PDA

View Full Version : Afwassen; met de hand of machinaal?


BigF
8 juli 2007, 13:37
title says it all

lomeanor
8 juli 2007, 13:43
Wij hadden vroeger een afwasmachine. Je hebt daar echter uiteindelijk evenveel werk mee als met de hand afwassen (je moet alles inladen, alles uitladen, een deel moet je opnieuw afwassen omdat het niet schoon is, je glazen worden lelijk, grote potten kan je er niet in afwassen).
We gebruikten hem dus minder en minder en toen hij kapot was hebben we hem niet vervangen.

Nu wassen we met de hand af, en dat zal zo blijven.

BigF
8 juli 2007, 13:47
wij hebben het lang met de hand gedaan maar nu zou ik het niet meer kunnen missen
*inladen en uitladen duurt niet langer dan alles in de afwasbak zetten of in de kast zetten
*met de huidige afwasmiddelen worden glazen niet meer dof (of toch niet binnen de tijdsspanne dat glazen hier overleven)
*er staat nooit een berg afwas in de spoelbak te stinken
*de buren hebben er ook één

lomeanor
8 juli 2007, 13:50
*inladen en uitladen duurt niet langer dan alles in de afwasbak zetten of in de kast zetten
Maar dat doe je toch allemaal in één beweging?
Je zet iets in de bak en wast het af, de andere droogt het af en zet het onmiddellijk in de kast.
*met de huidige afwasmiddelen worden glazen niet meer dof (of toch niet binnen de tijdsspanne dat glazen hier overleven)
Mijn glazen overleven denk ik langer dan de uwe.
*er staat nooit een berg afwas in de spoelbak te stinken
Ik laat dan ook nooit afwas staan.

BigF
8 juli 2007, 13:56
Maar dat doe je toch allemaal in één beweging?
Je zet iets in de bak en wast het af, de andere droogt het af en zet het onmiddellijk in de kast.
ik ken uw gezinssituatie niet maar hier is onmiddellijk afwassen na het eten niet altijd mogelijk. Als je er altijd de tijd voor hebt is dat natuurlijk wel mogelijk.

Mijn glazen overleven denk ik langer dan de uwe.
Dat zal dan wel zo zijn maar zelfs dan nog zou ik het niet erg vinden als ik om de zoveel tijd eens glazen moest vervangen omdat ze dof worden. Toch hebben wij hier enkele glazen die al een eeuwigheid meegaan en die zijn echt nog niet dof.

Ik laat dan ook nooit afwas staan.Wij wel


P.s. Ik ben een vraagteken vergeten in de poll-titel maar dat kan ik blijkbaar niet editten..

Jaani_Dushman
8 juli 2007, 14:33
Hier thuis hebben we zo'n machien. Maar zelf zou ik geen kopen.
Als de kwaliteit van die machines even snel blijft achteruit gaan, dan worden je borden binnen tien jaar vuiler als je ze eruit haalt, dan dat je ze erin gezet hebt.

Lord Vader
8 juli 2007, 15:05
wij hebben het lang met de hand gedaan maar nu zou ik het niet meer kunnen missen
*inladen en uitladen duurt niet langer dan alles in de afwasbak zetten of in de kast zetten
*met de huidige afwasmiddelen worden glazen niet meer dof (of toch niet binnen de tijdsspanne dat glazen hier overleven)
*er staat nooit een berg afwas in de spoelbak te stinken
*de buren hebben er ook één

Volledig mee akkoord. De vaatwasmachine kan trouwens tellen als statussymbool... ("Moeten we helpen afwassen?" "Nee hoor, wij hebben een vaatwasmachine!")

D.Nibelung
8 juli 2007, 15:55
Ik heb n vaat, maar ik gebruik ze enkel als het de moeite is. 1 of twee borden gaan gewoon het sopje in, anders wordt de machine een composthoop van binnen.

Derk de Tweede
8 juli 2007, 16:00
Ik ben in het bezit van een echte vaatwasser: mijn huisvrouw! 8-) 8-)
Gelukkig kijkt ze nooit op fora....:roll:

ingenious
8 juli 2007, 16:10
ik heb nooit veel afwas dus ik zou niets zijn met een afwasmachine, dat gaat stinken eer het vol geraakt. bovendien leer je ook zuinig zijn met afwas als je alles met de hand afwast: in plaats van een nieuwe tas te nemen spoel je even je gebruikte uit.

eerst dacht ik een afwasmachine te nemen als ik ooit een groot gezin heb. maar de kinderen leren afwassen lijkt me dan een veel zinnigere investering.

Boadicea
8 juli 2007, 22:52
Heu, ik droom soms van kabouters die mijn afwas komen doen, maar helaas eindigt het altijd in de realiteit. Met andere woorden: ik was af met de hand.

Jazeker
9 juli 2007, 01:57
Als je een gezinnetje hebt met twee kids of zo, dan is een vaatwasser ecologisch meer verantwoord. Ik zou er graag eentje hebben en ze leveren ze ook op mini formaat, maar die verbruiken meer dan wanneer je het manueel doet. maar voor een gezin met kinderen is een vaatwasser meer ecologisch en ook handiger.

Ik leef op mijn eentje dus doe ik het met de hand maar nog moet ik merken hoe vaak je het water moet verversen als je niet wil dat na het drogen er nog vet aan je glazen en borden hangt. Manueel wassen (als het proper moet zijn) is zeker niet ecologischer op grote schaal.

Stratcat
9 juli 2007, 04:38
Als je een gezinnetje hebt met twee kids of zo, dan is een vaatwasser ecologisch meer verantwoord. Ik zou er graag eentje hebben en ze leveren ze ook op mini formaat, maar die verbruiken meer dan wanneer je het manueel doet. maar voor een gezin met kinderen is een vaatwasser meer ecologisch en ook handiger.

Denk ik ook.

Ik leef op mijn eentje dus doe ik het met de hand maar nog moet ik merken hoe vaak je het water moet verversen als je niet wil dat na het drogen er nog vet aan je glazen en borden hangt. Ja, maar dat heeft ook te maken met de volgorde waarin je afwast en hoe schoon of vies je vaat al is vóór de afwas. Maar dat weet je ook wel.

Heftruck
9 juli 2007, 04:42
Ha, den anarchistischen bankier. Gij ook wakker jong? :-D

Stratcat
9 juli 2007, 05:06
Ha, den anarchistischen bankier. Gij ook wakker jong? :-D

Om 4 uur wakker geworden en dan maar gebleven.

Dronkoers
9 juli 2007, 05:44
Geen plaats voor zo'n ding, plus dat ik van zoiets in te laden nog meer stress van krijg ;-)

vlijmscherp
9 juli 2007, 07:21
wij wassen af met de handen, ik overweeg een afwasmachine, mijn vriendin niet :-(

koe de poing
26 november 2019, 23:44
2007. Toen de vaatwasser nog een statussymbool was :lol:

cookie monster
27 november 2019, 00:15
Afwassen , met de hand of machinaal:
Je kan dit ook door andere laten doen :-D

Skobelev
27 november 2019, 06:54
Een vaatwas tiens, vroeger, 20 jaar geleden, stonden we met twee, dagelijks een klein half uur aan de afwas. vandaag is dat 10 minuten (laden en uitladen) voor 1 persoon. 'k Zou dat absoluut niet meer willen missen. Toen de vorige stuk ging stond er de dag nadien al een nieuwe in de keuken.

Vette Pois(s)on
27 november 2019, 07:04
gewoon elke dag mcdonalds

Skobelev
27 november 2019, 07:16
gewoon elke dag mcdonalds

3 keer per dag? 8O ontbijt, lunch en diner? 8O

Henri1
27 november 2019, 07:26
title says it all

Met de hand of vaginaal ?

Anna List
27 november 2019, 07:40
ik ken uw gezinssituatie niet maar hier is onmiddellijk afwassen na het eten niet altijd mogelijk. Als je er altijd de tijd voor hebt is dat natuurlijk wel mogelijk.

Dat zal dan wel zo zijn maar zelfs dan nog zou ik het niet erg vinden als ik om de zoveel tijd eens glazen moest vervangen omdat ze dof worden. Toch hebben wij hier enkele glazen die al een eeuwigheid meegaan en die zijn echt nog niet dof.
Wij wel


P.s. Ik ben een vraagteken vergeten in de poll-titel maar dat kan ik blijkbaar niet editten..

zijn die glazen nog altijd niet dof?

vlijmscherp
27 november 2019, 08:22
wij wassen af met de handen, ik overweeg een afwasmachine, mijn vriendin niet :-(

ondertussen is die vriendin mijn vrouw en hebben we wel al een vaatwasser.

soms komen zaken dus wel goed.

Anna List
27 november 2019, 08:23
ondertussen is die vriendin mijn vrouw en hebben we wel al een vaatwasser.

soms komen zaken dus wel goed.


proficiat.

Universalia
27 november 2019, 11:12
Ik zal nooit zo een machine in huis halen.

* aankoop machine
* waterverbuik/elektriciteit
* glans
* zeep
* zout

De volgende lopende rekening?

p.s.

Samen afwassen is heerlijk.

Schat ik zal afdrogen vandaag was jij maar af, dan neemt plaats achter uw afwassende liefje/vrouwtje, u met de 'handdoek' in de 'aanslag'. :lol:

https://pbs.twimg.com/media/DAQTVgpXcAATKhh.jpg

Vrijheideerst
27 november 2019, 11:40
Want het leven is meer dan afwassen alleen.

Dus machinaal graag.

Skobelev
27 november 2019, 11:42
Want het leven is meer dan afwassen alleen.

Dus machinaal graag.

Dikke 2

Je kan beter de machine het werk laten doen en u ondertussen met uw vrouw/vriendin nuttig bezighouden. Hé Univ?

Anna List
27 november 2019, 11:43
Met de hand of vaginaal ?

Dikke 2

Je kan beter de machine het werk laten doen en u ondertussen met uw vrouw/vriendin nuttig bezighouden. Hé Univ?

hebben we het nog steeds over het schuursponsje?

Skobelev
27 november 2019, 11:50
hebben we het nog steeds over het schuursponsje?

En de flessenborstel....;-)

edit:
fuck...nu heb ik visuals in die richting. :?

Anna List
27 november 2019, 11:52
En de flessenborstel....;-)

edit:
fuck...nu heb ik visuals in die richting. :?

:rofl:

Anna List
27 november 2019, 11:53
ooit op skivakantie een vakantieliefke gehad van Waregem ... die had het altijd over 'haar sponstje een duwetje te heven'

:cheer: Warehem! :cheer:

:oops: kweet bij god hare naam niet meer ...

Skobelev
27 november 2019, 11:55
ooit op skivakantie een vakantieliefke gehad van Waregem ... die had het altijd over 'haar sponstje een duwetje te heven'

:cheer: Warehem! :cheer:

:oops: kweet bij god hare naam niet meer ...

Ken je dat liedje niet van :;-)

Mijn lief die is van Ronse
En ik die ben van Gent....
Ik pak ze bij haar sponse,
en zij bij mijnen endj

Anna List
27 november 2019, 11:56
Ken je dat liedje niet van :;-)

Mijn lief die is van Ronse
En ik die ben van Gent....
Ik pak ze bij haar sponse,
en zij bij mijnen endj

:-o
nog nooit gehoord ...

Skobelev
27 november 2019, 12:05
:-o
nog nooit gehoord ...

Olivetti 82 van Eriek Verpale. Een nonkel van het hoofdpersonage zingt dat. ;-)

En in Grasland :
‘En mijn lief, dat is geen sluure
want ze heeft hem liever in heur gat dan in heur uure.’

;-)

Zipper
27 november 2019, 12:16
Ik zal nooit zo een machine in huis halen.

* aankoop machine
* waterverbuik/elektriciteit
* glans
* zeep
* zout



een moderne vaatwasser verbruikt nog hooguit 4 of 5 liter per beurt. Manueel is dat ongeveer evenveel.

Xenophon
27 november 2019, 12:18
Ik ben in het bezit van een echte vaatwasser: mijn huisvrouw! 8-) 8-)
Gelukkig kijkt ze nooit op fora....:roll:

Uiteraard, ze heeft geen tijd.

Guinevere
27 november 2019, 13:44
Nog geen vaatwasser. En het zal er in 't ander appartement ook niet van komen (geen plaats). Maar het is nu niet alsof ik zoveel moet afwassen, want we zijn geen groot gezin, dus max. 2 keer per dag.

Guinevere
27 november 2019, 13:46
Uiteraard, ze heeft geen tijd.

Ze laat precies de vaat best wat liggen, als ze een beke slim is...

Anna List
27 november 2019, 13:49
Nog geen vaatwasser. En het zal er in 't ander appartement ook niet van komen (geen plaats). Maar het is nu niet alsof ik zoveel moet afwassen, want we zijn geen groot gezin, dus max. 2 keer per dag.

en gebruik je een schotelvod of een schuursponstje? :-P

Skobelev
27 november 2019, 13:51
en gebruik je een schotelvod of een schuursponstje? :-P

Spuit 16 van de brandweer.

Vrijheideerst
27 november 2019, 13:58
Mijne Miele doet z'n werk zeer goed.

Uitzonderlijk wordt er nog eens met de hand afgewassen. :magniet:

Anna List
27 november 2019, 14:00
Mijn Mie doet haar werk zeer goed.

Uitzonderlijk wordt er nog eens met de hand afgewassen. :magniet:

too much information! ;-)

Guinevere
27 november 2019, 14:09
en gebruik je een schotelvod of een schuursponstje? :-P

Uw moeder.

Anna List
27 november 2019, 14:11
Uw moeder.

die heeft een afwasmachien, wat is er van mss?

Vrijheideerst
27 november 2019, 14:58
too much information! ;-)

Deal with it. 8-)

Anna List
27 november 2019, 15:00
Deal with it. 8-)

:lol:

Rahowa
27 november 2019, 20:10
2 jaar geleden zijn we verhuisd naar een nieuw huis,voor het eerst hadden we een afwasmachien en ik wil nooit meer zonder.

Anna List
27 november 2019, 20:26
2 jaar geleden zijn we verhuisd naar een nieuw huis,voor het eerst hadden we een afwasmachien en ik wil nooit meer zonder.

Al dien tijd die je nu over hebt, om die van ullie eens op t aanrecht te zetten bvb!

kojak
27 november 2019, 21:50
Ik was me ook nog altijd met de hand.
Soms heb ik wat last van claustrofobie...
... en schrik dak de deur nadien niet meer open ga krijgen. 8O

Anna List
27 november 2019, 21:52
Ik was me ook nog altijd met de hand.
Soms heb ik wat last van claustrofobie...
... en schrik dak de deur nadien niet meer open ga krijgen. 8O

Ook met het schuursponstje?

kojak
27 november 2019, 22:01
Ook met het schuursponstje?

En met Vim. :lol:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS6UpCwjLIDBxRPAL87YiP8unJQtHB5b c9sd2l2FWqmKoZ4W5pc&s

Universalia
28 november 2019, 06:41
Dikke 2

Je kan beter de machine het werk laten doen en u ondertussen met uw vrouw/vriendin nuttig bezighouden. Hé Univ?

Misschien zag ik samen de vaat doen als voorspel?

Maar kom, misschien vergis ik mij wel weer, daar ik geen lief/vriendin/vrouw heb. :-D

Anna List
28 november 2019, 06:50
En met Vim. :lol:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS6UpCwjLIDBxRPAL87YiP8unJQtHB5b c9sd2l2FWqmKoZ4W5pc&s

arme To.

Vandaar het liedje van Will Tura.

Skobelev
28 november 2019, 09:37
arme To.

Vandaar het liedje van Will Tura.

Is dat niet arme Joe?

Anna List
28 november 2019, 10:05
Is dat niet arme Joe?

:lol:

kojak
28 november 2019, 10:33
Misschien zag ik samen de vaat doen als voorspel?
....

Jij hare afwas doen en zijn den uwe ?
Kan best leuk zijn. :p

Marie van de koster
28 november 2019, 11:09
Afwasmachines = energievreters, watervreters. Ook niet altijd goed voor uw keukengerief.
Tip van Libelle :
Pannen met anti-aanbaklaag schoonmaken, dat doe je best altijd met de hand. In de vaatwasser kan niet alleen de anti-aanbaklaag beschadigd raken, maar ook de buitenkant van je pan, wat dan weer nefast is voor de garantie van je product.
https://www.libelle.be/thuis/pannen-anti-aanbaklaag-schoonmaken/?utm_source=messagent&utm_medium=email&utm_campaign=20191127_LIBELLE_NL_GezelligThuis&utm_content=Pannen+met+anti-aanbaklaag+schoonmaken%3F+Zo+doe+je+dat&hkey=0b710fe7cd553f0489c6b9603657e285&m_i=vHKuA7NVobWAjFR9L1It_CZw2UaWhQcLi98Drpz5RYx5Me 6PbDD7aguWW2Au_Yy71z9H0ILy7HZSvGoxSi___U492hPhwMHB eTq5vC&utm_source=messagent&utm_medium=email&utm_campaign=20191127_LIBELLE_NL_GezelligThuis&utm_content=&utm_term=a_4122&M_BT=7005658983758
Verder moet alles goed afgespoeld zijn voor het in de machine gaat, anders komen er op de duur kringen in tassen en glazen, het bestek krijgt vlekken enzovoort. Zeg niet dat het niet waar is, ik ga soms in een cafetaria eten waar alles met de machine afgewassen wordt en dat bestek is niet om aan te zien! Da's iedere keer weer 5 minuten vegen met een servet!