PDA

View Full Version : Met hoeveel van mijn 20 punten gaat u akkoord ?


Cynicus
21 april 2007, 06:50
Hieronder heb ik op een kernachtige (weliswaar niet-limitatieve) manier samengevat waar ik zoal voor sta. Met hoeveel van mijn 20 hiernavermelde standpunten kunt u akkoord gaan ?

1. waterdichte immigratiestop;
2. alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
3. afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
4. afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
5. behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;
6. een asielontmoedigingsbeleid;
7. afschaffing ontwikkelingshulp;
8. harde aanpak van de criminaliteit;
9. afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid;
10. geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
11. scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
12. het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
13. afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
14. werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
15. structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
16. een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;
17. de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
18. alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
19. streven naar uitstekende relaties met Amerika;
20. ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.

Apocalyps
21 april 2007, 06:57
nr 21

Guy D'Haeseleer
21 april 2007, 12:16
18

Dronkoers
21 april 2007, 15:42
Nr. 10 vind ik wel wat extreem ;-)

Graaf van Vlaanderen
21 april 2007, 18:21
nr 9 en nr 10 zijn want te hard volgens mij

Duvelke
21 april 2007, 18:59
18
welke 2 niet?

Pluche
23 april 2007, 05:00
welke 2 niet?

Zou ik ook eens willen weten.

evilbu
23 april 2007, 11:27
Zou ik ook eens willen weten.
Ik zou ook meer willen weten, meneer D'Haeseleer is zuinig met commentaar.:-(

Graaf van Vlaanderen
23 april 2007, 17:46
Ik zou ook meer willen weten, meneer D'Haeseleer is zuinig met commentaar.:-(

Tja, politiekers moeten ook werken:-D

evilbu
23 april 2007, 22:33
Ik zou ook meer willen weten, meneer D'Haeseleer is zuinig met commentaar.:-(

Tja, politiekers moeten ook werken:-D
Op politics.be kiezers overtuigen IS werken.;-)

Ciccio
24 april 2007, 14:30
De vraag is eerder:
"Hoeveel van de 20 punten, heb je niet rechtstreeks van het VB overgecopieerd?"

duveltje382
24 april 2007, 14:44
De vraag is eerder:
"Hoeveel van de 20 punten, heb je niet rechtstreeks van het VB overgecopieerd?"

Nochtans Cynicus copieerd zelden hij/zij wordt eerder veel gecopieerd

Graaf van Vlaanderen
24 april 2007, 17:21
Op politics.be kiezers overtuigen IS werken.;-)

Hopelijk:lol:

Bece
26 april 2007, 05:16
Cynicus
1. Hoe
2. Hoe.
3. En wat houd dat wel in.
5. OK
6. OK
7. Ontwikkelingshulp de dag van heden word gebruikt om de onderdrukking van de bevolking te bestendigen en de winsten van bepaalde bedrijven te verhogen. Er word trouwens slechts een heel klein deeltje teruggegevan van wat we diezelfde bevolking hebben ontstolen.
8. Zware straffen voor de man die steelt om den brode. Lichte straffen voor de man die steelt voor zijn luxeleventje.
9 . OK
10. In zijn naiviteit geloofd cynicus nog dat iedere drugverslaafde zelf schuld is aan zijn verslaving.
11. OK
12. Door zwart werk ontduiken grootkapitaal en bedrijven ca 15 miljard Euro per jaar aan belastingen. Door de wetgeving op maat te maken ontduiken zij nog eens ca 50 miljard aan belastingen. Door het criëren van nepjobs en nepbedrijven (interimbureaus bvb) gaan nog eens een paar miljard de lucht in. Hoeveel subsidies bekomen eigenlijk alle bedrijven tesamen?
Ter vergelijking. Allle werklozen tesamen kosten de gemeenschap zo'n 12 miljard Euro.
13. Zodat alleen maar belastngsontduikers op brugpensioen kunnen gaan.
14. Zijn beruchte slavenarbeid.
15. blabla. Niks concreet dus.
16. Economische groei zorgd alleen voor nog grotere winsten van het bedrijfsleven. Lees de cijfers hierover in de kranten.
17. Zodat we ze minder/uur kunnen betalen. De droom van cynicus. 60 urige werkweek voor een netto loon van 15000€/jaar is voor het voetjesvolk meer dan voldoende.
18. Wat zijn die dan?
19. Zeker een voorbeeld nemen aan de grootste kriminelen en volkenmoordenaars ter wereld.
20. OK

djimi
27 april 2007, 18:44
3. En wat houd dat wel in.



Effe raden : 'uwe kop sta mij nie aan, dus komdegij ier nie binne.'

Bece
28 april 2007, 06:22
Effe raden : 'uwe kop sta mij nie aan, dus komdegij ier nie binne.'
Zou best kunnen dat cynicus dat bedoelde.;-)

Rr00ttt
28 april 2007, 15:43
10. In zijn naiviteit geloofd cynicus nog dat iedere drugverslaafde zelf schuld is aan zijn verslaving.

Natuurlijk is dat de eigen schuld. Het kan best uit naiviteit of zo fout zijn gelopen maar dat is geen excuus om te zeggen dat de samenleving er dan maar de lasten van moet dragen.

Ik ga niet akkoord met Cynicus in zoverre dat ik vindt dat wie verslaafd is maar geen andere criminele feiten pleegt en voor zijn/haar eigen inkomen zorgt van mijn part kan doen en laten wat hij wil.

Maar ik vind het wel ongehoord dat drugsverslaving vaak als een soort vergoelijkend excuus wordt gebruikt om andere feiten waar onschuldige mensen wel last van hebben te vergoelijken of door de vingers te zien.

Het verstrekken van Methadon door de overheid vind ik een regelrechte schande.

Bece
28 april 2007, 16:47
Natuurlijk is dat de eigen schuld. Het kan best uit naiviteit of zo fout zijn gelopen maar dat is geen excuus om te zeggen dat de samenleving er dan maar de lasten van moet dragen.

Ik ga niet akkoord met Cynicus in zoverre dat ik vindt dat wie verslaafd is maar geen andere criminele feiten pleegt en voor zijn/haar eigen inkomen zorgt van mijn part kan doen en laten wat hij wil.

Maar ik vind het wel ongehoord dat drugsverslaving vaak als een soort vergoelijkend excuus wordt gebruikt om andere feiten waar onschuldige mensen wel last van hebben te vergoelijken of door de vingers te zien.

Het verstrekken van Methadon door de overheid vind ik een regelrechte schande.
Nog nooit gehoord hoe eenvoudig het toedienen van drugs is (zonder dat het slachtoffer het weet) en hoe snel je er aan verslaafd kunt geraken? Van sommige drugs kan één dosis al voldoende zijn om de klus te klaren.
Daarbij is de uitzichtloze situatie waarin veel mensen zich bevinden de schuld van het wanbeleid van de overheid en dus ook onrechtstreeks van U. Uitzichtloze mensen gaan nu eenmaal sneller over tot het gebruik van drugs om op die manier hun bestaan (in schijn) een beetje aangenamer te maken.

Rr00ttt
29 april 2007, 16:09
Nog nooit gehoord hoe eenvoudig het toedienen van drugs is (zonder dat het slachtoffer het weet) en hoe snel je er aan verslaafd kunt geraken? Van sommige drugs kan één dosis al voldoende zijn om de klus te klaren.
Daarbij is de uitzichtloze situatie waarin veel mensen zich bevinden de schuld van het wanbeleid van de overheid en dus ook onrechtstreeks van U. Uitzichtloze mensen gaan nu eenmaal sneller over tot het gebruik van drugs om op die manier hun bestaan (in schijn) een beetje aangenamer te maken.

Herlees uw eigen post nog eens rustig en ... dan beseft u toch zelf wel dat u naar strohalmen bent aan het zoeken om criminelen te beschermen.

Als een inbreker toevallig ook een drugsverslaafde is moeten we hem helpen en steunen en desnoods op kosten van ons allemaal gewoon zijn drugs geven. In ruil verwachten we van hem/haar nog niet eens dat hij/zij afkickt. Komaan zeg even serieus blijven hé.

born2bewild
30 april 2007, 04:29
N
Daarbij is de uitzichtloze situatie waarin veel mensen zich bevinden de schuld van het wanbeleid van de overheid en dus ook onrechtstreeks van U.

zelden zo'n sterk pleidooi gelezen voor het minimaliseren van de overheid. Of totaal afschaffen.

goed zo