PDA

View Full Version : Cordon sanitaire en Weyts. Hoe sta je er tegenover?


Het Vlaams Collectief
4 februari 2004, 16:18
Om mijn eerdere opmerkingen en vragen te groeperen..

Johan, hoe sta je als ex-VU'er (die in de jaren zeventig ook werden uitgespuwd) tegen het Cordon Sanitaire? Volg je hierin de partijlijn (pro-CS?)

Hoe sta je er tegenover dat je Collega Weyts uit de fractie en de partij wordt gezet omdat hij zich aansluit bij het Comité van Beysen en Vanhecke?

Johan Sauwens
4 februari 2004, 17:05
De eenzijdige demarche van Weyts was hoogst ongelukkig. Na de uitspraken in de media was samenwerking binnen de partij moeilijk zo niet onmogelijk geworden. De partij komt niet goed uit dit incident, maar de bladzijde is nu omgeslagen. Wat Vlaams Blok betreft: ik pleit ervoor zijn voorstellen op hun merites te beoordelen.

Het Vlaams Collectief
5 februari 2004, 10:56
Wat Vlaams Blok betreft: ik pleit ervoor zijn voorstellen op hun merites te beoordelen.

U beseft toch dat U hiermee tegen de partijlijn ingaat?

Seba
5 februari 2004, 13:51
Wat Vlaams Blok betreft: ik pleit ervoor zijn voorstellen op hun merites te beoordelen.

U beseft toch dat U hiermee tegen de partijlijn ingaat?

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
was dat niet toevallig onze voorzitter Yves Leterme die enkele maanden geleden opriep om ook voorstellen van het VB inhoudelijk te bekijken en ze niet automatisch te verwerpen? Eerst informeren, dan reklameren aub

Het Vlaams Collectief
5 februari 2004, 14:21
Zoals steeds is er tussen woord en daad een heel universum van verschil bij de CD&V, Seba.

Seba
5 februari 2004, 16:47
Zoals steeds is er tussen woord en daad een heel universum van verschil bij de CD&V, Seba.

gelieve dat dan ook te bewijzen ipv hier te verdrinken in uw eigen insinuaties en vooroordelen. Dus: kan u mij een voorbeeld geven waar een voorstel van het VB onmiddellijk verworpen is door de CD&V omwille van het feit dat het van het VB kwam? Neen, zwijg dan maar

Descartes Jr
5 februari 2004, 21:19
Ik ben het totaal oneens met het VB. Het zijn korte-termijn-denkers. Dat is nu net wat we NIET nodig hebben in de politiek.

Maar ik heb niet de lafheid om hen te negeren. Wat het CD&V (en VLD en SPa) precies wél doet. Het VB heeft m.i. tenminste recht van spreken.

Ik ben er overigens van overtuigd dat die extreem-rechtse groep snel door de mand valt zodra zij mogen bewijzen wat ze willen bewijzen.

Doorbreek dus het cordon sanitaire : de uitdeinende VB-olievlek zal zich snel oplossen (zoals een detergent met het afwasvet).

Maar u wil toch wel degelijk dat die olievlek zich oplost, oder ?

Descartes Jr
5 februari 2004, 23:33
Het gaat hier goed met het CD&V.

Reeds kampioen in absenteisme nog vòòr ze verkozen zijn !

Maak dan al eens een afspraak ! :(

Advokaat zeker ?

Johan Sauwens
6 februari 2004, 14:15
Als ik me niet vergist heeft onze fractievoorzitter zich onlangs nog positief uitgelaten over een VB-motie m.b.t. nachtvluchten. De ommekeer van een slaafs cordon-standpunt naar een realo-kritische benadering is iets wat zich stapsgewijs doorzet. Het is natuurlijk wel zo dat we bapaalde programmapunten en stijlelementen van extreem-rechts, zoals nog al te vaak verwoord door het VB, voor ons niet kunnen.

Het Vlaams Collectief
9 februari 2004, 11:05
gelieve dat dan ook te bewijzen ipv hier te verdrinken in uw eigen insinuaties en vooroordelen. Dus: kan u mij een voorbeeld geven waar een voorstel van het VB onmiddellijk verworpen is door de CD&V omwille van het feit dat het van het VB kwam? Neen, zwijg dan maar

Hebt u altijd de gewoonte op uw eigen vragen reeds zelf een antwoord te geven? Zeer vervelend is dat, zeker wanneer het antwoord fout is.

Ik denk maar aan een paar resoluties van het VB in het Brussels Gewest van de afgelopen maanden.

1. Resolutie om de Brusselse kabelmaatschappijen te verplichten de wet na te leven, door de Vlaamse must-carryzenders in hun aanbod op te nemen.
2. Resolutie mbt het voorinschrijvingsrecht van nederlandstalige kinderen in het Vlaams onderwijs in Brussel
3.Motie om onderzoekscommissie op te richten nav de Marly-branden
4. Motie waarin gevraagd wordt om bij de aanwerving van politie-agenten in Brussel de taalwet na te leven
....


Overal heeft de CD&V TEGEN gestemd