PDA

View Full Version : Hoeveel huisdieren heb je?


Pluche
25 mei 2007, 09:15
Ik ben eens benieuwd hoeveel huisdieren mijn medeforummers hebben, ik heb er geen enkel.

lantjes
25 mei 2007, 10:22
Euh....+/-55

6 vissen
2 katten
8 schapen
10 hanen
25 hennen
2 ganzen (en een paar in de maak?)
2 eenden

(en een ezel of twee om voor alles te zorgen:lol: )

Jaani_Dushman
25 mei 2007, 10:22
Eén kip. Drie grote konijnen, en -ik schat ruwweg- een tiental kleine konijntjes.

vlijmscherp
25 mei 2007, 10:28
0, tot mijn spijt.

Kim
25 mei 2007, 10:32
Ik heb een hond.

Maar hij telt wel voor tien...

Derk de Tweede
25 mei 2007, 10:43
1 x boerenfox, Roxy
1x poes, Sissie
2x konijnen, Dropje en Stump

Verder zorg ik min of meer voor Boris, een Hollandse Herder, die echter niet van mij is, maar van iemand met een afnemende gezondheid.
Ik had hem graag in huis willen nemen, maar mijn vrouw ziet dat niet zitten.

Duvelke
25 mei 2007, 10:47
1 kat
12 Koi Vissen
1 pa

lombas
25 mei 2007, 11:21
Mijn kat, Nestor.

baseballpolitieker
25 mei 2007, 11:30
Alleen een kat.

DaBlacky
25 mei 2007, 12:13
2 katten en 1 kip.

Kay_
25 mei 2007, 12:28
2 honden en een kat. (3 huisdieren) en ook nog...
2 geiten, 4 eenden, een hangbuikzwijn en enkele kippen.

Hier is mijn laatste aanwinst, Joske de mopshond :cheer:

http://i143.photobucket.com/albums/r124/kay-gell/DSC00022.jpg

evilbu
25 mei 2007, 12:32
Nul.:-(

Maar als je de katten van de in mijn straat meetelt misschien zelfs tien.:-) Voor die beesten zijn "huis" en "thuis" vage begrippen. 's Nachts is de straat van hen.

Zyp
25 mei 2007, 13:56
2 honden en een kat. (3 huisdieren) en ook nog...
2 geiten, 4 eenden, een hangbuikzwijn en enkele kippen.

Hier is mijn laatste aanwinst, Joske de mopshond :cheer:

http://i143.photobucket.com/albums/r124/kay-gell/DSC00022.jpg

Ge moet dat beestje wat minder alcohol of cannabis geven... zijn ogen beginnen er naar te staan... ;-) ;-)

La Chunga
25 mei 2007, 14:01
Dieren in huis pakken? Ik heb gisteren een spin gepakt en ze uit het huis gezet, ja!

La Chunga
25 mei 2007, 14:03
Hier is mijn laatste aanwinst, Joske de mopshond :cheer:

http://i143.photobucket.com/albums/r124/kay-gell/DSC00022.jpg

Maaai!!! Zou je hem geen brilleke kopen? Hij kijkt een beetje loens heb ik de indruk. Volgens mij ziet je hondje niet eens dat die pompon voor zijn pootjes ligt.

Monocle
25 mei 2007, 14:05
1 kat
12 Koi Vissen
1 pa

En dat gaat goed samen ;)

Monocle
25 mei 2007, 14:08
Btw, ik heb 2 katten rondlopen bij mij thuis.

Jens, een kater waarbij zelfs Garfield verbleekt kwa luiheid en vraatzucht.
En Hermelien een kattin die niet kan verdragen dat Jens de ganse dag slaapt.

Kay_
25 mei 2007, 14:11
Maaai!!! Zou je hem geen brilleke kopen? Hij kijkt een beetje loens heb ik de indruk. Volgens mij ziet je hondje niet eens dat die pompon voor zijn pootjes ligt.


Joske ziet zéér goed,hoor.:-)

Dronkoers
25 mei 2007, 15:29
Geen enkel huisdier :cheer:

Aangezien ik niet veel thuisben is dit misschien ook het beste ;-)

Enter
25 mei 2007, 15:59
Ik ben eens benieuwd hoeveel huisdieren mijn medeforummers hebben, ik heb er geen enkel.

Mijn luizen en vlooien meegeteld?

Mitgard
25 mei 2007, 16:59
Ik ben eens benieuwd hoeveel huisdieren mijn medeforummers hebben, ik heb er geen enkel.

ik woon nog bij mijn moeke en daar hebben we een poes.

Graaf van Vlaanderen
25 mei 2007, 17:09
1 een parkiet

Mitgard
25 mei 2007, 19:32
1 een parkiet

wat een stom huisdier is dat nu. daar hebt ge toch geen vriendschap van?
laat dat beestje toch vrij.

baseballpolitieker
25 mei 2007, 19:33
wat een stom huisdier is dat nu. daar hebt ge toch geen vriendschap van?
laat dat beestje toch vrij.
IK wou zeggen, schiet da beest dood, ma vond da te grof!:lol:

Duupje
25 mei 2007, 19:36
2 katten momenteel.
Binnenkort weer hond (eerst vriend nog overtuigen) maar kan niet kiezen welke, ofwel terug rottweiler, ofwel beauceron, ofwel bouvier.

BigF
25 mei 2007, 20:05
1 hond
2 konijnen

Kim
25 mei 2007, 20:08
Mijn kat, Nestor.

Een zalige kat overigens, echt.

Breng hem de volgende keer maar mee! :-D

Boadicea
25 mei 2007, 21:36
Heu, 2 honden, 7 katten en 1 muis. Dat maakt samen 10 om te zien.
Officieus zitten er hier nog meer muizen, spinnen en met dit weer vliegen en muggen, maar die tel ik er niet meteen bij.

baseballpolitieker
25 mei 2007, 21:49
Een zalige kat overigens, echt.

Breng hem de volgende keer maar mee! :-DZijn jullie buurman en vrouw misschien?:-D

Kim
25 mei 2007, 21:51
Zijn jullie buurman en vrouw misschien?:-D

Nee :-D

Dronkoers
26 mei 2007, 05:26
wat een stom huisdier is dat nu. daar hebt ge toch geen vriendschap van?
laat dat beestje toch vrij.

Elk huisdier is dom, wie neemt nu een beest in huis...

Apocalyps
26 mei 2007, 06:38
Een hondje genaamd Björn.

lordoffaith
26 mei 2007, 07:06
1 hond : sloeber een beige labrador

manta
26 mei 2007, 09:25
Euhm , da's een beetje variabel .... nu 1 kat uit een hele nest die ik heb binnen gehaald . Maar die mogen op hun eigen initiatief wel bij de bovenbuurvrouw gaan zitten als het bij mij te druk is ... Dus soms geen , soms 6 ...
Kat-sharing zal da heten ....:lol:
Vroeger altijd een hond gehad , eerst ne stratier , daarna ne Mechelaar , en de laatste was ne St Bernard (met bavet voor het kwijlen) :lol:

hurricane
26 mei 2007, 09:31
Een Golden retriever, een teckel, een geadopteerde kater.

jOOSt
26 mei 2007, 09:39
één goudvis

Derk de Tweede
26 mei 2007, 12:49
http://img518.imageshack.us/img518/8172/roxyds0.jpg (http://imageshack.us)

Onze boerenfox zit het liefst in de poezenmand.
Is trouwens mijn eerste digitale foto!

Voodoo Child
26 mei 2007, 13:29
http://marujequ.web-log.nl/photos/uncategorized/jeswarm.jpg

Kim
26 mei 2007, 14:04
Dit is overigens mijn hondje als ie net uit bad komt... :-D

Groentje-18
26 mei 2007, 14:09
Een shi tzu (hond), vijf parkieten en een tamme rat.
De laatsten zijn wel eigendom van mijn jongere zus.

Derk de Tweede
26 mei 2007, 14:14
Dit is overigens mijn hondje als ie net uit bad komt... :-D

Mijn hond vind naar bad gaan veschrikkelijk.
Soms rolt hij zich in het woud in iets heel vies, en dan moet hij absoluut naar bad.
Maar zwemmen vind hij weer heerlijk.

Kim
26 mei 2007, 14:20
Mijn hond vind naar bad gaan veschrikkelijk.
Die van mij is daar ook niet zo happig op, maar eenmaal in de armen van Kim is er geen ontsnappen meer aan. :twisted:

Derk de Tweede
26 mei 2007, 14:24
Die van mij is daar ook niet zo happig op, maar eenmaal in de armen van Kim is er geen ontsnappen meer aan. :twisted:

Hier Roxy als pupje in de armen van mijn meiske!

http://img186.imageshack.us/img186/1521/puppyroxymo3.jpg (http://imageshack.us)

Kim
26 mei 2007, 14:27
Oooh, zo lief! :D

DaBlacky
26 mei 2007, 15:52
Hier Roxy als pupje in de armen van mijn meiske!

http://img186.imageshack.us/img186/1521/puppyroxymo3.jpg (http://imageshack.us)

Je hebt het belangrijkste van de foto afgeknipt! (de bovenkant, namelijk)

Dronkoers
26 mei 2007, 15:54
Ah, heeft het gesneeuwd in Hilversum?

Everytime
26 mei 2007, 17:11
wat een stom huisdier is dat nu. daar hebt ge toch geen vriendschap van?
laat dat beestje toch vrij.

Inderdaad. Een vogel is niet gemaakt om in een kooi te leven.

Everytime
26 mei 2007, 17:16
1 kat. Ik heb altijd huisdieren gehad : eerst een kat, dan een hond en nu terug een kat.

Jaani_Dushman
26 mei 2007, 18:48
Dit is overigens mijn hondje als ie net uit bad komt... :-DOchottekes. Wat doet gij dat beest toch allemaal aan!

Kim
26 mei 2007, 21:04
Ochottekes. Wat doet gij dat beest toch allemaal aan!

Dat beestje moet maar niet in modder e.d. rondlopen.

Derk de Tweede
26 mei 2007, 21:09
Je hebt het belangrijkste van de foto afgeknipt! (de bovenkant, namelijk)

Op verzoek van.....mijn meiske...anders krijg ik klappen.
En de foto dateert van 8 maart 2005, op 2 maart was de sneeuw nog dikker.

evilbu
26 mei 2007, 21:14
Je hebt het belangrijkste van de foto afgeknipt! (de bovenkant, namelijk)
Idem, wel mooie lach.;-)

Allebei dood:-(
http://i116.photobucket.com/albums/o39/evilbu/dubbelguineasmall.jpg

djimi
26 mei 2007, 22:07
Bij mij thuis zitten enkel een aantal spinnetjes (in elke kamer wel een paar).
Ik laat die rustig zitten, want ze doen mij geen kwaad, en helpen mij zelfs van vervelende muggen en vliegen af. Bovendien maken ze mooie webben. Heel boeiend is dat.

In een stad passen eigenlijk geen andere huisdieren, op een goudvis of een besneden kater of zo na, maar daar ben ik niet echt in geïnteresseerd.

Als ik ooit op 't platteland ga wonen wil ik alleszins een hele bende huisdieren, zowel mèt als zonder pluimen: een ezeltje, wat schapen en/of geiten, een varken of twee, een koe, enkele honden, konijnen, véél katten, kippen, duiven, ganzen, en alles wat komt aanwaaien.

Maar da's niet voor de eerste jaren, helaas.


Tot het zover is stel ik mij dus tevreden met mijn spinnetjes.

DaBlacky
27 mei 2007, 00:10
Op verzoek van.....mijn meiske...anders krijg ik klappen.
En de foto dateert van 8 maart 2005, op 2 maart was de sneeuw nog dikker.

dan moet je dat per PM sturen. Je krijgt in ruil een foto van mijn meisje ;)
(een Nederlander de meiske zegt... ik ken nog zo iemand en het blijft echt grappig om te horen).

DaBlacky
27 mei 2007, 00:11
Bij mij thuis zitten enkel een aantal spinnetjes (in elke kamer wel een paar).
Ik laat die rustig zitten, want ze doen mij geen kwaad, en helpen mij zelfs van vervelende muggen en vliegen af. Bovendien maken ze mooie webben. Heel boeiend is dat.

Hear, hear!!!! Jammer dat de meeste vrouwen hier niet mee eens zijn. Hoewel mijn ma wel veel verdragen, maar mijn vriendin waar ik binnenkort mee "moet" gaan samenwonen... dat gaat nog veel problemen op spinnengebied.

van Maerlant
27 mei 2007, 12:16
1x Kat, zwart
1x Schaap, wit
4x Gans, wit
1x Sluierstaart, oranje
1x Sluierstaart, wit
3x Goudvis, wild
1x Goudvis, oranje

Jaani_Dushman
27 mei 2007, 13:07
Dat beestje moet maar niet in modder e.d. rondlopen.Doe mij eraan denken dat ik nooit in de modder rol als jij in de buurt bent.

Of ik sta hier ook met een even mooie foto op 't internet... :-(

Kim
27 mei 2007, 13:15
Doe mij eraan denken dat ik nooit in de modder rol als jij in de buurt bent.

Of ik sta hier ook met een even mooie foto op 't internet... :-(

Hij begint me te kennen... :mrgreen:

BigF
27 mei 2007, 15:02
Hear, hear!!!! Jammer dat de meeste vrouwen hier niet mee eens zijn. Hoewel mijn ma wel veel verdragen, maar mijn vriendin waar ik binnenkort mee "moet" gaan samenwonen... dat gaat nog veel problemen op spinnengebied.
ik heb niet te klagen op spinnegebied over mijn vrouw

ik spot de spin, blijf op veilige afstand en roep haar, waarna zei vakkundig dat beest molt

teamwork is dat
en arachnafobie, dat ook wel

manta
27 mei 2007, 15:44
1x Kat, zwart
1x Schaap, wit
4x Gans, wit
1x Sluierstaart, oranje
1x Sluierstaart, wit
3x Goudvis, wild
1x Goudvis, oranje
Soort pirhanna's of zo ??? 8O

van Maerlant
27 mei 2007, 16:22
:D Nee, maar ze komen uit het wild, en hebben dus een wildkleur (soort bruinachtig grijs)

Derk de Tweede
27 mei 2007, 16:34
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2686915#post2686915)
Op verzoek van.....mijn meiske...anders krijg ik klappen.
En de foto dateert van 8 maart 2005, op 2 maart was de sneeuw nog dikker.


dan moet je dat per PM sturen. Je krijgt in ruil een foto van mijn meisje ;)
(een Nederlander de meiske zegt... ik ken nog zo iemand en het blijft echt grappig om te horen).


Als je nou een klein stukje van je meiske laat zien! :roll: :roll:
Tussen haakjes meiske wordt ook vaak in sommige delen van Friesland gezegd, niet echt Fries, maar meer stads-Fries.
Mijn meiske is half Engels en half Fries, dus vandaar.
En manneke is een beetje Hilversums dialect.
Hilversum is groot geworden door Vlaamse immigratie.

evilbu
27 mei 2007, 16:44
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2686915#post2686915)
Op verzoek van.....mijn meiske...anders krijg ik klappen.
En de foto dateert van 8 maart 2005, op 2 maart was de sneeuw nog dikker.





Als je nou een klein stukje van je meiske laat zien! :roll: :roll:
Tussen haakjes meiske wordt ook vaak in sommige delen van Friesland gezegd, niet echt Fries, maar meer stads-Fries.
Mijn meiske is half Engels en half Fries, dus vandaar.
En manneke is een beetje Hilversums dialect.
Hilversum is groot geworden door Vlaamse immigratie.
Is mij ook al opgevallen, "efkes" (eventjes) wordt hier en ook in Friesland gezegd.

Knuppel
27 mei 2007, 17:05
Bij mij thuis zitten enkel een aantal spinnetjes (in elke kamer wel een paar).
Ik laat die rustig zitten, want ze doen mij geen kwaad, en helpen mij zelfs van vervelende muggen en vliegen af. Bovendien maken ze mooie webben. Heel boeiend is dat.

In een stad passen eigenlijk geen andere huisdieren, op een goudvis of een besneden kater of zo na, maar daar ben ik niet echt in geïnteresseerd.

Als ik ooit op 't platteland ga wonen wil ik alleszins een hele bende huisdieren, zowel mèt als zonder pluimen: een ezeltje, wat schapen en/of geiten, een varken of twee, een koe, enkele honden, konijnen, véél katten, kippen, duiven, ganzen, en alles wat komt aanwaaien.

Maar da's niet voor de eerste jaren, helaas.


Tot het zover is stel ik mij dus tevreden met mijn spinnetjes.

Groot gelijk, alhoewel...

Ik heb nog maar één hondje sinds ik op een appartement woon en dat lukt prima omdat ik het vier keer per dag kan buitenlaten in het doodlopend, smalle straatje dat het verlengstuk is van de straat waar ik woon. Ik neem haar overal mee naartoe, tevoet, in de auto of in een rieten mandje vóór op mijn fiets.

Ik noemde haar 'Watje' omdat het een langharig wit bolleke is, maar ze is alles behalve een watje! Ze heeft en zeer sterk willetje en probeert na bijna zeven jaar nog altijd af en toe de baas te worden. Het is echt nodig dat ik haar bij wijlen eens bijvijs. Dit doe ik door haar met haar nekvel te nemen en haar onmiddellijk te confroteren met wat ze fout deed. Een boze blik is meestal echter al voldoende om te weten dat ik het meen.

Honden zijn absolute meesters in het analyseren van lichaamstaal. Omdat ze het baasje feilloos aanvoelen krijg je weleens het gevoel dat ze bewust goede en kwade dagen met je delen. Het zijn je trouwste vrienden en dat blijven ze hun hele leven. Je hebt er altijd gezelschap aan en ze helpen je moeiteloos aan contacten met anderen.

De negatieve kanten zijn dat ze handenbindertjes zijn. Je moet er altijd rekening mee houden dat ze er ook zijn en hebben heel wat aandacht en verzorging nodig. Verzorging die ook heel wat verder gaat dan hen van voldoende voedsel en drank te voorzien. Ze moeten bijvoorbeeld vlooienvrij gehouden en regelmatig ontwormd worden alsook elk jaar hun inentingen krijgen tegen hondenziekte, katten- en rattenziekte. Neem je hen mee naar de Ardennen of over de grens dan moeten ze ook nog tegen rabies worden ingeënt. Dit minstens een maand voor vertrek. Een chip in het oor opdat altijd de eigenaar kan worden opgespoord is sinds enige jaren eveneens verplicht.

Als het diertje last heeft van allergie zoals mijn Watje, dan komt er nog veel meer aandacht en verzorging bij kijken. Speciale schampoo, tabletjes en creme tegen jeuk en uitslag, niet zomaar het eerste het beste vlooienbandje uit de supermarkt.
Wie dus aan een hondje denkt is bij deze gewaarschuwd!
Wie dit niet ziet zitten kan er beter niet aan beginnen!

Mijn grootouders aan zowel moeder als vaderskant waren boeren. Ik woonde er al heel jong veel te ver vandaan om er vaak te kunnen zijn maar bij hen bracht ik toch de mooiste tijd van mijn jeugd door. Ik heb nog koeien gemelkt vanop een melkstoeltje, varkens en konijntjes gevoerd, eieren geraapt en een haan de kop afgeslagen die altijd hetzelfde kipje in een hoek dreef en het daar tot bloedens toe in haar kopje pikte. Ik kan normaal geen vlieg kwaad doen maar ik geniet er nog altijd van dat ik die klootzak van een haan de wereld afhielp en de pot in.:evil:

Laya
28 mei 2007, 08:33
Geen huisdieren, soms vind ik dat jammer maar zou onverantwoord zijn er te nemen in ons geval.

En nu ben ik er blij om, mijn pa zijn hond/kameraad overleed gisteren, mijn pa sterft precies een beetje mee... geen hond meer voor hem zegt hij, doet te veel zeer. Ik kan daar inkomen.

Rust zacht Loeben.

Knuppel
28 mei 2007, 11:54
Aan elke medalje zijn twee kanten.

Je vader lijdt erg onder het verdwijnen van zijn compañero omdat hij er ook zoveel plezier van heeft gehad.

Ik kan hem (uit ervaring geleerd) maar één goede raad geven om dat verdriet vlugger te verwerken: zich zo vlug mogelijk een andere vriend zorgen.
Al kunnen ze nog zo verschillen van elkaar, ze lijken tegelijk allemaal onvoorstelbaar veel op mekaar. De herkenning van hun voornaamste eigenschappen zal je vader helpen om op een mum van tijd evenveel te houden van zijn nieuwe hond als van Loeben.

Boadicea
28 mei 2007, 12:06
Bij mij thuis zitten enkel een aantal spinnetjes (in elke kamer wel een paar).
Ik laat die rustig zitten, want ze doen mij geen kwaad, en helpen mij zelfs van vervelende muggen en vliegen af. Bovendien maken ze mooie webben. Heel boeiend is dat.

In een stad passen eigenlijk geen andere huisdieren, op een goudvis of een besneden kater of zo na, maar daar ben ik niet echt in geïnteresseerd.

Als ik ooit op 't platteland ga wonen wil ik alleszins een hele bende huisdieren, zowel mèt als zonder pluimen: een ezeltje, wat schapen en/of geiten, een varken of twee, een koe, enkele honden, konijnen, véél katten, kippen, duiven, ganzen, en alles wat komt aanwaaien.

Maar da's niet voor de eerste jaren, helaas.


Tot het zover is stel ik mij dus tevreden met mijn spinnetjes.

Kijk wel uit voor de grote steatoda. Deze leeft hier sinds 1978. Dit nichtje van de zwarte weduwe is uit de nieuwe wereld naar hier verhuisd.

De familie van de kogelspinnen, heeft de zwarte weduwe als bekendste en gevaarlijkste vertegenwoordiger, maar eergisteren is mijn man gebeten geweest door een grote steatoda.

Hier een foto van het beestje: http://www.arabel.ugent.be/galerij/Theridiidae/images/Steat_gross_AV_01_jpg.jpg

Geloof me het is geen lolletje. Hij heeft gezweet, kreeg ademhalingsmoeilijkheden en het gevoel in zijn arm is nog niet volledig hersteld. Hij heeft ook nog steeds twee wondjes die aan de beet herinneren.
Gelukkig is de crisis overgewaaid, want in ziekenhuizen hebben ze geen tegengif voor dit beestje.

Een beet van een kruisspin is ook niet alles.

Vermits ik mijn andere huisdieren belangrijker vind, gaan bepaalde spinnen er bij mij aan, als ze op plaatsen komen buiten de kelder of tussen het valse plafond. Sommige van deze beestjes zijn gewoon te gevaarlijk.

djimi
28 mei 2007, 20:00
Bij mij zijn het echt wel 'spinnetjes', niks om bang voor te zijn!

Zo'n 'steatoda' heb ik hier nog niet gezien.

Trouwens, zelfs die hebben waarschijnlijk méér schrik van mij, dan omgekeerd.

Heb je mijn fotootje nog niet goed bekeken, soms? :-)

Derk de Tweede
28 mei 2007, 20:19
Bij mij zijn het echt wel 'spinnetjes', niks om bang voor te zijn!

Zo'n 'steatoda' heb ik hier nog niet gezien.

Trouwens, zelfs die hebben waarschijnlijk méér schrik van mij, dan omgekeerd.

Heb je mijn fotootje nog niet goed bekeken, soms? :-)

Ik had een keer een grote roofspin in huis, dacht eerst dat het een krab was. Hij liep ongelooflijk snel door de keuken, uiteindelijk heb het dier met een pilsglas en stuk karton gevangen en naar buiten gezet.

manta
8 juni 2007, 10:55
Foutje ...:-(

Dronkoers
8 juni 2007, 11:02
Misschien zijn er al maden tussen mijn afwas... :mrgreen:

Gogolski
8 juni 2007, 12:03
4 katten