PDA

View Full Version : Gps


Dronkoers
6 juli 2007, 16:26
Heeft er iemand zo een ding voor in de auto?

'k ben van plan eens een te gaan halen, maar weet begot niet wat kiezen... (met al die locaties die ik moet bezoeken van de tooghangers :-P )

Iemand?

Gun
6 juli 2007, 16:37
Heeft er iemand zo een ding voor in de auto?

'k ben van plan eens een te gaan halen, maar weet begot niet wat kiezen... (met al die locaties die ik moet bezoeken van de tooghangers :-P )

Iemand?Model hangt af van budget, ga zeker voor een Europese in plaats van Benelux

Kwalitaitief heel goed materiaal:

1. Viamichelin
- de rode en groene michelin zit er volledig in verwerkt
- gratis TMC service door Viamichelin

2. Mio
- heel gebruiksvriendelijk

3. Garmin
- een verdienstelijke middenmoot

4. Tomtom
- je betaalt de naam en kwalitatief zeker niet beter dan de rest

Gun
6 juli 2007, 16:45
dubbel

Essevee_VL
6 juli 2007, 16:52
GPS, SMS, MSN, GSM, MMS,... allemaal vuiligheid! Heel het stratenplan van Vlaanderen van buiten kennen! ;-)

Dronkoers
6 juli 2007, 16:56
Die ViaMichelin ziet er mij wel interessant uit.

Festivals zul je er ook wel mee vinden zeker? ;-)

Dronkoers
6 juli 2007, 16:56
GPS, SMS, MSN, GSM, MMS,... allemaal vuiligheid! Heel het stratenplan van Vlaanderen van buiten kennen! ;-)

Ik ken mijne weg naar alle cafe's in 25 km omtrek ja, that's it... oja, en naar mijn ouders en 't werk en de winkel hier recht over :-D

Gun
6 juli 2007, 16:58
GPS, SMS, MSN, GSM, MMS,... allemaal vuiligheid! Heel het stratenplan van Vlaanderen van buiten kennen! ;-)Heel opmerkelijk, sinds ik een GPS heb blijkt dat er veel kortere wegen zijn om ex-studiegenoten en ex-collega's te gaan bezoeken

Essevee_VL
6 juli 2007, 17:01
Heel opmerkelijk, sinds ik een GPS heb blijkt dat er veel kortere wegen zijn om ex-studiegenoten en ex-collega's te gaan bezoeken

Als er aan die wegen niet gewerkt wordt dan...

Dronkoers
6 juli 2007, 17:10
Als er aan die wegen niet gewerkt wordt dan...

Die worden tegenwoordig ook al aangegeven ;-)

Gun
6 juli 2007, 17:28
Als er aan die wegen niet gewerkt wordt dan...... zorgt het TMC signaal voor de voorafgaandelijke identificatie én de GPS zorgt sowiso voor een alternatieve route

Dronkoers
6 juli 2007, 17:30
... zorgt het TMC signaal voor de voorafgaandelijke identificatie én de GPS zorgt sowiso voor een alternatieve route

Daarom dat dit ergens wel een must is voor mij ;-)

Gun
6 juli 2007, 17:39
Daarom dat dit ergens wel een must is voor mij ;-)Ik moest er eigenlijk niet echt één hebben, ik vond het wel eens leuk om ' de weg te zoeken' en 'op verkenning te gaan' maar in mijn wagen (van het werk) zat er plots één ingewerkt en eenmaal men er gebruik van heeft gemaakt is men er snel aan verslaafd:oops:

Dronkoers
6 juli 2007, 17:42
Ik moest er eigenlijk niet echt één hebben, ik vond het wel eens leuk om ' de weg te zoeken' en 'op verkenning te gaan' maar in mijn wagen (van het werk) zat er plots één ingewerkt en eenmaal men er gebruik van heeft gemaakt is men er snel aan verslaafd:oops:

Hmm, dat beloofd... Ik ben nochtans nooit verslaafd geraakt aan wegenatlassen ze ;-)

Maar soit, het is wel handig (vooral als ze zo eens 1 of 2 keer per maand ergens naartoe gaat waar ge totaal uwe weg niet kent, en dat ge na een maand terug vergeten zijt :?

Essevee_VL
6 juli 2007, 17:57
Die worden tegenwoordig ook al aangegeven ;-)

Vreemd! Een kennis van mij zei eens dat zijn GPS doorgesloeg toen hij door Houtem reed. Op dat ogenblik waren ze eindelijk die kut kasseibaan aan het asfalteren.

BigF
6 juli 2007, 18:11
echte schone vlaamse kasseien...

daar kapt ge toch gene vieze asfalt over zeker?
asfalt gemaakt van teer en pek uit olie uit een ver moslimland en dat over onze kasseien??
kasseien die onze grootvaders nog met gevaar voor haven en goed, met de blote hand uit de rotswanden hebben geklopt!
daar moeten die moslims met hun vettige olie vanaf blijven!

wat is dat nu

gps'en zouden standaard als eerste keus steeds kasseiwegen moeten aangeven en slechts in uiterste nood uitwijken naar asfalt.

;-)

Essevee_VL
6 juli 2007, 18:41
echte schone vlaamse kasseien...
;-)

Ik zou het daar niet te luid zeggen...

BigF
6 juli 2007, 20:59
Ik zou het daar niet te luid zeggen...

de kunst bij kasseiwegen is er tegen een exact uitgekiende snelheid overheen te zoeven

naarmate je van stilstand vertrekt gaat het harder en harder daveren, maar bij een bepaalde snelheid (en die is op het eerste gezicht vrij hoog) raken je banden als het ware alleen nog de toppen van de kasseien en dan houdt het gedaver ook plots op

je moet dus gas blijven geven zolang het hard davert, je rijdt dan gewoon nog niet snel genoeg

als iedereen dat nu eens leert kunnen al die mooie kasseibaantjes blijven liggen

jurgen79
6 juli 2007, 21:02
TomTom One Europe...heb er hier nog thuis eentje nieuw in de doos liggen (gekregen van de werkgever).
Maar aangezien er al een gépésss in mijn benz'ke zit gebruik ik het nooit.
Heb het eens getest en het toestel werkt uitstekend.

Tavek
6 juli 2007, 22:59
GPS, SMS, MSN, GSM, MMS,... allemaal vuiligheid! Heel het stratenplan van Vlaanderen van buiten kennen! ;-)

....

Jaani_Dushman
7 juli 2007, 00:15
Heeft er iemand zo een ding voor in de auto?

'k ben van plan eens een te gaan halen, maar weet begot niet wat kiezen... (met al die locaties die ik moet bezoeken van de tooghangers :-P )

Iemand?Een echte man kan kaartlezen, en heeft geen GPS nodig.

Gun
7 juli 2007, 12:43
TomTom One Europe...heb er hier nog thuis eentje nieuw in de doos liggen (gekregen van de werkgever).
Maar aangezien er al een gépésss in mijn benz'ke zit gebruik ik het nooit.
Heb het eens getest en het toestel werkt uitstekend.Tomtom kost veel te veel voort wat je krijgt, bij de concurrentie krijg je voor een gelijkaardige prijs sowiso meer (Bleutooth, MP3, TMC, grote scherm, ...)

Jazeker
7 juli 2007, 13:13
Heeft er iemand zo een ding voor in de auto?

'k ben van plan eens een te gaan halen, maar weet begot niet wat kiezen... (met al die locaties die ik moet bezoeken van de tooghangers :-P )

Iemand?

Ik heb zo'n medion (aldi) PDA die je als gps kan gebruiken. Best tevreden van maar volgende keer kies ik toch een 'dedicated' gps ipv. een pda.

Jazeker
7 juli 2007, 13:14
Die ViaMichelin ziet er mij wel interessant uit.

Festivals zul je er ook wel mee vinden zeker? ;-)

NOOIT ViaMichelin kiezen. Mijn vader heeft er zo nog eentje gehad en die heeft hem meer dan eens drie keer rond dezelfde blok gestuurd. Hij heeft hem toen teruggebracht naar de winkel.

Jazeker
7 juli 2007, 13:17
Een echte man kan kaartlezen, en heeft geen GPS nodig.

Kaartlezen terwijl je rijdt is kut.

prutske
7 juli 2007, 15:34
Ik heb een ingebouwde pioneer,met alles er op en er aan.

Gun
7 juli 2007, 20:14
NOOIT ViaMichelin kiezen. Mijn vader heeft er zo nog eentje gehad en die heeft hem meer dan eens drie keer rond dezelfde blok gestuurd. Hij heeft hem toen teruggebracht naar de winkel.Viamichelin is intussen veruit n° 1 in Frankrijk en heeft een generatie toestellen ontwikkeld die qua gebruiksvriendelijkheid tomtom overstijgen en qua features n°1 is (groene en rode michelin zitten er in verwerkt).

jurgen79
7 juli 2007, 22:06
Tomtom kost veel te veel voort wat je krijgt, bij de concurrentie krijg je voor een gelijkaardige prijs sowiso meer (Bleutooth, MP3, TMC, grote scherm, ...)

In de TomTom One Europe is TMC mogelijk evenals een BT connectie met je GSM.
Indien je nog meer dingen wil opteer dan voor een PDA, kan je mee surfen, chatten, muziek mee spelen enz enz enz...
http://www.pdashop.be/product/29920/tomtom-one-europe.html#specificaties

Gun
7 juli 2007, 22:11
In de TomTom One Europe is TMC mogelijk evenals een BT connectie met je GSM.
Indien je nog meer dingen wil opteer dan voor een PDA, kan je mee surfen, chatten, muziek mee spelen enz enz enz...
http://www.pdashop.be/product/29920/tomtom-one-europe.html#specificatiesIk had het over de prijzen
TMC is inderdaad mogelijk, zou nogal stupide zijn, maar ga eens na hoeveel je bij dokt voor de TMC antenne én abonnement terwijl beiden bij Viamichelin gratis zijn want eigen service en antenne gratis bij Mio voor een toestel van gelijkaardige prijs?

Dronkoers
8 juli 2007, 11:22
Ik heb een ingebouwde pioneer,met alles er op en er aan.

Handig als je het hebt, niet denkbaar als ge daar geen plaats voor hebt ;-)

Ambiorix
8 juli 2007, 12:07
Een echte man kan kaartlezen, en heeft geen GPS nodig.
kan ik enkel beamen:-D
alhoewel GPS wel heel nuttig kan zijn bij karteerwerk en dergelijke.

Gun
8 juli 2007, 20:44
Vandaag naar de zee gereden én terug ... TMC heeft me de files van Jabbeke tot Gent bespaard!

Jaani_Dushman
8 juli 2007, 20:48
Vandaag naar de zee gereden én terug ... TMC heeft me de files van Jabbeke tot Gent bespaard!Files? Zijn dat die rijen auto's waar je met de trein voorbij zoeft? 8-)

Bert Bubber
8 juli 2007, 21:30
Files? Zijn dat die rijen auto's waar je met de trein voorbij zoeft? 8-)
En die je dan later aan het station komen afhalen :lol: .