PDA

View Full Version : Wat zijn je favoriete games?


Kay_
3 juli 2007, 09:48
Lijkt mij simpel.
Welke games speel je graag (op pc, ps, x-box,wii,etc...)
Bij mij ziet het lijstje er zo:

1) Alle GTA's
2) Hitman
3) Max Payne
4) Splinter Cell (heb enkel de eerste)


Heb er een 30-tal, maar dat zijn ook echt de enige die ik graag speel. De meeste verdwijnen na enkele dagen voorgoed in de schuif :-D

DebianFox
3 juli 2007, 09:49
ik speel nog Soldier of Fortune Double Helix.

Laatste tijd wel met een wallhack en een aimbot hehe

lomeanor
3 juli 2007, 09:50
1. Baldur's Gate I en II
2. The Nomad Soul
3. Thief, The Dark Project
4. Age of Empires II

Andro
3 juli 2007, 09:53
De gehele serie Final Fantasy spellen.

berre
3 juli 2007, 09:53
de hitman's
de gta's (gta1 is zó hard lachen!)
nfsu
cscz

en zo af en toe een oorlogsspelleke as moh of battlefield kan er wel af...

berre
3 juli 2007, 09:55
ahja en niet te vergeten: DUKE NUKEM 3D!!!

hail to te king, baby!

Johan217
3 juli 2007, 10:00
Recent:
- Medieval 2 Total War
- Silent Hunter 3 en 4 (duikbootsimulatie)
- Battle of Britain: Wings of Victory (vliegsimulatie)
- Operation Flashpoint

Uit de oude doos:
- Civilisation 2
- Close Combat 2

Uit de zeer oude doos (AtariST):
- Defender of the Crown

Essevee_VL
3 juli 2007, 10:01
Te veel om op te noemen!

Laten we beginnen met Wolfenstein 3D uit 1992.

http://www.ixbt.com/news/games/_console/wolf3d/2.jpg

Kijk weer zo'n smerig beest!;-)

Kay_
3 juli 2007, 10:03
Te veel om op te noemen!

Laten we beginnen met Wolfenstein 3D uit 1992.

http://www.ixbt.com/news/games/_console/wolf3d/2.jpg

Kijk weer zo'n smerig beest!;-)


Het is jouw post in smerige beesten die me tot deze draad geïnspireerd heeft ;-)

Essevee_VL
3 juli 2007, 10:12
Het is jouw post in smerige beesten die me tot deze draad geïnspireerd heeft ;-)

Ook een liefhebber van Doom? Laten we nog niet vooruitlopen want voor Doom had U nog de opvolger van Wolfenstein 3D namelijk Spear of Destiny.

DaBlacky
3 juli 2007, 10:26
Warsims (Operation Flashpoint, Operation Tyfoon)
Hitman-reeks (heb ze allemaal tot Contracts)
GTA-reeks (heb ze allemaal die op PC zijn uitgebracht)
Settlers I en II

Om met nen kameraad te spelen op Sega MegaDrive:
Toejam & Earl I
Sonic 2
Mortal Kombat II
Lemmings

manta
3 juli 2007, 10:31
Heel de serie van Battlefield , behalve de laatste starwarsclone...
Bf - Bf special weapons , Road to rome , Bf Vietnam(zalige muziek) , Bf2 +special forces ...
World of Warcraft ...
En aangezien de kinderen er de volledige serie van The Sims 1 + 2 en de uitbreidingspakketten hebben opstaan zit m'n pc'ke stilaan vol ....
Enkele flash-games die af en toe goed zijn om de tijd te verdrijven , risk en zo ....8-)

Tavek
3 juli 2007, 10:35
Baldur's Gate I en II
Planescape Torment
Fallout

Savatage
3 juli 2007, 11:05
De laatste keer dat ik nog eens een computerspel speelde moet ergens in de jaren 90 zijn geweest op mijn sega 16bit :-) .
Dat hele xbox gedoe heeft me nooit echt aangesproken.

adaveke
3 juli 2007, 11:11
Baldur's Gate I en II
Planescape Torment
Fallout

Idem jouw lijst
nog bijvoegen:
Fallout II
WoW en TBC

Momenteel heel hard aan het uitkijken naar:
Spore
Fallout III

pinbag
3 juli 2007, 11:15
Civilization 4 met de mod "Fall from heaven2".

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=171398.

http://kael.civfanatics.net/images/moreunits.jpg

Momenteel speel ik terug, "Baldur's Gate 2" met de expansion "Throne of Bhaal".
Het begin vind ik altijd een sleur, maar eenmaal uit de dungeon, dan begint de pret. :-D Minsc is en blijft mijn lievelingspersonage in deze rpg.

"Butt kicking for goodness!"

Recent, heb ik Fallout 1 terug gespeeld en het blijft mega-leuk. Als ik meer tijd heb ga ik Fallout 2 herinstalleren. Ik zie vooral uit naar de 3 die "Bethesda" aan het maken is.

Verder speel ik soms C&c generals met de expansion Zero-hours met hierop de mod : "Blitzkrieg II: The Finest Hour". die het spel in een ww2 jasje steekt.

http://images.ea.com/eagames/official/cc_firstdecade/HallOfFame/Week2/CWCAR234Berlin.jpg

Mijn voorkeuren zijn vooral, rpg en Strategy games, maar soms kan er wel is een "shoot em up" bij. half-life of Farcry...

Eigenlijk is het teveel om op te noemen.

barfo
3 juli 2007, 12:00
WoW en TBC
simcity reeks
republic : the revolution
de originele UT, dan wel instagib CTF
age of empires 1&2
Morrowind ; TES en Oblivion

van Maerlant
3 juli 2007, 12:03
Baldur's Gate 1&2
Thief I, II & III
The Nomad Soul (kick-ass spel, jammer genoeg nooit doorgebroken)
Guild Wars
Half Life 1 + Opposing Force

DaBlacky
3 juli 2007, 12:15
De laatste keer dat ik nog eens een computerspel speelde moet ergens in de jaren 90 zijn geweest op mijn sega 16bit :-) .
Dat hele xbox gedoe heeft me nooit echt aangesproken.

Welke spelletjes had jij daar op? Dat blijft voor mij een van de beste consoles ooit.

Tantist
3 juli 2007, 12:20
Welke spelletjes had jij daar op? Dat blijft voor mij een van de beste consoles ooit.

Wonderboy V vond ik prachtig... Ik heb dat zelfs nog in romversie van internet gehaald recent en herspeeld.

Derk de Tweede
3 juli 2007, 12:29
Sorry, ik dacht dat er dames stond ipv games...8-)

barfo
3 juli 2007, 13:01
Sorry, ik dacht dat er dames stond ipv games...8-)

sorry, but the princes is in the other castle ;)

Graaf van Vlaanderen
3 juli 2007, 13:08
-Medieval 2 Total War
-call of duty(2)
-American conquest
-Half-life 2
-vietcong
en nog een paar andere;-)

Tavek
3 juli 2007, 13:18
Idem jouw lijst
nog bijvoegen:
Fallout II
WoW en TBC

Momenteel heel hard aan het uitkijken naar:
Spore
Fallout III

Fallout 3 = fall 2008 :(

Ben benieuwd wat dat gaat geven. Ik heb de eerste scheef gespeeld. Maar goed, ff voor de leut nu fallout 2 ook eens installeren.

Bovenbuur
3 juli 2007, 13:22
Eens kijken...

Stunts
Motocross madness 2
Age of empires 2
Starwars galactic battlegrounds (age of empires 2 met vliegtuigen)
Starcraft
The atomic Butcher (freeware (http://www.dashumankapital.net), maar een echte aanrader)
En verder een enorme ratel van spellen die wel grappig zijn waaronder worms, battlebugs, doom, en veel abandonware.

Ben nu bezig met homeworld, eens kijken wat 3d toevoegd...

adaveke
3 juli 2007, 13:25
Fallout 3 = fall 2008 :(

Ben benieuwd wat dat gaat geven. Ik heb de eerste scheef gespeeld. Maar goed, ff voor de leut nu fallout 2 ook eens installeren.

Fall 2008 en waarschijnlijk nog eens uitgesteld tegen dan ook.
Maar goed, we leven op goeie hoop.
Ik hoop dat bethesda het niet naar te knoppen helpt. (k vond oblivion maar niks :cry: )

Jaani_Dushman
3 juli 2007, 13:29
Spelletjes die ik nog eens durf te spelen:
Quake II, Starcraft, Counterstrike, Total Annihilation, Commandos III, Cossacks, American Conquest (die laatste twee enkel als ik mijn CD terug aan de praat krijg) en Transport Tycoon.

Oude spelletjes:
Warcraft II, Command & Conquer (vooral Red Alert!), Doom I & II, Duke Nukem, Diablo,...

barfo
3 juli 2007, 13:41
Eens kijken...

Stunts
Motocross madness 2
Age of empires 2
Starwars galactic battlegrounds (age of empires 2 met vliegtuigen)
Starcraft
The atomic Butcher (freeware (http://www.dashumankapital.net), maar een echte aanrader)
En verder een enorme ratel van spellen die wel grappig zijn waaronder worms, battlebugs, doom, en veel abandonware.

Ben nu bezig met homeworld, eens kijken wat 3d toevoegd...

homeworld vind ik echt vet :)
en starcraft is natuurlijk een classieker, ff wachten no op de nieuwe sc2 :d, mja alles van blizzard vind ik goe, diablo, warcraft,...

Savatage
3 juli 2007, 13:45
Welke spelletjes had jij daar op? Dat blijft voor mij een van de beste consoles ooit.

- Sonic 1,2 en 3
- Mortal Combat 1,2 en 3
- Columns
- James Bond
- Caesar's Palace
- X-Men
- .....

Wautd
3 juli 2007, 14:06
Tzijn er zoveel

Eve online als ik er eentje moet opnoemen

baseballpolitieker
3 juli 2007, 14:15
GTA
The Warriors
Need for Speed vanaf de undergrounds

Bad Attila
3 juli 2007, 14:36
Momenteel bijna enkel World of Warcraft (en TBC).

Anders: Civilization 4, Medieval 2: Total War, Heroes of Might and Magic 5, Oblivion, Baldur's gate 1&2, Diablo 3, Starcraft, FEAR

Dronkoers
3 juli 2007, 14:48
-alle Need for speeds (hoewel de carbon op 2 dagen gedaan was)
- de resident evil's
- manhunt (nog 2 weken voor den 2 :-D )
- Canis Canem Edit
- Colin McRay rally / WRC
- De Splinter Cells

en uit de oude doos
- Road Rash

vercetti
3 juli 2007, 15:05
GTA vanaf III
Mafia
RCT 1 en 2. Niet 3
Knights Of Honor
Medal Of Honor (AA en SH)
NFS III

Starkan
3 juli 2007, 15:29
Lang dat ik geen spelletjes meer speel
Enkele van degene die ik vroeger het meest speelde:

Pong
3D Tetris
Operation Wolf
Prince of Persia
Civilization I
Wolfenstein

En dan later nog eens hervallen met:

C&C
Doom I

DaBlacky
3 juli 2007, 15:33
- Sonic 1,2 en 3
- Mortal Combat 1,2 en 3
- Columns
- James Bond
- Caesar's Palace
- X-Men
- .....

Ook zo graag sonic? Heerlijk, he. Ik heb ook de 1, 2 en 3 en daarboven knuckels, sonic 3d en sonic-cd (ik heb de cd-uitbreiding).

baseballpolitieker
3 juli 2007, 15:34
-alle Need for speeds (hoewel de carbon op 2 dagen gedaan was)
- de resident evil's
- manhunt (nog 2 weken voor den 2 :-D )
- Canis Canem Edit
- Colin McRay rally / WRC
- De Splinter Cells

en uit de oude doos
- Road RashMag ik je carbon hebben?:lol:

Dronkoers
3 juli 2007, 17:23
Mag ik je carbon hebben?:lol:

Dan ligt mijn collectie in duigen ;-) Ik heb het trouwens nog geen 20 keer uitgespeeld :-P

pinbag
3 juli 2007, 18:00
Fallout 3 = fall 2008 :(

Ben benieuwd wat dat gaat geven. Ik heb de eerste scheef gespeeld. Maar goed, ff voor de leut nu fallout 2 ook eens installeren.

Je kan altijd de "MIB mega-mod" installeren voor fallout 2. ;-)

Zwartengeel
3 juli 2007, 18:25
- De GTA-reeks
- De 'Total War'-reeks
- Unreal Tournament 2004
- Port Royale
- No One Lives Forever
...
- In vroeger tijden: de 'Grand Prix'-reeks (van Geoff Crammond)

Zwartengeel
3 juli 2007, 18:26
Spelletjes die ik nog eens durf te spelen:
Quake II, Starcraft, Counterstrike, Total Annihilation, Commandos III, Cossacks, American Conquest (die laatste twee enkel als ik mijn CD terug aan de praat krijg) en Transport Tycoon.


Commandos III vond ik wat teleurstellend vergeleken met de vorige edities (te gemakkelijk en te kort).

Dronkoers
3 juli 2007, 18:29
Veel GTA-ers zo te zien... ben ik dan de enige die dat beu is na een uur of 2?

Allez ja, de laatste 2 toch ;-) op den duur lijkt het op "the sims", alleen moet ge nog niet slapen en kakken.

Jaani_Dushman
3 juli 2007, 18:46
Commandos III vond ik wat teleurstellend vergeleken met de vorige edities (te gemakkelijk en te kort).Bij Commandos I geraakte ik maar in het derde of vierde level. Mijn "save"-functie werkte niet (slecht gekopieerd...). En als er één ventje dood was, moest ik dus het hele spel opnieuw spelen. Verdomd moeilijk... :-(
Commandos II heb hier thuis liggen, maar het is er nog nniet van gekomen om het te installeren.
Vandaar Commandos III... ;-)

Zwartengeel
3 juli 2007, 18:51
Bij Commandos I geraakte ik maar in het derde of vierde level. Mijn "save"-functie werkte niet (slecht gekopieerd...). En als er één ventje dood was, moest ik dus het hele spel opnieuw spelen. Verdomd moeilijk... :-(
Commandos II heb hier thuis liggen, maar het is er nog nniet van gekomen om het te installeren.
Vandaar Commandos III... ;-)

Deel 2 is voor mij het meest genietbare van de reeks. Immens grote levels waar je een tijdje zoet mee bent en qua moeilijkheidsgraad niet zo vergezocht als het eerste deel soms was.

Jaani_Dushman
3 juli 2007, 18:54
Deel 2 is voor mij het meest genietbare van de reeks. Immens grote levels waar je een tijdje zoet mee bent en qua moeilijkheidsgraad niet zo vergezocht als het eerste deel soms was.Binnenkort eens installeren. Als die CD's nog macheren, tenminste...

Kay_
3 juli 2007, 19:01
Veel GTA-ers zo te zien... ben ik dan de enige die dat beu is na een uur of 2?

Allez ja, de laatste 2 toch ;-) op den duur lijkt het op "the sims", alleen moet ge nog niet slapen en kakken.


8O

Kom aan, niets zo leuk als GTA!!

Jaani_Dushman
3 juli 2007, 19:04
8O

Kom aan, niets zo leuk als GTA!!Een keer gespeeld. Na een kwartier was ik het zodanig beu, dat het meteen de laatste keer was. You love it or you hate it, blijkbaar... :?

Dronkoers
3 juli 2007, 19:05
8O

Kom aan, niets zo leuk als GTA!!

Inderdaad, GTA 3 viel best nog mee ;-)

Kay_
3 juli 2007, 19:14
Inderdaad, GTA 3 viel best nog mee ;-)

San Andreas ook! :-D

Dronkoers
3 juli 2007, 19:16
San Andreas ook! :-D

Teveel is teveel, dat ding ligt bij mij onder het stof, toen ik net die derde wereld inging heb ik het echt wel opgegeven, pfff

D.Nibelung
3 juli 2007, 19:34
Thief I, II & III


Met deze reeks heb ik me het meest geamuseerd! M'n vriendin is momenteel de derde aan het verslinden.
De laatste game die ik gespeeld heb is eigenlijk redelijk recent; TES IV Oblivion omdat het duidelijk veel invloeden van de ex-Thief ontwikkelaars in hun team heeft meegekregen.

In multiplayer was ik tot voor kort een rasechte Day of Defeat (W.O.2) fanaat, van de eerste beta voor HL1 t.e.m de nieuwste versie voor HL2. Altijd tof met enkele vrienden, maar er kruipt zoveel tijd in.

En och ja, tientallen(honderden?) Commodore Amiga games heb ik verslonden toen de meeste gamers nog met hun rammelaar lagen te spelen. Hetgeen me het meest bij blijft is het W.O.I vliegspel Wings van Cinemaware. Dit laatste softwarehuis bestaat zelfs nog.

Zwartengeel
3 juli 2007, 19:41
San Andreas ook! :-D

Mijn favoriet blijft Vice City, alleen al omwille van die fantastische soundtrack vol met 'foute' hits uit mijn jeugdjaren... 8-)

Dronkoers
3 juli 2007, 19:42
Mijn favoriet blijft Vice City, alleen al omwille van die fantastische soundtrack vol met 'foute' hits uit mijn jeugdjaren... 8-)


Dat is wel, drive-by's met "Broken Wings" ...

is wel lachen ;-)

Jazeker
3 juli 2007, 19:54
Mijn favoriet blijft Vice City, alleen al omwille van die fantastische soundtrack vol met 'foute' hits uit mijn jeugdjaren... 8-)

En de lamborghini Countach :-P

HAMC
3 juli 2007, 19:55
Favoriete game, Kingdom of Loathing.

http://www2.kingdomofloathing.com/login.php?notloggedin=1&loginid=66af127a43af4c0baaf4b2c4d7ed7b9a

Jaani_Dushman
3 juli 2007, 19:56
Iemand ooit "The Dark Eye" gespeeld?
Was wel nog wel leuk: je moest de verhalen van Edgar Allen Poe naspelen. Twee maal. Eén keer als moordenaar, één keer als slachtoffer.

Voodoo Child
3 juli 2007, 19:58
www.hattrick.org

andere dingen waar ik veel te veel tijd aan heb verloren:
- Return to Castle Wolfenstein: http://users.skynet.be/fa102385/junk/db.avi
- RtCW Enemy Territory: http://users.skynet.be/fa102385/junk/db.wmv

DaBlacky
3 juli 2007, 23:05
Veel GTA-ers zo te zien... ben ik dan de enige die dat beu is na een uur of 2?

Allez ja, de laatste 2 toch ;-) op den duur lijkt het op "the sims", alleen moet ge nog niet slapen en kakken.

Ik vond Vice City en London 1969 ook de twee beste. De laatste (San Andreas) is er een beetje over. Maar de volgende (Liberty City) belooft weer iets goeds.

Bill Gates zal met zijn kutbedrijfje ook enkel om die reden nog geld aan mij verdienen.

DaBlacky
3 juli 2007, 23:05
Een keer gespeeld. Na een kwartier was ik het zodanig beu, dat het meteen de laatste keer was. You love it or you hate it, blijkbaar... :?

ligt echt aan de versie.

Duvelke
3 juli 2007, 23:28
Teveel is teveel, dat ding ligt bij mij onder het stof, toen ik net die derde wereld inging heb ik het echt wel opgegeven, pfff
heb het al uitgespeeld, ben nu aan tweede keer bezeg, en ben aan de laatste opdrachten bezig. Je zit er wel lang aan, maar het is zeker en vast een leuk spel. Af en toe gewoon ook is je goesting doen en mensen vermoorden, omver rijden. verkrachten, stelen of joyriden..

baseballpolitieker
3 juli 2007, 23:40
heb het al uitgespeeld, ben nu aan tweede keer bezeg, en ben aan de laatste opdrachten bezig. Je zit er wel lang aan, maar het is zeker en vast een leuk spel. Af en toe gewoon ook is je goesting doen en mensen vermoorden, omver rijden. verkrachten, stelen of joyriden..Is er drie of vier keer doorgejaagd zeker!:-D Ben hem wel al bijna twee jaar kwijt, in mijne ps2 blijven zitten toen ik hem moest laten repareren en dan weg jah...

Aja da doe me er aan herinneren dak em nu van iemand hebt uitgeleend, sebiet mss eens playen?:lol:

Jazeker
3 juli 2007, 23:59
heb het al uitgespeeld, ben nu aan tweede keer bezeg, en ben aan de laatste opdrachten bezig. Je zit er wel lang aan, maar het is zeker en vast een leuk spel. Af en toe gewoon ook is je goesting doen en mensen vermoorden, omver rijden. verkrachten, stelen of joyriden..

Tegen dat je zowat alle werelden open hebt in San Andreas is het niet meer nodig om nog de story line te volgen (want die begon er soms over te gaan). Vanaf dan heb je toch wel een half werelddeel waar je doorheen kan scheuren met 5/6 sterren op je naam en nog meer flikken achter je aan. Dan wordt het voor mij pas echt leuk. Alle leuke voertuigen zijn wel ergens te vinden. Zo'n zwarte FBI jeep stelen is altijd een adrenalinestoot... heb ooit 30 minuten gedaan over zo'n achtervolging door tanks, heli's en andere FBI jeeps omdat ik wat FBI gastjes had neergemaaid en hun jeep gestolen. Nog net een garage kunnen invluchten. Bij een tweede poging had ik al twee van die zwarte FBI jeeps in mijn dubbele garage staan. :cheer: Goed materiaal voor overvallen 8-)

Jazeker
4 juli 2007, 00:01
Ik vond Vice City en London 1969 ook de twee beste.

Als kind in de eighties moet ik dat de beste blijven vinden, idd. de pastel kleuren, de miami vice auto's, de muziek. :-D

Metternich
4 juli 2007, 00:06
Heb daarnet Overlord (http://www.gamespot.com/pc/action/overlord/index.html?tag=result;title;0) op pc uitgespeeld. Zéér leuk spel, maar helaas wel met een tegenvallend einde. Van mij krijgt het zeker een 8,5/10.

Ik ben nu ook bezig in The Elder Scrolls IV: Oblivion (http://www.gamespot.com/pc/rpg/theelderscrollsivoblivion/index.html?tag=result;title;0#). Wel zonder uitbreidingen. Ook een prachtig en zéér uitgebreid spel met gemakkelijk honderden questes.

En natuurlijk de opvolger van mijn favoriete spel: Europa Universalis III (http://www.gamespot.com/pc/strategy/europauniversalisiii/index.html?tag=result;title;0). Een interactief geschiedenisboek waar jij de pen kunt vasthouden. Prachtig gewoon!

En als uitsmijter het bewijs dat God bestaat (http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/index.html?tag=result;title;0)

baseballpolitieker
4 juli 2007, 00:14
Tegen dat je zowat alle werelden open hebt in San Andreas is het niet meer nodig om nog de story line te volgen (want die begon er soms over te gaan). Vanaf dan heb je toch wel een half werelddeel waar je doorheen kan scheuren met 5/6 sterren op je naam en nog meer flikken achter je aan. Dan wordt het voor mij pas echt leuk. Alle leuke voertuigen zijn wel ergens te vinden. Zo'n zwarte FBI jeep stelen is altijd een adrenalinestoot... heb ooit 30 minuten gedaan over zo'n achtervolging door tanks, heli's en andere FBI jeeps omdat ik wat FBI gastjes had neergemaaid en hun jeep gestolen. Nog net een garage kunnen invluchten. Bij een tweede poging had ik al twee van die zwarte FBI jeeps in mijn dubbele garage staan. :cheer: Goed materiaal voor overvallen 8-)Ik begin weer massas zin te krijgen even afronden en dan playen! :cheer:

Jaani_Dushman
4 juli 2007, 00:14
Als kind in de eighties moet ik dat de beste blijven vinden, idd. de pastel kleuren, de miami vice auto's, de muziek. :-D:cheer: pastelkleurtjes :cheer:



Mijn god, hoe slaagden we er toch in om daar uren naar te kijken... :lol:

Jazeker
4 juli 2007, 00:27
Ik begin weer massas zin te krijgen even afronden en dan playen! :cheer:

Mijn DVD is stuk... ik zal 'm opnieuw moeten gaan kopen, maar ik ga wachten tot na de volgende release... dan kan ik hem wel tegen 9 euro kopen :lol:

Jazeker
4 juli 2007, 00:29
:cheer: pastelkleurtjes :cheer:



Mijn god, hoe slaagden we er toch in om daar uren naar te kijken... :lol:

Uh-hu:

http://abandonware.universal.av7.net/Jeux/The_Ancient_Art_Of_War.1984.gif

Rotgespeeld dat spel. Maar gelukkig wel op een zwart-wit monitor (een 12 inch monitor die toen toch de helft van je bureau innam).

*zucht* twasneschonentijd.

baseballpolitieker
4 juli 2007, 01:42
Mijn DVD is stuk... ik zal 'm opnieuw moeten gaan kopen, maar ik ga wachten tot na de volgende release... dan kan ik hem wel tegen 9 euro kopen :lol:Kutspel 95.72% en nu wil ik die ambulance missie uitspelen en na 9 levels overrijd ik een patientje en mag weer opnieuw beginnen!:evil:

Dronkoers
4 juli 2007, 05:50
heb het al uitgespeeld, ben nu aan tweede keer bezeg, en ben aan de laatste opdrachten bezig. Je zit er wel lang aan, maar het is zeker en vast een leuk spel. Af en toe gewoon ook is je goesting doen en mensen vermoorden, omver rijden. verkrachten, stelen of joyriden..

Het geduld is het niet (alle spellekes die ik heb opgenoemd zijn nu niet direct uitgespeeld eh ;-) ), maar dat overdreven gedoe zoals eten, fitnessen, shoppen,...

barfo
4 juli 2007, 10:22
bijna deze vergeten te melden :D
dagen,weken, maanden lang gespeeld :D
toen ik nog klein was ey ;)

kid icarus op de nes

http://www.flyingomelette.com/kidicarus/pics/pitamerican.jpg

DaBlacky
15 juli 2007, 18:02
2) Hitman


http://www.apple.com/trailers/fox/hitman/trailera/

Ik heb reeds iets in mijn agenda staan de 21ste november!

Dronkoers
15 juli 2007, 19:00
:cheer: Morgen manhunt 2 :cheer:

Visjnu
15 juli 2007, 20:12
- Beneath a Steel Sky : cyberpunk adventure met super verhaal
(nu abandonware, nog steeds aanrader!)
- Larry 2
- Age of Empires 2
- Baldur's Gate 2
- Knights of the Old Republic (1 en 2) [waarom nog niet vermeld? 8O]
EDIT: - Gabriel Knight!

Vooral games met een goed verhaal en goede immersion.
Heeft hier iemand trouwens Lord of the Rings online al geprobeerd?

nubian
15 juli 2007, 20:25
James Bond
Zelda
Splinter Cell
Star Fox
Tony Hawk
SSX Tricky

baseballpolitieker
15 juli 2007, 20:27
James Bond
Zelda
Splinter Cell
Star Fox
Tony Hawk
SSX TrickyBen jij echt een vrouw?

nubian
15 juli 2007, 20:30
Ben jij echt een vrouw?
nogmaals JA;-)

Spliff
15 juli 2007, 21:58
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=europa%20universalis%20II&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=iw

baseballpolitieker
15 juli 2007, 22:49
nogmaals JA;-)Ik geloof je. :-D :-D Het is gewoon raar, vrouwen zijn nu niet meteen met spellen bezig allé de vrouwen dat ik ken.;-)

DaBlacky
15 juli 2007, 23:41
Ik geloof je. :-D :-D Het is gewoon raar, vrouwen zijn nu niet meteen met spellen bezig allé de vrouwen dat ik ken.;-)

Ik ken een vrouw die graag gamet! :cheer:

Maar ik ben ze al een tijdje uit het oog verloren :(

Zyp
16 juli 2007, 10:15
Uh-hu:

http://abandonware.universal.av7.net/Jeux/The_Ancient_Art_Of_War.1984.gif

Rotgespeeld dat spel. Maar gelukkig wel op een zwart-wit monitor (een 12 inch monitor die toen toch de helft van je bureau innam).

*zucht* twasneschonentijd.



Goh, de goeie comodore tijde.... maniac mansion, round the gauntlet, etc... en daarvoor hadden wij een Tandy 64 'color' computer met ocharme 2 spelletjes, nog met cassetes te laden, donkey kong, en nog een ander platform game... met echte volledige 8 of 16 kleurtjes ben niet zeker meer, te lang geleden...

Dan was er de x86 xt... met de police quest - space quest - larry - etc ... viva de cga graphics, dat was eigenlijk op kleur gebied een stap terug...

De eerste 286... met grootste hit toen : dune II... Welkom vga kleuren..

De 486, stunts 4d - de eerste testdrive... (WAAAAW 8 mb ram geheugen, ZOVEEEEL, Lachen)

Dan zat er nog een Pentium 1 of 2 tussen, met de grote duke nukem - shadow warrior, etc... De dual voodoo kaart setup was populair, maar duur toen...

Ging ik naar een Amd athlon, de eerste echte video met 3d acc kwam er... de geforce... een revolutie...

Dan kwam er een Pentium 3, met een geforce 3 kaartje was dat toen WAW...

Nu speel ik op een Pentium 4 - 3.6Ghz, 2.5GB ram, GF6800 (moet die eens dringend gaan buitenkeilen)... Met mijn oudere crt monitor speelde ik zelfs in 3d (shutterglasses), alleen spijtig dat het met lcd's niet kan...

De games die ik graag speel : WOW (World of warcraft-mmorpg) - COV (City Of Villains-mmorpg) - BF2142 (Mega goeie action online team shooter) - Doom 3 (tot nu toe nog steeds het meest sfeer-scheppende en beste horror fps game) - Far Cry (ik kijk al uit naar hun nieuw speeltje, crysis) - en nog zovele meer...

Ik denk dat ik in totaal iets van +/- 100 games heb (de echt oude smijt ik buiten, seen that, done that)... waarvan er nu zo'n +/- 25 - 30 op mijn pc staan...

verslaafd, ikke? Neuuuuu... :D

Linkse Vogel
16 juli 2007, 18:25
Ik ben niet zo'n gamer... Ik speel wel soms dat ene spel waarvan de naam mij nu niet te binnen schiet =)

van Maerlant
16 juli 2007, 18:26
Tuurlijk, gamebedrijven zijn immers mensonterende corporaties, die arme inpakkers en DVD-drukkers als slaven laten arbeiden in hun goelags :roll:

Essevee_VL
16 juli 2007, 21:41
Kent iemand nog Opwolf uit 1987?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4b/Opwolf(ingame).png

DaBlacky
17 juli 2007, 07:12
Kent iemand nog Opwolf uit 1987?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4b/Opwolf(ingame).png

*steekt hand op*

Zyp
17 juli 2007, 07:55
Kent iemand nog Opwolf uit 1987?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4b/Opwolf%28ingame%29.png

ja hoor... dit was eigenlijk een eertse vroege poging tot een fps..

Je kon wel niet zelf rondlopen toen....

Vorenus
17 juli 2007, 08:05
WWW.Abandonia.com en www.the-underdogs.info/ zijn goede sites om oude spelletjes te downloaden.

Mijn favorieten blijft nogt altijd

op PC

Transport Tycoon, Doom en police Quest.

Op Nintendo 8 bit

SMB 1 en 3, castlevania en outrun

Op sega megadrive

Sonic 2 en Dolphin ( t'was met een dolfijn)

Atari

Pac man, Boulder Dash, Donky Kong

Scarabaeida
18 juli 2007, 00:50
- Alle Final Fantasies (zelfs de metroseksuele en meisjesachtige latere titels)
- StarCraft (maar ik kan niet hosten, zelfs neit als ik port forward en mijn firewalls juist instel of zelfs uitzet. Ik ben daarom hiermee gestopt. Helaas.)
- de GTA-reeks (dom vermaak, niets meer voor mij)
- Metal Slug Anthology (lekkere arcade, ook aartsmoeilijk, maar geheel mogelijk uit te spelen zonder te sterven: het heeft praktisch geen bugs)


Ik ben inderdaad een nerd. :oops:

Scarabaeida
18 juli 2007, 00:52
Kent iemand nog Opwolf uit 1987?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4b/Opwolf(ingame).png

Ik ken het van toen ik 6 was en geïntroduceerd werd in games. Een tien jaar oudere neef liet het me zien. Hijzelf natuurlijk zijnde een persoon uit de jaren '80. Een nerd uit de jaren '80 zelfs, een scripkiddie die nu 'oud' is in de wereld.

Je kent het beeld van de 30-plusser-nerd. Dat is hij.



Ik ken een vrouw die graag gamet! :cheer:

Maar ik ben ze al een tijdje uit het oog verloren :(

Zo'n vrouwen zijn vaak het slachtoffer van cyberromeo's. Mannen zijn raar in werelden met weinig vrouwen. Zo zijn fetish-forums ook erg grappig, wegens de overvloed aan mannen.
Vrouwen die er durven posten worden belaagd let geile wanhopige PMs. Een extra reden waarom er nóg minder vrouwen zijn.

SomethingAwful.com heeft er artikels over geschreven.

Jazeker
18 juli 2007, 02:01
WWW.Abandonia.com (http://WWW.Abandonia.com) en www.the-underdogs.info/ (http://www.the-underdogs.info/) zijn goede sites om oude spelletjes te downloaden.

Mijn favorieten blijft nogt altijd

op PC

Transport Tycoon, Doom en police Quest.

Op Nintendo 8 bit

SMB 1 en 3, castlevania en outrun

Op sega megadrive

Sonic 2 en Dolphin ( t'was met een dolfijn)

Atari

Pac man, Boulder Dash, Donky Kong

Je hebt heel wat gemist op pc.

Savatage
18 juli 2007, 04:50
Golden Axe heb ik indertijd ook heel wat keren gespeeld op de pc.

Nussbaum
18 juli 2007, 13:16
Voor mensen die van de Thief series houden. Er is al een tijdje een onofficiele Thief2 uitbreiding genaamd 'shadows of the metal age' die imo kwalitatief net zo goed is als het officiele spel.

http://www.thief2x.com/default2.asp

Scarabaeida
5 augustus 2007, 17:23
Chrono Trigger op SNES. Spijtig genoeg werd deze RPG (zoals vele topgames) enkel uitgebracht in Japan en de VS. Ik heb het dus moeten emuleren.
Dit spel heeft één nadeel: het is niet erg herspeelbaar. Eens gespeeld heb je het gezien, maar als je het spel start ben je wel verslaafd totdat je het einde gezien hebt.

Het heeft ook een bijzonder lage moeiijkheidsgraad wat ik storend ervoer. De prachtige verhaallijn maakt dat wel goed.

Hier enkele screenshots:


http://www.geocities.com/TimesSquare/Corridor/7928/frames/ct/screenshots/ct013.jpg
http://www.geocities.com/TimesSquare/Corridor/7928/frames/ct/screenshots/ct018.jpg
http://img2.kult-mag.com/photos/00/00/47/00/ME0000470007_2.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4e/CTmeetmagus.JPG/256px-CTmeetmagus.JPG

Dank aan filosoof zijn avatar om deze topic te bumpen. Als je goed kijkt herken je het personage van zijn avatar in de screenshots.


P.S.: De screens zijn lelijk, omdat Mobygames geen hotlinking toestaan. :x