PDA

View Full Version : Doping


Enter
24 mei 2007, 12:17
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Nu hebben ze ineens allemaal genomen... maar slechts 1 keer en echt enkel door de druk van anderen! :lol:

Pietje
24 mei 2007, 12:19
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Nu hebben ze ineens allemaal genomen... maar slechts 1 keer en echt enkel door de druk van anderen! :lol:

En héél lang geleden :lol: (cf.de "biecht" van Zabel )

Dieterius
24 mei 2007, 13:31
Zeggen ze, wie gaat het bewijzen dat ze ondertussen niet weer doping hebben genomen, de zaak Fuentes is nog niet gedaan.

Monocle
24 mei 2007, 14:27
Noem mij een sport waar de grens tussen medische begeleiding en doping zo dun is...

fox
24 mei 2007, 15:20
En héél lang geleden :lol: (cf.de "biecht" van Zabel )


En het rare van de zaak is dat de wielrenners nu sneller rijden dan vroeger toen ze eenmalig doping hebben gepakt. De technische vooruitgang op fietsengebied moet de laatste jaren toch wel serieus omhoog gegaan zijn.

baseballpolitieker
24 mei 2007, 16:30
Doping maakt sporten kapot!
Baseball van de olympische spelen door datte!:roll:

Nick_
24 mei 2007, 18:50
En het rare van de zaak is dat de wielrenners nu sneller rijden dan vroeger toen ze eenmalig doping hebben gepakt.

Dat is een foute bewering!

De technische vooruitgang op fietsengebied moet de laatste jaren toch wel serieus omhoog gegaan zijn.

Dat is een correcte bewering!

Djiezes
25 mei 2007, 09:19
Lees HIER (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/070525_vanhooydonck_uitval) wat Edwig Van Hooydonck over de zaak te vertellen heeft. Hij is trouwens de enige uit het wielermilieu die ik 100% geloof...

Monocle
25 mei 2007, 10:01
Lees HIER (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/070525_vanhooydonck_uitval) wat Edwig Van Hooydonck over de zaak te vertellen heeft. Hij is trouwens de enige uit het wielermilieu die ik 100% geloof...

Awel, ik geloof hem ook eerder dan al de rest....

Een renner die op de biologische piek van zijn kunnen stopt uit frustratie omdat hij niet meer mee kon zal zich wel niet gedopeerd hebben en heeft naar mijn insziens alle recht van spreken.
Ik steek mijn hand trouwens ook niet in het vuur voor Tommeke Boonen, volgens mij rijdt hij op vitriool ofzo...

Voodoo Child
25 mei 2007, 14:52
Ooit heb ik gekoerst, het duurde maar een aantal maanden eer ik iemand kende die verboden dingen nam. En dan spreken we over 15 jarigen.
Toen was het voor mij al duidelijk hoe hard het goedje wel niet stinkt, sindsdien heeft de wielersport voor mij 0,0 sportieve waarde.

Pietje
25 mei 2007, 16:00
Nog ene die zich out :

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/070525_Riis_persconferentie


..........uiteraard lang genoeg na "de feiten", zodat hij "geen kwaad" meer kan. 8-)

Pietje
25 mei 2007, 16:03
Noem mij een sport waar de grens tussen medische begeleiding en doping zo dun is...

Laten we vooral niet flauw doen : IEDERE topsporter dopeert zich.

baseballpolitieker
25 mei 2007, 16:06
Laten we vooral niet flauw doen : IEDERE topsporter dopeert zich.Baseball in Belgie niet!

fallen_angel
25 mei 2007, 22:17
Riis heeft bekend.
Nu moet Ullrich nog bekennen en daarna Godefrood.

Villa Comedia
25 mei 2007, 22:34
Ik kan geen koers meer zien zonder dat ik me telkens afvraag: wie gaat het eerst over de streep komen (van de niet-gedopeerden, welteverstaan)? En dat voor iemand die vroeger geen seconde van een wielerwedstrijd miste... :cry:

Wat een belachelijke manier van sport bedrijven, trouwens. Gepakt? Sorry, levenslang geschorst en al je trofeeën/winstpremies teruggeven. Altijd dat halfzacht gedoe van een paar maanden tot één of twee jaar schorsing, dat schrikt toch niemand af om ermee te beginnen?

vlijmscherp
25 mei 2007, 22:55
Baseball in Belgie niet!


het ging dan ook over TOPsport ;-)

baseballpolitieker
25 mei 2007, 23:01
het ging dan ook over TOPsport ;-)Ja wrijft het er nog maar wat in.:twisted: Iedereen houdt van baseball als we da opt school spelen maar NIEMAND gaat naar een club!:? (alleen ikke natuurlijk;-) )

vlijmscherp
25 mei 2007, 23:02
Ja wrijft het er nog maar wat in.:twisted: Iedereen houdt van baseball als we da opt school spelen maar NIEMAND gaat naar een club!:? (alleen ikke natuurlijk;-) )

baja, geen slechte sport, maar basketbal is véél toffer! 8-)

Duvelke
25 mei 2007, 23:08
Baseball in Belgie niet!
IEDEREEN

baseballpolitieker
25 mei 2007, 23:14
IEDEREENJa omdat we vlees met hormonen eten????:roll:
Allé op mij toch nie van toepassing omdak nog nooit vlees heb gegeten!:lol:

Duvelke
25 mei 2007, 23:30
baseball is een stomme sport. wie doet da nu graag?

baseballpolitieker
25 mei 2007, 23:33
baseball is een stomme sport. wie doet da nu graag?Baseball is voor fijnproevers, jammer dat jij dat niet bent hé!
Bij baseball komt het op kleine dingen neer, heel lang spelen voor enkele kleine flitsen.
Niet zoals in voetbal waar iedereen constant achter een bal zit te lopen!:roll:

Duvelke
25 mei 2007, 23:38
Baseball is voor fijnproevers, jammer dat jij dat niet bent hé!
Bij baseball komt het op kleine dingen neer, heel lang spelen voor enkele kleine flitsen.
Niet zoals in voetbal waar iedereen constant achter een bal zit te lopen!:roll:
hehe, rustig kameraad, ben je maar wat aan het plagen ;-)

Ieder zijn sport zou ik zo zeggen. :)

Trouwens, bij voetbal komt het ook soms op kleine dingen neer ;)

baseballpolitieker
25 mei 2007, 23:44
hehe, rustig kameraad, ben je maar wat aan het plagen ;-)

Ieder zijn sport zou ik zo zeggen. :)

Trouwens, bij voetbal komt het ook soms op kleine dingen neer ;)Tuurlijk!;-) (sorry voor mijn bruuske opmerking!;-) )
Ja natuurlijk maar het ligt toch een beetje anders. Baseball is de enige teamsport die eigenlijk geen teamsport is....(of toch een van de weinigen)

maarte
26 mei 2007, 19:29
Duitser diende jonge renners testosteron toe



Duitse olympische dokter diende jonge wielrenners doping toe

De Duitse olympische dokter Georg Huber biechtte op dat hij tussen 1980 en 1990 jonge wielrenners het prestatiebevorderende middel testosteron heeft toegediend. Het universitair ziekenhuis van Freiburg, waaraan Huber verbonden is, maakte het nieuws bekend. Huber werd met onmiddellijke ingang geschorst.

De 64-jarige arts is sinds 1980 verantwoordelijk voor de uitrusting van de Duitse olympische apotheken. Sinds 1972 begeleidde Huber renners bij de Duitse Wielerbond (BDR). Eerder vandaag kwam al het bericht dat de BDR Huber schorste. Huber is na Andreas Schmid en Lothar Heinrich, die toegaven bij Telekom doping te hebben toegediend, al de derde Freiburgse arts die in het Duits dopingschandaal bekend. (belga)

Dieterius
27 mei 2007, 14:44
Dokter Jef Dhondt zegt dat Ullrich beter ook bekend, mogen we deze week nog zondaars verwachten die een persconferentietje in elkaar steken...

maarte
2 juni 2007, 18:50
Lees HIER (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/070525_vanhooydonck_uitval) wat Edwig Van Hooydonck over de zaak te vertellen heeft. Hij is trouwens de enige uit het wielermilieu die ik 100% geloof...
Nu ik geloof hem niet, hij heeft naast de EPO gegrepen en komt daar nu een paar jaren later over natrappen. Laat je niet misleiden medische "begleiding" bestond toen ook al en zonder werd je geen prof