Hans van Themsche, de Columbine moordenaars, en alle anderen die op die manier door de lint gaan. Het zijn zieke mensen met waanbeelden die niet meer in staat zijn om met de frustraties van het leven om te gaan. Een typisch westers fenomeen.

Kaal
18 april 2007, 08:15
Alleszins iets waarvoor het Vlaams Belang moreel verantwoordelijk kan gesteld worden.

Ja en het feit dat het profiel van HVT toevallig heel veel gelijkt op dat van die schutter in Virginia is puur toeval.

Bhairav
18 april 2007, 08:23
Wat wilde dat er nu gedaan word? Elke jongere met het minst afwijkende gedrag opvolgen onder dwang en gemeenschapsdienst verplichten om een band te scheppen met de samenleving? :roll:

carlgustaaf
18 april 2007, 08:37
Euh 8O ??? Is dat uw droom-maatschappij ???
Nu ja , Hier is het niet veel beter .Nu steekt men mensen neer aan de lopende band , kan je je voorstellen dat personen in plaats van een mes , een vuurwapen op zak hebben ???
Met wapens omgaan moet je ook leren. Net als autorijden :-Dwel, leer er dan mee omgaan, net zoals je leren autorijden hebt...Moeilijk is dat niet hoor.Ik draag sinds jaren een zakmes maar heb nog nooit iemand omvergestoken.Vuurwapens bezit ik ook, maar idem: nooit iemand verwond, of zelfs maar bedreigd daarmee.
Nu nog iets, we leven niet in een droom maatschappij, en mijn raad om zich te wapenen was enkel praktisch bedoeld, en niet komende uit persoonlijke lust om zwaargewapend door de straten te marsjeren.Liefst zag ik een leefwereld waarin wapens overbodig waren, maar die bestaat niet, heeft nooit bestaan.En mij laten mishandelen, of doden, enkel en alleen omdat ik principiël tegen wapendracht ben en/of omdat de wet dat verbied, zie ik niet zitten.Ik draag dus wel een wapen,het interresseert mij niet of dat nu wel of niet toegelaten is, en de dag dat ik het moet gebruiken omdat men mij aanvalt, zal dat gebeuren.Het is verkeerd zich als een schaap te gedragen, dat naar de rituele slachtbank gevoerd word, en als enige verdediging wat te blaten...

carlgustaaf
18 april 2007, 08:40
Wat wilde dat er nu gedaan word? Elke jongere met het minst afwijkende gedrag opvolgen onder dwang en gemeenschapsdienst verplichten om een band te scheppen met de samenleving? :roll:heropvoeding in speciale militaire drilkampen...In Amerika doen ze dat reeds.Dat zou goed zijn voor gasten gelijk gij:-D en ergeren, die minder praten, maar meer handelen.Gij zijt in feite enkle een opstoker, die hen zogezegd anarchistische ideeën aanpraat vanuit uw hangmat, en zij moeten dat op straat in praktijk brengen.Wie is het gevaarlijkst nu? Het "brein", of de misdadige handjes?

Bhairav
18 april 2007, 08:42
Misdadige handjes natuurlijk. We leven met zo'n mentaliteit waar iedereen verantwoord is voor zijn eigen daden en waar er (een minimum aan) vrije meningsuiting is.
Mensen als u hebben echt iets met drilkampen...

parcifal
18 april 2007, 08:43
Omdat de VS een Westers land is. En omdat die dingen ook bij ons gebeuren en/of kunnen gebeuren. Het is toch evident?


Uiteraard is het begrijpelijk.

Echter vanuit bvb. Afrikaans of Irakees standpunt moet zoiets toch eerder een totaal fait divers lijken?

Is het niet vooral een headline omdat het weer een barst meer is in onze eigen (waan)voorstelling van veiligheid en 'onkwetsbaarheid'?

Het is immers comfortabel om naar Irak, Sudan of Marokko te kijken en te denken : "Mja, het zijn toch wel wilden daar, met een barbaarse cultuur".
Een dergelijke daad als in Virginia breekt deze comfortzone weer een stukje af.
De barbaren zitten wel degelijk ook tussen en onder ons.
En dat besef doet vele mensen pijn.

Kaal
18 april 2007, 08:44
Wat wilde dat er nu gedaan word? Elke jongere met het minst afwijkende gedrag opvolgen onder dwang en gemeenschapsdienst verplichten om een band te scheppen met de samenleving? :roll:

Ik wou enkel aantonen dat dit niet een typisch Amerikaans probleem is en dat lakse wapenwetten er de oorzaak niet van zijn.

Dergelijke incidenten zijn een symptoon van een diep moreel defect in de westerse samenleving. Verder kan ik niet gaan want ik weet het gewoon niet. En ik heb geen oplossing. Ik zou wel graag willen weten wat de ouders van die moordenaars denken, maar dat krijg je helaas nooit te horen want die mensen hebben teveel schrik dat hun woorden tegen hen zouden gebruikt worden.

Bhairav
18 april 2007, 08:49
Ik was enkel sarcastisch, en het was niet naar u gericht.
Drilkampen zijn volstrekt nutteloos, tenzij in een samenleving waar de nood daaraan gecreëert is, al dan niet opzettelijk.
Het probleem is gewoon dat mensen zich niet kunnen uiten, omdat sociale regels dat niet toelaten.

Kaal
18 april 2007, 08:51
Echter vanuit bvb. Afrikaans of Irakees standpunt moet zoiets toch eerder een totaal fait divers lijken?


Uiteraard en dat is volgens mij niet meer dan nromaal.


Is het niet vooral een headline omdat het weer een barst meer is in onze eigen (waan)voorstelling van veiligheid en 'onkwetsbaarheid'?

Het is immers comfortabel om naar Irak, Sudan of Marokko te kijken en te denken : "Mja, het zijn toch wel wilden daar, met een barbaarse cultuur".
Een dergelijke daad als in Virginia breekt deze comfortzone weer een stukje af.

Ik kan je volledig volgen. Meer nog, ik denk dat het voor veel journalisten en kijkers/lezers zaak is om die incidenten uit te pluizen tot men iets vindt dan ons zou toelaten om het af te doen als "typisch VS". Want als je dat kan doen, dan kan je die voorstelling van veiligheid in stand houden. Wij hebben strenge wapenwetten en dus kan dit niet bij ons. Case closed.

In die zin is dit geen anti-Amerikanisme meer, maar psychologisch zelfbehoud.

De barbaren zitten wel degelijk ook bij ons.

Zeker weten.

Antoon
18 april 2007, 08:55
Ik kan je volledig volgen. Meer nog, ik denk dat het voor veel joernalisten en kijkers/lezers zaak is om die incidenten uit te pluizen tot men iets vindt dan ons zou toelaten om dit af te doen als "typisch VS". Want als je dat kan doen, dan kan je die voorstelling van veiligheid in stand houden. Wij hebben strenge wapenwetten en dus kan dit niet bij ons. Case closed.


Akkoord. En zelfs dan zijn ze fout in verband met onze eigen veiligheid, want Hans Van Themse had voor dezelfde prijs gewoon een school kunnen binnenstappen en 30 studenten kunnen doodschieten.

Kaal
18 april 2007, 08:58
Het probleem is gewoon dat mensen zich niet kunnen uiten, omdat sociale regels dat niet toelaten.

Mmm ik denk dat dit een beetje te gemakkelijk is. In de jaren 50 waren de sociale regels veel strenger. En als je het profiel van die schutter bekijkt dan zie je dat dit het probleem niet kan zijn (in zijn geval).

Bhairav
18 april 2007, 09:04
In de jaren 50 was de samenleving simpelder en de mensen waren ook niet al te slim.

Turkje
18 april 2007, 10:10
[/b]
Lesgevers, net zoals studenten, dienen een vuurwapen te dragen, zoals trouwens elke volwassen burger.Degenen die een strafblad hebben ook .Immers, als je vrijgelaten bent, betekent dat dat je je schuld aan de samenleving betaald hebt.Dus mag je ook wapens dragen, om je vege lijf te beschermen.
Als je weet dat de griet waar je zit naar te knipogen haar vrijer een Colt 45 aan zijn riem heeft hangen, hou je je mischien wat rustiger:-)
En om er wat discipline in te houden: iedereen die zonder reden anderen afknalt, krijgt de doodstraf natuurlijk;-)

Zeer goed initiatief. Zolang de angst voor de ander meer en meer een gevoel wordt waar je spontaan mee opstaat en gaat slapen, zullen individuen zich meer en meer overgeven aan de geneugten van de vrije markt. Consumptie is de enige zekerheid die we nog hebben ! Andere mensen zijn potentiële criminelen die zonder verpinken een pistool bovenhalen wanneer iemand naar hun vriendin lonkt of ze gebuisd worden op een examen ! Yeehaa ! Dat moet echt een prachtige samenleving zijn !

:roll:

discuz
18 april 2007, 10:24
De docent creative writing van Cho had hem in 2005 al apart begeleid en de autoriteiten van de universiteit op de hoogte gebracht van zijn persoonlijke problemen. Aanleiding was de inhoud van zijn lesopdrachten.

Hier kan je twee korte eenakters blijkbaar voor de les schreef lezen met 6000 (!) amerikaanse reacties hierop.

#1 'Richard McBeef'

#2 'Mr. Brownstone'

http://newsbloggers.aol.com/2007/04/17/cho-seung-huis-plays/

eno2
18 april 2007, 10:37
22 doden in Amerikaanse school


32 plus één is 33

Bhairav
18 april 2007, 10:46
http://dustinland.com/dlands/dland.virginiatech.media.jpg

discuz
18 april 2007, 10:52
Getuigenissen van de roommate van Cho, die even wakker werd toen Cho rond half zeven opstond, klasgenoten en buren in het gebouw waar hij woonde.

http://www.timesdispatch.com/servlet/Satellite?pagename=RTD%2FMGArticle%2FRTD_BasicArti cle&c=MGArticle&cid=1173350808512&path=!news&s=1045855934842

discuz
18 april 2007, 12:26
Inside Cho Seung-Hui's Dorm

Tuesday, Apr. 17, 2007 By MICHAEL DUFFY/BLACKSBURG (http://javascript<b></b>:void(0))

http://img.timeinc.net/time/daily/2007/0704/shooter_dorm_a0417.jpg

Harper Hall at the Virginia Tech campus on Tuesday, April 17, 2007 in Blacksburg, Virginia. Harper Hall is where shooter Cho Seung-hui lived.
Stephen Voss / WPN for TIME

Harper hall is nothing special, a four-story stone dorm on the south side of the Virginia Tech campus, small by comparison to its neighbors on the outside and on the inside today, quiet — just the way Cho Seung-hui had liked things.

A reporter was able to enter and go up to the second floor wing where Cho lived. It's a nondescript place: students live two to a room in three-room suites, each of the suites attached to a smallish common area. The dorm is co-ed by room. The second floor was being patrolled by a security officer. "You have to leave here now," he said.

It is no accident that very few of the several dozen students entering or exiting Harper today knew Cho. According to two who were aware of him, he was quiet, serious and, in the words of one, "gloomy."

"He seemed like a down person," said Mike Lee, a freshman from Fairfax, Va. "Like, gloomy."

Another student, a 21-year-old from Woodbridge, Va., recalled having lunch with Cho two years ago when both were sophomores. The chief reason for the lunch was to see if Cho could be made to laugh.

"I didn't know him," said the student. "He was quiet." But a roommate who had known Cho in high school in Chantilly suggested during their sophomore year that they ought to try to bring Cho out of his funk. "We'd try to talk to him. but he'd barely respond. So one day my roommate challenged himself to get him to talk to us. We told him a joke." Cho did laugh that day, according to the student.
Harper houses more than 300 students, and today it was clear that even those who lived down the hall didn't know Cho. The white corridor walls inside are largely undecorated; there's a Jewish awareness week flyer, a poster about recent thefts in the dorm, announcements for various groups on orange or purple paper. The campus is now quiet and unpopulated. All across the south campus, it looked like moving day, with students packing up their rolling bags and departing with a parent or sibling for a week off.

discuz
18 april 2007, 12:31
The Making of a Mass Killer

Tuesday, Apr. 17, 2007 By JOHN CLOUD (http://javascript<b></b>:void(0))

http://img.timeinc.net/time/daily/2007/0704/cho_comp_0417.jpg
Cho Seung-Hui

The man who murdered at least 30 people at Virginia Tech and wounded at least 14 others in the nation's worst shooting massacre was a 23-year-old South Korean named Cho Seung-Hui. Cho, an English major, had likely planned his attack for weeks and had written two bizarre plays in which boys accuse authority figures of graphic molestation.

An AOL employee who says he is a former classmate of Cho's provided AOL News with copies of two plays Cho wrote. They are achingly bad, the writings of a troubled young man; they suggest that Cho may have been sexually abused. In both plays, a schoolboy named John says he has been molested — in one case by his stepfather and, in a play Cho titled Mr. Brownstone, by the eponymous teacher. The John character in both plays repeatedly wishes his tormentor dead, although the molester in the play Richard McBeef kills John with his bare hands in the end.

Cho had recently developed an interest in firearms. According to a Roanoke, Va., news site, a police affidavit says Cho possessed Walther P22 and Glock 9 mm handguns — both expensive, accurate guns favored by gun enthusiasts and cops. One federal source told TIME it appears that as many as "a couple of hundred" rounds were fired during the rampage. Cho's extraordinary killing effectiveness suggests someone who was trained, or who trained himself, in "execution-style" killing, according to the federal source.

Cho legally purchased his first gun, the 9 mm, along with a box of 50 bullets about five weeks ago from a local gun shop, according to the Roanoke Times. The Walther was purchased just last week. Virginia law prohibits buying more than one handgun in a 30-day period. It appears Cho waited the full month before buying the Walther, suggesting he didn't just snap.

An affidavit state police filed to search Cho's dorm room (2121 Harper Hall) suggests Cho had been planning mayhem for some time. It says that a note containing a bomb threat was found near his body; the note is similar to two other bomb threats issued against engineering buildings at the school last week. Cho may have probed the campus emergency response with the previous notes.

The affidavit said he is believed to have possessed "multiple guns including but not limited to" the Walther and the Glock. Investigators are still looking for Cho's motives, but Cho left a discursive note in his dorm room that offered some explanations. The only full quote released so far is this cryptic line: "You caused me to do this. "But the note also assails "rich kids," "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.
Professor Carolyn Rude, chairwoman of the university's English department, told the AP that "there was some concern about him." She said his writing was disturbing enough that Cho had been referred to the university counseling service, but she said she didn't know what the outcome was.

discuz
18 april 2007, 13:12
Hieronder een getuigenis van Heather Haugh, de roommate van Emily Hilscher, het eerste slachtoffer van Cho.

In an interview with The Times, Haugh said she knew of no connection between the killer and her roommate, or any reason why Cho Seung-Hui would have launched his deadly rampage on the fourth floor of West Ambler Johnston Hall.

"I've never seen him," she said. "I don't know his name. Emily didn't know him, as far as I know."

Haugh said she and Hilscher typically spent Sunday nights with their boyfriends, but met at their dorm on Monday morning to head to their 9 a.m. chemistry class. Hilscher typically arrived shortly after 7 a.m., while Haugh tended to make it back an hour or so later.

She said the dorm room she shared with Hilscher was in an out-of-the-way location behind the elevator bank in the residence hall, an unlikely place for somebody to wander into at that hour of the morning.

"Maybe he followed her up," Haugh said, noting that Hilscher would have been arriving at the dorm around the time that Cho is believed to have entered the building. Haugh said she had no evidence that this is what happened and noted that police did not share any theories with her about Cho's choice of that dorm.

discuz
18 april 2007, 13:22
His fellow students were so upset about his plays and behavior that one day before he came into class, they wondered if he could be a school shooter.

In a poetry class, his teacher, Lucinda Roy, described Cho as the loneliest person she had ever met. He rarely spoke, and when he did it was in a whisper. He wore sunglasses indoors and pulled his cap down over his eyes. When spoken to, he took 20 seconds to answer, and he used his cellphone to take pictures of her in her class.

In a creative writing class taught by famous poet Nikki Giovanni, he also wore dark glasses, pulled his cap down over his eyes and turned in disturbing writing assignments. He also used his cellphone camera to surreptitiously take pictures of female students underneath their desks.
At one point, students stopped showing up for class because they thought he was so creepy. Giovanni was so alarmed that she stationed guards near the door when he was in class. Giovanni finally told the department chair that she could not continue to teach him in her class because she "could not allow him to destroy my class."

Roy agreed to tutor him on a one on one basis and gave him an "A". Giovanni feels that Roy gave him the A more because she was frightened of him than for any other reason. She felt that Cho deliberately cultivated the air of a frightening person as part of his identity.

When she first met him, she was worried for her safety. Roy notified authorities about him, but was told there were too many legal hurdles to do anything.

Cho was on anti-depressants and had recently been referred to the Counseling Center by Roy after turning in several disturbing essays. However, he did not go in for counseling

Other reports said that there was no hard evidence that he had been given anti-depressants. Cho had recently gotten in trouble at the university after being accused of setting fire in a dorm and stalking women.

His roommates found him strange. In general, he refused to speak to any of them, and when they tried to talk to him, they just got one-word replies that indicated that he did not want to talk. One roommate often found him staring strangely at his desk. He ate alone every night and watched wrestling by himself.

His roommate, Joseph Aust, said he had no friends and no girlfriend. He wore blue jeans, a t-shirt and a Virginia Tech maroon cap every day. He had no decorations on his walls and no possessions other than textbooks or a laptop.

The one thing he loved was downloading music. He often typed at his laptop and did not even acknowledge the presence of his roommates, as if they were not even there. None of his roommates spoke to him, because he gave signals that he did not want to talk.

In recent weeks, his behavior had changed, apparently indicating that he was plotting to commit the shooting. Previously scrawny, he started going to the gym every day to beef up his body. He trimmed his hair into a military-style buzz cut. He had also started rising earlier normally. He usually got up at 7 AM, but recently he had begun rising at 5:30 AM.

In the initial incident, at 7:15 AM, Cho walked into the West Ambler Johnson Hall Freshman Dormitory and moved to the fourth floor, searching for Emily Hilscher, 19, who may or may not have been his girlfriend. He made it to her fourth floor room and apparently she let him in. Once inside, they got into a loud argument.

A resident student advisor, a black student named Ryan Clark, 22, knocked on the door and told them to quiet down. Hilscher then screamed, "He's got a gun!" Clark immediately evacuated the whole floor. When he came back, the argument was still ongoing.

Clark went into the room and Clark and Cho got into a struggle for the gun, during which Clark was shot to death. Hilscher then tried to run away. Cho followed her and at some point shot her dead.

Hilscher apparently did have a boyfriend named Karl Thornhill, a student at nearby Radford University. He was stopped by police along Highway 460 in Blacksburg, handcuffed and interrogated by the side of the road, and then released.

Part of the confusion and the reason Thornhill was a suspect stemmed from the knowledge that Thornhill was an avid gun user. In fact, Thornhill and Hilscher had gone to a shooting gallery three weeks previously.

http://robertlindsay.blogspot.com/2007/04/chinese-immigrant-student-identified-as.html

carlgustaaf
18 april 2007, 13:23
Zeer goed initiatief. Zolang de angst voor de ander meer en meer een gevoel wordt waar je spontaan mee opstaat en gaat slapen, zullen individuen zich meer en meer overgeven aan de geneugten van de vrije markt. Consumptie is de enige zekerheid die we nog hebben ! Andere mensen zijn potentiële criminelen die zonder verpinken een pistool bovenhalen wanneer iemand naar hun vriendin lonkt of ze gebuisd worden op een examen ! Yeehaa ! Dat moet echt een prachtige samenleving zijn !

:roll:als ge gebuisd bent, weet dan wel dat ook uw professor geregeld op de schietstand gaat oefenen met zijn Magnum 357:-) Dat maakt gaten als tennisballen...
En wat de meisjes betreft: als één of andere klootzak naar UW lief staat te lonken, en hij is gewapend, dan mag je hem omverknallen uit ZELFVERDEDIGING!:-D Tof hé!Denk eens even aan het prestige dat je zal krijgen in de ogen van uw verloofde...Wat een man! En wat moet hij mij graag zien!Tevens zal ze wel 2 maal nadenken voor ze u gaat bedriegen...Da's toch prima allemaal? Ik begrijp uw ironie niet goed?Ben je een extreem-angstig persoon mischien? Schrikt het u af om met vuurwapens om te gaan, en eventueel iemand te beschieten daarmee?Want dat moet niet hoor.Enkel de eerste keer is het moeilijk, het word snel een gewoonte, maak u geen zorgen daarover;-)

discuz
18 april 2007, 13:32
Cho shared a room with Joseph Aust, a student of electrical engineering. Mr Aust said that he knew barely anything about his room-mate, and they hardly spoke. “He would spend a lot of time downloading music,” Mr Aust said.

“I would come into the room and he’d just kind of be staring at his desk, just staring at nothing. I would pass it off like he was just weird.”

Last year Cho shared a campus house with three other students, who were also baffled by his behaviour. He hardly said a word all year, they revealed, but began stalking their female friends and pestering them with messages.

Confronted by his housemates, Cho sent an instant message to them, saying: “I want to kill myself.” They called the authorities and Cho was taken away for a couple of days for counselling. Cho opened up only once, revealing to his housemates during a late-night conversation that he had an imaginary girlfriend, a supermodel. The imaginary couple called each other “Spanky” and “Jelly”.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article1668735.ece

discuz
18 april 2007, 13:54
Well-known poet Nikki Giovanni, who taught him creative writing, observed him in the class with dark sunglasses and a ball cap jammed down over his face. He turned in assignments she found disturbing. Sometimes he snapped unwanted cellphone photos of classmates. Students stopped showing up for class, telling her, "The guy's really creepy." At one point she had guards stationed nearby.

Cho apparently had no friends or a girlfriend, said Joseph Aust, one of his five roommates. He wore a standard uniform — blue jeans, T-shirt and maroon Virginia Tech hat, and kept only textbooks and a laptop computer. His one known passion was downloading music.

He hung no pictures, posters or decorations on his walls, and avoided conversations with his roommates and other students.
"He would just give one-word answers," Aust said.

But in recent weeks Cho's habits changed. He ventured out at night to the campus gym, lifting weights to beef up his skinny frame. He trimmed his hair into a military-style buzz cut.

Cho, a senior majoring in English, was normally in bed by 9 each night, up again by 7 in the morning. But he began rising earlier, sometimes by 5:30 a.m., to put in his contact lenses, take prescription pills and apply acne medicine.

http://www.newsday.com/la-na-shooter18apr18,0,7981246.story?coll=ny-hockey-headlines

discuz
18 april 2007, 16:06
Net nog een uitgebreid interview op CNN gezien met twee van Cho's room mates:

In het begin van het academiejaar vroegen ze hem een paar weken lang mee uit, stelden hem voor aan hun vrienden, enz. maar hij kwam totaal niet los en zei maar een paar woorden.

Eind 2005 waren er een paar incidenten waarbij hij studentes stalkte. Tweemaal kreeg hij de politie over de vloer en de tweede keer werd hij meegenomen voor psychologische evaluatie en een nacht of twee vastgehouden.

Docenten van Cho hadden al meermaals de universitaire hiërarchie op de hoogte gebracht van problemen, de eerste keer in 2005.

circe
18 april 2007, 16:46
Raar genoeg wordt er nergens melding gemaakt van de woorden die de dader zowel om zijn arm had geschreven in rode inkt, als waarmee hij zijn klachtenlijstje had ondertekend:

ISMAEL AX


Volgens deze blog (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3354&titel=Virginia_Tech_moorden_ge%EFnspireerd_op_Kora n) een rechtstreekse verwijzing naar het koranische verhaal van Abraham:
De moordpartij van Virginia Tech lijkt geïnspireerd op het verhaal van de bijl van Ibrahim, zoals dat door de Koran wordt verteld.

Cho Seung-Hui's had Ismail Ax op zijn arm geschreven ... een verwijzing naar een verhaal uit de Koran? Lees verder op Bangkokker. (http://bangkokker.blogspot.com/2007/04/meaning-of-ismail-ax.html)

Ook interessant: Call him Ismail's Ax?

Voor Cho Seung-Hui was 'a fat piece of pork' de ultieme belediging ...



ook: http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/chi-070417vtech-shootings,1,176236.story?page=1&coll=chi-newsnationworld-hed&ctrack=1&cset=true

parcifal
18 april 2007, 17:03
Raar genoeg wordt er nergens melding gemaakt van de woorden die de dader zowel om zijn arm had geschreven in rode inkt, als waarmee hij zijn klachtenlijstje had ondertekend:

ISMAEL AX



Het verwijst m.i. eerder naar de roman Moby Dick.
Vergeet niet dat Cho een senior in Engelse literatuur was.

Van wikipedia :


Ishmael

Main article: Ishmael (Moby-Dick) (http://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_%28Moby-Dick%29)
In the novel's first sentence, the narrator famously declares, "Call me Ishmael." It is unclear whether this is his actual name or an alias (http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudonym). His role as a narrator varies widely. Initially, his is the only narrative, but after the Pequod leaves port, he repeatedly fades and comes back to full prominence.
...

The name has come to symbolize orphans (http://en.wikipedia.org/wiki/Orphan), exiles (http://en.wikipedia.org/wiki/Exile), and social outcasts (http://en.wikipedia.org/wiki/Outcast)—in the opening paragraph of Moby-Dick, Ishmael tells the reader that he has turned to the sea out of a feeling of alienation from human society (http://en.wikipedia.org/wiki/Alienation_from_human_society). In the last line of the book Ishmael also refers to himself symbolically as an orphan. Ishmael has a rich literary background (he has previously been a schoolteacher (http://en.wikipedia.org/wiki/Schoolteacher)), which he brings to bear on his shipmates and events that occur while at sea.

He begins the novel in the first chapter wandering through Manhattan (http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan) in the dreariness of November with dark thoughts suggesting nearly suicidal (http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide) tendencies: pausing before coffin (http://en.wikipedia.org/wiki/Coffin) houses and following funerals (http://en.wikipedia.org/wiki/Funeral). His primary reason for going to sea, he suggests, is to break out of this depressive cycle and obsession with death.

Ishmael resembles Melville in several ways (as well as the narrator of Melville's White-Jacket (http://en.wikipedia.org/wiki/White-Jacket)). They are well-educated and reflective; Ishmael sees his shipmates as avatars (http://en.wikipedia.org/wiki/Avatar) of human nature (http://en.wikipedia.org/wiki/Human_nature) and society, and tells his story by couching it in a wealth of philosophical observation, (largely occurring during sections in which Ishmael takes an almost-omniscient viewpoint (http://en.wikipedia.org/wiki/Almost-omniscient_viewpoint), conflating himself with his author (http://en.wikipedia.org/wiki/Author)).

manta
18 april 2007, 17:10
Ismael -Ishmael ....
Mischien afwachten en eens kijken wat er allemaal op z'n harde schijf stond .... Buiten muziek.

circe
18 april 2007, 17:12
Het verwijst m.i. eerder naar de roman Moby Dick.
Vergeet niet dat Cho een senior in Engelse literatuur was.

Van wikipedia :

Dit is ook een optie die in mijn links wordt aangehaald, echter, je zit dan wel met het probleem dat de Moby Dick als "Ishmael" (op zijn Engels) wordt geschreven en niet op zijn Arabisch als "Ismael", de zoon van Abraham.

En d�*t zal die senior in Engelse literatuur toch ook wel geweten hebben?

djimi
18 april 2007, 17:31
Raar genoeg wordt er nergens melding gemaakt van de woorden die de dader zowel om zijn arm had geschreven in rode inkt, als waarmee hij zijn klachtenlijstje had ondertekend:

ISMAEL AX


Volgens deze blog (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3354&titel=Virginia_Tech_moorden_ge%EFnspireerd_op_Kora n) een rechtstreekse verwijzing naar het koranische verhaal van Abraham:




ook: http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/chi-070417vtech-shootings,1,176236.story?page=1&coll=chi-newsnationworld-hed&ctrack=1&cset=true


Ik kan eigenlijk nauwelijks mijn ogen geloven.

Dat u en anderen het niet zo op de Islam begrepen hebben, kan ik nog begrijpen,

maar dat u en anderen nu ook déze tragedie als propagandamiddel willen gebruiken, vind ik - zacht gezegd - toch ècht wel geschift en weerzinwekkend.

U schoffeert de slachtoffers van deze misdaad op de meest cynische wijze, en u verwacht tegelijk respect ???


U doet er echt goed aan hulp te zoeken.

Kay_
18 april 2007, 17:43
32 plus één is 33


Dat wist ik toen niet, toen spraken ze op CNN nog van 22 doden.

parcifal
18 april 2007, 18:10
Ik kan eigenlijk nauwelijks mijn ogen geloven.

Dat u en anderen het niet zo op de Islam begrepen hebben, kan ik nog begrijpen,

maar dat u en anderen nu ook déze tragedie als propagandamiddel willen gebruiken, vind ik - zacht gezegd - toch ècht wel geschift en weerzinwekkend.

U schoffeert de slachtoffers van deze misdaad op de meest cynische wijze, en u verwacht tegelijk respect ???


U doet er echt goed aan hulp te zoeken.

Mja, Circe is vaak cynisch, zoals ze zelf schrijft :

In geval van twijfel: Circe is dikwijls cynisch!

Dit zal wel weer zo'n geval zijn.
Sommige mensen horen blijkbaar -te- graag wat ze willen horen;

Antoon maakte van het label 'asiaat' direct een Chinees met een communistische opvoeding.

Circe maakt van een tatouage met 'ISMAIL' erop dat het dus een
islamitisch geïnspireerde terrorist moet zijn geweest.

Dergelijke simplistische labeling geeft waarschijnlijk comfort op een bepaalde manier....

circe
18 april 2007, 18:19
Circe maakt van een tatouage met 'ISMAIL' erop dat het dus een
islamitisch geïnspireerde terrorist moet zijn geweest.

Geef toe, ik heb er toch lang om moeten wachten!

Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht dat een Koraan in de VS Ismael op zijn arm zou tatoueren hoor;

maar tja, opgegroeid in een "verrijkte" buurt in Engelands sinds hij 8 was... ge kunt nooit weten natuurlijk. De Ismaelieten lopen daar tegenwoordig dik vertegenwoordigd rond.

Tot spijt van wie het benijdt!

Apocalyps
18 april 2007, 18:42
De doodstraf heeft precies niet veel baat in de VS.

KrisKras
18 april 2007, 22:14
een ooggetuigen verslag:

http://www.liveleak.com/view?i=c45_1176890967


Kerel spreekt over een .22, dus de schutter had meerdere pistolen bij, niet enkel een 9mm. Waanzinnig, zeker als je een beetje nadenkt dat de slachtoffers gemiddeld 3 keer geraakt zijn. Dat wil zeggen dat hij meer als 100 patronen bij had.

Nynorsk
18 april 2007, 23:02
Geef toe, ik heb er toch lang om moeten wachten!

Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht dat een Koraan in de VS Ismael op zijn arm zou tatoueren hoor;

maar tja, opgegroeid in een "verrijkte" buurt in Engelands sinds hij 8 was... ge kunt nooit weten natuurlijk. De Ismaelieten lopen daar tegenwoordig dik vertegenwoordigd rond.

Tot spijt van wie het benijdt!


Het zou Ismale Ax geweest zijn volgens the washington post.

circe
19 april 2007, 08:19
Het zou Ismale Ax geweest zijn volgens the washington post.

En wat zou dat dan weer betekenen? "is mannelijke bijl?"

TomB
19 april 2007, 08:27
een ooggetuigen verslag:

http://www.liveleak.com/view?i=c45_1176890967


Kerel spreekt over een .22, dus de schutter had meerdere pistolen bij, niet enkel een 9mm. Waanzinnig, zeker als je een beetje nadenkt dat de slachtoffers gemiddeld 3 keer geraakt zijn. Dat wil zeggen dat hij meer als 100 patronen bij had.

Een doos(ke) van 200 .22 kogelkes steekt ge zonder problemen in uw vestzak, ze zijn nogal klein. In hetzelfde volume gaan er een 50-tal 9mm kogels.

Die kerel had voor minder als $100 aan munitie op zak.

krizis
19 april 2007, 08:31
Wat een mietjes die flikken in de VS ... altijd maar patserig doen met hun swat-team, tactical forces, etc. ... keidik bepakte dikzakken die niet eens meer kunnen lopen met heel die uitrusting aan ... ze hebben die schutter 2 uur laten begaan in dat gebouw, komaan zegin die tijd konden toch al lang een paar teams die kerel uitschakelen ... daarom denk ik ook aan en blackop, dit zou een perfecte trigger zijn om wapendracht in de vs aan banden te leggen ... hoewel, de Amerikaan zal hier neit rap aan toegeven ... het staat in de amendementen ... en dat vind ik ook goed. Zeggen van hoe meer wapens, he meer rampen zoals deze is onzin. In Canada heeft men bvb. een véél hoger aantal wapens in omloop in verhouding dan in de VS, in Canada gebeuren in verhouding maar de helft aantal misdrijven emt wapens ...
Het heeft voroal met hun cultuur te maken ... als je wapengebruik, militarisatie en overdreven geweld gaat romantiseren (zoals in bijna elke hollywoodfilm, videospel, etc.) dan heeft dat zijn effect op de geest van de mensen ... er moet gewoon verstandiger en verantwoordelijker mee om gegaan worden met het bezitten van wapens, rppers di in videoclips wapens dragen achter hun riem, dit is geen echte goede invloed voor jongeren.

En zeggen dat als je de wapens afpakt van de burgers dat er dan midner van deze rampen gebeuren, da's onzin! Een persoon die wil gaan schieten komt altijd aan een wapen, legaal of niet ... de enige die dan geen wapen heeft is de eerlijke burger die niet meer de kans heeft om zich te verdedigen door een kogel door een crimineel z'n kop te jagen als zijn leven ervan afhangt!

bruut geweld
19 april 2007, 08:33
Antoon maakte van het label 'asiaat' direct een Chinees met een communistische opvoeding.

Circe maakt van een tatouage met 'ISMAIL' erop dat het dus een
islamitisch geïnspireerde terrorist moet zijn geweest.

.

:lol: :lol: :lol: de verbeelding is weer losgeslagen, tot in het absurde.

Heb hier in het begin al neergepoot dat het voor hen dé vraag was of het een moslim, marokkaan/turk was. en of ze het niet konden gebruiken ten behoev van het zionisme. en er volgde meteen een "uitverkoren"post over het enige israelische slachtoffer ;-)

maar circe is wel het meest creatief. Dergelijke waanzinnig verzonnen posts zijn gewoon een uiting van een ziekelijke obsessie. :oops:

Kaal
19 april 2007, 08:34
Antoon maakte van het label 'asiaat' direct een Chinees met een communistische opvoeding.

Ik wiel hierbij toch vermelden dat een Amerikaanse krant (The Chicago Tribune denk ik) op een bepaald moment expliciet geschreven heeft dat hij een Chinees was die pas sinds een jaar of twee in Amerika verbleef. Antoon heeft dit dus niet uitgevonden.

Het wordt steeds meer bizar. Blijkt nu dat de dader doodleuk een postpakket heeft gestuurd naar een TV omroep tijdens de pauze tussen zijn twee schietpartijen. Dat pakket is nu aangekomen. Over de inhoud ervan kan je hier lezen :

Washington Post (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/04/18/AR2007041800834.html?hpid=topnews)

Enkele opmerkelijke citaten uit zijn "testament" :

"You had a hundred billion chances and ways to have avoided today... But you decided to spill my blood. You forced me into a corner and gave me only one option. The decision was yours. Now you have blood on your hands that will never wash off."

"Jesus loved crucifying me ... He loved inducing cancer in my head, terrorizing my heart and ripping my soul all this time."

???

Eigenaardig hoe zelfs geschifte moordenaars de drang voelen om hun afschuwelijke daden ergens goed te praten.

Kaal
19 april 2007, 08:36
Heb hier in het begin al neergepoot dat het voor hen dé vraag was of het een moslim, marokkaan/turk was. en of ze het niet konden gebruiken ten behoev van het zionisme. en er volgde meteen een "uitverkoren"post over het enige israelische slachtoffer ;-)

Jij bent wel de laatste persoon op dit forum die zo'n verwijt mag doen. Jij doet hier immers precies hetzelfde, in omgekeerde richting.

bruut geweld
19 april 2007, 08:39
hij kon in ieder geval redelijk goed mikken. zal wel een tijdje geoefend hebben
Plaatste blijkbaar ook bijna steeds 3 schoten per target. niet echt een beginnerke, wou echte confirmed kills en niets aan het toeval overlaten

bruut geweld
19 april 2007, 08:41
Jij bent wel de laatste persoon op dit forum die zo'n verwijt mag doen. Jij doet hier immers precies hetzelfde, in omgekeerde richting.
wat ik zeg zijn FEITEN en die ondersteun ik ook steeds. ik moet helemaal NIETS verzinnen, de VN en het internationale recht zijn rechtmatige bronnen die erg duidelijk zijn. 8-)

circe
19 april 2007, 09:07
Cho heeft een pakje opgestuurd, tussen beide moordpartijen, met foto's, video's en een brief. Een en ander is doorspekt met het progressieve gedachtengoed, en geïnspireerd op het martelaar-concept van de Islam.
En de video. (http://video.msn.com/v/us/msnbc.htm?f=00&g=925bc281-ce20-439e-9682-8cc58066b2bf&p=&t=m5&rf=http://www.msnbc.msn.com/id/18183171/displaymode/1107/m/mid/s/2/&fg=)

Langzaam wordt duidelijk dat ook de socialistische propaganda tegen 'rijke mensen' bij Cho in vruchtbare aarde is gevallen. Tevens heeft Cho zichzelf de de slachtoffer-rol aangemeten die in de progessieve denken ingebed zit.

Zo kondigt hij de moordpartij aan met de woorden: "Let the revolution begin".

Zoals dat in de progressieve maatschappij gewoon is, is Cho zelf nergens verantwoordelijk voor: "Ask yourself what you did to have made me clean the slate." Tevens zegt Cho tegen de kijker: "the decision was yours"

Cho werd geïnspireerd door zowel de socialistische propaganda, als het martelaarschap van de Islam: "I die to inspire generations of the weak and defenseless people." De schutters van Columbine worden door Cho "martyrs" genoemd. Cho deed het voor "my brothers and sisters."

Zijn slachtoffers worden weggezet als "rich kids" met "trust funds" en "Mercedes, vodka and cognac".

Zijn 32 slachtoffers zijn niet het gevolg van vrij wapenbezit, maar van de progressieve haat-propaganda die, ook in de VS, door de media wordt gepropageerd. (Zoals bijvoorbeeld in Nederland door de PvdA

DUNS QURAY (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3375&titel=video_Cho_doorspekt_met_progressief_taalgebr uik)

Enfin, er gaan al geruchten op dat deze persoon in feite het slachtoffer is geworden van de politiek correcte meute.

Iets van: wentel je gerust in je slachtofferrol, het is toch allemaal onze schuld.

LEES EVEN VERDER (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3362&titel=Politieke_correctheid_mede_oorzaak_schietpar tij_Virginia_Tech)

bruut geweld
19 april 2007, 09:11
Cho heeft een pakje opgestuurd, tussen beide moordpartijen, met foto's, video's en een brief. Een en ander is doorspekt met het progressieve gedachtengoed, en geïnspireerd op het martelaar-concept van de Islam.
En de video. (http://video.msn.com/v/us/msnbc.htm?f=00&g=925bc281-ce20-439e-9682-8cc58066b2bf&p=&t=m5&rf=http://www.msnbc.msn.com/id/18183171/displaymode/1107/m/mid/s/2/&fg=)

Cho werd geïnspireerd door zowel de socialistische propaganda, als het martelaarschap van de Islam: "I die to inspire generations of the weak and defenseless people." De schutters van Columbine worden door Cho "martyrs" genoemd. Cho deed het voor "my brothers and sisters."

LEES EVEN VERDER (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3362&titel=Politieke_correctheid_mede_oorzaak_schietpar tij_Virginia_Tech)

:lol: :lol: :lol: ze blijft panisch en absurd de link zoeken naar de moslims:oops: :oops: zielig eigenlijk
hij verwees wel naar De Columbine Boys trouwens. niets van doen met de onzin die je hier weer uitkraamt.

Nynorsk
19 april 2007, 09:11
En wat zou dat dan weer betekenen? "is mannelijke bijl?"

Misschien moeten we daar geen algemene betekenis achter zoeken. Die kerel leek toch niet zo helemaal normaal te zijn, het lijkt me dan ook niet zo onlogisch dat hij iets raars op zijn arm tatoeëert.

Misschien is het een acroniem.
Toen ik nog een pubertje was maakte ik met mijn vriendinnekes de zotste acroniemen die we dan onnozelweg op elkaars schriften schreven enzo. Tot zelfs nazi-termen toe. Mijn vriendin noemde me ooit eens 'sok'. Ik noemde haar daarop een 'simpele sok'. SS. Ze schreef SS op mijn schrift. Een andere vriendin vroeg wat die SS betekende en ik zei dat dat een nieuw clubje was waar ze wel zou bijhoren. De SS-club. Oh hoe nazi.

Ik zou dus niet zomaar afgaan op de schrijfsels van 13-jarige pubers, laat staan van iemand die zwaarbewapend zijn medestudenten en professoren afknalt.

Antoon
19 april 2007, 09:23
Ik wiel hierbij toch vermelden dat een Amerikaanse krant (The Chicago Tribune denk ik) op een bepaald moment expliciet geschreven heeft dat hij een Chinees was die pas sinds een jaar of twee in Amerika verbleef. Antoon heeft dit dus niet uitgevonden.


Inderdaad. Ik heb het niet uit mijn duim gezogen.

Antoon
19 april 2007, 09:25
...

Die kerel leek toch niet zo helemaal normaal te zijn,

....

Dit blijkt inderdaad de grond van de zaak te zijn. Hoe erg het ook is en hoe dramatisch alles is verlopen. Het gaat om een dolgedraaide jongeman die psychisch gestoord was en in een zware depressie zat.

Een lerares heeft hem herhaaldeljk gevraagd om hulp te zoeken en heeft zelfs voorgesteld om met hem mee te gaan. Spijtig genoeg is hij daar niet op ingegaan.

Edina
19 april 2007, 09:34
Zielig hoe sommigen dit weeral proberen te recupereren in hun ziekelijke missie...

Een logische conclusie lijkt mij in ieder geval dat het op zijn minst bedenkelijk is dat iemand waarvan geweten is dat hij psychiatrische problemen heeft zo vlot aan wapens kan geraken. Maar daar heeft vrij wapenbezit verder niets mee te maken hoor :roll:

krizis
19 april 2007, 09:41
Zielig hoe sommigen dit weeral proberen te recupereren in hun ziekelijke missie...

Een logische conclusie lijkt mij in ieder geval dat het op zijn minst bedenkelijk is dat iemand waarvan geweten is dat hij psychiatrische problemen heeft zo vlot aan wapens kan geraken. Maar daar heeft vrij wapenbezit verder niets mee te maken hoor :roll:
Uhm ja, da's toch neit zo gek ... niemand heeft gezegd dat hij legaal aan die wapens zou geraken, dat was hem waarschijnlijk niet gelukt ... gewoon op de zwarte markt zonder registratie is er makkelijk aan wapens te geraken ... ook in België ... vrij wapenbezit of niet, dat heeft er niets mee te maken inderdaad. Iemand die mensen overhoop wil knallen en achteraf zelfmoord plegen vind echt wel een wapen hoor, legaal of illegaal ...

Hadden die leraars maar een wapen, die hadden bvb. die kerel al lang kunnen afknallen i.p.v. die 2 uur lang te laten rond lopen en schieten

Antoon
19 april 2007, 09:44
Uhm ja, da's toch neit zo gek ... niemand heeft gezegd dat hij legaal aan die wapens zou geraken, dat was hem waarschijnlijk niet gelukt ... gewoon op de zwarte markt zonder registratie is er makkelijk aan wapens te geraken ... ook in België ... vrij wapenbezit of niet, dat heeft er niets mee te maken inderdaad. Iemand die mensen overhoop wil knallen en achteraf zelfmoord plegen vind echt wel een wapen hoor, legaal of illegaal ...

Hadden die leraars maar een wapen, die hadden bvb. die kerel al lang kunnen afknallen i.p.v. die 2 uur lang te laten rond lopen en schieten

Je hebt gelijk. Ik blijf erbij dat we hier in België een van de strengste wapenwetten ter wereld hebben, en toch had een Van Themse voor dezelfde prijs een school kunnen binnenlopen en er 30 mensen dood kunnen schieten.

Aan de wapenwetten ligt het dus niet.

Edina
19 april 2007, 09:48
Uhm ja, da's toch neit zo gek ... niemand heeft gezegd dat hij legaal aan die wapens zou geraken, dat was hem waarschijnlijk niet gelukt ... gewoon op de zwarte markt zonder registratie is er makkelijk aan wapens te geraken ... ook in België ... vrij wapenbezit of niet, dat heeft er niets mee te maken inderdaad. Iemand die mensen overhoop wil knallen en achteraf zelfmoord plegen vind echt wel een wapen hoor, legaal of illegaal ...

Ik heb nergens beweerd dat hij die wapens legaal heeft verkregen. Er is overigens geen enkele reden om er van uit te gaan dit niet zou kunnen. En verder is het overduidelijk dat hoe meer wapens er in omloop zijn, hoe makkelijker je er ook illegaal zal aan geraken.

Hadden die leraars maar een wapen, die hadden bvb. die kerel al lang kunnen afknallen i.p.v. die 2 uur lang te laten rond lopen en schieten


Bullshit! Meer wapens in omloop impliceert automatisch meer ongelukken met wapens ook. En dat zou al even vanzelfsprekend leiden tot slachtoffers die er onterecht van verdacht worden een bedreiging te zijn. Hoe naïef kan je zijn? Geweld met potentieel geweld bestrijden is het domste dat je kan doen.

Edina
19 april 2007, 09:51
Je hebt gelijk. Ik blijf erbij dat we hier in België een van de strengste wapenwetten ter wereld hebben, en toch had een Van Themse voor dezelfde prijs een school kunnen binnenlopen en er 30 mensen dood kunnen schieten.

Aan de wapenwetten ligt het dus niet.

Strenge wapenwetten zullen zo'n zaken niet vermijden, maar wel degelijk bemoeilijken. Hoe blind kan je zijn? Natuurlijk is het vrije wapenbezit niet "de oorzaak", maar dat heb ik ook nergens beweerd.

Antoon
19 april 2007, 09:52
Bullshit! Meer wapens in omloop impliceert automatisch meer ongelukken met wapens ook. En dat zou al even vanzelfsprekend leiden tot slachtoffers die er onterecht van verdacht worden een bedreiging te zijn. Hoe naïef kan je zijn? Geweld met potentieel geweld bestrijden is het domste dat je kan doen.

Zeg dat maar eens aand e juweliers die zich met een vuurwapen hebben verdedigd tegen aggressieve inbrekers.

In ons land worden de slachtoffers (de juweliers) hiervoor vervolgd. Maar in de V.S. begrijpt men dat de gewapende en aggressieve inbrekers in de eerste plaats weg hadden moeten blijven.

Maar kom, dit is een discussie voor een andere thread, toch?

Antoon
19 april 2007, 09:53
Strenge wapenwetten zullen zo'n zaken niet vermijden, maar wel degelijk bemoeilijken. Hoe blind kan je zijn?

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Lees mijn vorig bericht.

Natuurlijk is het vrije wapenbezit niet "de oorzaak", maar dat heb ik ook nergens beweerd.

Je hebt gelijk, maar ik heb ook nergens geschreven dat je dat beweerde.

Kaal
19 april 2007, 10:03
wat ik zeg zijn FEITEN en die ondersteun ik ook steeds. ik moet helemaal NIETS verzinnen, de VN en het internationale recht zijn rechtmatige bronnen die erg duidelijk zijn. 8-)

Tut tut. Je verwijt mensen dat ze de islam erbij trekken en in je verwijt ben je zelf al over zionisme bezig.

bruut geweld
19 april 2007, 10:16
Tut tut. Je verwijt mensen dat ze de islam erbij trekken en in je verwijt ben je zelf al over zionisme bezig.

niks te tut tut 8-)
men spuit de meest lachwekkende verzinsels om te linken aan moslims zoals ik voorspeld had. En ja ook ten behoeve van het zionisme.
De "uitverkoren" poster ;-) heeft niet lang getreuzeld om enkel te berichten over één van de slachtoffers. die toevallig een ...was :oops:

ge had enkel een punt gehad als ik de acties van deze schutter net op dezelfde verzonnen manier zou linken aan de verdrijving en bezetting van de Palestijnen om het zo te recupereren.
Maar zoals ik reeds zegde, VN resoluties en internationaal recht zijn FEITEN en geen verzinsels zoals zionisten dat moeten doen. Ze hebben nu eenmaal de waarheid niet aan hun kant.

en nu kunt ge verder op uwe tut zuigen 8-)

Kaal
19 april 2007, 10:20
Ik denk dat wapenwetten wel een rol spelen, in die zin dat je met het geweer van Hans Van Themsche minder gemakkelijk mensen kan neerknallen dan met die semi-automatische pistolen van die Koreaan. In dit geval is dat echter slechts bijzaak want die Cho was duidelijk al maanden zijn plannen aan het smeden en als je zo ver bent dan zal je ook de moeite nemen om op illegale wijze aan semi-automatische wapens geraken. Zelfs in België had die Cho dus hoogstwaarschijnlijk zijn slag kunnen slaan, al had het hem een beetje meer moeite gekost.

Het effect van Columbine op die Koreaan is volgens mij veel belangrijker dan de beschikbaarheid van wapens. En dat vind ik eigenlijk zo ontmoedigend. Te denken dat hij misschien niets had gedaan - of enkel zelfmoord had gepleegd - indien Columbine nooit op TV had gekomen.

Ik huiver bij de gedachte dat er nu al mensen op ideeën komen omwille van de berichtgeving rond Virginia Tech. Misschien zelf in ons eigen land.

Kaal
19 april 2007, 10:24
Strenge wapenwetten zullen zo'n zaken niet vermijden, maar wel degelijk bemoeilijken.

Dat zullen de Amerikanen wel zelf beslissen. Bij ons zijn de wetten nu al streng. Maar wat denk je van het effect van de media? Zou een minimale "coverage" van dergelijke incidenten niet veel meer preventief werken dan strenge wapenwetten?