PDA

View Full Version : Proficiat cd&v/nva


Duvelke
11 juni 2007, 16:42
Proficiat cd&v/nva

mogen jullie het goed doen. Ik ben benieuwd met wie julle een coalite gaan vormen. Met het vlaams belang al zeker niet, hoorde ik gisteren, dus das al heeel goed (en normaal ook)
Ik hoop met Spa en met Groen, en dat zou nog goed kunnen ook.

barteke
11 juni 2007, 16:48
Enerzeids wel spijtig, het enige goed punt van het VB is separatisme, en dat zouden ze nochtans in een coalitie kunnen doordrukken met de CD&V
Het was wel grappig dat Bart Dewever zei "ik steek mijn hand helemaal uit naar dedecker"
Waarop bracke zei "gaat u kartelpartner cd&v daar wel mee akkoord?"
Dewever "Ik heb het niet over coalities, dit is van man tot man, politiek is ook vriendschap hoor!"
hihi

Chipie
11 juni 2007, 16:53
Ik hoop met blauw...

duveltje382
11 juni 2007, 16:54
Proficiat cd&v/nva

mogen jullie het goed doen. Ik ben benieuwd met wie julle een coalite gaan vormen. Met het vlaams belang al zeker niet, hoorde ik gisteren, dus das al heeel goed (en normaal ook)
Ik hoop met Spa en met Groen, en dat zou nog goed kunnen ook.

Staatshervorming,2/3 meerderheid,is dus 66% van de stemmen,of van de 88 zetels in Vlaanderen 58 zetels,Vlaams Belang heeft er 17 dus dat word wringen hé :roll:

lazymind
11 juni 2007, 20:41
de waarschijnlijke coalitie zal Rooms-Blauw zijn en rood zal in de de oppositie zitten en zal ook stemmen voor een staatshervorming. En als rood in de oppositie zit en stemt voor een staatshervorming zal er zekers een 2/3 meerderheid zijn.

Jan Meuleman
11 juni 2007, 20:52
de waarschijnlijke coalitie zal Rooms-Blauw zijn en rood zal in de de oppositie zitten en zal ook stemmen voor een staatshervorming. En als rood in de oppositie zit en stemt voor een staatshervorming zal er zekers een 2/3 meerderheid zijn.

Maar er komt geen staatservorming. De Walen willen dat niet. Dus die zullen NON zeggen.
En wat doet Leterme dan? Ach, zoals hij 4 jaar geleden deed.

Eerst stoer doen en zeggen we splitsen BHV onverwijld, en dat gebeurt in 5 minuten. Dan op een Waalse NON botsen, en er niet meer over spreken.

L'histoire se répète.

Preuße
11 juni 2007, 20:54
mogen jullie het goed doen. Ik ben benieuwd met wie julle een coalite gaan vormen. Met het vlaams belang al zeker niet, hoorde ik gisteren, dus das al heeel goed (en normaal ook)

Wees eens lief voor elkaar

Duvelke
11 juni 2007, 22:00
Wees eens lief voor elkaar
Ik ben lief voor elkaar, maar het vlaams belang is dat niet :-P

C2C
11 juni 2007, 22:02
Proficiat vooral aan de ACW-vleugel van de CD&V die de verkiezing gewonnen heeft.

De Christen-Democraten zijn nu linkser dan ooit. Een goede zaak.

Preuße
11 juni 2007, 22:09
Ik ben lief voor elkaar, maar het vlaams belang is dat niet :-P

Wees eens lief voor het Vlaams belang

Gun
11 juni 2007, 23:35
Ik hoop met blauw...Met Maingain?

Ik vrees dat deze formatieronde nog maar eens gaat aantonen dat het totaal inefficiënt is om één regering op poten te zetten voor twee totaal verschillende landen.

PS: De PS is geen sik beter, in tegendeel!

longhorn
11 juni 2007, 23:38
Proficiat vooral aan de ACW-vleugel van de CD&V die de verkiezing gewonnen heeft.

De Christen-Democraten zijn nu linkser dan ooit. Een goede zaak.

Een slechte zaak maar alles is beter dan paars zeker?

Internaut
11 juni 2007, 23:40
Staatshervorming,2/3 meerderheid,is dus 66% van de stemmen,of van de 88 zetels in Vlaanderen 58 zetels,Vlaams Belang heeft er 17 dus dat word wringen hé :roll:

Op u kon de partij nochtans niet volledig op uw hulp rekenen. In totaal moest men stemmen voor kamer en senaat (2 keer) en je stemde 1 keer CAP.
Totaal iets tegenovergesteld, je bent overduidelijk een zwevende kiezer.

longhorn
11 juni 2007, 23:42
Het enige dat onze Duvel hier nog niet geweest is, is BUB-er.

Gun
11 juni 2007, 23:43
Op u kon de partij nochtans niet volledig op uw hulp rekenen. In totaal moest men stemmen voor kamer en senaat (2 keer) en je stemde 1 keer CAP.VB én CAP8O :roll: 8O

longhorn
11 juni 2007, 23:45
Maar wel proficiat aan CDenV-ers zoals een Hendrik Bogaert. (Ik rook al jaren zijn sigaren en herinner me nog goed zijne pa).