PDA

View Full Version : Het eurovisie songfestival is een lachertje geworden


Turkse Nederlander
10 mei 2007, 22:41
Is er nog iemand die iets anders beweert?

evilbu
10 mei 2007, 22:43
Is er nog iemand die iets anders beweert?
Het was Turkije die ging lopen met de eerste prijs, toen Urban Trad tweedes eindigde, nog voor Tatu uit Rusland. Ook al was het toen de beurt aan de Franstaligen, ze waren echt goed!;-) :-D

En nu is Slovenië van alle verkozen landen het meest westelijke. Ik zie een patroon.

O ik herinner me nog die tijden van "Poupee de Cire, Poupee de son" en "Waterloo".....:-(

Hingis
10 mei 2007, 22:46
Het is een lachertje geworden en de show trekt op niets... Schaf maar ale landen dat niet leden zijn van de EU af en misschien heb je een show dat er op iets trekt. Israël, Rusland en Turkije zijn GEEN Europese landen, bijv. gvd.

Turkse Nederlander
10 mei 2007, 22:53
Ze kunnen het beter afschaffen dan dat het in deze vorm doorgaat. Mischien zouden de punten deels door een vakjury en deels door smsjes uitgedeeld moeten worden.

Desiderius
10 mei 2007, 22:55
Het is compleet naar de haaien gegaan toen het live orkest werd vervangen door de klankband...

Hertog van Gelre
10 mei 2007, 23:06
Het is compleet naar de haaien gegaan toen het live orkest werd vervangen door de klankband...
Dit was het laatste goede nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=4efRR9vfJRY

Keats
10 mei 2007, 23:14
wat is dat toch, dat Eurosong festival? competitie ofzo?

Turkse Nederlander
10 mei 2007, 23:16
wat is dat toch, dat Eurosong festival? competitie ofzo?
Het is een lachertje. Dat had ik toch al in mijn eerste bericht geschreven?:-D

lantjes
10 mei 2007, 23:20
Fokkerdefok, als je ziet dat zelfs Turkijë doorgaat ten koste van bv Zwitserland...:drinking: dan heeft het met muzikale kwaliteit niet veel meer te maken. Maar toch, elk jaar met vrienden staat het boeltje aan, kijken de vrouwen voor de muziek en de kleding, de mannen voor de schoon madammen....en is't dikken ambiance in huis !!:-P Onder het motto " een feestje is er nooit eentje teveel !!"

Turkse Nederlander
10 mei 2007, 23:28
Fokkerdefok, als je ziet dat zelfs Turkijë doorgaat ten koste van bv Zwitserland...:drinking: dan heeft het met muzikale kwaliteit niet veel meer te maken. Maar toch, elk jaar met vrienden staat het boeltje aan, kijken de vrouwen voor de muziek en de kleding, de mannen voor de schoon madammen....en is't dikken ambiance in huis !!:-P Onder het motto " een feestje is er nooit eentje teveel !!"
Interessant. Het gaat dus meer om de gezelligheid die de songfestival bij jullie thuis brengt.

Piet Hein
11 mei 2007, 00:03
Euro brolfestival Heb juist gehoord op mijn dab radio dat belgië niet naar de finale gaat niet gezien . Maar kan het mij al voorstellen stelde niet veel voor zeker.

Preuße
11 mei 2007, 00:18
Goed dat ze die vreemdeling die in het engels zong, en zogezegd ons land moest vertegenwoordigen, naar huis stuurden. Die Waalse positieve discriminatie (het moest weer ne zwette zijn :roll:) is daarmee afgestraft. Niet dat het "festival" het beter is van geworden, het is een perverse en aartslelijke bedoening geworden.

b@w
11 mei 2007, 00:41
klinkt wel grappig, een zwarte europeaan :lol:

het is een oostblok-onderonsje geworden, aan die kanten zitten ze een 10 - 15 j. achterop qua trends... smsen,show&glitter,krampachtige kitsch-decadentie... BTDT

laten we het catalogeren onder moderne folklore

Bhairav
11 mei 2007, 04:55
Het zijn allemaal stuk voor stuk kutliedjes voor een dom publiek.
Mensen die daardoor een adrenalinestoot krijgen zijn zielig.

Proletariër
11 mei 2007, 05:38
een lachertje geworden??

ik heb het nooit anders geweten.

Bovenbuur
11 mei 2007, 06:41
Het is een lachertje geworden en de show trekt op niets... Schaf maar ale landen dat niet leden zijn van de EU af en misschien heb je een show dat er op iets trekt. Israël, Rusland en Turkije zijn GEEN Europese landen, bijv. gvd.
Rusland doet al een behoorlijke tijd mee, vroeger was ook Marokko vertegenwoordigd, het songfestival is dan ook geen orgaan van de EU.

Verder heb ik maar vrij weinig van het geheel gezien, dus ik kan de winnaars eigenlijk niet beoordelen. Het is in ieder geval zo dat veel oostblok landen echt een landelijke topartiest sturen en veel westerse landen niet, maar er wordt inderdaad ook wel veel op elkaar gestemd. Of dat aan de muziekstijl ligt of dat de ruziënde landjes op de Balkan echt zo van elkaar houden weet ik niet, zal wel met beiden te maken hebben.

Lord Vader
11 mei 2007, 06:48
Het is een lachertje geworden en de show trekt op niets... Schaf maar ale landen dat niet leden zijn van de EU af en misschien heb je een show dat er op iets trekt. Israël, Rusland en Turkije zijn GEEN Europese landen, bijv. gvd.

Zoals Bovenbuur al zegt, moet je om aan het Eurovisiesongfestival deel te nemen geen lid zijn van de EU, maar wel van de "EBU".

Het festival heeft de naam te danken aan het Eurovision TV Distribution Network, een onderdeel van de European Broadcasting Union (EBU). Aan het songfestival kan ieder actief EBU-lid meedoen, waardoor ook landen buiten Europa die mogelijkheid krijgen. Het gaat hier om Israël, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Libanon, Libië, Syrië en sinds kort Georgië en Armenië.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival

Bhairav
11 mei 2007, 07:51
Wat is dat toch met Belgie om NOOIT met iets goed af te komen?
Ze kwamen ni af met iets "funky". Iets dat al minstens tien jaar uit de mode is.
Wat voor een onnozele debielen beslissen eigelijk da die Belgie moesten vertegenwoordigen? Worden die niet ontslagen?

Djiezes
11 mei 2007, 09:22
Goed dat ze die vreemdeling die in het engels zong, en zogezegd ons land moest vertegenwoordigen, naar huis stuurden. Die Waalse positieve discriminatie (het moest weer ne zwette zijn :roll:) is daarmee afgestraft.

:roll: Middeleeuwse zot


Niet dat het "festival" het beter is van geworden, het is een perverse en aartslelijke bedoening geworden.

Pervers is misschien wat overdreven, maar "aartslelijk" klopt wel...

Djiezes
11 mei 2007, 09:23
Wat is dat toch met Belgie om NOOIT met iets goed af te komen?

Toch simpel? Geen enkele zichzelf respecterende artiest wil aan dat songfestival deelnemen, en terecht...

Antoon
11 mei 2007, 09:56
Vroeger was het een songfestival tussen een aantal West-Europese landen, met als uitzondering Israel dat ook mee mocht doen.

Vandaag zijn veel van de "oorspronkelijke" landen van het festival in de eerste halve finale buiten gezwierd (België, Zwitserland, Nederland, Israel, Denemarken,..) en gaan bijna enkel nog Oost-Europese landen en Turkije naar de finale:

Wit-Rusland
Macedonië
Slovenië
Hongarije
Letland
Georgië
Servië
Bulgarije
Moldavië
Turkije


Ik denk dat geen van deze landen oorspronkeljk deelnamen, toch?

Of ik dat goed of slecht vind is hier niet terzake, maar het is wel een ander festival.

Antoon
11 mei 2007, 09:59
(het moest weer ne zwette zijn :roll:)


Wist je dat alle mensen afstammen van de Afrikanen?

Dat moet pijn doen hé? Je voorouders waren negers. :wink: bron (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_456197.html?wt.bron=RSS).

Preuße
11 mei 2007, 11:17
Wist je dat alle mensen afstammen van de Afrikanen?

Dat moet pijn doen hé? Je voorouders waren negers. :wink: bron (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_456197.html?wt.bron=RSS).

Zeg Antoon, heb jij nu ook al last van jungle fever?

Misschien kan U zichzelf hier wat bijleren;

http://en.wikipedia.org/wiki/Channon_Christian_and_Christopher_Newsom_Murder

Een uitreksel van wat de door U zo geprezen Zwarten (met een hoofdletter, is het zo goed?) twee blanke twintigers aandeden;

When the perpetrators were finished with Christopher, they allegedly turned their attention to Channon. She was beaten, gang raped and at times urinated upon. When her killers finally had their fill of her, they cut off one of her breasts while she was still alive, poured bleach down her throat, in an attempt to cover up evidence. As with Christopher, they set her body on fire; however, for unknown reasons, they did not dump her body but instead placed it in a trashcan inside the apartment.:evil:

Antoon
11 mei 2007, 11:24
Zeg Antoon, heb jij nu ook al last van jungle fever?

Misschien kan U zichzelf hier wat bijleren;

http://en.wikipedia.org/wiki/Channon_Christian_and_Christopher_Newsom_Murder

Een uitreksel van wat de door U zo geprezen Zwarten (met een hoofdletter, is het zo goed?) twee blanke twintigers aandeden;

:evil:.

.

Ja, en? Moordenaars vind je overal. Bij blanken, zwarten, gelen, en mengelingen.

Maar gezien jouw blanke suprematie-theorieën vroeg ik mij gewoon af wat het jou deed van te weten dat jouw voorouders negers waren. Pijn? of iets ander?

En?

Djiezes
11 mei 2007, 11:39
Zeg Antoon, heb jij nu ook al last van jungle fever?

Misschien kan U zichzelf hier wat bijleren;

http://en.wikipedia.org/wiki/Channon_Christian_and_Christopher_Newsom_Murder

Een uitreksel van wat de door U zo geprezen Zwarten (met een hoofdletter, is het zo goed?) twee blanke twintigers aandeden;

:evil:

Dadelijk ga je nog zeggen dat bv. Marc Dutroux en Hans Van Temsche ook zwart zijn...

C uit W
11 mei 2007, 11:43
OT: Eurosong heeft nooit echt veel kwaliteit gehaald, soms zit er eens iets goeds tussen, vaak ook niet.

lantjes
11 mei 2007, 12:13
Interessant. Het gaat dus meer om de gezelligheid die de songfestival bij jullie thuis brengt.

Voor een groot deel, maar aangezien ik naar, van klassiek, over pop, gothic en zelfs Doommetal luister en ga kijken is ook dit songfestival er niet teveel aan, hoe bedenkelijk de liedjes en artiesten soms ook mogen zijn.;-)

Preuße
11 mei 2007, 12:34
Dadelijk ga je nog zeggen dat bv. Marc Dutroux en Hans Van Temsche ook zwart zijn...

Ja, want volgens Antonov waren hun voorouders immers zwart ;-)

Preuße
11 mei 2007, 12:37
.

.

Ja, en? Moordenaars vind je overal. Bij blanken, zwarten, gelen, en mengelingen.

Maar gezien jouw blanke suprematie-theorieën vroeg ik mij gewoon af wat het jou deed van te weten dat jouw voorouders negers waren. Pijn? of iets ander?

En?

:lol:

Als U écht denkt, dat in deze fase van de menselijke ontwikkeling, de mens er toen uitzag zoals huidige negers in het huidige gebied wat we vandaag Afrika noemen, dan vrees ik dat U evenveel zin voor wetenschap inhoud heeft als een schroevendraaier.

Het is wel grappig natuurlijk, dat U mij (in goede, linkse techniek) wil beschuldigen van suprematie alleen maar omdat ik wees op de positieve discriminatie die zo veelvuldig voorkomt in Wallonië.

Piet Hein
11 mei 2007, 12:41
Vroeger was het een songfestival tussen een aantal West-Europese landen, met als uitzondering Israel dat ook mee mocht doen.

Vandaag zijn veel van de "oorspronkelijke" landen van het festival in de eerste halve finale buiten gezwierd (België, Zwitserland, Nederland, Israel, Denemarken,..) en gaan bijna enkel nog Oost-Europese landen en Turkije naar de finale:

Wit-Rusland
Macedonië
Slovenië
Hongarije
Letland
Georgië
Servië
Bulgarije
Moldavië
Turkije


Ik denk dat geen van deze landen oorspronkeljk deelnamen, toch?

Of ik dat goed of slecht vind is hier niet terzake, maar het is wel een ander festival. Back in the ussr???

liberalist_NL
11 mei 2007, 14:32
Is er nog iemand die iets anders beweert?
Tja, hier ben ik eerder ook al een thread over begonnen. Het enige wat we kunnen doen is men weer verplichten in eigen taal te zingen. Ook zou je, zoals ik heel nodig vind, de stemarrangementen moeten veranderen. Gewoon stemmen tellen in plaats van 1 tot en met twaalf puntjes weggeven. Ook zou je bijvoorbeeld stemverhoudingen kunnen doen; bijvoorbeeld, Nederland geeft België 32%, België krijgt 32 punten.

lantjes
11 mei 2007, 15:01
:lol:

Als U écht denkt, dat in deze fase van de menselijke ontwikkeling, de mens er toen uitzag zoals huidige negers in het huidige gebied wat we vandaag Afrika noemen, dan vrees ik dat U evenveel zin voor wetenschap inhoud heeft als een schroevendraaier.

Het is wel grappig natuurlijk, dat U mij (in goede, linkse techniek) wil beschuldigen van suprematie alleen maar omdat ik wees op de positieve discriminatie die zo veelvuldig voorkomt in Wallonië.

Ter info http://home.hccnet.nl/g.vd.ven/lucy.htm
over onze gezamelijke over over......overgrootmoeder :-P

Jozef Ostyn
11 mei 2007, 15:11
Die zaak is toch gewoon belachelijk. Enig nut hiervan is dat het André Vermeulen een excuus geeft om elk jaar wat te reizen (het weze hem gegund, gelet op het feit dat hij daar commentaar op moet geven zonder in lachen uit te barsten).

Bovenbuur
11 mei 2007, 15:27
Tja, hier ben ik eerder ook al een thread over begonnen. Het enige wat we kunnen doen is men weer verplichten in eigen taal te zingen. Ook zou je, zoals ik heel nodig vind, de stemarrangementen moeten veranderen. Gewoon stemmen tellen in plaats van 1 tot en met twaalf puntjes weggeven. Ook zou je bijvoorbeeld stemverhoudingen kunnen doen; bijvoorbeeld, Nederland geeft België 32%, België krijgt 32 punten.
Moet je dan ook nog rekening houden met het aantal inwoners of stemmers per land?

Het stemsysteem is inderdaad raar. Eentelevoter stemt namelijk maar op één liedje (toch?). Als twee goede liedjes veel op elkaar lijken zijn ze bij voorbaat al de helft van hun stemmen kwijt. Lordi viel vorig jaar erg op, plus dat het echt zo'n lied was waarbij je denkt: "hip, toch maar stemmen". Dit jaar waren er veel meer rockliedjes, en dat vindt ik een positieve ontwikkeling, maar het betekent wel dat ze minder kans maken. Als je toevallig in een minder druk bevist gebied van de publieksvijver zit maak je meer kans. Ben dan ook benieuwd hoe die vijver er morgen uitziet...

liberalist_NL
11 mei 2007, 15:44
Moet je dan ook nog rekening houden met het aantal inwoners of stemmers per land?

Het stemsysteem is inderdaad raar. Eentelevoter stemt namelijk maar op één liedje (toch?). Als twee goede liedjes veel op elkaar lijken zijn ze bij voorbaat al de helft van hun stemmen kwijt. Lordi viel vorig jaar erg op, plus dat het echt zo'n lied was waarbij je denkt: "hip, toch maar stemmen". Dit jaar waren er veel meer rockliedjes, en dat vindt ik een positieve ontwikkeling, maar het betekent wel dat ze minder kans maken. Als je toevallig in een minder druk bevist gebied van de publieksvijver zit maak je meer kans. Ben dan ook benieuwd hoe die vijver er morgen uitziet...
Ik vind het liedje (van de finale) van Duitsland erg leuk, maar die van Bosnië/Herzegovina veruit het mooiste. Alleen ik weet dat dat land toch wel voldoende stemmen haalt dus gaat mijn stem naar Duitsland.

skaldis
11 mei 2007, 16:31
Ik hoop maar dat ze nu dat kutnummer weer niet elke dag op de radio gaan spelen. Op werk word ik gemarteld door Donna. Ze hebben het Belgische strontdisconummer vandaag slechts 1 keer gespeeld dus ik heb hoop. De meeste nummers spelen ze drie tot vijf keer (op 8 uur tijd). Soms wordt het me zwart voor de ogen en krijg ik aanvallen van agressie.

liberalist_NL
11 mei 2007, 16:34
Vroeger was het een songfestival tussen een aantal West-Europese landen, met als uitzondering Israel dat ook mee mocht doen.

Vandaag zijn veel van de "oorspronkelijke" landen van het festival in de eerste halve finale buiten gezwierd (België, Zwitserland, Nederland, Israel, Denemarken,..) en gaan bijna enkel nog Oost-Europese landen en Turkije naar de finale:

Wit-Rusland
Macedonië
Slovenië
Hongarije
Letland
Georgië
Servië
Bulgarije
Moldavië
Turkije


Ik denk dat geen van deze landen oorspronkeljk deelnamen, toch?

Of ik dat goed of slecht vind is hier niet terzake, maar het is wel een ander festival.
Nog een argument pro-Groot Nederland, we mogen onvoorwaardelijk aan de finales deelnemen.;-)

circe
11 mei 2007, 16:40
Ik vond Israel het leukste liedje want de rest heb ik niet gehoord :lol:

Uh-Huh
11 mei 2007, 22:15
Ik vond Israel het leukste liedje want de rest heb ik niet gehoord :lol:
"Hie'z gonne: poesh tha buttoen, poesh tha buttoen, poesh tha buttoen!" :lol:

Turkse Nederlander
12 mei 2007, 18:16
Ik vind het liedje (van de finale) van Duitsland erg leuk, maar die van Bosnië/Herzegovina veruit het mooiste. Alleen ik weet dat dat land toch wel voldoende stemmen haalt dus gaat mijn stem naar Duitsland.
Kijk nu zien we dat een inwoner van West Europa op de vriendjespolitiek in Oost Europa reageert en zijn stem maar geeft aan een Westeuropees land. Zal dit een trend worden?

liberalist_NL
12 mei 2007, 18:20
Kijk nu zien we dat een inwoner van West Europa op de vriendjespolitiek in Oost Europa reageert en zijn stem maar geeft aan een Westeuropees land. Zal dit een trend worden?
Ik denk dat voor het uit de hand loopt men wel hervormingen door zal voeren. Ik ben zelf voor een soort pool-systeem (zoals bij voetbal) waar steeds 2 landen uit een regio van pak en beet 10 landen doormogen. Dan heb je uit elke regio de beste en bij de finale beslist heel Europa wie wint. Dat lijkt mij eerlijker omdat in dit geval landen met veel buurlanden in het voordeel zijn.

Turkse Nederlander
12 mei 2007, 18:46
Ik denk dat voor het uit de hand loopt men wel hervormingen door zal voeren. Ik ben zelf voor een soort pool-systeem (zoals bij voetbal) waar steeds 2 landen uit een regio van pak en beet 10 landen doormogen. Dan heb je uit elke regio de beste en bij de finale beslist heel Europa wie wint. Dat lijkt mij eerlijker omdat in dit geval landen met veel buurlanden in het voordeel zijn.

Goed idee! Stuur ze een mailtje!

liberalist_NL
12 mei 2007, 19:14
Goed idee! Stuur ze een mailtje!
Ik denk dat ze achterlijk zijn als ze zoiets nog niet overwogen hebben.;-)

Jaani_Dushman
12 mei 2007, 19:46
Is er nog iemand die iets anders beweert?...en het ergst van al, is die troela van een Anja Daems, die daar als een hysterisch wicht constant "BELGIË!!! BELGIË!!!" staat te schreeuwen. :?

Vorenus
12 mei 2007, 19:50
Volgend jaar moeten we den Eddy sturen met Marina als ochtergronddanseres en dit samen met Dynamite als orkest.

Jaani_Dushman
12 mei 2007, 20:00
Volgend jaar moeten we den Eddy sturen met Marina als ochtergronddanseres en dit samen met Dynamite als orkest.Misschien is de wereld nu wél al klaar voor Pas De Deux. :-P

Derk de Tweede
12 mei 2007, 20:17
Het was Turkije die ging lopen met de eerste prijs, toen Urban Trad tweedes eindigde, nog voor Tatu uit Rusland. Ook al was het toen de beurt aan de Franstaligen, ze waren echt goed!;-) :-D

En nu is Slovenië van alle verkozen landen het meest westelijke. Ik zie een patroon.

O ik herinner me nog die tijden van "Poupee de Cire, Poupee de son" en "Waterloo".....:-(

France Gall, daar hebben vele tienerjongens met een foto in de Muziek Expres en een zaklantaarn onder de dekens de nodige avonturen mee beleefd.

evilbu
12 mei 2007, 21:49
France Gall, daar hebben vele tienerjongens met een foto in de Muziek Expres en een zaklantaarn onder de dekens de nodige avonturen mee beleefd.
Dat nu niet.:-o ;-) Maar kom , waar is de tijd dat je gewoon opkwam en...tja, je zong! Geen dingen die in brand vlogen, geen rokken die afgerukt werden, geen dertig dansers, geen monsters, niks van dat! Gewoon een meisje dat zong! :-(
http://eurofans.free.fr/v4/images/histoire/lu65.jpg

Zwartengeel
12 mei 2007, 22:11
Mooi intermezzo van Apocalyptica tijdens de pauze in elk geval! :thumbsup:

Breda
12 mei 2007, 23:52
Nederland moet ALi B & Yes R volgend jaar sturen , alle Oma's in de zaal , handen in de lucht :lol: ;-)

liberalist_NL
12 mei 2007, 23:58
Nederland moet ALi B & Yes R volgend jaar sturen , alle Oma's in de zaal , handen in de lucht :lol: ;-)
Nee, we sturen André Pronk en daarmee is het uit!!!:twisted:

PollyCorrect
12 mei 2007, 23:58
Dit was het laatste goede nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=4efRR9vfJRY

:lol: !! I love it! Vooral door Neerlands Hoop!

PollyCorrect
13 mei 2007, 00:00
Ietsje actueler : http://www.youtube.com/watch?v=f_h_rLKTLvs

Breda
13 mei 2007, 00:00
Nee, we sturen André Pronk en daarmee is het uit!!!:twisted:
nee Ali B ...of ik stem niet meer mee .......als Belg ;-) ik wou Nederland gaan spammen kwa stemmen , maar die eikels hebben Nederland er uit gegooid

Scarabaeida
13 mei 2007, 04:00
Ter info http://home.hccnet.nl/g.vd.ven/lucy.htm
over onze gezamelijke over over......overgrootmoeder :-P

Da's wel racistisch hè, zeggen dat de huidige neger op een aap lijkt. :lol: Stoute Antoon! :magniet:

liberalist_NL
13 mei 2007, 08:36
nee Ali B ...of ik stem niet meer mee .......als Belg ;-) ik wou Nederland gaan spammen kwa stemmen , maar die eikels hebben Nederland er uit gegooid
Hoe ben je van plan Edsilia te wreken?:-P

Bovenbuur
13 mei 2007, 12:06
nee Ali B ...of ik stem niet meer mee .......als Belg ;-) ik wou Nederland gaan spammen kwa stemmen , maar die eikels hebben Nederland er uit gegooid
Nee, Gradje Kivits (www.gradje.com), puur als protest...

liberalist_NL
13 mei 2007, 12:08
Whaa! Karnevalsaso's!:lol:

Bovenbuur
13 mei 2007, 12:08
Dat nu niet.:-o ;-) Maar kom , waar is de tijd dat je gewoon opkwam en...tja, je zong! Geen dingen die in brand vlogen, geen rokken die afgerukt werden, geen dertig dansers, geen monsters, niks van dat! Gewoon een meisje dat zong! :-(
http://eurofans.free.fr/v4/images/histoire/lu65.jpg

Volgens mij doel jij met die dertig dansers op Zwitserland. Dat waren paspoppen, er mogen maar zes mensen op het podium staan...

liberalist_NL
13 mei 2007, 12:08
Dan heb ik liever de pure asoHollanders zoals André Pronk.:lol:

Wat ben je laailek van dichbaai!:lol:

Derk de Tweede
13 mei 2007, 12:35
Dan heb ik liever de pure asoHollanders zoals André Pronk.:lol:

Wat ben je laailek van dichbaai!:lol:

Als we Bonnie St. Claire nou eens sturen met een flesje Russische wodka ipv een microfoon.
En er voor zorgen dat de op het podium een delerium krijgt.
Dan winnen we vast met die uitstekende show!

Bovenbuur
13 mei 2007, 12:43
Als we Bonnie St. Claire nou eens sturen met een flesje Russische wodka ipv een microfoon.
En er voor zorgen dat de op het podium een delerium krijgt.
Dan winnen we vast met die uitstekende show!
En het is iets met Rusland...

Wikipedia vertelt me trouwens dat Nederland met plaats 21 en 38 punten België met plaats 26 en 14 punten verslagen heeft... Laatste was Tsjechië met een hele punt. Van wie die punt kwam vertelt wikipedia me niet.

Derk de Tweede
13 mei 2007, 13:34
En het is iets met Rusland...

Wikipedia vertelt me trouwens dat Nederland met plaats 21 en 38 punten België met plaats 26 en 14 punten verslagen heeft... Laatste was Tsjechië met een hele punt. Van wie die punt kwam vertelt wikipedia me niet.
Van Andorra?

Bovenbuur
13 mei 2007, 13:40
Van Andorra?
Over Andorra gesproken, deze favorieten werden twaalfde, en Portugal elfde, die hadden last van een heel erg gelijkend liedje van Noorwegen, achttiende. De vampiers uit Zwitserland (een nummer wat ik zelf niet echt bij het thema vond passen, al was het geen slecht nummer) werden twintigste. Moldavië was zowel in de halve als in de hele finale tiende, nipt genoeg om de gemaakte onkosten terug te krijgen van de omroep.

Everytime
13 mei 2007, 17:15
Het was Turkije die ging lopen met de eerste prijs, toen Urban Trad tweedes eindigde, nog voor Tatu uit Rusland. Ook al was het toen de beurt aan de Franstaligen, ze waren echt goed!;-) :-D

En nu is Slovenië van alle verkozen landen het meest westelijke. Ik zie een patroon.

O ik herinner me nog die tijden van "Poupee de Cire, Poupee de son" en "Waterloo".....:-(

Urban Trad was uitstekend. Het idee in een onbestaande taal te zingen heeft duidelijk een effect voor hun uitstekende resultaat, zonder de zeer mooie melodie te vergeten :

http://www.youtube.com/watch?v=RRQlsvWMWBo

Everytime
13 mei 2007, 17:25
Volgend jaar moeten we den Eddy sturen met Marina als ochtergronddanseres en dit samen met Dynamite als orkest.

Zeker geen finale voor België volgend jaar, in andere woorden.

liberalist_NL
13 mei 2007, 18:45
Stuur Belle Perez en laat haar ''Que Viva la Vida II'' zingen. Dan krijgen jullie gegarandeerd onze steun!;-)

Everytime
13 mei 2007, 18:51
Stuur Belle Perez en laat haar ''Que Viva la Vida II'' zingen. Dan krijgen jullie gegarandeerd onze steun!;-)

Een Spaanse liedje om België te vertegenwoordigen? Voor mij, best ok, maar ik zie al de reacties komen : "Men spreekt geen Spaans in België", enz.......

liberalist_NL
13 mei 2007, 18:53
Een Spaanse liedje om België te vertegenwoordigen? Voor mij, best ok, maar ik zie al de reacties komen : "Men spreekt geen Spaans in België", enz.......
Noch Engels. Bovendien kan je van Spanje, Andorra en andere landen misschien punten verwachten. En Belle is natuurlijk een schatje.;-)

Bovenbuur
14 mei 2007, 11:23
Hier vertelt men wel waar de punt voor Tsjechië vandaan kwam, (http://www.eurovision.tv/addons/scoreboards/2007/semifinal.html) Estland. Nederland kreeg 10 punten van België, België maar 2 van Nederland. Verder kreeg Nederland een verassende 8 punten van Malta en had België met 12 punten een gevoelige snaar geraakt in Georgië, waarmee het totaal van 14 punten werd bereikt..

Zwartengeel
14 mei 2007, 11:35
Een Spaanse liedje om België te vertegenwoordigen? Voor mij, best ok, maar ik zie al de reacties komen : "Men spreekt geen Spaans in België", enz.......

Net zomin als men in Letland Italiaans spreekt.

liberalist_NL
14 mei 2007, 15:41
Hier vertelt men wel waar de punt voor Tsjechië vandaan kwam, (http://www.eurovision.tv/addons/scoreboards/2007/semifinal.html) Estland. Nederland kreeg 10 punten van België, België maar 2 van Nederland. Verder kreeg Nederland een verassende 8 punten van Malta en had België met 12 punten een gevoelige snaar geraakt in Georgië, waarmee het totaal van 14 punten werd bereikt..
In Georgië houden ze blijkbaar van vals zingen, want hun eigen mevrouwtje deed dat ook nogal.:-)

Derk de Tweede
14 mei 2007, 16:10
In Georgië houden ze blijkbaar van vals zingen, want hun eigen mevrouwtje deed dat ook nogal.:-)

Georgie heeft toch een Nederlandse presidentvrouwe?

liberalist_NL
14 mei 2007, 16:14
Georgie heeft toch een Nederlandse presidentvrouwe?
Ja, maar ik had het over hun inzending.;-)