PDA

View Full Version : De regels van dit subforum?


van Maerlant
17 mei 2007, 22:42
Er was gezegd dat er steeds iemand van een andere strekking aan bod moest komen. Dit doet echter niets aan het feit dat mensen nog steeds vriendjes kunnen kiezen. Na slechts 3 (!) mensen herkennen we al een stramien:
Lombas -> Praetorian -> Kim

En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:

Jaani_Dushman
17 mei 2007, 22:53
Er was gezegd dat er steeds iemand van een andere strekking aan bod moest komen. Dit doet echter niets aan het feit dat mensen nog steeds vriendjes kunnen kiezen. Na slechts 3 (!) mensen herkennen we al een stramien:
Lombas -> Praetorian -> Kim

En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:Dan moet ge u maar populair maken bij die mensen. Pakt Kim eens mee voor een etentje, of ga samen naar de opera. :-P

van Maerlant
17 mei 2007, 22:54
Dan moet ge u maar populair maken bij die mensen. Pakt Kim eens mee voor een etentje, of ga samen naar de opera. :-P

Heeft er niks mee te maken, Jaani. Ik stel gewoon de eerlijkheid van dit subforum in vraag. En terecht.

Duvelke
17 mei 2007, 22:59
Tja, welk systeem stelt u dan voor om te beslissen wie de volgende persoon is?

Jaani_Dushman
17 mei 2007, 23:06
Jaani. Ik stel gewoon de eerlijkheid van dit subforum in vraag.Wat is "eerlijk" en wat is "niet eerlijk" in dit geval?

van Maerlant
17 mei 2007, 23:07
Tja, welk systeem stelt u dan voor om te beslissen wie de volgende persoon is?

Loting.

van Maerlant
17 mei 2007, 23:07
Wat is "eerlijk" en wat is "niet eerlijk" in dit geval?

Wanneer vrienden de bal onderling doorspelen, en niemand anders toelaten in het spelletje, is dat 'niet eerlijk' in dit geval.

Jaani_Dushman
17 mei 2007, 23:14
Wanneer vrienden de bal onderling doorspelen, en niemand anders toelaten in het spelletje, is dat 'niet eerlijk' in dit geval.Wel als dat de regels zijn.

De regels zijn duidelijk:
-de forummer/forumster van de week kiest zijn opvolg(st)er.
-die laatste moet uit een andere politieke stroming komen dan zijn voorganger.

Wat hier eerlijk/oneerlijk aan is, is me onduidelijk. Het is gewoon subjectief. Is daar iets mis mee?

EN in plaats van hier te klagen over de regels, zou je beter een serenade gaan zingen onder Kim haar venster. Dan maak je meer kans om forummer van de week te worden.

van Maerlant
17 mei 2007, 23:15
Wel als dat de regels zijn.

De regels zijn duidelijk:
-de forummer/forumster van de week kiest zijn opvolg(st)er.
-die laatste moet uit een andere politieke stroming komen dan zijn voorganger.

Wat hier eerlijk/oneerlijk aan is, is me onduidelijk. Het is gewoon subjectief. Is daar iets mis mee?

Ja, daar is iets mis mee.


EN in plaats van hier te klagen over de regels, zou je beter een serenade gaan zingen onder Kim haar venster. Dan maak je meer kans om forummer van de week te worden.

Waarom zou ik in godsnaam forummer van de week willen zijn?

Jaani_Dushman
17 mei 2007, 23:19
Ja, daar is iets mis mee.Wat is er dan mis mee?

EN over welke gesloten vriendenkring heb je het feitelijk? Ik denk dat Praetorian nooit zijn voorganger of opvolgster heeft ontmoet (alhoewel ik z'n privéleven natuurlijk niet ken). Hoe kan je dan binnen hetzelfde kringetje blijven?

van Maerlant
17 mei 2007, 23:21
Wat is er dan mis mee?

Er is niks mis met nepotisme? Ok, als u dat zegt, zal het wel zo zijn.

EN over welke gesloten vriendenkring heb je het feitelijk? Ik denk dat Praetorian nooit zijn voorganger of opvolgster heeft ontmoet (alhoewel ik z'n privéleven natuurlijk niet ken). Hoe kan je dan binnen hetzelfde kringetje blijven?

Praetorian, Kim en lombas zijn vrienden, voor zover ik weet.

Jaani_Dushman
17 mei 2007, 23:29
Praetorian, Kim en lombas zijn vrienden, voor zover ik weet.Kim en lombas wel. Praetorian kent die andere twee -volgens mij- enkel van op het forum, en erbuiten niet.

van Maerlant
17 mei 2007, 23:32
Kim en lombas wel. Praetorian kent die andere twee -volgens mij- enkel van op het forum, en erbuiten niet.

Jij zal de volgende wel zijn hoor, Jaani. Geen paniek :lol:

Jaani_Dushman
17 mei 2007, 23:34
Jij zal de volgende wel zijn hoor, Jaani. Geen paniek :lol:En dat verontrust u uiteraard. Want een Vlaams-nationalist kan zijn medestander niet benoemen.

;-)

lombas
18 mei 2007, 07:07
Ik heb Praetorian juist gekozen om eender welke band op voorhand al te ontwijken én een andere ideologie aan bod te laten komen.

Ga je me nu iets verwijten of zo? Ik meende juist goed te doen.

Ik heb Praetorian nog nooit gezien.

lombas
18 mei 2007, 07:12
Jij zal de volgende wel zijn hoor, Jaani. Geen paniek :lol:

Wij hebben Jaani drie keer gezien - ja, er is echt een heel netwerk in P.be.

Ik ben eigenlijk "beter" van je gewend hoor, wat dat ook mag betekenen.

Kim
18 mei 2007, 07:24
Praetorian, Kim en lombas zijn vrienden, voor zover ik weet.

Ik heb Praetorian nog nooit ontmoet buiten dit forum.

largo_w
18 mei 2007, 09:37
Er was gezegd dat er steeds iemand van een andere strekking aan bod moest komen. Dit doet echter niets aan het feit dat mensen nog steeds vriendjes kunnen kiezen. Na slechts 3 (!) mensen herkennen we al een stramien:
Lombas -> Praetorian -> Kim

En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:

zagevent!

van Maerlant
18 mei 2007, 10:03
Nja, zeg maar wat jullie willen, de situatie verandert er niet om.

En, beter van me gewoon, lombas? Ga jij in alle oprechtheid zeggen dat jij en Praetorian gaan vrienden zijn? (op dit forum of waar dan ook)

van Maerlant
18 mei 2007, 10:03
En dat verontrust u uiteraard. Want een Vlaams-nationalist kan zijn medestander niet benoemen.

;-)

Nogmaals, waarom zou ik benoemd willen worden? :? De mensen kennen mijn overtuigingen, en als ze iets extra willen weten mogen ze PB'en.

lombas
18 mei 2007, 10:14
Nja, zeg maar wat jullie willen, de situatie verandert er niet om.

En, beter van me gewoon, lombas? Ga jij in alle oprechtheid zeggen dat jij en Praetorian gaan vrienden zijn? (op dit forum of waar dan ook)

Ik zeg in alle oprechtheid dat Praetorian en ik geen vrienden zijn in het dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse leven.

Firestone
18 mei 2007, 10:23
Ik zeg in alle oprechtheid dat Praetorian en ik geen vrienden zijn in het dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse leven.:-)

Leuk voorbeeld van een niet te falsifiëren uitspraak: "lombas en Praetorian zijn vrienden in het dagelijkse leven".

La Chunga
18 mei 2007, 11:51
En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:

Volgens mij lijd je aan een lichte vorm van achtervolgingswaanzin. En zeg nu niet dat ik je paranoïde heb genoemd!

van Maerlant
18 mei 2007, 11:55
Ik zeg in alle oprechtheid dat Praetorian en ik geen vrienden zijn in het dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse leven.

Daarmee antwoord u niet op mijn vraag. Ik kan daar echter wél mijn conclusies uit trekken.

largo_w
18 mei 2007, 12:04
Daarmee antwoord u niet op mijn vraag. Ik kan daar echter wél mijn conclusies uit trekken.

zagevent!

lombas
18 mei 2007, 12:17
Daarmee antwoord u niet op mijn vraag. Ik kan daar echter wél mijn conclusies uit trekken.

Wat wil je dan horen? Sorry hoor, maar naar mijn bescheiden mening begin je hier redelijk kinderachtig te doen.

Wat wil je bereiken? Met geweeklaag medelijden opwekken en jezelf op te laten merken?

Ik zei al zeer duidelijk: als dit ding een populariteitsgedoe wordt of enig iets in die richting, hoeft het voor mij niet.

van Maerlant
18 mei 2007, 12:22
Wat wil je dan horen? Sorry hoor, maar naar mijn bescheiden mening begin je hier redelijk kinderachtig te doen.

Dat is dan jouw mening. Ik vind het kinderachtig van jullie dat jullie dit maken van Pluche's goeie idee.

Wat wil je bereiken? Met geweeklaag medelijden opwekken en jezelf op te laten merken?

Ja, dat is de bedoeling :roll:

Ik zei al zeer duidelijk: als dit ding een populariteitsgedoe wordt of enig iets in die richting, hoeft het voor mij niet.

Naast de kwestie. Het gaat hier om nepotisme, niet om iets anders.


Maar ik heb gezegd wat ik zeggen wou. Doe maar wat jullie willen; nomineer vriendjes, en stel ze vragen die je evengoed in persoon of op MSN zou kunnen stellen.

lombas
18 mei 2007, 12:40
Ik wil geen ruzie maken met je, maar ik zou graag zeggen dat je toon me absoluut niet aan staat.

Ik heb geen (geen, je bent oud genoeg om te lezen) persoonlijke band met Praetorian. Ik heb hem nog nooit gezien en de enige keer dat ik hem op msn heb gesproken was in verband met een vraag rond zijn licentiaatsverhandeling. Op dit forum heb ik al meerdere aanvaringen met hem gehad, wat met jou niet het geval is.

Als er iets "vriendjespolitiek" zou zijn, dan is dat Percalion, Desiderius of La Chunga (&c) te nomineren, en dan nog.

Ik hoef me niet te verantwoorden, en ik hoef jouw kinderachting gebazel niet.

van Maerlant
18 mei 2007, 12:43
Ik wil geen ruzie maken met je, maar ik zou graag zeggen dat je toon me absoluut niet aan staat.

Ik zeg wat ik zie, en daarvoor verantwoord ik me niet.

Ik heb absoluut geen (geen, je bent oud genoeg om te lezen) persoonlijke band met Praetorian. Ik heb hem nog nooit gezien en de enige keer dat ik hem op msn heb gesproken was in verband met een vraag rond zijn licentiaatsverhandeling. Nja, ik moet je maar op je woord geloven zeker? :roll:

Op dit forum heb ik al meerdere aanvaringen met hem gehad, wat met jou niet het geval is.So? Ik heb ook al aanvaringen gehad met vrienden. Dat bewijst niets.

Ik hoef me niet te verantwoorden,Ik vraag geen verantwoording.

en ik hoef jouw kinderachting gebazel niet.Lees het dan niet. Sluit dit tabblad, en ga vraagjes stellen aan Kim. Veel plezier.

Vorenus
18 mei 2007, 12:45
Op 3 kandidaten is het nog te vroeg om te beoordelen indien er sprake is van vriendjespolitiek. Indien er na 5 kandidaten nog altijd geen Vlaams-Nationalist of iemand van een rechtse strekking aan de beurt is geweest dan pas kunnen we zeggen dat er vriendjespolitiek is.

van Maerlant
18 mei 2007, 12:46
Op 3 kandidaten is het nog te vroeg om te beoordelen indien er sprake is van vriendjespolitiek. Indien er na 5 kandidaten nog altijd geen Vlaams-Nationalist of iemand van een rechtse strekking aan de beurt is geweest dan pas kunnen we zeggen dat er vriendjespolitiek is.

Oh, over de diversiteit in strekkingen zijn er geen klachten. Een communist, een libertariër en een belgicist, diverser wordt het niet.

Edit: Pluche, u kan dit draadje nu wel sluiten. Alles is gezegd.

Kim
18 mei 2007, 13:11
Op 3 kandidaten is het nog te vroeg om te beoordelen indien er sprake is van vriendjespolitiek. Indien er na 5 kandidaten nog altijd geen Vlaams-Nationalist of iemand van een rechtse strekking aan de beurt is geweest dan pas kunnen we zeggen dat er vriendjespolitiek is.

Ik ben er toch? :-D

Kim
18 mei 2007, 13:14
Van maerlant, met alle respect, maar je bent de zaken fel aan het overdrijven.

De opzet van dit forum is om telkens iemand met een andere ideologie aan te duiden. lombas en Praetorian verschillen duidelijk in hun visie, net zoals Praetorian en ik.

De bedoeling is dus dat ik ook iemand ga aanduiden met een andere visie. Iemand die uitgesproken links of extreem-rechts is (gezien ik zelf gematigd rechts ben) en die Vlaams-nationalist is (gezien ikzelf Belgicist ben).

Ik snap niet hoe je daar een lijn van "vriendjespolitiek" in kunt zien.

Percalion
18 mei 2007, 13:55
Er was gezegd dat er steeds iemand van een andere strekking aan bod moest komen. Dit doet echter niets aan het feit dat mensen nog steeds vriendjes kunnen kiezen. Na slechts 3 (!) mensen herkennen we al een stramien:
Lombas -> Praetorian -> Kim

En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:

Wat is het stramien, als ik vragen mag?

Oh my god, het begint telkens met een andere letter uit het alfabet, dus percalion zal de eerstvolgende 23 keer niet aan bod komen!

Ambiorix
18 mei 2007, 15:40
ben ook wel beter van u gewend hoor VM, da's hier toch maar een spel, komaan zeg.

Pelgrim
19 mei 2007, 00:19
Er was gezegd dat er steeds iemand van een andere strekking aan bod moest komen. Dit doet echter niets aan het feit dat mensen nog steeds vriendjes kunnen kiezen. Na slechts 3 (!) mensen herkennen we al een stramien:
Lombas -> Praetorian -> Kim

En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:

Nee hoor, je hebt groot gelijk. Je moet lid van onze secret society zijn.

van Maerlant
19 mei 2007, 10:20
Nee hoor, je hebt groot gelijk. Je moet lid van onze secret society zijn.

We zullen zien wie de volgende is. Gij of Jaani, volgens mij.

duveltje382
19 mei 2007, 10:58
Ik vind dit best wel een heel grappig topic :-P
Maar moet de thread starter wel gelijk geven....:?

Gun
1 juni 2007, 17:57
Er was gezegd dat er steeds iemand van een andere strekking aan bod moest komen. Dit doet echter niets aan het feit dat mensen nog steeds vriendjes kunnen kiezen. Na slechts 3 (!) mensen herkennen we al een stramien:
Lombas -> Praetorian -> Kim

En zeg nu niet dat ik paranoïde ben :roll:Jij kan er misschien mee van start gaan:

In het begin van jouw forumweek maak je een poll waarin je 5 posters plaatst die nog geen forummer van de week zijn geweest. Tegen het einde van jouw week kan iedereen stemmen wie ze preferen, bij gelijke stand hak jijzelf (deze week) de knoop door.

AdrianHealey
15 juni 2007, 04:32
Ik en Max zijn kei goede vrienden. :)
Net zoals ik en Metternich, overigens.

Vorige week nog een goei pint mee gaan drinken. ^^

Esperanza
15 juni 2007, 06:42
Van maerlant, met alle respect, maar je bent de zaken fel aan het overdrijven.

De opzet van dit forum is om telkens iemand met een andere ideologie aan te duiden. lombas en Praetorian verschillen duidelijk in hun visie, net zoals Praetorian en ik.

De bedoeling is dus dat ik ook iemand ga aanduiden met een andere visie. Iemand die uitgesproken links of extreem-rechts is (gezien ik zelf gematigd rechts ben) en die Vlaams-nationalist is (gezien ikzelf Belgicist ben).

Ik snap niet hoe je daar een lijn van "vriendjespolitiek" in kunt zien.

Ik heb eerder de indruk dat VM problemen heeft met de schemerzone die ongetwijfeld zal voorkomen in het uitkiezen van kandidaten die over een verschillende (politieke) ideologie beschikken. Sommigen wensen nu eenmaal alles strikt afgebakend te zien. Helaas is dit in het werkelijke leven niet het geval.

Bijvoorbeeld een linkse gelovige die als opvolger een linkse atheist verkiest/voorstelt is mijn inziens perfect doenbaar, daar beiden een totaal verschillende visie hebben op het maatschappelijk bestel. Niettemin zal dit voor sommigen overkomen als een soort van vriendjespolitiek ("links" kiest voor "links"! - het complot is bewezen!) zonder er verder bij stil te staan.

Ideologische breuklijnen situeren zich niet uitsluitend op het politieke vlak.

Dronkoers
12 juli 2007, 17:02
Is het soms mogelijk dat iemand 2 keer of meer forummer van de week wordt?

Pluche
12 juli 2007, 17:06
Is het soms mogelijk dat iemand 2 keer of meer forummer van de week wordt?

Na verloop van tijd behoort dit tot de mogelijkheden.