PDA

View Full Version : Gorilla ontsnapt uit Rotterdamse dierentuin Blijdorp.


Derk de Tweede
18 mei 2007, 14:24
De dierentuin wordt momenteel ontruimd en er is een schietploeg onderweg.
Hopelijk om hem te verdoven en niet te d:cry: den.


http://www.thikatravel.com/Media/Afrika/GA-grote%20gorilla.jpg

BigF
18 mei 2007, 14:30
ik denk dat verdoven of doden niet echt het grote vraagstuk is als je zo'n beest in de binnenstad tegenkomt...

schieten!!

en dan eventueel eens kijken wat er in het geweer zat....

Derk de Tweede
18 mei 2007, 14:34
ik denk dat verdoven of doden niet echt het grote vraagstuk is als je zo'n beest in de binnenstad tegenkomt...

schieten!!

en dan eventueel eens kijken wat er in het geweer zat....

Als dat beest met rust laat en geen knappe blonde vrouw bent is er in principe geen gevaar.

BigF
18 mei 2007, 14:36
Als dat beest met rust laat en geen knappe blonde vrouw bent is er in principe geen gevaar.
jaja, morgen brengen...

"in principe" eh

ik moet het niet weten

evilbu
18 mei 2007, 14:38
Als dat beest met rust laat en geen knappe blonde vrouw bent is er in principe geen gevaar.
http://www.cinefex.com/backissues/number76.jpg
Waarom denken mensen altijd direct aan het ergste?

Derk de Tweede
18 mei 2007, 15:03
Via Radio Rijnmond verneem ik er meerdere gewonden zouden zijn, waaronder een zwaargewonde vrouw.

Graaf van Vlaanderen
18 mei 2007, 15:08
Hij zal op café zitten zeker:-)

Derk de Tweede
18 mei 2007, 15:14
Hij zal op café zitten zeker:-)

Hij is idd een cafétaria ingegaan en heeft daar - volgens Radio Rijnmond - een vrouw gegrepen en achter zich aan gesleept.
Ook zou hij nu in een hoek zijn gedreven om te worden verdoofd.

Graaf van Vlaanderen
18 mei 2007, 15:33
Hij is idd een cafétaria ingegaan en heeft daar - volgens Radio Rijnmond - een vrouw gegrepen en achter zich aan gesleept.
Ook zou hij nu in een hoek zijn gedreven om te worden verdoofd.

Nederland in de ban van een Gorilla:-D

Proletariër
18 mei 2007, 15:55
Hij is idd een cafétaria ingegaan en heeft daar - volgens Radio Rijnmond - een vrouw gegrepen en achter zich aan gesleept.
Ook zou hij nu in een hoek zijn gedreven om te worden verdoofd.
't zal een blonde geweest zijn

BigF
18 mei 2007, 15:58
't zal een blonde geweest zijn
of een zwaar behaarde

Derk de Tweede
18 mei 2007, 20:13
't zal een blonde geweest zijn

Nog veel erger: een mo, pardon Duitser 8O :roll: , die ervaring had met uitbreken.

Mitgard
18 mei 2007, 21:12
het zou leuk geweest zijn als die een zoobezoeker z'n schedel had gekraakt ofzo.
l�*chen.

Derk de Tweede
18 mei 2007, 21:27
het zou leuk geweest zijn als die een zoobezoeker z'n schedel had gekraakt ofzo.
l�*chen.

Leuk? 8O

Mitgard
18 mei 2007, 21:31
Leuk? 8O

vanuit misantroop oogpunt toch.

Ambiorix
18 mei 2007, 21:32
Leuk? 8O
denkt gij dat die aap het leuk vindt om gevangen te zitten:roll:
toch logisch dat die beesten af en toe weerstand bieden.

Mitgard
18 mei 2007, 21:32
Leuk? 8O

vanuit misantroop oogpunt toch.

Derk de Tweede
19 mei 2007, 07:41
denkt gij dat die aap het leuk vindt om gevangen te zitten:roll:
toch logisch dat die beesten af en toe weerstand bieden.

In principe heb je gelijk, echter het leefgebied van de gorilla wordt geteisterd door oorlog, ontbossing en stroperij.

Kay_
19 mei 2007, 08:42
In principe heb je gelijk, echter het leefgebied van de gorilla wordt geteisterd door oorlog, ontbossing en stroperij.


Dus door dezelfde soort die zijn leefgebied inperken wordt hij nog eens opgesloten ook.

stab
19 mei 2007, 08:45
http://www.thikatravel.com/Media/Afrika/GA-grote%20gorilla.jpgMoet dringend een bezoekje brengen aan de tandarts, vind ik.

Bovenbuur
19 mei 2007, 12:31
Even een overzichtje: De gorilla, die toen hij veel jonger was al eens uit de dierentuin van Berlijn is ontsnapt door over een drie meter hoge glazen wand te klimmen (hierbij raakte niemand gewond) en ondertussen volwassen was en een gezin had, is door het water waar een gorilla niet in hoort te durven omdat hij niet kan zwemmen, over schrikdraad en door nog meer water naar de kant gekomen, mogelijk na getreiterd te zijn. De gorilla heeft vier mensen verwond, waaronder één vrij zwaar, met onder andere een verbrijzelde hand, dit zal denk ik dezelfde vrouw geweest zijn die met bloedende haren en gezicht door de gorilla voortgesleept werd. De gorilla kwam al vrij snel bij de speeltuin aan, waardoor deze begrijpelijkerwijs vrij snel leeg was. Ook het naastgelegen restaurant werd ontruimt, waarna de gorilla hierin gejaagd werd. De deur werd achter hem dicht gedaan, hij werd met een verdovingspijltje beschoten en een uur later konden ze hem eruit halen. Uiteindelijk bleek dat bij de evacuatie één gezin zo slim was geweest om niet achter de massa aan te gaan maar het heft in eigen handen te nemen en zich in de gang te verstoppen. De soort van getraumatiseerde familie werd gevonden toen de intussen verdoofde gorilla uit het lokaal naast hen gehaald werd. De dierentuin gaat kijken naar haar verblijf, wat voldoet aan de geldende veiligheidseisen. Totdat er besloten is of er wat en zo ja wat er gedaan moet worden worden de gorilla's binnen gehouden. Voorlopig zijn er geen plannen om het ontsnapte dier te doden.

manta
19 mei 2007, 15:28
't beestje is dus ontsnapt om eens naar de kroeg te gaan ....
Wie kan daar nu iets op tegen hebben ....8-)

Zeno!
19 mei 2007, 15:56
http://www.thikatravel.com/Media/Afrika/GA-grote%20gorilla.jpg
Moet dringend een bezoekje brengen aan de tandarts, vind ik.

Vind het nochtans beter dan Verhofstadt. (serieus, hoor)

manta
19 mei 2007, 16:34
Daar zal de verzekering ook een kluif aan hebben ...
Restaurant kapotgemept door gorille ... Wie heeft da beestje daar binnengejaagd ???
Of zou de zoo volledig aansprakelijk kunnen gesteld worden ??? Het gaat al zo slecht met de dierentuinen in Europa . :-(

Derk de Tweede
19 mei 2007, 17:26
Die vrouw kwam daar bijna iedere dag even kijken en zo ontstond, zonder dat de vrouw het eigenlijk wist, een soort van relatie.
Zijn liefdeskreten werden echter niet beantwoord en uit pure frustatie heeft hij die vrouw toen eens flink aangepakt.
Kijk, tenminste één echte man daar in Rotjeknor.

manta
19 mei 2007, 17:39
Die vrouw kwam daar bijna iedere dag even kijken en zo ontstond, zonder dat de vrouw het eigenlijk wist, een soort van relatie.
Zijn liefdeskreten werden echter niet beantwoord en uit pure frustatie heeft hij die vrouw toen eens flink aangepakt.
Kijk, tenminste één echte man daar in Rotjeknor.
Ik heb net gelezen dat de gorilla eerst gepest was door een aantal jongeren ... Dat zou volgens de direkteur van de zoo de reden zijn van de gorilla z'n humeurtje ...

Proletariër
19 mei 2007, 20:24
Die vrouw kwam daar bijna iedere dag even kijken en zo ontstond, zonder dat de vrouw het eigenlijk wist, een soort van relatie.
Zijn liefdeskreten werden echter niet beantwoord en uit pure frustatie heeft hij die vrouw toen eens flink aangepakt.
Kijk, tenminste één echte man daar in Rotjeknor.
liefdeskreten? mss was hij ze gewoon kotsbeu gezien.
zo is hij daar ook weer even vanaf.

Bovenbuur
20 mei 2007, 09:15
Ik heb net gelezen dat de gorilla eerst gepest was door een aantal jongeren ... Dat zou volgens de direkteur van de zoo de reden zijn van de gorilla z'n humeurtje ...
De directeur zei inderdaad dat het gedrag waarschijnlijk uitgelokt was (al dan niet echt bedoeld als pesterij), maar voor zover ik wist hadden ze er nog niemand voor gepakt toch?
Maar de vrouw kwam inderdaad vaak langs. (http://www.nu.nl/news/1082186/10/rss/Gorilla_Bokito_weer_te_zien_voor_publiek.html) Misschien dacht hij wel dat ze iets verzweeg, een andere man?

manta
20 mei 2007, 10:12
De directeur zei inderdaad dat het gedrag waarschijnlijk uitgelokt was (al dan niet echt bedoeld als pesterij), maar voor zover ik wist hadden ze er nog niemand voor gepakt toch?
Maar de vrouw kwam inderdaad vaak langs. (http://www.nu.nl/news/1082186/10/rss/Gorilla_Bokito_weer_te_zien_voor_publiek.html) Misschien dacht hij wel dat ze iets verzweeg, een andere man?
Hmmmm , mogelijk hoor .... een driehoeksrelatie .... Mischien was de vrouw een keer teveel blijven staan bij de orang oetan van het hok ernaast ...
Een misdrijf in de passionele sfeer dus .... Miss Marple zal het wel uitpluizen ...:lol:

Bovenbuur
20 mei 2007, 13:29
Er is zekerheid, de gorilla is uitgelokt (http://www.telegraaf.nl/binnenland/63953791/_Bokito_blijft_mijn_lieveling_.html?p=2,1). De vrouw kwam elke dag vriendelijk naar hem glimlachen (gorillataal voor grijnzen) en met haar handen op het glas trommelen. De gorilla blijft haar lieveling, de dierentuin echter kan een fikse claim verwachten.

Boadicea
20 mei 2007, 19:18
Enfin in die dierentuin hebben ze zich een aap geschrokken. Maar nu niet overdrijven hé. Het was maar een gewone gorilla en niet King Kong.

manta
20 mei 2007, 22:53
Enfin in die dierentuin hebben ze zich een aap geschrokken. Maar nu niet overdrijven hé. Het was maar een gewone gorilla en niet King Kong.
Bij uw volgende zoobezoek toch maar niet grijnzen naar het beestje ...
Je weet maar nooit :lol:

Bovenbuur
21 mei 2007, 08:14
Update: er was een half uur van tevoren kennelijk ook door een aantal jongens met stenen naar de apen gegooid.

manta
21 mei 2007, 08:30
Update: er was een half uur van tevoren kennelijk ook door een aantal jongens met stenen naar de apen gegooid.
Je volgt dit echt wel op hé :lol: ...
In Antwerpen is dit gelukkig niet meer mogelijk , daar zitten ze achter dik en stevig glas . Daar kunnen geen stenen over ...
Wel erg dat de dieren die we opsluiten nog extra moeten beschermen tegen dit soort baldadigheden ...

Bovenbuur
21 mei 2007, 20:24
Je volgt dit echt wel op hé :lol: ...
In Antwerpen is dit gelukkig niet meer mogelijk , daar zitten ze achter dik en stevig glas . Daar kunnen geen stenen over ...
Wel erg dat de dieren die we opsluiten nog extra moeten beschermen tegen dit soort baldadigheden ...
Het was hier all over het nieuws, niet te missen...

Kay_
22 mei 2007, 15:22
http://www.youtube.com/watch?v=PUmCaoBOfGo

The video says it all.

Bovenbuur
22 mei 2007, 15:36
http://www.youtube.com/watch?v=PUmCaoBOfGo

The video says it all.

Interpreteren, zal ze het ooit leren?

Boadicea
22 mei 2007, 15:46
http://www.youtube.com/watch?v=PUmCaoBOfGo

The video says it all.

Ocharme Bokito. Persoonlijk kom ik ook regelmatig in de dierentuin en het zijn juist dat soort mensen waar ik me telkens aan erger. Zo goed voelt ze die aap aan. Ik zie zo dat hij zich aan haar ergert.
Vroeger kwam ik ook bijna dagelijks in de dierentuin en het viel me wel op dat bepaalde dieren me wel schenen te herkennen, maar ik ga er niet van uit dat ze daarom uit mijn hand zouden eten.