PDA

View Full Version : De invloed van Juda


PAJOT
10 februari 2004, 15:33
Enkele Joodse zelfgetuigenissen :

Wir Bolschewisten werden die russischen Arbeiter wohl zu zwingen wissen, zu fasten, und wenn sie sich dagegen auflehnen, werden wir sie mit Maschinengewehrschüssen matt setzen. Der Arbeiter, der in der Unbefangenheit lebt, wird anmaßend, undiszipliniert; der elende Arbeiter, der den ganzen Tag vom Hunger getrieben arbeitet, um am Abend sein kärgliches Stück Brot zu erlangen, der Arbeiter, der aller bürgerlichen Rechte entkleidet ist und der fürchtet, beim geringsten Widerstand erschossen zu werden, ist der fügsamste Arbeiter.

(Uitspraak van de Jood Radek-Sobelsohn aan Walther Rathenau in het jaar 1919; geciteerd in ,Vosroschdenje", Parijs, 27. 2. 1931)

Auf Grund der größen sozialistischen Oktoberrevolution hat sich die jüdische Bevölkerung in der Sowjetunion vollkommen gesund gemacht.

(I. Singer, in "eines", Moskou, 26. 6. 1938, Nr. 145)

Mit der Zeit, da der Kommunismus als eine Welt-Ideal-Bewegung auf der ganzen Erde verwirklicht wird, wird auch durch ihn die Judenfrage in allen Ländern gelöst, wo eine solche Lösung notwendig ist.

(Kalman Whitman, ,Jid un welt", New York, 1938, bladzijde 42)


Reeds werd erop gewezen dat liberalisme en marxisme, ondanks wat ze tegenover elkaar stellen, fundamenteel behoren tot dezelfde categorie, die teruggaat op de Verlichting: hetzelfde individualisme aan de basis, hetzelfde universele gelijkheidsdenken, hetzelfde rationalisme, hetzelfde primaat van de factor economie, hetzelfde hameren op de emancipatoire waarde van arbeid, hetzelfde vooruitgangsgeloof en hetzelfde hopen op het einde van de geschiedenis. In menig opzicht heeft het liberalisme alleen maar met méér doelmatigheid bepaalde doelstellingen verwezenlijkt die het met het marxisme gemeen had : uitroeiing van groepsidentiteiten en traditionele culturen, onttovering van de wereld, wereldwijde uniformisering van het productiesysteem.

Deze gemeenschappelijke achtergrond is de letterlijke weergave van de Joodse doctrine!

Jouwe
10 februari 2004, 20:41
Zou jij niet beter in het forum met dewinter zitten is het eerste wat ik me afvraag?
Maar dan inderdaad liberalisme en marxisme kun je wel vinden in dezelfde categorie, wat natuurlijk ook wel een zeer makkelijk te verklaren fenomeen is. Aangezien marxisme toch een zeer sterke kritiek met zich mee draagt over het liberalisme en vice versa.Wat je zegt is dus zeer logisch en klopt helemaal, wat je bedoelt daarentegen is een heel ander paar mouwen.

En wat hebt u tegen de Joodse doctrine, u bent niet zo voor gelijkheid me dunkt. Of sla ik hier de bal er naast.

Harko
10 februari 2004, 21:51
Jouwe, ge moet u echt niet bezighouden met het antwoorden op dergelijke ordinaire anti-semitische en plat-fascistische zever.[/list]

PAJOT
10 februari 2004, 23:26
Maar dan inderdaad liberalisme en marxisme kun je wel vinden in dezelfde categorie, wat natuurlijk ook wel een zeer makkelijk te verklaren fenomeen is. Aangezien marxisme toch een zeer sterke kritiek met zich mee draagt over het liberalisme en vice versa.Wat je zegt is dus zeer logisch en klopt helemaal, wat je bedoelt daarentegen is een heel ander paar mouwen.

En wat hebt u tegen de Joodse doctrine, u bent niet zo voor gelijkheid me dunkt.

Het liberalisme is verwerpelijk, de maatschappij en het klassedenken in het algemeen zijn verwerpelijk want zij zorgen voor volksverdeeldheid. Het communisme is in werkelijkheid het overdragen van de burgerlijke idealen op het proletariaat (bv. van het klasse-egoïsme).

Mensen zijn niet gelijk en niet gelijkwaardig. Ze worden daarentegen wel als gelijkwaardigen geboren.

Axel
11 februari 2004, 00:44
kan er nu echt niemand die belachelijke vlagskes van da scherm weghalen ?

tomm
11 februari 2004, 04:40
ach het is wat couleur locale, niemand neemt die gast toch serieus en hij neemt zichzelf niet eens serieus lijkt het, volgens mij is hij gewoon met ons voeten aan het spelen en zich kostelijk aan het amuseren met het choqueren van mensen.