PDA

View Full Version : Global warming, global warming ...Wanneer komt het er van?!


La Chunga
29 juni 2007, 13:13
Ik heb deze morgen verdorie de chauffage een tijd moeten aanleggen!

Maar goed, ik neem thuis enkele milieuvriendelijke maatregelen ...

Zo confiskeerde ik de oude koffiedraaimolen van wijlen m'n grootvader - die was voor m'n weliswaar vloekende moeder toch niks meer dan keukengarnituur - en maal ik vanaf morgen koffiebonen en giet ik de koffie op. Weg koffiezet!

Dat opwarmen van water doe ik in een grote kom en daar plaats ik een metalen vergiet over met daarin de groenten van de dag die aldus onmiddellijk gestoomd worden. Gezonde energiebesparing noem ik dat!

Nog creatieve ideeën voor het huishouden?

Derk de Tweede
29 juni 2007, 13:22
Je niet meer wassen? :roll:

Spliff
29 juni 2007, 13:22
Ik heb deze morgen verdorie de chauffage een tijd moeten aanleggen!



een extra trui aandoen is beter voor het milieu....

Dronkoers
29 juni 2007, 15:27
Nog creatieve ideeën voor het huishouden?

Vleesetende planten kopen ipv insecticide ;-)

adaveke
29 juni 2007, 15:35
Nog creatieve ideeën voor het huishouden?

Bakstenen in de spoelbak van je toilet leggen.
Kan er minder water in...

Essevee_VL
29 juni 2007, 15:51
:lol:

Stratcat
29 juni 2007, 15:58
Mijn ecologische voetafdruk is maar 3,7 ha.
Graag tips hoe ik aan het Belgische gemiddelde raak.

Jazeker
29 juni 2007, 16:16
Mijn ecologische voetafdruk is maar 3,7 ha.
Graag tips hoe ik aan het Belgische gemiddelde raak.

http://images.google.com/url?q=http://www.channel4.com/4car/media/100-greatest/03-large/23-cadillac-eldorado.jpg&usg=AFQjCNGbCNChwvrF-oVg15JwMlutjaBhyg

http://www.hetsatelliethuis.nl/media/airco/airco%20split.jpg

Lord Vader
29 juni 2007, 16:52
Meer voedsel in blik kopen, intercontinentale reizen maken (liefst twee keer per jaar), alleen gloeilampen gebruiken, niet al te zuinig zijn met die elektriciteit, 's winters een tshirt dragen en goed stoken, geen gerecycleerd papier gebruiken, je huis niet isoleren, etc. Waar een wil is, is een weg!

Mijn ecologische voetafdruk bedraagt 3,3 ha.

Jazeker
29 juni 2007, 17:08
Mijn ecologische voetafdruk bedraagt 3,3 ha.

Waar kan je dat berekenen?

Lord Vader
29 juni 2007, 17:12
Waar kan je dat berekenen?

http://wwf-footprint.be/nl/

Kortaf
29 juni 2007, 17:21
Nog creatieve ideeën voor het huishouden?

http://www.hannekevanveen.nl/html/vrekkenarchief.html

Bovenbuur
29 juni 2007, 18:02
http://wwf-footprint.be/nl/
3.1

Lord Vader
29 juni 2007, 18:08
1,8 ha is het streefcijfer (dit getal hangt natuurlijk af van het totaal aantal mensen en andere factoren en kan dus veranderen.)

Dronkoers
30 juni 2007, 11:25
http://wwf-footprint.be/nl/

5,5 ha

Lord Vader
30 juni 2007, 11:33
5,5 ha

Aha, bijna het Belgisch gemiddelde. Dan ben jij misschien wel de geknipte persoon om De anarchistische bankier te adviseren. ;)

Firestone
30 juni 2007, 11:33
http://wwf-footprint.be/nl/4.2 ha

Raf
30 juni 2007, 11:49
5,5 ha
Idem.

Tantist
30 juni 2007, 12:22
Ik heb deze morgen verdorie de chauffage een tijd moeten aanleggen!

Er komt niet genoeg CO2 uit uw aars, want zoals Al Gore zegt: "do they fit together?".

BigF
30 juni 2007, 12:25
4,4 ha

Tantist
30 juni 2007, 12:27
1,8 ha is het streefcijfer (dit getal hangt natuurlijk af van het totaal aantal mensen en andere factoren en kan dus veranderen.)

3,5ha en beschaamd dat het niet meer is.

Lord Vader
30 juni 2007, 12:33
3,5ha en beschaamd dat het niet meer is.

Oei, dat is nog niet de helft van de gemiddelde ecologische voetafdruk van een Noord-Amerikaan! Moet pijnlijk zijn...

Jazeker
30 juni 2007, 18:41
4.2 ha

Idem...

Duupje
30 juni 2007, 19:32
3.1
Dito

Uh-Huh
30 juni 2007, 20:43
3.2 ha

Kim
30 juni 2007, 21:21
3.2 ha

Pietje
30 juni 2007, 21:27
4,2ha8-)

Heftruck
30 juni 2007, 21:44
7.7 hectare.

Zozo. Da's leuk.

Stratcat
30 juni 2007, 21:48
7.7 hectare.

Zozo. Da's leuk.

Ha! Nu weten we wie op dit forum het gemiddelde omhoog trekt.

Tips:
1) Blijf meer thuis.
2) Doe wat vaker een trui aan.
3) Eet meer verse groenten.
4) Lig er niet van wakker.

Heftruck
30 juni 2007, 21:53
Ha! Nu weten we wie op dit forum het gemiddelde omhoog trekt.

Tips:
1) Blijf meer thuis.
2) Doe wat vaker een trui aan.
3) Eet meer verse groenten.
4) Lig er niet van wakker.

5) Wordt een saai kneusje. :?

Stratcat
30 juni 2007, 22:04
5) Wordt een saai kneusje. :?

Dat hoeft niet. Maar dat zul je pas over een jaar of tien beginnen zeggen, denk ik. ;-)

Heftruck
30 juni 2007, 22:06
Dat hoeft niet. Maar dat zul je pas over een jaar of tien beginnen zeggen, denk ik. ;-)

Please, do explain more.

Stratcat
30 juni 2007, 22:22
Please, do explain more.

Heb geduld. Het komt wel.

Heftruck
30 juni 2007, 22:34
Heb geduld. Het komt wel.

Hoe weet ik dat? :-o

Kim
30 juni 2007, 22:38
Hoe weet ik dat? :-o

En ik die dacht dat enkel vrouwen nieuwsgierig waren... ;-)

Stratcat
30 juni 2007, 22:40
Hoe weet ik dat? :-o

Ik weet het. Dat is voorlopig voldoende.

Heftruck
30 juni 2007, 22:46
En ik die dacht dat enkel vrouwen nieuwsgierig waren... ;-)

Knowledge is power. :-P

Heftruck
30 juni 2007, 22:46
Knowledge is power. :-P

Power die De anarchistische bankier niet uit handen wil geven. :x

Stratcat
30 juni 2007, 22:48
Power die De anarchistische bankier niet uit handen wil geven. :x

Ik ben ondertussen wel al bijna twintig jaar langer niet dood gegaan.
Voor wat hoort wat.

Heftruck
30 juni 2007, 22:51
Ik ben ondertussen wel al bijna twintig jaar langer niet dood gegaan.
Voor wat hoort wat.

Waar staat mijn leeftijd te lezen? :?

Trouwens, zit jij aan de caffeïne ofzo?

Stratcat
30 juni 2007, 23:00
Waar staat mijn leeftijd te lezen? :?

Hier en daar. Rond de twintig, dacht ik?

Trouwens, zit jij aan de caffeïne ofzo?

Al sinds ik nauwelijks kon spreken. Waarom?

Heftruck
30 juni 2007, 23:08
Hier en daar. Rond de twintig, dacht ik?

Dat zou best eens kunnen wezen, ja. Jongste deelnemer bij forummeetings in ieder geval. :-P

Al sinds ik nauwelijks kon spreken. Waarom?

You're a bizzy bee tonight.

Stratcat
30 juni 2007, 23:12
You're a bizzy bee tonight.

Dat is geen caffeïne, dat is alcohol.

Heftruck
30 juni 2007, 23:15
Dat is geen caffeïne, dat is alcohol.

°?

Spliff
30 juni 2007, 23:17
°?

Heffie bedoelt welke alcoholgehalte vermoed ik...

Stratcat
30 juni 2007, 23:22
°?

Wijn.

Spliff
30 juni 2007, 23:31
Wijn.

Jaar, land, kleur?

Lekker boeket?

Volgende keer meer mensen uitnodigen..., maar jah dan gaat die ecologische afdruk weer omhoog

Stratcat
30 juni 2007, 23:43
Jaar, land, kleur?

Lekker boeket?

Volgende keer meer mensen uitnodigen..., maar jah dan gaat die ecologische afdruk weer omhoog

2004, Frankrijk, rood.

Dominante geur: kers.

DaBlacky
1 juli 2007, 00:12
Momenteel 3,3, maar dit zal in de nabije toekomst drastisch verlagen van zodra ik eindelijk niet meer bij mijn ouders woon.

DaBlacky
1 juli 2007, 00:13
3,5ha en beschaamd dat het niet meer is.

Waarom wil je eigenlijk een zo hoog mogelijke voetafdruk hebben? Omdat het stoer is?

Stratcat
1 juli 2007, 00:19
Momenteel 3,3, maar dit zal in de nabije toekomst drastisch verlagen van zodra ik eindelijk niet meer bij mijn ouders woon.

Denk je...

Stratcat
1 juli 2007, 00:20
Waarom wil je eigenlijk een zo hoog mogelijke voetafdruk hebben? Omdat het stoer is?

Omdat Al Gore het goede voorbeeld geeft. 8-)

DaBlacky
1 juli 2007, 00:22
Denk je...

Yup. Vleesverbruik daalt dan, autoverbruik (ik moest de autoverbruik van het gezin aanduiden en niet die van mij), keuze van brandstof voor verwarming en nog een paar details.

DaBlacky
1 juli 2007, 00:24
Omdat Al Gore het goede voorbeeld geeft. 8-)

Ik stel voor dat we morgen allemaal een land binnenvallen. den George doet het toch ook. :?

Stratcat
1 juli 2007, 00:33
Yup. Vleesverbruik daalt dan, autoverbruik (ik moest de autoverbruik van het gezin aanduiden en niet die van mij), keuze van brandstof voor verwarming en nog een paar details.

Keuze voor vleesgebruik hangt van jou af, de rest ook een beetje, maar minder.
Ik heb b.v. een niet geïsoleerde woning gekocht en ik verwarm met mazout en elektriciteit.
Toch niet zo'n zware ecologische voetafdruk, ik begrijp het ook niet. Een passiefhuis zou beter zijn, maar daar heb ik nu het geld niet voor.
Wat ik wou zeggen: het is een illusie te denken dat je het allemaal (b.v. je ecologische voetafdruk) onder controle hebt. Het leven is te complex voor controle.

DaBlacky
1 juli 2007, 00:36
Keuze voor vleesgebruik hangt van jou af, de rest ook een beetje, maar minder.
Ik heb b.v. een niet geïsoleerde woning gekocht en ik verwarm met mazout en elektriciteit.
Toch niet zo'n zware ecologische voetafdruk, ik begrijp het ook niet. Een passiefhuis zou beter zijn, maar daar heb ik nu het geld niet voor.
Wat ik wou zeggen: het is een illusie te denken dat je het allemaal (b.v. je ecologische voetafdruk) onder controle hebt. Het leven is te complex voor controle.

Niet allemaal, maar toch een beetje.

En van dat vlees heb je gelijk. Toch is het makkelijker om (quasi) vegetariër te zijn in een vegetarisch gezin dan in een vleesetend gezin.

Stratcat
1 juli 2007, 00:47
Ik stel voor dat we morgen allemaal een land binnenvallen. den George doet het toch ook. :?

http://www.dustmybroom.com/?p=5839

Jazeker
1 juli 2007, 00:59
7.7 hectare.

Zozo. Da's leuk.

En ik als vleesetend, dieselrijdend monster dacht al dat ik de planeet in gevaar bracht. Maar het was Heftruck!!! Heftruck = de NWO!


zover is duidelijk nu.

Jazeker
1 juli 2007, 01:03
Keuze voor vleesgebruik hangt van jou af, de rest ook een beetje, maar minder.
Ik heb b.v. een niet geïsoleerde woning gekocht en ik verwarm met mazout en elektriciteit.
Toch niet zo'n zware ecologische voetafdruk, ik begrijp het ook niet. Een passiefhuis zou beter zijn, maar daar heb ik nu het geld niet voor.
Wat ik wou zeggen: het is een illusie te denken dat je het allemaal (b.v. je ecologische voetafdruk) onder controle hebt. Het leven is te complex voor controle.

Ergens ben ik akkoord met je. Je hebt het niet onder controle. In de week eet ik mijn "warm eten" op het werk. Het is geheid vlees hoewel ze zeer goedkoop een stoofpotje van groenten kunnen maken dat al je mineralen en eiwitten en enzymen en meer van dat gedoe dat je op een dag nodig hebt kan omvatten. Ik heb er al meermaals op gewezen dat dat kan. Maar wat doet de kantine... weer een stuk vlees (maar ze worden alternatief hoor) nu met pasta in plaats van aardappelen. *zucht*

Heftruck
1 juli 2007, 01:17
En ik als vleesetend, dieselrijdend monster dacht al dat ik de planeet in gevaar bracht. Maar het was Heftruck!!! Heftruck = de NWO!


zover is duidelijk nu.

nuff said

Jazeker
1 juli 2007, 01:23
nuff said

Laat me met rust, jij Lizard Overlord. :evil:

Jazeker
1 juli 2007, 01:26
Omdat Al Gore het goede voorbeeld geeft. 8-)

Dat is inderdaad waar. De private villa/ranch van Al Gore heeft een ecologische voetafdruk die meer dan het tienvoudig gedraagt dan het gemiddelde van een amerikaan. En die gast gaat daar verder in. Die heeft een beurs opgericht waarin hij zijn uitstoot verkoopt aan een soort VZW die eigendom is van.... Al Gore.

Hypocriete gast.

Tantist
1 juli 2007, 07:39
Oei, dat is nog niet de helft van de gemiddelde ecologische voetafdruk van een Noord-Amerikaan! Moet pijnlijk zijn...\

Absoluut, het is precies alsof ik in mijn blote sta.

Wat kan ik doen om dat te vermeerderen? Wat als ik nu 120 rij op de autosnelweg in 4e? Maakt dat alles goed?

DaBlacky
1 juli 2007, 12:33
http://www.dustmybroom.com/?p=5839

Ik WIST dit al. Vandaar mijn quote.

DaBlacky
1 juli 2007, 12:37
Dat is inderdaad waar. De private villa/ranch van Al Gore heeft een ecologische voetafdruk die meer dan het tienvoudig gedraagt dan het gemiddelde van een amerikaan. En die gast gaat daar verder in. Die heeft een beurs opgericht waarin hij zijn uitstoot verkoopt aan een soort VZW die eigendom is van.... Al Gore.

Hypocriete gast.

Inderdaad. Ik snap dus ook niet hoe hij dat zijn eigen kan verkopen om langs de ene kan heel goed te weten welke invloed het verbruik heeft op deze planeet en zelfs dit zoveel mogelijk mensen proberen duidelijk te maken, maar langs de andere kant daar zelf geen zak van aantrekken. Waarschijnlijk haat die zijn kinderen en denkt ie "laat ik hun maar eens goed kloten en zoveel mogelijk alles naar de zak laten gaan".

Dit allemaal terzijde: het is niet omdat Al Gore den idioot uithangt in zijn ranch, dat iedereen dit maar moet doen. Zijn gedrag is niet goed te praten, maar zijn boodschap is wel iets om rekening mee te houden.

Lord Vader
1 juli 2007, 22:06
Wat kan ik doen om dat te vermeerderen? Wat als ik nu 120 rij op de autosnelweg in 4e? Maakt dat alles goed?

Voor meer tips, zie de eerste pagina van deze draad. Verder kan je aan de hand van de test op www.wwf-footprint.be zelf een beetje experimenteren en de gemiddelde Noord-Amerikaan het nakijken geven. Iemand die alleen woont en op elke vraag de laatste keuzemogelijkheid aanduidt, heeft een ecologische voetafdruk van 18,6 ha. Daar kan je al mee uitpakken op een familiefeestje!

Heftruck
2 juli 2007, 00:13
7.7 hectare.

Zozo. Da's leuk.

Maar da's voor het ganse gezin natuurlijk.

Als ik het voor mezelf uitreken kom ik op 5.9 hectare.

Vermoedelijke belangrijke factoren;
Wekelijkse tijdschriften en dagelijkse krant Veel buitenhuis eten Hoog energiegebruik door computers, verlichting en verwarming Reizen met het vliegtuig Rasechte vleeseter
Ik maak daarentegen wel erg veel gebruik van het openbaar vervoer. Een wagen heb ik immers niet.

DaBlacky
2 juli 2007, 00:38
Maar da's voor het ganse gezin natuurlijk.

Als ik het voor mezelf uitreken kom ik op 5.9 hectare.

Vermoedelijke belangrijke factoren;
Wekelijkse tijdschriften en dagelijkse krant Veel buitenhuis eten Hoog energiegebruik door computers, verlichting en verwarming Reizen met het vliegtuig Rasechte vleeseter
Ik maak daarentegen wel erg veel gebruik van het openbaar vervoer. Een wagen heb ik immers niet.

Dus de hele rest van het gezin gebruikt maar 1,8 ha? Prachtige gezinsleden heb je :D

Heftruck
2 juli 2007, 00:42
Dus de hele rest van het gezin gebruikt maar 1,8 ha? Prachtige gezinsleden heb je :D

Eh, 't is wel per persoon he. :-P

Och, erg wetenschappelijk is 't ook weer niet..

Jazeker
2 juli 2007, 00:42
Eh, 't is wel per persoon he. :-P

Jullie gaan allen tezamen naar het toilet en tezamen onder de douche? :-D