PDA

View Full Version : Willem-Alexander


Hertog van Gelre
27 april 2007, 22:21
Is er duidelijk klaar voor.

evilbu
27 april 2007, 22:26
Is er duidelijk klaar voor.
Ik hou niet van onduidelijke posts :
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/4/27/270407_kroonprins_troonwisseling.html
Sta me dus toe ;-) , Hertog heeft het waarschijnlijk over het portret op Nederland over de 40-jaar oude prins nu.
Morgen waarschijnlijk al te bekijken op uitzendinggemist.nl


Ik heb er een stuk van gezien en- ook al blijf ik de monarchie overbodig vinden en zelfs ondemocratisch- moet ik zeggen : wat hebben wij misdaan zeg? Hij spreekt vloeiend Engels (hij spreekt zelfs Nederlands!), is niet zo houterig als wat.
En hij kan af en toe ook iets zinnigs vertellen.:?

Antoon
28 april 2007, 17:22
Is er duidelijk klaar voor.


Om lintjes te knippen?

Breda
28 april 2007, 17:55
om handjes te schudden ?? rond te lopen en doen alsof ie gewoon is op koninginendag ?? om te doen alsof ie echte macht zou hebben ??

Brandaan
28 april 2007, 18:37
Is er duidelijk klaar voor.

Maar toch zal het een achteruitgang zijn vergeleken met de huidige monarch.

Hertog van Gelre
28 april 2007, 18:57
Maar toch zal het een achteruitgang zijn vergeleken met de huidige monarch.
Dat dacht ik ook toen Juliana afstand deed t.b.v. Beatrix. Toch heeft de laatste het uitstekend gedaan.

Hertog van Gelre
28 april 2007, 18:59
om handjes te schudden ?? rond te lopen en doen alsof ie gewoon is op koninginendag ?? om te doen alsof ie echte macht zou hebben ??
Onderschat de rol van het staatshoofd niet. Je kunt op principiele gronden tegen een monarchie zijn maar het is duidelijk dat zolang we een monarchie hebben deze rol naar behoren zal worden vervuld in de toekomst.

Hertog van Gelre
28 april 2007, 19:00
Hij spreekt vloeiend Engels (hij spreekt zelfs Nederlands!)
En frans, en duits, en zelfs plat-haags. Het zal me niet verbazen als hij ook een paar woordjes fries en spaans spreekt.

evilbu
28 april 2007, 19:03
En frans, en duits, en zelfs plat-haags. Het zal me niet verbazen als hij ook een paar woordjes fries en spaans spreekt.
Wel hij had toch een Spaanse tolk nodig!;-)

Hertog van Gelre
28 april 2007, 19:04
Wel hij had toch een Spaanse tolk nodig!;-)
O, natuurlijk. Maar als je geliefde spaanstalig is zul je toch wel een paar woordjes oppikken.

Chipie
28 april 2007, 19:17
Er zouden vele Belgen willen wisselen...

Hertog van Gelre
30 april 2007, 00:26
Er zouden vele Belgen willen wisselen...Eerlijk gezegd denk ik van niet. Belgen hebben de buik vol van de monarchie. Zo zie je maar dat een instituut soms staat of valt door de kwaliteit van de persoonlijke invulling.

evilbu
30 april 2007, 00:33
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Belgen hebben de buik vol van de monarchie. Zo zie je maar dat een instituut soms staat of valt door de kwaliteit van de persoonlijke invulling.
En zelfs op dit laatste uur achtervolg ik u.:twisted:
Er zijn geen Belgen :magniet: . De Vlamingen zullen waarschijnlijk niet echt zin hebben in een nieuwe, en de Franstaligen kennen waarschijnlijk maar amper jullie koningshuis.

willem1940NLD
30 april 2007, 01:03
Is er duidelijk klaar voor.
Voor zijn salarisverhoging? O, vast wel hoor.

Gaap.

baseballpolitieker
30 april 2007, 01:13
Er zouden vele Belgen willen wisselen...Ja vergeet da maar, liever het frans koningshuis dan da van de hollanders!:evil:

Hertog van Gelre
2 mei 2007, 02:43
Ja vergeet da maar, liever het frans koningshuis dan da van de hollanders!:evil:
U bent BUB-ber?

Jan van den Berghe
2 mei 2007, 07:16
Onderschat de rol van het staatshoofd niet. Je kunt op principiele gronden tegen een monarchie zijn maar het is duidelijk dat zolang we een monarchie hebben deze rol naar behoren zal worden vervuld in de toekomst.

In vergelijking met prins Filip is kroonprins Willem-Alexander inderdaad een figuur die als echt en gedecideerd overkomt. Geen houterig gedoe evenwel, maar een vlotte kerel die een goed evenwicht weet te houden tussen protocol en spontaniëteit. Wat een verschil met de stijve harken van Laken die trouwens nauwelijks Nederlands spreken!

Jan van den Berghe
2 mei 2007, 07:17
Ja vergeet da maar, liever het frans koningshuis dan da van de hollanders!:evil:

Daar ben ik het hoegenaamd niet mee eens. Laat de Vlamingen eens met Beatrix kennismaken, en de sympathie zal gauw aangewakkerd worden. Daar ben ik zeker van. En dit zeg ik als overtuigd republikein trouwens.

baseballpolitieker
2 mei 2007, 10:33
U bent BUB-ber?Ik zie liever u dood dan mijn vriendin, ben ik nu een moordenaar?

evilbu
2 mei 2007, 10:38
Ik zie liever u dood dan mijn vriendin, ben ik nu een moordenaar?
Driehoekje?:twisted:

baseballpolitieker
2 mei 2007, 10:40
Driehoekje?:twisted:Dat hij maar doet hoor!
PS: IK heb geen vriendin!;-) :lol:

baseballpolitieker
2 mei 2007, 10:43
PS: IK heb geen vriendin!;-) :lol:
Hij moet dus nog niet voor zijn leven vrezen!:lol:

Hertog van Gelre
3 mei 2007, 20:04
Dat hij maar doet hoor!
PS: IK heb geen vriendin!;-) :lol:
Dat maakt het nog erger: ''Ik zie u liever dood dan iemand die niet bestaat''. Leuk hoor!

Maar ik begreep je bedoeling, een driehoekje is trouwens sowieso niet aan mij besteed.

baseballpolitieker
3 mei 2007, 20:31
Dat maakt het nog erger: ''Ik zie u liever dood dan iemand die niet bestaat''. Leuk hoor!

Maar ik begreep je bedoeling, een driehoekje is trouwens sowieso niet aan mij besteed.Ja onze taal zorgt voor problemen hé!;-)
Eigenlijk zou ik hebben moeten zeggen, een vriendin maar dan kan je het verschil niet meer zien tussen een gewone vriendin en een lief...
Lief kon ik natuurlijk ook gebruiken maar dat klinkt zo ordinair...
:lol:
Allé genoeg gezeverd...(ma tklopt wel...;-) )
Tja sarcasme en cynisme, you love it or you hate it...!

Spinoza
3 mei 2007, 20:38
Toen Alex met Maxima kwam aanzetten is ie een heel stuk in mijn achting gestegen. Die geweldige vrouw heeft overduidelijk een positieve invloed op hem. Helaas zitten jullie Belgen opgescheept met een Barbiepop als Mathilde. Die versterkt de houtenklazerigheid van Filip alleen maar.

Duupje
3 mei 2007, 20:46
Toen Alex met Maxima kwam aanzetten is ie een heel stuk in mijn achting gestegen. Die geweldige vrouw heeft overduidelijk een positieve invloed op hem. Helaas zitten jullie Belgen opgescheept met een Barbiepop als Mathilde. Die versterkt de houtenklazerigheid van Filip alleen maar.
Barbiepop ? 8O Amai, jij bent er nog vriendelijk voor. Volgens mij hebben Barbie's meer inhoud. :twisted:

Ik zou op slag voor een koningshuis zijn, moesten ze meer de mentaliteit en manier van omgaan hebben met hun 'onderdanen' als de Nederlanders.

Lof der Zotheid
3 mei 2007, 22:06
Ik heb er een stuk van gezien en- ook al blijf ik de monarchie overbodig vinden en zelfs ondemocratisch- moet ik zeggen : wat hebben wij misdaan zeg? Hij spreekt vloeiend Engels (hij spreekt zelfs Nederlands!), is niet zo houterig als wat.
En hij kan af en toe ook iets zinnigs vertellen.:?

En o, wonder! Zijn vrouw uit Argentinië heeft zich aangepast, en spreekt eveneens de landstaal Nederlands! Ga dat maar zoeken bij de Lorre, de Berre of de Fluppe...

Breda
4 mei 2007, 18:56
gooi Albert enz er uit , en vervang ze door Beatrix (eh Willem Alexander) :-D

lombas
4 mei 2007, 19:01
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/Marcus_Porcius_Cato.jpg/291px-Marcus_Porcius_Cato.jpg

lombas
4 mei 2007, 19:02
gooi Albert enz er uit , en vervang ze door Beatrix (eh Willem Alexander) :-D

Welke aanspraken hebben de Oranjes op Vlaanderen?

Het enige akkoord dat ik me herinner is de Plakkaat van Verlatinghe, en toen ik laatst keek, had de soeverein een ander Frans tintje dan Orange. Een Anjou tintje.

Breda
4 mei 2007, 19:05
Welke aanspraken hebben de Oranjes op Vlaanderen?

Het enige akkoord dat ik me herinner is de Plakkaat van Verlatinghe, en toen ik laatst keek, had de soeverein een ander Frans tintje dan Orange. Een Anjou tintje.
Antwerpen 8-)

Zwartengeel
4 mei 2007, 19:06
En o, wonder! Zijn vrouw uit Argentinië heeft zich aangepast, en spreekt eveneens de landstaal Nederlands! Ga dat maar zoeken bij de Lorre, de Berre of de Fluppe...

Ouie bent u? En ouat doet u? Iek ken u niet!