PDA

View Full Version : Ongevraagd foto's online plaatsen...


Duupje
1 juli 2007, 12:46
Wat kan je doen, als je op een site je eigen foto ziet staan, die daar zonder je medeweten/goedkeuring geplaatst is?

1handclapping
1 juli 2007, 12:48
Nagaan of het de moeite loont te vragen ze te verwijderen.

Starkan
1 juli 2007, 12:48
Wat kan je doen, als je op een site je eigen foto ziet staan, die daar zonder je medeweten/goedkeuring geplaatst is?
Klinkt stom, maar het eenvoudigste is: vragen of ze die er af willen halen(, omdat...)

Duupje
1 juli 2007, 12:50
Klinkt stom, maar het eenvoudigste is: vragen of ze die er af willen halen(, omdat...)

Klinkt niet dom, is al via email gevraagd, geen reactie erop.

Duupje
1 juli 2007, 12:51
Nagaan of het de moeite loont te vragen ze te verwijderen.
Als men zijn/haar foto niet online wil zien staan, loont het zowiezo de moeite ze eraf te laten halen, nietwaar ? Zeker als er kinderen mee opstaan.

guerin
1 juli 2007, 12:53
Geld vragen? Nee,serieus.

Is de foto getrokken op een openbaar plaats dan is er geen privacy dat telt,denk ik.Maar als het niet op een openbaar plaats getrokken is dan is het wel privaat.Nu,is er daar een wet rond....?

Starkan
1 juli 2007, 13:06
Als je echt geen uitweg vindt raad ik je aan bij ecops een melding te doen van ongeoorloofde inhoud. >> ecops (http://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL) enkel nog op melden klikken en de stappen volgen.

Zij hebben alleszins een heel aantal mogelijkheden om u hiermee verder te helpen waar je als burger niet zomaar bij kan.

illwill
1 juli 2007, 13:18
Wat kan je doen, als je op een site je eigen foto ziet staan, die daar zonder je medeweten/goedkeuring geplaatst is?

Heb je ooit bezwaar gehad dat men de foto heeft gemaakt?

Denk je dat bekende mensen hun toelating geven bij elke foto om gepubliceerd te worden? :lol:

guerin
1 juli 2007, 13:32
Heb je ooit bezwaar gehad dat men de foto heeft gemaakt?

Denk je dat bekende mensen hun toelating geven bij elke foto om gepubliceerd te worden? :lol:
Die bekende tisten verdienen er grof geld mee,al dan niet rechtstreeks!

Jazeker
1 juli 2007, 14:35
Klinkt niet dom, is al via email gevraagd, geen reactie erop.

via dns.be (als het een belgische site is) opzoeken welk hosting bedrijf die site heeft draaien en het hen melden.

Derk de Tweede
1 juli 2007, 14:44
Wat kan je doen, als je op een site je eigen foto ziet staan, die daar zonder je medeweten/goedkeuring geplaatst is?

Welke site is het......:roll:

Spliff
1 juli 2007, 14:45
Welke site is het......:roll:

slinkse poging om te weten te komen hoe Duupje er uitziet???? ;)

guerin
1 juli 2007, 14:59
via dns.be (als het een belgische site is) opzoeken welk hosting bedrijf die site heeft draaien en het hen melden.
En het buitenland?Of een .org of een .DE ?

Jazeker
1 juli 2007, 15:02
En het buitenland?Of een .org of een .DE ?

http://network-tools.com/

en daarvan de whois gebruiken.

baseballpolitieker
1 juli 2007, 15:16
En het buitenland?Of een .org of een .DE ?Guerin je handtekening is creepy!;-)

netslet
1 juli 2007, 15:34
Nog een mail sturen en zeggen dat wanneer na x dagen niet op die mail wordt gereageerd er een klacht zal neergelegd worden.

Dit stukje niet vergeten te vermelden in je mail:

'De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden.' (Wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en naburige rechten, artikel 10).

berre
1 juli 2007, 17:12
vraag een pcfreak de site te laten crashen...

Lincoln
1 juli 2007, 17:31
Als men zijn/haar foto niet online wil zien staan, loont het zowiezo de moeite ze eraf te laten halen, nietwaar ? Zeker als er kinderen mee opstaan.En over welke foto gaat het ?

baseballpolitieker
1 juli 2007, 17:33
:lol: En over welke foto gaat het ?

Duupje
1 juli 2007, 19:43
Het gaat niet om een foto van mij, die zijn genoeg online te vinden met mijn medeweten en goedkeuring. Gaat om een dame die er echt niet mee opgezet is.

Lord Vader
1 juli 2007, 22:21
via dns.be (als het een belgische site is) opzoeken welk hosting bedrijf die site heeft draaien en het hen melden.

Dat is inderdaad het meest efficiënte. Voorbeeld: http://www.bloggen.be/bruno232/archief.php?ID=54 .

Jazeker
2 juli 2007, 00:27
Dat is inderdaad het meest efficiënte. Voorbeeld: http://www.bloggen.be/bruno232/archief.php?ID=54 .

Sorry, ik was even niet voorbereid op die kop.

Maar toen ik er toch was:

Lincoln
2 juli 2007, 13:14
:lol: http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/supergrin.gif

Lincoln
2 juli 2007, 13:16
Het gaat niet om een foto van mij, die zijn genoeg online te vinden met mijn medeweten en goedkeuring. Gaat om een dame die er echt niet mee opgezet is.Patate, nu maakt je me toch curieus zeg, en euh krijg ik een hint om te achterhalen...:lol:

duveltje382
2 juli 2007, 13:22
Patate, nu maakt je me toch curieus zeg, en euh krijg ik een hint om te achterhalen...:lol:
Snik,kzal maar toegeven,ik ben eigenlijk een vrouw ..:?

Bovenbuur
2 juli 2007, 13:24
Er is zoiets als portretrecht. Er is echter ook zoiets als 'niet bang zijn voor legale stappen'. Als het om een grote site gaat met een eigen server dan kan het een lastig verhaal worden, maar zonder informatie over het wat, waar en waarom van de foto kan ik die inschatting niet maken.

Lincoln
2 juli 2007, 13:29
Snik,kzal maar toegeven,ik ben eigenlijk een vrouw ..:?Serieus ?8O :-D

illwill
2 juli 2007, 13:50
Die bekende tisten verdienen er grof geld mee,al dan niet rechtstreeks!

heeft er niets mee te maken, denk je dat ze alle foto's gepubliceerd willen zien? Waarom denk je dat er zoveel sterren het regelen door enorm veel geld te geven om bepaalde foto's uit de boekjes te houden? Omdat ze het in de rechtbank nooit zullen halen.

Derk de Tweede
2 juli 2007, 14:14
Voor dames zou het verplicht moeten worden dat zij een fotootje van haarzelf in haar avatar zet (hoeft echt niet persé een pikante foto te zijn).
En al die vrouwelijke afbeeldingen in avatars die niet van vrouwen zijn zouden verboden moeten worden.8-)

Duvelke
2 juli 2007, 14:17
wat een zever voor een fotootje zeg.
Trek dan gans de tijd een zak over je kop e :)
Pas op! of ze zien u opt straat nog :P

Demper
18 december 2018, 23:31
Wat kan je doen, als je op een site je eigen foto ziet staan, die daar zonder je medeweten/goedkeuring geplaatst is?

Geen naaktfoto's van jezelf verspreiden.