PDA

View Full Version : DS kondigt nieuwe peiling aan


Kaal
8 juni 2007, 15:02
Op de site van de Standaard staat er te lezen dat er om 17 uur de allerlaatste peiling wordt vrijgegeven.

Blackwidow
8 juni 2007, 15:14
Yep, waarschijnlijk Vlaams Belang zwaar achteruit naar 21% of zo (drie maand geleden 23.9, onlangs 22.9 t.o.v. 2004 ipv 2003 met 18%)

Tömmchen
8 juni 2007, 16:02
nee, op op naar 21.4 %

Blackwidow
8 juni 2007, 16:05
niiiice. Dus ik verwacht VB ergens te eindigen op 23% zondagavond. mooi mooi

Zwartengeel
8 juni 2007, 16:26
Geen kentering voor Open VLD

CD&V op 29,9 procent


BRUSSEL - CD&V/N-VA is op een zucht de verkiezingen onbetwist marktleider. Vlaams Belang profiteert van de harde kanselierscampagne.
Het Vlaams kartel blijft in De Standaad/VRT-peiling ongenaakbaar de grootste van Vlaanderen. De peiling werd in de eindsprint van de campagne afgenomen: 75 procent van de respondenten werd deze week gebeld, 50 procent zelfs nog dinsdag en woensdag.

CD&V/N-VA rijdt met 29,9 procent een dag voor 10 juni standvastig aan kop. Ook begin mei strandde het kartel op een zucht van de 30 procent. Dat betekent forse winst ten opzichte van 2003, toen CD&V en N-VA samengeteld 26,3 procent haalden. Kopman Yves Leterme (CD&V) steekt ook met kop en schouders boven zijn uitdagers uit, 41 procent van de Vlamingen verkiest hem als premier boven de andere twee kandidaten.

Open VLD trappelt ter plaatse

Regeringspartij Open VLD blijft ondertussen trappelen onder de 18 procent, de hevige campagne-inspanningen van premier Guy Verhofstadt leveren in de peiling alvast weinig resultaat op. Met 17,7 procent winnen de liberalen 0,4 procent ten opzichte van begin mei.

Slechts 26 procent ziet de huidige eerste minister ook graag zichzelf opvolgen. ‘En toch is het aan het keren voor ons. Het gevoel van de straten en de markten is anders dan dat van de opiniepeilers en opiniemakers’, reageert Verhofstadt.

SP.A zakt

Ook de motor van de derde kandidaat-premier, Johan Vande Lanotte (SP.A), sputtert. Hij weet zijn SP.A/Spirit niet richting het streefdoel van 22 procent te duwen. Het progressief kartel zakt zelfs opnieuw onder de drempel van 20 procent. 19,4 procent is het laagste peilingresultaat sinds 2004.

Vlaams Belang krijgt de laatste week wel opnieuw wind in de zeilen, de oppositiepartij plukt mogelijk de vruchten van de bitse campagne tussen de kandidaat-premiers. De extreemrechtse partij haalt 21,4 procent en maakt zich op om zondag ook ruim boven de 20 procent af te klokken.

LDD komt piepen

Op de rechterflank komt ook Jean-Marie Dedecker opnieuw met zijn neus aan het venster piepen. LDD klimt na teleurstellende peilingen met 3,7 procent opnieuw zachtjes in de richting van de kiesdrempel.

Groen! trappelt ondertussen ter plaatse met 7,7 procent. Ondanks stevige aandacht voor het klimaatthema in de campagne, slagen de groenen er niet in om iets los te maken in Vlaanderen.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF08062007_095

Thomas-
8 juni 2007, 16:40
Bizar. Als je alle getalletjes uit die grafiek van De Standaard optelt kom je aan 101% :lol:

AdrianHealey
8 juni 2007, 16:48
Peilingen zijn hoerezonen!

Maar ze bevestigen alles wat we allemaal al wisten. ^^

Bob
8 juni 2007, 16:56
Bizar. Als je alle getalletjes uit die grafiek van De Standaard optelt kom je aan 101% :lol:

Nu, met een mogelijke afwijking van 4%, kan het nog altijd kloppen ;-)

Starkan
8 juni 2007, 16:57
één van de conclusies in dezelfde bevraging:

Opvallend is dat bij alle partijen het aantal mensen met een uitgesproken voorkeur groeit, behalve bij Vlaams Belang. Het aantal mensen dat zeker is van zijn keuze voor Vlaams Belang, daalt met acht procent.

bron
(http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/verkiezingen07/nieuws/070608_peilingAlg)
Om maar te zeggen dat het overgrote deel van de VB kiezers foertstemmers zijn.

Jammer dat die allemaal op het VB stemmen. Moesten ze PVDA+ in het oog houden zouden ze rap merken dat stemmen op de PVDA+ een nuttige stem zou zijn. Zie al het werk dat ze nu als kleine partij reeds realiseren. Als grote partij zou dat tot een immense verbetering van de samenleving kunnen leiden.

Alvader
8 juni 2007, 20:14
één van de conclusies in dezelfde bevraging:


bron
(http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/verkiezingen07/nieuws/070608_peilingAlg)
Om maar te zeggen dat het overgrote deel van de VB kiezers foertstemmers zijn.

Jammer dat die allemaal op het VB stemmen. Moesten ze PVDA+ in het oog houden zouden ze rap merken dat stemmen op de PVDA+ een nuttige stem zou zijn. Zie al het werk dat ze nu als kleine partij reeds realiseren. Als grote partij zou dat tot een immense verbetering van de samenleving kunnen leiden.

Ik trek een andere conclusie. Dit zijn federale verkiezingen. Wegens het CS zal VB nooit kunnen meeregeren of ze moeten een absolute meerderheid halen in Vlaanderen ( wat niet zal gebeuren ). Er zijn dan twee opties. VB stemmen en dus de andere Vlaamse partijen verzwakken, zo zwak dat ze niks voorstellen tegenover Wallonië, OF ervoor zorgen dat een partij met meer beleidskansen en een Vlaamse toets groter wordt dan de andere om zo een grotere stempel en grotere cohesie langs Vlaamse kant te krijgen. Deze laatste optie zou ik de realistische willen noemen.

van Maerlant
8 juni 2007, 20:24
één van de conclusies in dezelfde bevraging:


bron
(http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/verkiezingen07/nieuws/070608_peilingAlg)
Om maar te zeggen dat het overgrote deel van de VB kiezers foertstemmers zijn.



Nee, om maar te zeggen dat mensen nog steeds niet aan de telefoon durven zeggen dat ze voor het Belang gaan stemmen. Wees toch objectief, man :lol:

luc broes
8 juni 2007, 20:34
Ik trek een andere conclusie. Dit zijn federale verkiezingen. Wegens het CS zal VB nooit kunnen meeregeren of ze moeten een absolute meerderheid halen in Vlaanderen ( wat niet zal gebeuren ). Er zijn dan twee opties. VB stemmen en dus de andere Vlaamse partijen verzwakken, zo zwak dat ze niks voorstellen tegenover Wallonië, OF ervoor zorgen dat een partij met meer beleidskansen en een Vlaamse toets groter wordt dan de andere om zo een grotere stempel en grotere cohesie langs Vlaamse kant te krijgen. Deze laatste optie zou ik de realistische willen noemen.
Het enige wat de 'democratische' partijen nodig hebben om te doen wat ze moeten doen is een stevige stok achter de deur: het Vlaams Belang!

Alvader
8 juni 2007, 22:12
Het enige wat de 'democratische' partijen nodig hebben om te doen wat ze moeten doen is een stevige stok achter de deur: het Vlaams Belang!

Ja, bij Vlaamse verkiezingen. Ik vind het een strategische blunder om in een Federale regering te moeten onderhandelen met een PS die 33 procent haalt tegenover enkele versnipperde Vlaamse partijtjes.

baseballpolitieker
8 juni 2007, 22:25
Heeft er nu al iemand die peiling op de site zelf opgemerkt, daar gaat het zeer goed voor het belang hé, 8%! :rofl:

Savatage
8 juni 2007, 22:43
Jammer dat die allemaal op het VB stemmen. Moesten ze PVDA+ in het oog houden zouden ze rap merken dat stemmen op de PVDA+ een nuttige stem zou zijn. Zie al het werk dat ze nu als kleine partij reeds realiseren. Als grote partij zou dat tot een immense verbetering van de samenleving kunnen leiden.

Tja, het VB is ook als kleine partij begonnen net als de PVDA. Mensen overtuigen is blijkbaar nooit echt de sterkste kant van de PVDA geweest.

Stefanie
8 juni 2007, 22:51
Ja, bij Vlaamse verkiezingen. Ik vind het een strategische blunder om in een Federale regering te moeten onderhandelen met een PS die 33 procent haalt tegenover enkele versnipperde Vlaamse partijtjes.

Hoeveel rondes staatshervorming hebben we al niet gehad? En heeft dat veel opgelost? Nee. Bovendien zijn die corrupte criminelen van de PS precies aan het doorslaan. Nu is er naast de schandalen in Charleroi ook al een pedofilie-schandaal bij de PS.

Starkan
9 juni 2007, 00:51
Tja, het VB is ook als kleine partij begonnen net als de PVDA. Mensen overtuigen is blijkbaar nooit echt de sterkste kant van de PVDA geweest.

Moet jij dan eens uitleggen hoe het komt dat de zetels van PVDA+ van de ene (gemeente)verkiezingscampagne tot de andere (2006) met 300% zijn vermeerderd?

Metternich
9 juni 2007, 00:53
Moet jij dan eens uitleggen hoe het komt dat de zetels van PVDA+ van de ene (gemeente)verkiezingscampagne tot de andere (2006) met 300% zijn vermeerderd?En in absolute cijfers is dat? Percentueel kun je namelijk gigantische verkiezingsoverwinningen hebben als je van 1 naar 5 zetels gaat (500% winst!).

luc broes
9 juni 2007, 08:13
Ja, bij Vlaamse verkiezingen. Ik vind het een strategische blunder om in een Federale regering te moeten onderhandelen met een PS die 33 procent haalt tegenover enkele versnipperde Vlaamse partijtjes.
Een corrupte PS met een onophoudelijke stroom van schandalen die de strategie van het Belgisch regime beheerst benadrukt enkel de noodzaak van Vlaams zelfbestuur.

ilfalco
9 juni 2007, 08:24
Ik vind het een strategische blunder om in een Federale regering te moeten onderhandelen met een PS die 33 procent haalt tegenover enkele versnipperde Vlaamse partijtjes.

Het zou pas een blunder zijn om te gaan onderhandelen met partijen die ebwezen hebben dat ze zich elke keer opnieuw in het zak laten zetten.

Zwartengeel
9 juni 2007, 08:33
ervoor zorgen dat een partij met meer beleidskansen en een Vlaamse toets groter wordt dan de andere om zo een grotere stempel en grotere cohesie langs Vlaamse kant te krijgen. Deze laatste optie zou ik de realistische willen noemen.

Noem voor de aardigheid eens zo'n grote partij met een Vlaamse toets die bereid is om het verschil te maken?

Alvader
9 juni 2007, 20:20
Hoeveel rondes staatshervorming hebben we al niet gehad? En heeft dat veel opgelost? Nee. Bovendien zijn die corrupte criminelen van de PS precies aan het doorslaan. Nu is er naast de schandalen in Charleroi ook al een pedofilie-schandaal bij de PS.

idd, maar hoe lang is het VB al in de oppositie ? Nooit zullen ze een absolute meerderheid halen. Nooit. Het heeft dus zeker bij federale verkiezingen geen zin om op het VB te stemmen. Ze zullen niet aan tafel zitten om met de Walen te onderhandelen. En een groot VB verzwakt alleen de onderhandelende Vlaamse partijeb.

Alvader
9 juni 2007, 20:20
Een corrupte PS met een onophoudelijke stroom van schandalen die de strategie van het Belgisch regime beheerst benadrukt enkel de noodzaak van Vlaams zelfbestuur.

Ik geef je gelijk over de PS, maar ik denk dat je mijn punt niet begrijpt.

Eddy B
9 juni 2007, 20:31
idd, maar hoe lang is het VB al in de oppositie ? Nooit zullen ze een absolute meerderheid halen. Nooit. Het heeft dus zeker bij federale verkiezingen geen zin om op het VB te stemmen. Ze zullen niet aan tafel zitten om met de Walen te onderhandelen. En een groot VB verzwakt alleen de onderhandelende Vlaamse partijeb.

Eigen schuls, dikke bult. HAdden die versnipperde partijen maar geen CS moeten invoeren, dan had Vlaanderen STERK gestaan aan de onderhandelingstafel... en waren we zo van de Walen vanaf.

ilfalco
9 juni 2007, 21:03
Wat weerhoudt de tsjeven er dan van het cordon te doorbreken?
Hun banden met het ACW en tutti quanti?

Amon_Re
9 juni 2007, 21:20
Hoeveel rondes staatshervorming hebben we al niet gehad? En heeft dat veel opgelost? Nee. Bovendien zijn die corrupte criminelen van de PS precies aan het doorslaan. Nu is er naast de schandalen in Charleroi ook al een pedofilie-schandaal bij de PS.

WTF?

Stefanie
9 juni 2007, 21:22
idd, maar hoe lang is het VB al in de oppositie ? Nooit zullen ze een absolute meerderheid halen. Nooit. Het heeft dus zeker bij federale verkiezingen geen zin om op het VB te stemmen. Ze zullen niet aan tafel zitten om met de Walen te onderhandelen. En een groot VB verzwakt alleen de onderhandelende Vlaamse partijeb.


Hoedanook, ik ben die corrupte criminelen van de PS Kotsbeu. Een staatshervorming haalt zo goed als niets uit. Die Walen hebben ons de snel Belgwet and het stemrecht voor vreemdelingen door de strot geramd. België is dus een dictatuur waar 40 % van de bevolking beslist over het gevoerde beleid. De meerderheid heeft niets te zeggen, staatshervorming of niet. Uw verhaaltje over verzwakte onderhandelende Vlaamse partijen zegt mij niets. Het intereesert mij niet. Ik zei maar één oplsosing: splitsen dat apeland. Groot VB of geen VB, we zitten met die corrupte criminelen op ons dak. En daar wil ik vanaf. Daar willen de andere partijen niet over onderhandelen. Wat maakt het dus uit? Ze willen daar toch niet over praten. Uw verzwakte Vlaamse partijen door het succes van het Vlaams belang interesseert mij dus echt niet. België draait toch vierkant. Bovendien zet het Vlaams belang de gedachte van Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. De andere partijen hunen zever over een nieuwe ronde staatshervorming interesseert mij niet. Het gaat toch nooit echt iets oplossen. Nooit. Het maakt maar weinig verschil of de andere "Vlaamse" partijen sterk staan of zwak staan, België werkt toch niet. Maakt dus niets uit hoeveel zetels de anderen hebben. Integendeel. Kijk maar naar de manier waarop de Walen ons die snel Belg wet en dat vreemdelingenstemrecht door de strot ramden. Of kijk maar hoe de opbrengsten van de verkeersboetes verdeeld worden over Vlaanderen en Wallonië.

Stefanie
9 juni 2007, 21:23
WTF?

Ik heb daar iets over gelezen op teletekst gisteren. Ik ben die PS hoedanook beu.

Amon_Re
9 juni 2007, 21:26
Ik heb daar iets over gelezen op teletekst gisteren. Ik ben die PS hoedanook beu.

Ik ben de politieke structuur van België meer dan beu

Stefanie
9 juni 2007, 21:27
Ik ben de politieke structuur van België meer dan beu

Ik ook. Ge zijt niet alleen.

Alvader
9 juni 2007, 21:28
Eigen schuls, dikke bult. HAdden die versnipperde partijen maar geen CS moeten invoeren, dan had Vlaanderen STERK gestaan aan de onderhandelingstafel... en waren we zo van de Walen vanaf.

idd, maar er is nu eenmaal een CS. Ofwel lach je lekker mee met de Walen, ofwel stem je geen VB.

Alvader
9 juni 2007, 21:31
Hoedanook, ik ben die corrupte criminelen van de PS Kotsbeu. Een staatshervorming haalt zo goed als niets uit. Die Walen hebben ons de snel Belgwet and het stemrecht voor vreemdelingen door de strot geramd. België is dus een dictatuur waar 40 % van de bevolking beslist over het gevoerde beleid. De meerderheid heeft niets te zeggen, staatshervorming of niet. Uw verhaaltje over verzwakte onderhandelende Vlaamse partijen zegt mij niets. Het intereesert mij niet. Ik zei maar één oplsosing: splitsen dat apeland. Groot VB of geen VB, we zitten met die corrupte criminelen op ons dak. En daar wil ik vanaf. Daar willen de andere partijen niet over onderhandelen. Wat maakt het dus uit? Ze willen daar toch niet over praten. Uw verzwakte Vlaamse partijen door het succes van het Vlaams belang interesseert mij dus echt niet. België draait toch vierkant. Bovendien zet het Vlaams belang de gedachte van Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. De andere partijen hunen zever over een nieuwe ronde staatshervorming interesseert mij niet. Het gaat toch nooit echt iets oplossen. Nooit. Het maakt maar weinig verschil of de andere "Vlaamse" partijen sterk staan of zwak staan, België werkt toch niet. Maakt dus niets uit hoeveel zetels de anderen hebben. Integendeel. Kijk maar naar de manier waarop de Walen ons die snel Belg wet en dat vreemdelingenstemrecht door de strot ramden. Of kijk maar hoe de opbrengsten van de verkeersboetes verdeeld worden over Vlaanderen en Wallonië.

Allemaal correct, maar wat gaat een stem voor het VB daar aan veranderen indien ze toch nooit regeringsdeelname of absolute macht van het volk verkrijgen ?
Als ik dan toch moet stemmen dan een stem voor een beetje verandering ipv geen verandering.

luc broes
9 juni 2007, 21:37
idd, maar hoe lang is het VB al in de oppositie ? Nooit zullen ze een absolute meerderheid halen. Nooit. Het heeft dus zeker bij federale verkiezingen geen zin om op het VB te stemmen. Ze zullen niet aan tafel zitten om met de Walen te onderhandelen. En een groot VB verzwakt alleen de onderhandelende Vlaamse partijeb.
Zolang de Vlaamse partijen het VB achter het cordon houden en het FDFaanvaarden als gesprekspartner zullen de Franstaligen ons overheersen. Het FDF beschikt ook niet over de meerderheid, waarom is dat dan een vereiste voor het VB?
De machteloosheid van de Vlamingen wordt georganiseerd door de vlaamse partijen die het cordon in stand houden. Die partijen steunen is waanzin.

Stefanie
9 juni 2007, 21:38
Allemaal correct, maar wat gaat een stem voor het VB daar aan veranderen indien ze toch nooit regeringsdeelname of absolute macht van het volk verkrijgen ?
Als ik dan toch moet stemmen dan een stem voor een beetje verandering ipv geen verandering.

Het Vlaams belang pleit voor Vlaamse onafhankelijkheid, dankzij hen word ik op de hoogte gehouden van hoe de situatie werkelijk is. Zij voeren argumenten aan, zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Zonder hen word ik alleen maar belogen en bedrogen door extreem linkse journalisten.

largo_w
9 juni 2007, 21:41
Het Vlaams belang pleit voor Vlaamse onafhankelijkheid, dankzij hen word ik op de hoogte gehouden van hoe de situatie werkelijk is. Zij voeren argumenten aan, zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Zonder hen word ik alleen maar belogen en bedrogen door extreem linkse journalisten.

Dankzij hen krijgen schapen als jij een idool om achterna te hollen...
fetishachtig...
http://www.cubra.nl/fotografierubriek/marionluijten/Sheep.286.Cubra.jpg

luc broes
9 juni 2007, 21:42
idd, maar er is nu eenmaal een CS. Ofwel lach je lekker mee met de Walen, ofwel stem je geen VB.
Vlamingen die het cordon handhaven schieten in eigen voet.

Stefanie
9 juni 2007, 21:42
Allemaal correct, maar wat gaat een stem voor het VB daar aan veranderen indien ze toch nooit regeringsdeelname of absolute macht van het volk verkrijgen ?
Als ik dan toch moet stemmen dan een stem voor een beetje verandering ipv geen verandering.

Vandaag was het weer raak. Op de NOS zeiden ze dat de andere partijen nu een soort Vlaams belang light zijn. De andere partijen zouden volgens de NOS geleerd hebben hoe ze het vreemdelingenprobleem moeten aanpakken. Ik dacht nochtans dat net vandaag de anti-discriminatiewet van kracht ging. En ik dacht dat dienen snel-Belgwet nog altijd van kracht was?

Stefanie
9 juni 2007, 21:45
Dankzij hen krijgen schapen als jij een idool om achterna te hollen...
fetishachtig...
http://www.cubra.nl/fotografierubriek/marionluijten/Sheep.286.Cubra.jpg

Nee. Het is eerder dankzij die corrupte criminelen van de PS, niet dankzij het Vlaams belang. Die worden zoveel mogelijk geweerd van den T.V. En laten we onze twee stelende prinsen niet vergeten. Ook dat is geen reclame voor de Belgische staat. Filip de taaie is blijkbaar nu al begonnen met het stelen van meubelen. Stel u voor dat dat koning wordt van dit apeland.

ilfalco
9 juni 2007, 22:02
idd, maar er is nu eenmaal een CS. Ofwel lach je lekker mee met de Walen, ofwel stem je geen VB.

ofwel lach je mee met jos ghysels en co ofwel stem je VB.

Alvader
9 juni 2007, 23:21
Het Vlaams belang pleit voor Vlaamse onafhankelijkheid, dankzij hen word ik op de hoogte gehouden van hoe de situatie werkelijk is. Zij voeren argumenten aan, zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Zonder hen word ik alleen maar belogen en bedrogen door extreem linkse journalisten.

Goed, stem dan op het VB bij de gemeenteraads-, provinciale en Vlaamse verkiezingen ! Dan spreken we over Vlaanderen alleen.

Alvader
9 juni 2007, 23:23
ofwel lach je mee met jos ghysels en co ofwel stem je VB.

Als je VB stemt, lach je mee met de Walen = SP en MR of CDH samen met 2 tegen een rits van zwakke verdeelde Vlaamse partijen.

Alvader
9 juni 2007, 23:25
Noem voor de aardigheid eens zo'n grote partij met een Vlaamse toets die bereid is om het verschil te maken?

Het gaat niet alleen om "bereid" ( in elke gradatie die hiervoor geldt). Het gaat ook over potentiëel om iets te kunnen veranderen. Een stem op het VB zal potentiëel op FEDERAAL niveau niets veranderen.

Alvader
9 juni 2007, 23:27
Dankzij hen krijgen schapen als jij een idool om achterna te hollen...
fetishachtig...
http://www.cubra.nl/fotografierubriek/marionluijten/Sheep.286.Cubra.jpg

En wat zijt gij dan ? Denkt gij dan echt na ? Ik vrees, nee ik weet het zeker: gij zijt een wandelende spreekbuis van de Tijdsgeest.

Alvader
9 juni 2007, 23:30
Vlamingen die het cordon handhaven schieten in eigen voet.

juist, maar ik handhaaf het CS niet. Ik ben maar 1 van die ongeveer miljoenen vlaamse kiezers. Een beetje realisme zegt dat het VB nooit de absolute meerderheid zal behalen. Bij FEDERALE verkiezingen is het dus het best om als VLAMINGEN ( hoe gematigd ook ) STERK te staan tegenover de Franstaligen. DAT LAATSTE lukt nooit door het VB een misschien realistische 29 perc te laten halen. Immers het VB zal nooit meeregeren.

Stefanie
9 juni 2007, 23:45
Goed, stem dan op het VB bij de gemeenteraads-, provinciale en Vlaamse verkiezingen ! Dan spreken we over Vlaanderen alleen.

Waarom? Die staatshervormingen werken toch niet. Of dat die traditionele partijen nu sterk of zwak staan, ze willen praten over een staatshervorming die toch niet werkt. De score van het Vlaams belang verandert daar niets aan.

Alvader
9 juni 2007, 23:47
Waarom? Die staatshervormingen werken toch niet. Of dat die traditionele partijen nu sterk of zwak staan, ze willen praten over een staatshervorming die toch niet werkt. De score van het Vlaams belang verandert daar niets aan.

Bij de staatshervorming verandert er iets, bij een VB-stem niets.

Stefanie
10 juni 2007, 00:03
Bij de staatshervorming verandert er iets, bij een VB-stem niets.

Niet akkoord. Het Vlaams belang voert propaganda, ze zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Dankzij het Vlaams belang wordt er over Vlaamse onafhankelijkheid gesproken.

Jong N-VA'er
10 juni 2007, 00:42
Als je VB stemt, lach je mee met de Walen = SP en MR of CDH samen met 2 tegen een rits van zwakke verdeelde Vlaamse partijen.

Toch nog iemand die het snapt.

Jong N-VA'er
10 juni 2007, 00:44
Niet akkoord. Het Vlaams belang voert propaganda, ze zetten Vlaamse onafhankelijkheid op de politieke agenda. Dankzij het Vlaams belang wordt er over Vlaamse onafhankelijkheid gesproken.

Ja de laatste 2 weken heb ik er hen over horen praten. Tis ook tegenwoordig enkel goed om die uit te halen als het verkiezingen zijn. De rest van jaar is het altijd weer zitten zagen over vreemdelingen.
We kennen het probleem, er zijn partijen die oplossingen willen, maar eerst nog een meerderheid bekomen in het parlement!

Julius C.
10 juni 2007, 08:02
Ja de laatste 2 weken heb ik er hen over horen praten. Tis ook tegenwoordig enkel goed om die uit te halen als het verkiezingen zijn. De rest van jaar is het altijd weer zitten zagen over vreemdelingen.
We kennen het probleem, er zijn partijen die oplossingen willen, maar eerst nog een meerderheid bekomen in het parlement!

En waar gaat gij die meerderheid halen ?
Op Vld en Sp.a moet ge niet rekenen zoals ge de laatste 8 jaar gezien hebt.
Met Groen,CAP en Dedecker dan ?
Haal ze waar ze te halen is nl. met het VB.:-D

largo_w
10 juni 2007, 08:02
En wat zijt gij dan ? Denkt gij dan echt na ? Ik vrees, nee ik weet het zeker: gij zijt een wandelende spreekbuis van de Tijdsgeest.

die is wel goed... Zo al toegeven dat je niet nadenkt!:lol:

jep ik ben wandelende spreekbuis vertel mij eens op wie ik gestemd heb...:-) ?

luc broes
10 juni 2007, 08:40
juist, maar ik handhaaf het CS niet. Ik ben maar 1 van die ongeveer miljoenen vlaamse kiezers. Een beetje realisme zegt dat het VB nooit de absolute meerderheid zal behalen. Bij FEDERALE verkiezingen is het dus het best om als VLAMINGEN ( hoe gematigd ook ) STERK te staan tegenover de Franstaligen. DAT LAATSTE lukt nooit door het VB een misschien realistische 29 perc te laten halen. Immers het VB zal nooit meeregeren.
Vlamingen schieten zichzelf in de voet door zelf te stellen: 'immers het VB zal nooit meeregeren'. Terwijl het FDF door het regime probleemloos wordt omarmd.
De Vlaamse 'democratische' partijen moeten gewoon maar dreigen om met het VB samen te werken indien er op redelijke Vlaamse eisen niet toegegeven wordt.
Hoe kunnen vlamingen zo idioot zijn naar onderhandelingen te gaan en op voorhand al te zeggen dat ze grote toegevingen moeten doen om iets te bekomen waarop ze ontegensprekelijk recht op heben.
Di Rupo, die op onze kosten leeft, die spreekt niet van toegevingen. die zegt gewoon voor ons moet het een verbetering zijn. Anders is het NON.

baseballpolitieker
10 juni 2007, 10:21
juist, maar ik handhaaf het CS niet. Ik ben maar 1 van die ongeveer miljoenen vlaamse kiezers. Een beetje realisme zegt dat het VB nooit de absolute meerderheid zal behalen. Bij FEDERALE verkiezingen is het dus het best om als VLAMINGEN ( hoe gematigd ook ) STERK te staan tegenover de Franstaligen. DAT LAATSTE lukt nooit door het VB een misschien realistische 29 perc te laten halen. Immers het VB zal nooit meeregeren.Jij denkt zeker ook dat de wereld niet verandert...
Er zullen nieuwe mogelijkheden komen, eeuwigheid is te lang, in de nabije toekomst zullen nieuwe projecten worden opgestart die nieuwe mogelijkheden zullen creëren...

Jos Verhulst
10 juni 2007, 19:08
Misschien nog maar eens in herinnering brengen dat al die peilingen volkomen waardeloos zijn. Net zoals bij de vorige verkiezingen (toen de groenen onvoorspeld door de mand vielen) bleek ook nu (bv succes lijst Dedecker) dat die peilingen niet kunnen voorspellen wat iedereen graag zou willen op voorhand weten.

De reden is simpel: de onzekerheidsmarge is véél groter dan diegene die officieel wordt opgegeven. De officieel opgegeven 95% marges betreffen de kans op een juiste voorspelling voor één partij van gemiddelde grootte. Maar iedereen hanteert voorspellingen alsof ze betrouwbaar zouden zijn voor zes, zeven partijen tegelijk. Daar komt nog bij dat peilers a posteriori nog aan de waarnemingen durven poteren, vooraleer ze de wereld in te sturen; en dat ondervraagden niet altijd een waarachtig antwoord geven wanneer naar hun stemintenties wordt gevraagd.