PDA

View Full Version : SPD's worden in de UK opgesloten


eno2
18 april 2007, 11:32
Mensen met een gediagnostikeerde Severe Personality Disorder worden in de toekomst opgesloten, als een wetsontwerp, dat in voorbereiding is, het haalt.

Zulke personen zijn wel potentieel gevaarlijk.

Maar soms hebben ze nog geen misdrijven begaan, en worden dan wel opgesloten.

In de UK is het trouwens momenteel zo, dat psychiatrische patienten, die als ongeneeslijk beschouwd worden, niet verder behandeld worden en vrijgelaten.



Dat zou dus weleens grondig kunnen veranderen.

Samsa
18 april 2007, 12:06
Beangstigend.
Wie heeft het recht om te zeggen wie een 'persoonlijkheidsstoornis' heeft?
Volgende stap: iemand met deze of gene politieke of levensbeschouwelijke overtuiging heeft een 'persoonlijkheidsstoornis'?

eno2
18 april 2007, 12:45
Beangstigend.
Wie heeft het recht om te zeggen wie een 'persoonlijkheidsstoornis' heeft?
Volgende stap: iemand met deze of gene politieke of levensbeschouwelijke overtuiging heeft een 'persoonlijkheidsstoornis'?

De psychiatrie wordt nu al volop gebruikt voor grote aantallen preventieve verdwijningen.
Dit lijkt inderdaad nog maar een legale stap achterwaarts.

Nynorsk
18 april 2007, 12:55
oh my.

john bell hood
18 april 2007, 13:59
Goed idee.

john bell hood
18 april 2007, 14:00
Moesten we hier ook meer doen;ik ken een paar forumbewoners die daarvoor direkt voor in aanmerking komen.:-D

eno2
18 april 2007, 14:10
Moesten we hier ook meer doen;ik ken een paar forumbewoners die daarvoor direkt voor in aanmerking komen.:-D
Maar jij bent speciaal zeker?

john bell hood
18 april 2007, 14:33
Maar jij bent speciaal zeker?
Ik ben geen ziekelijke anti-amerikaan.Mensen zoals C2C en filosoof horen thuis in de psychiatrie en dat is niet grappig bedoeld.

eno2
18 april 2007, 14:40
Ik ben geen ziekelijke anti-amerikaan.Mensen zoals C2C en filosoof horen thuis in de psychiatrie en dat is niet grappig bedoeld.

Jouw vermeende en zelftoegeschreven diagnosticeringskunst laten me volkomen koud.
Bovendien heb ik al gemerkt dat je graag met dergelijke domme stopwoordjes afkomt om je gebrek aan argumenteringskunst te maskeren.

1handclapping
18 april 2007, 14:42
Ik ben geen ziekelijke anti-amerikaan.Mensen zoals C2C en filosoof horen thuis in de psychiatrie en dat is niet grappig bedoeld.

Anti.. als psychische storing : alleszins een leuke ingeving. In psychiatrische middens kent men tegenwoordig steeds meer specifieke psychiatrische aandoeningen zo spreekt men niet meer van autisme maar van een autistisch spectrum van aandoeningen (Asperger, ADHD en nog vele andere..). Met het Anti- spectrum betreden we geheel nieuw gebied
(alhoewel ik dacht dat men in de gewezen Su reeds ervaring had met deze ziekte). Zo heeft men dan Anti-Fascisme, Anti-communisme, Anti-Liberalisme enz.. Ik las in één van de verhandelingen van de pas overleden magister van de US letterkunde Kurt Vonnegut eens iets over een "sociale aanpassingspil", op die manier zou het geneesmiddel voor deze nieuwe psychische aandoening reeds bestaan...

john bell hood
18 april 2007, 14:57
Jouw vermeende en zelftoegeschreven diagnosticeringskunst laten me volkomen koud.
Bovendien heb ik al gemerkt dat je graag met dergelijke domme stopwoordjes afkomt om je gebrek aan argumenteringskunst te maskeren.
Nee;argumenteren is met sommigen op dit forum totaal zinloos want ze leven in hun eigen wereldje.Ik doe het dan ook met mate.Met de getuigen van jehovah discussiëren helpt ook niet.Ze zijn niet te overtuigen.
Feitelijk gezien klopt uw posting overigens niet.Ge wilt de argumenten niet lezen.

eno2
18 april 2007, 15:11
Nee;argumenteren is met sommigen op dit forum totaal zinloos want ze leven in hun eigen wereldje.Ik doe het dan ook met mate.Met de getuigen van jehovah discussiëren helpt ook niet.Ze zijn niet te overtuigen.
Feitelijk gezien klopt uw posting overigens niet.Ge wilt de argumenten niet lezen.
Welke argumenten?
Ik zou trouwens nog niet eens willen suggereren dat jouw pro-amerikanisme misschien wel ziekelijke proporties aanneemt. Iedereen heeft het recht warm of koud te lopen, maar op forum is de bedoeling tenminste in dialoog te blijven. Met sommige blijkt dat onmogelijk, dat is waar.

john bell hood
18 april 2007, 15:17
Welke argumenten?
Ik zou trouwens nog niet eens willen suggereren dat jouw pro-amerikanisme misschien wel ziekelijke proporties aanneemt. Iedereen heeft het recht warm of koud te lopen, maar op forum is de bedoeling tenminste in dialoog te blijven. Met sommige blijkt dat onmogelijk, dat is waar.
GE KUNT GEEN TIENMAAL HETZELFDE HERHALEN.Ik argumenteer dus met mate.

eno2
18 april 2007, 15:18
Anti.. als psychische storing : alleszins een leuke ingeving. In psychiatrische middens kent men tegenwoordig steeds meer specifieke psychiatrische aandoeningen zo spreekt men niet meer van autisme maar van een autistisch spectrum van aandoeningen (Asperger, ADHD en nog vele andere..). Met het Anti- spectrum betreden we geheel nieuw gebied
(alhoewel ik dacht dat men in de gewezen Su reeds ervaring had met deze ziekte). Zo heeft men dan Anti-Fascisme, Anti-communisme, Anti-Liberalisme enz.. Ik las in één van de verhandelingen van de pas overleden magister van de US letterkunde Kurt Vonnegut eens iets over een "sociale aanpassingspil", op die manier zou het geneesmiddel voor deze nieuwe psychische aandoening reeds bestaan...
Kurt, dat was nogal eens een goeie zie. IK ga zijn essais trouwens eens doornemen, over zijn America.

eno2
18 april 2007, 15:18
GE KUNT GEEN TIENMAAL HETZELFDE HERHALEN.Ik argumenteer dus met mate.
Je zou ook wat kunnen diversifiëren...

eno2
18 april 2007, 15:55
Kurt Vonnegut, dat was nogal eens een goeie zie. IK ga zijn essais trouwens eens doornemen, over zijn America.

Over Billy Pelgrim schreef Kurt, met een merkwaardige slagkracht in zijn metaforiek, dat Billy "gevormd was als een coca-cola fles".

Ik stel me voor dat dat ook geldt voor veel Amerikanen en hun bewonderaars...

Heftruck
18 april 2007, 21:27
:cheer: Enter the police-state. :cheer:

KrisKras
18 april 2007, 22:32
:cheer: Enter the police-state. :cheer:

Het VK is er al een tijdje, de rest van Europa volgt wel ;-)

ministe van agitatie
18 april 2007, 22:38
Ik ben geen ziekelijke anti-amerikaan.Mensen zoals C2C en filosoof horen thuis in de psychiatrie en dat is niet grappig bedoeld.

Als je dus een tegenstander van de VS-politiek bent, ben je gestoord en moet je preventief opgesloten worden?

Interessant om weten ...

UFSIA
18 april 2007, 22:55
En als je tegen die walen bent die profiteren ben je mentaal gehandicapt ?


Of onwaardig om te mogen stemmen misschien ?

Samsa
19 april 2007, 02:43
:cheer: Enter the police-state. :cheer:

mja, daar zijn ook wel Belgische voorbeelden van te vinden. moet ik es een thread over beginnen, over hoe geheime diensten in dit land steeds meer en meer mogen doen. In de VSA en UK lijkt dit nog een redelijk 'big' onderwerp, maar in België hoor je daar bijna nooit niks van.

carlgustaaf
19 april 2007, 05:19
Mensen met een gediagnostikeerde Severe Personality Disorder worden in de toekomst opgesloten, als een wetsontwerp, dat in voorbereiding is, het haalt.

Zulke personen zijn wel potentieel gevaarlijk.

Maar soms hebben ze nog geen misdrijven begaan, en worden dan wel opgesloten.

In de UK is het trouwens momenteel zo, dat psychiatrische patienten, die als ongeneeslijk beschouwd worden, niet verder behandeld worden en vrijgelaten.
Dat is dus net alsof men een onverbeterlijke verkrachter, die zelfs met gevangenisstraf niet te beteren valt, gewoon laat loslopen, en zijn ding doen?


Dat zou dus weleens grondig kunnen veranderen.

carlgustaaf
19 april 2007, 05:21
Mensen met een gediagnostikeerde Severe Personality Disorder worden in de toekomst opgesloten, als een wetsontwerp, dat in voorbereiding is, het haalt.

Zulke personen zijn wel potentieel gevaarlijk.

Maar soms hebben ze nog geen misdrijven begaan, en worden dan wel opgesloten.

In de UK is het trouwens momenteel zo, dat psychiatrische patienten, die als ongeneeslijk beschouwd worden, niet verder behandeld worden en vrijgelaten.



Dat zou dus weleens grondig kunnen veranderen.
dat is dus net alsof men onverbeterlijke misdadigers gewoon liet loslopen, vermits ze toch niet beter worden door in de bak te zitten?

carlgustaaf
19 april 2007, 05:24
Beangstigend.
Wie heeft het recht om te zeggen wie een 'persoonlijkheidsstoornis' heeft?
Volgende stap: iemand met deze of gene politieke of levensbeschouwelijke overtuiging heeft een 'persoonlijkheidsstoornis'?iemand opsluiten op basis van zijn politieke overtuigingen moet niet kunnen...Maar er zijn toch wel mensen die knettergek zijn, en gewoon loslopen.Ik heb er een paar gekend.Die vlogen echter wel de bak in, van tijd tot tijd...Nu ja, men vraagt zich dus af: wat is nu juist gek zijn, en wat is misdadig, of tegen de wet?...

1handclapping
19 april 2007, 11:21
Kurt, dat was nogal eens een goeie zie. IK ga zijn essais trouwens eens doornemen, over zijn America.

Voor wat het waard is - ik herlees momenteel zijn "opinies" gebundels in
Wampeters, Foma & Granfalloons en wil je zijn "Reflections on my own death" niet onthouden (laatste paragraaf)

..When I think about my own death, I don't console myself with the idea that my descendants and my books and all that will live on. Anybody with any sense knows that the whole solar system will go up like a celluloid collar by-and-by. I honestly believe, though, that we are wrong to think that moments go away, never to be seen again. This moment and every moment lasts forever...

(van de man die Dresden 13 fabruari 1945 overleefde..)

eno2
23 april 2007, 15:12
dat is dus net alsof men onverbeterlijke misdadigers gewoon liet loslopen, vermits ze toch niet beter worden door in de bak te zitten?
Niet helemaal.
Psychiaters zijn niet zomaar akkoord om patienten, die niet te genezen of te behandelen zijn, voor eeuwig en altijd gedwongen gekollokeerd te zien in hun instellingen.
Hoe cipiers over hun clienteel oordelen, dat met opsluiting niet te verbeteren is, zit, weet ik niet.
Maar het lijkt me wél een andere discussie.

eno2
23 april 2007, 15:14
This moment and every moment lasts forever...
Where?

Bedank voor de referenties.

Raven
23 april 2007, 18:12
Die aandoening is idd vreselijk en niet echt te genezen. Zo'n opsluiting is heus wel verantwoord, niet alleen voor de veiligheid van anderen maar ook voor hunzelf.

kelt
23 april 2007, 18:37
Mensen met een gediagnostikeerde Severe Personality Disorder worden in de toekomst opgesloten, als een wetsontwerp, dat in voorbereiding is, het haalt.

Zulke personen zijn wel potentieel gevaarlijk.

Maar soms hebben ze nog geen misdrijven begaan, en worden dan wel opgesloten.

In de UK is het trouwens momenteel zo, dat psychiatrische patienten, die als ongeneeslijk beschouwd worden, niet verder behandeld worden en vrijgelaten.



Dat zou dus weleens grondig kunnen veranderen.


Het was alweer enkele maanden geleden in het binnenlands nieuws op BBC.Men vond deze mensen blijkbaar overal terug onder bruggen,bedelend,half verhongerd en in algemeen verwaarloosde staat...Nu zijn ze de verantwoordleijkheid geworden van "locale councels" die eigenlijk ook al genoeg te doen hebben....

De enige reden dat ze "ontslagen" werden was om financiele redenen,(in het land van Labour onder Tony Blair staat gans het gezondheidssysteem onder ongelooflijke stress).

Zelfs onder "harde tante" Thatcher en haar "leerling tovenaar" John Major werden zo geen kemels begaan... :-(

eno2
24 april 2007, 11:00
Het was alweer enkele maanden geleden in het binnenlands nieuws op BBC.Men vond deze mensen blijkbaar overal terug onder bruggen,bedelend,half verhongerd en in algemeen verwaarloosde staat...Nu zijn ze de verantwoordleijkheid geworden van "locale councels" die eigenlijk ook al genoeg te doen hebben....

De enige reden dat ze "ontslagen" werden was om financiele redenen,(in het land van Labour onder Tony Blair staat gans het gezondheidssysteem onder ongelooflijke stress).

Zelfs onder "harde tante" Thatcher en haar "leerling tovenaar" John Major werden zo geen kemels begaan... :-(
En toch bestond de 'derde weg' van Tony er hoofdzakelijk in aan de macht te blijven dank zij de steun van de oppositie.
Zie Irak. Zie de schoolhervorming. Zie de NHS.

willem1940NLD
24 april 2007, 14:40
Ik denk dat er genoeg voorbeelden de gemeenschap zodanig teisteren dat zij beter worden opgesloten.

Wel erg moeilijk om een daarop te zetten "procedure" immuun te houden voor misbruik, manipulatie en vooral als die procedure hoofdzakelijk berust op "getuigenverklaringen" want dan zullen eveneens die getuigen minstens op hun frisheid moeten zijn getest.

carlgustaaf
24 april 2007, 16:41
Niet helemaal.
Psychiaters zijn niet zomaar akkoord om patienten, die niet te genezen of te behandelen zijn, voor eeuwig en altijd gedwongen gekollokeerd te zien in hun instellingen.
Hoe cipiers over hun clienteel oordelen, dat met opsluiting niet te verbeteren is, zit, weet ik niet.
Maar het lijkt me wél een andere discussie.Er worden anders hoe meer en meer zotten opgesloten in gevangenissen, waar ze in het zothuis niet weten wat aanvangen.Die lopen dan op straat rond, en als ze iets tegen de wet doen, belanden ze in het gevang.En daar moet die cipier dan zijn plan mee trekken...en de gewone, niet krankzinnige, misdadigers.Van tijd kom je ook zopnder misdadiger te zijn in de bak terecht. Bvb na een vechtpartij, die even wat te serieus geworden is, en als er een dode of zwaargewonde gevallen is.Is het normaal dat je dubbel gestraft word als ze zo een mafketel bij je in de cel steken?

Heftruck
24 april 2007, 23:16
mja, daar zijn ook wel Belgische voorbeelden van te vinden. moet ik es een thread over beginnen, over hoe geheime diensten in dit land steeds meer en meer mogen doen. In de VSA en UK lijkt dit nog een redelijk 'big' onderwerp, maar in België hoor je daar bijna nooit niks van.

Met dat verschil dat het in de VS nog stukken erger is. De NSA is er als het waren een "staat binnen een staat", aan geen enkele wet gebonden die de organisatie niet expliciet vernoemt.

eno2
26 april 2007, 11:14
[/b]Er worden anders hoe meer en meer zotten opgesloten in gevangenissen, waar ze in het zothuis niet weten wat aanvangen.Die lopen dan op straat rond, en als ze iets tegen de wet doen, belanden ze in het gevang.En daar moet die cipier dan zijn plan mee trekken...en de gewone, niet krankzinnige, misdadigers.Van tijd kom je ook zopnder misdadiger te zijn in de bak terecht. Bvb na een vechtpartij, die even wat te serieus geworden is, en als er een dode of zwaargewonde gevallen is.Is het normaal dat je dubbel gestraft word als ze zo een mafketel bij je in de cel steken?
Ik kan ook niet om met gekken, zelfs niet in de gevangenis.
Geef mij dan maar liever een onschuldige crimineel als celmaat.
.