PDA

View Full Version : Een vraagje over werkgelegenheid, solidariteit en Europa


Enter
22 april 2007, 17:02
Beste,

Met het oog op de nieuwe concurrentie va, een mogelijke fabriek in Roemeniƫ met Opel Antwerpen:

Hoe kan u en uw partij het huidige Europa nog goedpraten? In de huidige vorm zullen wij (en daar bedoel ik de echt werkende Belg mee) steeds meer moeten gaan inleveren t.o.v. de aandeelhouders en managers van de grote bedrijven.

Omdat de levenskost in Oost-Europa zo laag is en de lonen derhalve ook het strikte minimum in Europa bedragen, hebben de arbeiders uit deze landen een oneerlijk voordeel t.o.v. de Belgische werklieden.
Dit wijt ik in de eerste plaats aan het gelobby van de Liberalen, maar ook aan de wanprestatie van de SP-A om de eigen bevolking niet te benadelen.

Rijdt u geregeld op de Belgische wegen? Hoeveel vrachtwagens uit het Oostblok komt u dan procentueel tegen? En hoeveel opliggers met Belgische nummerplaat hebben nu een Poolse trekker ervoor?
Ik, en waarschijnlijk veel Belgen, vind dit een verontrustend feit.

Waarom is er niet eerst een gemeenschappelijk kader i.v.m. betalingen, rechten en plichten voor en door werknemers gemaakt in Europa?
Mijn eerste gok zou zijn: grotere winsten voor aandeelhouders en managers en de mogelijkheid om de lonen in de rijkere landen naar beneden te krijgen.

Willen jullie, politici, terug naar de tijd van voor 1900, toen er een heersende elite was, en een bijna slaafse werkmacht?

Door steeds maar "te goed" te willen zijn en uit angst om "racist" of dergelijke genoemd te worden hebben jullie steeds maar weer de personen die jullie eigenlijk moesten steunen systematisch de grond in geboord.

En wat is dan nog het ergste? De flagrante leugens die de paarse regering ons wil wijsmaken en dan nog eens de 260.000 jobs die jullie beloven?
Naar wie gaan die jobs? Naar een "duurdere mondigere Belg" of naar een "goedkope niet morrende Oostblokker" ?

Jullie werkwijze jaagt de "Vlaamse" kiezer gewoon naar het Vlaams Blok. Als ik, die zo tegen het VB is, er zelfs aan denk om op hen te stemmen, dan is het niet 5 voor twaalf, maar dan is het al twaalf.

En berichten van "JM Pfaff is een racist. Brussel telt meer allochtonen dan Belgen, ..." helpen daar ook niet echt bij.

Jullie zijn gewoon te goed voor de allochtonen, buitenlandse werklui en voor de economische elite geweest en dat zal zich wreken bij de verkiezingen. Een land heeft eerst verplichtingen t.o.v. de eigen burger en dat zijn jullie vergeten.

En de vele wetsvoorstellen en uitspraken die als paddestoelen uit de grond komen voor elke verkiezing maken de hele zaak ook niet al te geloofwaardig.

Probeer mij nu eens te overtuigen om niet op het VB te stemmen, maar op de SP-A. Wat willen jullie ECHT veranderen in de toekomst en dan ten goede van de BELGISCHE bevolking.