PDA

View Full Version : Can bags of pig fat deter suicide bombers?

lyot
12 februari 2004, 23:29
http://www.iol.co.za/index.php?click_id=79&art_id=qw1076573887833M323&set_id=1

Jerusalem - Israeli police have come up with plans to place bags of pig lard on buses in a bid to deter Palestinian militants from carrying out suicide attacks, the Maariv daily reported on Thursday.

Rabbinical authorities have given the idea its approval on the grounds that it could be a life-saving measure even though pigs are also considered impure by Jews.

Authorities believe that the move could discourage Palestinians from carrying out attacks as pieces of their exploded body could come into contact with the pig fat, prejudicing their chances of entering into paradise.

The paper said that the rabbinical dispensation could mean that security forces also hang bags of lard in shopping malls and schools

:? :roll:

Verkracht door Dies
12 februari 2004, 23:58
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zalig.

Na de knoflook, het spek

Seba
13 februari 2004, 00:01
http://www.iol.co.za/index.php?click_id=79&art_id=qw1076573887833M323&set_id=1

Jerusalem - Israeli police have come up with plans to place bags of pig lard on buses in a bid to deter Palestinian militants from carrying out suicide attacks, the Maariv daily reported on Thursday.

Rabbinical authorities have given the idea its approval on the grounds that it could be a life-saving measure even though pigs are also considered impure by Jews.

Authorities believe that the move could discourage Palestinians from carrying out attacks as pieces of their exploded body could come into contact with the pig fat, prejudicing their chances of entering into paradise.

The paper said that the rabbinical dispensation could mean that security forces also hang bags of lard in shopping malls and schools

:? :roll:

waarom die sarcastische smileys?

maddox
13 februari 2004, 07:59
hey, Idee, in een keer een manier om milieuvriendelijkere bussen te hebben, na het rijden op afgebakken frituurolie, het rijden op gesmolten varkensvet. Een grote verwarmde tank vol, en geen Moslim komt nog in de buurt.Stel je voor, een molecule inamdenen die in een varken heeft gezeten.Allah heeft er al minder voor uit het paradijs gehouden.

Antoon
13 februari 2004, 09:31
hey, Idee, in een keer een manier om milieuvriendelijkere bussen te hebben, na het rijden op afgebakken frituurolie, het rijden op gesmolten varkensvet. Een grote verwarmde tank vol, en geen Moslim komt nog in de buurt.Stel je voor, een molecule inamdenen die in een varken heeft gezeten.Allah heeft er al minder voor uit het paradijs gehouden.

:lol: :lol: :lol:

lyot
13 februari 2004, 09:33
omdat ik het een volledig 'van de pot gerukt' idee vind, seba

Antoon
13 februari 2004, 09:57
omdat ik het een volledig 'van de pot gerukt' idee vind, seba

Stel je voor, aanslagen weren door de islamistische terroristen te laten weten dat de weg naar het paradijs en haar maagden niet doorgaat vanwege varkenslapjes die overal aanwezig zijn. En dan nog van rabbijnen die zelf ook geen varkens mogen hebben maar hiervoor dan een uitzondering maken.

Geef toe, de Joden zijn toch uitzonderlijk, niet?

Max
13 februari 2004, 10:38
Geen varkensvlees eten is uitzonderlijk. Wel varkensvlees eten is normaal. De meesten Israeli's die ik ken, eten geen kosjer.

Antoon
13 februari 2004, 10:44
Geen varkensvlees eten is uitzonderlijk. Wel varkensvlees eten is normaal. De meesten Israeli's die ik ken, eten geen kosjer.

Ken jij dan zoveel Israeli's? Of bedoel je Joden in Antwerpen?

Thor
13 februari 2004, 10:51
Dit idee van varkensvet te gebruiken is ronduit geniaal,en wel om de volgende redenen:
In plaats van de (bewezen inefficiente) paden van geweld tegen geweld en dergelijke te bewandelen,is dit gebaseerd op een zwakheden-anaylyse van je tegenstander.Zonder wie of wat dan ook te misdoen,gebruiken ze hier blijkbaar de zwakheid van moslim fundamentalisten tegen zichzelf.
ALLES IS EEN WAPEN - LEER HET ALS DUSDANIG TE HERKENNEN EN GEBRUIK HET!
Het is in elk geval humaner dan muren bouwen,mensen martelen,huizen opblazen en kinderen beschieten.Een sterk staaltje van "out of the box thinking".
Dit is de geprefereerde methode van succesvolle mensen.Alle respect voor de bedenkers hiervan.
Moesten we in Belgie nu eens ophouden met VB kiezers te demoniseren en daarmee het water alsmaar dieper te maken,maar er systematisch op wijzen dat Filip De Winter feitelijk ook maar een beetje een zigeunertype is,zouden we een stuk verder geraken....net zoals wijzen op het feit dat moslim fundamentalisten ook moslims vermoorden een veel potenter wapen is dan 1000 militaire interventies samen.Hieruit vallen lessen te leren!

Antoon
13 februari 2004, 10:58
Dir idee van varkensvet te gebruiken is ronduit geniaal,en wel om de volgende redenen:
In plaats van de (bewezen inefficiente) paden van geweld tegen geweld en dergelijke te bewandelen,is dit gebaseerd op een zwakheden-anaylyse van je tegenstander.Zonder wie of wat dan ook te misdoen,gebruiken ze hier blijkbaar de zwakheid van moslim fundamentalisten tegen zichzelf.
ALLES IS EEN WAPEN - LEER HET ALS DUSDANIG TE HERKENNEN EN GEBRUIK HET!
Het is in elk geval humaner dan muren bouwen,mensen martelen,huizen opblazen en kinderen beschieten.Een sterk staaltje van "out of the box thinking".
Dit is de geprefereerde methode van succesvolle mensen.Alle respect voor de bedenkers hiervan.

Ik ben het hier volledig mee eens. Maar wat ik nog verdienstelijker vind is dat de rabbijnen, meestal ook vrij extreem in godsdienst-materies, het eigen verbod op aanwezigheid van varkensvlees voor deze uitzonderlijke situatie opheffen, om zodoende levens te redden.
Ook van deze open-minded beslissing zouden de islamitische imams wat kunnen keren.

Max
13 februari 2004, 11:07

Ken jij dan zoveel Israeli's? Of bedoel je Joden in Antwerpen?

Daar verschiet ge van eh , zo'n antisemiet als ik? ;)

Mijn moeder gaat trouwen met een Antwerpse Jood en ik heb 6 maand meegewerkt met een team Israeli's aan een ICT project dat binnekort wordt verdergezet. Op 7 man was er maar één vrome Jood (geen chassidische) die kosjer at. Op restaurant was de mop was dan ook altijd dat ze aan mij vroegen of bv. tagliatelli met scampi's kosjer was en ik dan telkens "ja" antwoordde en ze dan begonnen te eten. Zo hebben ze zelfs Belgische varkenskop geproefd , waar ik zelf van gruwel.
Wat wel zo is , is dat ze varkensvlees meestal gewoon niet lusten , wat normaal is als je opgroeid in een sfeer waar varkensvlees zo geviseerd is. Net zoals vele Joodse regelgevingen vindt het zijn oorsprong in hygiëne. In warme landen zijn modderpoelen , bacteriehaarden en varkens hebben graag modder. Alles wat in de modder of zand leeft is al niet kosjer.

Ze waren trouwens ook allemaal stomverbaasd hoeveel "pinguins" (zo noemden ze chassidische joden) er rondliepen in Antwerpen.

7 man is geen statistische steekproef , maar wat ik heb opgevangen is dat de meesten daar even religieus zijn als wij hier Christen zijn. Ik vermoed dat het hetzelfde is zoals bij moslims. De ex-pats zijn meestal vromer dan de bevolking in het thuisland.

Max
13 februari 2004, 11:26
Sterker nog. Dit jaar hebben we zelfs een kosjere kerstboom gehad. De ironie van de situatie waar een Jood voor de eerste keer in zijn leven een kerstboom versierde en daar enorm van genoot , zal wel niemand ontgaan.

Darwin
13 februari 2004, 13:11
Moest ik een Israeli-havik zijn, ik vermaalde elke terrorist die zichzelf had opgeblazen tot varkensvoer.

Supe®Staaf
13 februari 2004, 13:24
Origineel idee. :lol:
Ik vrees dat de Imam's net zoals de katholieke leiders wel 'dispensatie' zullen verlenen als het in hun kraam te pas komt.
Zelf een varkensbus gaan opblazen zal wel het laatste zijn waar de kopstukken aan denken.
Bush voert ook oorlog tegen Irak vanop veilige afstand.

dejohan
13 februari 2004, 13:26
Varkensvet? Jullie weten blijkbaar niet hoe dat STINKT zeker, vooral als dat begint te rotten? Al eens aan een kadaver van een paar dagen oud geroken? En in dat klimaat moet je maar een paar uur wachten.

Neenee, ik heb een veel beter idee:
Als we Israël nu eens volzetten met sprinklers die constant alcohol rondsproeien?

Supe®Staaf
13 februari 2004, 13:31
Neenee, ik heb een veel beter idee:
Als we Israël nu eens volzetten met sprinklers die constant alcohol rondsproeien?
Goed idee:
maandag: bier
dinsdag: wijn
woensdag: jenever
donderdag: whiskey
vrijdag: cognac
zaterdag: wodka
zondag: advokaat

Rond kerstdag halve dagen afwisselend Dobbele Palm en na de middag Christmas.
Met nieuwjaar sjampanje

Ik prepareer een emigratie.