PDA

View Full Version : Geloof jij (nog) in beweringen van de CIA?


Heftruck
12 juli 2007, 15:07
Even op een rijtje;

Tijdens de Koude Oorlog fabriceerde de CIA "bewijzen" die moesten getuigen van een nakende Russische invasie. (Ik wil hiermee niet gezegd hebben dat er geen dreiging was, maar vast staat dat er ferm met "bewijzen" geknoeid werd.) Het was de CIA die claimde "bewijzen" te hebben dat Saddam steun leverde aan Al'Qaida. Aldus werd de Tweede Golfoorlog gestart. Achteraf bleken het leugens. Een aantal jaren geleden ontkende de CIA nog dat zij illegaal mensen afluisteren. Ondertussen is dat wel toegegeven en gaan deze praktijken onverminderd voort. Een week of twee terug postte ik een artikel uit de standaard waarin stond dat de CIA een hele hoop illegale praktijken heeft toegegeven.

Tegenwoordig is het de CIA die allerlei dingen claimt omtrent Al'Qaida, internationaal terrorisme en de bestrijding ervan.

Geloof jij agentschappen als CIA nog?

liberalist_NL
12 juli 2007, 15:22
Het is een geheime dienst, dus ik ga er bij voorbaat van uit dat ze niets waardevols zullen loslaten.

Bovenbuur
12 juli 2007, 15:55
Of ik ze geloof hangt van de situatie af. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat de CIA achter 9/11 zat. Het is een stelletje leugenaars, maar ze worden ook van nogal wat dingen beschuldigd...

baseballpolitieker
12 juli 2007, 16:15
Geloven en goedkeuren zijn twee zaken... Niemand KAN de cia nog geloven maar goedkeuren is een helemaal andere zaak. De CIA is trouwens niet gemaakt om gelooft te worden!

Lincoln
12 juli 2007, 16:23
Even op een rijtje;

Tijdens de Koude Oorlog fabriceerde de CIA "bewijzen" die moesten getuigen van een nakende Russische invasie. (Ik wil hiermee niet gezegd hebben dat er geen dreiging was, maar vast staat dat er ferm met "bewijzen" geknoeid werd.) Het was de CIA die claimde "bewijzen" te hebben dat Saddam steun leverde aan Al'Qaida. Aldus werd de Tweede Golfoorlog gestart. Achteraf bleken het leugens. Een aantal jaren geleden ontkende de CIA nog dat zij illegaal mensen afluisteren. Ondertussen is dat wel toegegeven en gaan deze praktijken onverminderd voort. Een week of twee terug postte ik een artikel uit de standaard waarin stond dat de CIA een hele hoop illegale praktijken heeft toegegeven.

Tegenwoordig is het de CIA die allerlei dingen claimt omtrent Al'Qaida, internationaal terrorisme en de bestrijding ervan.

Geloof jij agentschappen als CIA nog?CIA=Hollywood voor 100% dat wel ! ;-)

liberalist_NL
12 juli 2007, 16:24
Geloven en goedkeuren zijn twee zaken... Niemand KAN de cia nog geloven maar goedkeuren is een helemaal andere zaak. De CIA is trouwens niet gemaakt om gelooft te worden!
Helemaal mee eens. Het is een geheime dienst. Daarom geloof ik ook niets van wat ze zeggen, maar dat maakt niet dat ik het niet nodig vind ofzo.

Lincoln
12 juli 2007, 16:27
Het is een geheime dienst, dus ik ga er bij voorbaat van uit dat ze niets waardevols zullen loslaten.Voor mij is de CIA een andere soort van een film fabrikant , alleen verschilt het feit in het ééne film tov de andere die door de Hollywood uitgegeven wordt !
Het dichtste filmfabrikant bij hollywood is warner bros ,qua leugens !!!

Lincoln
12 juli 2007, 16:29
Helemaal mee eens. Het is een geheime dienst. Daarom geloof ik ook niets van wat ze zeggen, maar dat maakt niet dat ik het niet nodig vind ofzo.Zolang de CIA films fabriceert om onze TV draaiend te houden is het goed !

liberalist_NL
12 juli 2007, 16:31
Zolang de CIA films fabriceert om onze TV draaiend te houden is het goed !
Gelukkig zorgt Al Gore voor wat concurrentie. ;-)
En op zijn beurt Wouter Bos weer aan Al Gore: http://www.burorenkema.nl/2007/05/de_film_van_ome_bos.php :-D

Lincoln
12 juli 2007, 16:31
Ik vind de Mossad cool, die spelen ten minste een film op z'n "classiek" !

Lincoln
12 juli 2007, 16:35
Gelukkig zorgt Al Gore voor wat concurrentie. ;-)
En op zijn beurt Wouter Bos weer aan Al Gore: http://www.burorenkema.nl/2007/05/de_film_van_ome_bos.php :-D
Mja, de economie van een land uit Europa tov de economie van "één" staat in amerika is zoals een reus tov een klein kaboutertje ,laat staat de film industrie van de US !

kelt
12 juli 2007, 17:45
We horen al een tijdje niet van de aktiviteiten van "CIA-operatives" .

Misschien probeert de CIA het laatste decennium werkelijk een "central INTELLIGENCE agency" te worden ipv een "officiele" terreur-organisatie,zoals in de jaren '50 .....'70


We mogen niet vergeten dat een officieel regerings-"Inlichtingenrapport" zelden of nooit een droge lezing is van een van de Inlichtingendiensten.Er is gewoonlijk ,door "bevoegde personen in pak en das"aan gesleuteld en "geplooid" totdat "de weergegeven feiten overeenstemmen met de gewenste werkelijkheid"... :roll:


Spectaculair was de kwestie van de Iraakse massa-vernietigingswapens,of Saddams steun voor Al-Quada.Voor zover mij bekent heeft de CIA dat nooit met zoveel woorden gezegd!

Lincoln
12 juli 2007, 17:57
We horen al een tijdje niet van de aktiviteiten van "CIA-operatives" .

Misschien probeert de CIA het laatste decennium werkelijk een "central INTELLIGENCE agency" te worden ipv een "officiele" terreur-organisatie,zoals in de jaren '50 .....'70


We mogen niet vergeten dat een officieel regerings-"Inlichtingenrapport" zelden of nooit een droge lezing is van een van de Inlichtingendiensten.Er is gewoonlijk ,door "bevoegde personen in pak en das"aan gesleuteld en "geplooid" totdat "de weergegeven feiten overeenstemmen met de gewenste werkelijkheid"... :roll:


Spectaculair was de kwestie van de Iraakse massa-vernietigingswapens,of Saddams steun voor Al-Quada.Voor zover mij bekent heeft de CIA dat nooit met zoveel woorden gezegd!
Vroeger ging de CIA meestal op eigen poten te werk nu is dat echter verander, er is overvloed aan vacatures en er zijn veel andere wegen en methodes om de industrie draaiend te houden !

Bazilfunk
12 juli 2007, 18:23
Even op een rijtje;

Tijdens de Koude Oorlog fabriceerde de CIA "bewijzen" die moesten getuigen van een nakende Russische invasie. (Ik wil hiermee niet gezegd hebben dat er geen dreiging was, maar vast staat dat er ferm met "bewijzen" geknoeid werd.) Het was de CIA die claimde "bewijzen" te hebben dat Saddam steun leverde aan Al'Qaida. Aldus werd de Tweede Golfoorlog gestart. Achteraf bleken het leugens. Een aantal jaren geleden ontkende de CIA nog dat zij illegaal mensen afluisteren. Ondertussen is dat wel toegegeven en gaan deze praktijken onverminderd voort. Een week of twee terug postte ik een artikel uit de standaard waarin stond dat de CIA een hele hoop illegale praktijken heeft toegegeven.

Tegenwoordig is het de CIA die allerlei dingen claimt omtrent Al'Qaida, internationaal terrorisme en de bestrijding ervan.

Geloof jij agentschappen als CIA nog?


ik denk dat je de personen die er werken persoonlijk wel mag geloven. Het probleem ligt altijd bij hun baas die de cia gewoon gebruikt. De CIA heeft Bush verscheidene malen juiste informatie gegeven. Maar als Bush die naast zich legt en liever naar degene die zijn hielen likken bij de CIA tja wat heb je dan aan de CIA

Herr Oberst
12 juli 2007, 22:51
Geheime diensten dienen niet oprecht te zijn, zeker niet naar het gewone publiek toe. Dat is de logica zelve.

Kay_
12 juli 2007, 22:53
De CIA, dat zijn die toch die drugs in burgers hebben gepropt zonder dat ze het wisten?
En dat zijn dan de zaken waar ze achteraf nog wél voor durven uitkomen.

toccata
14 juli 2007, 01:08
De CIA laat, zoals bijna alle inlichtingendiensten, alleen dingen openbaar worden die relatief irrelevant zijn geworden. Wat de VS in zuid-amerika en Afrika heeft gedaan tijdens de koude oorlog is trouwens schandalig (idem voor de KGB)

Basy Lys
14 juli 2007, 01:27
De CIA laat, zoals bijna alle inlichtingendiensten, alleen dingen openbaar worden die relatief irrelevant zijn geworden. Wat de VS in zuid-amerika en Afrika heeft gedaan tijdens de koude oorlog is trouwens schandalig (idem voor de KGB)

Schandalig? Uiteindelijk heeft de CIA er in belangrijke mate toe bijgedragen dat de Vrije Wereld het gehaald heeft van de perfiditeit van het communistische totalitarisme.

Zo vermoed ik dat een van de prioriteiten, zoniet dé prioriteit, van de CIA vandaag de strijd tegen de perfiditeit van het islamitische totalitarisme is.

Ik hoop dat wij binnen 50 jaar zullen kunnen zeggen dat de CIA soms schandalige dingen gedaan hebben, maar dat we (of onze kinderen en kleinkinderen) toch niet tenonder gegaan zijn aan die islamitische ideologie. Zullen wij ook op onze Belgische inlichtingendiensten kunnen rekenen voor de ultieme verdediging van de democratie?

Gun
14 juli 2007, 02:59
VS verdubbelt prijs op hoofd van Osama
bin Laden is nu al veertig miljoen euro waard.
De Amerikaanse Senaat heeft de premie voor het vangen van Osama bin Laden verdubbeld. Wie de leider van al-Qaida bij de lurven vat, kan voortaan rekenen op een beloning van 50 miljoen dollar of bijna 40 miljoen euro. De Senaat keurde de beslissing goed met 87 stemmen tegen een.

Verdubbeling gerechtvaardigd
De stemming volgde op een resem rapporten waaruit zou moeten blijken dat het terreurnetwerk ondanks zes jaar van "oorlog tegen de terreur" weer op volle pre-911 sterkte staat en van plan is grote stukken van het Amerikaanse vaderland te laten exploderen. De verdubbeling van de buit was reeds in januari 2005 door de pers aangekondigd, maar het ministerie van Buitenlandse Zaken had toen laten weten dat nog geen enkele beslissing met die strekking was genomen.

Osama Dood?
Om zich de ruime geldsom eigen te maken, hebben potentiële premiejagers mogelijk enig graafwerk voor de boeg. Volgens sommige, nooit bevestigde berichten is Osama, een nierlijder, al ruim vier jaar dood. (belga/hln)

Savatage
14 juli 2007, 05:34
Ik dacht ook dat ie dood was :-o

KrisKras
14 juli 2007, 09:57
Schandalig? Uiteindelijk heeft de CIA er in belangrijke mate toe bijgedragen dat de Vrije Wereld het gehaald heeft van de perfiditeit van het communistische totalitarisme.

Zo vermoed ik dat een van de prioriteiten, zoniet dé prioriteit, van de CIA vandaag de strijd tegen de perfiditeit van het islamitische totalitarisme is.

Ik hoop dat wij binnen 50 jaar zullen kunnen zeggen dat de CIA soms schandalige dingen gedaan hebben, maar dat we (of onze kinderen en kleinkinderen) toch niet tenonder gegaan zijn aan die islamitische ideologie. Zullen wij ook op onze Belgische inlichtingendiensten kunnen rekenen voor de ultieme verdediging van de democratie?

Als de CIA zich in de jaren 70 wat minder had bezig gehouden met extremisten te kweken voor hun doel, zou jij nu niet zo'n moslim basher geweest zijn en had je iets anders moeten zoeken om te haten.


ps: vrije wereld? haha, ge moogt wettelijk nog nie eens een vriend helpen met tappeseren (behangen) :lol:

Basy Lys
14 juli 2007, 11:57
Als de CIA zich in de jaren 70 wat minder had bezig gehouden met extremisten te kweken voor hun doel, zou jij nu niet zo'n moslim basher geweest zijn en had je iets anders moeten zoeken om te haten.
De CIA heeft zeker van de extremisten gebruik gemaakt om de communisten te bestrijden. Achteraf bekeken is dat natuurlijk fout, want zoals dat nu eenmaal met volgelingen van totalitaire ideologieën het geval is: ze zijn als honden, die in de hand bijten die hun gevoed heeft.

Niet alleen de CIA heeft die fout gemaakt, maar elke geheime dienst, zowel in de Vrije Wereld als in de communistische. Zelfs die van Churchill, ook al wist die perfect welk vlees hij met de mohammedanen in de kuip had.

“How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property—either as a child, a wife, or a concubine—must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Individual Moslems may show splendid qualities. Thousands become the brave and loyal soldiers of the Queen: all know how to die. But the influence of the religion paralyzes the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world.”

ps: vrije wereld? haha, ge moogt wettelijk nog nie eens een vriend helpen met tappeseren (behangen) :lol:
Leg eens uit. Misschien in een ander topic?

Volksstormer
14 juli 2007, 12:40
"The makings of the bomb... came from an arsenal used by Gladio... according to a parliamentary commission on terrorism... The suggested link with the Bologna massacre is potentially the most serious of all the accusations levelled against Gladio, and comes just two days after the Italian Prime Minister, Giulio Andreotti, cleared Gladio’s name in a speech to parliament, saying that the secret army did not drift from its formal Nato military brief", wrote The Guardian on January 16, 1991 (quoted by Statewatch[6]). In November 1995, Neo-Fascists terrorists Valerio Fioravanti and Francesca Mambro, members of the Nuclei Armati Revoluzionari (NAR), were convicted to life imprisonment as executors of the 1980 Bologna massacre. The NAR neofascist group worked in cooperation with the Banda della Magliana, a Mafia-linked gang which took over Rome's underground in the 1970s and was involved in various political events of the strategy of tension, including the Aldo Moro case, the 1979 assassination of Mino Pecorelli, a journalist who published articles alleging links between Prime minister Giulio Andreotti and the mafia, as well as the assassination of "God's Banker" Roberto Calvi in 1982. The investigations concerning the Bologna bombing proved Gladio's direct influence: Licio Gelli, P2's headmaster, received a sentence for investigation diversion, as well as Francesco Pazienza and SISMI officers Pietro Musumeci and Giuseppe Belmonte. Avanguardia Nazionale founder Stefano Delle Chiaie, who was involved in the Golpe Borghese in 1970, was also accused of involvement in the Bologna massacre[23][11]

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

Toen waren het zogezegd de "fascisten". Nu zijn het de "islamofascisten". Same old story. Dezelfde internationale maffia.

Lincoln
14 juli 2007, 13:00
"The makings of the bomb... came from an arsenal used by Gladio... according to a parliamentary commission on terrorism... The suggested link with the Bologna massacre is potentially the most serious of all the accusations levelled against Gladio, and comes just two days after the Italian Prime Minister, Giulio Andreotti, cleared Gladio’s name in a speech to parliament, saying that the secret army did not drift from its formal Nato military brief", wrote The Guardian on January 16, 1991 (quoted by Statewatch[6]). In November 1995, Neo-Fascists terrorists Valerio Fioravanti and Francesca Mambro, members of the Nuclei Armati Revoluzionari (NAR), were convicted to life imprisonment as executors of the 1980 Bologna massacre. The NAR neofascist group worked in cooperation with the Banda della Magliana, a Mafia-linked gang which took over Rome's underground in the 1970s and was involved in various political events of the strategy of tension, including the Aldo Moro case, the 1979 assassination of Mino Pecorelli, a journalist who published articles alleging links between Prime minister Giulio Andreotti and the mafia, as well as the assassination of "God's Banker" Roberto Calvi in 1982. The investigations concerning the Bologna bombing proved Gladio's direct influence: Licio Gelli, P2's headmaster, received a sentence for investigation diversion, as well as Francesco Pazienza and SISMI officers Pietro Musumeci and Giuseppe Belmonte. Avanguardia Nazionale founder Stefano Delle Chiaie, who was involved in the Golpe Borghese in 1970, was also accused of involvement in the Bologna massacre[23][11]

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

Toen waren het zogezegd de "fascisten". Nu zijn het de "islamofascisten". Same old story. Dezelfde internationale maffia.http://www.teamliberty.net/id267.html

blabylonia
15 juli 2007, 00:11
De CIA heeft zeker van de extremisten gebruik gemaakt om de communisten te bestrijden. Achteraf bekeken is dat natuurlijk fout, want zoals dat nu eenmaal met volgelingen van totalitaire ideologieën het geval is: ze zijn als honden, die in de hand bijten die hun gevoed heeft.

Als je een hond correct opvoedt, en behandelt, dan bijt ie niet in je hand.
:-)