PDA

View Full Version : Dringende vraag


Isabella
29 april 2007, 21:59
Het heeft weinig met politiek te maken, maar ik hoop dat ik hier in deze rubriek mijn vraag mag stellen.
Het betreft een vraag over mijn werk:

Ik werk als bediende, en heb een contract bepaalde duur van 1 jaar, zonder proefperiode.
Sinds vorige week heb ik geen kinderopvang meer, en na intensief zoeken door mezelf en verscheidene diensten is er niets anders qua opvang uit de bus gekomen. (toch niet voor oktober 2007). Deze periode is voor mij niet overbrugbaar.
Particuliere opvang (die niet aan inkomen gelinkt wordt) is ook niet mogelijk, ik betaal dan 17euro per kind per dag (ik heb twee kinderen), wat op maandbasis veel te hoog oploopt, dit kan ik niet betalen, aangezien dit op 612euro per maand komt.
Zonder opvang kan ik niet gaan werken, en dus zie ik geen andere oplossing dan mijn werk opgeven.
In mijn contract echter staat niets vermeld over enige opzegtermijn die ik moet uitdoen indien ik mijn ontslag geef. En op internet vind ik enkel terug dat een contract bepaalde duur buiten de proefperiode niet opzegbaar is.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu kan doen.
Kan er eventueel iets onderling geregeld worden met de werkgever waardoor het ontslag onmiddellijk ingaat, of kan dit wettelijk niet.
Wat gebeurt er indien ik niet meer ga werken, omdat ik geen opvang heb.
Waarsschijnlijk krijg ik dan een ontslag om dwingende redenen. Welke nadelen hangen hieraan vast?
Zijn er eventueel nog andere opties?

Ik las ook dat bij een bediendencontract de opzeg pas begint te lopen op de eerste van de maand volgende op de opzeggingsdag. Dit zou willen zeggen dat ik ofwel morgen mijn ontslagbrief moet afgeven, ofwel dat mijn termijn pas ingaat op 1juni?

DaBlacky
29 april 2007, 22:12
http://www.vacature.com/art535

DaBlacky
29 april 2007, 22:15
slecht nieuws, dus. Ik vrees dat je beter in je buurt zoekt voor een paar babysitters-studenten/s die wat zakgeld willen bijverdienen.